Mauritánie

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

mr-flag.gif
mr-flag.gif (437 bajtů) Zobrazeno 14581 x
mr-map.gif
mr-map.gif (11.39 KiB) Zobrazeno 14581 x
Rozloha: cca. 1 000 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4 mil.
Hlavní město: Nouakchott (cca. 1 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 18:11:04, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Sektor infrastruktury je klíčovým. Mauritánie dosud (do r. 2007) v podstatě nemá žádnou skutečně kvalitní pozemní komunikaci (s výjimkou pobřežní silnice, jež spojuje Maroko se Senegalem) a začala tudíž investovat rozsáhlé prostředky do vybudování kvalitní sítě silnic a dálnic. V současnosti má Mauritánie 9 450 km silnic, z čehož je asfaltových 2050 km a jinak spevněných 821 km, ostatní silnice jsou prašné, ovšem již zaznačené v mapách a postupně se spevňují a pokládá se na ně asfalt. Problematickým je sektor stavebnictví - ten nezvládá nápor nových investic (vládní, zahraniční) a stát se potýká s nedostatkem stavebních materiálů, což je také hlavní příčina spoždění mnoha projektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z hlavního města :arrow:

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4 8-)

Několik fotek ze silnic v zemi :arrow:

Foto1
Foto2
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.3.2016 8:59:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi jsou 3 hlavní silniční tahy:

N1 Nouakchott - Atar - Zoueratte - Algeria border
N2 Nouadhibou - Nouakchott - Rosso - Senegal border
N3 Nouakchott - Kiffa - Nema - Mali border

Nejlepší silnice jsou tedy tyto + silnice v hlavním měste.

Největším problémem v zemi je písek. Silnice často zafoukávjí hromady písku, je špatná viditelnost a všude přítomný prach. Na horách jsou silnice standardní pro Afriku: úzké s horším, i když zpevněným povrchem. Mauritánie je chudá země, která silnce staví celkově dost úzké, bez jakýchkoliv krajnic. Dopravní značení je velmi slabé, téměř žádné, mimo hl. města.
nová silnice: severní by-pass hl. města
nová silnice: severní by-pass hl. města
Nouakchott b-p.jpg (4.47 KiB) Zobrazeno 13911 x
státní silnice N2
státní silnice N2
N2.jpg (5.09 KiB) Zobrazeno 13911 x
silnice k městu Atar
silnice k městu Atar
Atar.jpg (17.81 KiB) Zobrazeno 13911 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.transports.gov.mr

Mauritánská vláda v roce 2010 schválila rozsáhlý investiční program na roky 2011 až 2013 v celkové výši 4,2 mld. USD zaměřený na rozvoj infrastruktury a venkova. Jen 6 % jeho výdajů má být hrazeno ze státního rozpočtu. Hlavním typem financování zejména velkých infrastrukturních projektů má být zapojení soukromého sektoru formou PPP – příkladem takové realizace je výstavba nového letiště v Nouakchottu.

Sektor dopravy a komunikací se podílí kolem 5% na tvorbě HDP. Dopravní infrastruktura je na nízké úrovni. Pouze kolem 30% silničních komunikací je zpevněných. Modernizace dopravního sektoru patří mezi hlavní vládní priority i s ohledem na její klíčový význam pro obhospodařování rozlehlé a řídce zalidněné země. Hlavní dopravní osou je severo-jižní silniční spoj mezi Nouadhibou, Nouakchottem a Senegalem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.3.2016 8:59:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je již 11.000 km silnic, přičemž 4.000 km má zpevněný povrch. Je to obrovský nárůst z hlediska čísel v tématu. :idea: I když to není dle původních vládních představ.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve výstavbě je první MÚK a víceproudová silnice mezi hlavním městem a novým letištěm: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ostcount=6 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem po mnoha letech celou přečetl, odkazy jsou funkční. Ještě doplním další informace.

Mapa hlavních silnic:
image2016-2-2 11_27_6.png
image2016-2-2 11_27_6.png (548.98 KiB) Zobrazeno 8011 x
Cestovní podminky jsou dobré, ale pro podnebí je tady problém zajistit údržbu silnic. Dost často sjedete ze silnice pro nánosy písku a špatné počasí, kdy jednoduše svádí řídiče jet jinudy, než je těleso silnice. Mimo zpevněných silnic je tento problém enormní a vyžadují se zkušenosti s řízením v těchto podmínkách.

Mauritánie poslední roky investuje do silniční infrastruktury značné prostředky. Takže je zde již 13 000 km silnic, z nich je ale i nadále cca. 4000 km zpevněných. Začátkem tohoto tisíciletí tady bylo jen asi 10 300 km silnic, přičemž zpevněných bylo jen 24%. Takže ten progres tady vidět je.

Železnice tady je v rozsahu asi 850 km a slouží pro těžebný průmysl.

Systematika v starostlivosti o silniční síť tady ale je. Na čele všeho je ministerstvo veřejných prací a dopravy, kam spadá i silniční úřad a silniční fond. Prostřednictvím tohoto schématu se vykonává plánovaná víceletá údržba a výstavba. Finance sem proudí z vícero organizací a bank, od EU až po islámské a Africká rozvojová banka koordinuje projekty na mezinárodní úrovni.

V hlavním městě se formují i MÚK a širší průtahy, což je vzhledem k tomu faktu, že tady žije 1/4 obyvatelstva již i nezbytnost. Až 1/2 hlavních RN tahů prochází nebo začíná v hlavním městě.

Mapa silničních prací pro roky 2019 - 2024 :arrow:
153.JPG
153.JPG (166.91 KiB) Zobrazeno 8011 x
Historie výstavby silniční sítě:
158.JPG
158.JPG (59.31 KiB) Zobrazeno 8011 x
rozvoj silnic 2014 - 2019
rozvoj silnic 2014 - 2019
157.JPG (47.73 KiB) Zobrazeno 8011 x
V zemi je taky 10 letišť, z toho 5 mezinárodních. Dále 2 přístavy.

ATTM, společnost pro údržbu a provoz dopravních cest :arrow:

http://www.attm.mr/

silniční sekce: http://www.attm.mr/index.php/projets-re ... s-routiers

Mauritánie taky připravuje 2 dálniční PPP projekty :arrow:

Autoroute Nouakchott - Boutilimit: http://www.ppp.gov.mr/wp-content/upload ... imit-1.pdf
Autoroute Nouakchott - Nouadhibou

Příprava těchto dálnic se prvně prezentovala v roce 2014. Od té doby Mauritánie přesvědčila, že dokáže stavět, ale i udržovat silnice. Již jen ten fakt, jak se postupně staví silnice do pouště SV směrem a rozvíjí další a další tahy na jihu jsou toho důkazem. Ta 2. dálnice se prozatím neplánuje reálně stavět, protože tam stojí silnice a rozhodně tam není takový provoz, aby to kohokoliv zaujalo. Je to spíš sen jak rozvinout nehostinné pobřeží dle vzoru dalších států. Nemluvě o tom, že bude 3x delší než ta 1. dálnice. Takových států je ale hodně, které mají ledacos na mapách zakřesleno.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

30.11.2021 se zahájila výstavba mostu nad řekou Sénégal u Rosso. Most spojí mauritánskou N2 a senegalskou N2. Bude součástí Trans-Africa Highway 1, Dakar - Káhira. Doba výstavby je 30 měsíců.

https://twitter.com/i/web/status/1465721153494921218
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Mezi Mauritánií a Alžírskem bude vybudováno vylepšené silniční spojení na základě dohody mezi příslušnými správami obou zemí. Trasa dlouhá 775 km spojí Zouerate v Mauritánii s Tindoufem v Alžírsku.

V současné době prochází část sporného území Západní Sahary silnice N1 spojující Mauritánii a Alžírsko. Není jasné, zda trasa vylepšené silnice povede stejnou trasou nebo se odkloní přes Mauritánii. :idea:

Projekt má pro Mauritánii klíčový význam a posílí její dopravní spojení s jejími sousedy. Probíhá také dřívější projekt nového mostu mezi Mauritánií a Senegalem. Velká část finančních prostředků na projekt bude pocházet z Alžírska, které má v posledních letech značné zkušenosti se zlepšováním vlastní silniční sítě. Projekt je součástí širšího programu rozvoje dopravní infrastruktury Alžírska za účelem rozvoje jeho mezinárodních vazeb.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mauritánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak si lze ve vlákně číst, tak Mauritánie zadefinovala a taky úspěšně realizuje v poslední dekádě masivní výstavbu silnic. Mj. plánuje 1. PPP na dálnici. Tady je aktualizace dopravní, silniční mapy:

Obrázek

A tady jsou další informace k PPP, Autoroute Nouakchott - Boutilimit: https://beta-conseils.com/appel-offre/p ... limit-1620

Obrázek

Když jsem před rokem 2010 psal ve vícero debatách a fórech, že jsou tady konzultace s cílem postavit zkapacitněné průtahy hlavním městem a masivně budovat silnice v dekádě 2010-2020, tak se hodně Evropanů "smálo" a žádalo důkazy. Pár odkazů v arabštině končilo tím, že "i jinde se plánuje a nic z toho". Teď bych se mohl smát já, protože ty silnice tady stojí, jednou tolik se staví. V rámci hl. města jsou moderní silnice a v reální přípravě dálnice.

Japonská rozvojová agentura JICA vypracovala projekt: Nouakchott City Urban Master Plan Development Project (2018) .

jízda hl. městem v noci z centra na letiště:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“