Guinea

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.PNG
flag.PNG (1.23 KiB) Zobrazeno 16246 x
map.PNG
map.PNG (29.28 KiB) Zobrazeno 16246 x
Rozloha: cca. 246 000 km2
Počet obyvatel: cca. 12,5 mil.
Hlavní město: Conakry (cca. 1,7 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.10.2020 15:34:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Guinea je poměrně mladý stát, ostatně jako mnoho v Africe prošel si těžkou historii střídání vícerých autokratů a vojenské junty. Země disponuje nerostním bohatstvím, o jakém se většině afrických zemí ani nezdá, ale i tak žije většina obyvatelstva na pokraji chudoby. Od roku 2010 je na čele řádně zvolen prezident, který se snaží zavádět základní reformy do ekonomiky a transformuje také armádu, na kterou ještě v letech 2008-2009 za vlády junty šlo 30% HDP. V zemi žijí muslimové i křesťané v celkově dobré atmosféře.

Guinea má poškozené vztahy s mnoha sousedními státy, nejhůře je to se Senegalem, kterému se klade vina za podporování vojenského režimu. Nyní se situace pomalu obrací. Velmi opatrně se rozvíjí spolupráce s EU. Přízeň zde má Francie a Čína. To se odráží na financování projektů a na zhotovitelských společnostech v rámci obnovy infrastruktury.

Za 500 mil. USD se dokončuje největší hydro-projekt vodní elektrárny za pomoci Číny. Jinak dostupnost elektrické energie je nízká vzhledem k životní úrovni je to jen asi 18% obyvatelstva a pro špatnou síť jsou výpadky na denním pořádku i v některých částech hlavního města. Pro rozvoj v energetickém sektoru se dělá maximum a realizují se nyní největší investice, které přesahují jakýkoliv rozvoj za celé koloniální éry. :idea:

Guinea má asi 45.000 km silnic. Asfaltem je zpevněno jen asi 5.000 km. Celkový stav silniční sítě je velmi špatný; jámy o hloubce 50cm nejsou výjimkou. Z hlediska investicí do severní a východní části země, kde je 55% silnic se investuje jen asi 6% ze silničního fondu. Ministerstvo veřejných prací a dopravy se pravidelně otřásá v základech, pro podezření z korupce a předražování všech prací v oblasti silniční infrastruktury se zde často mění ředitelé.

V hlavním městě Conakry se nachází dálnice: Autoroute Fidel Castro dlouhá cca. 10 km v rámci tahu N1. Na silnicích dále od hlavního města se vybírá mýtné za účasti gangů a cestování v noci celkově se nedoporučuje. Technický stav vozidel není dobrý a v zemi chybí stabilní síť ČSPH.

Silničnímu rozvoji se ještě budu věnovat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřad prezidenta :arrow:

http://www.presidence.gov.gn/

Guinea je prezidentskou zemí. Vládní linky na ministerstvo veřejných prací a silniční fond se mění a formují, tak jak se formuje neustále celé řízení pro rozvoj silnic. Bude tedy přidáno později.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

nejdůležitější silniční uzel v hlavním městě Conakry :arrow:

ZDE na mapě

pro lepší představu:
1.PNG
1.PNG (1.09 MiB) Zobrazeno 16190 x
Dálnice Fidela Castra je část úseku státní silnice N1, která začíná zde v hlavním městě Conakry a byla komplexně v části města rehabilitována. Dostala nový povrch, nové značení a také se mezičasem obnovil tady ten most ponad dálnici a vybudován taky systém napájení, čimž vznikla MÚK. Uprostřed 2x2 je bariéra: betonová svodidla a nad nima ještě přerušovaně plot, který má zamezovat přebíhání ze strany na stranu, kromě svodidel i veřejné osvětlení nabíjené solární energii. I když jde o 2x2, tak řidiči si z toho na mnoha úsecích dělají 2x3 dálnici.

průjezd dálnicí Fidela Castra:



a zde ještě vidět most i dálnici před a počas rekonstrukce:



Hlavní město je přelidněné, ostatně jako mnoho měst v Africe a stav silnic je v katastrofálním stavu. Až na pár výjimek, tedy opravdu důležité silniční tahy napříč městem se zde jezdí i po blátě.
carte-conakry-copie.jpg
carte-conakry-copie.jpg (164.96 KiB) Zobrazeno 16190 x
EU, Francie a rozvojové banky (třeba Africká) sem směrují desítky mil. € na vylepšení stavu silnic a mostů, jenomže pro netrasparentní procesy na ministerstvu veřejných prací a v řízení silničního fondu je ten objem asi 1/3, než by mohl být, což je obrovská škoda pro celý stát.

Zavádějí se reformy a rozbíhá se nový systém řízení pro rozvoj silnic, pomalu se centralizují útvary, ale jde to pomaleji, než se očekávalo. Pro podezření z korupce se zde od roku 2010 vyměnila řada ministrů (3) ohledně investic do silnic, řada ředitelů silničního fondu (3) a nováčci za každým mění celý řad manažérů pro výstavbu/plánování/údržbu silnic/hlavních silnic/ulic (cca. 15 lidí). Kromě toho samotné ministerstvo veřejných prací se v roce 2014 celé reorganizovalo na příkaz prezidenta země. Ten musí často poslouchat kritiku ze zahraničí, proč si neumí udělat pořádek, aby se mohlo více investovat do propojení s okolitými zeměmi.

Veliká sláva byla před 2 lety ohledně 86 km propojení hlavního města Conakry s hlavním městem Sierra Leone, Freetown. To co kdysi trvalo 9h cestování autem ( :shock: ) se zkracuje na 4 hodiny ( :shock: ) :arrow: nejsložitější úsek v délce 13 km byl za 9 mil. € renovován a kromě toho se opravil jeden most a vybudovala se nová colnice se vším všudy. Obě země se dohadují na dalších investicích na tomto tahu, Dálnice Transparentnosti.

V zemi mají v rámci silničních investicí dominantní postavení francouzské společnosti Bougues a VINCI (přes africkou odnož Sogea - Satom, která za 80 let vybudovala v celé Africe 20.000 km nových silnic a dálnic a která také stojí za novým mostem ponad dálnici Fidela Castra).

Čína zde působí v oblasti těžařských offsetových programech a přes celou řadu prvků (financování přes Ex-IM banky, stavařských společností atd.) zde realizuje další stavařské projekty: především v oblastech železnicní přepravy (která slouží k těžbě surovin) a v oblasti energetiky, jak jsem psal v předchozím textovém příspěvku.

Komplikovaná minulost způsobuje, že stále je cca. 1/3 obyvatel negramotných a i to způsobilo rychlé šíření eboly, která zde v roku 2014 vypukla v epidemii. Tomu se zde více věnovat nebudu; dá se dohledat na netu. Z hlediska negramotnosti se velmi těžko hledají v odlehlejších oblastech odborně zdatní lidé k vedení a k řízení úřadů, včetně těch silničních a i proto se vláda snaží spíše o investice v hlavním městě a na jednotlivých hlavních silnicích, které mají za cíl zlepšit propojení se sousedními státy. Zaostává údržba vedlejších silnic, které jsou většinu roka jen těžko sjízdné.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.10.2020 15:35:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se 15.6. dostal 230m dlouhý most Kaaka :arrow:



http://www.lexpressguinee.com/fichiers/ ... =calb10077
Snímka.PNG
Snímka.PNG (390.81 KiB) Zobrazeno 14938 x
Vojenští inženýři, kteří se rovněž starají o silnice obdrželi za skoro 4 mil. € techniku z Číny:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (683.06 KiB) Zobrazeno 14938 x
Po celém území probíhá zpevňování ulic a obnova silničních povrchů. Na sloupy veř. osvětlení se instalují solární panely.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

"Dálnice" (přestavba RN1) Conakry, Coyah - Dabola :arrow:
stávající spojení
stávající spojení
G.JPG (82.39 KiB) Zobrazeno 13807 x
Dne 19.4. odstartovala výstavba 370 km dlouhé dálnice z krajního předměstí hlavního města Conakry do vnitrozemského Dabola. Výstavba má trvat 36 měsíců. O financování a výstavbu se postarala Čína. Prozatím se mluví i o jen asi 230 km.

Nazývají to dálnicí, někde se to staví do šířky dálnice, ale formálně by mělo jít o výstavbu silnice.

Více informací:

http://mediaguinee.org/coyah-president- ... ou-dabola/
https://aminata.com/guinee-alpha-conde- ... ou-dabola/

základní údaje

Les caractéristiques principales de ce projet sont comme suit :
Longueur 370 Km
Largeur de chaussée 7,0
Accotements 1,50
Revêtement 5cm de béton bitumineux
Couche de base 20 cm de grave bitume
Vitesse de base 80KM/ H
Ouvrages d'arts
Ouvrage hydrauliques

fotogalerie ze zahájení výstavby
10.JPG
10.JPG (68.56 KiB) Zobrazeno 13807 x
11.JPG
11.JPG (149.49 KiB) Zobrazeno 13807 x
12.JPG
12.JPG (109.13 KiB) Zobrazeno 13807 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.12.2022 18:34:06, celkem upraveno 1 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní informace. Nyní pár informací doplním.

Záběry na výstavbu dálnice (výstavba RN1) Coyah-Mamou-Dabola (o příspěvek výše):

https://www.facebook.com/watch/?v=212846876652173

V Guinei je doposud v provozu dálniční síť o rozsahu 68 km v rámci hlavního města :arrow:

A1 Pont 8 novembre – Dixinn – Sonfonia – Kagbelin (33 km) - Route Le Prince
A2 Pont 8 novembre – AICB – Kilomètre 36 (35 km) - Dálnice Fidela Castra

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

https://www.mtp.gov.gn/

twitter: https://twitter.com/mtp_gn (k vidění mnoho záběrů na silniční práce)

Mapa hlavních silnic:
2121.JPG
2121.JPG (182.88 KiB) Zobrazeno 8953 x
V Guinei probíhá od poloviny minulé dekády masivní přestavba silniční sítě. A když masivní, tak opravdu masivní. Zpevňují se stovky a stovky km silnic, staví se nové mosty, zajišťuje se lepší údržba pro ty nezpevněné. Směruje sem významná pomoc zahraničních donorů pro rozvoj, participuje tady na tom řada firem z Francie, ale i Číny. V Guinei jsou dálniční úseky a staví se další.

Hlavní silniční práce, které jsou v realizaci poslední roky:
22.JPG
22.JPG (76.83 KiB) Zobrazeno 8953 x
Guinea kromě masivních investicí do silniční infrastruktury realizuje taky ty do energetické, letišní, námořní a taky do železniční.
Pak je tady taky masivní investiční program v rámci národní silniční sítě:
23.JPG
23.JPG (35.91 KiB) Zobrazeno 8953 x
Z té asi 50 000 km silniční sítě je podíl národních, tedy hlavních o které se stará stát na úrovni jen 16%. To je samo o sobě hodně málo, proto taky byl tento segment v celé zemi na tom špatně. Doposud ale i systém National Road (RN) zahrnoval z těch asi 8000 km jen 2400 km se zpevněným povrchem. Zbytek zpevněných silnic v přibližně rovnaké délce pak připadal na zbylých asi 42 000 km.

V zemi bylo celkem 2021 mostů, z nich je 1946 betonových. Pár železných, z nich většina obnovených a zbytek pak dřevěné aneb dočasné konstrukce.

Systém státních silnic z hlediska tahů:

N1: Conakry - Coyah - Kindia - Mamou - Dabola - Kouroussa - Kankan
N2: Mamou - Faranah - Kissidougou -Guékédou - Macenta - Nzérékoré - Lola. In dry season can reach Yamoussoukro (Côte d'Ivoire)
N4: Coyah - Forécariah - Farmoreya - towards Sierra Leone
N5: Mamou - Dalaba - Pita - Labé (Fouta Djalon region)
N6: Kissidougou - Kankan - Siguiri - Bamako (Mali)
N20: Kamsar - Kolaboui - Boké

Silniční síť byla a stále ještě je poměrně nebezpečná pro provoz. Chybí dopravní značení a sjízdnost je na mnoha místech opravdu obtížná. V období dešťů i RN5 prakticky sjízdní není nebo nebyla.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

K největšímu silničnímu projektu v zemi, přestavba/výstavba silnice RN1 Conakry, Daboyah - Mamou - Dabola. Práce v délce 370 km v nákladech 357 mil. €. Je nutno zdůraznit, že se stavební práce v mnoha médiích liší, i zde v tématu a to od 300 mil. USD do 20 mld. €. :lol: Stejně tak to v mnoha médiích nazývají dálnicí, ale i formálně jde o silniční parametry. Akorát to na dálnici začíná. Je nutno brát v potaz úroveň znalostí médií, i když nevylučuje se, že v západní části v napojení Daboyah to bude mít luxusnější parametry. V dnešní době se již nedá brát za nemožné výstavbu mnoha set km dálnice napříč stát, kde "nic není", ale je to nepravděpodobné, aby v těchto nákladech stála dálnice v celé délce.

Práce mají trvat do konce roku 2022, více pak zde: https://www.agenceecofin.com/gestion-pu ... ee-en-2022 .

Na celé trase bude postavěno 40 mostů. Tah bude pokračovat na další úseky po Cissela (+68 km od Dabola) a dál na Kouroussa (+83 km od Cissela). Napojí se na malijský koridor Kankan -Siguiri - Kourémalé. Zní to hezky. :P Akorát, že bezpečnostní situace v Mali není příznivá na to, aby se naplnil cíl pro rok 2035 ohledně tranzitu. Aby tudy za den projelo na min. 250 nákladních vozidel.

Faktem ale je, že Guinea investuje do silniční infrastruktury historické zdroje a dosahuje historických výsledků.

video z výstavby, letecké záběry: https://www.facebook.com/TravauxPublics ... 534869716/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.1.2022 18:14:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, kromě největšího projektu v realizaci výše popsaného, jsem ve vláknu ke státu Guinea-Bissau psal o plánu trans-tahu č.7 Dakar - Lagos: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 45#p220245 (spodní část příspěvku).

Většina tohoto silničního úseku je v Guinei což je vidět i na té mapě. V této souvislosti zmíním, že Guinea již tento projekt taky eviduje a plánuje na 86 km část silnice Boke - Quebo vynaložit v propočtu 81 mil. €. V aktuálním času se zajišťuje financování a to vypadá takto:

Africká rozvojová banka, 30,6 mil. €
EU, 20,4 mil. €

Další peníze se ještě hledají respektivě se pak doladí i vládní podíl.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, další velké silniční projekty v zemi, i na tom podkladu o 2 příspěvky výše v shrnutích, co se připravuje do realizace:

Křižovatka: 4 křižovatky Hamdallaye – Enco5 – Bambeto - Cosa v hlavním městě Conakry v nákladech 104 mil. USD. Financování se řeší v plné výši: 79 mil. USD zajištěno, dalších 25 mil. se diskutuje s fondem z SAE.

Jde o dálniční křižovatku.
echangeur-720x430.jpg
echangeur-720x430.jpg (54.85 KiB) Zobrazeno 8817 x
A dalším velkým projektem je výstavba 8 mostů v celé zemi:

Pont de Diaragbèla (390 ML), Pont de Faranah ville (95 ML), Pont de Sansado (270 ML), Pont de Diassa (48 ML), Pont d'Oulé à Youmou (71 ML), Pont de Bankou (95 ML), Ponts de Tanènè (125 ML), Pont de Bertéyah (95 ML)

Tento projekt již běží. Ukončit se má v roce 2022. Financování je zajištěno vládou Francie a místní vládou. Náklady na výstavbu činí 89,1 mil. €.
5452.JPG
5452.JPG (92.08 KiB) Zobrazeno 8817 x
A dalším větším projektem je taky výstavba silničního mostu Pont Soumba v nákladech v propočtu cca. 9 mil. €. Most je financován japonskou agenturou JICA. Výstavba se má rovněž dokončit v roce 2022.
a521.JPG
a521.JPG (73.99 KiB) Zobrazeno 8817 x
Vláda samotná pak financuje desítky km nových asfaltových silnic i v odlehlejších regionech na V a JV státu a stejně tak údržbu zanedbané nezpevněné sítě. Projekty silnic, kde se plánuje i výstavba mostů, tak tam je snaha zapojit i zahraniční kapacity pro co nejlepší technická řešení.

Aktuálně stát staví celkem 614 km státních silnic.

ROUTES NATIONALES : Coyah-Mamou-Dabola (370km), Dabola-Cissela (68km), Cissela-Kouroussa (83km), Lola-Nzo (40km), KissidougouPK63-Gueckedou (18km), Gueckedou-Kondebadou (35km).

Dále se staví nové ulice a silnice, kanalizace ve městech: Conakry, Labé, Pita, Dalaba, Kouroussa, Siguiri, Lola, Beyla, Telimelé,

A již zmíněné mosty.

Probíhají zde silniční práce za bezmála 1 mld. €. Za další stovky mil. € jsou v přípravách.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zachování linie vývoje&informací

V tomto státě dnešním dnem probíhá "nepřehledný" vojenský převrat. Elitní armádní jednotka zadržela prezidenta. Vláda je rozpuštěná. Armáda de facto sesadila "diktátora", prezident byl posledně zvolen do funkce díky manipulacím s lístkama. Velitel elitních vojáků informoval v televizi, že tato změna byla vykonána pro stoupající rozsah korupce a chudoby. Moc plánuje odevzdat do širšího spektra obyvatelstva.

Situace je nepřehledná, protože prezident 83- roční prezident Condé nereagoval a ministerstvo obrany naopak proneslo informaci, že zbytek armády má situaci plně pod kontrolou. V ulicích opozice slaví, ale do vládní čtvrtě se dostat nedá; je pod kontrolou věrných složek dosavadnímu vládci.

Vláda v uplynulých týdnech zvedla zdanění PHM o 20% a zvedla i další daně, aby se zvedl příjem do státní pokladny. Již tohle zvýšení bylo pro obyvatelstvo frustrující, vyšlo do ulic, ale zasáhla větší část bezpečnostních sil.

ECOWAS, organizace regionu, pohrozila uvalením sankcí na stát, pokud se neobnoví dosavadní demokratický režim, resp. pokud bude přetrvávat forma vlády pod vedením těch, kdo organizují převrat.

Africká Unie vyzvala k urychlenému návratu prezidenta k moci.

Nigérie, jakožto regionální velmoc vyzývá k navrácení ústavního pořádku.

Guinea navzdory svízelné finanční situaci zažila za období vlády dosavadního prezidenta nebývalý hospodářský růst a regionální rozvoj, který byl financovány právě ziskama z umožnění těžby bauxitu, železní rudy, zlata a dalších vzácných nerostů. Opozice ale ukazovala na částečné rozkrádání těchto zdrojů na všech úrovních země.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě Conakry se mají postavit MÚK Bambeto a Cosa. Celkové náklady na projekt se odhadují na 104 mil. USD, z čeho Abu Dhabi Fund for Development poskytne 26 mil. USD, Islamic Development Bank dalších 52 mil. USD a Kuwait Fund dalších 27 mil. USD. V nákladech se počítá s výstavbou tunelových sekcí. Zásadním způsobem se zlepší průjezdnost extrémně vytížené silnice LePrince. To je prakticky centrální ulice města, která je paralelní s dálničním průjezdem.

V souvislosti s výše uvedenou informací o převratu jsou informace i nadále protichodné; prezident je ale zřejmě zadržen částí armády. Na záběrech je vícero hlavních zkapacitněných komunikací, které jsou samozřejmě nyní obsazené davem lidí nebo naopak je na nich blokován provoz, to jen pro názornost situace:



https://www.bbc.com/news/world-africa-58461436

Jaký bude skutečný vývoj v tomto státě, tak to ukáže zase jen čas ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Guinea připravuje upgrade N8, mezi 2. největším městem Labe a městem Mali (Mali-ville; ne stát Mali). To mj. vylepší celý tah směrující dál do Senegalu a taky do Mali. Celkem se vylepší 107 km silnice ve 2 etapách:

- Labe a Yemberin v délce 69 km
- Yembering - Mali v délce 38 km

Islamic Development Bank (IDB) poskytne úvěr ve výši 173,6 mil. USD. Vláda dá jen 1,4 mil. USD. Zásadním způsobem se po výstavbě klasické silnice zlepší kvalita spojení, což podpoří ekonomický růst a samozřejmě zvedne obchod s bohatším Senegalem. Tuto silniční os doposud Guinea nevylepšovala, viz i všechny informace v tématu. Zásadním způsobem tak dojde ke zlepšení i tady.

Mapa, aby byla lepší představa trasy:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je stabilita a plánovaný režim k nové, civilní vládě. Institucionálně vládne armáda a civilové. Pokračuje výstavba silnic, více se dbá na transparentnost procesů. V realizaci jsou 3 páteřní projekty: vnitrozemský bezmála 400 km projekt upgradu silnice (upgrade RN1, viz vlákno), výstavba silnice na Sierra Leone na jih, výstavba silnice na sever na Senegal a výstavba silnic Conakry, tam spíš menší silniční projekty, ale tolik potřebné zpevňování a třeba upgrade kolem přístavu. Asi 600 km. V plánech je dalších asi 1 tis. km.

Sesazenému prezidentovi Condému armáda nedovolila opustit zemi. Naopak se snaží zahájit proces soudního řízení za korupci.

:arrow: Zemi tedy vládne Mamady Doumbouya (narozen 4. března 1980) guinejský vojenský důstojník sloužící jako prozatímní prezident Guineje od 1. října 2021 . Je členem guinejské skupiny speciálních sil a bývalý francouzský legionář. V den převratu vydal Doumbouya vysílání ve státní televizi, v němž prohlásil, že jeho frakce rozpustila vládu a ústavu. Dne 1. října 2021 složil Doumbouya přísahu jako prozatímní prezident. Oznámil plány na "obnovení státu" zavedením "svobodných, důvěryhodných a transparentních" voleb a respektováním "všech národních a mezinárodních závazků, ke kterým se země přihlásila". Dle jeho pravidel se nezůčastní těchto voleb. Důvodem pro svržení ex prezidenta a rozpuštění politické elity byl jako fakt uveden extrémní dosah politiků na absolutně všechno dění v zemi, slabé reformy v justici atd. S ohledem na zahraniční orientaci uvedl, že pokud budou na jeho členy vlády a na něj vydané sankce, tak to nic neznamená, protože oni nic nevlastní. Nyní zde vládne mix civilních členů s vojenskýma představitelama. Země má normálně fungující weby a snaží se dál "rozvíjet" stát.

DOUMBOUYA udržuje dobré vztahy s hlavníma donorama. Třeba 14.11. přijal saúdskou delegaci. Tato návštěva pana sultána AL-MURSHEDA v Guineji je součástí upevňování přátelství a spolupráce mezi Conakry a Rijádem a dokládá vynikající vztahy mezi oběma státy v několika oblastech. Také závazek a dostupnost saúdských úřadů vždy pracovat po boku Guinejců. "Saúdský rozvojový fond působí v Guineji více než 45 let a realizoval 16 projektů v celkové výši 232 milionů dolarů a dar ve výši 18 milionů dolarů".

Království Saúdské Arábie znovu demonstruje své pevné odhodlání plně spolupracovat s novými guinejskými úřady podpisem memoranda o porozumění, které je zhmotněno poskytnutím daru ve výši 8 milionů dolarů v rámci saúdskoarabského programu těžby a rozvoje venkova.

Tento dar ze Saudského rozvojového fondu zdůrazňuje spolupráci mezi Guineou a Královstvím Saúdské Arábie.

DOUMBOUYA udržel investiční linii rozvoje státu. Pokračuje se tak plynule i v budování silnic. Ostatně stačí si číst vlákno a je to zase guinejská armáda, která se stará o sjízdnost silnic v mnoha regionech.

:arrow: "Prezident přechodu" jak mu říkají nařídil zesilnit dohled nad silničními projekty v zemi. Již v roce 2021 prohlásil, že silniční síť je největší ambicí staré vlády, ale je to jedna chyba za další. Je zbytečné říkat, že guinejské silnice jsou ve stavu naprosté degradace. Obě silniční sítě země (zpevněné i nezpevněné) dnes vypadají jako úplně obnošená košile. Tady šiješ, tam se to trhá. Žádný region na tom není lépe. Včetně hlavního města a jeho vnitřních předměstí, jako je Coyah a Dubréka. Všude je to stejná stížnost obyvatelstva a já se k té stížnosti přidávám.

Protože, jak dále řekl, se staví stovky km silnic, ale již nyní se některé nové rozpadají. Vozovka, která klesá znamená, že silnice nebyla postavená tak jak měla být postavena. Je chybou státu, že nemá dost lidí ve funkcích pro kontrolu plnění těchto prací a pak je otázní smysl vynakládání peněz do silnic, ale ty silnice stát potřebuje, takže se udělá pořádek v tom kdo co jak staví. Pokud se budou chyby opakovat, tak dojde k černé listině. Pod kritikou se ocitl i velký silniční projekt Conakry, Cayoh - Dabola, nazýván "dálnice", i když jde hlavně o přestavbu silnice.

Jsou mobilizovány zdroje pro vypracování více studií, než se opravdu má nějaká silnice postavit. Je chybou státu, že se staví silnice, které nemají správné parametry. Klimatické podmínky udělají zbytek.

Dále jsou mobilizovány zdroje k zajištění údržby jak zpevněných tak štěrkových silnic.

Dočasný prezident také řekl, že obyvatelstvo nemůže čekat, že se změna k lepšímu stane za rok nebo dva. Jízda v blátě v hlavním městě bude trvat i nadále, ale toho bláta bude z roka na rok méně. Uděláme pro to všechno, aby to staré myšlení šlo pryč. Podívejte jak se staví silnice jinde v Africe a vidíme, že to jde.

https://guineenews.org/route-coyah-mamo ... -chantier/
https://rtgkoloma.info/degradations-con ... ministres/

:arrow: Dokončila se výstavba 35 km silnice N4 v úseku Coyah - Dandayah. Nový prezident sem vyčlenil větší porci peněz, aby se ucelilo silniční spojení mezi Guineou a Sierra Leone a tohle je hlavní tah, kterým se spojí Conakry a Freetown.

Obrázek
13.JPG
13.JPG (91.48 KiB) Zobrazeno 1360 x
Obrázek

:arrow: V 04/2022 prezident přechodu oznámil, že Guinea investuje 173 mil. USD do zahájeného projektu Labé - Mali, což je vlastně o příspěvek výše rozepsané.

Cílem je zajistit co nejlepší silniční spojení Conakry - Dakar (Senegal) s posílením spojení na další lokality na této trase, i proto tato "odbočka" do komunity Mali. Na území státu Guinea to spojení obnáší 552 km. Z toho dnes stojí a je plně sjízdných 374 km. Dnes se tedy staví 107 km "odbočkou", ale pracuje se na přípravě pokračování od Labé po hranici se Senegalem v délce 178 km.

úsek Labé - Mali ve výstavbě:

Obrázek

:arrow: Takhle byl stanoven plán rozvoje silniční sítě v roce 2018. Stávající prezident přechodu koncepci nezměnil, pouze se snaží zlepšit investované dolary do těchto projektů, které čítají celkem potřebu postavit 1500 km silnic a zajistit jim údržbu.
2018.JPG
2018.JPG (164.14 KiB) Zobrazeno 1360 x
:arrow: Závěrečné vyhodnocení Projekt podpory dopravního sektoru: EU a Guinea, 05/2022

Investiční období: 2014 - 2022
Financování: 83 mil. €

https://www.eeas.europa.eu/sites/defaul ... 0rev.3.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.4. v Conakry byla slavnostně otevřena nová MÚK Kagbélen / Paul Kagame.

poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@9.7154107, ... a=!3m1!1e3

více fotek: https://twitter.com/i/web/status/1648325789111164931

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“