Eritrea

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

er-flag.gif
er-flag.gif (2.07 KiB) Zobrazeno 11525 x
er-map.gif
er-map.gif (17.53 KiB) Zobrazeno 11524 x
Rozloha: cca. 121 000 km2
Počet obyvatel: cca. 6,1 mil.
Hlavní město: Asmara (cca. 1 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 15:00:42, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Eritrea je prezidentskou republikou s jednokomorovým parlamentem, který podle ústavy z roku 1997 má 150 poslanců.

Jako součást Etiopie využívala Eritrea svých demokratických tradic, získaných za britské nadvlády po osvobození od Italů, zejména v období Federace Etiopie a Eritreje (1952–62), která podle OSN měla znamenat vlastní správu vnitřních záležitostí. Pro feudální Etiopii s vládou císaře a církve však Eritrea představovala vnitřní nebezpečí, a proto byly demokratické instituce postupně odbourávány, až nakonec eritrejský parlament "dobrovolně" odhlasoval návrh na úplné sjednocení. Eritrea se v roce 1962 stala jednou z etiopských čtrnácti provincií. Ozbrojený boj za nezávislost, který trval následujících třicet let však vedl k osvobození Asmary 24. května 1991.

Vůdčí silou odboje se stala Eritrean People´s Liberation Front (EPLF), která se spojila s tigrejskými silami bojujícími proti etiopskému diktátorovi Mengistu, a za to se jí dostalo uznání nároku na nezávislost Eritreje ze strany Etiopie (květen 1993). Na přechodné období, které mělo skončit regulérními volbami (termín se již ale několikrát odložil), se ujala vlády osvobozenecká fronta EPLF. Koncem ledna 2002 byl Přechodným národním shromážděním ratifikován nový volební zákon, následně bude stanoven nový termín voleb.

Válka s Etiopií vypukla v květnu 1998, kdy Eritrea vojensky obsadila část sporných pohraničních území. Válka skončila podpisem mírové smlouvy v prosinci 2000. V letech 2003–4 se připravovalo nové vymezení hranic mezinárodní demarkační komisí v Haagu pod hlavičkou OSN; zatím nerealizováno. Sporné území kolem městečka Badme má připadnout Eritreji.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Eritrea patří mezi nejchudší země světa a je silně závislá na zahraniční rozvojové a humanitární pomoci. Na velmi špatný stav ekonomiky měly vliv především válka za nezávislost (do roku 1991), válka s Etiopií (1998–2000) a nedávné katastrofální sucho.

V zemi je cca. 4210 km silnic, z čehož je cca. 1211 km asfaltových a asi 72 km betonových. Nejdůležitější silnice spojují hlavní město s Massawou a Kerenem. Od Asmary do přístavu Assab se již od r. 2007 staví nová silnice, dokončit by se má v r. 2011 a prozatím stavební práce napředují dle plánů. Je to nejvýznamnější dopravní infrastrukturální projekt v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z hlavního města :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna z nejvýznamnějších silnic v zemi je mezi hlavním městem Asmara a městem na pobřeží Červeného moře Massawa. :arrow:
Asmara-Massawa.jpg
Asmara-Massawa.jpg (158.05 KiB) Zobrazeno 11488 x
Silnice byla za války s Eritreí vážně poškozená a nikdy nebyla asfaltová, vždy pouze prašná, ale upravená. Až před pár lety se začalo s její obnovou a nyní je to jedna z nejkvalitnějších asfaltových silnic v zemi.
Asmara-Massawa_1.jpg
Asmara-Massawa_1.jpg (127.95 KiB) Zobrazeno 11484 x
Zde je video a jak je vidět, tak terén je opravdu členitý a složitý a ten, kdo tuto silnici ovládá, ten de facto ovládá zemi.

Paralelně k silnici je vedená i funkční železniční trať, na které se nachází množství mostů a tunelů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo informací :arrow:

http://www.shabait.com/

Jinak země se postupně od roku 2007 v silnicích vzmáhá, celkově ekonomika od roku 2010. V silnicích ale i další infrastruktura se zlepšuje i díky nasazení vojska, kterého je v zemi dost a je to vlastně nucená práce obyvatelstva. Všechny větší stavební společnosti vlastní stát. Informací ze země není mnoho.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde alespoň nějaké fotky z hlavního města: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1826184

Jinak ještě i odkaz na ministerstvo informací vypadává. Eritrea si vymohla samostatnost na Etiopii, ale bohužel je na tom hospodářsky stále více špatně na rozdíl od jižního souseda, který se vzmáhá. Roční rozpočet je na úrovni mezi 1 a 2 mld. USD, ovšem pro infrastrukturu je to nic neříkající číslo, protože je zde početná armáda a stechnikou, která od od roku 2010 zahájila program rekonstrukcí silnic. Ale ani o tom již nejsou žádné další reporty.

Zde jsou poslední větší informace z prací na silnicích: http://www.madote.com/2011/06/photos-of ... cture.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Vztahy se sousedem Etiopie se radikálně zlepšují: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p172726 .

https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKCN1LR0FX
https://www.aljazeera.com/news/2018/07/ ... 24795.html

Svoje na tom sehrála činnost vládců v SAE, kteří přes oba státy natáhnou ropo- a plynovody. Zároveň se stabilizuje bezpečnostní spolupráce i s Džibutskem a s formální vládou v Somálsku. Právě v posledně zmiňované je mnoho armád v rámci Afriky na boj s ter. organizacemi.

Dá se očekávat, že se začne investovat i do silniční infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Po bezmála 2 letech jsem to tady čelé přečetl. Aktualizoval jsem základní údaje aneb opravil odkazy. Faktem k výše uvedenému je, že se tak děje: Expansion and Renovation of Serejaka—Gindae Asphalt Road: https://shabait.com/2020/09/30/expansio ... halt-road/

K 30.9. vláda informovala, že opraví a rozšíří silnici zvanou i Semenawi Bahri. Ona asfaltová je, respektive byla. Místama již není pro velké srážky. A pro sesuvy je až nebezpečná.

Silnice se komplexně opraví. Nanovo se vybuduje drenážní systém. A silnice se rozšíří tak, že tady bude menší počet zákrut. Vybudují se odvodňovací kanály kolem tělesa. Práce budou realizované domácími firmami. Tato silnice mj. prochází taky NP Semenawi Bahri, takže její oprava přinese i posilnění role cestovního ruchu.

Záběry na silnice, ulice v hlavním městě při jízdě po něm:



Asmara prosperuje, zvětšuje se počet obyvatel co tady žije. Samotná populace státu mírně klesla.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.11.2022 11:21:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Eritrea

Příspěvek od Diaľničiar »

Eritrea má nejdůležitější silnici P1 (primary road 1), která spájí hlavní město Asmara s přístavním Massawa (Mitsawi). Její délka je asi 110 km. Je v celé délce asfaltovaná a dobře udržovaná, ale pro její parametry, ostré zatáčky atd. je to jedna z nejnebezpečnějších silnic světa.

tady je dokument mapující silnici, železnici, historii, v této trase



Není co víc psát k tomuto státu. Ačkoliv získal nezávislost, tak se jedná o poměrně uzavřený totalitní režim vlády, kde se obtížně investuje do rozvoje infrastruktury i ze strany případných donorů. Absentuje technologická základna a pracovní síla.

Počet obyvatel: Oficiálně tady žije těsně nad 6 mil. lidí. Ale revidovaná zpráva UNO říká o necelých 4 mil. obyvatelích. Hranice 6 mil. může být zpátky dosažená po roce 2050. Údaj na začátku vlákna nechávám nezměněný vzhledem k rozdílnosti informací ve světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“