Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Ke svému ukončení se blíží realizace silničního tahu Kiryandongo - Karuma - Kamdini v délce 59 km. Financování z vládních zdrojů. :arrow:
00.PNG
00.PNG (1.03 MiB) Zobrazeno 23767 x
Na 1. rychlostní silnici Kampala - Entebbe probíhají již někde dokončovací práce :arrow:
01.PNG
01.PNG (532.72 KiB) Zobrazeno 23767 x
02.PNG
02.PNG (446.33 KiB) Zobrazeno 23767 x
UNRA odhalila na výstavbě pracovat nelegálním způsobem cizince, za co dostal zhotovitel vysoké sankce. Jsou to v pořadí druhá razantní opatření vůči čínské společnosti.

Stav silnice Nansana - Busunju, kde se pracuje denně i o víkendech od 7:00 do 19:00. Je to dalších 48 km silnice v regionu, které je známé vyššími zásobami ropy. :arrow:
Nasanja je SZ u hranic hlavního města, Busunju dál po hlavní silnici SZ směrem. Silnice bude kompletně hotová ke konci roku 2017.
Nasanja je SZ u hranic hlavního města, Busunju dál po hlavní silnici SZ směrem. Silnice bude kompletně hotová ke konci roku 2017.
03.PNG (941.6 KiB) Zobrazeno 23767 x
Stav silnice Mukono - Kayunga - Njeru v délce 94 km, která se financuje z vládních zdrojů je hotová již z 23%. Staví se od základů s vysoce kvalitním podložím. :arrow:
04.PNG
04.PNG (709.12 KiB) Zobrazeno 23767 x
UNRA zakazuje jakoukoliv činnost v ochranním pásmu silnic. V uplynulých týdnech tento již zákon prosadila těžkou technikou. Došlo k zbourání desítek objektů kolem státních silnic od reklamních billboardů po stánky s tovarem. Až 1/3 zaměstnanců UNRA jsou inspektoři a dozorující orgány k výstavbě. Kromě toho UNRA zakazuje jakoukoliv práci dětí na projektech kolem silnic od údržby až po výstavbu. Postihy za tyto přestupky jsou velmi vysoké (na poměry v zemi to znamená zákaz podnikání a tresty v peněžní formě až po vězení). Za tímto nařízením je prezident Yoweri Museveni s vyhlášením děti jsou naše budoucnost.

Cisterny v provozu :arrow:
05.PNG
05.PNG (1.1 MiB) Zobrazeno 23767 x
Silnice Mpigi - Kanoni :arrow:
07.PNG
07.PNG (1.23 MiB) Zobrazeno 23767 x
I tady na tomto tahu bude již brzo vysoce kvalitní komunikace. Od základů s kamenem a betonem až po vysoce odolní vrstvy vozovky s komplexním odvodněním a značením. Za plného provozu denně i o víkendech takto vznikají v Ugandě tisíce nových km kvalitních státních silnic za stovky mil. USD. Realizují je evropské, africké a čínské společnosti. Poradenství k výstavbě realizuje téměř jen Evropa. Financování je zajištěno vícero způsobmi: vládní rozpočet (i na úkor zadlužování), EU a její podpora Ugandy, čínské úvěry pro PPP na výstavbu dálnic a další zahraniční pomoc (např. Japonsko zde realizuje New Nile Bridge). Miliardy USD ročně.

Uganda zahájila i masivní údržbu nezpevněných silnic s cílem pravidelné údržby zajistit sjízdnost komunikací. Cyklická obnova běží již 3. rokem, ale každoročně se navyšuje km rozsah a pravidelnost prací. Dopomáhají k tomu stále větší počty techniky a nové pobočky UNRA po celé zemi. Technika pochází převážně jenom z Číny.

Rehabilitace silnice Kisanja - Paraa v Murchsion Falls National Park :arrow:
08.PNG
08.PNG (1.6 MiB) Zobrazeno 23767 x
09.PNG
09.PNG (1.36 MiB) Zobrazeno 23767 x
10.PNG
10.PNG (1.47 MiB) Zobrazeno 23767 x
Allen Kagina, výkonní ředitelka UNRA má v jednom měsíci více jak 40 aktivit v rámci svého úradu. Je to víc jak jedna aktivita za den. Návštěvy regionů, setkání s obyvatelstvem s cílem vykupovat pozemky pod nové silnice. Otevírat nové pobočky, organizovat vnitřní porady a zajišťovat spolupráci s mezinárodním společenstvím (donorové, banky a zahraniční zhotovitelé). Obnovila důvěru v UNRA tak od bank jak i od místního obyvatelstva, které má možnost sledovat činnost po celé zemi. Každý dolar, který se vynakládá se vynakládá na desítky let dopředu. Nové mosty mají vydržet 50 let. Již se nestaví dřevěné zhrouceniny, ale kvalitné ocelové anebo betonové mosty. :arrow:
11.PNG
11.PNG (954.98 KiB) Zobrazeno 23767 x
12.PNG
12.PNG (675.64 KiB) Zobrazeno 23767 x
Kromě toho se zavedlo již nejen zabavování sypkého materiálu z přetížených nákladních vozidel, ale objevuje se zákaz podnikání v oboru. Některé vyslověně přetížené komunikace, kde se již plánují dálnice trpí poškozením vozovky. Tyto obnovy si vyžádají do 10 let nečekané prostředky. Allen Kagina a UNRA zavádí nejen rozšíření sítě vážících stanic a jejich nepřetržitou ochranu, protože řidiči jsou agresivní na pracovníky, ale již 2 roky se instalovala speciální kamerová technika, která je již plně funkční a společnost AXIS má pod dohledem veškerou činnost na vážících stanicích. Tím se zastavila nejen korupce, ale najednou i různé vyhrůžky pracovníkům stanic.
55.PNG
55.PNG (809.34 KiB) Zobrazeno 23767 x
Vše co UNRA dělá, tak naplňuje jen cíl Vize 2040 (dokument je ve vlákně) :arrow:


Největší problémy :arrow:

*nedostatek stavebních materiálů; lokálně v některých částech země
*z hlediska provozu: některé hlavní tahy jsou přeplněné cisternami s PHM, čímž se tvoří kolony a provozní rychlost klesá pod 60 km/h
*musí sa zvýšit edukace bezpečnosti provozu s důrazem na chodce

No a na závěr dodám, že se sídlo UNRA přestěhovalo z nevyhovujících prostorů do nových ve staré čtvrti hlavního města na Lourdel Road 5, do již vyhovujících jednak reprezentativních prostorů (v podnájmu), ale hlavně i do kapacitně větších.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda National Roads Authority (UNRA) končí finanční rok 2015/2016 a informuje o základních faktech za uplynulý rok:

*vznikla 1.7.2008, takže slaví 8 let a stará se nyní o celkem 20.544 km silnic
*za uplynulý rok zpevnila/postavila dalších více jak 230 km silnic a celkem se toto číslo dostalo na 4.157 km (20%)
*úřad disponuje rozpočtem, který postačuje na zásadní zlepšení 10.000 km silnic se štěrkovým povrchem s cílem zvýšení údržby těchto silnic
*úřad dokázal za uplynulý rok dosáhnout zlepšení na dalších 3.400 km silnic na lepší štěrkové silnice
*úřad zadefinoval legislativně rezervu kolem silnic, zpevněné silnice mají kompletní odvodnění, značení a začínají se budovat odpočívky
*formou PPP se staví/dostavuje 1. rychlostní silnice v délce více jak 40 km a další stovky km se připravují tendrováním a přípravou
*úřad se personálně zesílil, otevírají se regionální pobočky a za rok se počet pracovníků dostal na 1.740 (+100%)

Cíle pro rok 2016/2017:

*navýšení počtu zaměstnanců o +400
*pokračovat na dalších pracích na 1.000 km silnic, z nich odevzdat do uživání 200 km zpevněných asfaltem a 185 km opravit
*vypsat kontrakty na upgrade, opravy a zlepšení údržby na dalších 1.000 km
*pokračovat v zavedených programech na nákup nové techniky již nejen strojní pro údržbu, ale i kropící vozidla, nákladní vozidla atd. a v programu na výstavbu nových mostů
*pokračovat v kvalitní údržbě 10.000 km silnic se štěrkovým povrchem a navýšit prostředky na údržbu o 100%

V nastaveném tempu se musí pokračovat v dalších letech. UNRA se bude snažit získat další prostředky a aby se docílil hospodářský rozvoj a snížili se problémy na silnicích, tak se musí mnohem více investovat do údržby.

Napsala, Allen Kagina, výkonní ředitelka UNRA.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Na první rychlostní silnici v zemi Kampala - Entebbe (51) se dokončují úpravy kolem, včetně vegetace. Na mnoha místech se osazuje již dopravní značení. Komunikace se má formálně odevzdat do provozu v příštím roce. :arrow:
1.jpg
1.jpg (49.39 KiB) Zobrazeno 23568 x
2.jpg
2.jpg (125.84 KiB) Zobrazeno 23568 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Již brzo bude severní obchvat hl. města Kampala v plném profilu. Běží asfaltovací práce. :arrow: (dodatek: část je v plném profilu již nyní)
kampala.PNG
kampala.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 23505 x
2.PNG
2.PNG (1017.49 KiB) Zobrazeno 23505 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Upgrade silnic v rámci průtahů městami Koboko a Maracha, které leží v takovém rohu na SZ Ugandy mezi Jižním Súdánem a DRK. Délka výstavby a přestavby činí 7 km. Koboko a Maracha (jako oblasti a i centra) spájí celkem 0,5 mil. obyvatel. Jedná se zároveň o poměrně nestabilní část země vzhledem k sousedům. Vláda neustále investuje i zde, aby zlepšila napojení regionů na Kampalu. Od toho mostu v Koboko je na 500m hranice s DRK. :arrow:
ug1.PNG
ug1.PNG (1.14 MiB) Zobrazeno 23403 x
ug2.PNG
ug2.PNG (1.21 MiB) Zobrazeno 23403 x
ug3.PNG
ug3.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 23403 x
Obrovské obnovovací práce pokračují v sekci Rugando - Kinoni. :arrow:
ug6.PNG
ug6.PNG (484.21 KiB) Zobrazeno 23403 x
Začala se již dávněji i klasifikace silnic A, B, C a dle toho se osází již značení i na silnice typu C :arrow:
roadsing.PNG
roadsing.PNG (925.26 KiB) Zobrazeno 23403 x
Ukončení realizace Mukono - Kalagi - Kayunga & Bukoloto - Njeru road. Délka 92,5 km a financování vládou. :arrow:
UG7.PNG
UG7.PNG (644.11 KiB) Zobrazeno 23403 x
Zde část Kalabi - Bukoloto, 29,4 km dlouhá sekce :arrow:
ug8.PNG
ug8.PNG (508.24 KiB) Zobrazeno 23403 x
ug9.PNG
ug9.PNG (657.91 KiB) Zobrazeno 23403 x
Výkonní ředitelka ztrácí trpělivost s nákladní dopravou. Přetížené vozy degradují již i opravené silnice. Zahájila se bezpečností akce s názvem "Snížení zátěže" a v celé východní části země se vážila vozidla. Za pomoci mnoha mobilních váh a členů ozbrojených složek na dohlížení realizace trestů; nemilosrdně se zabavoval tovar a i celé vozidla. Dotyčné společnosti dostanou obrovské až likvidační pokuty anebo jim bude zabaven majetek. :arrow:
5-0.PNG
5-0.PNG (1.17 MiB) Zobrazeno 23403 x
Snímka5-00.PNG
Snímka5-00.PNG (592.86 KiB) Zobrazeno 23403 x
UG5.PNG
UG5.PNG (890.73 KiB) Zobrazeno 23403 x
ug5-1.PNG
ug5-1.PNG (673.55 KiB) Zobrazeno 23403 x
V zemi probíhá další legislativní proces jak ohledně vážení nákladních vozů, tak i ohledně majetko-právního vyspořádání za pozemky pod silnice. Dále probíhá zavádění nových pravidel se zhotoviteli silnic. Zpřísňují se tresty a penále za neplnění smluvných termínů. Trestá se černá práce, trestají se špatně odvedené práce. Mota Engil dostala oprávnění použít techniku na zbourání několika nehnutelností na tahu Kampala Northern Bypass. Začíná se formovat legislativa a lepší vymahatelnost ohledně bezpečnosti silničního provozu, protože stoupá počet těžkých a smrtelných DN. GŘ A. Kagina i nadále vede nespočetné množství seminářů jak uvnitř UNRA, tak s mnoha představiteli regionů. Za vše co provádí se staví prezident Y. Museveni, který vyhlásil, že ti, co nebudou plnit zakázky nejenže se dostanou na černou listinu pro další zakázky v oboru, ale budou muset vrátit peníze, které jim vláda dá do té doby. Vede se kampaň na používání bezpečnostních pásů, dále kampaň na čistější okolí silnic, dále kampaň na dodržování rychlostí v obcích. Do všech se zapájí studenti, aby byla osvěta co nejlevnější. Dále UNRA obstarala novou výpočtovou techniku, takže i těch mnoho set nových mažérů může provádět mnoho akcí samostatně bez vedlejších najatých společností. Dále se začala Uganda věnovat i silničním pirátům, ostatně ugandská policie a armáda patří k nejlépe vybaveným v regionu. Nakoupila několik SUV značky Ford (s nenápadnými modrými majáky ve formě tenké lišty na střeše), Audi a BMW pro kontrolu jízdy v hlavním městě. Obzvláště přísně se trestá přejezd na červenou/nedání přednosti v jízdě a předjíždění přes plnou čáru. Jsou to represivní složky policie; nikoliv dopravní policie.

A kromě toho všeho se zavádí i etický kódex pro UNRA :arrow:
rules.PNG
rules.PNG (386.06 KiB) Zobrazeno 23403 x
Bude se týkat jak jednání úřadu ve vztahu s veřejností, staviteli atd. ale i vnitřních pravidel chování mezi sebou. GŘ A. Kagina zároveň zahájila spolupráci na nejvyšší úrovni co se týče značení na co nejlepší "západní styl" v plném rozsahu, s telekomunikačními společnostemi na monitoring silnic, přístavů a vážení a s poradenskými spoločnostemi, kteří jsou lídři v přípravě a projektování nových silničních staveb od silnic po dálnice. Dělá to vše najednou: od totální proměny UNRA až po výsledky v kvalitě nových silnic, v jejich rozvoji po zemi a následné údržbě. Vše zcela nové standardy. Popřitom se zachovávají investice, takže se opravdu Uganda zásadně modernizuje.

K rychlostní silnice Kampala - Entebbe zase jindy. Každopádně se 4-pruhový 51 km dlouhý tah blíží stále více ke svému odevzdání do provozu. A to ještě čínské společnosti museli mnoho věcí přidat a změnit pro nedodržení tempa realizace.

Vše odpovídá Africe, takže vše je vymáháno hlavně vizuální sílou; bezpečnostními složkami. Vzhledem k minulosti, ale i okolním státům to ale ani jinak nejde. Ta cesta k demokracii a prosperitě je velmi nesnadná.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl jsem kontaktovaný proč tady píšu opakovaně o některých silnicích, třeba ohledně z jedné výše zmíněné silnice a tedy zde ještě několik fotek ze silnice Mukono - Kayunga - Njeru road (94km). Není to dálnice, ale v Ugandě se státní silnice staví a předbíhají svojí dobu i okolí. Přitom disponují vším tím, co si dnešní nová silnice vyžaduje. Dostane kvalitní podloží, dobrý asfaltový povrch, kompletní odvodnění, vybudují se návazné křižovatky i s kouskem napojení z vedlejších silnic, kolem silnic se osází kvalitní dopravní značení a to samé se na silnice namaluje. V zastavěných oblastech se ještě vylepšuje obrubník, ponechává se prostor kolem na mimo-vozidlový provoz a vzhledem k absenci silnic v zemi se nestaví 5-10 km, ale velmi často mnoho desítek km najednou, aby to mělo nějakou návaznost a smysl. Silnice ještě není plně stavebně ukončená, protože ještě stále se dodělávají terénní úpravy kolem, ale to jsou drobnosti. Vysvětlím ale více, proč zrovna tohle je mimořádně důležitá stavba a v jakých ohledech. Zde již zmíněné fotografie:
1.PNG
1.PNG (1.51 MiB) Zobrazeno 23331 x
2.PNG
2.PNG (761.18 KiB) Zobrazeno 23331 x
3.PNG
3.PNG (1.21 MiB) Zobrazeno 23331 x
4.PNG
4.PNG (1.06 MiB) Zobrazeno 23331 x
5.PNG
5.PNG (1.11 MiB) Zobrazeno 23331 x
Kde to vlastně je?
map.PNG
map.PNG (124.59 KiB) Zobrazeno 23331 x
Jedná se tedy o paralelní trasu k trase mezi městami Kampala a Jinja. To je mj. nejfrekventovanější silnice mezi městami (nejvíce jsou hlavní silnice v hlavním městě Kampala a silnice na letiště, která dala důvod postavit na letiště 50 km rychlostní silnice) a provozní rychlost tam klesá během denních špiček na 40-50 km/h. Je přetížená nákladním provozem a osobním provozem. Často se tam stávají dopravní nehody, takže je provoz zcela paralyzovaný. I proto se zde navrhuje a připravuje další rychlostní silnice Kampala - Jinja, píše se o tom třeba zde, ale i v dalších příspěvcích. Ostatně ta 1. rychlostní silnice se blíží do odevzdání do provozu, takže se zase již začne něco budovat. Ale to není teď důležité, protože důležité pro Ugandu je zajistit paralelní cestování a to se díky této silnici, kterou zde uvádím daří realizovat.

Kromě toho celá tato dopravní os v regionu je plná investicí. Když si zajdete na úvodní stránku, tak naleznete projekt výstavby severního obchvatu města, který zafincovala zčásti EU a který byl v parametrech 2x2 a 1/2 profil a první roky tam ani moc vozidel nejezdilo. Uganda po občanské válce atd. Dnes se dostavuje (přes Mota Engil za 60 mil. €) celý obchvat na plný profil. Kampala sama o sobě připravuje a realizuje mnoho dalších investicí, vše se dá hezky pročíst ve vlákně. No a na konci trasy se staví úžasná stavba New Nile Bridge, který zas financuje Japonsko. Rovněž se dá dohledat ve vláknu na několika místech. Je to rozvojová pomoc a dar a jsou zde problémy, ale staví se. A vláda nalezla hodně peněz pro výstavbu silnice Kampala - Jinja a nyní silnice Mukono - Kayunga - Njeru. Přitom takové silnice nejsou k vidění ani v mnoha státech EU, takže proto to sem přidávám. A možná za 10 let budou další fotografie, jak se změnila zástavba kolem těchto komunikací.

Uganda jde dopředu díky dokumentu Vize 2040: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 761#p99761 . Investice směrující tak, aby HDP stoupalo. Ona ale stoupá i populace a to dost rychle, takže ve výsledku se nezvedá životní úroveň nějak prudce. Ale to je tak všude, jenomže jen málokde se investuje do infrastruktury: technické, dopravní atd. A zde je veliká priorita investovat do vzdělání. Stát, který deítky let trpěl čistkama (lidí) jde teď velmi tvrdě za dalším cílem. Pozvednout se na místního lídra. Je zde častá kritika některých západních médií, že jsou zde velmi přísní policisté, ale na druhou stranu je zde i velmi tvrdě trestána korupce. Tady se netoleruje rozkrádání silničních peněz. Ti ředitelé jsou ve vězení a polovina zaměstnanců byla vyhozená z práce. Nyní je UNRA vedená ženou, která řídila daňový úřad a zná mezinárodní finanční sféru a zcela ten úřad přestavěla. Ona není odbornice na výstavbu, ale má kolem sebe team lidí, co ano. A dává šanci mladým lidem, takže mladí plní odhodlání jít a přebudovat stát nechtějí krást, mají nějaké morální zásady a pracují na tom, aby se všechno zlepšovalo.

Samozřejmě, že při té rozloze a počátečním stavu infrastruktury to nejde rychle. Ono by to šlo postavit i 10.000 km silnic s asfaltem namísto 3.000 km (obrazný poměr), ale za 5 let by si všechny žádali opravu vozovky. Nyní si žádá opravu asi 400 km přetížených, z nich od roku 2015 do roku 2017 dostává nový povrch celkem 200 km. A stupňuje se represe těch, co to přetěžují až na opravdu radikální (to by v EU nešlo) kroky jako zhabání vezeného tovaru a likvidační pokuty pro dopravce. Ale stupňují se také tresty v silničním provozu za přestupky, stejně jak se vystupňovali vůči zhotovitelům staveb od nástupu Kaginy do UNRA. Ve výsledku se ale staví kvalitněji a více silnic za méně peněz. Ona se nelekla čínských společností, ani není navázaná na místní firmy. A tím jak je chráněná samotným prezidentem, tudíž má k dispozici ochranu a žije v ohrazené čtvrti (jak všichni důležití lidé) a umí jednat s lidma od místních kmenů až po lidi ze Světové banky, tak takový člověk dokáže divy. Je příkladem toho jak to má být. A ta silniční doprava je pro Ugandu vším.

I ty rebélie v Jižním Súdánu, kde ale pracovalo na 5.000 Uganďanů, co se neměli jak odsud dostat. Jejich evakuace trvala 1 den, protože až po Jižní Súdán vedou téměr všude takové silnice, jaké ukazuji a pokud i ne, tak ty nezpevněné, ale státní mají technickou údržbu zajištěnou. To je obrovský pokrok, že se nemusí technika brodit v bahně. Těch financí více na silnice nejde, to kouzlo je v udržitelnosti investicí po dobu dekády. Pak je dostatek peněz na přípravu, projekty, výstavbu, údržbu a opravy. Ale není to ideální. Uganda je příkladem země, která neměla dálnice a téměř žádné zpevněné anebo udržované silnice napříč zemí. Diktátoři žili v Kampale a dostali se kam chtěli a ostatní k čemu? Neznali svět kolem, neuměli číst, psát, měli svou kozu anebo pole. Dnes 1/10 Ugany žije jak průměrný Evropan. Staví se tisíce murovaných domů, obytných komplexů, rozšiřuje se internet, staví se 1. dálniční tah a zadefinovala se celá síť kolem hlavního města s délkou přes 200 km. Zároveň s tím stoupá povědomí lidí, líbí se jim to a chtějí více. Tam se řekne v nějakém méstečku, že v sobotu se jdou čistit průkopy a ono se tam sejde polovina města a za hodinu je hotovo, protože UNRA nemá dostatek techniky na tyto činnosti, i když to se již zlepšuje, ale pro tu rozlohu jsou to stovky mil. USD. Realizovali se již 2 veliké tendry za celkem 1 mld. USD pro nezpevněné silnice a 4 na další údržbu kolem čistění a značení za asi 250 mil. USD. Nakupují se váhy, mobilní a i fixní, to jsou další peníze. UNRA se stará o vodní kompy a přístaviska, to jsou za ty léta další stovky mil. USD. Nyní se zrovna realizuje výměna staručkých lodí za zcela nové, výkonní kapacitní.

Silnice staví všichni: i místní firmy, i další africké, i čínské ale i evropské. Technika na údržbu je z 90% z Číny. Ale Uganďané sebou nenechají mávat. A co je hlavní, to poradenství jim dělají EU/USA/JAP společnosti a instituce. Jak stavět, jak plánovat výstavbu, ale tendrování je na nich stejně jako to jak se vyspořádat s problémy kolem. Teď jsem se tam pohyboval jak řadu let, proto teď více detailních informací a fotek. Je to stejné jako v Maroku, Chorvatsku a dalších zemích. Jak postavit páteřní silnice? Jak postavit najednou dálniční síť anebo jakým modelem anebo jak kde ušetřit atp. To provedení technické zda tam budou anebo nikoliv všude lampy a jestli si to pak někdo nerozšíří na celou zemi ale manažovat to bude sám a nezvládne to anebo se objeví korupce a klientelizmus a přelevání peněz atd. to je již vývoj v daných zemích všude ve světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA vydala předběžné informační memorandum o 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja v délce 77 km.

Jedno starší video (animace tohoto tahu zde):



Výstavba 2. rychlostní silnice se má zahájit v roce 2017, kdy se má pro změnu do provozu dostat 1. Kampala Entebbe (51 km). Důležité je uvést, že v 06/2016 francouzská vláda přes French Development Agency (AFD) schválila půjčku 180 mil. € na realizaci této 2. rychlostní silnice. Pro financování tohoto tahu je mj. vytvořená speciální finanční komise, protože předse jen je to pro Ugandu složité nalézt tolik peněz pro výstavbu. Celkové náklady od naprojektování přes výkup pozemků až po výstavbu jsou 1,5 mld. USD a to je odhad Světové Banky. Vláda vše zvládá až na samotnou výstavbu, kde se ještě hledají zdroje a vhodná forma. Bude se jednat samozřejmě o zpoplatněnou komunikaci.

Dále, webové stránky UNRA se znovu zásadně vylepšují. Aby ste nemuseli hledat odkaz, tak zde: https://www.unra.go.ug/
Snímka.PNG
Snímka.PNG (66.67 KiB) Zobrazeno 23166 x
Výkonní ředitelka p. Kagina zároveň předstoupila uplynulý týden před parlament, kde žádala o vypracování studie, o kolik peněz Uganda přichází díky ještě nezpevněnými hlavními silnicemi. Za svůj projev, který podložila mnoha číslami o úsporách a zvýšení kvalitě práce si vysloužila několik obrovských potlesků. Jeden z místních novinářů to komentoval slovy, že Uganda by potřebovala "50 takových briliantů v podobě Kaginy než téměř 400 poslanců".

UNRA má již 1.100 zaměstnanců, buduje se komplexní hierarchie vrchního manažmentu až po odborníky na zpevňování/údržbu/odvodnění/audit financií/... kromě obrovských prací, které běží již nyní se připravuje zpevnit asfaltem anebo zásadně vylepšit současné nezpevněnené komunikace o další délce 1.500 km:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (52.64 KiB) Zobrazeno 23166 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (14.53 KiB) Zobrazeno 23166 x
Dále, zásadní změnou prošel nejen web, ale i poslání ugandského silničního fondu (znovu zopakuji i zde odkaz: http://www.roadfund.ug/?p=2847) :arrow:

*po novém již nejen nějaká cesta k hledání peněz, ale reální fond, který hledá zastřešení pro projekty jak pro UNRA tak pro Kampalu (zde informace)
*dají se tam dohledat materiály (přes funding a agencies)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (595.95 KiB) Zobrazeno 22940 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik článků k silnicím v zemi:

Transformation Of Uganda’s Road Network
Budget: Works & Transport sector takes lion’s share again
Uganda: Confusion as Govt Revises 2016/2017 Budget

V rámci dostavby sev. obchvatu Kampaly (Phase II of the Kampala-Northern Bypass Expansion) práce pokračují svižním tempem. Obchvat se jednak prodlužuje a jednak bude již v celé délce v plném profilu:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.13 MiB) Zobrazeno 22751 x
New Nile Bidge se již formuje, již je hotov z 31%:
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG (1.1 MiB) Zobrazeno 22751 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 22751 x
I tohle je UNRA, silnice Mukono-Kalagi-Kayunga/Njeru road:
Snímka666.PNG
Snímka666.PNG (563.02 KiB) Zobrazeno 22751 x
A jeden snímek prezidenta Ugandy, Yoweri Museveni jak v 07/2016 telefonoval přímo na silnici mimo svého vozidla:
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (794.38 KiB) Zobrazeno 22751 x
Zdroj: https://tuko.co.ke/152972-why-president ... dside.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:A UNRA se již letos 2. krát stěhuje do ještě výhodnějších prostorů, takže bude na adrese: Nakawa Business Park Block C&D, vjezdem od Port Bell road: ZDE (současná adresa je na: Lourdel Road 5, Nakasero, Kampala)
14435306_1164624066959310_1849981814561074621_o.jpg
14435306_1164624066959310_1849981814561074621_o.jpg (118.3 KiB) Zobrazeno 22562 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní město Kampala, těžiskové komunikace:

Kampala Flyover Projects :arrow:
CueI79HWgAEVSyH.jpg
CueI79HWgAEVSyH.jpg (165.72 KiB) Zobrazeno 22427 x
V roce 2014 jsem tady psal o Kampala flyover projects a nyní další informace: japonská agentura JICA podepsala s UNRA smlouvu na výstavbu tohoto veledíla. UNRA připravuje vše k výstavbě a spolupracovat hodlá během výstavby i s KCCA (správa hl. města Kampala), nebudu znovu opakovat několikrát napsané informace. Tento projekt má pomoct vyřešit dopravní zápchy ve městě tím, že se vytvoří MÚK na vytížených uzlech ve městě. Zní to jednoduše, ale již jen z těch vizualizací na odkazu a z dalších záměrů je zřejmé, že to nebude snadné nebude vůbec.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.17 MiB) Zobrazeno 22427 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.39 MiB) Zobrazeno 22427 x
Vybuduje se několik flyoverů: Flyover between Africana junction to Kitgum house junction, flyover between Kitgum House junction to Mukwano road; Nsambya to Clock Tower, Jinja road before Africana Roundabout [Under Flyover], rozšíří se mnoho chodníků a dobuduje se kanalizace tak, aby se ulevilo dopravě tak individuální jak i veřejné, protože se zlepší průchodnost těchto kritických bodů v hlavním městě.

Kampala - Jinja Expressway :arrow:

UNRA připravuje do realizace 2. rychlostní silnici. Dalším posunem je zapojení samosprávních celků, což se již povedlo. Kampala - Jinja se napojí na Kampala Southern Bypass (ve výhledu, v přípravě) a na Kampala - Entebbe Expressway (ve výstavbě, blíží se odevzdání do provozu).

Tady je taková celková situační mapa a další vizualizace tohoto projektu:
allKampala.jpg
allKampala.jpg (109.04 KiB) Zobrazeno 22427 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (583.64 KiB) Zobrazeno 22427 x
Kampala - Entebbe Expressway se usilovně staví, v příštím roce se má odevzdat do provozu. Poté se bude stavět další rychlostní silnice. Je zjevné, kde je nejvyšší provoz a dle toho se začínají a připravují další velké projekty. Dálniční síť také de facto vznikne kolem hlavního města všemi směrmi a kolem města.

V rámci celé země se pak udržují sjízdné nezpevněné silnice a pracuje se na výstavbě zcela nových zpevněných asfaltových silnic napříč zemí. Instalují se nové prvky v obcích a městech v rámci těchto silnic jako například osvětlení, budují se chodníky a kanalizace a investuje se do značení a osvěty. Budují se zcela nové mosty. Je toho hodně, proces nemá konce. V rámci regionu je Uganda 2. nejvyspělejší země po Keni.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

1. budovaná rychlostní silnice v zemi, Kampala - Entebbe je hotová ze 71%. Jsou úseky, které jsou téměř u konce, ale jsou objekty, na kterých se ještě musí provést mnoho prací. Rok 2017 zůstává v platnosti s uvedením do provozu. Kompletní odevzdání bylo domluveno na 05/2017, ale posunulo se na 07/2017. Zde je stav na hlavním mostním objektu na celém tahu:
Cu_gtihVMAA9Fhz.jpg
Cu_gtihVMAA9Fhz.jpg (65.12 KiB) Zobrazeno 22196 x
Cu_gr7FUEAABY30.jpg
Cu_gr7FUEAABY30.jpg (101.22 KiB) Zobrazeno 22196 x
CvCdYoPXYAAB4q-.jpg
CvCdYoPXYAAB4q-.jpg (64.14 KiB) Zobrazeno 22196 x
Cu-w8GXWcAA8p_-.jpg
Cu-w8GXWcAA8p_-.jpg (74.31 KiB) Zobrazeno 22196 x
Zde ještě stav dostavby severního obchvatu hlavního města Kampala, kde to po novém bude v celé délce 4-pruh:
Cu9p1jSWAAAHnRZ.jpg
Cu9p1jSWAAAHnRZ.jpg (207.45 KiB) Zobrazeno 22196 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

International Growth Centre (IGC) koncem roku 2015 vypracovalo materiál, jakým směrem by se měla Uganda rozvíjet tak, aby jako celek pozvedla svoje hospodářství. IGC je odnoží vládního oddělení britské koruny pro mezinárodní rozvoj se zaměřením 2-desítek rozvojových zemí, které nadějně rostou hlavně v Africe a Asii se vznikem teprve v roce 2008.

Pro Ugandu navrhuje rozvíjet postupně hlavní město Kampala. :arrow:

*cílem je zesílit infrastrukturu hlavního města tak, aby Kampala produkovala 60% HDP celé země
*z rozvoje Kampaly se pak bude dát zajistit větší rozvoj širších oblastí

Je to tak snadné takhle, když se to čte. Nejde to naopak, protože odlehlejší regiony nemají často ani elektrickou energii a asfaltové silnice. Ono se to postupně mění, ale prozatím jen na trasách s většími městy. Aby to ale v Kampale mohlo být funkční, tak se musejí provést zásadní reformy celého systému, co IGC i rozvedlo do hloubky. Není to totiž jenom o tom, že dostaví severní obchvat, časem ten jižní a po napojení dálnicí na letiště v Entebbe že se postaví další 2-3 tahy na další směry. To je sice hezké, ale doba realizace bude do 2030 a dál, ostatně tam sahá i Vize rozvoje až takto daleko do horizontů 2040.

Mnoho afrických států se vyznačuje tím samým: hlavní města nebo velké přístavní města trpí obrovským stavebním boomem bez návaznosti dopravní a technické infrastruktury. IGC například zjistilo, že v Kampale se ztrácí denně až 24.000 lidských hodin potenciální práce jenom tím, že lidé jsou v nekonečných kolonách.

Uganda doteď rostla solidně a stabilně, prováděla základní reformy ve vzdělávání. Rostla, protože to je důsledek její obchodních partnerů a pro reformy na domácí půdě se vytváří potenciál pro lépe vydělávající lidi. Na druhou stranu se země rozrůstá i početně. Stát se značně oddlužil, až poslední roky se zadlužuje a buduje rychleji energetickou, vodohospodářskou a dopravní infrastrukturu. Budují se města, rozvíjejí se. Rozvíjí se v nich nový zpracovatelský průmysl a ten potřebuje pracovní sílu a ta k dispozici je, pokud se dostane ze zemědělství a to je další cíl, transformovat nízko výdělečné zemědělství na výkonnější s přidanou hodnotou a uvolněnou pracovní sílu přesunovat do zpracovatelského průmyslu a teda ale do měst. Urbanizovat více Ugandu a nyní hlavně Kampalu. Vláda vytvořila speciální úřad pro řízení a rozvoj hlavního města, ty linky tady jsou. Vláda také poslouchá odborníky a snaží se řešit základní problémy: buduje kanalizaci ve městě, aby nevznikalo tolik povodní při každém dešti. Největším problémem je ale nedostatek bydlení a slabý rozpočet města. IGC proto navrhuje další řešení, které se ale musí provést v co nejkratším sledě tak, aby se ale vytvořil předpoklad růstu kvality:

*Kampala je tvořená spíše nízkými chatrčemi v nekonečném území, co je vidět i na fotkách z výstavby kapacitních tahů
*návrh je namotivovat systém, aby vláda dala podporu pro realizaci 5-podlažních domů

Kampala Capital City Authority musí investovat více peněz na rozvoj veřejné dopravy. Musí se více podporovat autobusová doprava a budovat lehko kapacitní železnice. Vláda a úřad musejí zlepšit budování domů tak, aby na menší ploše bydlelo více lidí, ale s pravidelním napojením na hlavní komunikace, co se doteď nestalo a mnoho velkých uzlů kolabuje. Řeší se to úrovňově velkými KO, ale již se plánují ty tzv. Kampala Flyovers. Navrhuje se dobudovat nové napojovací uzly na budovaný severní obchvat města. Jinak je nutností najet mnoho km, aby se dalo někam dostat. Aby se dosáhlo město se středními příjmy z globálního pohledu, tak silniční síť by měla být na rozloze 30%, třeba takové Nairobi má podíl 11%, Kampala je na tom ještě hůř. Dalším problémem je to, že na 1km2 žije v Kampale 9.000 lidí, což třeba v takovém Lagosu je až 18.000 lidí. Lagos a Nairobi jsou stejné šance pro dané země, kde státy žijí z jedné metropoly. Zápchy jsou všude, ale páteřní systémy jsou u konce, co Kampala má naopak ještě stále teprve před sebou.

Vláda buduje a formuje Kampalu řadu let. Málokdo to ví, ale v roce 2050 bude město o 2/3 větší, než je tomu dnes. Nakonec počet obyvatel prudce roste, protože se zde dá vydělat a jsou zde veškeré služby. To je ale další úskalí, které na Ugandu čeká. Musí zavést nejen lepší formování dopravy a budovat lepší domečky s vládní podporou, aby se tak zahušťovalo území, ale průběžně ocenit pozemky a nepřistupovat k tomu tak, že je všechno neomezené a následně zavádět daně, čímž se zajistí dostatek zdrojů pro provádění dostatečné údržby a dalších investic. Podpora 5-podlažních domečků třeba byla zavedena v dalším městě a to Addis Abeba, kde byl ten samý problém; lány nízkopodlažních chatrčí. Musí se to udělat, aby ty peníze nejen byli vkládané, ale aby se i generovali tak jako v mnoha dalších centrech v Africe. Tohle vše na Kampalu teprve čeká. Hlavní město v letech 2010 - 2015 provedlo neskutečné změny ve svém řízení a v investicích, ale je nezbytností provést tato opatření, aby stav předběhl to, co si samo město plánuje. Pokud by se to neprovedlo, tak město bude i další dekády zapásit s tím samým a bude se muset neustále investovat bez generování peněz. Pokud se reformy provedou a správně nasměrují peníze, tak se bude dát i nadále v současném tempu pokračovat v rozvíjení celé země. To je také obrovský posun ku předu, ale stále je hodně co dělat. Nedají se samozřejmě nejdříve zdanit pozemky, protože jednak z nich dnes mnoho nemá téměř žádnou cenu, ale ani není systém plánování dotáhnut do lepších kontůr. Obyvatelstvo musí být navíc na takové změny připraveno a musí za to něco i dostat. Důležité bude tohle provést ale najednou s již i další výstavbou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Další postup realizace tentokrát často ukazovaného objektu na Kampala - Entebbe Expressway. Jedná se o Nambigirwa bridge, který s délkou cca. 1,5 km bude vůbec nejdelším mostem v zemi.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 22010 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (986.65 KiB) Zobrazeno 22010 x
a zde stav MÚK Busega
Snímka0.PNG
Snímka0.PNG (1.57 MiB) Zobrazeno 22010 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

New Nile Bridge ve městě Jinja se již začíná rýsovat :arrow:

Obrázek

Další informace jsou třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 99#p109399 a i tam na odkazu a pak ještě i dál na str. 3 tohoto vlákna.

Stručně zhrnu, že výstavba se začala v roce 2014, ukončit se má v roce 2018 a financuje se za rozvojové pomoci z Japonska.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Další záběr na realizaci dostavby severního obchvatu Kampaly na plný profil v celé délce:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

aktualita tohoto týdne

Do výstavby se přibližuje i Busega (Kampala) - Mpigi expressway :arrow:

první zmínka zde

*bude se nacházet v centrální Ugandě směrem na JZ od hlavního města
*AFDB (afr. rozv. banka) totiž oznámila, že chce dát ugandské vládě úver ve výšce 151 mil. USD na její zhotovení
*tento tah je součástí trasy Northern Corridor, který spojuje Ugandu s Rwandou a Tanzánii
*Busega - Mpigi Expressway bude mít na svojí trase 4 MÚK: Nabbingo, Nsangi, Maya a Lungala
*výstavba se má zahájit v roce 2018
*parametry: 4-pruh
*původní trasa až od Kampaly ze severu je v úpravě na jih z důvodů rozvoje Kampaly a budování obchvatů v hlavním městě, čímž se mj. zkracuje trasa a i náklady, které původně Světová banka odhadla dle odkazu
již podepsaní úvěru s AFDB
již podepsaní úvěru s AFDB
Snímka.PNG (1.09 MiB) Zobrazeno 21553 x
*délka nové rychlostní silnice bude 23,7 km
*ředitelka silničního úřadu A. Kagina informovala, že současná státní silnice na této trase je přetížená, denně po ní projede 26.000 vozidel / 24h
*v celé délce nové rychlostní silnice bude instalováno osvětlení
*realizace této rychlostní komunikace je v souladu s Vizí 2040 a II. Rozvojovým plánem Ugandy, takže vláda nalezne dostatek finančních zdrojů na dofinancování jak výstavby komunikace, tak i na přesídlení obyvatelstva, které žije v trase nového tahu
*cestování se zkrátí na 20 minut (nyní běžně 2x více a víc)
*výstavba má trvat 3 roky a do provozu se má dostat v roce 2020
*celková délka všech větev MÚK, samotné nové rychlostní silnice a obslužných a napájecích silnic činí 63 km
*až 30% z počtu zaměstnanců pracujících na projektu mají být ženy a mladí lidé
*úvěr se poskytuje na 40 let, s odkladem splácení 10 let, s úrokou sazbou (včetně serv. poplatku) 1,25%
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

z dostavby severního obchvatu Kampaly, co se jinde dělá více strojově zde zásadně ručně ... postup je ale citelný, práce jsou ale celkově pomalejší pro komplikace kolem vyspořádání majetků občanů, jinak by se ani nedalo postavit, přičemž se jedná jen o dokončení plného profilu v celé délce, za dalším zdržením je zas spor s Mota Engil, ale společnost ustoupila a uznala si chyby ... nutno dodat, že Mota Engil má problémy v mnoha státech Latinské Ameriky a Afriky za nedodržování termínů pro dodatečné pokusy o zvednutí cen, v mnoha případech dochází k odstoupení ze strany států ... tak by to ale i mělo být, často jsou tyto státy v nevýhodě, ale zase finančně za těmi projekty stojí různé rozvojové banky a mez. fin. instituce a ty mají způsoby jak se postarat o co nejtransparentnější průběh financování a výstavby (jen musí chtít i daný stát)

Obrázek
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.02 MiB) Zobrazeno 21445 x
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

ne, tohle není někde v EU, tohle je opravdu 1. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Entebbe, práce pokračují v plném proudu
ne, tohle není někde v EU, tohle je opravdu 1. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Entebbe, práce pokračují v plném proudu
Snímka1.PNG (855.95 KiB) Zobrazeno 21405 x
A zde jsou aktuální záběry na vznikající nový most Nile v Jinja. Nahradí původní postavený v roce 1950. Nový most se má dokončit v 06/2018. V tématu o něm opakovaně píšu. :)
životnost konstrukce je 120 let
životnost konstrukce je 120 let
Snímka.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 21382 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (609.61 KiB) Zobrazeno 21382 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.1.2017 12:29:06, celkem upraveno 2 x.
Důvod: přidání stavu New Nile Bridge
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA nakoupila pro svoje střediska pro údržbu silnic prvních 40 těžkých nákladních automobilů, dalších 68 je na cestě. :ok: Nákladní auta uvezou 15t nákladu, což je 2x více než dosavadní technika a jsou určené pro starostlivost o 20.000 km silnic pod správou UNRA. Organizace je nakoupila za úspory při VO na rekonstrukce a výstavbu asfaltových silnic. Cena za 1 ks je 65.000 USD. Vozidla jsou monitorované a tak jich zaměstnanci nesmějí využívat pro jiné práce a bude to již pod dohledem.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.53 MiB) Zobrazeno 21203 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 21203 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (907.87 KiB) Zobrazeno 21203 x
Letecký záběr na 1. rychlostní silnici v zemi, Kampala - Entebbe, práce pokračují ...
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 21203 x
Dále, GŘ UNRA, p. Kagina informovala, že 90% zdrojů v UNRA směruje na novou výstavbu. Tedy na výstavbu nových silnic. Na zpevňování asfaltem a na zcela nové silnice. 7% směruje na údržbu, zvyšek na výkupy pozemků, zaměřování pozemků, chod UNRA atd.

Hlavní výstavba:

• Kampala-Entebbe express way with a spur to Munyonyo (51Km)
• Mpigi-Kanoni (65Km)
• Kampala Northern By-pass (17Km)
• Kanoni-Sembabule-Villa Maria (110Km)
• Mukono-Kayunga-Njeru (94Km)
• Pakwach-Nebbi (54Km)
• Olwiyo(Anaka)-Gulu (70Km)
• Ntungamo-Mirama Hills (37Km)
• Musita-Mayuge-Lumino-Busia/Majanji (104Km) 40%
• Namunsi-Sironko-Muyembe (32Km)

Silnice, které jdou brzo do výstavby:

• Hoima-Wanseko (111km)
• Rwekunye-Apac-Lira-Acholibur (243km)
• Soroti-Katakwi-Moroto-Lokitanyala (208km)
• Mubende-Kagadi-Ndaiga(140km): Lira-Kamdini (66km)
• Dualling Kibuye-Busega-Mpigi (33km)
• Kampala-Jinja (77km)
• Kampala Southern By-pass (18km), and Masaka-Bukakata (41km).

A to jsou jen hlavní projekty. Další tisíce km dostávají kvalitní údržbu, zajištění periodické údržby nezpevněných silnic. Samozřejmě, že k rozloze státu a k stavu silniční sítě je to stále nedostatečné tempo.

UNRA inovuje i mnoho komp, lodí a přístavisk. Stejně tak zlepšuje legislativu na bezpečnou jízdu, přetěžování vozidel a to zas ve spolupráci s dopravní policii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Fyzické práce na 1. rychlostní silnici Kampala - Entebbe jsou nyní na úrovni cca. 75%. Na přelomu 11.-12. měsíce se má dostat tento tah do provozu. Součástí této stavby je i zde několikrát znázorněn dlouhý mostní objekt. Jedná se o Nambigirwa bridge, který bude s délkou 1,5 km nejdelším v regionu Východní Afrika. Zde srovnání vizualizace a črtající se reál jedné z MÚK:
Snímka101.PNG
Snímka101.PNG (1.75 MiB) Zobrazeno 21164 x
Snímka102.PNG
Snímka102.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 21164 x
Snímka103.PNG
Snímka103.PNG (843.32 KiB) Zobrazeno 21164 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

New Nile Bridge v Jinja, důležitý milník, ramena obráceného Y se spojují:
C5-65LAWQAAuX4t.jpg
C5-65LAWQAAuX4t.jpg (111 KiB) Zobrazeno 23507 x
vizualizace:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (338.96 KiB) Zobrazeno 23507 x
A další novinka, EU, Africká rozvojová banka (ADB) a francouzský investiční fond (AFD) označují plánovanou zpoplatněnou rychlostní silnici Kampala - Jinja v délce 77 km za bezpečnou investici, čímž se začíná zajišťovat celkové finanční krytí z hlediska vyhledání co nejlepšího dalšího investora. Náklady na projekt jsou 1,1 mld. USD, zde další informace a vizualizace: http://www.chimpreports.com/unra-plans- ... xpressway/ .

Dále, UNRA hledá dodavatele na upgrade silnice Masaka - Bukakata v délce 41 km ze štěrkové na sfaltovou se standardem hlavní silnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Zásadně pokračují práce na výstavbě státní silnice Fortportal - Kamwenge road (neplést si to s Fort Portal - Bundibugyo road. Silnice má délku 66 km, jedná se o upgrade a fyzické práce na ní jsou hotové již z 93%.
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (162.54 KiB) Zobrazeno 23413 x
Zde pro názornost stav před realizací a současný stav:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (952.41 KiB) Zobrazeno 23413 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (974.2 KiB) Zobrazeno 23413 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (872.14 KiB) Zobrazeno 23413 x
Fort Portal naleznete na západě Ugandy, jedná se o větší město. Žije v něm již více jak 50.000 obyvatel. Současná trasa umožňuje zvládnout jí za 1,5h, po novém se tedy cestování zásadně zrychlí. Fort Portal je důležité město i z hlediska důležitého silničního uzlu. Kromě toho je to centrum zdravotnictví (je zde vícero nemocnic), univerzit (2, obě soukromé). Do Kampaly je to odsud 300 km a naopak směrem na jih je asi 200 km největší město západní Ugandy, Mbarara s populací kolem 200.000 lidí. Právě silnice, o které píší je mj. i součástí spojení s Mbarara. Zhotovitelem je čínská společnost China Railway 7th Group, práce jsou ve skluzu. Navíc je zde přísná kontrola sociálních práv zaměstnanců, což provádí UNRA u všech staveb poslední období ve velkém rozsahu. Tato silnice je součástí napojení západní Ugandy na tzv. Severní koridor a tím, že je zde na dosah i Demokratická republika Kongo, tak se to ještě znásobuje. Náklady na de facto novou výstavbu jsou 120 mld. ugandských šilinků, to je nyní cca. 33,5 mil. USD.

Stav ještě z podzimu 2015:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Na rychlostní silnici se ještě dodělávají MÚK, delší mosty. Staví se mýtnice atd., takže proto ještě není v provozu, i když po některých úsecích již místní projíždí, ale zase UNRA to řeší a vyzývá, aby k takovému konání nedocházelo. Dále se sází zeleň v rámci zářezů a opěrních zdí a dalších svahových řešení.
Na Kampala - Entebbe expressway byly osazeny speciální clony proti oslnění.
Na Kampala - Entebbe expressway byly osazeny speciální clony proti oslnění.
C7bnm7xXUAAYP-2.jpg (117.06 KiB) Zobrazeno 23278 x
KE1.PNG
KE1.PNG (605.7 KiB) Zobrazeno 23215 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.3.2017 15:39:31, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplnění 2. fotky + informací
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Novinky z dění:

UNRA nekompromisně provádí kontroly na stavbách, které realizuje Čína. Odhaluje se "otravování" místního obyvatelstva (rozuměj naléhání na sexuální služby), dokonce i nelegální zaměstnávání (to se to pak srážejí ty ceny): http://www.newvision.co.ug/new_vision/n ... s-arrested . Mateřské společnosti v Číně takové praktiky odmítají a popírají, že by to byla nějaká povinnost a vinu svádějí na lokální pobočky.

Dále, UNRA již začala vyplácet kompenzace za jižní obchvat Kampaly (součást projektu Kampala - Jinja expressway): http://www.newvision.co.ug/new_vision/n ... ass-offing . A zároveň UNRA označila tento dálniční tah za top prioritu v rámci vize 2040 s tím, že výstavba se již brzo zahájí. Je to otázka několika let.

Dále, koncem roku 2015 nastal kolaps mostu Aswa na severu země. Na jaro 2016 UNRA zahájila novou výstavbu s tím, že v roce 2017 bude k dispozici. Je na silnici Gulu - Kitgum.
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (1.45 MiB) Zobrazeno 27191 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“