Uganda
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala - Entebbe Expressway, aktuální stav
*tak jak je ve vláknu uvedeno, tak China Communications Construction Company (CCCC) staví 1. rychlostní silnici v délce 51,4 km, jde o soukromou dálnici, přičemž náklady na zhotovení jsou 476 mil. USD (350 mil. USD je úvěr Číny a 126 mil. USD je příspěvek vlády
*staví se od 11/2012 a stavba má jít do provozu v roce 2016
*tak jak je ve vláknu uvedeno, tak China Communications Construction Company (CCCC) staví 1. rychlostní silnici v délce 51,4 km, jde o soukromou dálnici, přičemž náklady na zhotovení jsou 476 mil. USD (350 mil. USD je úvěr Číny a 126 mil. USD je příspěvek vlády
*staví se od 11/2012 a stavba má jít do provozu v roce 2016
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Někde stromečky, někde palmy. Účel je stejný. Zlepšit stav ŽP. Za účasti nejvyšších si to pak lépe osvojí i obyvatelstvo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala Capital City Authority (1. strana tam má vlastní příspěvek) připravuje rozšíření hlavní silnice ve měste Kampala, Jinja Road (upozorňuji, že Jinja je i samostatní město) v délce 2,5 km z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy.
To ale není, všechno. Silniční úřad UNRA (rovněž na 1. straně podrobnosti) připravuje další investici pro hlavní město: investice pro nový jizdní pruh pro nákladní automobily na Northern Bypass (vůbec 1. 2x2 silnice v zemi, rovněž více je na 1. straně).
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Nová silniční technika, to nejsou jen stavební stroje na údržbu nezpevněných komunikací, ale třeba i:
Takže tak. Uganda se rozvíjí v oblasti silniční infrastruktury opravu kvalitně. Stát realizuje tisíce km nových státních silnic se zpevněným povrchem, nejčastěji asfaltovým. Probíhá dláždění vesnických uliček. Realizují se veliké projekty rychlostních silnic. Ve hlavním městě Kampala se znásobuje motorizace, jednak se zvedl stav obyvatelstva z 1,2 na 1,7 mil. obyvatel a jednak se zvedá životní úroveň. Hlavní město, které disponovalo dobrými ale prázdnými silnicemi nanejvýš tak s dobytkem je dnes plné moderních budov a kapacitních silnic. Ulice se masivně zpevňují, po celé ze mi se realizuje internetová komunikace. Vláda čerpala a čerpá pomoc ze zahraničí a i z vlastní ekonomiky dle hesla "více silnic, více práce". Úrovní a rozsahem je zvládnutá i řidící složka, i financování, také kvalita. Na africké poměry je to jeden z největších posunů celkového rozvoje silniční infrastruktury.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Zahajuje se dostavba 21 km severního obchvatu Kampala na 2x2 jízdní pruhy se vším, co chybí. Staví se dlouhé roky, náklady se zvedají již 5x bohužel tedy. I když stále to nic není. Tendr vyhrála společnost Mota Engil.
Dále se zahajuje kompletní výstavba a modernizace 64 km silnice mezi Mpigi a Kanoni.
Conclusive Northern Bypass construction to start
Tuesday, 12 August 2014 07:05 Dan Alinange E-mail Print PDF
Almost eight years since Kampala Northern Bypass construction started, the cost of construction has risen nearly five-fold, hence the high cost of construction over a shorter second phase distance, Uganda National Roads Authority Spokesperson, Dan Alinange has said.The oncoming Euro60m (UShs209bn) project will dual (either-side twin-lane) the entire 21kmetre Northern Bypass stretch from Bweyogerere to Busega round-about in a contractual 30months time, “We signed the contract in May and gave the contractor, a new one to Uganda, about three months enough time to mobilise and bring in staff and equipment. The actual works will begin in September.”Mota-Engil, Engenharia E Construcao SA, a Portuguese construction company, has up to the end of August to mobilise the requirements for the commencement of the long-awaited second phase construction of Kampala Northern Bypass this September.Alinange said as the contractor mobilises, UNRA will acquire the land necessary for the project, “We are preparing compensations of the people affected by the expansions to accommodate the interchanges, but the contractor will start work the moment he is ready. UNRA had already acquired enough 60m land-width for a dual carriage way in the first-phase.”New land acquisitions will be limited to roundabouts and road junctions of Busega, Namunghoona, Kalerwe, Kyebando, Ntinda/Kisaasi; the authenticated affected land owners in the vicinity of these areas will be compensated in conformity with the valuations of their property.The 21km long Kampala Northern Bypass is meant to relieve Kampala City of traffic congestion whilst reducing national and regional transport transportation constraints along the Northern Corridor Route. This is part of a wider European Union (EU) funded programme, under whose US$50m (UShs1.25bn) first phase Italian Salini Construction, 3.5km Hoima-Gayaza Roads stretch is four-lane.
Almost eight years since Kampala Northern Bypass construction started, the cost of construction has risen nearly five-fold, hence the high cost of construction over a shorter second phase distance, Uganda National Roads Authority Spokesperson, Dan Alinange has said.
The oncoming Euro60m (UShs209bn) project will dual (either-side twin-lane) the entire 21kmetre Northern Bypass stretch from Bweyogerere to Busega round-about in a contractual 30months time, “We signed the contract in May and gave the contractor, a new one to Uganda, about three months enough time to mobilise and bring in staff and equipment. The actual works will begin in September.”
Mota-Engil, Engenharia E Construcao SA, a Portuguese construction company, has up to the end of August to mobilise the requirements for the commencement of the long-awaited second phase construction of Kampala Northern Bypass this September.
Alinange said as the contractor mobilises, UNRA will acquire the land necessary for the project, “We are preparing compensations of the people affected by the expansions to accommodate the interchanges, but the contractor will start work the moment he is ready. UNRA had already acquired enough 60m land-width for a dual carriage way in the first-phase.”
New land acquisitions will be limited to roundabouts and road junctions of Busega, Namunghoona, Kalerwe, Kyebando, Ntinda/Kisaasi; the authenticated affected land owners in the vicinity of these areas will be compensated in conformity with the valuations of their property.
The 21km long Kampala Northern Bypass is meant to relieve Kampala City of traffic congestion whilst reducing national and regional transport transportation constraints along the Northern Corridor Route. This is part of a wider European Union (EU) funded programme, under whose US$50m (UShs1.25bn) first phase Italian Salini Construction, 3.5km Hoima-Gayaza Roads stretch is four-lane.
Dále se zahajuje kompletní výstavba a modernizace 64 km silnice mezi Mpigi a Kanoni.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.3.2018 22:07:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Strategický dokument země
VIZE 2040
Opravdu odvážné cíle provázejí tuto zemi posledních 10 let a všechno se naplňuje, zde tedy plán, jak se to má vyvíjet dalších 25 let.
*3 silniční okruhy v hlavním městě
*síť rychlostních silnic od hlavního města po celé zemi
*okruh hlavních silnic kolem státu protínající konce rychlostních silnic
více je na mapkách v dokumentu
Uganda je nyni mladý stát a to celkově: převládá zde mladá populace. Nejvíce peněz směruje na školství, zemědělce a silniční dopravu. A to již řadu let. I HDP roste prudce poslední roky (od 2002 do 2010 ze 6 na 17 mld. USD). Zapojení Číny do realizace výstavby 1. rychlostní silnice je kritizováno a vláda celkově říká, že při dalších velikých projektech bude větší zapojení domácích společností, pouze nyní se to nedalo pro nedostateční kapitál domácích firem.
VIZE 2040
Opravdu odvážné cíle provázejí tuto zemi posledních 10 let a všechno se naplňuje, zde tedy plán, jak se to má vyvíjet dalších 25 let.
*3 silniční okruhy v hlavním městě
*síť rychlostních silnic od hlavního města po celé zemi
*okruh hlavních silnic kolem státu protínající konce rychlostních silnic
více je na mapkách v dokumentu
Uganda je nyni mladý stát a to celkově: převládá zde mladá populace. Nejvíce peněz směruje na školství, zemědělce a silniční dopravu. A to již řadu let. I HDP roste prudce poslední roky (od 2002 do 2010 ze 6 na 17 mld. USD). Zapojení Číny do realizace výstavby 1. rychlostní silnice je kritizováno a vláda celkově říká, že při dalších velikých projektech bude větší zapojení domácích společností, pouze nyní se to nedalo pro nedostateční kapitál domácích firem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:40:02, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala - Entebbe Expressway, aktuální stav
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
jenom tak ze země II. (I. ZDE)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Postup prací na upgrade silnice Ishaka-Kagamba v délce 35,4 km:
číslo silničního magazínu, 10/2014
A další
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Úsek nové silnice Hoima - Kaiso Road již v provozu po celkové modernizaci
*původně zde byla jen štěrková silnice
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Hoima-Kaiso-Tonya road (project completed)
*investor: UNRA
*přestavba ze štěrkové silnice na asfaltovou komunikaci se vším všudy a to konkrétně:
- gabiónové zdi, opěrné zdi, nový systém odvodu vody (více druhů), zářezy, přídavné jízdní pruhy, nové křižovatky, nové napájecí komunikace do blízkých vesnic, zcela nové dopravní značení, nová svodidla s bezpečnostními odrazkami, kvalitní AB povrch, návaznost nové telekomunikační infrastruktury
*začátek výstavby : 11/2011
*zhotovitel, původ: Turecko
*náklady: 110 mil. USD
*celková délka: 92 km
*investor: UNRA
*přestavba ze štěrkové silnice na asfaltovou komunikaci se vším všudy a to konkrétně:
- gabiónové zdi, opěrné zdi, nový systém odvodu vody (více druhů), zářezy, přídavné jízdní pruhy, nové křižovatky, nové napájecí komunikace do blízkých vesnic, zcela nové dopravní značení, nová svodidla s bezpečnostními odrazkami, kvalitní AB povrch, návaznost nové telekomunikační infrastruktury
*začátek výstavby : 11/2011
*zhotovitel, původ: Turecko
*náklady: 110 mil. USD
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
2. rychlostní silnice mezi Kampala - Jinja již nabírá plné obrátky do brzkého zahájení, (1. se aktivně staví: Kampala - Entebbe)
Proč stavět
Kompletní vizualizace
Proč stavět
Kompletní vizualizace
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Uganda zahájila na hlavní silnici u města Mbale (na dosah směr Keňa) vážení nákladních aut. Denně zvládají odvážit 200 nákladních aut, průměrně 7 z nich porušuje předpisy o nosnosti. Pokuty směrují prozatím do stabilizačního fondu země, UNRA by chtěla finance do svého fondu na údržbu silnic. Problém působí rozdílnost norem v sousední Keni a v Ugandě. Pokuty se odvíjí dle váhy a pokud někdo není schopen včas zajistit překládku nákladu, tento je zabaven ve prospěch Ugandy.
ZDE je mapa investic 2013/2014, je toho opravdu hodně a tempo investování se má udržet do roku 2020. Uganda chce dosáhnout kvalitní silniční infrastrukturu s dosahem do každého regionu, odstranit dopravní zápchy kolem hlavního města, kde je nejvyšší ekonomická aktivita a o nové silnice se perfektně starat díky nové technice na údržbu.
Dále, UNRA zahájila posílení procesu plynulého provozu na státních silnicích s cílem odsraňovat bezdůvodné překážky na hlavních silnicích. Výzva směruje k obyvatelstvu, aby takovéto neduhy hlásili do regionálních středisek. Tak se stává, že bezdůvodné státí kdejakých stavebních strojů u hlavních silnic, které třeba staví blízko postavené domy dostávají pokuty anebo jsou zabaveny ve prospěch země, dokud majitel nezaplatí pokutu anebo si předem nevybaví povolení na omezení provozu.
ZDE je mapa investic 2013/2014, je toho opravdu hodně a tempo investování se má udržet do roku 2020. Uganda chce dosáhnout kvalitní silniční infrastrukturu s dosahem do každého regionu, odstranit dopravní zápchy kolem hlavního města, kde je nejvyšší ekonomická aktivita a o nové silnice se perfektně starat díky nové technice na údržbu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
I když je tempo zpevňování silnic enormní a to již řadu let (7 let), tak realita je bohužel taková, že pro takovou rozlohu pro 40 mil. lidí s růstem hospodářství se zvyšuje i samotní provoz a ten je o to vyšší, o kolik je zde menší síť železnic, jen něco kolem 1.200 km. Takže výsledkem je, že nyní se masivně staví nové kvalitní silnice, které krátko po dostavbě jsou plné vozidel a provozní rychlost hlavně kolem hlavního města na všechny směry je reálně kolem 40 km/h. Dalším problémem je, že kromě hlavních silnic (které doposud ještě všude zpevněné nejsou) navazující sekundární síť absentuje anebo je opravdu ve špatném stavu a to i navzdory faktu dodávky téměř 500ks těžké silničářské techniky.
Uganda již staví 1. rychlostní silnici, přičemž na pohled se zdá, že ta výstavba bude dlouhá. Bohužel práce jsou takové, protože v zemi je nedostatek materiálů. Příprava 2. rychlostní silnice odbřemení nejfrekventovanější a nejnebezpečnější silniční tah, který je mj. zpevněn asfaltem. Uganda plánuje více rychlostních tahů v zemi.
Všechny zde popsané informace jsou detailně rozvedené v základech v tématu, já pouze sumarizuji vývoj a aktuální stav.
Uganda má vlastně všechno posunuté o krok jinde. Tam, kde je dnes bahno již má stát zpevněná komunikace. Tam, kde by bahno mohlo zůstat se musí zlepšit údržba. Tam, kde dnes je zpevněná komunikace štěrkem už by mohl být asfalt. Tam, kde je asfalt si to žádá při městech širší komunikace. A tam, kde již širší komunikace je, tedy obchvat Kampaly anebo průtahy v Kampale, tak tam by to mělo být souvislejší propojeno a v delším rozsahu. Není to snadné dohánět a to vzhledem ke krvavé historii. Další komplikace, která nijak nenapomáha k rozvoji země je, že 2 mil. lidí je HIV+
Co se týče bezpečnosti provozu, tak počet úmrtí roste a to dost prudce a v roce 2013 zemřelo na 3000 lidí, i to statistika, která není úplná. Vzhledem k motorizaci je to vysoké číslo.
Kladem pro rozvoj je, že se staví a zpevňují rozsáhlé silniční tahy, často nad 100 km.
Další komplikací jsou vodní plochy, na kterých jediná varianta pro provoz jsou kompy. Vláda do této oblasti investuje a vylepšují se jednak přístupové komunikace a rozšiřují se nástupní plochy a nakupují se větší lodě.
Uganda již staví 1. rychlostní silnici, přičemž na pohled se zdá, že ta výstavba bude dlouhá. Bohužel práce jsou takové, protože v zemi je nedostatek materiálů. Příprava 2. rychlostní silnice odbřemení nejfrekventovanější a nejnebezpečnější silniční tah, který je mj. zpevněn asfaltem. Uganda plánuje více rychlostních tahů v zemi.
Všechny zde popsané informace jsou detailně rozvedené v základech v tématu, já pouze sumarizuji vývoj a aktuální stav.
Uganda má vlastně všechno posunuté o krok jinde. Tam, kde je dnes bahno již má stát zpevněná komunikace. Tam, kde by bahno mohlo zůstat se musí zlepšit údržba. Tam, kde dnes je zpevněná komunikace štěrkem už by mohl být asfalt. Tam, kde je asfalt si to žádá při městech širší komunikace. A tam, kde již širší komunikace je, tedy obchvat Kampaly anebo průtahy v Kampale, tak tam by to mělo být souvislejší propojeno a v delším rozsahu. Není to snadné dohánět a to vzhledem ke krvavé historii. Další komplikace, která nijak nenapomáha k rozvoji země je, že 2 mil. lidí je HIV+
Co se týče bezpečnosti provozu, tak počet úmrtí roste a to dost prudce a v roce 2013 zemřelo na 3000 lidí, i to statistika, která není úplná. Vzhledem k motorizaci je to vysoké číslo.
Kladem pro rozvoj je, že se staví a zpevňují rozsáhlé silniční tahy, často nad 100 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Jedna z největších silničních staveb na jihu země je Mbarara Bypass.
*jde o stavbu silnice s délkou 40 km
*nyní je v provozu 1. etapa v délce 14 km, na výstavbě které se podílela finančně i EU
*celá stavba bude v provozu v roce 2016, výstavba přitom trvá řadu let
Celkově se za posledních 8 let dosáhl obrovský pokrok, protože do města Mbarara nešla žádná asfaltová komunikace. Na 2 obrovské etapy se postavilo několik stovek km silnic nejdříve medzi Kampalou a Masakou, poté mezi Masakou a Mbarara. Tyto hlavní silnice se staví s novým podložím od základů. Poté se staví další zpevněné komunikace od těchto měst na další směry.
Mbarara bypass se zároveň prodlužuje až po další město na jihu a to Ntungamo a tak i celý projekt spadá pod projekt UNRA: Mbarara Bypass – Ntungamo Road Project. Zhotovitelem je čínská stavební společnost China Railways Seventh Group.
První etapa, tedy obchvat Mbarara bude hotová v 04/2016, další etapa s ukončením v Ntungamo nemá datum odevzdání do provozu.
Dále na jihu se staví kolem Kabale a Kisoro.
Uganda řádně pozemky vykupuje. Dále je stanoveno ochranné pásmo od prvních domů, myslí se na budoucnost, až se na nových silnicích zvýší provoz. Toto pásmo je určeno od 3m do 16m od okraje silnice, dle významu silnice. Pokud je nutno zbourat domy, vyplácí se předem. Pokud je nutno odkoupit pozemky pro ochranní pásmo, dělá se tak po odevzdání silnice do provozu. Stát začíná sledovat jak se která silnice využívá a pokud státní kontrola nalezne nepovolené prodejné stánky anebo někoho, kdo silnice znečišťuje, tak následuje (mj. tvrdá policejní kontrola) trest a zákaz takové činnosti anebo v případě nepovolené blokace třeba státím auta, dodateční povolení, za které musí daný subjekt řádně zaplatit.
Často jsou Uganďané šťastní, že k nim dojde nová silnice. Ti zdatnější z hlavního města a okolí již žádají a začínají také prosazovat, aby méně staveb zhotovovala Čína, protože ta také zaměstnává svoje lidi. Vláda již začala i tyto požadavky přetavovat do praxe % podílem o zaměstnanosti, včetně dokonce žen. Větší projekty (rychlostní silnice a nové silnice s délkou v několika 10 km) se ale bez spolupráce se zahraničními zhotovitely nedají realizovat, protože ugandské společnosti nemají dostatek kapitálu, techniky ani zkušeností. Uganda vzhledem ke své rozloze nemůže budovat silnice po 5 km, když nalezla roční zdroje ve stovkách mil. USD pro novou výstavbu a další stovky mil. USD pro rekonstrukce.
Všechny státní hlavní silnice disponují sklonem pro automatické odvodnění, pokud je nutno tak i kanalizační sítí. Dále se pamatuje na přepravu nebezpečných látek. Dále se staví výhledově i nové odpočívky anebo se alespoň vybuduje možnost pro jejich dodateční dostavbu. Všechny křižovatky do okolních vesnic mají asfaltové přípojky a křižovatky jsou vybudovány dle norem jako kdyby šlo o křižování se státní silnicí. Tomu odpovídá i další značení. Pokud je kterákoliv vesnice v dosahu 0,9km, vláda staví automaticky přípojku až po danou vesnici a vzhledem ke snížení dodatečních nákladů se opraví i hlavní silnice přes danou vesnici.
Uganda má nerovnoměrně rozložené stavební materiály. Ne všude je kámen a dost často nastává problém s logistikou vzhledem k rozdělení země více vodníma plochama a řekama. Dále je země nerovnoměrná co se týče počasí; někde je celoroční bláto, někde velmi tvrdá zem. Problémem je taky finanční nestabilita měny, což pak prodražuje stavby.
Vize je stejná. Dosah na regiony na všechny směry od hlavního města. To zajistí jenom kvalitní silnice a propojení přes řeky. To ostatní jsou jen vyvolané problémy anebo problémy, které jsou i všude jinde.
*jde o stavbu silnice s délkou 40 km
*nyní je v provozu 1. etapa v délce 14 km, na výstavbě které se podílela finančně i EU
*celá stavba bude v provozu v roce 2016, výstavba přitom trvá řadu let
Celkově se za posledních 8 let dosáhl obrovský pokrok, protože do města Mbarara nešla žádná asfaltová komunikace. Na 2 obrovské etapy se postavilo několik stovek km silnic nejdříve medzi Kampalou a Masakou, poté mezi Masakou a Mbarara. Tyto hlavní silnice se staví s novým podložím od základů. Poté se staví další zpevněné komunikace od těchto měst na další směry.
Mbarara bypass se zároveň prodlužuje až po další město na jihu a to Ntungamo a tak i celý projekt spadá pod projekt UNRA: Mbarara Bypass – Ntungamo Road Project. Zhotovitelem je čínská stavební společnost China Railways Seventh Group.
První etapa, tedy obchvat Mbarara bude hotová v 04/2016, další etapa s ukončením v Ntungamo nemá datum odevzdání do provozu.
Dále na jihu se staví kolem Kabale a Kisoro.
Uganda řádně pozemky vykupuje. Dále je stanoveno ochranné pásmo od prvních domů, myslí se na budoucnost, až se na nových silnicích zvýší provoz. Toto pásmo je určeno od 3m do 16m od okraje silnice, dle významu silnice. Pokud je nutno zbourat domy, vyplácí se předem. Pokud je nutno odkoupit pozemky pro ochranní pásmo, dělá se tak po odevzdání silnice do provozu. Stát začíná sledovat jak se která silnice využívá a pokud státní kontrola nalezne nepovolené prodejné stánky anebo někoho, kdo silnice znečišťuje, tak následuje (mj. tvrdá policejní kontrola) trest a zákaz takové činnosti anebo v případě nepovolené blokace třeba státím auta, dodateční povolení, za které musí daný subjekt řádně zaplatit.
Často jsou Uganďané šťastní, že k nim dojde nová silnice. Ti zdatnější z hlavního města a okolí již žádají a začínají také prosazovat, aby méně staveb zhotovovala Čína, protože ta také zaměstnává svoje lidi. Vláda již začala i tyto požadavky přetavovat do praxe % podílem o zaměstnanosti, včetně dokonce žen. Větší projekty (rychlostní silnice a nové silnice s délkou v několika 10 km) se ale bez spolupráce se zahraničními zhotovitely nedají realizovat, protože ugandské společnosti nemají dostatek kapitálu, techniky ani zkušeností. Uganda vzhledem ke své rozloze nemůže budovat silnice po 5 km, když nalezla roční zdroje ve stovkách mil. USD pro novou výstavbu a další stovky mil. USD pro rekonstrukce.
Všechny státní hlavní silnice disponují sklonem pro automatické odvodnění, pokud je nutno tak i kanalizační sítí. Dále se pamatuje na přepravu nebezpečných látek. Dále se staví výhledově i nové odpočívky anebo se alespoň vybuduje možnost pro jejich dodateční dostavbu. Všechny křižovatky do okolních vesnic mají asfaltové přípojky a křižovatky jsou vybudovány dle norem jako kdyby šlo o křižování se státní silnicí. Tomu odpovídá i další značení. Pokud je kterákoliv vesnice v dosahu 0,9km, vláda staví automaticky přípojku až po danou vesnici a vzhledem ke snížení dodatečních nákladů se opraví i hlavní silnice přes danou vesnici.
Uganda má nerovnoměrně rozložené stavební materiály. Ne všude je kámen a dost často nastává problém s logistikou vzhledem k rozdělení země více vodníma plochama a řekama. Dále je země nerovnoměrná co se týče počasí; někde je celoroční bláto, někde velmi tvrdá zem. Problémem je taky finanční nestabilita měny, což pak prodražuje stavby.
Vize je stejná. Dosah na regiony na všechny směry od hlavního města. To zajistí jenom kvalitní silnice a propojení přes řeky. To ostatní jsou jen vyvolané problémy anebo problémy, které jsou i všude jinde.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Ntungamo - Kakitumba / Mirama Hills
*až 50% nákladů spolufinancuje Velká Británie
*hotovo má být již příští rok, přičemž výstavba se zahájila v 10/2014 a trvat má 18 měsíců
*výstavba 37 km dlouhé silnice od města Ntungamo (předchozí příspěvek) ke hranicím s Rwandou a Tanzánii
*až 50% nákladů spolufinancuje Velká Británie
*hotovo má být již příští rok, přičemž výstavba se zahájila v 10/2014 a trvat má 18 měsíců
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Novinky za březen
Práce na 1. rychlostní silnici v zemi mezi Kampala a Entebbe pokračují, zde pokrok na 1,5 km dlouhém mostním objektu Nambigirwa bridge Práce na mostě New Nile Bridge u Jinja pokračují rovněž (to je již další projekt, i ten je ve vláknu popsán) A další zpráva, kompletně odevzdán do provozu 143 km tah Nyakahita-Ibanda-Kamwenge Road A dále, Kalangala District dostal do provozu 2. kompu na dopravu po L.Victoria island/ Masaka District A na závěr další informace, UNRA tento měsíc vyhlási tendr na 2. rychlostní silnici a to mezi Kampala a Jinja.
Zdroj: portál UNRA
Práce na 1. rychlostní silnici v zemi mezi Kampala a Entebbe pokračují, zde pokrok na 1,5 km dlouhém mostním objektu Nambigirwa bridge Práce na mostě New Nile Bridge u Jinja pokračují rovněž (to je již další projekt, i ten je ve vláknu popsán) A další zpráva, kompletně odevzdán do provozu 143 km tah Nyakahita-Ibanda-Kamwenge Road A dále, Kalangala District dostal do provozu 2. kompu na dopravu po L.Victoria island/ Masaka District A na závěr další informace, UNRA tento měsíc vyhlási tendr na 2. rychlostní silnici a to mezi Kampala a Jinja.
Zdroj: portál UNRA
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Jak je psáno na 1. straně, tak tato žena http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Kiwanuka dokázala v Ugandě opravdu udělat mnoho. Od 1.3.2015 si jí prezident vzal přímo k sobě a je jménována do funkce "Senior Financial Advisor to the President".
Z rozpočtu na roky 2014/2015 se dá dohledat i to, co se udělalo v letech 2013/2014 na silniční síti:
*celkem 264 km se zpevnilo štěrkem, dalších 178 km asfaltem
*postavilo se 6 nových silničních mostů
*provedla se kvalitní celoroční údržba na 10.500 km nezpevněných silnic
*provedla se kvalitní celoroční údržba na 1.720 km zpevněných silnic
*několik mostů se opravilo a zahájila se výstavba New Nile Bridge u města Jinja (popsáno ve vláknu)
*během roku 2014 se dále kompletně dokončila výstavba 830 km silničních tahů: většina je popsána ve vláknu a zde je seznam: *během roku 2014 se zároveň provedla údržba na 17.650 km městských, lokálních a části státních silnic přes parky, včetně 265 km silnic v hlavním městě
*vláda provedla menší údržbu na mnoha mostech po celé zemi
Státní nezpevněné silnice jsou v dobré kondici na celkem 66%. Státní zpevněné silnice jsou v dobré kondici až na 70%. Cíl pro rok 2014/2015 je 75% a 85%.
Financí pro období 2014/2015 bude o 4% méně, ale nijak se to neodrazí na pracích. Souvis to má se snížením nákladů díky nové koncepci řízení subjektu UNRA a většímu zapojení studentů z univerzit v oblasti plánování a taktéž se zapojením více domácích společností do projektů v silniční výstavbě. Cíle pro toto období jsou:
*z 200 km štěrkových silnic udělat asfaltové silnice
*rekonstruovat 178 km asfaltových silnic
*postavit 10 mostů a opravit 7 mostů
*na 12.875 km nezpevněných silnic provést generální údržbu a opravy
*bude se pokračovat ve výstavbě 1.700 km silničních tahů, zde je seznam: *dokončí se 650 km nových silnic, zde je seznam: *provede se standardní údržba na 10.000 km silnic od lokální až po státní úroveň
V roce 2012 se legislativně připravil zákon pro PPP, ještě se bude vylepšovat. V Ugandě je poměrně nízká nezaměstnanost (do 8%), pomalu stoupá životní úroveň, státní dluh se drží kolem 35% HDP.
Priority rozpočtů a plánování jsou zčásti stejné: infrastruktura pro vyšší rast a zčásti nové (oblast top priority pro školství a zemědelce je již standardní cíl) a to konkrétně socio-ekonomické reformy a transformace.
Z rozpočtu na roky 2014/2015 se dá dohledat i to, co se udělalo v letech 2013/2014 na silniční síti:
*celkem 264 km se zpevnilo štěrkem, dalších 178 km asfaltem
*postavilo se 6 nových silničních mostů
*provedla se kvalitní celoroční údržba na 10.500 km nezpevněných silnic
*provedla se kvalitní celoroční údržba na 1.720 km zpevněných silnic
*několik mostů se opravilo a zahájila se výstavba New Nile Bridge u města Jinja (popsáno ve vláknu)
*během roku 2014 se dále kompletně dokončila výstavba 830 km silničních tahů: většina je popsána ve vláknu a zde je seznam: *během roku 2014 se zároveň provedla údržba na 17.650 km městských, lokálních a části státních silnic přes parky, včetně 265 km silnic v hlavním městě
*vláda provedla menší údržbu na mnoha mostech po celé zemi
Státní nezpevněné silnice jsou v dobré kondici na celkem 66%. Státní zpevněné silnice jsou v dobré kondici až na 70%. Cíl pro rok 2014/2015 je 75% a 85%.
Financí pro období 2014/2015 bude o 4% méně, ale nijak se to neodrazí na pracích. Souvis to má se snížením nákladů díky nové koncepci řízení subjektu UNRA a většímu zapojení studentů z univerzit v oblasti plánování a taktéž se zapojením více domácích společností do projektů v silniční výstavbě. Cíle pro toto období jsou:
*z 200 km štěrkových silnic udělat asfaltové silnice
*rekonstruovat 178 km asfaltových silnic
*postavit 10 mostů a opravit 7 mostů
*na 12.875 km nezpevněných silnic provést generální údržbu a opravy
*bude se pokračovat ve výstavbě 1.700 km silničních tahů, zde je seznam: *dokončí se 650 km nových silnic, zde je seznam: *provede se standardní údržba na 10.000 km silnic od lokální až po státní úroveň
V roce 2012 se legislativně připravil zákon pro PPP, ještě se bude vylepšovat. V Ugandě je poměrně nízká nezaměstnanost (do 8%), pomalu stoupá životní úroveň, státní dluh se drží kolem 35% HDP.
Priority rozpočtů a plánování jsou zčásti stejné: infrastruktura pro vyšší rast a zčásti nové (oblast top priority pro školství a zemědelce je již standardní cíl) a to konkrétně socio-ekonomické reformy a transformace.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Je zde další číslo silničního magazínu, 03/2015
Něco z něho již je tady ve vláknu uvedeno, ale je tam hodně dalších informací. Do výše napsaného příspěvku jsem vložil 3 obrázky s konkrétním seznamem silnic.
Do silniční infrastruktury se vloží od 2014/2015 i následující léta rekordní částky peněz anebo minimálně stejné jako za poslední 3 roky. Je to maximální cíl pro rozvoj státu a hlavní těžisko prezidenta Museveniho, který řadu let prosazuje investice do rozvoje silnic, protože v tom vidí možnost lepšího dosahu na regiony a rychlejší rozvoj hospodářství. Jen co je v tom novém číslu jsou stovky nových km a plány pro opravu dalších tisíců km. Provádí se upgrade obchvatu hl. města po severní linii, připravuje výstavba jižní linie, staví se 1. RC, připravuje se do výstavby 2. RC a i další, tohle je ve vláknu popsané.
Rozhodně je to lepší vkládání prostředků (díky zahraniční pomoci, čerpání a spolupráce s EU, Japonskem a Čínou) než ne tak dávná válka a vojenské konflikty.
Něco z něho již je tady ve vláknu uvedeno, ale je tam hodně dalších informací. Do výše napsaného příspěvku jsem vložil 3 obrázky s konkrétním seznamem silnic.
Do silniční infrastruktury se vloží od 2014/2015 i následující léta rekordní částky peněz anebo minimálně stejné jako za poslední 3 roky. Je to maximální cíl pro rozvoj státu a hlavní těžisko prezidenta Museveniho, který řadu let prosazuje investice do rozvoje silnic, protože v tom vidí možnost lepšího dosahu na regiony a rychlejší rozvoj hospodářství. Jen co je v tom novém číslu jsou stovky nových km a plány pro opravu dalších tisíců km. Provádí se upgrade obchvatu hl. města po severní linii, připravuje výstavba jižní linie, staví se 1. RC, připravuje se do výstavby 2. RC a i další, tohle je ve vláknu popsané.
Rozhodně je to lepší vkládání prostředků (díky zahraniční pomoci, čerpání a spolupráce s EU, Japonskem a Čínou) než ne tak dávná válka a vojenské konflikty.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
EU vloží do dopravní infrastruktury do roku 2020 celkem 200 mil. €, zaměří se na podporu rozšíření bypassu hlavního města Kampala. Nutno dodat, že právě díky EU se doposud postavil již stojící obchvat Kampaly, který je částečně jen v 1/2 profilu a to se jde právě změnit.
V blízkém období přinesu informace o průběhu výstavby rychlosilnice Kampala - Entebbe.
V blízkém období přinesu informace o průběhu výstavby rychlosilnice Kampala - Entebbe.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.3.2018 22:06:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu (2x)
Důvod: odstranění neplatného odkazu (2x)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Ještě dodám, že UNRA vznikla zákonem z roku 2006 následně jak již funkční organizace v roce 2008, na začátku měla sídlo v Kampale s počtem asi 120 zaměstnanců a hned od začátku převzala pod sebe mnoho úloh. Nyní má UNRA přes 20 poboček po celé zemi a přes 1.000 zaměstnanců a roční rozpočet přesahující 1 mld. USD. Kromě silnic spravuje kompy a vodní linky, úzce spolupracuje s Ministerstvem dopravy a silničním fondem, se správou hlavního města a se zahraničnými organizacemi a bankami s cílem modernizovat a rekonstruovat a stavět co nejvíce silnic po celé zemi. UNRA od dob vzniku rozšířila svůj dosah 2,5x co se týče stanovení státní silniční sítě a kromě toho se i pod ní realizuje dálniční síť. A to ještě před 8 lety bylo zcela nemyslitelné, aby se zde vůbec nějaké rychlostní silnice mohli postavit. UNRA zároveň disponuje rozsáhlým počtem silničářské techniky. Do minulosti se zde vyskytla korupce, ovšem byla rychle a účinně (na africké poměry normálně, na západní dost tvrdě) vykonána náprava a anti-korupční cedule s podpisem UNRA se vyskytují na mnoha místech, i u vážení nákladních vozů. UNRA se opírá o aktuální legislativu, která jí umožňuje vyšší spolupráci s bezpečnostními složkami, které dokáží třeba udělat pořádek na silnici, pokud je nečekaně omezen provoz; třeba nepovoleným prodejem u silnice anebo výstavbou domů a blokací části silnice stavební technikou atd. Záštitu nad rozvojem silnic má prezident Museveni a UNRA si dává vyšší cíle třeba i výchovou mladých lidí z univerzit, aby dosáhli praxe na různých stavbách vykonaných externě a tyto pracovníky pak zaměstnává přímo státní organizace. UNRA nemá problém s nedostatečním rozpočtem, nezbržďuje jí legislativní proces a právě naopak dokáže efektivně a flexibilně reagovat na aktuální rozvoj silniční infrastruktury. Na silniční rozvoj směruje cca. 15% výdajů státního rozpočtu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Zde slíbený fotoreport z výstavby 1. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Entebbe
tohoto příspěvku je aktuální stav následující
1. Kampala Flyover Projects je v stádiu připrav, výstavba se má zahájit v roce 2016
2. 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja je v stádiu výběrového řízení, stejně jako u Kampala - Entebbe formou PPP.
Dále, na margo tohoto příspěvku informoval prezident Museveni, že 3. rychlostní silnice, tedy Kampala - Mpigi Expressway je již v stádiu rozhovorů s Africkou Rozvojovou bankou na zajištění financování.
Tohle tedy budou pravděpodobně rychlostní silnice kolem roku 2020:
Kampala - Entebbe, nyní ve výstavbě 51 km.
Kampala - Jinja, nyní stav blízko zahájení výstavby, délka 80 km.
Kampala - Mpigi, nyní řešení financování projektu, délka 40 km.
Z ničeho nic 170 km dálniční sítě. Není to mnoho, ale geograficko-sociologicky to řeší podstatní část dopravních problémů a rozvoj státu.
Dále, nastartovala se dostavba Severního Obchvatu Kampala na plný profil v celé délce.
Dále, zpevňování silnic asfaltem se vyvijí (seznam úseků je výše napsán v tématu) následovně:
rok 2008 2.800 km, z toho 1.000 km ve špatném stavu
rok 2015 4.000 km, z toho stále cca. 1.000 km ve špatném stavu
rok 2016 5.000 km, z toho má být minimum ve špatném stavu
Tyto km jsou opravdu kvalitní asfaltové silnice, jaké ukazuji i ve vláknu. Jsou to páteřní komunikace ve státě. Jinak se staví další stovky až tisícky km štěrkových a i asfaltových silnice, ale se slabším podložím.
Dále, do provozu se odevzdal most u Kikagati (na hranicích s Tanzánii), včetně nové napájecí silnice. Pro místní obyvatelstvo je zlepšením stavu, protože lidé z Tanzánie chodí do Ugandy za nákupy.
Dále, na margo
1. Kampala Flyover Projects je v stádiu připrav, výstavba se má zahájit v roce 2016
2. 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja je v stádiu výběrového řízení, stejně jako u Kampala - Entebbe formou PPP.
Dále, na margo tohoto příspěvku informoval prezident Museveni, že 3. rychlostní silnice, tedy Kampala - Mpigi Expressway je již v stádiu rozhovorů s Africkou Rozvojovou bankou na zajištění financování.
Tohle tedy budou pravděpodobně rychlostní silnice kolem roku 2020:
Kampala - Entebbe, nyní ve výstavbě 51 km.
Kampala - Jinja, nyní stav blízko zahájení výstavby, délka 80 km.
Kampala - Mpigi, nyní řešení financování projektu, délka 40 km.
Z ničeho nic 170 km dálniční sítě. Není to mnoho, ale geograficko-sociologicky to řeší podstatní část dopravních problémů a rozvoj státu.
Dále, nastartovala se dostavba Severního Obchvatu Kampala na plný profil v celé délce.
Dále, zpevňování silnic asfaltem se vyvijí (seznam úseků je výše napsán v tématu) následovně:
rok 2008 2.800 km, z toho 1.000 km ve špatném stavu
rok 2015 4.000 km, z toho stále cca. 1.000 km ve špatném stavu
rok 2016 5.000 km, z toho má být minimum ve špatném stavu
Tyto km jsou opravdu kvalitní asfaltové silnice, jaké ukazuji i ve vláknu. Jsou to páteřní komunikace ve státě. Jinak se staví další stovky až tisícky km štěrkových a i asfaltových silnice, ale se slabším podložím.
Dále, do provozu se odevzdal most u Kikagati (na hranicích s Tanzánii), včetně nové napájecí silnice. Pro místní obyvatelstvo je zlepšením stavu, protože lidé z Tanzánie chodí do Ugandy za nákupy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Dle Vize 2040 (i tento dokument je ve vláknu) má být v tom roce 80% státních silnic zpevněných. Nyní to je 19% (4.000 km) a tak je nutno ještě zvýšit tempo. Angella Kanyima Kiryabwire, šéfka investičního oddělení UNRA řekla, že poslední veliké projekty dosahují až 1 roční opoždění se začátkem výstavby, než je v plánu UNRA. Prezident Museveni nařídil společnosti UNRA, aby navrhla další legislativní opatření proti zpomalování vládních programů. Angella Kanyima Kiryabwire zároveň uvedla, že projekt Kampala Flyover bude financován z rozvojové pomoci Japonska. (projekt popsán opakovaně ve vláknu). Vláda nyní realizuje 3 veliké projekty kolem hlavního města:
1. Rychlostní silnice Kampala - Entebbe
2. Dokončení Kampala, severní bypass v celé délce na plný profil
3. Zpevňování 200 km silnic + rozšiřování průtahů centrem
Vláda dále připravuje další 3 projekty do hlavního města a okolí:
1. Rychlostní silnice Kampala - Jinja (již je fáze tendru)
2. Kampala Flyover Projects (2016)
3. Kampala, výstavba jižního bypassu (datum později než rok 2016)
Angella Kanyima Kiryabwire dále ocenila, že EU a EIB zaměřuje cíl investiční rozvojové pomoci na financování Severního Dopravního Koridory (včetně bypassu ze severu Kampaly).
Dále, UNRA oznámila, že k 31.3.2015 je na rychlostní silnici Kampala - Entebbe stav výstavby ukončen na 35%.
Prezident Museveni oznámil, že Uganda nemůže stavět rychlostní silnice o moc rychleji (50 km RC K-E se bude stavět 2x déle, než by se dala vybudovat), protože není dostatek stavebních materiálů, i když investice do rozvoje průmyslu stavebních hmot a těžařských závodů se meziročně zvyšují o 15-20%.
Letos Uganda odevzdá do provozu dalších 1.000 km zpevněných státních silnic.
Angella Kanyima Kiryabwire dále informovala, že štěrkové silnice, které jsou v letech 2008-2012 odevzdány do užívání s označením státní silnice nejsou v dobré kondici a proto se 7.000 km štěrkových silnic komplexně zrenovuje během 3 let. UNRA na to ale nemá vlastní silničářskou techniku, protože cca. 500ks techniky na to nepostačuje a tak si tyto práce objedná od lokálních společností.
Plánovací komise UNRA dělá maximum pro to, aby se stavělo a opravovalo ve všech koutech Ugandy, včetně hraničních přechodů, přičemž celkové investice státu, PPP a lokálních orgánů do rozvoje silniční infrastruktury činí bezmála 2 mld. USD ročně.
UNRA nyní spravuje celkem 21.000 km silnic. Od roku 2008 to bylo 9.500, až od roku 2011 to bylo 21.000 km. Stát se přímo stará o 1/4 silnic v zemi, včetně téměř všech silnic v hlavním městě. Většina těchto silnic je celoročně sjízdná. Rozšíření o 11.500 km bylo rozhodující pro další zlepšení stavu silniční infrastruktury v zemi.
Největší dopravní problémy jsou v hlavním měste a okolí, reálně zde bydlí kolem 2 mil. lidí, což je samo o sobě obrovský nárůst za posledních několik let, ale hlavně sem dalších 0,35 mil. denně dojíždí za prací a studiem. I když má Uganda do 40 mil. lidí, 2. největší město nemá ani 0,2 mil. a spíše jsou další města rovnocenné v rozsahu 50-150 tis. obyvatel. I proto se rychlostní tahy budují kolem hlavního města a jenom tady, ale jinak se nejvíce silnic zpevňuje po celém státě a vzhledem k nezpevnění většiny silnic se budují mnoha deseti km vzdálenosti. A de facto jde o novou výstavbu v nových trasách a s vysokým stupněm technického provedění. Silnice mají definovanou šířku, odvodnění a kde tu i 2+1 dle terénu.
UNRA si na nejbližší roky definuje stále více prací, ale bude mít co dělat, aby naplnila očekávání Vize 2040. Za tímto strategickým dokumentem je prezident Museveni. Uganda investuje miliardy dolarů nejen do silnic, ale také do vodní energetiky a do školství a zemědělství.
1. rychlostní silnice, Kampala - Entebbe se staví formou PPP, ale ve skutečnosti to značí, že vláda na podstatnou část komunikace získala úvěr. Není to standardním koncesionáři, alespoň prozatím ne. Jednak na to není kupní sila obyvatelstva a ani dlouhodobá stabilita země. UNRA si ale klade za cíl jednou budovat i dálniční síť formou standardního PPP, až se zvýší životní úroveň obyvatelstva a ve městech mimo Kampaly bude žít více lidí. Prozatím je realita taková, že čím dále od hlavního města, tak na hlavních spojnicích mezi největšími městy jdou nové silnice, které ale zívají prázdnotou. Ale to je dnes. A pomalu se zaplňují.
Co se týče hlavního města, od roku 2004 se tam pomalu buduje BRT, ale provozovatel to nemá snadné a autobusů je stále málo a není dořešen bus pruh a další překážky. I tak je to ale veliký posun, z Kampaly mizí mikrobusy a nastupují autobusy. Po některých ulících třeba Entebbe se propraví přes 100.000 lidí za den.
UNRA za posledních 5 let investuje o 40% více zdrojů do lodních linek. Jsou nové linky, jak je popsáno v prvních příspěvcích ve vláknu, ale zároveň se kupují výkonnější kompy a lodě anebo se zvyšuje jejich počet, aby na opravu vytížených trasách byla doprava co nejplynulejší.
Ugandský státní dluh roste, ale je na úrovni cca. 30% HDP. Polovina z něho se použila na projekty do infrastruktury.Téměř 20% rozpočtu jsou příspěvky od donorů, které směrují do mnoho oblastí, ale objemově nejvíce do rozvoje silnic. Tato pomoc běží i nadále, kontroverzní zákon o homosexualitě byl prezidentem sice podepsán, ale upraven a zrušen byl trest smrti. Tím se Uganda pouze dostává mezi další státy, kde je tato orientace trestána. Dle vlády jde jen o boj s narůstem HIV/AIDS. V Ugandě začátkem 90. let 20. století žilo 56% lidí v chudobě, po 20 letech to bylo v roce 2005 "jen" 31%. V roce 2009 to bylo 25% a v roce 2012 necelých 20%. Co se týče příjmů obyvatelstva, tak v rámci celého subsaharského regionu je na tom Uganda velmi špatně, ale na druhou stranu obyvatelstvo je více gramotné a dožívá se více let. Nezaměstnanost je kolem 5%, ale nezaměstnanost v kategorii 18-30 let je až 60%. Největší chudoba (příjem do 1,25 USD za den) je mimo měst. Naopak ve městech jsou příjmy i 15x větší. Ve městech ale žije jen 15% obyvatel Ugandy. Vláda se tedy snaží odstraňovat chudobu za pomoci vlastních expertů (popsáno ve vláknu) a to nástrojem vzdělávání, ale krachuje to na nedostatku práce. Všichni nemohou zas bydlet v hlavním městě a aby to Uganda změnila za dalších 10 let tak na to zas nemá dost peněz. Investice do zemědělství jsou logické, protože živí polovinu lidí mimo měst.
Závěrem snad řeknu: jde to, když se chce. Jsou země, třeba Demokratická republika Kongo, kde to nejde ani takhle.
1. Rychlostní silnice Kampala - Entebbe
2. Dokončení Kampala, severní bypass v celé délce na plný profil
3. Zpevňování 200 km silnic + rozšiřování průtahů centrem
Vláda dále připravuje další 3 projekty do hlavního města a okolí:
1. Rychlostní silnice Kampala - Jinja (již je fáze tendru)
2. Kampala Flyover Projects (2016)
3. Kampala, výstavba jižního bypassu (datum později než rok 2016)
Angella Kanyima Kiryabwire dále ocenila, že EU a EIB zaměřuje cíl investiční rozvojové pomoci na financování Severního Dopravního Koridory (včetně bypassu ze severu Kampaly).
Dále, UNRA oznámila, že k 31.3.2015 je na rychlostní silnici Kampala - Entebbe stav výstavby ukončen na 35%.
Prezident Museveni oznámil, že Uganda nemůže stavět rychlostní silnice o moc rychleji (50 km RC K-E se bude stavět 2x déle, než by se dala vybudovat), protože není dostatek stavebních materiálů, i když investice do rozvoje průmyslu stavebních hmot a těžařských závodů se meziročně zvyšují o 15-20%.
Letos Uganda odevzdá do provozu dalších 1.000 km zpevněných státních silnic.
Angella Kanyima Kiryabwire dále informovala, že štěrkové silnice, které jsou v letech 2008-2012 odevzdány do užívání s označením státní silnice nejsou v dobré kondici a proto se 7.000 km štěrkových silnic komplexně zrenovuje během 3 let. UNRA na to ale nemá vlastní silničářskou techniku, protože cca. 500ks techniky na to nepostačuje a tak si tyto práce objedná od lokálních společností.
Plánovací komise UNRA dělá maximum pro to, aby se stavělo a opravovalo ve všech koutech Ugandy, včetně hraničních přechodů, přičemž celkové investice státu, PPP a lokálních orgánů do rozvoje silniční infrastruktury činí bezmála 2 mld. USD ročně.
UNRA nyní spravuje celkem 21.000 km silnic. Od roku 2008 to bylo 9.500, až od roku 2011 to bylo 21.000 km. Stát se přímo stará o 1/4 silnic v zemi, včetně téměř všech silnic v hlavním městě. Většina těchto silnic je celoročně sjízdná. Rozšíření o 11.500 km bylo rozhodující pro další zlepšení stavu silniční infrastruktury v zemi.
Největší dopravní problémy jsou v hlavním měste a okolí, reálně zde bydlí kolem 2 mil. lidí, což je samo o sobě obrovský nárůst za posledních několik let, ale hlavně sem dalších 0,35 mil. denně dojíždí za prací a studiem. I když má Uganda do 40 mil. lidí, 2. největší město nemá ani 0,2 mil. a spíše jsou další města rovnocenné v rozsahu 50-150 tis. obyvatel. I proto se rychlostní tahy budují kolem hlavního města a jenom tady, ale jinak se nejvíce silnic zpevňuje po celém státě a vzhledem k nezpevnění většiny silnic se budují mnoha deseti km vzdálenosti. A de facto jde o novou výstavbu v nových trasách a s vysokým stupněm technického provedění. Silnice mají definovanou šířku, odvodnění a kde tu i 2+1 dle terénu.
UNRA si na nejbližší roky definuje stále více prací, ale bude mít co dělat, aby naplnila očekávání Vize 2040. Za tímto strategickým dokumentem je prezident Museveni. Uganda investuje miliardy dolarů nejen do silnic, ale také do vodní energetiky a do školství a zemědělství.
1. rychlostní silnice, Kampala - Entebbe se staví formou PPP, ale ve skutečnosti to značí, že vláda na podstatnou část komunikace získala úvěr. Není to standardním koncesionáři, alespoň prozatím ne. Jednak na to není kupní sila obyvatelstva a ani dlouhodobá stabilita země. UNRA si ale klade za cíl jednou budovat i dálniční síť formou standardního PPP, až se zvýší životní úroveň obyvatelstva a ve městech mimo Kampaly bude žít více lidí. Prozatím je realita taková, že čím dále od hlavního města, tak na hlavních spojnicích mezi největšími městy jdou nové silnice, které ale zívají prázdnotou. Ale to je dnes. A pomalu se zaplňují.
Co se týče hlavního města, od roku 2004 se tam pomalu buduje BRT, ale provozovatel to nemá snadné a autobusů je stále málo a není dořešen bus pruh a další překážky. I tak je to ale veliký posun, z Kampaly mizí mikrobusy a nastupují autobusy. Po některých ulících třeba Entebbe se propraví přes 100.000 lidí za den.
UNRA za posledních 5 let investuje o 40% více zdrojů do lodních linek. Jsou nové linky, jak je popsáno v prvních příspěvcích ve vláknu, ale zároveň se kupují výkonnější kompy a lodě anebo se zvyšuje jejich počet, aby na opravu vytížených trasách byla doprava co nejplynulejší.
Ugandský státní dluh roste, ale je na úrovni cca. 30% HDP. Polovina z něho se použila na projekty do infrastruktury.Téměř 20% rozpočtu jsou příspěvky od donorů, které směrují do mnoho oblastí, ale objemově nejvíce do rozvoje silnic. Tato pomoc běží i nadále, kontroverzní zákon o homosexualitě byl prezidentem sice podepsán, ale upraven a zrušen byl trest smrti. Tím se Uganda pouze dostává mezi další státy, kde je tato orientace trestána. Dle vlády jde jen o boj s narůstem HIV/AIDS. V Ugandě začátkem 90. let 20. století žilo 56% lidí v chudobě, po 20 letech to bylo v roce 2005 "jen" 31%. V roce 2009 to bylo 25% a v roce 2012 necelých 20%. Co se týče příjmů obyvatelstva, tak v rámci celého subsaharského regionu je na tom Uganda velmi špatně, ale na druhou stranu obyvatelstvo je více gramotné a dožívá se více let. Nezaměstnanost je kolem 5%, ale nezaměstnanost v kategorii 18-30 let je až 60%. Největší chudoba (příjem do 1,25 USD za den) je mimo měst. Naopak ve městech jsou příjmy i 15x větší. Ve městech ale žije jen 15% obyvatel Ugandy. Vláda se tedy snaží odstraňovat chudobu za pomoci vlastních expertů (popsáno ve vláknu) a to nástrojem vzdělávání, ale krachuje to na nedostatku práce. Všichni nemohou zas bydlet v hlavním městě a aby to Uganda změnila za dalších 10 let tak na to zas nemá dost peněz. Investice do zemědělství jsou logické, protože živí polovinu lidí mimo měst.
Závěrem snad řeknu: jde to, když se chce. Jsou země, třeba Demokratická republika Kongo, kde to nejde ani takhle.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL