Uganda pro fiskální rok 2012/2013 vyčlení rekordní částku pro sektory: silnice, polnohospodářství a vzdělání. Díky temu bude provedena zásadní rekonstrukce na těchto silnicích (včetně jejich ukončení, jestli již práce probíhají:
Fort-Portal-Bundibugyo (104km), Busega-Masaka (116km), Nyakahita-Kazo-Kamwenge (143km), Kawempe-Kafu (166km), Malaba/Busia-Bugiri (82km), Tororo-Mbale-Soroti (152km), Mbarara-Katuna (124km), Jinja-Kamuli (60km), Mbarara-Kikagati-Murongo Bridge (75km), Hoima-Kaiso-Tonya (85km), Vurra-Arua-Koboko-Oraba (92km), Gulu-Atiak (74km), Ishaka-Kagamba (35.4km), Kabale-Kisoro-Bunagana/Kyanika (101km), Masaka-Mbarara (154km).
Celkem se opraví: 1.563,4 km.
Dále vláda rozestaví zcela nové stavby:
Kampala-Entebbe Expressway (51km), Moroto-Nakapiripirit (93km), dualing of Kampala Northern Bypass (17km), construction of Mbarara Bypass (40km), upgrading of Kamwenge-Fort Portal (66km) and upgrading of Atiak-Nimule (35km).
Celkem se rozestaví: 302 km nových silnic a dálnic.
Dále vláda bude mít dostatek peněz pro přípravní práce na zahájení stavebních na silnicích:
Olwiyo-Gulu-Kitgum (167 kms), Moroto-Nakapiripirit (92 kms), Muyembe-Nakapiripirit/Moroto-Kotido (193 kms), Soroti-Katakwi-Moroto-Lokitanyala (208 kms), Kapchorwa-Suam (77 kms), Villa Maria-Sembabule (48 kms), Mpigi-Maddu-Sembabule (135 kms), Mukono-Kyetume-Katosi-Nyenga (74 kms), Ntungamo-Kakitumba/Mirama Hills (37 kms), Rukungiri-Kihihi-Kanungu-Ishasha (74 kms), Kyenjojo-Kabwoya (102.4 km), Buwaya-Kasanje-Mpigi-Kibibi-Mityana (90 kms), Hoima-Butiaba-Wanseko (111 kms), Kayunga-Galiraya-Bbale (88.5 kms), Kabale (Ikumba)-Kanungu-Buhoma (120.0 kms), Ishasha-Katunguru (88.0 kms), Kabale-Bunyonyi (6.0 kms), Mbale-Lwakhakha (41.0 kms), Atiak-Adjumani-Moyo-Afoji (104.0 kms).
Pro střednědobý horizont se připraví: 1.855,9 km silnic pro opravy a výstavbu.
Vláda dále letos začíná s výstavbou následujících mostních staveb:
*Second Nile Bridge at Jinja
*Nalubaale-Kiira Bridge
*Bulyamusenyu and Muzizi Bridges
*3 mosty na Atiak-Moyo-Afogi Road, Kanyamateke (Kisoro), Karujumba (Kasese), Alala (Nebbi) and Kasaigi (Kibale) *Semuliki Bridges
O stávající silnice se stará dostateční technika. Uganda se snaží za každou cenu zlepšit dostupnost odlehlejších oblastí a přítáhnout investory i mimo větší centra země. Je vidět, že přebrání regionální sítě do státní správy přináší ovoce.
- news006px.jpg (261.45 KiB) Zobrazeno 41689 x
Na silniční techniku pro 22 oblastí vláda zainvestovala 100 mil. USD, úvěrem na 40 let. Je to krok, který umožní oblastem vyvinout se a po 40 letech převzít starost o své silnice plně do svých rukou. Financne kryje Čína. Hlavním obsahem techniky je 450 těžkých strojů, které mají udržet nezpevněné silnice v celoročně sjízdném stavu. Jde o sklápače, grejdre, kolesové nakladače, dozéry, rýpadla. Technika bude určena pro 13.000 km regionálních silnic, do kterých investuje i vláda i regiony.