Súdán

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

su-flag.gif
su-flag.gif (1.5 KiB) Zobrazeno 15281 x
sudan.png
sudan.png (26.18 KiB) Zobrazeno 14512 x
Rozloha: cca. 1,9 mil. km2
Počet obyvatel: cca. 45,6 mil.
Hlavní město: Khartoum (cca. 1,4 mil. a až 5 mil. i s okolím)
Největší město: Omdurman (cca. 2 mil. obyv.)

Ono je to tak, že Omdurman leží na jedné části řeky a Khartoum na opačné straně.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 17:47:40, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Súdán vyhlásil nezávislost v roce 1959 a od této doby byla země (kromě 11 let klidu) zmítána občanskou válkou. Až 9.1. 2005 byla uzavřena mírová dohoda (CPA) mezi SPLM/A a vládou a občanská válka byla ukončena.

Koncem 70. let se situace vyhrotila v tzv. muslimsko-křesťanský konflikt, došlo prakticky k rozdělení země na geograficky větší severní část, která zůstala pod kontrolou muslimů, a křesťanský jih kontrolovaný Súdánskou lidovou osvobozeneckou armádou (SPLA).

Po vypuknutí ozbrojeného odporu v Dárfúru (západní súdánská provincie) se súdánská vláda (i přes podpis mírové smlouvy se SPLM/A 9. ledna 2005) postupně znovu propadá do mezinárodní izolace.

Dne 9. ledna 2005 byla v Nairobi podepsána mírová smlouva (Comprehensive Peace Agreement), která ukončila dvě desetiletí probíhající občanskou válku v zemi. Smlouva řeší rozdělení moci a bohatství v zemi. Např. zisky z prodeje ropy mají být děleny rovnoměrně 50:50 a na jihu země nebude zaváděno islámské právo. Rezolucí 1590/2005 byla vytvořena mise OSN UNMIS, která mimo jiné schvaluje rozmístění 10 000 vojáků a policistů na jihu Súdánu.

V centru pozornosti zůstává od r. 2003 krizová situace v oblasti Dárfúru, kde byly obnoveny boje mezi vládními vojsky a povstalci.

Krize v ropném regionu Abyei, kde došlo v květnu 2008 k ozbrojeným střetům vládních sil s bývalými povstaleckými skupinami z jižního Súdánu, zůstavá hlavním nevyřešeným problémem.

Přímé zahraniční investice tak proudí do ekonomiky z Asie a arabských zemí Zálivu.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je cca. 26 200 km silnic, z čehož pouze cca. 5 640 je asfaltových. Ostatní jsou štěrkové anebo pouštní, které jsou v období dešťů nesjízdné.

Mezi Chartúmem a Port Sudanem je již kvalitní silnice s asfaltovým povrchem v délce 1.200 km.

Náklady na budování silnic (200-450 tis. USD/km) jsou mimo současné možnosti státního rozpočtu, a tak v roce 1998 vláda oznámila účast privátního sektoru na jejich budování. Vláda se snaží do budování sjízdných asfaltových cest zapojit Islámskou rozvojovou banku, Arabský měnový fond a další arabské finanční instituce.

Byly uzavřeny smlouvy se Saudskou Arábií na vybudování 250 km silnice mezi Chartúmem a Port Sudanem s provozní licencí 20 let. Jedná se o společný podnik, účast súdánského státu je 20%. Silniční spoj bude paralela již existující silnice.

Druhý společný podnik v poměru 62% SAE a 38% súdánská vláda je pro vybudování silnice o délce 126 km Chartúm - Wad Medani. Provozní licence je také na 20 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek ze státu Khartoum, foceno v r. 2009 :arrow:
Al Manshya bridge
Al Manshya bridge
Sudan2.jpg (30.96 KiB) Zobrazeno 15275 x
Rufaa Bridge
Rufaa Bridge
Sudan.jpg (278.4 KiB) Zobrazeno 15276 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2016 22:09:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.sudan.gov.sd/

Ministerstvo infrastruktury a dopravy :arrow:

http://www.moiat.gov.sd/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.10.2020 17:53:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění informací
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Byla aktualizována mapa /protože vznikl stát Jižní Súdán/, upravené geo a demo údaje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Od roku 2011, kdy došlo k odčlenění Jižního Súdánu se Súdán takřka uzavřel před světem. Z ekonomické oblasti došel o 75% příjmů z těžby ropy a z demografické o 20% populace. Nyní se podařilo uzavřít dohodu s J. Súdánem o poplatcích za transport jihosúdánské ropy a Súdán si tak polepší o miliardy USD.

V oblasti dopravní infrastruktury je nejvýznamnější investiční akcí rozšíření a vylepšení cesty mezi Chartúmem a Port Sudanem v hodnotě USD 1,2 mld. Tato investice je realizována čínskou stranou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Súdán zničený občanskými válkami a sporem s Jižním Súdánem je na tom z hospodářského hlediska a i politického hlediska v rámci mezinárodní situace velmi nepříznivě:

*rozpočet každoročně na příjmech sice stoupá o asi 1 mld. USD, ale nyní činí asi 7 mld. USD, ovšem výdaje jsou vysoko nad tím (za rok 2015 byl schodek přes 3 mld. USD)
*zadlužení dosáhlo 50 mld. USD nebo přes 110% (v roce 2011 to bylo 43% a 39 mld. USD), což je znovu dopad rozdělení státu
*výpadek 75% příjmů nedokáže Súdán nijak efektivně nahradit, zemi pomáhají půjčky od mnoha donorů nebo granty na konkrétní činnosti a následně se mnoho peněz odpouští, i když Súdán se snaží dluhy pomalu splácet
*devizové rezervy se neustále stenčují a jsou již pod 200 mil. USD, což má znovu základ ve výpadku z prodeje ropy a tato naleziště jsou v Jižním Súdánu
*za Dárfůr je uvalen mezinárodní zatykač na prezidenta země

I vzhledem na polohu a rozlohu je velmi špatné, že se Súdánem nyní nijak nepočítá při rozvoji. Každá soused jako kdyby ho obcházel. Nebýt výše zmíněné čínské investice na spojení přístavu s hlavním městem lepší silnicí, tak by to byla hotová katastrofa s jakýmkoliv zásobováním. Na severu se totiž Egypt a Libye nesnaží o nic a na jihu se buduje koridor, ale ve státech Tanzánie - Keňa - Jižní Súdán. Eritrea je uzavřená země. Středoafrická republika je chudý stát a Čad nemá vetší zájem o Súdán. Tak se stalo, že Súdán je politicky izolovaná země a hospodářsky zcela na dně. Pokračují samozřejmě lokální roztržky.

Rehabilitace mezi přístavem a hlavním městem probíhala již i dříve a za každým byla financovaná jinak než z vládních zdrojů. Vždy se musela hledat i zahraniční pomoc nebo půjčky. Poslední rehabilitační práce se ale počítají do začátku 90.-let 20. století. Od té doby se ta silnice znovu téměř rozpadla.

I to je důvod, proč se Súdán rozdělil, ten na ropu bohatý jih přestal trpět neustálé konflikty na severu a z peněz nikdy nic nebylo, pouze se utrácel 1 mil. USD denně na boje. Jižní Súdán je na tom ovšem ještě taky dost špatně pro komplikace na domácí politické scéně, ale pro existenci ropy se s ním počítá do koridorů. A hlavně zásadně investoval do renovací silnic po celé zemi. Tamní boj o moc souvisí pochopitelně s tím majetkem v zemi.

Súdán by tedy měl provést politické změny a zlepšit vztahy se svým jižním sousedem. To se ale tak skoro nestane.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Súdán je v politické krizi. Poslední měsíce tady byla řada protestů proti vrcholním politikům, ti ale protesty rozhánějí za pomoci bezpečnostních složek. V zemi střídavě platí výjimečný stav.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Vývoj politické krize: armáda dosáhla dohodu s opozicí a na konci tohoto procesu mají být nové volby. :idea: Tak snad konečně. Jinak tady bude i nadále bariéra pro jakýkoliv další rozvoj kterýmkoliv směrem. Vždy, když se to konečně jeví nadějně, tak se to tady prudce otočí. Z hlediska trans- tahů je to veliký problém, protože Z-V není možno budovat ani zde ani v DRK. A Súdánu by pomohla trasa z Egyptu na jih, kde ten rozvoj nabírá na intenzitě. Bez tohoto širšího propojení se v dobách realizace nových silnic/dálnic, rozvoji přístavů bude stát pozadu se vším.

Chtělo by to stabilní vládu, čímž by se vytvořila důvěra zahraničí a může se začít více budovat. Uvidíme, co přinese další dekáda.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Súdán sužují delší dobu historicky nejhorší povodně. Vláda vyhlásila až 3- měsíční stav nouze. Zničeno bylo již na 100 tisíc obydlí. :!: Přímo se povodně dotýkají až 0,5 mil. lidí. Mrtvých je prozatím 96. Letošní povodně jsou větší než v letech 1946 nebo 1988. Až 125 tisíc lidí bydlí nyní v stanech aneb ani to ne a čekají na ně.

Vláda, která se sestavila v roce 2019 se snaží transformovat vícero segmentů života. Kabinet byl složen z 18 členů, ž čeho dokonce žena obsadila post pro diplomacii. Ministrem financí se stal ekonom, který působil ve Světové Bance. Rozpočet pro rok 2020 byl sestaven s deficitem ve výši 1,6 mld. USD. Příjmy se očekávají ve výši asi 12,5 mld. USD. Více peněz směruje na zdravotnictví a vzdělávání a je to rozpočet pro mír. Obyvatelstvo má pocítit změny.

Súdánská ekonomika utrpěla pád, se kterým se nedokázala dostatečně vyrovnat ještě v roce 2011, když se po dlouhé válce odtrhla část bohatá na ropu a dnes je to tedy Jižní Súdan, ve kterém pak taky ale vypukla válka. Vláda Súdánu dlouhé roky dotovala ceny paliva a chleba, což musela právě v minulém roce ukončit, protože si to jednoduše již nemohla dovolit, což přineslo masivní protesty obyvatelstva a vzpouru v armádě. Stávající vláda uzavřela s povstalcema mír. Vláda začala podporovat "budoucnost země".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace se zhoršila. Zatopeno bylo mnoho částí v 17 z 18 celků v zemi. Celkem je zničeno nebo poškozeno na 166 tisíc domů což přímo zasáhlo 830 tis lidí. Vláda s humanitárními organizacemi dokáže v této chvili pomoct do 400 tis z nich. Znamená to, že více než 1/2 lidí je odkázaná sama na sebe nebo dobrovolnou pomoc zvyšku obyvatelstva.

Nejhorší je situace: North Darfur, Khartoum, West Darfur a Senna.

Těžce poškozeno až zničeno je dále taky 420 škol. A dále taky celá řada zdravotnických center. Rozsah poškozených silnic a mostů na nich je taky větší, což pak ale komplikuje i základní logistiku distribuce pomoci.

Zemřelo 120 lidí, další se pohřešují.

Vláda a odborníci charakterizují tyto povodně jak biblické. Súdán se má v souvislosti se změnou klimatu připravit do budoucna na 2 extrémy: vlny sucha se budou prolínat s takovýma povodněma jako letos. Třeba řeka Blue Nile vystoupila až na 17m.

Vláda uvolnila kolem 10 mil. USD. Potřebuje ještě 1,5 mld. USD. A pak další a další zdroje na obnovu. Přehodnocuje se potřeba stávajících investicí, kde je ale problém častého spolufinancování s mezinárodními fin. institucemi, což se bude muset dojednat v postupech.

Záplavy mj. poškozují i farmy. Tohle způsobí jen v hlavním městě nedostatek potravin pro asi 1,4 mil. lidí.

Tyto povodně jsou další ránou pro tuto těžce zkoušenou zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě dodám, že vlákno jsem celé přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a smazal neplatné odkazy.

Mapa hlavních silnic:
624.JPG
624.JPG (108.97 KiB) Zobrazeno 5433 x
Ten progres tady v silnicích vidět je. Za uplynulou dekádu se několik tisíc km silnic postavilo, protože celkem je v zemi k roku 2019 až 31 000 km, z toho 8 000 km je zpevněno, což je taky více než 2 500 km k dobru. Súdán je velká země a taky tady žije dost obyvatel, ale z pozice velkého státu je pak bariérou pro obchod a transport zboží, když by se tady nic nerozvíjelo.

Z toho podílu 8 000 km je 1 000 km ulic a průtahů ve městech.

Súdán disponuje i železnicemi a možná to nevíte, ale je to jedna z nejdelších železničních sítí v Africe. Sudan Railways Corporation provozuje kolem 4600 km tratí. Vlastní 2746 vagonů. V letech 2013 - 2016 se obstaralo na 652 z nich, což byla jedna velká obnova.

Tak jak se udržuje v dobrém stavu silnice Khartoum - Port Sudan, tak tady běží i renovace tratě. Většina je hotová.

Tak jak v Keni, tak i zde je ta snaha urputní: propojit přístavní město s hlavním městem a dál pak vytěžit z dalších koridorů. Jenomže tedy Súdán má několikanásobně menší ekonomiku než Keňa, proto je ten rozvoj pomalejší a teď po těchto posledních povodních to lepší nebude.

Salini Impregilo nyní staví 50 km úsek, který nahradí jinou část trasy a na tomto úseku bude i vícero tunelů. Více zde: https://www.webuildgroup.com/en/project ... an-highway .

A ještě jedno historické video z výstavby silnice Khartoum - Port Sudan:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokud by se měla zaměřit pozornost na nejdůležitější silniční projekt v zemi, tak se jedná o snahu postavit kvalitní zpevněnou silnici mezi hlavním městěm a přístavním Port Sudan. Věnuji se tomu i v tématu.

Súdán je sužován extrémní povodňovou situací. Povodeň bohužel porušila i tuto snahu a hlavní tah, na kterém závisí rozvoj vnitrozemí byl poškozen. Stalo se tak v lokalitě Haya (Haiya):

Obrázek

Po roce 2020 se tady prakticky život zastavil. Pandemie Covidu, válka na Ukrajině a do toho extrémní projevy počasí. Stát zápasí o základní přežití obyvatelstva.

Poslední relevantní státní tendry na silnice a mosty se datují do roku 2019. Od té doby existují jen práce, které se uskutečňují formou pomoci od donorů.

MMF (IMF) navíc upozorňuje, že zadlužení země je velmi vysoké. Překročilo 150% HDP, resp. pro úpadek hospodářství je v pásmu 180% HDP. Od dob odtržení Jižního Súdánu se tady přestalo ekonomicky dařit.

Veškeré rozvojové projekty zastřešené mez. fin. institucemi jsou pozastavené pro nestabilitu a neplnění podmínek. Ta nestabilita vyplývá z faktu, že se tady střídá vláda armády a prozatimní federální vláda.

Hodnocení vývoje k 10/2022 poskytl pro katarskou TV bývalý viceguvernér Centrální banky Súdánu: Aby Súdán zachránil svou ekonomiku, potřebuje civilní vládu. Ztráta zahraničního financování a špatné ekonomické řízení přivedly súdánskou ekonomiku na pokraj od převratu: https://www.aljazeera.com/opinions/2022 ... ilian-rule .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace v Súdánu se dál zhoršila - na vývoj reagovala i Africká Unie, která Súdán ze svého uskupení suspendovala do doby, než nebude v zemi dočasná nebo trvalá civilní vláda; celý řad států pozastavil veškerou finanční pomoc

Šéf súdánské armády generál Abdel Fattáh al-Burhan, který se svým převratem v roce 2021 stal tváří nekonečné vojenské nadvlády v Súdánu, nyní bojuje se svým druhým velitelem.

Aby se Burhan chopil moci při posledním súdánském převratu, spojil své síly s Mohamedem Hamdanem Dagalem, velitelem velkých a těžce vyzbrojených polovojenských sil rychlé podpory (RSF).

Nyní se obrátili proti sobě.

sil v Chartúmu dne 26. října 2021. (Ashraf Shazly/AFP)
CHARTÚM, Súdán – Šéf súdánské armády generál Abdel Fattáh al-Burhan, který se svým převratem v roce 2021 stal tváří nekonečné vojenské nadvlády v Súdánu, nyní bojuje se svým druhým velitelem.

Aby se Burhan chopil moci při posledním súdánském převratu, spojil své síly s Mohamedem Hamdanem Dagalem, velitelem velkých a těžce vyzbrojených polovojenských sil rychlé podpory (RSF).

Nyní se obrátili proti sobě.

V té době převrat vykolejil křehký přechod k civilní vládě po sesazení dlouholetého autokrata Omara al-Bašíra v roce 2019 a potlačil prodemokratické naděje na prolomení cyklu postupných převratů, které definovaly sudánskou moderní historii.

Kníratý Burhan, který se narodil v roce 1960 ve vesnici severně od Chartúmu – známý svým typickým zeleným baretem a vojenskou uniformou – zůstal po většinu své kariéry relativně neznámý. Je to vysoce postavený důstojník v ozbrojených silách, ale v podstatě je to veterán.

Burhan velel pozemním silám země, než z něj Bashir v únoru 2019 udělal generálního inspektora armády, dva měsíce předtím, než armáda Bašíra odstavila od moci.

V roce 2015 koordinoval rozmístění súdánských jednotek v Jemenu v rámci koalice vedené Saúdskou Arábií proti povstalcům Houthi podporovaným Íránem.

Generál úzce spolupracoval s těžce vyzbrojenými RSF pro operace v Jemenu, čímž neúmyslně posílil mezinárodní profil jeho i budoucího partnera pro převrat Dagala.

Tehdy s podporou Dagala získal Burhan v roce 2019 nejvyšší funkci.

Po Bašírově svržení složil Burhan 11. dubna 2019 přísahu jako prozatímní vůdce Súdánu.

V srpnu téhož roku měl za úkol předsedat vládnoucí Svrchované radě vojenských a civilních osobností a řídit přechod k plnohodnotné demokracii.

Jako předseda Suverénní rady – kde začal vyměňovat vojenské ozdoby za proužkované obleky – Burhan upevnil styky Súdánu s globálními mocnostmi a regionálními hráči, včetně Spojených států. Udržoval také úzké vztahy s vlivným severním sousedem Egyptem. Ačkoli generál také podnikl několik cest do bohatých zemí Perského zálivu.

Spirálové politické a ekonomické otřesy se ukázaly jako neudržitelné pro Burhana, který v červenci loňského roku překvapivě slíbil „uvolnit prostor politickým a revolučním silám a dalším národním frakcím“ k vytvoření civilní vlády.

Zjevný ústupek vůdce převratu – který se setkal se skepsí prodemokratických aktivistů – odstartoval vratký politický proces, který vyvrcholil rámcovou dohodou podepsanou v prosinci.

S experty poukazujícími na vnitřní tlaky na Burhana, aby utlumil Dagalovy ambice v zárodku, se velitel armády snažil využít politický proces k omezení autonomie RSF.

Ukázalo se však, že je příliš pozdě, když se oba generálové obrátili proti sobě a v sobotu propukl totální konflikt.

Dagalo vlevo, Burhan uprostřed:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dlouhá historie občanské války v Súdánu
https://www.theguardian.com/world/2023/ ... r-in-sudan

... události začaly před 20 lety povstáním v Dárfúru

Nejdelší občanská válka v Súdánu, od roku 1983 do roku 2005, se týkala nejen jižního Súdánu , ale také obyvatel pohoří Nuba, Modrého Nilu a východního Súdánu a mírová dohoda z roku 2005 ponechala tyto další konflikty nevyřešené.

Protože žádná vláda, civilní ani vojenská, se vážně nezabývala ekonomickými a politickými rozdíly v regionech, bylo jen otázkou času, kdy se násilí na periferiích rozšíří a pohltí centrum.

UK, Kypr a další a další země evakuují ze země stovky osob.

Mnoho obyvatel se snaží utéct do sousedního Egyptu. Cesta z hlavního města sem stojí 10x než co před krizí. Bez jakékoliv pomoci se sem musí každý nějak dostat. Egypt prozatím hranice neuzavřel; https://www.aljazeera.com/news/2023/4/2 ... ypt-border . Naopak se snaží zlepšit úroveň služeb na hranicích.

Stovky tisíc lidí utíkají pak i do sousedního Čadu a Jižního Súdánu.

O tom, že z projektu vylepšení a dualizace silnice Port Sudan a Chartum asi na delší dobu sejde se nemusí snad pochybovat. I o celkovém zhoršení bezpečnostní situace mezi městami. Doposud se jí nepovedlo na celé trase ani jen zpevnit. Jak pak vypadá zbytek hlavních tahů je zbytečné opisovat.

Súdán je navíc technicky v bankrotu. S dluhem přesahujícím 120% HDP. O tom co rozpočet, co inflace si lze číst základy zde: https://www.agbi.com/article/sudan-expe ... at-1-47bn/ . Takže ve výsledku stojí stát na donorských příspěvcích, které se pozastavují ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“