Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Ugandská vláda vyčlenila peníze na financování studie realizovatelnosti a přínosů a vypracování technické studie k další rychlostní silnici; Kampala - Bombo Expressway. Z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Kampala%E ... Expressway .
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.26 MiB) Zobrazeno 31394 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala - Entebbe expressway, současný stav:
mýtnice
mýtnice
Snímka0.PNG (806.51 KiB) Zobrazeno 31259 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (732.27 KiB) Zobrazeno 31259 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (895.75 KiB) Zobrazeno 31259 x
a zároveň stránky UNRA mají nový vzhled a obsah se postupně doplňuje: http://www.unra.go.ug/ :P

A závěrem UNRA bude mít celkem 1.740 zaměstnanců. Z úřadu, který kdysi neměl ani 200 lidí a disponoval velkými částkami a byl plný korupce je dnes vysoce profesionální úřad s postupně najímanými odborníky z Ugandy a i nadále disponuje obrovskými částkami pro rozvoj a kvalitní údržbu neustále většího rozsahu silniční sítě; stále více státních silnic má lepší údržbu a povrchy. Nemluvě o mnoha připravovaných dálničních projektech.

I když je Uganda vnitrozemský stát, tak právě díky již dekádě trvajícím investicím do rozvoje silniční dopravy a posilnění demokracie (i když Afrika je Afrika ...) mají sousední země zájem o napojení se na Ugandu a to i díky tomu faktu, že se zlepšuje spojení Ugandy na Keňu, takže celá tato oblast bude mít na dosah velké přístavy. I to zlepšuje stav silniční sítě, protože tyto tahy na ostatní státy jsou součástí koridorů a o financování jejich výstavby mají zájem globální finanční instituce a fondy, protože podporují obchod a růst ekonomiky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.6.2022 14:31:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstránění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Na rychlostní silnici Kampala - Entebbe běží již proces kontroly jednotlivých sekcí, které jsou hotové. Čeká se na dokončení hlavního objektu a tím je 1,5 km dlouhý most Nambigirwa a stavební práce jsou hotové již i na něm. Pokud půjde dobře kontrolní proces a přebírání komunikace, tak se může dostat do provozu o 6 měsíců dříve oproti původnímu plánu posledního prodloužení výstavby. Kromě složitého mostu se dokončují mýtnice, dodělávají se zemní úpravy a výsadba v zářezech atd.
1.PNG
1.PNG (1006.44 KiB) Zobrazeno 30995 x
Jinak Uganda pokračuje v masivní výstavbě silnic po celé zemi včetně regionu s ropou a intenzivně se připravuje výstavba dalších dálničních komunikací. Pokračuje se i na realizaci 4-pruhového obchvatu města Mbarara.

Dostavba severního obchvatu Kampaly na plný profil v celé délce je v 44% plnění:
2.PNG
2.PNG (1.12 MiB) Zobrazeno 30994 x
video z průjezdu úsekem:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA.PNG
UNRA.PNG (398.29 KiB) Zobrazeno 30914 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Vysoce populární politik a prezident země Yoweri Kaguta Museveni (76) setrvávající v úřadu již více jak 30 let, reformátor po hrůzném vládcovi I. Aminovi odevzdal novou silničářskou techniku pro všechny regiony úřadu UNRA :arrow:
1.PNG
1.PNG (1.01 MiB) Zobrazeno 30723 x
2.PNG
2.PNG (678.71 KiB) Zobrazeno 30723 x
Prezident při této příležitosti vyhlásil, že země čelí chaosu při VO a ztrácí se tak jak čas tak i peníze pro další obnovu země. Apeloval na další vlnu boje proti korupcii a praktikám tolerování porušování zákonů, protože ty pak porušuje i obyvatelstvo. Jak je i na záběrech vidět tak se již nejedná jen o čínskou techniku. Prezident informoval, že vztahy s Čínou jsou stále horší, protože Čína si myslí, že když poskytla Ugandě několik úvěrů, tak že může cokoliv. Upozornil na nekalé praktiky společností: prodražování zakázek, práce načerno dovozem lidí z Číny a proti tomuto již UNRA několikrát zasáhla. Museveni řekl, že tak jak se očistil úřad UNRA a poděkoval její ředitelce p. Kagina za božskou práci, ocenil i spolupráci s EU a po novém i s Japonskem, odkud i pochází tato technika, která bude fungovat lépe a která je i v lepším počtu pro zajištění periodické údržby na nezpevněných silnicích. Museveni naznačil, že se bude obstarávat více jednotně do všech úřadů (ne paleta různých vozů, ale vybrané typy) a že se zavede dovozní legislativa pro komodity, které si umí Uganda sama vypěstovat. Regiony s ropou se budou rozvíjet a garancí jsou investice do silnic a budou i další investice. Celkem se obstarala technika (bagre a grédry atd.) za v propočtu rekordních 675 mil. €. Protože jak Museveni řekl, tak o nové silnice se musí stát starat a o nezpevněné, kde garantuje jejich sjízdnost se také musí stát starat. Protože bez dostupnosti regionů na Kampalu, která je srdcem a motorem rozvoje se regiony rozvíjet nikdy nebudou. Na 1. straně (ZDE) se dá dočíst velký nákup techniky od Číny za 100 mil. USD, takže je zjevné o jak velký nákup jde nyní z Japonska. Museveni řekl, že toto VO se začalo formovat již v roce 2014. Tehdy se o Ugandu začala více zajímat agentura JICA (financuje darem, grantem New Nile Bridge ve městě Jinja). Museveni věří, že Japonsko dodrží platné dohody a bude se zajímat o jejich plnění a dodal, že Uganda není odkázaná na Čínu, přičemž i první rychlostní silnice Kampala - Entebbe se prodražuje a odevzdá do provozu později než byl plán. Je to liknavost Číny, jejich velkých firem, ale právě proto UNRA trvala na dodatečních úpravách a trvá na plném prověření celé stavby. Ostatně Museveni dodal, že technické poradenství vykonává nikoliv Čína, ale konkrétní firmy z EU, které mají zkušenosti a se kterými Uganda udržuje dobré vztahy a z Asie si právě proto našla jiného partnera a je ním Japonsko a záleží jenom na Číně zda se bude chovat férově nebo nikoliv.

Za 675 mil. € se obstaralo celkem 1.151 ks techniky a dostanou se do všech již vytvořených 121 sídel technické asistence pro údržbu UNRA. Je to již včetně 6 nových okřesních sídel, které vznikají k 07/2017. Úvěr poskytla japonská banka pro mezinárodní spolupráci a splácet ho bude ugandská vláda. Každá oblast dostane 1 grédr, 1 válec, 1 bagr a 1 nakladač. Dále i 2 nákladní vozy. To má každý okres garantované. To když se sečte tak jsme na čísle 726 ks pro UNRA. Zbytek směruje pro KCCA (správa hlavního města), ministerstvo veřejných prací a některým dalším speciálním zónám. Je to přímá domluva s Japonskem a je to najednou obstarané s kompletními službami a servisem pro mnoho úřadů a dostane se to opravdu do regionů i se zázemím a vyškolením pracovníků.

Museveni je zahraničím někdy kritizovaný za porušování lidských práv a slabé zajištění spravodlivosti voleb. Velmi často za udržovaný aparát bezpečnostních složek. Na druhou stranu udržuje v zemi pořádek, čelí nepokojům na severe státu, Uganda je lidnatá země a oproti Aminovi je Museveni velkým demokratem. Národ ho zbožňuje a to jak mladí lidé, tak ti starší. Nemá bohužel politického nasledovníka, ale i navzdory věku cestuje po celém státě, snaží se udržovat přátelské vztahy s okolím a buduje lepší Ugandu: více peněz směruje do vzdělání, do silnic a do zemědělství.


Dále, UNRA pokračuje s označováním silnic:
3.PNG
3.PNG (1.19 MiB) Zobrazeno 30723 x
Tohle je připravovaná silnice do výstavby, Buliisa-Paara, v délce 30 km. Má být vybudovaná do roku 2020 na podporu těžby ropy. Je to jen jedna z nových silnic v rámci "Oil Uganda Region".

Dále, UNRA zadefinovala, že rozsah zpevněných silnic stoupl z 3.317 km v letech 2011/2012 na 4.919 km a nový cíl je pro rok 2020 celkem 6.000 km zpevněných silnic. Boom asfaltových silnic zpomalí, aby se udržela jejich kvalita s lepší údržbou a zajistí se lepší periodická údržba pro nezpevněné silnice. Uganda navíc rozvíjí záměry pro rychlostní silnice v Kampale a okolí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Ředitelka UNRA zrušila projekt za 207 mld. tamní meny, asi 52 mil. € na realizaci silnice Musito (než to opisovat, tak tady jsou informace). Zhotovitelem byla čínská společnost China Railway No.18 Co. Ltd. UNRA vykonala několik kontrol na této silnici, ale práce nepokročili. Důvodem prý byla cena, čínská strana očekávala navýšení, ale to se nestalo. Pokrok za poslední měsíc byl až 1%. UNRA označila zhotovitele za neschopného projektu; nedokázal zajistit dostatek personálu ani materiálu pro výstavbu. Ředitelka UNRA došla na místo osobně, aby odkázala čínskému zhotoviteli, že UNRA se neřídí geopolitickou situací ani nejde o další neshody, ale jde o fakta posunů na realizaci projektu a fakta nepustí. Je to již několikátý projekt, který není schopný čínská strana dokončit. Již v 11/2016 musela UNRA v paralemntu vysvětlovat, proč se silnice nebuduje.
ug1.PNG
ug1.PNG (1.58 MiB) Zobrazeno 30611 x
Ug2.PNG
Ug2.PNG (1.01 MiB) Zobrazeno 30611 x
V rámci rychlostní silnice Kampala - Entebbe je stav na sekci: MÚK Kajjansi a most, mýtnice na úrovni zhotovení všech prvků 75%. UNRA zesílila inspeční činnost na celém tahu. Opětovně ředitelka UNRA prohlásila, že nikdo nehledá záměrně chyby, ale Uganda chce mít to na co má dle smlouvy nárok. :ok:

Zde ještě k výše zmíněné informaci nákupu japonské techniky pro silnice:
UGkom.PNG
UGkom.PNG (1.54 MiB) Zobrazeno 30611 x
Ugkom2.PNG
Ugkom2.PNG (1.35 MiB) Zobrazeno 30611 x
Ugkom3.PNG
Ugkom3.PNG (1.57 MiB) Zobrazeno 30611 x
Ugkom4.PNG
Ugkom4.PNG (1.45 MiB) Zobrazeno 30611 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Inspekci 1. budované rychlostní silnice v zemi, Kampala - Entebbe si byl prohlédnout i prezident Museveni, lépe řečeno došel se podívat na některé nedostatky z minulosti a zda se povedlo jich dodělat a poté i jak probíhají poslední práce. Je to zároveň silná záštita silničního úřadu UNRA a tlak na čínské společnosti, které doposud ustupují Ugandě ve všem jako jedné z mála zemí v rámci Afriky. Museveni znovu řekl, že nechce nic jiného než na co má Uganda nárok: kvalitní silnice dle podepsaných kontraktů a platí to pro kohokoliv, pro jakéhokoliv dodavatele. Je za tím samozřejmě poradenství ze západu. Ostatně technický dozor vykonávají členské státy EU; společnosti z tohoto prostoru na mnoha silničních projektech. Od dob co se ví, že Uganda má zásoby ropy a to je tomu již dekáda, tak Čína projevila o zemi velký zájem, ale nedovede plnit závazky, takže o zakázky přichází a vrhá to na ní špatné světlo. Ale tady tento projekt již finišuje a bez úvěru z Číny by se ani nedal zrealizovat. Termín pro odevzdání je stále až na rok 2018, opakovaně posunován a nedávné snahy o několika měsíční urychlené odevzdání do provozu se nedá stále zrealizovat. Některé mýtnice mají jen betonovou kostru, některé svahy ještě nejsou dodělané, další práce čekají dlouhé mostní objekty.
ug1.PNG
ug1.PNG (409.06 KiB) Zobrazeno 30527 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad UNRA vyčerpal na 100% rozpočet přidělený pro období 2016/2017.



Je to 9 let co úřad reálně funguje v praxi. :idea:

Spravuje 20.544 km státních silnic, na kterých se nachází 519 mostů a provozuje 9 lodních linek. Realizuje rozsáhlý modernizační program této uvedené silniční sítě včetně realizace první dálnice s přípravami na další komunikace tohoto typu. Samotný úřad se poslední roky zásadně zmodernizoval, zlepšil komunikaci s veřejností, s parlamentem a sám se profesionalizoval. Pracuje v něm 1.050 lidí z plánovaného počtu 1.400, což je celková reforma pro chod. Úřad se stará jak o plánování rozvoje a evidenci stávajícího tak o zajištění periodické údržby v různých intervalech a i o novou výstavbu zpevněných silnic a výstavbu dálnic. Tak jak se zesílilo vedení tak se posílila i technická vybavenost a vytváří se systém lokálních poboček. UNRA zároveň spravuje systém vážení nákladních vozidel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

pilíře na New Nile Bridge ve městě Jinja jsou stále vyšší, práce na celé stavbě jsou již na úrovni 40,1%, formuje se i most a napájecí komunikace
ug1.PNG
ug1.PNG (672.47 KiB) Zobrazeno 29885 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

i tady ve fóru je mnoho záběrů, na kterých je vidět již provoz na rychlostním tahu Kampala - Entebbe, i když ještě není v provozu a není dokončená, policie to pravidelně řeší, chybou je, že se na ní dá najet a zase sjet přes několik částí ... a tak se přidala i kampaň, aby se po ní ještě nejezdilo (přitom by stačilo udělat snadné opatření s oplocením, dočasnou betonovou bariérou atd.), takže i nadále platí několikrát prodloužený datum odevzdávání a to až na rok 2018
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.28 MiB) Zobrazeno 29629 x
Výstavba severního obchvatu Mbarara, i o tom se tady zmiňuji se protahuje, ale to souvisí s mnoha nedostatkama. Každopádně je to 14 km 4-pruhu, kde se protáhla realizace 2-mostních objektů (vedle sebe), jinak na rovině je de facto hotovo. Na rovině se již instaluje dopravní značení. Na úseku je i 5 kruhových objezdů. Staví se od roku 2015 s pomocí EU, která na stavbu poskytla 122 mil. €, přičemž celkové náklady jsou kolem 170 mil. €. Výstavbu realizuje China Railway Seventh Group. Projekt se má ukončit v roce 2018. Záměry pro výstavbu se psali již v roce 2010, již tehdy se znala trasa a benefity stavby včetně nákladů a přislibu financování z EU. Ve městě žije kolem 1/4 mil. obyvatel a všechny hlavní tepny vedou městem.
mb.PNG
mb.PNG (962.46 KiB) Zobrazeno 29629 x
Každopádně v roce 2018 se těch staveb dokončí vícero. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

66 km dlouhý projekt výstavby silnice Fortportal - Kamwenge je ukončený a odevzdaný 7.9. do provozu :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Postupně v letech 2012 - 2015 a i letos jsem se zmínil o silnici Ntungamo - Kakitumba/Mirama Hills, která je zcela nanovo vybudovaná v celkové délce 37 km a je tak k dispozici nové napojení na Rwandu (potažmo Kigali). Silnice je totiž odevzdaná do provozu. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zdroj k odevzdání do provozu: http://www.chimpreports.com/mirama-hill ... r-to-unra/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Práce na New Nile Bridge ve městě Jinja jsou v plnění na úrovni 49% :arrow:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA nyní pracuje na 18 silničních projektech, ve kterých zpevňuje silnice (tedy staví nové od základů) nebo provádí velkou výměnu vozovky (do hloubky na nejvytíženějších úsecích) na celkem 1.143 km silnic po celé zemi.

jeden z projektů bude i nový tah Bulima -Kabwoya v délce 66 km
Obrázek

Rychlostní silnice Kampala - Entebbe má za sebou další vlnu inspekcí a práce jsou hotové již z 89,4%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala - Entebbe, 1. rychlostní silnice v zemi se má odevzdat do provozu v 05/2018. Termín se do minulosti několikrát posouval, nyní je již potvrzen ten poslední. Vláda původně chtěla dosáhnout dřívější termín pro zrychlení prací, jenomže čínská strana po oddálení a nutností proinvestovat na nějaká náhradní opatření pro oddálování a nedodržení smlouvy zase chtěla 100% probírání veškerých objektů ze strany vlády a tak se jednak dokončují stavební objekty a vybavení, i když části trasy jsou zcela hotové a jezdí po nich (nelegálně a policie to trestá) vozidla.

Mpala Interchange
Obrázek

Busega Toll Plaza
Obrázek

Busega Toll Plaza
Obrázek

Práce na New Nile Bridge ve městě Jinja se plní již na 55%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda zahájila proces výstavby tzv. Critical Oil Roads, balík 698 km silnic v nákladech 3,3 trilionu ugandské měny tak, aby byla možnost vykonávat v roce 2020 plnohodnotnou těžbu a transport ropy. Jde o výstavbu silnic a mostů za cca. 600 mil. USD. Až 500 mil. USD je úvěr z EX-IM banky Číny.

DQDROs0WAAAlsJF.jpg
DQDROs0WAAAlsJF.jpg (300.06 KiB) Zobrazeno 27745 x
Další informace: http://observer.ug/news/headlines/56277 ... 600km.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavební práce na 2. mostu přes reku Nile, New Nile Bridge ve městě Jinja pokračují rychle dopředu s aktuálním stavem: 57%. :ok: Prvním mostem je Nalubaale bridge, který byl postaven v roce 1954 a dávno nepostačuje pro provoz. Nový most se má odevzdat do provozu v polovině příštího roku a naplní se tak původní harmonogram. Hlavním donorem je Japonsko (JICA). :arrow:
DQMTEvTW4AIJcci.jpg
DQMTEvTW4AIJcci.jpg (78.39 KiB) Zobrazeno 27068 x
DQMTGf8W4AAG49J.jpg
DQMTGf8W4AAG49J.jpg (83.77 KiB) Zobrazeno 27068 x
Obrázek

Výstavba zpevněné silnice Mubende - Kakumiro - Kibaale - Kagadi v délce 107 km je v plnění na 16%. Probíhají zemní práce a terénní úpravy kolem. :arrow:
0.PNG
0.PNG (139.49 KiB) Zobrazeno 27068 x
Obrázek
2.PNG
2.PNG (536.81 KiB) Zobrazeno 27068 x
UNRA staví kvalitní silnice a mosty po celé zemi. V rámci metropole Kampala se buduje 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, dále běží VO pro tzv. flyover-s (nutno dohledat opakovaně ve vlákně), připravuje se proces výběru zhotovitele pro další rychlostní silnici Kampala - Jinja a Uganda opravdu vzhledem ke svému dynamickému růstu, politické stabilitě a faktu polohy ve vnitrozemí hraje důležitou roli v napojení se na ostatní státy, které od ní zavisejí. Investice do vzdělávání, dopravní a energetické (přehrady, přenosové soustavy) infrastruktury tvoří podstatnou část kapitálových výdajů a je to vidět ve všech regionech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA pracuje k 01/2018 na výstavbě a upgradu 20 silničních projektů v celkové délce 1.301 km. Je to o 2 projekty a o 160 km více oproti období 10/2017. V letošním roce se má uvést do provozu dalších 450 km zpevněných silnic v rámci 7 projektů. UNRA staví 9 mostů, z čeho 5 se letos odevzdá do provozu.

Síť pravidelně udržovaných nezpevněných silnic se rozšíři letos o 1.150 km na 6.700 km. :idea:

Kampala - Entebbe Expressway se blíží k dokončení:

Obrázek

UNRA oslávila uvedení do provozu silniční tah Vura - Arua - Oraba - Koboko v délce 92 km, kterým napojila svůj region Západní Níl na sousední stát DRK a Jižní Súdán a to tak, že se díky Ugandě i tyto 2 státy lépe spojují, protože jinak se oni přímo spájí mnoho km dál. Detail na mapě a poté ještě širší vztahy:
vura.JPG
vura.JPG (53.96 KiB) Zobrazeno 26404 x
V2.JPG
V2.JPG (89.7 KiB) Zobrazeno 26404 x
DUdmU7LXUAAPsB-.jpg
DUdmU7LXUAAPsB-.jpg (158.18 KiB) Zobrazeno 26404 x
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda připravuje přeshraniční projekt s Keňou: upgrade silnice Suam - Bukwo - Kapchorwa (Kapchorwa v Ugandě a Kitale v Keni), což je dnes silnice, ale s bídnými parametry. Po novém se dočká 118 km silniční tah modernizace, čímž se zásadně zkrátí současný cestovní čas z 3,5h. Náklady pokryje AfDB poskytnutím úvěru ve výši 94,5 mil. USD a dalších 11,2 mil. USD zaplatí ugandská vláda. Stačí si do google maps nahodit Kapchorwa Uganda a uvidíte polohu.

Dále, UNRA připravuje implementaci na levnou technologii sealed road, prozatím pro tahy:

- Kalule- Bamunanika [11.5Km]
- Kyankwanzi- Bukwiri [28Km]
- Lweza- Kigo [6km]

Není to klasický asfaltový povrch, ale je to lepší než zcela nezpevněný povrch.

Obrázek

Kampala - Entebbe Expressway je v celkovém plnění na 90% :arrow:

Obrázek

stav obchvatu Mbarara (sledovaná stavba), na rovině hotovo, dokončují se mosty :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Vzhledem k faktu, že web UNRA aktualizoval komplexně obsah, tak jsem pročetl celou tému a staré a nenahrazené odkazy jsem z příspěvků odstranil. Větší zásahy jsem do témy neudělal, i když jsem chtěl odstranit příspěvky s velikými obrázkami (nad 1MB), ale nakonec na vícero z nich odkazuji v jiných tématech a i tu, takže by v tom byl již jen zmatek.

Doplním, že projekt KJE tedy Kampala—Jinja Expressway se člení na 2 části: 77 km Kampala - Jinja a 18 km Kampala Southern Bypass. Celkem tedy 95 km silnice dálničního parametru. Náklady na výstavbu jsou 800 mil. USD a 250 mil. USD, tedy celkem kolem 1,1 mld. USD. Projekt je v souladu s Vizí 2040. Uganda připravuje do realizace vícero rychlostních tahů, nutno pročíst tému, seznam základních je na 1. straně.

Aktualizován je počet obyvatel v úvodním příspěvku vlákna.


Výroční zpráva Uganda National Roads Authority (UNRA) 2017 (2016/2017) publikovaná ke konci r. 2017 :arrow:
zmenšenina mapy sítě státních silnic<br />červená barva = asfaltky
zmenšenina mapy sítě státních silnic
červená barva = asfaltky
Snímka.JPG (127.68 KiB) Zobrazeno 25225 x
UNRA je příběh úspěšné proměny silniční sítě v rámci státu. Vznik se datuje do roku 2008, což je legislativní vznik. Vzniká něco jako určení státní silniční sítě o rozsahu 9.500 km. Předtím se 10 let přesouvala odpovědnost o stav páteřních silnic a i financování bylo různé a velmi nestabilní. V roce 2011 se zadefinoval rozsah na 20.000 km silnic I. třídy. UNRA si prošla i korupčními aférami, kdy ale nejvyšší vládní představitelé provádějí radikální změny; do vedení se dostává zkušená žena z oboru výběru daní s dosahem na mezinárodní finanční instituce. Obžalovaní jsou potrestaní a to docela tvrdě, vzhledem k africkým podmínkám. Prezident země je vysokým garantem pro prioritizaci silnic (+vzdělání a zemědělství) a všeho kolem. Je to právě prezident, který chce, aby Uganda byla propojená. Aby Kampala měla dosah na všechny regiony. A to se dá zajistit jen výstavbou silnic. Není to běh na krátké období, ale vytrvalostní běh, ale těžko zkoušaná Uganda s tím problém nemá. UNRA se dokázala vypořádat s novými prostorami jak na centrální úrovni, ale i budováním regionálních kapacit. Kdysi se nakoupila čínská technika, kterou nedávno nahradila vysoce kvalitní a ve velkém počtu japonská. UNRA dokázala zprovoznit lodní linky, investuje se do nových lodí a upgradují se najížděcí mola. Mnoho let se krvopotně investuje čas vícero evropských poradenských společností, aby nakonec mohlo vzniknout několik tisíc km kvalitních asfaltových silnic. K tomu pravidelná údržba dalších tisíců silnic s nezpevněným povrchem. K tomu nové dopravní značení, váhy na vážení nákladních vozidel, legislativa k výkupu pozemků, ale i technická k výstavbě nových mostů se životností 100 let. UNRA si vzala pod ochranná křídla i výstavbu dálniční sítě, již se 1. staví a letos se i odevzdá do provozu (Kampala - Entebbe). UNRA staví i 4-pruhové obchvaty (Kampala, Mbarara) a připravuje další rychlostní silnice a to třeba Kampala - Jinja. Staví se obrovské mosty a hlavně se stále budují zpevněné silnice a zlepšuje se kvalita prováděné údržby. Ugandské státní silnice, které jsou dnes zpevněné mají gabionové zdi, kvalitní i plastické dopravní značení na zemi, odvodňovací roury, ale i mnoho dalších vychytávek, které dnes k hlavním silnicím mají patřit. Je to proces, který nemá konce, ale UNRA za 10 let dokázala, že to jde, ale hlavně že to jde i v daném geografickém prostoru. Jde to kvalitně, jde to bez korupce a je zde nadšení mnoha lidí to dělat kvalitně. UNRA dnes zaměstnává stovky mladých VŠ a SŠ z vlastní země a je v mnoha činnostech plně soběstačná a to až tak, že dokázala i čínské společnosti vést k odpovědnosti za nekvalitu nebo opoždění prací a nebojí se přitom nespolehlivé společnosti dávat na seznam odmítaných firem do budoucnosti. Co píšu, to je zdokladováno zpětně.

Nyní sem dám několik aktualit, které tady ještě faktama napsané nejsou, ale jinak se nebudu opakovat, takže pouze něco z dané zprávy vyberu:

Stabilní Vize: Great Roads, Great User Experience "20,000 km of First Class Roads by 2025"
U1.JPG
U1.JPG (21.58 KiB) Zobrazeno 25225 x
Ne všechny silnice mají být zpevněné asfaltem nebo i jinak zpevněné, ale i nezpevněné mají mít takovou údržbu, že budou pohodlně sjízdné. V roce 2020 což je mezicíl má být zpevněno na 7.000 km silnic.

UNRA vyčerpala 100% přidělených peněz ze státního rozpočtu a 19% externích možností, což bylo způsobeno omeškáním přípravních prací.
UNRA plánovala zaměstnat 600 lidí, ale reálně se povedlo jen 547.
U2.JPG
U2.JPG (28.12 KiB) Zobrazeno 25225 x
U3.JPG
U3.JPG (47.61 KiB) Zobrazeno 25225 x
U4.JPG
U4.JPG (37.09 KiB) Zobrazeno 25225 x
Personální obsazenost dosáhla 89% z plánované struktury zaměstnanosti. Právě poslední rok se na tom zcela zásadně podílí. :idea:
U5.JPG
U5.JPG (56.26 KiB) Zobrazeno 25225 x
Státní silniční síť má rozsah 20.544 km. Z toho 4.257 km, tedy 1/5 je k létu 2017 zpevněná. UNRA provozuje 9 lodních linek a na státní silniční síti se nachází 519 hlavních objektů, což jsou hlavně mosty. Vzhledem k faktu, že se přistoupilo k cílu propojit regiony Ugandy zodpovědně, tak se 2x původní rozsah silnic a tedy ta nová výstavba bude na delší dobu, ale i tak je již 21% silniční sítě se zpevněným povrchem. Teď se objevují výmoly a jiné nerovnosti pro přetěžování nákladní dopravy, ale toto se začíná tvrdě postihovat (vysoké až likvidační pokuty, zabavení tovaru, nové váhy s online kamerami s 0% korupcí, bezpečnostní mobilní akce vážení atd.) a řešit.

Financování UNRA v období 2016/2017 :arrow:

*z celkových zdrojů směrovalo 5/6 na novou výstavbu a 1/6 na údržbu
*z výstavby se vyčerpalo 86% prostředků
*z údržby se vyčerpalo 81% prostředků
*přebytečné zdroje se dočerpají do konce roku 2017 vzhledem ke zvýšeným výdajům a i k vnitřnímu dluhu

Konkrétní projekty :arrow:

*se zahraniční účastí
U6.JPG
U6.JPG (69.59 KiB) Zobrazeno 25225 x
*studie na upgrady a novou výstavbu se týkají dalších 27 projektů na celkem 3.324 km státních silnic (rozsah +1400 km oproti období 6 let zpátky)
U7.JPG
U7.JPG (83.69 KiB) Zobrazeno 25225 x
U8.JPG
U8.JPG (49.44 KiB) Zobrazeno 25225 x
U9.JPG
U9.JPG (56.71 KiB) Zobrazeno 25225 x
Stav silniční sítě :arrow:

*ze zpevněné sítě silnic je v dobrém až výbornem stavu 80% (cil je 85%)
*z nezpevněné sítě je to pak 70% (cíl je 80%)
*v havarijním stavu bylo k 06/2017 asi 350 km zpevněných silnic a 4.072 km nezpevněných silnic

Od roku 2015 se na zpevněných silnicích obnovuje nad 50 km ročně.

Odevzdané silnice do provozu ve vlákně uvedené jsou. I když ne zdaleka všechny, ale tomu se detailněji věnovat nebudu.

Nutné změny a upgrade činností :arrow:

*stanovit cílové zadlužování pro novou výstavbu
*stanovit celkové nutné pravidelné výdaje pro všechny činnosti
*zesílit vnitřní kapacity pro kontrolu procesů, kde může vznikat korupce
*zesílit strojní techniku pro lepší údržbu; stále má UNRA méně než 50% potřebné techniky, když se bere do úvahy celá její silniční síť
*dořešit zdroj financování pro zpevnění 2.000 km silnic, které se připravují, ale nejsou finančně kryté

Zdroj: UNRA

Dokončená jedna z mýtnic na rychlostní silnici Kampala - Entebbe:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala - Entebbe, 1. budovaná rychlostní silnice v zemi finišuje, připravuje se odevzdání v měsíci 05/2018 :arrow:

dálniční oplocení kolem budovaného tahu Kampala - Entebbe, první tohoto druhu v celé zemi :arrow:

Obrázek

mýtnice má dizajn budov i označení :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

dokončují se terénní okolní práce a svahové úpravy :arrow:

Obrázek

inspekční práce finišují :arrow:

Obrázek

nejdelší most ve východní Africe; překlenul nároční terén se stavebními prvky 60m v zemi :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

edukace pro koho slouží tento dálniční tah je důležitá :arrow:

Obrázek

1. km :arrow:

Obrázek

dále, 26.4. bude pro veřejnost k dispozici obří mostní objekt ve výstavbě v 2. největším městě Jinja:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

New Nile Bridge ve městě Jinja bude stát nakonec 125,7 mil. USD. Opakovaně tady o něm informuji. Jde o to, že začátku byl poskytnutý grant, ale celkové finanční náklady jsou mnohem vyšší a tak nakonec na stavbu více přispěje i Japonsko, ale rovněž se poskytují pro Ugandu půjčky z evropských a japonských bank tak, aby se most i s napojením mohl již dobudovat. Po dobudování je rozhodnuto, že starý most se uzatvoří. Nový most bude mít délku 525m a šířku 23m. Financování bylo vyřešené dříve, i proto se stavba již viditelně zvětšuje do žádané podoby, ale nebyla k dispozici přesná částka.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

několik novinek na základě informací v tématu uvedených za poslední měsíce + i nějaká nová informace

Dne 15.6. se odevzdal do provozu 1. rychlostní tah v zemi a to Kampala - Entebbe Expressway a a to v celé délce 51 km. Jenom zopakuji, že jde o zpoplatněný tah, který úvěrem zafinancovala a de facto i postavila Čína. Dálnice spojuje hlavní město s letištěm Entebbe.

Zdroj: https://www.newvision.co.ug/new_vision/ ... mmisioning

dominantním objektem je 1,5 km dlouhý most Nambigirwa, který překlenuje bažinatou oblast, pylony jdou do průměrné hloubky 50,8m, je jich celkem 240, nejhlubší má pak 54,5m a nejkratší 33,7m:

Obrázek

100-roční pokrok je obrovský, zde historický záběr:

Obrázek

Dále, silniční úřad UNRA slaví 10 let od působení. Úřad úspěšně vede i nadále paní Kagina. Třeba takhle vypadal před 10 lety horský průchod na tahu Kabale - Kisoro - Bunagana:

Obrázek

a takhle nyní:

Obrázek

Dále, byl vyhlášen mezinárodní tendr pro zhotovení další dálnice a to Kampala - Jinja Expressway, 1. projekt v rámci PPP dálnice v zemi. Předběžně se do předkvalifikačního výběru dostávají: 3 čínské, 3 evropské, 1 indické a 1 africké seskupení firem. Tato dálnice bude mít hlavní parametr 2x4 a spojí hlavní s 2. největším městem. Její délka bude 95 km, 8 pruh bude na úseku Nakawa-Kyambogo, 6-pruh na Kyambogo-Mukono a 4-pruh na Mukono to Jinja. Náklady se odhadují na 1 mld. USD. :idea:

UNRA i nadále úspěšně buduje stovky a stovky km hlavních státních silnic a mnoho set km připravuje do další výstavby. Nebudu se tomu pro krátkost času věnovat.

nedávný inspekční den na New Nile Bridge Jinja :arrow:

Obrázek

Prezident Museveni se účastnil otevírání 1. dálnice a nedávno i zahájení výstavby nové silnice Kapchorwa - Suam v délce 73 km s napojením na síť pak 75 km. Jde o mezinárodní spolupráci s Keňou, protože tento úsek navazuje na tamní část Suam-Kitale & Eldoret Bypass.

Obrázek

Dále, protože v zemi absentuje rozvinutá železniční síť, tak je dominantní nákladní provoz. Neustále se zvyšuje kamerový dozor na vážících stanicích a přidal se i skener nákladu. A další a další řešení se připravují. Mimochodem tresty za přetěžování jsou od vysokých pokut po zabavení majetku dané firmy.

Obrázek

Tento skener je na hlavním tahu Kampala - Mombasa (Keňa).

Dále, expanze severního obchvatu hlavního města Kampala (jeho kompletní dostavba na 2x2) pokračuje dobrým tempem

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dále, město Mbarara má k dispozici již i část zmiňovaného jižního obchvatu, v parametrech 4-pruhu a usídlila se zde fabrika Coca Cola.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dále, UNRA odevzdala do provozu další nové lodní kompy a lodě v rámci lodních linek na silniční síti. Výkonné kapacitní stroje nahrazují zastaralé stroje, které již nezvládají nápor silničního provozu. Zlepší se tím jízdní časy a podpoří národní ekonomika. Stavebně se vylepšují i nájezdová mola.

Dále, UNRA nakoupila techniku pro údržbu a výstavbu osvětlení v rámci měst a menších sídel v rámci celé Ugandy. Tady je cílem zvýšit bezpečnost silničního provozu.

Obrázek

zde názorná mapa nových a budovaných koridorů v rámci této části Afriky, kde srdcem je Uganda:

Obrázek

Je toho opravdu mnoho co se v Ugandě všechno staví a odevzdává do provozu a co se připravuje a chystá do výstavby, je to stát, který investuje neustále větší částky do silniční dopravy, do vzdělávání a zemedělství, ve kterém mnoho lidí pracuje pro zvýšení jeho výkonnosti s tím, že probíhá industrializace a masivní investice jsou cítit všude a mj. se rozběhla i rekonstrukce a výstavba zde uvedených "oil roads". Stát se ovšem i zadlužuje a zavádí i zcela nové daně a poplatky, ale tomu se tady prozatím věnovat nebudu, protože to se děje v desítkách zemí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda dokončila modernizaci tahu Acholibur - Musingo Road, 88 km má namísto štěrkového povrchu parádní asfaltovou vozovku se vším všudy. Práce trvají 3 roky. Respektivě dle úseků jde o 167 km a to od 2009 do 2013 a od 2015 do 2018.

Obrázek

Obrázek

Práce na novém mostě Nile ve městě Jinja jsou v plnění na 93%. Přístupové silnice jsou téměř hotové, instaluje se na nich osvětlení. Hlavní práce mají být ukončené v 10/2018. Co je hlavní, most bude po dostavbě pro provoz zdarma, ne jak v jiných zemích Afriky. Již to není o 1 pilíři jak dlouhé roky:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Prezident Museveni: naše investice do silnic a elektrické sítě zajišťují pro naší mladou generaci lepší život. :idea: Ekonomika má pro období 2018/2019 růst o +5,8% a o +7% v 2019/2020. Legislativní reformy, změny do financování a výstavby se provádějí od roku 2001. Silniční úřad UNRA slaví letos 10 let. Museveni zdůraznil, že jeho generace trpěla pro vojenské konflikty ve vlastní zemi a i kvůli okolitým konfliktům. Dnes má Uganda zajištěné i adekvátní bezpečnostní složky, které dokážou sehrávat důležitou roli mimo samotnou Ugandu a to odpovídající úrovni ve vztahu k hospodářství v Africké Unii, protože stávající generace ví, že to je Afrika, která si musí lépe pomáhat a to ve všem. Nekonečné občanské války nebo destabilizace území zhoršují hospodářský rozvoj celých regionů Afriky a zhoršují v konečném důsledku životní úroveň obyvatelstva.

Prezident (74) je i nadále velmi aktivní v rozvoji státu, zajímá se o politické dění i mimo Ugandu a neustále dbá na zlepšování boje s korupcí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

New Nile Bridge ve městě Jinja byl v pátek odzkoušen zátěžovým testem: 26 naložených nákladních vozů

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Celkové náklady na most se pohybují kolem 125 mil. USD. Z 80% je financovaný grantem a úvěrem z Japonska. Jeho výstavba zpomalila v minulých letech když v 03/2018 došlo k navýšení úvěru z jap. agentury JICA ve výši skoro 40 mil. USD, aby se most dal dobudovat. Nahradí stávající a nevyhovující most z roku 1954. Jinja je 2. největší město v Ugandě a ostatně se plánuje budovat i 2. dálnice v zemi s názvem Kampala - Jinja Expressway v celkové délce 95-96 km v různých parametrech, o čemž tady pravidelně píšu rovněž. Jsou to základní silniční projekty: Kampala - Entebbe Expressaway (v provozu), New Nile Bridge Jinja (téměř v provozu), Kampala Northern Bypass (v provozu na 1+1 i 2+2/2x2 a nyní se dostavuje na 4-pruh v celé délce), Kampala - Jinja Expressway (soutěží se, formou PPP) a mezičasem vznikají nové rychlostní silnice kde Kampala je centrum a na různé směry pokračují kratší tahy. To vše je základem pro ekonomický rozvoj státu a poté ale paralelně se stejným významem probíhá výstavba nových silnic I. třídy, nyní již v délce 3000 km a staví se dál, přičemž se budují i další obchvaty a dokonce i 4-pruhové obchvaty jako třeba obchvat Mbarara.

Tyto projekty, které jsem výše uvedl se staví nebo připravují a jsou v provozu za pouhých 10 let. Protože letos je to 10. rok co existuje sformovaný státní silniční úřad UNRA. Ten ještě navíc modernizuje a buduje i lodní linky včetně zajištění jejich provozování. Pro africkou zemi, kde Uganda je takový prostředek stavu afrických zemí je velmi těžké rozvíjet ekonomiku a zajistit normálnější život pro miliony lidí a dokázat budovat silniční infrastrukturu, bez které ale rozvoj zaostává. Je to běh na desítky let a vyžaduje si dlouhodobou a neustávající přípravu, novelizaci zákonů dle vývoje a zajistit stále větší peníze pro stále větší náklady na výstavbu a údržbu vzhledem k rostoucí životní úrovni, vyšších mezd, lepších norem a materiálů atd.

Nyní pomalu končí projekty, které jsem dlouho ukazoval jak probíhají, ale zanedlouho nastoupí ty další, které tady mají další prostor do minulosti do příprav a i prostor pro výstavbu, když se již tendrují. O tom by se dalo psát velmi dlouho.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“