Rozloha: 342 000 km2 Počet obyvatel: cca. 5,3 mil. Hlavní město: Brazzaville (cca. 2,3 mil. obyv.)
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.10.2020 11:46:27, celkově upraveno 1
aktualizace počtu obyvatel
10.3.2016 14:07:18
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Několik základních informací o Kongu:
Konžská republika, do té doby francouzská kolonie, získala samostatnost v roce 1960. Od roku 1969 až do roku 1990 zde vládl marxistický režim. Až počátkem 90. let byl zaveden systém více politických stran. Nepočetná populace, obrovské přírodní zdroje a značná podpora ze zahraničí pomohly vytvořit z Konga relativně prosperující zemi subsaharské Afriky. Vztahy s hlavním sousedem KDR jsou napjaté, Konžská republika však silně závisí na KDR v dodávkách elektřiny. Francie má v zemi tradičně silné postavení, v poslední době jí ale konkuruje Čína.
Díky těžbě ropy patří Konžská republika do skupiny zemí s nižším středním příjmem, přesto žije velká část populace v chudobě. Vláda si uvědomuje nezdravou závislost ekonomiky na těžbě ropy. Realizuje národní rozvojový plán 2012 – 2016 zaměřený na obnovu a diverzifikaci hospodářství (Le chemin d´avenir) a začala připravovat plán Congo vision 2025, který si klade za cíl dostat zemi do kategorie "nových" ekonomik a zmírnit jednostrannou závislost země na těžbě ropy a dřeva. Značné finanční prostředky investuje do obnovy infrastruktury (letiště, silnice) i výstavby nových energetických zdrojů, domů a bytů. V souladu s plánem se vláda snaží přilákat do země zahraniční investory, rozvíjí zvláštní ekonomické zóny. Prudce se rozvíjí telekomunikace i bankovní sektor.
V zemi bylo v roce 2006 evidováno 17.000 km silnic, ale jen asi 1.000 km disponoval zpevněným povrchem. To se ale pravděpodobně zásadně změnilo po více jak 10 letých investicích a zároveň tyto investice pokračují až do roku 2025, ale novší databáza není nikde k dispozici.
V Kongu je i železniční síť v rozsahu asi 900 km, přičemž nejdůležitější je trať od hlavního města směrem k Atlantiku a tato byla i v nákladech cca. 100 mil. € zrekonstruována. Silnice na hranicích s Kamerunem a Středoafrickou republikou prakticky nestojí žádné, takže se využívá celkově pro dopravu ještě letecká a lodní doprava. Problematické je i cestování do sousedního Konga (Kinshasa) a naopak nejpříznivější je situace se sousedním Gabonem.
Poznámka: vizualizace včetně napájecího viaduktu corniche_2.jpg [ 169.3 KiB | Zobrazeno 13731 krát ]
Příloha:
Poznámka: z výstavby corniche_1 (2).jpg [ 130.84 KiB | Zobrazeno 13731 krát ]
Příloha:
Poznámka: před odevzdaním do provozu corniche_1 (1).JPG [ 168.42 KiB | Zobrazeno 13731 krát ]
Video z odevzdávání do provozu:
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
10.3.2016 15:14:13
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Odevzdání do provozu se dočkala ještě v roce 2015 i další stavba a to 4-pruhový téměr 7 km dlouhý viadukt Talangaï-Kintélé
*jedná se o 6.865m dlouhou estakádu Talangai *stavba je na severu hlavního města *zásadně řeší dopravní situaci *na stavbě se podílelo až 1.500 lidí z Konga a Číny
Fotogalerie z lokálních médií:
Příloha:
1.jpg [ 33.59 KiB | Zobrazeno 13727 krát ]
Příloha:
2.png [ 751.54 KiB | Zobrazeno 13727 krát ]
Příloha:
3.jpg [ 23.43 KiB | Zobrazeno 13727 krát ]
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Naposledy upravil Diaľničiar dne 25.12.2017 20:41:02, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
10.3.2016 15:28:26
Standa
Příspěvky: 3704 Bydliště: Praha
Re: Kongo
Pěkné stavby, výborné inaugurace ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.
Naposledy upravil Standa dne 10.3.2016 16:01:47, celkově upraveno 2
10.3.2016 15:56:04
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Nejvýznamnější státní silnici je nepochybně RN1, která spojuje hlavní město Brazzaville s pobřežím Atlantického Oceánu s městem Pointe-Noire. Kongo realizuje od nové dekády obrovský záměr na tomto tahu v celkové délce 535 km. Děje se zásadní modernizaci celé silnice. Silnice se zpevňuje do hloubky, upravuje se terén v okolí, staví se nové mostní objekty a to v rámci přetrasovávání několika úseků a tím se staví i zcela nové úseky silnice a samozřejme obnovuje se vozovka. Na některých etapách bude v provozu po novém 4-pruh určený hlavně pro předjíždění pomalu jedoucích vozů. Nákladní doprava bude po novém za takto renovované silnice platit, od čeho jsou na silnici postupně budované mýtní brány a přibývají i váhy pro kontrolu váhy nákladních vozidel, aby se silnice nedegradovala.
V rámci té 1. sekce, tedy Pointe-Noire - Dolisie to je po novém takhle:
Příloha:
10.PNG [ 408.17 KiB | Zobrazeno 13724 krát ]
Příloha:
11.PNG [ 761.09 KiB | Zobrazeno 13724 krát ]
Příloha:
12.PNG [ 379.09 KiB | Zobrazeno 13724 krát ]
Příloha:
Snímka13.PNG [ 344.06 KiB | Zobrazeno 13724 krát ]
Video z části 1. sekce:
Vláda zadefinovala jako další prioritu pro takovou přestavbu i RN2, tedy Brazzaville - Ouesso. To je dalších cca. 850 km.
Součtem RN1 a RN2 se dostáváme k celkovému číslu 1.400 km od Atlantiku přes hlavní město po Kamerun a vyřešení páteřního tahu napříč zemí.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
10.3.2016 15:57:21
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Standa píše:
Pěkné stavby, výborné inaugurace ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.
Vztahy mezi Kongem (Brazzaville) a Demokratickou republikou Kongo (Kinshasa) jsou napjaté a i když ty hlavní města leží opravdu na jedné řece a jsou na dohled, tak nevím zda je reální v blízkém horizontu taková stavba, co by je spojila, i když na internetu lze najít případné projekty; nejčastěji se mluví o kombinaci železničně-silničního mostu. Tu reálnost myslím hlavně z hlediska politického, protože co se týče té ekonomické tak i to by byl samozřejmě problém. Ale bez základní politické dohody a domluvy se to nepovede realizovat v žádné podobě. Tady to právě někdy vypadá tak jako že jsou rádi, že je nespájí žádný most.
Nechci se DRK věnovat v tomto vláknu, ale to je země, která vedla opravdu dlouhou válku a zasáhlo to desítku okolních zemí, kdy kdo koho podporoval a ještě i DRK často intervenovala. Kdežto tohle Kongo-Brazzaville se orientuje více na severní státy: Gabon (tam je to dokonce rodina), Kamerun a Rovníkovou Guineu. A pak dál na ZápadoAfrické státy, například na Senegal, který zde realizuje některé ty silnice ještě kromě Číny samozřejmě.
Ale díky za postřehy, protože tady v Africe opravdu když už se nějaký tah modernizuje, tak velmi často tvoří nějaký "trans-africa" tah. A na mnoha místech ten rozvoj blokuje nedostatek mostů přes řeky.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.10.2020 11:50:52, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
10.3.2016 16:30:41
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Tak jsem dohledal i několik informací ohledně RN2, Brazzaville - Ousse. Silnice má 850 km, přičemž ještě před několika lety cestování po ní zabralo i 3-4 dny vzhledem k terénu. Vláda tam od roku 2006 investovala značné peníze a nejproblematičtější úsek na severu v délce 194 km zásadně přebudovala. Investice dosáhli zhruba tolik mil. € kolik je to km a cestování se zkrátilo na asi 8-9h. Minulým rokem se celá tato etapa odevzdala do provozu a to konkrétně Mambili (řeka) - Ouesso v části Makoua - Ouesso. Hlavním zhotovitelem tohoto úseku byla čínská společnost China Road and Bridge Corporation.
Příloha:
1.PNG [ 517.61 KiB | Zobrazeno 13702 krát ]
Příloha:
2.PNG [ 658.29 KiB | Zobrazeno 13702 krát ]
A co je další zajímavostí, že se vybudovala i další silnice a to 98 km tah Makoua (RN2) - Etoumbi. Práce se zahájili v roce 2010 a stavba se dostala do provozu v roce 2014. Jedná se o standardní parametry 1+1 silnice.
Příloha:
Route_Makoua-Etoumbi1-2.jpg [ 91.54 KiB | Zobrazeno 13702 krát ]
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
10.3.2016 17:31:17
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Kongo buduje kvalitní silniční spojení s Kamerunem. Dne 11.2. (a znovu letošního roku) se odevzdal do provozu zcela de facto nový úsek silnice Ketta - Sembé; tedy od RN2 dál na západ podél hranic s Kamerunem. Celková délka zrenovovaného tahu činí neuvěřitelných 169 km.
Příloha:
1.PNG [ 302.96 KiB | Zobrazeno 13683 krát ]
Video z odevzdání do provozu:
Vláda se zaměřuje renovací silnice Ketta - Sembé celkově na kvalitní spojení od Ouesso v délce 312 km po Kamerun, takže práce po Ketta tvoří asi 54% tohoto úsilí. Ještě před několika lety se tudy nedalo normálně ani projet.
Dál jsem dohledal aktuální stav zpevněných asfaltových silnic v Kongu: v roce 2006 to bylo 1.000 km, v roce 2016 je to 1.815 km, přičemž nejde jen o nárůst +815 km, ale valná většina původních asfaltových silnic se zcela vynovila. Cíl vlády je stanověn prozatím na 2.708 km. Takže stav je momentálně na úrovni 67%. Vláda ale hodlá celkově obnovit ze své sítě 17.000 km silnic celkem až 6.551 km, ovšem ne všechny budou v takové kvalitě jako výše zmiňované komunikace. Všech 6.551 km je ve stavu přípravy, projektování, výstavby, realizace anebo již v ukončeném stavu. Kongo jen v roce 2015 vložilo do nové výstavby silnic částku 1 mld. USD. A to již byla částka snížená kvůli poklesu cen ropy. Investice do nové výstavby silnic tvoří přitom jenom 1/3 investic do renovace a výstavby infrastruktury. Bavíme se o ani né 5 mil. zemi .....
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
10.3.2016 21:58:26
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
V zemi se zahájila i výstavba nové silnice na trase RN3, což je silnice která spojuje Dolisie (již ve vláknu jednou je, protože se jedná o křižovatku RN1 x RN3) a pokračuje na sever k hranicím Gabonu. Světové instituce se rozhodli podpořit vznešený cíl na spojení dvou hlavních měst kvalitní silnicí a to Libreville (Gabon) a Brazzaville (Kongo), ale prozatím na výstavbě přes ten nejhorší úsek v současnosti a to je Ndendé (Gabon) a Dolisie (Kongo). Na straně Konga se jako 1. úsek realizuje 93 km silnice v části Dolisie - Kibangou.
Když to půjdete hledat na mapu, tak zjistíte, že Kibangou leží mimo tah RN3, ale ono je to v Kongu (a nejen zde) tak, že pokud není na dané silnici žádné město, tak se někdy používá to které je v dosahu nejblíže pro lepší určení kam asi směruje výstavba/oprava.
Členění silnic je i na stránce Wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... e_du_Congo , ovšem jak vidíte je to velmi skromný článek i vzhledem k relativnímu nedostatku informací a i vzhledem k faktu, že část hlavních silnic je sice uvedeno v mapách, ale jedná se pouze o zcela nezpevněné úseky. Situace se již brzo na veliké části z nich změní.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.10.2020 11:55:29, celkově upraveno 2
odstranění neplatného odkazu
15.3.2016 9:22:48
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
Stav infrastruktury se po masivních investicích zlepšuje, ale reální podmínky provozu a bezpečnosti jsou stále na katastrofální úrovni. Navíc absentují služby, takže je to cestování dost drahé. Zde je aktuální video ze silnic z letošního roku:
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Naposledy upravil Diaľničiar dne 9.3.2017 19:23:52, celkově upraveno 1
Bohužel, ale nemohu uvést vícero vládních zdrojů, protože linek je minimum stejně jako v některých dalších zemích. Zde je ten rozdíl, že se ale investuje. V podstatě Kongo dělá co může vzhledem k realitě: před 10 lety tady žilo 2/3 populace v chudobě, nyní je to kolem 40%, takže to zlepšení je citelné. Ve 2 největších městech žije 60% obyvatel, ale třeba pak elektrická energie je v ostatních částech státu jen v omezené dostupnosti. Investice do infrastruktury jsou citelné a obrovské: do energetiky (ropa, plyn, je zde i rafinérie atd.), do silniční a železniční dopravy a jsou rovněž velmi citelné, do letišť. V zemi vládne demokratickým režimem prezident, ale nepřetržitě dlouhé období a opozice de facto není. Státní aparát je zastaralý, ale zase mnoho projektů rozvoje (přestavba ekonomiky a i plán vize 2025) budují poradenské společnosti. Do hospodářství zasahuje kromě Francie i Čína a USA. Všichni mají zájem o ropu, kterou odsud odváží. EU se zde snaží chránit pralesy, protože ty pokrývají až 60% rozlohy státu. Bojuje se proti nelegální těžbě. Vláda investuje obrovské peníze do nových nemocnic, škol a do nového bydlení pro obyvatelstvo. Je nesmírná snaha investovat do infrastruktury tak, aby přišlo více investorů. Bez toho se to nedá realizovat. Kongo si jde svojí cestou, pro-západní politikou, ale nebrání se ani půjčkám z Číny.
Dále, novinkou z posledních měsíců je enormní snaha o oživení výstavby silničně-železničního mostu mezi hlavními městy dvou sousedních států: Brazzaville (Kongo) a Kinshasa (Demokratická republika Kongo). Již dekádu se živí projekt, který by propojil tyto státy. DRK by získala lepší napojení na železniční síť, získala by i oblast dál do vnitrozemí a i Kongo by získalo na nových možnostech obchodu a zesílení vlivu logistiky pro lepší poměry. Vztahy mezi státy jsou stále napjaté pro historii, i když je zde verbální snaha prezentovat zlepšení. Do projektu se vložila Africká rozvojová banka, která vyčíslila náklady na projekt v pročpotu cca. 400 mil. €. Hodlá poskytnout až 250 mil. € v případě realizace projektu. Dvě hlavní města se snaží získat společně dalších 110 mil. €. A dalších 40 mil. € mají dodat soukromé společnosti. Projekt by mohl být i zpoplatněn. V nákladech 400 mil. € je jak most tak přístupy z obou stran včetně nových HP. Economic Community of Central African States (ECCAS) oživil projekt na setkání v roce 2016 v Libreville. ECCAS předpokládá datum pro začátek výstavby roky 2017/2018.
je to moc hezké, jak se tady kolem hlavního města (jak jsou i letecké záběry) vytváří okruh kolem něho s dalším napojením a zlepšuje se i životní úroveň státu budováním nemocnic atd.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
25.12.2017 21:45:07
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 15013 Bydliště: EU
Re: Kongo
některé novinky:
záběry na zemní práce z budovaného úseku silnice RN1 Kinkala - Mindouli, více k pracím pak zde: viewtopic.php?p=125968#p125968
historie modernizace této silnice:
Práce v rámci RN1 Kinkala - Mindouli se plánují od roku 2004, teprve v roce 2015 se to posunulo dopředu. Jde o upgrade 53,9 km úseku hlavního tahu, který spojuje hlavní město s přístavním. Nákladní doprava za projetí platí mýtné. Z toho se pak hradí údržba a opravy. Je tady potřeba provést zemní práce o rozsahu 2,7 mil. m3 a navézt 800 tisíc t štěrku a kamene. Výstavba má trvat 32 měsíců.
A ještě jeden projekt a to od hlavní dominanty hlavního města, mostu Corniche, kde se budovala 4-pruhová komunikace z jižní strany mostu s veškerým dalším územním rozvojem:
a zde odevzdání do provozu v polovině letošního roku:
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Silnice RN1 z hlavního města po přístavní město Pointe Noire je v celé svojí délce zpevněná. V několika úsecích 4-pruh s neděleným středem. To jest 548 km.
Silnice RN2 z hlavního města po Ouesso na severu státu je v celé svojí délce zpevněná. Několik úseků je ale již ve špatném stavu a vyžadují renovaci vozovky. To jest 820 km.
Tedy ta hlavní priorita, že bude asfaltová silnice, která unese i nákladní dopravu napříč celý stát, tak ta je již hotová.
Dalším cílem je dobudovat silniční tahy od Dolisie na Gabon a od Ouesso na Středoafrickou rebubliku. Ten první tah je částečně asfaltovaný, ale i kde není, tak je zajištěná lepší údržba. Ten druhý tah je bohužel část v roku nesjízdný.
V Pointe Noire se modernizuje přístav. V zemi je taky železniční síť, ale v horším stavu, o rozsahu 886 km. Plán její celkové modernizace prozatím není.
Příloha:
845.JPG [ 123.52 KiB | Zobrazeno 1644 krát ]
V hlavním městě Brazzaville žije nejvíce obyvatel a logicky a pochopitelně ty dominantní silniční stavby se nacházejí právě zde. Nejde jen o ty na začátku vlákna, ale celkově je tady vícero širších průtahů, kapacitní KO, město se dynamicky a systematicky rozvíjí, buduje se veškeré zázemí včetně odvodnění, takže i výstavba silnic je dle řádu a postačuje pokrývat růst města.V noci to pak dominanta jménem Viadukt Corniche vypadá i takhle:
Příloha:
125.JPG [ 62.87 KiB | Zobrazeno 1644 krát ]
No a severní obchvat města, kde dominuje Viadukt Talangaï tady není až tak kvalitně vyobrazenej, takže tady lepší záběr, že je opravdu dlouhý (6,9 km):
Příloha:
1258.JPG [ 131.81 KiB | Zobrazeno 1644 krát ]
Staví se i mnoho lokálních silnic, ulic ve městech. Ve velkém rozsahu i s odvodněním a chodníkama, osvětlením, ale tomu se tady víc věnovat nechci. Ten progres rozvoje infrastruktury je v Kongu i nadále citelný navzdory cenám ropy.
Výstavba mostu Kinshasa - Brazzaville (Congo - Congo) se má zahájit v roce 2023. Most překlene řeku Congo, nová vláda v DRK nalezla řešení, ale musí se dokončit příprava a naplnit další podmínky. Projekt je vyčíslen na 550 mil. USD, z toho 210 mil. USD přispěje AfDB. Most má být dlouhý 1,575 km a bude kombinací silnice a železnice.
Most Matadi - Kinshasa se musí renovovat. A to bez ohledu na to, kdy se začne s výstavbou toho výše jměnovaného. Nový most je nevyhnutním prvkem na dopravním koridoru v rámci Afriky. Uvědomují si to všichni.
Ovšem nový termín pro výstavbu je značným odkladem proti původním záměrům na roky 2015 až postupně 2020.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 snažím se při psaní dívat na věci z pohledu uživatelů infrastruktury
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru