Právě je 16.12.2017 17:36:15




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Kongo 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Kongo
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 2.25 KiB | Zobrazeno 3183 krát ]

Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 22.7 KiB | Zobrazeno 3183 krát ]

Rozloha: 342 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4,8 mil.
Hlavní město: Brazzaville (cca. 1,8 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 14:07:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Několik základních informací o Kongu:

Konžská republika, do té doby francouzská kolonie, získala samostatnost v roce 1960. Od roku 1969 až do roku 1990 zde vládl marxistický režim. Až počátkem 90. let byl zaveden systém více politických stran. Nepočetná populace, obrovské přírodní zdroje a značná podpora ze zahraničí pomohly vytvořit z Konga relativně prosperující zemi subsaharské Afriky. Vztahy s hlavním sousedem KDR jsou napjaté, Konžská republika však silně závisí na KDR v dodávkách elektřiny. Francie má v zemi tradičně silné postavení, v poslední době jí ale konkuruje Čína.

Díky těžbě ropy patří Konžská republika do skupiny zemí s nižším středním příjmem, přesto žije velká část populace v chudobě. Vláda si uvědomuje nezdravou závislost ekonomiky na těžbě ropy. Realizuje národní rozvojový plán 2012 – 2016 zaměřený na obnovu a diverzifikaci hospodářství (Le chemin d´avenir) a začala připravovat plán Congo vision 2025, který si klade za cíl dostat zemi do kategorie "nových" ekonomik a zmírnit jednostrannou závislost země na těžbě ropy a dřeva. Značné finanční prostředky investuje do obnovy infrastruktury (letiště, silnice) i výstavby nových energetických zdrojů, domů a bytů. V souladu s plánem se vláda snaží přilákat do země zahraniční investory, rozvíjí zvláštní ekonomické zóny. Prudce se rozvíjí telekomunikace i bankovní sektor.

V zemi bylo v roce 2006 evidováno 17.000 km silnic, ale jen asi 1.000 km disponoval zpevněným povrchem. To se ale pravděpodobně zásadně změnilo po více jak 10 letých investicích a zároveň tyto investice pokračují až do roku 2025, ale novší databáza není nikde k dispozici.

V Kongu je i železniční síť v rozsahu asi 900 km, přičemž nejdůležitější je trať od hlavního města směrem k Atlantiku a tato byla i v nákladech cca. 100 mil. € zrekonstruována. Silnice na hranicích s Kamerunem a Středoafrickou republikou prakticky nestojí žádné, takže se využívá celkově pro dopravu ještě letecká a lodní doprava. Problematické je i cestování do sousedního Konga (Kinshasa) a naopak nejpříznivější je situace se sousedním Gabonem.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Dá se říct, že se rozvíjí 3 základní dopravní osy:

*os kolem hlavního města, kde žije taky nejvíc lidí
*os hlavní město - Atlantik
*os hlavní město - sever země, odkud je prezident

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 14:45:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
V hlavním městě se odevzdal do provozu nový viadukt včetně dalších napájecích komunikací:

Viadukt Corniche :arrow:

*hlavní viadukt má délku 560m, napájecí viadukt délku 360m
*rozšířila se i další komunikace na 4-pruh v délce 1,2 km
Příloha:
Poznámka: vizualizace
Corniche_1.JPG
Corniche_1.JPG [ 84.04 KiB | Zobrazeno 3165 krát ]

Příloha:
Poznámka: vizualizace včetně napájecího viaduktu
corniche_2.jpg
corniche_2.jpg [ 169.3 KiB | Zobrazeno 3165 krát ]

Příloha:
Poznámka: z výstavby
corniche_1 (2).jpg
corniche_1 (2).jpg [ 130.84 KiB | Zobrazeno 3165 krát ]

Příloha:
Poznámka: před odevzdaním do provozu
corniche_1 (1).JPG
corniche_1 (1).JPG [ 168.42 KiB | Zobrazeno 3165 krát ]

Video z odevzdávání do provozu:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 15:14:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Odevzdání do provozu se dočkala ještě v roce 2015 i další stavba a to 4-pruhový téměr 7 km dlouhý viadukt Talangaï-Kintélé :arrow:

*jedná se o 6.865m dlouhou estakádu Talangai
*stavba je na severu hlavního města
*zásadně řeší dopravní situaci
*na stavbě se podílelo až 1.500 lidí z Konga a Číny

Video z odevzdání do provozu:



Fotogalerie z lokálních médií:

Příloha:
1.jpg
1.jpg [ 33.59 KiB | Zobrazeno 3161 krát ]

Příloha:
2.png
2.png [ 751.54 KiB | Zobrazeno 3161 krát ]

Příloha:
3.jpg
3.jpg [ 23.43 KiB | Zobrazeno 3161 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 15:28:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3554
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Kongo
Pěkné stavby, výborné inaugurace ;) ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.

EDIT: Ten most by asi byl součástí Transafrického koridoru 3.

EDIT 2: Most přes Kongo existuje v Matadi.


Naposledy upravil Standa dne 10.3.2016 16:01:47, celkově upraveno 2



10.3.2016 15:56:04
Profil
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Nejvýznamnější státní silnici je nepochybně RN1, která spojuje hlavní město Brazzaville s pobřežím Atlantického Oceánu s městem Pointe-Noire. Kongo realizuje od nové dekády obrovský záměr na tomto tahu v celkové délce 535 km. Děje se zásadní modernizaci celé silnice. Silnice se zpevňuje do hloubky, upravuje se terén v okolí, staví se nové mostní objekty a to v rámci přetrasovávání několika úseků a tím se staví i zcela nové úseky silnice a samozřejme obnovuje se vozovka. Na některých etapách bude v provozu po novém 4-pruh určený hlavně pro předjíždění pomalu jedoucích vozů. Nákladní doprava bude po novém za takto renovované silnice platit, od čeho jsou na silnici postupně budované mýtní brány a přibývají i váhy pro kontrolu váhy nákladních vozidel, aby se silnice nedegradovala.

Práce na RN1 jsou rozdělené na 4 základní sekce:

1. sekce ... Pointe-Noire - Dolisie ... v realizaci od roku 2011 doposud
2. sekce ... Dolisie - Madingou
3. sekce ... Madingou - Mindouli
4. sekce ... Mindouli - Brazzaville

V rámci té 1. sekce, tedy Pointe-Noire - Dolisie to je po novém takhle:
Příloha:
10.PNG
10.PNG [ 408.17 KiB | Zobrazeno 3158 krát ]

Příloha:
11.PNG
11.PNG [ 761.09 KiB | Zobrazeno 3158 krát ]

Příloha:
12.PNG
12.PNG [ 379.09 KiB | Zobrazeno 3158 krát ]

Příloha:
Snímka13.PNG
Snímka13.PNG [ 344.06 KiB | Zobrazeno 3158 krát ]


Video z části 1. sekce:



Vláda zadefinovala jako další prioritu pro takovou přestavbu i RN2, tedy Brazzaville - Ouesso. To je dalších cca. 850 km.

Součtem RN1 a RN2 se dostáváme k celkovému číslu 1.400 km od Atlantiku přes hlavní město po Kamerun a vyřešení páteřního tahu napříč zemí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 15:57:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Standa píše:
Pěkné stavby, výborné inaugurace ;) ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.

EDIT: Ten most by asi byl součástí Transafrického koridoru 3.

EDIT 2: Most přes Kongo existuje v Matadi.


Vztahy mezi Kongem (Brazzaville) a Demokratickou republikou Kongo (Kinshasa) jsou napjaté a i když ty hlavní města leží opravdu na jedné řece a jsou na dohled, tak nevím zda je reální v blízkém horizontu taková stavba, co by je spojila, i když na internetu lze najít případné projekty; nejčastěji se mluví o kombinaci železničně-silničního mostu. Něco je zde: http://psicinvest.com/en/project-detail ... l-a-bridge . Tu reálnost myslím hlavně z hlediska politického, protože co se týče té ekonomické tak i to by byl samozřejmě problém. Ale bez základní politické dohody a domluvy se to nepovede realizovat v žádné podobě. Tady to právě někdy vypadá tak jako že jsou rádi, že je nespájí žádný most.

Nechci se DRK věnovat v tomto vláknu, ale to je země, která vedla opravdu dlouhou válku a zasáhlo to desítku okolních zemí, kdy kdo koho podporoval a ještě i DRK často intervenovala. Kdežto tohle Kongo-Brazzaville se orientuje více na severní státy: Gabon (tam je to dokonce rodina), Kamerun a Rovníkovou Guineu. A pak dál na ZápadoAfrické státy, například na Senegal, který zde realizuje některé ty silnice ještě kromě Číny samozřejmě.

Ale díky za postřehy, protože tady v Africe opravdu když už se nějaký tah modernizuje, tak velmi často tvoří nějaký "trans-africa" tah. A na mnoha místech ten rozvoj blokuje nedostatek mostů přes řeky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 16:30:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Tak jsem dohledal i několik informací ohledně RN2, Brazzaville - Ousse. Silnice má 850 km, přičemž ještě před několika lety cestování po ní zabralo i 3-4 dny vzhledem k terénu. Vláda tam od roku 2006 investovala značné peníze a nejproblematičtější úsek na severu v délce 194 km zásadně přebudovala. Investice dosáhli zhruba tolik mil. € kolik je to km a cestování se zkrátilo na asi 8-9h. :idea: Minulým rokem se celá tato etapa odevzdala do provozu a to konkrétně Mambili (řeka) - Ouesso v části Makoua - Ouesso. Hlavním zhotovitelem tohoto úseku byla čínská společnost China Road and Bridge Corporation. :arrow:
Příloha:
1.PNG
1.PNG [ 517.61 KiB | Zobrazeno 3135 krát ]

Příloha:
2.PNG
2.PNG [ 658.29 KiB | Zobrazeno 3135 krát ]

A co je další zajímavostí, že se vybudovala i další silnice a to 98 km tah Makoua (RN2) - Etoumbi. Práce se zahájili v roce 2010 a stavba se dostala do provozu v roce 2014. Jedná se o standardní parametry 1+1 silnice. :arrow:
Příloha:
Route_Makoua-Etoumbi1-2.jpg
Route_Makoua-Etoumbi1-2.jpg [ 91.54 KiB | Zobrazeno 3135 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 17:31:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Kongo buduje kvalitní silniční spojení s Kamerunem. Dne 11.2. (a znovu letošního roku) se odevzdal do provozu zcela de facto nový úsek silnice Ketta - Sembé; tedy od RN2 dál na západ podél hranic s Kamerunem. Celková délka zrenovovaného tahu činí neuvěřitelných 169 km. :arrow:
Příloha:
1.PNG
1.PNG [ 302.96 KiB | Zobrazeno 3116 krát ]


Video z odevzdání do provozu:



Vláda se zaměřuje renovací silnice Ketta - Sembé celkově na kvalitní spojení od Ouesso v délce 312 km po Kamerun, takže práce po Ketta tvoří asi 54% tohoto úsilí. Ještě před několika lety se tudy nedalo normálně ani projet.

Dál jsem dohledal aktuální stav zpevněných asfaltových silnic v Kongu: v roce 2006 to bylo 1.000 km, v roce 2016 je to 1.815 km, přičemž nejde jen o nárůst +815 km, ale valná většina původních asfaltových silnic se zcela vynovila. :idea: Cíl vlády je stanověn prozatím na 2.708 km. Takže stav je momentálně na úrovni 67%. Vláda ale hodlá celkově obnovit ze své sítě 17.000 km silnic celkem až 6.551 km, ovšem ne všechny budou v takové kvalitě jako výše zmiňované komunikace. Všech 6.551 km je ve stavu přípravy, projektování, výstavby, realizace anebo již v ukončeném stavu. Kongo jen v roce 2015 vložilo do nové výstavby silnic částku 1 mld. USD. A to již byla částka snížená kvůli poklesu cen ropy. Investice do nové výstavby silnic tvoří přitom jenom 1/3 investic do renovace a výstavby infrastruktury. Bavíme se o ani né 5 mil. zemi .....

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


10.3.2016 21:58:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
V zemi se zahájila i výstavba nové silnice na trase RN3, což je silnice která spojuje Dolisie (již ve vláknu jednou je, protože se jedná o křižovatku RN1 x RN3) a pokračuje na sever k hranicím Gabonu. Světové instituce se rozhodli podpořit vznešený cíl na spojení dvou hlavních měst kvalitní silnicí a to Libreville (Gabon) a Brazzaville (Kongo), ale prozatím na výstavbě přes ten nejhorší úsek v současnosti a to je Ndendé (Gabon) a Dolisie (Kongo). Na straně Konga se jako 1. úsek realizuje 93 km silnice v části Dolisie - Kibangou.

Zde dokument od Africké rozvojové banky: http://www.afdb.org/fileadmin/uploads/a ... Report.pdf (ohledně spojení 2 hlavních měst)

Zde dokument, který se věnuje přímo silnici Ndendé - Dolisie: http://www.ndende9routes.com/actualite/?id=236

A zde tlačová zpráva ohledně výstavby 93 km silnice Dolisie - Kibangou: http://www.en.legabon.org/news/1667/agr ... go-section

Silnice se již rok staví. :P

Když to půjdete hledat na mapu, tak zjistíte, že Kibangou leží mimo tah RN3, ale ono je to v Kongu (a nejen zde) tak, že pokud není na dané silnici žádné město, tak se někdy používá to které je v dosahu nejblíže pro lepší určení kam asi směruje výstavba/oprava.

Členění silnic je i na stránce Wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... e_du_Congo , ovšem jak vidíte je to velmi skromný článek i vzhledem k relativnímu nedostatku informací a i vzhledem k faktu, že část hlavních silnic je sice uvedeno v mapách, ale jedná se pouze o zcela nezpevněné úseky. Situace se již brzo na veliké části z nich změní.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


15.3.2016 9:22:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Stav infrastruktury se po masivních investicích zlepšuje, ale reální podmínky provozu a bezpečnosti jsou stále na katastrofální úrovni. Navíc absentují služby, takže je to cestování dost drahé. Zde je aktuální video ze silnic z letošního roku:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 9.3.2017 19:23:52, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



6.11.2016 20:54:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Kongo
Ministerstvo územního plánování a veřejných prací :arrow:

http://www.grandstravaux.org/

http://www.grandstravaux.org/Route-Poin ... m_a59.html
http://www.grandstravaux.org/La-route-O ... _a203.html

kolem 22-23. minuty je sekce k silnicím:


Bohužel, ale nemohu uvést vícero vládních zdrojů, protože linek je minimum stejně jako v některých dalších zemích. Zde je ten rozdíl, že se ale investuje. V podstatě Kongo dělá co může vzhledem k realitě: před 10 lety tady žilo 2/3 populace v chudobě, nyní je to kolem 40%, takže to zlepšení je citelné. Ve 2 největších městech žije 60% obyvatel, ale třeba pak elektrická energie je v ostatních částech státu jen v omezené dostupnosti. Investice do infrastruktury jsou citelné a obrovské: do energetiky (ropa, plyn, je zde i rafinérie atd.), do silniční a železniční dopravy a jsou rovněž velmi citelné, do letišť. V zemi vládne demokratickým režimem prezident, ale nepřetržitě dlouhé období a opozice de facto není. Státní aparát je zastaralý, ale zase mnoho projektů rozvoje (přestavba ekonomiky a i plán vize 2025) budují poradenské společnosti. Do hospodářství zasahuje kromě Francie i Čína a USA. Všichni mají zájem o ropu, kterou odsud odváží. EU se zde snaží chránit pralesy, protože ty pokrývají až 60% rozlohy státu. Bojuje se proti nelegální těžbě. Vláda investuje obrovské peníze do nových nemocnic, škol a do nového bydlení pro obyvatelstvo. Je nesmírná snaha investovat do infrastruktury tak, aby přišlo více investorů. Bez toho se to nedá realizovat. Kongo si jde svojí cestou, pro-západní politikou, ale nebrání se ani půjčkám z Číny.

Dále, novinkou z posledních měsíců je enormní snaha o oživení výstavby silničně-železničního mostu mezi hlavními městy dvou sousedních států: Brazzaville (Kongo) a Kinshasa (Demokratická republika Kongo). Již dekádu se živí projekt, který by propojil tyto státy. DRK by získala lepší napojení na železniční síť, získala by i oblast dál do vnitrozemí a i Kongo by získalo na nových možnostech obchodu a zesílení vlivu logistiky pro lepší poměry. Vztahy mezi státy jsou stále napjaté pro historii, i když je zde verbální snaha prezentovat zlepšení. Do projektu se vložila Africká rozvojová banka, která vyčíslila náklady na projekt v pročpotu cca. 400 mil. €. Hodlá poskytnout až 250 mil. € v případě realizace projektu. Dvě hlavní města se snaží získat společně dalších 110 mil. €. A dalších 40 mil. € mají dodat soukromé společnosti. Projekt by mohl být i zpoplatněn. V nákladech 400 mil. € je jak most tak přístupy z obou stran včetně nových HP. Economic Community of Central African States (ECCAS) oživil projekt na setkání v roce 2016 v Libreville. ECCAS předpokládá datum pro začátek výstavby roky 2017/2018.

Portál hlavního města Brazzaville :arrow:

http://www.brazzaville.cg/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.3.2017 22:12:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz