Džibuti

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

dj-flag.gif
dj-flag.gif (723 bajtů) Zobrazeno 16215 x
dj-map.gif
dj-map.gif (9.97 KiB) Zobrazeno 16214 x
Rozloha: 23 000 km2
Počet obyvatel: cca. 985 000
Hlavní město: Džibuti (cca. 600 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.10.2020 18:32:25, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace stavu obyvatelstva
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Ze zhruba 2.960 km silnic je jen 17% asfaltovaných. Na dobré úrovni je tah na hranici s Etiopií. Celoročně sjízdných je přes 60% silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Zajímavý projekt: Silniční most Jemen-Džibuti.
0,1020,1277560,00.jpg
0,1020,1277560,00.jpg (32.18 KiB) Zobrazeno 16209 x
Jeho autorem je Sheikh Tarik bin Laden.

Odhadovaná cena: 25 mld. USD. Šejk je ochoten podílet se 10 mld. USD. Most by zaměstnal 60 000 lidí, pak by mohl přinést práci pro dalších 850 000 lidí. Stavět by se měl 15 let (2010-2025). Finanční krize ho posune dál.
map_red_sea.jpg
map_red_sea.jpg (31.79 KiB) Zobrazeno 16208 x
Obrázek

Ostatní developerské projekty, které se plánují začlenit k tomuto dílu představují hodnotu 300 mld. GBP. :o :shock:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.11.2022 12:35:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.presidence.dj/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem psal i ve vláknu ke státu Etiopie, tak se rozvíjí i dopravní koridor. Hlavní silnice prošla velikým upgradem, ale již se formuje i první dálnice v zemi a stejně tak paralelně půjde i nová železnice a rovněž v dosahu nové letiště.

První dálnice je Southern Motorway a má spojit hlavní město a Ali Sabieh. :arrow:
červená čára = trasa první dálnice v zemi
červená čára = trasa první dálnice v zemi
southern highway_zps0nv1ectw.jpg (121.05 KiB) Zobrazeno 14204 x
*jde o dálnici: l’Autoroute Djibouti- Holl-Holl-Ali-Sabieh-Galilé
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.10.2020 18:19:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Investice do infrastruktury jsou enormní. To co se roky prakticky nerozvíjelo, jenom se opravovalo se nyní dostáva do zcela jiné dimenze. Modernizují se přístavy, staví nové silnice a tedy již i dálnice, ve výhledu i nový železniční koridor. Vše s napojením se na Etiopii, takže se celkově vytváří nový transitní prostor. Celkově ekonomika Džibutska je převážně založena na službách v dopravě, takže investice do dopravní infrastruktury jsou logické. Tyto investice běží od roku 2015 a zintenzivňují se, přičemž se udrží i v letech 2017 - 2019.

Země je důležitá pro boj s terorizmem a pod ochranou západních mocností, což jí umožňuje čerpat nezvyklé částky finančních prostředků kdykoliv to potřebuje, takže ani větší dluhy nejsou zde problémem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Etiopie buduje rychlostní tah z hlavního města směrem na Džibutsko:

Multinational - Ethiopia – Djibouti Transport Corridor Project Phase I – RAP Summary :arrow:

https://www.afdb.org/en/documents/docum ... ary-107533

*píše se tady mj. o pokračování rychlostního tahu Addis Abeba - Adama v délce 84 km (Nazret), který je v provozu a tedy plánuje se postavit Adama - Melka v délce dalších 60 km :idea:

Až po Dire Dawa bude v Etiopii rychlostní tah.

Po Dewele (blízko hranic) pak vede zpoplatněná vysoce kvalitní silnice:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 29#p191229
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 52#p191652


V této souvislosti ještě jeden dokument: THE DJIBOUTI CITY – ADDIS ABABA :arrow:

https://unctad.org/en/PublicationsLibra ... 8d6_en.pdf

A ještě jeden a to THE PROJECT FOR IMPROVEMENT OF ROAD MANAGEMENT EQUIPMENT IN THE REPUBLIC OF DJIBOUTI :arrow:

http://open_jicareport.jica.go.jp/pdf/12251062.pdf
2.JPG
2.JPG (102.59 KiB) Zobrazeno 11154 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě spadlo za 48h až 140mm srážek, co zapříčinilo rozsáhlé povodně ve městě a úmrtí nejméně 9 osob. Až 30.000 rodin muselo být dočasně evakuováno. Průměrný roční úhrn srážek je 164mm.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.11.2022 12:37:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem celou prošel, aktualizoval základní údaje a řešil neplatné odkazy.

Multinational - Ethiopia – Djibouti Transport Corridor Project Phase I tady je informace ve vláknu k 01/2019 a dám aktualizaci k 07/2019: https://www.afdb.org/fr/documents/multi ... evaluation , protože pro Etiopii je klíčové Džibutsko z hlediska dovozu tovaru z přístavu. A Džibutsko proto zesilní tuhle linii o železnici, kvalitní silnici atd. Nebýt zájmu z Etiopie, tak by se na tohle netlačilo. Počet obyvatel státu za dekádu vzrostl o 100 tisíc aneb o 1/8 a blíží se k 1 milionu. Tomuto stavu v propojení na Etiopii nahrává i prezident, který se v Etiopii narodil a vládne tady způsobem, kterým vzmáhá celý stát již mnoho let, ale taky potlačuje opozici a ovládá státní média.

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.met.dj/

Silniční úřad (Agence Djiboutienne des Routes) :arrow:

https://adr.dj/

Džibutsko kromě obchodních vazeb na Etiopii je považováno i za malou armádní velmoc. Jde o to, že své základny tady má Francie, USA, Čína, Japonsko a Itálie. Není to jenom tak, plynou za to dohromady stovky mil. USD ročně. K tomu se vážou služby a pak to celkově vychází na 5% HDP.

Jen tak mimochodem, koncem roku 2019 se odevzdalo do provozu 112 km silničního koridoru do Etiopie, 2. linie (3. propojení). Kuvajtské fondy na to půjčují 156 mil. USD. Více zde: https://www.agenceecofin.com/transports ... -lethiopie . Tato trasa nyní umožní rehabilitovat stávající koridor, který je o 96 km delší, ale mimořádně přetížený. Na tyhle účely jdou japonské a saudské fondy.

Další informace k propojenosti s Etiópii i zde: https://www.jeuneafrique.com/851988/eco ... lethiopie/ .

Ceremoniál otevření, kultura a příhovory:


Záběry na samotnou silnici, i z výstavby:


Jde o Tadjourah - Balho Corridor Road aneb 120 km RN11. :idea: Tedy nejde o ten jižní tah, tady ještě mapa:
pol01.JPG
pol01.JPG (67.29 KiB) Zobrazeno 7395 x
Tady to je v širší návaznosti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p191653 . :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

Džibuti vypracovalo Vizi 2035: ty odkazy se mění, ale na google lze zadat název a nalezne aktuální

https://economie.gouv.dj/vision-2035-english/
https://economie.gouv.dj/wp-content/upl ... nglais.pdf

Z hlediska ekonomického úspěchu se to neobejde bez silniční dopravy:

1. etapa: spojit hlavní město s 5 regionama země asfaltovanou silniční síti
- v realizaci

2. etapa: spojit stát se sousedními zeměmi, které stojí o mezinárodní obchod
- v realizaci, s Etiopii

3. etapa: napojit regiony na správní centra regionů
- bude probíhat do 2035

Džibuti prozatím vypustilo dálniční rozvoj. Ačkoliv Etiopie zkapacitňuje svůj koridor, tak Džibuti se snaží vedle nové silnice vybudovat železnici. Pamatuje na novou logistickou zónu, na nové přístavy. Ale nechce a neplánuje původní dálniční koridory.

Na druhou stranu silniční koridory, které se charakterizují jako mezinárodní obchodní cesty disponují prvkama kvalitního vedení trasy, systému odvodnění a bezpečnosti silničního provozu. Z velké části se mezi Džibuti a Etiopii na hlavních trasách pamatuje na budoucí zkapacitnění. Přes pásma pohoří se rozšiřovalo již do požadované šířky budoucí dualizace. Nyní bylo ale vypočteno, že 4- pruh, který by vedl souvisle, tak by nebyl adekvátně využiván.

Silniční projekt z roku 2022 je: Travaux de construction de la route Atar – Chinguity
ISDB: https://www.isdb.org/project-procuremen ... -chinguity ... značí to výstavbu silnice na Somálsko (Somaliland). :idea: (cena odpovídá, 1 mil. USD na 1 km)

Činnost silničního úřadu Agence Djiboutienne des Route (ADR) lze sledovat na stránkách FB: https://www.facebook.com/ADRDJ1

Dále, japonská agentura pro rozvoj (JICA) vypracovala další dokument a sice LE PROJET D’AMÉLIORATION DE LA ROUTE NATIONALE 1 EN RÉPUBLIQUE DE DJIBOUTI (tedy projekt na zlepšení RN1 v Džibuti). Je to obsáhlý dokument plný map, fotek, popisu situace, topografie a částečně uskutečněných prací na jiných silnicích s cílem dosažení zde: https://openjicareport.jica.go.jp/pdf/12324703_01.pdf
14.JPG
14.JPG (124.44 KiB) Zobrazeno 1284 x
RN1 nevede hlavním koridorem po Al Sabieh, nýbrž se vlní po zemi a jde do Etiopie jinou trasou. Když tedy né dálnice a jeden hlavní tah, tak se uplatní model na základě Vize 2035. To přinese hned dva cíle najednou.

Tento silniční projekt se začátkem letošního roku již oznámil do novin. Provede se upgrade 60 km tahu Džibutsko - Galafi. Provoz po RN1 se jen v letech 2013 - 2017 více než o 100% zvedl. Etiopie je hladná po tovarech. A založila růst právě na importu z Džibuti.

Obrázek

RN1 měří 219 km. Upgradem resp. novou výstavbou projde 60 km trasa v nákladech 120 mil. USD. To je dáno již lepší konstrukcí, mostními úseky atd. Dosavadní trasa se musí mj. zesilnit ve vozovce, protože je zdegradovaná silným tranzitem.

Japonsko a Saudská Arábie zůstávají hlavními donory infrastraktury zde. Státy GCC se snaží zlepšit dopravní možnosti zde, protože je zde politická stabilita. Díky tomu lze podporovat (nejen) Etiopii, partnera pro zvyšování odběru komodit a mezinárodního obchodu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Džibuti

Příspěvek od Diaľničiar »

urychlení realizace koridoru, kterému se v tématu věnuji, podpoří Světová banka:

Addis-Djibouti Corridor to Get Major Upgrade That is Key to Unlocking Connectivity and Trade for Ethiopia and the Horn of Africa

https://www.worldbank.org/en/news/press ... eTT_EN_EXT
o5v5Xeo.png
o5v5Xeo.png (487.51 KiB) Zobrazeno 250 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“