Uganda
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
New Nile Bridge u Jinja (informace o něm je na více místech, třeba i zde ) se aktivně staví a výstavbu navštívil ministr veřejných prací a dopravy Eng Byabagambi .
Další informace jsou i zde: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Jinja_Bridge
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Nová výkonní ředitelka společnosti UNRA Allen Catherine Kagina jmenována do funkce ministrem veřejných prací dnem 1.5.2015. Paní Kagina má 10 leté zkušenosti z daňového úřadu Ugandy (2004-2014) a z dalších institucí a dohlédne tak na celkový chod úřadu z hlediska jeho řízení, protože dosavadní vedení s tím již mělo problémy.
Na severu země, kolem města Gulu se realizují 2 vládní zakázky a to silnice:
*silnice Kamdini - Gulu, délka 62 km
*Kamdini - Kiryandongo, délka 96 km
Na silnici Kamdini - Gulu, která je výstavbě a výstavba běží 1. rok je hotovo 10% prací. Ukončení má být přístí rok v 04/2016. Finanční krytí je státním rozpočtem, zhotovitelem je čínská společnost CCCC.
UNRA posilňuje bezpečnost provozu a chodců.
*silnice Kamdini - Gulu, délka 62 km
*Kamdini - Kiryandongo, délka 96 km
Na silnici Kamdini - Gulu, která je výstavbě a výstavba běží 1. rok je hotovo 10% prací. Ukončení má být přístí rok v 04/2016. Finanční krytí je státním rozpočtem, zhotovitelem je čínská společnost CCCC.
UNRA posilňuje bezpečnost provozu a chodců.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:44:28, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Je to již 2. krát, co se UNRA potýká s korupcí. Prvně se to řešilo mimořádně tvrdě, nyní to probíhá stejně, ale mnohem více je o tom psáno. Prezident Museveni představil vyšetrovací komisi ohledně zneužívání pravomocí úřadu a korupce v UNRA a povede jí soudkyně Catherine Bamugemereire. Kromě toho se vyměnilo nejvyšší vedení, jak jsem psal je zde nová výkonní ředitelka (o několik příspěvků výše). Ta denně cestuje po zemi a nechává si vysvětlit proces výstavby jednotlivých investičních akcií od zakázek za několik mil. USD až po zakázky za desítky mil. USD. Navštívila tak výstavbu nového Nile Bridge, dále výstavbu 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, pravidelně uskutečňuje tlačové konference, navštívila stavbu dostavby severního obchvatu Kampaly a mnoho dalších úseků nových silnic.
Nová ředitelka UNRA, Allen Kagina prohlásila: "Musíme vytvořit atmosféru, ve které neúspěch nebude nepřítel, ale zkušenost. Nesmíme se zastavit v učení, protože to je zastavení pokroku. Nepotřebujeme udělat veliké změny, protože výzvy, kterým čelíme nejsou veliké. Musíme ale zaradit další rychlostní stupeň. Naším cílem je, aby UNRA byl úřad pro národ. Úřad plně funkční a sloužící lidem a společnosti."
Nová silnice Gulu - Atiak Road je již z 90% hotová; jedná se o 74 km zcela nové kvalitní silnice na severu země Dostavba severního obchvatu Kampaly v celé délce na plný profil se rozběhla (problém s kupčením kolem stavebních materiálů) Projekt Kafu - Karuma - Gulu road pokračuje. Jde o obnovu silnice ze 60.-let s cílem zlepšit možnosti cestování v regionu. Policejní vozidla jsou doprovodem nového vedení UNRA po celé zemi, protože nová výkonní ředitelka vyhlásila válku korupčním praktikám a přinutila i řadu čínských společností dodržovat termíny. Projekt Acholibur - Musingo road je výstavba zcela nové silnice v délce 86,4 km. Inspekce výstavby New Nile Bridge Oprava silnice Mukono - Jinja je ukončená. Frézovala se tady vozovka a pokládal se nový asfaltový koberec. Výstavba 74 km dlouhé silnice Mukono - Katosi. Jde již o II. třídu, ale bude plně moderní a zpevněná. Výstavba 93,6 km dlouhé silnice Moroto – Nakapiripirit je hotová již ze 60%. Odevzdaná do provozu bude v lednu 2016. Veliká část rychlostní silnice Kampala - Entebbe bude mít v stavajících nákladech i oplocení. Současné vedení UNRA to dojednalo s čínskou společností CCCC, kolují informace že je to trest za neplnění postupu realizace.
Nová ředitelka UNRA, Allen Kagina prohlásila: "Musíme vytvořit atmosféru, ve které neúspěch nebude nepřítel, ale zkušenost. Nesmíme se zastavit v učení, protože to je zastavení pokroku. Nepotřebujeme udělat veliké změny, protože výzvy, kterým čelíme nejsou veliké. Musíme ale zaradit další rychlostní stupeň. Naším cílem je, aby UNRA byl úřad pro národ. Úřad plně funkční a sloužící lidem a společnosti."
Nová silnice Gulu - Atiak Road je již z 90% hotová; jedná se o 74 km zcela nové kvalitní silnice na severu země Dostavba severního obchvatu Kampaly v celé délce na plný profil se rozběhla (problém s kupčením kolem stavebních materiálů) Projekt Kafu - Karuma - Gulu road pokračuje. Jde o obnovu silnice ze 60.-let s cílem zlepšit možnosti cestování v regionu. Policejní vozidla jsou doprovodem nového vedení UNRA po celé zemi, protože nová výkonní ředitelka vyhlásila válku korupčním praktikám a přinutila i řadu čínských společností dodržovat termíny. Projekt Acholibur - Musingo road je výstavba zcela nové silnice v délce 86,4 km. Inspekce výstavby New Nile Bridge Oprava silnice Mukono - Jinja je ukončená. Frézovala se tady vozovka a pokládal se nový asfaltový koberec. Výstavba 74 km dlouhé silnice Mukono - Katosi. Jde již o II. třídu, ale bude plně moderní a zpevněná. Výstavba 93,6 km dlouhé silnice Moroto – Nakapiripirit je hotová již ze 60%. Odevzdaná do provozu bude v lednu 2016. Veliká část rychlostní silnice Kampala - Entebbe bude mít v stavajících nákladech i oplocení. Současné vedení UNRA to dojednalo s čínskou společností CCCC, kolují informace že je to trest za neplnění postupu realizace.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Uganda zahajuje celostátní kampaň ohledně tzv. silniční rezervy
*rezerva je prostor kolem silnic, který patří státu (přesná definice v tématu nedávno), stát tyto pozemky odkoupil anebo zakázal využívat (vyvlastnění doposud neproběhlo)
*zákaz se týká následujících činností a je tvrdě postiženo porušování:
- jakákoliv výstavba
- jakékoliv sázení rastlin
- jakákoliv manipulace s pozemkami kromě Uganda National Roads Authority
- jakékoliv umístňování reklam a bilboardů bez povolení Uganda National Roads Authority
Uganda National Roads Authority bude jakékoliv nepovolené stavby a výsadbu likvidovat bez předchozího upozornění. A dále UNRA zřizuje telefonní linku pro nahlášení výše popsaných aktivit: 0800100811 a 0800100812
(to jenom na margo aktuálních problémů a řešení ...)
*rezerva je prostor kolem silnic, který patří státu (přesná definice v tématu nedávno), stát tyto pozemky odkoupil anebo zakázal využívat (vyvlastnění doposud neproběhlo)
*zákaz se týká následujících činností a je tvrdě postiženo porušování:
- jakákoliv výstavba
- jakékoliv sázení rastlin
- jakákoliv manipulace s pozemkami kromě Uganda National Roads Authority
- jakékoliv umístňování reklam a bilboardů bez povolení Uganda National Roads Authority
Uganda National Roads Authority bude jakékoliv nepovolené stavby a výsadbu likvidovat bez předchozího upozornění. A dále UNRA zřizuje telefonní linku pro nahlášení výše popsaných aktivit: 0800100811 a 0800100812
(to jenom na margo aktuálních problémů a řešení ...)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Buteraniro - Rwentobo road, v délce 59 km je odevzdáno do provozu. Financování: 92% EU, 8% národní zdroje.
Gulu - Atiak road, etapa dlouhá 74 km je v odevzdaná do provozu. Financování přes Světovou banku a národní zdroje. To je za poslední 3 týdny celkem přes 300 km státních silnic.
Kazo - Nyakahita road, v délce 68 km je odevzdáno do provozu. Financování: Africká rozvojová banka 72,6%, zbytek národní zdroje.
Mbale - Soroti road, v délce 103 km je odevzdáno do provozu.
Gulu - Atiak road, etapa dlouhá 74 km je v odevzdaná do provozu. Financování přes Světovou banku a národní zdroje. To je za poslední 3 týdny celkem přes 300 km státních silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Je odstartován tendr na upgrade zpevnění a novou výstavbu komunikace Kigumba - Masindi - Hoima - Kabwoya Road (135 km)
*balík 1: Kigumba - Bulima (69 km)
*balík 2: Bulima - Kabwoya (66 km), zhotovitel China Railway No. 5 Engineering Group Co. Ltd
Financování: Africká rozvojová banka (ADF) 76,25%, národní zdroje Ugandy 23,75%
Zahájení výstavby ze zůčastnil prezident a výkonní ředitelka UNRA.
Silnice Kazo - Kamwenge (75 km) je již v provozu. Silnice Mbarara - Kikagati - Murongo Bridge road (67Km) včetně nájezdu Isingiro Mabona ( 7Km ) byla štěrková komunikace, nyní plně zpevněná společnosti China Communications Construction Company (CCCC), přičemž 100% nákladů uhradila Uganda ze svých zdrojů. V rámci dostavby severního obchvatu hlavního města Kampala na plný profil v celé délce byla zahájená II. etapa prací společností Mota Engil. Zemní práce jsou ukončené, následuje zpevňování terénu. Výstavba 1. rychlostní komunikace Kampala - Entebbe se znovu posouvá v pracích
*balík 1: Kigumba - Bulima (69 km)
*balík 2: Bulima - Kabwoya (66 km), zhotovitel China Railway No. 5 Engineering Group Co. Ltd
Financování: Africká rozvojová banka (ADF) 76,25%, národní zdroje Ugandy 23,75%
Zahájení výstavby ze zůčastnil prezident a výkonní ředitelka UNRA.
Silnice Kazo - Kamwenge (75 km) je již v provozu. Silnice Mbarara - Kikagati - Murongo Bridge road (67Km) včetně nájezdu Isingiro Mabona ( 7Km ) byla štěrková komunikace, nyní plně zpevněná společnosti China Communications Construction Company (CCCC), přičemž 100% nákladů uhradila Uganda ze svých zdrojů. V rámci dostavby severního obchvatu hlavního města Kampala na plný profil v celé délce byla zahájená II. etapa prací společností Mota Engil. Zemní práce jsou ukončené, následuje zpevňování terénu. Výstavba 1. rychlostní komunikace Kampala - Entebbe se znovu posouvá v pracích
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Nová výkonní ředitelka provádí jednu změnu za druhou a dosahuje vynikající výsledky. Jednak přinutila portugalskou společnost Mota Engil rozběhnout se více při projektu dostavby severního obchvatu hl. města na plný profil v celé délce, jednak donutila k dalším investicím čísnké stavitele za omeškání projektu Kampala - Entebbe (1. rychlostní silnice), jednak navštěvuje desítky míst (v principu všechny regiony), kde se staví a opravují silnice a všude dojednává buď to penále za nedodržení harmonogramu při výstavbě, přičemž neřeší výmluvy na nedostatek stavebních materiálů, ale dané smlouvy a zároveň pohrozila ukončením daných smlouv a zákazem pro přihlašování se do soutěží o další zakázky.
Dále, paní Kagina zavedla v UNRA pravidlo, že přebytečný materiál na nákladních automobilech ve smyslu nadváhy na kontrolních váhách nebude jenom pokutován, ale nadváha se odebere a bude státem znárodněná a to jakýkoliv "sypký" materiál, protože ten je z 3/4 odpovědný za přetížené vozy. Kromě toho se zvedají sazby za pokuty a všechny kontrolní váhy se budou modernizovat tak, aby nebyla možná již žádná korupce.
Za touto osobou stojí samotný prezident země, Museweni. Ten zároveň převzal dohled nad potrestaním ex vedení UNRA za manipulaci s penězi. Tento dohled měl doposud ministr, který spravuje i UNRA. Organizace UNRA tak získává velmi silný status a je to i dobře vzhledem k faktu, že UNRA disponuje obrovskými částkami a z hlediska Ugandy každý 3. investiční dolar směruje do silnic a to již řadu let. Tresty jsou velmi tvrdé, korupce v UNRA již jednou byla a nyní se zavádí zcela tvrdé mechanismy. UNRA zároveň získává status i mezi občany, snaží se zesílit informační kampaně ohledně nové výstavby přímo v regionech, objasňuje co výstavba nových silnic přináší a co musejí obyvatelé poté dodržovat; nestavět nové domy při silnicích atd. To vyšetřování je tak přísné na africké poměry, že to celkovo oceňuje i EU, jeden z dárců mnoha peněz pro výstavbu silnic.
A kromě toho se 30.9. konala vážná konference k realizaci 2. rychlostní silnice v zemi mezi městy Kampala a Jinja A tedy jeden "výcuc" z konkrétní části k tomuto projektu:
Dále, paní Kagina zavedla v UNRA pravidlo, že přebytečný materiál na nákladních automobilech ve smyslu nadváhy na kontrolních váhách nebude jenom pokutován, ale nadváha se odebere a bude státem znárodněná a to jakýkoliv "sypký" materiál, protože ten je z 3/4 odpovědný za přetížené vozy. Kromě toho se zvedají sazby za pokuty a všechny kontrolní váhy se budou modernizovat tak, aby nebyla možná již žádná korupce.
Za touto osobou stojí samotný prezident země, Museweni. Ten zároveň převzal dohled nad potrestaním ex vedení UNRA za manipulaci s penězi. Tento dohled měl doposud ministr, který spravuje i UNRA. Organizace UNRA tak získává velmi silný status a je to i dobře vzhledem k faktu, že UNRA disponuje obrovskými částkami a z hlediska Ugandy každý 3. investiční dolar směruje do silnic a to již řadu let. Tresty jsou velmi tvrdé, korupce v UNRA již jednou byla a nyní se zavádí zcela tvrdé mechanismy. UNRA zároveň získává status i mezi občany, snaží se zesílit informační kampaně ohledně nové výstavby přímo v regionech, objasňuje co výstavba nových silnic přináší a co musejí obyvatelé poté dodržovat; nestavět nové domy při silnicích atd. To vyšetřování je tak přísné na africké poměry, že to celkovo oceňuje i EU, jeden z dárců mnoha peněz pro výstavbu silnic.
A kromě toho se 30.9. konala vážná konference k realizaci 2. rychlostní silnice v zemi mezi městy Kampala a Jinja A tedy jeden "výcuc" z konkrétní části k tomuto projektu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
A je to tady, Uganda odstavila prvních 31 nákladních vozů se sypkými materiály (nejčastěji s pískem) v rámci akce “Operation Protect Road Infrastructure, nyní parkují a rozhoduje se o vybrání sankčního postupu. Uganda zpřísnila systém vážení nákladních vozů (jak do antikorupčních opatření až po rozsah míst pro vážení) a zároveň zvedla sankce jak finanční až po další možnosti trestů. Zhabání materiálu až zákaz podnikání v nákladní dopravě (tohle ještě formálně zavedeno není, ale jde o africkou zemi a již to nabíhá do praxe). Úřednici na vážicích místech jsou pod ochranou armády. A ta je přítomna i u několika členů silniční společnosti UNRA. Ostatně výkonní ředitelka p. Kagina vyměnila přes 80 lidí manažmentu a pozvedla jak kvalitu tak i zavedla regionální úřady včetně rozšíření o mladé odborníky z univerzit. Investice do silnic a prvních rychlostních silnic jsou řadu let na enormních hodnotách a tento stav se nejbližší roky nezmění.
Inu, někde vyježděné koleje opravdu netolerují.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Po další pracovní cestě mohu konstatovat, že Uganda dělá obrovské pokroky při zpevňování silnic, výstavbě nových silnic a v pokračování rozvíjení výstavby dalších rychlostních silnic. Nepíšu sem všechny práce a jejich průběh, protože jak jsou seznamy uváděné ve vláknu, tak se i plní, ba co víc, tak vláda reaguje i na sesuvy po vydatných srážkách mimořádně promptně. Jen něco nové:
A dále doplním, že nová ředitelka UNRA se aktivně podílí na seznamování se s regionálními oblastemi, cestuje po celé zemi, navštěvuje jednotlivé projekty, účastní se na přednáškách pro veřejnost, pro média a vyměnila drtivou většinu celého vedení, které je souzeno za korupci v předchozím období, dále se buduje nové ředitelství UNRA a budují se lokální pobočky, zaměstnávají se noví mladí lidé motivováni stabilním zaměstnáním. Vláda Ugandy i nadále hodlá preferovat investice do silniční infrastruktury a absolutní zastání má nad celým rozvojem prezident státu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uganda
Jde jim to hezky.
Přál bych jim, ať jim tento směr a elán vydrží.
Přál bych jim, ať jim tento směr a elán vydrží.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Birara Bridge, před a po dokončení
Regiony Severní Ugandy, napojení na ostatní části pokračuje
Návštěva severní Ugandy probíhala jen nedávno za účasti ředitelství UNRA. Ta financuje rozsáhlý program zpevňování silnic až po jejich asfaltování. Přistupuje se k výstavbě dopravního značení, budují se regionální složky. Dokladuje to jen celkový rozměr modernizace tohoto afrického státu. Stále je to jen to, co země střední Evropy mají již dávni za sebou, ale je hezké, že se v tom pokračuje i v rozvojových zemích třetího světa a že se investuje i mimo hlavního města a velikých měst.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
A aby nebylo jen při silnicích, tak zde i aktuální stav 1. rychlostní silnice ve výstavbě Kampala - Entebbe Expressway, která se staví od roku 2012 a po tom, co se vyměnilo vedení UNRA, tak se i zdynamizovalo tempo výstavby.
Do provozu se ale i tak neodevzdá letos, ale až v první polovině roku 2017.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
V zemi se dokončila výstavba silničního mostu Ndaiga Bridge, který spájí regiony Bugiri a Tororo. Původní most už byl v havarijním stavu a byla z něho zcela vyloučená nákladní doprava, což způsobovalo obtíže se zásobováním a přetížením vedlejších silnic. Nový most má životnost 100 let.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Cíl pro další období po 1 roce její práce je zvýšit služby pro uživatele. Připravuje se výstavba odpočívek popři hlavních silnicích, apeluje se na udržování čistoty. Jsou zde již přísliby, že se nejen vybudují odpočívky, ale zajistí se na nich hygienická centra (WC, sprchy) a k dispozici bude i občerstvění. Kromě toho všeho se má znásobit činnost periodické údržby pro nezpevněnené silnice a to se i děje v obrovském km rozsahu silnic. Těžká technika srovnává terén a kde je to nevyhnutní tak se používá i makadam, štěrk a další vrstvy materiálů. Staví se nové regionální mosty, které nahrazují ty zcela nevyhovující. Pořádají se v odlehlejších vesnicích jednání s místními představitely, čímž se má dosáhnout další komunikace na úrovni samospráv s občany ohledně realizace silniční infrastruktury a co to obnáší pak i pro obyvatelstvo, protože se má zabránit takovým problémům, které se objevují nyní; nepovolený prodej u silnic, zástavba kolem silnic a nepořádek kolem nových státních silnic.
Allen Kagina má za sebou bohatou kariéru. Prezident Museweni jí do funkce UNRA jměnoval, aby stabilizovala situaci v silničním úřade. V tom, kde se objevila korupce a mezinárodní společenství téměř zastavilo úvěrování tomuto státu. Ona ale překonává původní očekávání. Kromě toho všeho co jsem uvedl třeba pravidelně uskutečňuje konference s médiami a její zástupci z úřadu pro údržbu a výstavbu chodí do rádií, kde dál debatují s moderátory a poté s občany. Více otevřený a transparentní úřad v zemi není. Prochází přes něj miliarda USD napřímo ročně. Za ty léta se dostavují výsledky; Uganda disponuje nejlepší silniční sítí v regionu a stává se dopravním uzlem. Dokáže si sama stanovovat obrovské plány a dokáže je téměř 100% naplňovat. Nemá ani problém se zájemci na PPP výstavbu rychlostních silnic, což je v tomto regionu Afriky velmi výjimečné, protože i Čína je zde velmi opatrná. Kromě toho se zde již staví i významná železniční trať, které odlehčí dopravně další silnice. Tato paní působila na ugandském daňovém úřadě a již za činnost na něm dostala mnoho ocenňení. Ví, jak mají fungovat finanční toky, ví jak jednat na zahraniční úrovni a ví jaké možnosti Uganda jako stát má a co si může dovolit. A za tím vším je prezident, což je nejoblíbenější člověk v zemi a ten jí dal nejen silný mandát do řízení úřadu, ale z hlediska fungování státu i patřičnou ochranu. Nejen kvůli méně stabilním severním regionům, ale i kvůli lepší pozici při vyjednávání se stavebními firmami. Ona ale severní části navštěvovala velmi intenzivně. Na několik týdnů opustila Kampalu a projela všechny regiony a všechny projekty v těch oblastech. Stejně tak i další regiony, ale v nich tolik času již netrávila. Získala tím ohromující podporu regionů.
něco málo o ní na wiki
Toto bude po Kampala - Entebbe další rychlostní silnice: Všechny pak naleznete již zde: Uganda Roads PPP Projects
https://ppiaf.org/documents/3079/download
zde jsou původní dálniční záměry z roku 2013: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 413#p82413
Uganda má tedy představu zcela jasnou. Ze státních zdrojů, od donorů a z úvěrů hodlá investovat do státních silnic a regionálních silnic nejvyššího významu. Ale pro to, že intenzity stoupají a hlavní město se rozrůstá, tak by se uživila již i dálniční síť kolem, ale naní zdroje napřímo nezbývají, ale vzhledem k faktu, že se dokáží zaplatit částečně i přímo, tak se dálnice budou realizovat formou PPP. Ve spolupráci s mezinárodním světem. Maximálně transparentně a postupně. A aby se to zlevnilo, tak to budou rychlostní silnice, ale již kapacitní komunikace.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:50:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Uganda
Na tomto snímku je přinejmenším k pousmání fakt, že dálnice na obrázku je česká D11 u Volče:Diaľničiar píše: Toto bude po Kampala - Entebbe další rychlostní silnice:
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... _3647.html
Jak se jen na promo banner správy silnic v Ugandě dostane česká dálnice, to je mi tedy záhadou
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Já jsem to sem vložil záměrně ten obrázek jako takový.
Nechci ovšem dráždit vaše oko mapmane, ale jak se dostane odkaz na MD ČR na stránky Íránu?
http://www.mrud.ir/portal/Home/Default. ... 9df4fe2cdc
Kampala - Jinja má i své vizualizace; jsou i zde. Ale ten banner mně nedal
Vizualizace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p105266
O projektu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p116632
Nechci ovšem dráždit vaše oko mapmane, ale jak se dostane odkaz na MD ČR na stránky Íránu?
http://www.mrud.ir/portal/Home/Default. ... 9df4fe2cdc
Kampala - Jinja má i své vizualizace; jsou i zde. Ale ten banner mně nedal
Vizualizace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p105266
O projektu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p116632
Re: Uganda
Třeba je za tím dobrá práce našeho MZV , jsou tam i další evropské mocnosti !Diaľničiar píše:Já jsem to sem vložil záměrně ten obrázek jako takový.
Nechci ovšem dráždit vaše oko mapmane, ale jak se dostane odkaz na MD ČR na stránky Íránu?...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Probíhá výstavba/upgrade zpevněné silnice Nasanja - Busunju; na výpadovce od hlavního města dál SZ směrem. Délka úseku je cca. 48 km. Práce se ukončí na konci roku 2017. Terénní úpravy jsou ukončené. Financování zajišťuje pouze ugandský státní rozpočet. Výstavba běží za plného provozu.
Dále se realizuje větší projekt výstavby nové zpevněné silnice od Mukono (nachází se východně od hlavního města na hlavní silnici Kampala - Jinja) dál ve směru na jih k jezeru; Mukono – Kyetume – Katosi – Nyenga Road v celkové délce 74 km. Práce trvají od roku 2014 do roku 2018, protože polovina trasy se staví úplně od základů.
Po celé Ugandě probíhá rozsáhlý projekt na pravidelnou údržbu nezpevněných silnic. I zde znázorněné práce ohledně výstavby nových silnic jsou jen malá část. Rovněž se strhávají staré mostní objekty, pokud je to tak vůbec možno napsat (lávky pro 1 vozidlo) a rozběhla se výstavba nových mostů; betonových anebo železných. Železné konstrukce se vyrábí ve GB.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Bude se zde konat významnější summit: http://eacdf.com/
Ugandské hlavní město Kampala buduje díky KCCA téměř 3 desítky nových silnic/ulic. Hlavní tahy se přestavují z klasických silnic na 4-pruhové atd. Realizace silniční infrastruktury patří k hlavní náplni KKCA v posledních letech a pro současné období v letech 2014 - 2019 se financuje páteřní program s názvem Kampala Institutional and Infrastructure Development Project Phase 2 (KIIDP-2) na základě spolupráce s International Development Association (IDA), který vyřeší odvodnění silnic a vybuduje se kanalizace a vybavení ke kanalizaci, co sníží rozsah možných opakovaných záplav. Hodnota tohoto programu, který již z názvu navazuje na začaté práce je až 260 mil. USD.
Uganda vykazuje řadu let stále lepší výsledky a i nadále je zaznamenáván progres v následujících oblastech:
*zvětšuje se rozsah silnic s pravidelnou údržbou a to jak zpevněnené tak nezpevněnené silnice
*zvětšuje se rozsah silničních mostů, o které je pravidelně pečováno
*zvětšuje se rozsah zpevněných silnic a meziročně se čísla zvětšují
*probíhá výstavba státních silnic a síť státních silnic má vzrůstající tendenci i z řad kdysi lokálních
*segment plánování a příprav zahrnuje stále více projektů jak rozsahem z hlediska délky tak počtem projektů
*kolem hlavního města se formou PPP realizuje příprava a výstavba dálniční sítě v délce přes 200 km
*dostavuje se a prodlužuje 4-pruhový bypass města
*v hlavním městě probíhá proces zpevňování prašných ulic s veškerým technickým zázemím (osvětlení, kanalizace, chodníky)
*v hlavním městě se hlavní silnice rozšiřují na více pruhové kapacitní komunikace
Z hlediska posledního demokratického vývoje jsou v zemi pro rozvoj ekonomiky a dopravy nejdůležitější 2 osoby: prezident Museveni a ministryně financií a plánování Kiwanuka. Za poslední rok i šéfka silničního úřadu Kagina. Uganda rostla do krize ve 2-ciferních číslech a i v roce 2011, nyní se drží v pásmu do 8%. Příjmy obyvatelstva jsou stále vyšší, počet chudobnějších lidí se snižuje, zvyšuje se vzdělanost, stoupají výnosy ze zemědělství. Nastavené jsou neustále 3 priority: vzdělávání, zemědělství a silniční infrastruktura. Z hlediska kapitálových výdajů dominuje ta poslední oblast již řadu let. V afrických cenách, i když náklady stoupají i v Ugandě a je to velká země s téměř 40 mil. obyvateli, ale i tak finance které směrují do silnic po zemi, do lokálního financování a do hlavního města jsou o něco nižší než má průměr stř. a JV Evropy. I když je nutno zdůraznit, že stoupá zadlužování a již 20% státních silnic jde na dluh. Na druhou stranu nové silnice jsou zde nevyhnutností a meziročně stoupá efektivita vynakládaných prostředků díky (a to se již opakuji) tvrdým trestům za korupci na všech úrovních. Během jediného roku se vyměnilo na státních pozicích (za stejné vlády) více jak 600 manažérů, z toho více jak 2/3 čerství absolventi z univerzit případně ještě i ze stáží. Výsledkem je neustále lepší propracovanost všech projektů, budování regionálních kapacit a řešení nedostatků, kdy zhotovitelé naprávají nedostatky na vlastní náklady.
V absolutním vyjádření stouplo HDP od roku 2010 do dneška o 50% z 20 na 30 mld. USD. Kdo by čekal nezaměstnanost na úrovni 40% jak je tomu v Africe v mnoha zemích zvykem, tak by se nedočkal. Zde se sice moc nevydělává a hodně populace jsou mladí lidí, ale i tak je nezaměstnanost kolem 5%. Vládní dluh se blíží ke 40% HDP; stoupá i navzdory vyššímu růstu HDP, ale zdaleka nedosahuje problamtickou úroveň z roku 2006 (73%). Mezinárodní ratingové agentury dávají Ugandě převážně stabilní výhled s písmenem B. Inflace se pohybuje kolem 6%.
Končící se fiskální rok 2015/2016 z hlediska dopravy: http://works.go.ug/wp-content/uploads/2 ... t-2015.pdf
Strategický plán Kampaly na následující období: http://www.kcca.go.ug/uploads/KCCA_STRA ... 5-2016.pdf
Všechno v Ugandě se odvíjí stále od Vize 2040: http://npa.go.ug/vision2040/
V Ugandě působí asi 45.000 vojáků a 40.000 policistů. Dopravní policie se teprve formuje; v praxi často chybí. Při návštěvách představitelů státní moci a to i silničního úřadu jsou bezpečnostní složky vždy zastoupené. Je to z důvodů jak nestability severních regionů tak i celkové dopady na africké poměry. Formálně není žádná složka, která by chránila ministerstvo veřejných prací anebo úřady pod ním, ale všechny mají vyčleněné jednotky. Z hlediska výdajů na armádu tyto dosahují cca. 1 mld. USD ročně, tedy o něco více než jsou kapitálové výdaje na státní silnice. Co se týče dopravní policie, tak její příslušníci jsou zásadně v bílých uniformách.
Demokratizace je zde ve smyslu plnění si základních státních povinnosti a z hlediska krvavé historie je poslední období ukázkou, že to jde i jinak. Prezident je pod obrovskou ochranou a i když vícekrát přislíbil, že již nebude kandidovat, tak to neplatí a je ve funkcích i nadále, přičemž začínal s 3/4 podporou, ale i nyní má stále kolem 55%. I napříč kritikům má zásadní postavení vůči vládě, je silně proreformní a vůči světu (mezinárodní banky, USA, EU atd.) chápavý ve smyslu, že krotí napětí, které někdy Uganda začíná; neadekvátní boj proti šíření HIV/AIDS s cílem maximálně trestat homosexuální menšinu se dostal až pod zastavení mezinárodní pomoci a tady prezident tento kontroverzní zákon trestající tyto jedince nepodepsal a dokonce nařídil zmírnění dosavadní legislativy, i když běží rozsáhlá výuka na školách a tito lidé to v Ugandě nemají lehké. Stejně tak se ale řešilo propuštění politických rivalů, kteří ale údajně stojí za vnitřním terorem ze severu, který si ještě v této dekádě vyžádal mrtvé při přestřelkách v hlavním městě. Jsou propuštěni, ale vyhnaní z Ugandy, takže tak či tak nemohou změnit dění v zemi. Uganský prezident je velmi silně oblíbená postava v zemi, ale je mu přes 70 let a mnoho lidí se obává jak se bude stát rozvíjet, až tady jednou nebude. Decentralizace tady sice je, ale vláda podléhá prezidentovi a nikdo v zemi nemá takovou moc jakou má on. Jiná věc je důvěra, kterou on dokáže projevit a zrovna to se děje vůči ministryni plánování a ředitelce silničního úřadu. I navzdory vysokého věku nemá problém vyjít mezi obyvatele (se strážci všude kolem a na dosah) a zasadit palmy kolem silnic. Rovněž nemá problém jít na místo kontroly vážení nákladních vozidel a prohlídnout si jak to funguje. Nemá problém přecházet se po hraničních mostech anebo jít do odlehlých regionů odevzdávat nové kompy, zahajovat nové vodní linky. Nedělá to pro sebe, ale pro národ ve smyslu, že ví, že je populární a vyžaduje po úřadech, aby neustále běžela osvěta; že odpadky nepatří kolem silnic, jak se má najíždět na kompu atd.
Uganda na rozdíl od mnoha zemí nemá problém zaměstnat "bílé lidi" z řad odborníků na cokoliv ze západu. Rovněž nemá problém najímat si společnosti z USA, EU, Číny, Japonska a z vlastních kapacit a tak se stane, že Japonsko zde staví megaprojekt New Nile Bridge, Mota Engil severní bypass města, čínská CCCC 1. rychlostní silnici, mnoho evropských firem a místních firem pak nové státní silnice atd. Polovina silnic se realizuje díky donorům a podpůrním programům, 1/4 je na základě úvěrů (17% na silnice + financování rychlostní silnice) a zvyšek jde ze státního rozpočtu. Ten se ale stejnou částkou podílí na přípravních pracích a podkladech.
Bohužel, mnoho milionů lidí nemá žádnou kvalitní silnici v dosahu a další miliony je sice mají, ale stojí v kolonách den co den. To se jen tak nezmění. Ale určitě je to lepší výhled do života než občanské války s obrovskými obětmi. I navzdory obrovským investicím se nedá všechno změnit za jednu dekádu, když jich několik bylo absolutně fatálních. Někde se ale začít musí a tady se vykročilo správným směrem a je zde snaha ten směr udržet. Tolik k Ugandě na dlouhou dobu, než bude další aktualizace některé významnější silniční stavby.
*zvětšuje se rozsah silnic s pravidelnou údržbou a to jak zpevněnené tak nezpevněnené silnice
*zvětšuje se rozsah silničních mostů, o které je pravidelně pečováno
*zvětšuje se rozsah zpevněných silnic a meziročně se čísla zvětšují
*probíhá výstavba státních silnic a síť státních silnic má vzrůstající tendenci i z řad kdysi lokálních
*segment plánování a příprav zahrnuje stále více projektů jak rozsahem z hlediska délky tak počtem projektů
*kolem hlavního města se formou PPP realizuje příprava a výstavba dálniční sítě v délce přes 200 km
*dostavuje se a prodlužuje 4-pruhový bypass města
*v hlavním městě probíhá proces zpevňování prašných ulic s veškerým technickým zázemím (osvětlení, kanalizace, chodníky)
*v hlavním městě se hlavní silnice rozšiřují na více pruhové kapacitní komunikace
Z hlediska posledního demokratického vývoje jsou v zemi pro rozvoj ekonomiky a dopravy nejdůležitější 2 osoby: prezident Museveni a ministryně financií a plánování Kiwanuka. Za poslední rok i šéfka silničního úřadu Kagina. Uganda rostla do krize ve 2-ciferních číslech a i v roce 2011, nyní se drží v pásmu do 8%. Příjmy obyvatelstva jsou stále vyšší, počet chudobnějších lidí se snižuje, zvyšuje se vzdělanost, stoupají výnosy ze zemědělství. Nastavené jsou neustále 3 priority: vzdělávání, zemědělství a silniční infrastruktura. Z hlediska kapitálových výdajů dominuje ta poslední oblast již řadu let. V afrických cenách, i když náklady stoupají i v Ugandě a je to velká země s téměř 40 mil. obyvateli, ale i tak finance které směrují do silnic po zemi, do lokálního financování a do hlavního města jsou o něco nižší než má průměr stř. a JV Evropy. I když je nutno zdůraznit, že stoupá zadlužování a již 20% státních silnic jde na dluh. Na druhou stranu nové silnice jsou zde nevyhnutností a meziročně stoupá efektivita vynakládaných prostředků díky (a to se již opakuji) tvrdým trestům za korupci na všech úrovních. Během jediného roku se vyměnilo na státních pozicích (za stejné vlády) více jak 600 manažérů, z toho více jak 2/3 čerství absolventi z univerzit případně ještě i ze stáží. Výsledkem je neustále lepší propracovanost všech projektů, budování regionálních kapacit a řešení nedostatků, kdy zhotovitelé naprávají nedostatky na vlastní náklady.
V absolutním vyjádření stouplo HDP od roku 2010 do dneška o 50% z 20 na 30 mld. USD. Kdo by čekal nezaměstnanost na úrovni 40% jak je tomu v Africe v mnoha zemích zvykem, tak by se nedočkal. Zde se sice moc nevydělává a hodně populace jsou mladí lidí, ale i tak je nezaměstnanost kolem 5%. Vládní dluh se blíží ke 40% HDP; stoupá i navzdory vyššímu růstu HDP, ale zdaleka nedosahuje problamtickou úroveň z roku 2006 (73%). Mezinárodní ratingové agentury dávají Ugandě převážně stabilní výhled s písmenem B. Inflace se pohybuje kolem 6%.
Končící se fiskální rok 2015/2016 z hlediska dopravy: http://works.go.ug/wp-content/uploads/2 ... t-2015.pdf
Strategický plán Kampaly na následující období: http://www.kcca.go.ug/uploads/KCCA_STRA ... 5-2016.pdf
Všechno v Ugandě se odvíjí stále od Vize 2040: http://npa.go.ug/vision2040/
V Ugandě působí asi 45.000 vojáků a 40.000 policistů. Dopravní policie se teprve formuje; v praxi často chybí. Při návštěvách představitelů státní moci a to i silničního úřadu jsou bezpečnostní složky vždy zastoupené. Je to z důvodů jak nestability severních regionů tak i celkové dopady na africké poměry. Formálně není žádná složka, která by chránila ministerstvo veřejných prací anebo úřady pod ním, ale všechny mají vyčleněné jednotky. Z hlediska výdajů na armádu tyto dosahují cca. 1 mld. USD ročně, tedy o něco více než jsou kapitálové výdaje na státní silnice. Co se týče dopravní policie, tak její příslušníci jsou zásadně v bílých uniformách.
Demokratizace je zde ve smyslu plnění si základních státních povinnosti a z hlediska krvavé historie je poslední období ukázkou, že to jde i jinak. Prezident je pod obrovskou ochranou a i když vícekrát přislíbil, že již nebude kandidovat, tak to neplatí a je ve funkcích i nadále, přičemž začínal s 3/4 podporou, ale i nyní má stále kolem 55%. I napříč kritikům má zásadní postavení vůči vládě, je silně proreformní a vůči světu (mezinárodní banky, USA, EU atd.) chápavý ve smyslu, že krotí napětí, které někdy Uganda začíná; neadekvátní boj proti šíření HIV/AIDS s cílem maximálně trestat homosexuální menšinu se dostal až pod zastavení mezinárodní pomoci a tady prezident tento kontroverzní zákon trestající tyto jedince nepodepsal a dokonce nařídil zmírnění dosavadní legislativy, i když běží rozsáhlá výuka na školách a tito lidé to v Ugandě nemají lehké. Stejně tak se ale řešilo propuštění politických rivalů, kteří ale údajně stojí za vnitřním terorem ze severu, který si ještě v této dekádě vyžádal mrtvé při přestřelkách v hlavním městě. Jsou propuštěni, ale vyhnaní z Ugandy, takže tak či tak nemohou změnit dění v zemi. Uganský prezident je velmi silně oblíbená postava v zemi, ale je mu přes 70 let a mnoho lidí se obává jak se bude stát rozvíjet, až tady jednou nebude. Decentralizace tady sice je, ale vláda podléhá prezidentovi a nikdo v zemi nemá takovou moc jakou má on. Jiná věc je důvěra, kterou on dokáže projevit a zrovna to se děje vůči ministryni plánování a ředitelce silničního úřadu. I navzdory vysokého věku nemá problém vyjít mezi obyvatele (se strážci všude kolem a na dosah) a zasadit palmy kolem silnic. Rovněž nemá problém jít na místo kontroly vážení nákladních vozidel a prohlídnout si jak to funguje. Nemá problém přecházet se po hraničních mostech anebo jít do odlehlých regionů odevzdávat nové kompy, zahajovat nové vodní linky. Nedělá to pro sebe, ale pro národ ve smyslu, že ví, že je populární a vyžaduje po úřadech, aby neustále běžela osvěta; že odpadky nepatří kolem silnic, jak se má najíždět na kompu atd.
Uganda na rozdíl od mnoha zemí nemá problém zaměstnat "bílé lidi" z řad odborníků na cokoliv ze západu. Rovněž nemá problém najímat si společnosti z USA, EU, Číny, Japonska a z vlastních kapacit a tak se stane, že Japonsko zde staví megaprojekt New Nile Bridge, Mota Engil severní bypass města, čínská CCCC 1. rychlostní silnici, mnoho evropských firem a místních firem pak nové státní silnice atd. Polovina silnic se realizuje díky donorům a podpůrním programům, 1/4 je na základě úvěrů (17% na silnice + financování rychlostní silnice) a zvyšek jde ze státního rozpočtu. Ten se ale stejnou částkou podílí na přípravních pracích a podkladech.
Bohužel, mnoho milionů lidí nemá žádnou kvalitní silnici v dosahu a další miliony je sice mají, ale stojí v kolonách den co den. To se jen tak nezmění. Ale určitě je to lepší výhled do života než občanské války s obrovskými obětmi. I navzdory obrovským investicím se nedá všechno změnit za jednu dekádu, když jich několik bylo absolutně fatálních. Někde se ale začít musí a tady se vykročilo správným směrem a je zde snaha ten směr udržet. Tolik k Ugandě na dlouhou dobu, než bude další aktualizace některé významnější silniční stavby.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:52:39, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala - Entebbe, Expressway, aktuální stav ze sekce Kajjansi
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Probíhá výstavba nových silnic Mukono - Kalagi - Kayunga and Bukoloto - Njeru v celkové délce 92,5 km. Již se konstruují vrchní vrstvy (vozovka).
Kanalizace, chodníky, osvětlení, úprava terénu je samozřejmostí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Z 99% je hotova nová silnice Moroto - Nakapiripirit v celkové délce 93,3 km.
Letos se zahájil upgrade prašné silnice v Moroto Town v délce 8,9 km
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
UNRA obstarala 16 zcela nových cisteren na vodu. S příslušenstvím na kropení ulic, na polévání zeleně a na hašení (vodní čerpadlo pro další vozidla). Je to základní prvek pro boj s prachem. Budou přerozdělené do regionů. Každá má kapacitu 15.000l vody.
Re: Uganda
Čínské podvozky Foton http://www.foton-global.com/. Čína si Afriku celkem pomalu, nenápadně, ale jistě podmaňuje
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Uganda nahrazuje starý stroj novým na lodní lince Panyimur - Wanseko. Nyní se ještě rozšiřují přístupové komunikace. Stará loď unesla 60t, nová unese 90t. Kromě toho je rychlejší a má další přednosti. Do lodní přepravy Uganda investuje nenormální peníze na místní poměry již řadu let. Přibývá tak nejen linek, ale i rozsah lodí (někde i více na lince) a lodě se stávají kapacitnějšími. O tom tady téměř neinformuji.
http://www.upf.go.ug/download/publicati ... 013(2).pdf . Ani bych to tu nějak nepřidával, ale je zajímavý jednak vývoj a jednak činnost policie. O Ugandě se mj. mluví jako o policejním státu, ale na to, že je zde téměř 40 mil. lidí, tak je zde necelých 40.000 policistů (udržuje se poměr 1.000 policistů na 1 mil. obyv.), což třeba na Slovensku je to 20.000 na 5,5 mil. lidí.
Většina dopravních nehod, absolutní většina, se stane v hlavním městě a okolí. To, že počet nehod klesá je zásluha hlavně dopravní policie, protože na kvalitě silnic se to až tak tady nepodepisuje. Je to opravdu hlavně díky řízení provozu na komplikovaných místech ve městě a díky edukaci řízení a dalších programů. Dopravní policisté zároveň patří k ohroženým lidem vzhledem k dýchání splodin. Spoznáte je dle uniforem, které mají bílé.
Dále, zde je kompletní policejní zpráva ke kriminalitě včetně dopravní za rok 2013:
Většina dopravních nehod, absolutní většina, se stane v hlavním městě a okolí. To, že počet nehod klesá je zásluha hlavně dopravní policie, protože na kvalitě silnic se to až tak tady nepodepisuje. Je to opravdu hlavně díky řízení provozu na komplikovaných místech ve městě a díky edukaci řízení a dalších programů. Dopravní policisté zároveň patří k ohroženým lidem vzhledem k dýchání splodin. Spoznáte je dle uniforem, které mají bílé.