Madagaskar

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.PNG
flag.PNG (1.06 KiB) Zobrazeno 18792 x
map.PNG
map.PNG (87.4 KiB) Zobrazeno 18792 x
Rozloha: cca. 590 000 km2
Počet obyvatel: cca. 27 mil.
Hlavní město: Antananarivo (cca. 1,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 17:14:38, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je cca. 35.000 km silnic, přičemž asi 6.000 km má zpevněný povrch. Celkový stav silniční infrastruktury je katastrofální, v zemi se nedodržuje volební zákon, je zde vysoká korupce, obyvatelstvo nemá moc peněz, ale i tak se zde realizuje projekt výstavby 1. dálnice v zemi a proto je tady tento stát ode dnes přidán. V dalších příspěvcích doplním další informace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy, cestovního ruchu a meteorologie :arrow:

*web existuje, ale nebudu ho sem dávat, pač se věnuje jen cestování z pohledu dopravy a jinak je všechno na novém ministerstvu veř. prací co se týče výstavby silniční sítě, to bylo přidáno do vlákna později, takže stačí listovat o něco dál v tématu

Silniční fond :arrow:

https://fonds-routier.mg/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2022 19:35:53, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Autoroute Antananarivo - Toamasina :arrow:

*zde se připravuje projekt 1. dálnice v zemi
*město Toamasina je 2. největší město s cca. 200.000 lidmi, na pobřeží státu
*doposud je mezi těmito městy asfaltová silnice různé kvality
*na Madagaskaru je již přítomna expertní skupina čínské stavební společnosti
- experti posoudí možnost trasování (zda bude dálnice kratší, ale s tunelama anebo delší ale bez nutnosti stavět větší a delší stavební objekty
- zvažuje se možnost odepisování výstavby po dobu 30 let (naskýtá se otázka za co - za těžbu nerostních surovin?)

Madagaskar je země mimořádně bohatá na nerostní suroviny, ovšem jsou těžce dostupné. Stejně tak i ropa a zemní plyn. Ani vláda ani Čína nehodlá upřesňovat, která čínská stavební společnost v zemi je ani další podrobnosti, než se stanoví trasa a bližší technické informace. :idea:

Současná silnice mezi městy RN2 je jedna z nejvytíženějších silnic v zemi, často se zde zesouvá půda a silnice není celoročně bez problémů sjízdná. Má celkovou délku 350 km. Vláda se již jednou pokoušela o první studie, tehdy s Korejskou Export Import Bankou a dopracovalo se to do stadia na zkrácení cestování o 40 km na cca. 300 km s cca. 4h jízdou. Bohužel, projekt tehdy zkrachoval na nedohodě o financování projektu. Studie ukázala nevyhnutnost zavést mýto. Rovněž není známo, zda tam to mýto po novém bude.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.11.2018 23:12:44, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Projet d'autoroute du Nord de Tananarive jusqu'à l'aéroport international d'Ivato :arrow:

*další dálniční projekt; zcela nový záměr prezentován ministrem veřejných prací a čínským velvyslancem v zemi
*jde o novou dálnici 2x2 jízdní pruhy mezi hlavním městem a 20 km vzdáleným letištěm
*MPR by zde byla cca. 100 km/h
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2022 19:35:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo dálnice Antananarivo - Toamasina je zde další posun:

*dálnice má mít délku 240 km
*je uzavřeno několik vzájemných memorand mezi Madagaskarem a Čínou
*během 07/2016 se začali připravovat reální studie pro realizaci dálnice

Tím se ale prozatím vše končí. Tohle je sice informace z roku 2016, ovšem před rokem, tedy rok po oznámení 2 velikých dálničních projektů bylo ohlášeno, že pro vládu není výstavba dálnic prioritní, protože si to nemůže prozatím nijak dovolit zaplatit. Přípravy ale pokračují. Ostatně ani Černá Hora si nemůže dovolit celou dálnici Bar - Boljare, ale první desítky km již staví. Stejné úsilí přes Čínu.

Tady ovšem jsou ve velmi špatném stavi i základní státní silnice.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.11.2022 19:35:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad :arrow:

http://www.arm.mg/arm/

Existuje již i ministerstvo veřejných prací, ale ještě nemá web stránku. Pod něj spadá výstavba plánovaných dálnic.

Novinky ohledně možné výstavby, ale nebudu to překládat:

http://www.ladepeche-madagascar.com/eco ... toamasina/
http://matv.mg/autoroute-tana-toamasina ... scussions/

tady i aktuální informace k rehabilitaci silnice RN9:

http://www.presidence.gov.mg/la-rehabil ... ns-le-sud/

a ještě dálnice autoroute Tsarasaotra – Ivato:

http://www.midi-madagasikara.mg/economi ... tra-ivato/
https://www.lexpressmada.com/19/09/2018 ... r-bientot/
http://matv.mg/tsarasaotra-ivato-ouvert ... 05h-a-21h/

To je dálnice tady popsaná v rámci letiště s hlavním městem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Za 155 mil. USD se vylepší a kvalitně zpevní povrch na klíčovém tahu v délce 150 km mezi městami Ambilobe a Vohemar. Zkrátí se tak i cestovní čas potřebný pro cestování mezi nimi. Jde o státní silnici RN5a na severu státu.

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mahtp.gov.mg/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 19:41:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Vlákno jsem pečlivě přečetl. Aktualizoval jsem základní údaje a taky odkazy. Madagaskar na tom není ekonomicky příznivě, ale pracoval na technických materiálech k výstavbě několika dálnic. Od letiště do města a mezi hlavním a 2. největším městem. V podstatě se ale staví nové silnice a není těch projektů málo. Problémem jsou samotné instituce. Madagaskar zakládá a nahrazuje jeden úřad dalším a vlastně se jen pracuje na základních principech rozvoje silniční sítě bez toho, aby se to ve větším i plnilo. Vládní agenda se formuje i v samotných ministerstvech, takže lidově řečeno je propagace budoucích dálnic opravdu lepším marketingem ve stavu a situaci, kdy se je problém na většině ostrova celoročně bez problémů pohybovat v rámci silnic.

Madagaskar je ale z hlediska logistiky potenciálně důležitý stát a to nejen pro nerostní bohatství.

Mapa hlavních silnic:
22223.JPG
22223.JPG (67.16 KiB) Zobrazeno 9609 x
K 10/2017 je uvedeno, že je tady celkem 32 000 km silnic, z toho síť státních silnic tvoří celkem 12 000 km. Až 20 000 km silnic není v dobrém stavu. A jen 10% je opravdu kvalitních, z čeho plyne že ani ta síť státních silnic negarantuje vůbec nic.

Vláda společně se zdroji EU, SB aneb Africké rozvojové banky vynakládá na záchranu silnic i větší peníze, ale efekt je často slabý pro velmi nepříznivé přírodní jevy, které se tady vyskytují. Faktem ale je, že právě poslední roky včetně letošního a v plánu i dalších se stav silniční sítě začíná zlepšovat a to taky stav zpevněných silnic.

Musím se věnovat i bezpečnosti silničního provozu z hlediska kriminality. Ambasády upozorňují na vysokou míru krádeží a dokonce i samotných vozidel na těchto silnicích: RN7, RN27, RN10, RN13 a RN1B (mezi Tsiroanomandidy a Maintirano). To se bavíme o státních silnicích. :!:

Dále je tady velký problém se zajištěním silničního značení. Buď chybí zcela nebo není přesné. Počasí mění význam. Zvyšuje se motorizace, co vyvolává tlak na samotnou výstavbu silnic, ale auta mají většinou 10-15 let s nízkým stupňem údržby. V noci třeba nesvítí. Nedodržují se rychlostní limity ani pravidla silničního provozu.

Ve městech je sice veřejné osvětlení, ale vypadává. Tady zase hrozí z ničeho nic chodci na silnici.

Takže nápad projet si Madagaskar na půjčeném vozidle není právě nejlepší nápad, když tak pak najmout i řidiče. Ideálně i s vozidlem. Taky sice se tady prezentuje stát jako ráj pro turisty, ale mnoho lidí tady nevnímá turisty tak přátelsky jako třeba na Mauríciu. Jakmile jste mimo zón hotelů atd. tak si je nutno uvědomit jaká je tady sociální úroveň a dle toho se chovat.

Jedna z nejdůležitějších silnic v zemi je RN2, která spojuje hlavní město s městem Toamasina a kde se právě plánuje jednou postavit i dálnice, která by cestování zásadně zkrátila. Je to proto, že v Toamasina se nachází důležitý přístav, kterým se dováží 75% zboží.
image2018-1-5 9_21_35.png
image2018-1-5 9_21_35.png (392.32 KiB) Zobrazeno 9609 x
Další důležitá silnice je RN7, protože spojuje hlavní město s jižní částí ostrova, kde se rozvíjí cestovní ruch.

Ty hlavní tahy jsou asfaltové a jakž takž dobré. Sekundární silnice jsou prakticky nesjízdné nebo jen těžce sjízdné. Vyžaduje si to terénní vozidla, lopaty a zapojení místních lidí do práce. Madagaskar nezná regionální pobočky silniční správy, která by disponovala technikou pro údržbu těchto nezpevněných silnic. To se dělá opravdu výjimečně. V zemi chybí mosty a i mosty na hlavních silnicích jsou ještě často 1-pruhové, staré železné aneb dřevěné.

Na Madagaskaru jsou 2 železniční tratě. 2 správci. Pro sever a jih. Potenciál pro turisty je, ale jen občas. Ovšem vlaky vozí pasažéry pravidelně v nějakých intervalech, běžně 2x za den. Na severu je 18, na jihu 2 lokomotivy.
22224.JPG
22224.JPG (51.97 KiB) Zobrazeno 9609 x
Prezidentem státu je poměrně mladý, 46 roční muž Andry Rajoelina. Podnikatel. Třeba v rámci boje s covidem vymyslel čaj, který prý vyléčí tuhle nemoc. Ale to tady nebudu dopodrobna rozpitvávat. Navrhl novou (vládní a byznys) čtvrť, tady video:





V rámci silnic několik novinek:

RN5 Toamasina - Foulpointe v délce 15 km získá CB kryt. Má to být lepší řešení než AB kryt, tedy asfalt, protože ten rychle degraduje. Životnost nové silnice má být 50 let. Jde o silnici dál na sever od Toamasina.

Staví se rychlostní silnice v délce 10 km od přístavu Toamasina po RN2. Zhotovitelem je čínská firma. Více: https://lexpress.mg/08/04/2019/infrastr ... et-la-rn2/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Za 155 mil. USD se vylepší a kvalitně zpevní povrch na klíčovém tahu v délce 150 km mezi městami Ambilobe a Vohemar. Zkrátí se tak i cestovní čas potřebný pro cestování mezi nimi. Jde o státní silnici RN5a na severu státu.
Prezident při návštěvě regionu v 09/2020 informoval, že projekt je v plnění na 30%.

trasa: https://pbs.twimg.com/media/DktRDMVW4AA ... =4096x4096
https://pbs.twimg.com/media/EigByVEVkAI ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EigB6n1UwAA ... name=large
map.JPG
map.JPG (48.37 KiB) Zobrazeno 9567 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda i nadále trvá a prosazuje investiční záměr, do kterého chce vynaložit podstatné zdroje do dálnice Antananarivo - Toamasina: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 396#p95396 .

Zde je nový článek, kde se uvádí, že trasa se má zkrátit o 100 km. Patrně již čínské projekty; https://lexpress.mg/04/02/2021/infrastr ... les-rails/ . Informace o tom ale proběhla i v dalších médiích.

Kromě výstavby dálnice, se kterou se počítá do konce roku 2023 (dle plánu 2019 - 2023) a původně měla stát 3 mld. USD se dalších 5 mld. USD má vynaložit do renovace ostatní silniční sítě. Nutno podotknout, že já tady část investic již vypsal a realizují se.

Mojí úlohou není hodnotit, zda postaví/nepostaví. Ta ambice tady existuje.

https://m.facebook.com/2424.mg/photos/a ... &source=57

K hospodářskému rozvoji pak i dokument od jap. agentury JICA: https://openjicareport.jica.go.jp/pdf/12340766_02.pdf .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Spolupráce s Čínou pro výstavbu dálnice Antananarivo - Toamasina sice padla, ale Madagaskar navázal spolupráci s Egyptem. Madagaskar sní o zásadním zkapacitnění a zlepšení spojení hlavního města s přístavem na východní straně ostrova pro větší hospodářský růst.

Změnilo se i trasování a sice severněji přes Ambatondrazaka. Nevyužije se tak alternativa v podobě RN2.

https://2424.mg/infrastructure-neuf-ent ... ministres/

https://2424.mg/infrastructures-andry-r ... toamasina/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

vývoj v zemi, blok info

:arrow: Stát byl zasažen dne 5.2. tropickou cyklonou Batsirai. Doposud zemřelo 121 osob.

Nejhůře je na tom město Mananjary. Bouře byla v kategorii 3, vítr dosahoval 165 km/h, v nárazech až 230 km/h. Způsobilo to katastrofální škody.

Těžce poškozená až zničená je silniční infrastruktura a mosty. To samo o sobě komplikuje veškeré práce. Jen odklidit trosky ze silnic a opravit do provizoria silnice zabralo celé dny.

Další regiony jako Haute Matsiatra, Vatovavy a Fitovinany, kde kromě větra dopadla povodňová vlna.

Zasaženo bylo prozatím sečtených 30 123 domácností se 144 tisíc lidmi v 15 regionech: Alaotra-Mangoro, Amoron’i Mania, Analanjirofo, Anosy, Atsimo-Andrefana, Atsimo-Atsinanana, Atsinanana, Betsiboka, Boeny, Fitovinany-Vatovavy, Ihorombe, Matsiatra Ambony, Sofia, Vakinankaratra a Vatovavy.

Celkem bylo zničeno bezmála 8900 domů. Těžce poškozeno je dalších 4700. Zaplaveno bylo dalších 7100. Až 30 tisíc lidí již nemá kde bydlet.

Kromě silnic živel zasáhl vládní budovy, školy a energetickou infrastrukturu, především sítě elektrické energie.

Živel způsobil desítky sesuvů půdy, co mj. zvedlo počty mrtvých. Mnoho lidí zemřelo v noci, kdy již obyvatelstvo doufalo, že právě "doma" bude v bezpečí, ale co nezničil vítr, tak to zrychlila masa vody se sesuvama půdy a to jednoduše nemohlo udržet celé ulice pohromadě.

Celá řada oblastí je doposud nepřístupná.


:arrow: Uprostřed ledna tady měla dopad tropická cyklona Ana. Ta způsobila záplavy a zemřelo 41 lidí. Dalších 70 tisíc má poškozené bydlení.


:arrow: Vláda vyzvala nyní k velkému sjednocení malgašského národu. Neexistuje tady prakticky žádný varovní systém, vláda se zavázala k inovacím v tomto ohledu, aby se alespoň povedlo snížit počty mrtvých. Vláda dále musí zapracovat na složkách, které budou disponovat technikou ... Cyklony jsou v této oblasti pravidelně. :idea:

Dle vícero humanitárních organizací je silně poškozená severo - jižní silnice, celkem pak 20 úseků a 17 mostů. To samo o sobě bude komplikovat situaci. Madagaskar je prakticky v permanentní humanitární katastrofě, jednou pro živelné pohromy a jindy pro neúrodu. Na ostrově je ale paleta nerostních surovin, která je vysoce lukrativní. Ovšem podmínky pro těžbu jsou silně omezené právě tou nedostupností ... Ambiciózní plán rozvoje země prezidenta Rajoelina se po jeho dvouletém úřadování nezrealizoval a hlavním důvodem byl také nástup pandemie COVID-19. Pandemie měla negativní vliv na ekonomický růst.

Prezident má 4 priority: zlepšit dostupnost k elektrické energii, zlepšit konektivitu země (silnice a dálnice (mezi přístavem a hlavním městem, kde byl mj. starostem), zemědělská soběstačnost a zvednout úroveň bezpečnosti včetně krizových situací jako jsou tyto. Samé ušlechtilé cíle, o kterých umí mluvit, ale neumí je řešit, protože na to ekonomicky stát jednoduše nemá zdroje. I když se črtá větší spolupráce s těžařskými společnostmi, které nabízejí miliardy za licence včetně výstavby silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Madagaskarská vláda hlásí, že byla podepsána smlouva s egyptskou stavební firmou na vybudování první dálniční trasy v zemi (Antananarivo – Toamasina, viz o 2 předchozí příspěvky). Jde o 260 kilometrů dlouhou 'autoroute', ale není jasné, jestli to bude kompletní čtyřproudá dálnice nebo silnice nižšího standardu. Francouzská televize uvádí, že umožní rychlost 120 km/h, bude stát 250 milionů dolarů a bude zpoplatněna.

Tak snad to dopadne lépe, než s Čínou. :)

https://www.presidence.gov.mg/actualite ... asina.html
https://la1ere.francetvinfo.fr/mayotte/ ... 36756.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Madagaskar

Příspěvek od Diaľničiar »

Madagascar : une autoroute construite dans la précipitation :o

https://la1ere.francetvinfo.fr/mayotte/ ... 94774.html

Tento článek uvádí, že výstavba dálnice Antananarivo - Toamasina probíhá již 4 měsíce na úseku dlouhém 20 kilometrů.
  • Dálnice jde přímo na východ a drtí vše, co jí stojí v cestě. Rýžová pole byla zaplněna, když měla brzy proběhnout sklizeň.

    Pro ty, kteří byli pravomocně vyvlastněni, se kompenzační řízení protahují, zatímco práce postupují vysokou rychlostí. Je to poprvé, co jsme si stěžovali, že staveniště na Madagaskaru běží příliš rychle.

    Tato dálnice je příslibem prezidenta Andryho Rajoeliny. První sekci chce otevřít před listopadovými prezidentskými volbami, takže egyptská společnost, která zakázku získala, tvrdě pracuje.

    Postup buldozerů však mohl být zpomalen demonstracemi plánovanými proti této trase, která se zdá být improvizovaná bez konzultace.
Možná jsem to našel severně od Antananariva. To znamená, že dálnice povede podstatně jinou trasou, než je současná silnice mezi oběma městy.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“