Právě je 25.11.2020 23:35:07




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Uganda 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Strabag tady získal kontrakt. Postaví v severní části země silnici za v propočtu 54 mil. €. Celkem 66 km silnice, kterou bude spolufincovat i European Development Fund. Jde o silnici Atiak - Laropi. Výstavba se má zahájit v 03/2020 a trvat bude 30 měsíců.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


17.2.2020 21:10:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
jak jsou na tom těžiskové stavby, sledované projekty/stavby v tématu

V rámci výstavby a dostavby Kampala Northern Bypass se realizuje jak prodloužení tahu tak rozšíření té části, která byla ve 2-pruhu. Tak jak je opakovaně psáno v tématu. Mimo toho se staví i nové MÚK a to se dosáhne upgradem v té formě, že se trasa vede po 6 nadjezdech, tzv. flyoverech s úpravou vedení na ty KO. Celý tento projekt je dle UNRA v plnění na 68%, co je postup o asi 8% za půlroku.

Obrázek

Obrázek

Dále, informace k připravovanému projektu dalšího rychlostního tahu, který bude nejdelším v zemi, tedy Kampala - Jinja expressway, tak k 03/2020 je již uvedeno i plánované zajištěné financování:

Africká rozvojová banka poskytne úvěr ve výši 229,47 mil. USD.
Francouzská rozvojová agentura poskytne úvěr ve výši 105 mil. USD.
Ugandská vláda poskytne zázemí pro 301,17 mil. USD.
Soukromý investoři zajistí 844,36 mil. USD.

Celkem se tedy počítá s bezmála 1,5 mld. USD. Tyto peníze směrují najednou i na projekt Kampala Southern Bypass Highway.

https://constructionreviewonline.com/20 ... y-project/

    The initial project preparation commenced with a feasibility study in 2010 before it hit a snag due to unknown reasons. The 95 kilometer (59-mile) Project comprises of:77km of the Kampala—Jinja mainline (KJE) Expressway of 4+4 lanes for the first 32km, and then 2+2 lanes for the remaining 42km with a design speed of up to 120kph and Kampala Southern Bypass (KSB) – an 18km Urban Expressway of 2+2 Lanes with design speed up to 100kph which will start at Butabika, on the Eastern outskirts of Kampala, and link with the new Kampala- Jinja mainline Expressway then connect in Munyonyo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


22.3.2020 16:02:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Také Uganda bojuje s cílem snížení tempa rozšíření nového koronaviru. Všechny státní úřady včetně silničního UNRA razí jednotnou linii. Všeobecně vlivní politici apelují na obyvatelstvo, aby byl každý co nejvíce doma. Roušky k tomu. A samozřejmě časté mytí rukou. Ugandské zdravotnictví není na takové něco připraveno, pokud by se situace vymkla spod kontroly. Díky lepším vztahům nejen s Čínou se daří zajistit potřebný materiál. Silniční výstavba paralyzována není, ale tempo se zpomalilo kvůli zajištění bezpečnosti pracovníků. Je nutno zdůraznit, že vzhledem k významné pozici UNRA na čerpání státního rozpočtu teď Čína zlepšila svojí pověst a všechny hlavní čínské stavební firmy sem dopravují hromady materiálu a to nejen roušky, ale i třeba 1000 speciálních matrací na postele a další nemocniční vybavení ve formě darů.

Problémem je slabší zdravotnická infrastruktura. Tedy i možnosti testování. Ale prozatím je evidováno 54 případů s tím, že nikdo nemoci COVID-19 nepodlehl. Uganda zavedla hromadu opatření s důrazem na P.R. do zemí, kde se dobře nevede a jejich zdravotnické systémy přitom patří ke světové špičce, což dost pomáhá na místní vnímání problému jako vážného. Dále je informace, že celkem se již testovalo 5664 lidí.

Místní ekonomiku pandemie zasáhne, ale dle odhadů jen mírně. Nepropadne se, ale sníží růst HDP. Světová banka připravila pro Ugandu pro letošní a nastávající rozpočtový rok celkem 190 mil. USD.

UNRA mezičasem obstarala 10 vozidel. Regulérním tendrem se nakupují již všechny kategorie vozidel pro UNRA. Po zajištění techniky a vybudování lokálních kapacit se tak zesilní dosah HQ na jednotlivé pobočky a stavby, čímž odpadne outsourcing zajišťování dopravy.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


14.4.2020 13:39:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda dokázala za 4 roky postavit 1300 km silnic. Síť zpevněných státních silnic je nyní na úrovni 5600 km. Ve výstavbě je přitom dalších 1400 km. :!:

V rámci výstavby hlavních silnic se staví třeba již i série mostů na nich. Třeba na 159 km dlouhé silnici Masindi [Kisanja] Park, Tangi Junctn & Paraa—Buliisa bude most Paraa dlouhý 525m. Po dokončení se ušetří čas cestování o rozsahu mnoha hodin :arrow:

Obrázek

Tady je část hotového úseku na silnici Hoima - Butiaba - Wanseko :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


27.7.2020 18:38:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
V zemi se staví rychlostní tah Busega - Mpigi Epressway (lze dohledat ve vláknu, s funkcí hledat to jde ještě rychleji) a tady záběr na stav:
Příloha:
EfxTFScWoAETTBG.jpg
EfxTFScWoAETTBG.jpg [ 155.86 KiB | Zobrazeno 1934 krát ]

Na výše uvedeném záběru je budoucí napojení na silnici Masaka u Lungala. Busega je předměstím Kampaly. Začátek bude prakticky na okruhu Kampaly (křížení Kampala - Entebbe Expressway, již v provozu a v rámci dostavby na plný profil pak tah Kampala Northern Bypass Highway). Vznikne tak 27 km 4-pruh JZ směrem od hlavního města. Do výstavby šla rychleji než plánovaný tah Kampala - Jinja, kde to bude formou PPP, kde se to ale pečlivě připravuje a vybírá zhotovitel.
Příloha:
Ef8gubuWkAMVAeW.jpg
Ef8gubuWkAMVAeW.jpg [ 74.14 KiB | Zobrazeno 1934 krát ]

Příloha:
Ef8gu9MXYAAIOFh.jpg
Ef8gu9MXYAAIOFh.jpg [ 78.68 KiB | Zobrazeno 1934 krát ]


Staví a opravují se další stovky, respektíve tisícovky km silnic, ale pro omezenost času zde o nich možná jindy. Uganda taky staví desítky nových mostů nejvyšší kvality, v rámci realizace státní silniční sítě. Zde je starý a nový most Kamolo na tahu Soroti - Katakwi - Akisim:
Příloha:
EeHL4X4XkAIYJCL.jpg
EeHL4X4XkAIYJCL.jpg [ 99.46 KiB | Zobrazeno 1934 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


23.8.2020 19:15:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Rekonstrukcí prochází silnice Ishaka - Katunguru, která prochází NP Queen Elizabeth, kde žije mj. 95 cicavců a na 600 druhů vtáků. 95% prací je ukončeno. Silnice byla rozmlácená, co bylo jak problémem pro okolní vyrušování tak se nerozvíjel cestoní ruch.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


29.8.2020 22:27:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Dále, i v tématu píšu, že Uganda zlepšuje a staví kolem 880 km silnic, které zajistí lepší spojení v rámci ropných nalezišť. Propojí se komunity, regiony a napojí novo budovaná rafinerie. Již jen 700 km se staví, protože 159 km silnice je již hotovo. Jde o úsek kolem Masindi (Kisanja) Park Junction, Tangi, Paraa - Buliisa. Mj. je tady rozmanitá flóra a fauna, takže se tady může rozvinout i cestovní ruch.

https://pbs.twimg.com/media/Ef73m9jXkAI ... ame=medium

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


29.8.2020 22:39:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Parliament has allowed the Uganda National Roads Authority (UNRA) to procure a contractor for the Kampala-Jinja Expressway (KJE), authorities have revealed. :arrow:

https://www.newvision.co.ug/news/152200 ... -expresway

*v tématu k nalezení, jde o bezmála 100 km dálnici v nákladech kolem 1-1,5 mld. USD, mezi Kampala - Jinja

Dále, pohled do minulosti... Zdůrazňuju, že SB se podílela na přípravě, ale prakticky tyto stavby nefinancuje a i ta původní cena 1,5 mld. USD již neplatí, protože se ty ceny v Ugandě dostávají jinam.

Diaľničiar píše:
Vláda společně se Světovou bankou informovali o dalších projektech v hodnotě 1,5 mld. USD :arrow:

*The Kampala - Jinja expressway project, 600-800 mil. USD, součást Trans-African highway, projektová dokumentace bude dokončena letos, výstavba by se měla započít v roce 2015 a trvat má 3-4 roky, bude to 2. rychlostní silnice v zemi s délkou 80 km
*The Kampala Southern bypass, dokončení obchvatu hl. města a zároveň propojení rychlostních silnic Kampala - Entebbe a Kampala - Jinja, 250 mil. USD, délka 18 km, do roku 2014 se má ukončit přípravní proces a následně v dalších letech zahájit výstavbu
*The Kampala - Mpigi expressway, 300-350 mil. USD, tato RC se napojí na Kampala - Entebbe, délka 40 km, začátek výstavby bude znám při tvořbě rozpočtu na další období
*The Kampala - Bombo expressway, prozatím nejsou známé další informace, vláda je zde ve fázi přípravy

Já jen doplním, že se již se staví 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, formou PPP s pomocí Číny, v délce 51,4 km.

Tak se zdá, že Uganda by mohla mít v roce 2030 přes 200 km silnic dálničního typu. :idea:


Aktuální stav:

*Kampala - Jinja, v tendrování, stačí si vybrat zhotovitele, očekává se dokončení v roce 2026
*Kampala jižní bypass je zařazen k tahu Kampala - Jinja
*Kampala - Mpigi je již ve výstavbě, viz tato ale i předchozí strana, ovšem délka je nakonec 24 km
*Kampala - Bombo je po novém v návrhu, kde se počítá s 10 rychlocestami, které mají odbřeměnit od dopravních kolon hlavní město a kdy se začne, tak to se neví

V provozu je 52 km Kampala - Entebbe. V roce 2030 tak může být v provozu kolem 200 km dálniční sítě, na tomto se nic nezměnilo. :idea:

Kampala mj. získává nové MÚK. Dále získává 30 důležitých dopravních uzlů světelnou signalizaci. Dále se formují obchvaty, severní se dostavuje na plný profil, jižní se zahájí v rámci spojení Kampala - Jinja. Na všechny důležité směry pak povedou rychlostní tahy. Na letiště v Entebbe již stojí. Stát jako takový dokázal postavit 5000 km nových státních silnic v rámci celé země a desítky mostů. Další objem se furt staví. Další tisícovky km získávají kvalitní údržbu, na co zase směrují zdroje do nákupu potřebné techniky.

Kampala musí řešit i další problémy, třeba kanalizační síť. Město trpí na povodně. UNRA se dále stará o přepravu po řekách. Takže těch problémů je tady mnoho, ale ty páteřní investice se realizují dle plánů, s omeškáním v řádu pár let, nikoliv pár dekád.

Ty další rychlostní tahy, které se tady plánují jsou:

Kibuye - Busega Expressway
Kampala Outer Beltway (Ggaba-Seeta-Matugga-Wakiso-Nsangi)
Nakasero - Northern Bypass Express Route, Kampala - Nansana - Busunju Expressway a Kampala - Bujuuko Dual Carriage

A je důležité zmínit, že 1/2 profil tahu Nansana - Busunju již stojí. :!:
viewtopic.php?p=203580#p203580

Plánuje se dostavět formou dostavění druhé silnice, k tomu obchvaty kolem sídel s napojením v rámci MÚK nebo větších kruhových objezdů. Tyto změny v rozvoji, mezi plánem a výstavbou se dějí pro to, že se urbanizace hlavního města je rychlejší, než se původně počítalo.

Výstavba silniční infrastruktury řadu let tvoří 1/3 kapitálových výdajů země. Z hlediska výstavby pak až polovinu co do roviny veřejné infrastruktury (energetické, vodohospodářské, dopravní a budování sídel státní správy atd. projekty). Druhá 1/3 jsou investice do vzdělávání vzhledem k rozsahu mladé populace a budoucnosti státu, který nechce být na věky zaostalým. A ta třetí jde do zemědělství. Ugandská půda může uživit 200 mil. lidí.

Dopady COVID-19 na ekonomiku: růst HDP se zpomaluje, prozatím na asi 3%, oproti ex roku kde byla hodnota 5%. Roste veřejný dluh, který dosáhl ke konci r. 2019 hodnoty kolem 13,3 mld. USD. To je asi 40% HDP, přičemž až do roku 2024 se počítá s tím, že zadlužení bude růst když dosáhne hodnoty 50% HDP. Rozpočet vlády nyní dává 9% na dluhovou službu. MMF v rámci koronakrize uvolnil pro Ugandu skoro 0,5 mld. USD a Africká rozvojová banka dalších 0,3 mld. USD. Tyto peníze směrují prioritně do sektoru zdravotnictví. UK pak poskytují dalších 300 mil. USD na udržení stávajících plateb dluhové služby. Dluh Ugandy je relativně nízký, protože prudce rostlo v uplynulých letech HDP. Přechod z agrární země do jiné kategorie je složitý a není levný. Bez práce je kolem 10% obyvatelstva a až 1/5 žije v chudobě. Ovšem tohle číslo za 10 let kleslo 10%, takže ta změna tady již cítit je.

Všechny základní cíle chce Uganda dosáhnout v roce 2040. Tedy proměnit agrární charakter živobytí, vybudováním energetické a dopravní sítě, zmodernizováním školského systému dostupného všem a udržení bezpečnosti a politické stability, což v praxi značí vybudování státní správy s dosahem do regionů. Jedno na druhé navazuje a je zpomalováno globálními výkyvy. Ten cíl má to nejtěžší za sebou: složité plánování se ukazuje v praxi: ty silnice stojí a staví se, ty elektrárny a přehrady se staví a další stojí a mladí lidé doopravdy studují a uplatňují se i mimo pole.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


30.8.2020 15:45:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda vylepší silnici Kira - Matugga. Jde o součást budoucího Outer Ring Road Kampala. Pro lepší ukázku taky mapa.
Příloha:
5.JPG
5.JPG [ 61.11 KiB | Zobrazeno 1504 krát ]

Projekt obnáší celkové vylepšení silničního tahu Kira - Kasangati- Matugga. 16 km dostane nový povrch, rozšíří se prozatím na kvalitní silnici I. třídy. 2 km přes Kira se zdualizují. Křizovatky se vylepší přidáním odbočovacích větev, přidají se světelné signalizace, ale taky MÚK. Navíc se postaví 5 km napojovacích silnic do okolí, k nemocnici, do zón s bydlením atp. Na každé straně silnice budou navíc 2m pásy pro pěší a cyklisty. Financování: vláda Ugandy. Zhotovitel: CCCC.

Tohle všechno se tady dnes dělá, je to 22 velkých silničních investicí:
https://pbs.twimg.com/media/EbHHM1hXYAU ... ame=medium

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


11.9.2020 16:10:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Do provozu se odevzdala již část MÚK v rámci budovaného Severního okruhu města Kampala a to v oblasti Kalerwe—Gayaza.

https://pbs.twimg.com/media/Eh3TrkxXgAA ... name=small


Dále, Světová banka dala grant ve výši 130,8 mil. USD na upgrade 105 km tahu Koboko - Yumbe - Moyo. Upgrade značí proměnu štěrkové silnice na asfaltovou silnici. Jde o silnici, která se táhne od hranic d DRK podél hranic s Jižním Súdánem. Mapa: https://pbs.twimg.com/media/EhoCOMYXkAM ... ame=medium .


Dále, firma STRABAG zahajuje výstavbu silnice Atiak - Moyo - South Sudan. Silnici podporuje EU a ugandská vláda. Již se seskupuje potřebná technika pro výstavbu: https://pbs.twimg.com/media/Ehn6Cd3X0AE ... ame=medium , https://pbs.twimg.com/media/Ehn5_vBX0AE ... ame=medium . Tah bude mít jednou celkovou délku 101 km, hotovo má být v roce 2023 již první úsek. Příprava prvních studií pro výstavbu silnice se začala v roce 1998, na projektu se začalo pracovat v roce 2011. Výstavba bude stát v propočtu celkem 54 mil. € v délce 66 km v jižní části tahu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


14.9.2020 12:32:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda si kdysi plánovala dálniční síť ve spolupráci se Světovou bankou, dnes se část z nich staví. Pak oznámila v roce 2019, že by to chtělo postavit 10 dálničních tahů hlavně i v rámci hlavního města, kde se odehrává většina dopravních kongescí. A nyní, koncem roku 2020 přichází s informací, že připravuje nový Expressway Development Master Plan for Uganda.

Jak již Kampala dostává svůj projekt flyover, 1. etapa, tak tady třeba 2. etapa. Flyover, tedy výstavba silniční sítě nad úrovní země jakožto MÚK. A jak to již bývá, umělecké vize jak to bude vypadat:

Obrázek

Vývoj investicí:

Na základě priorit stanověných v dokumentu Vize 2040, čemu se přizpůsobují rozpočty na vícero let a i každoroční výdaje je v plánu, že v roce 2040 bude žít ve městech nadpoloviční většina obyvatel ve městech a z nich nejvíce v Kampale, kde ale většina lidí žije ve slumech se zcela neadekvátním stavem základní technické infrastruktury. To značí, že samotná Kampala utrácí na stávající upgrade, ale i novou výstavbu asi 1/4 investičních výdajů na infrastrukturu, co odpovídá tomu faktu, že se tady odehrává 1/4 ekonomiky. V roce 2040 má mít město vyřešen problém s kanalizací, lépe zvládat povodně, zpevnit většinu ulic a posunout výstavbu bydlení. Společně s tím má mít město na všechny tahy kapacitní tahy a dobudován má být okruh města od západu severem (hotovo nebo v dostavbě) na východ a od západu na jih k letišti (hotovo). Samotná jízda městem se má vyřešit nadjezdama nad stávající úroveň země (v realizaci).

Pro rok 2020/2021 je jasně stanověno, že z celýho rozpočtu jde 19,7% peněz na dopravní infrastrukturu a na další infrastrukturu veřejnýho významu. Jde dokonce o navýšení o +0,1% proti rozpočtu 2019/2020. Na bezpečnost a to jen pro srovnání jde 2. nejvyšší částka a sice 9,5% (pokles z 11,1%) a na vzdělání 10,9% (z 10,4%). Na bydlení je třeba 0,6% (z 0,7%). Jednoduše Uganda nyní propájí regiony a staví nejdrahší projekty v historii státu. Až to bude, tak se bude dát posunout dál. Na dluhovou službu směruje letos 11,9% (z 9,6%). Realita bude pro koronarizi odlišná, ale plán nepustí.

Celkové vládní výdaje ale klesají z 32,6 místní měny a sumy na 30,2. Vláda nechává víc peněz "jiným". Detail sektoru, co nás zajímá:
Příloha:
55.JPG
55.JPG [ 120.09 KiB | Zobrazeno 984 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


27.9.2020 15:45:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Když se podíváme na Ugandu z hlediska mezinárodní logistiky, tak k 15.4. se to dá charakterizovat následovně:

Uganda Road Network
Příloha:
mapa.JPG
mapa.JPG [ 177.23 KiB | Zobrazeno 984 krát ]

Uganda má snahu všechny ty "červené" barvy proměnit na kvalitní zpevněné silnice jaké lze ve vláknu vidět. S tím, že se realizují i dálnice, rychlostní tahy aneb průtahy v pár km délky ve větších městech i mimo Kampaly.

Je hezky vidět, že na sever moc možností není, stejně tak na západ. Proto i Rwanda dělá co může, aby se napojila na Ugandu jakožto i Uganda na Keni, ať mají přístup k přístavům v ní. Proto se taky formují i tyto tahy a do budoucna se promění v celé délce na 4-pruh. Prozatím jen lokálně.

Státní silnice, tak jak všude, tvoří jen pár desítek % silnic, ale vykonává se na nich téměř veškerý tranzit. Respektivě i až 95% osobní dopravy.

Silniční síť se z roka na rok vylepšuje. Asfaltové silnice jsou považovány za nejlepší v zemi. Pokud se na trasách červené barvy vyskytují ještě nezpevněné úseky, pak je nejhorší situace v období dešťů. Je ovšem známo, že Uganda již disponuje adekvátní těžkou technikou i pro údržbu těchto silnic a zajišťují standardní sjízdnost.

Celková dopravní vytěženost je slabá a celý stát je dobře dostupný za pomoci menších nákladních vozidel. Nebo pak lehkých motocyklů zde pod jménem Boda Bodas, které zvládnou i náročnější terén.

Uganda má společně s Kení a Tanzánii stejné přípustné zatížení na os:
Příloha:
56.JPG
56.JPG [ 55.53 KiB | Zobrazeno 984 krát ]


Železniční doprava tady prakticky nehraje význam. I proto tomu odpovídá to % přepravy na silnicích. Železniční spojení je tady pouze s Kení, jinak končí tratě u hranic s DRK i JS, ke Rwandě ani trať nejde.
Příloha:
57.JPG
57.JPG [ 101.71 KiB | Zobrazeno 984 krát ]

V zemi je celkem 1350 km tratí, ale zdůrazňuju, že velká část z nich se již 20 let nevyužívá a tedy i provoz na nich je značně limitován. Opravy na nich se začínají realizovat, přičemž je tady jediná priorita: tratě na Kampalu respektivě i Jinja a směrem na Keňskou Mombasu, tedy paralelně k plánovaným dálnicím a výkonným vedením elektrické energie.

V letech 2014 až 2015 vláda nakoupila 20 lokomotiv a 500 vagónů. Tato investice společně s investicemi do tratí se provedla znovu výhradně pro trať od Kampaly po Keni. Tím se povedlo alespoň trochu odlehčit přeplněné silnice, protože umíte si představit kolik materiálů lze lépe přepravit po železnici než na nekonečné snůře kamionů. Pro lepší železniční propojení Uganda - Keňa je taky soukromá železniční firma. Uganda má v keňské Mombase taky část přístavních aktivit. Je tedy zřejmé jakým směrem se bude rozvíjet dopravní infrastruktura.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


27.9.2020 16:10:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. Musel jsem odstranit i 1 příspěvek (svůj), protože obsahem byl jen odkaz třeba na rozpočet pro daný rok a již nebyl aktuální a nedávál pak smysl. Nyní ještě něco dopíšu, spíš se zaměřím na některé souvislosti, protože obrazového a informačního materiálu je v tématu dost.

Za období 10 let se tady udělal velký kus práce. Uganda na tom nebyla dobře, převážná část dopravy stála na silniční síti, ale doopravdy stála. Od roku 2005 se začal první program ve výstavbě vícero projektů a nejen silnic, ale práce nabírají opoždění a média varují před korupcí atd. Ono není snadné z takových výchozích podmínek udělat posun dopředu, hlavně po zkušenostech ohledně bezpečnosti a dalšího přežití.

V bahně: download/file.php?id=6345 se muselo jezdit zcela běžně. Já jízdu bahnem zažil, cesta co by v EU trvala 20 minut tady trvala 4 hodiny a to ještě s vypětím technických sil. Náš miniaturní autobus měl co dělat. Jediná dekáda uběhla a v Ugandě se postavilo 5000 km vysoce kvalitních státních silnic a další bezmála 2 tisíce se staví aneb tendrují.

V trochu jiné kvalitě: download/file.php?id=6294

Není možné, aby Uganda mávnutím čarovného proutku vystavěla 20 tisíc km silnic za 10 let a k tomu 300 km dálnic. A k tomu zajistit všechno ostatní. To možné není, a právě proto Uganda poslechla a zakoupila potřebnou techniku k údržbě i té nezpevněné silniční sítě! Kterou umí po deštích patřičně upravit do sjízdného stavu. Technika čínská byla v roce 2017 nahrazená japonskou, bezmála 1200 ks za 675 mil. € do 121 sídel technické pomoci silničního úřadu. UNRA, tedy silniční úřad přitom vznikl teprva v roce 2008. Za 12 let dokázal vystavět aneb si pronajmout adekvátní centrálu v Kampale a vybudovat 121 poboček v celé zemi a zaměstnat vlastní manažéry z univerzit k projektování, plánování, financování včetně nástrojů jako PPP aneb úvěry z různých bank a fondů. Na jeho čelo se v roce 2015 dostala expertka na finance A. Kagina ( download/file.php?id=6597 ) a vládne úřadu dodnes. Samo o sobě vystavět mozek za pochodu rozvoje silnic si žádá mnoho i zkušeností, které Uganda neměla, ale nechala si poradit a nechává si radit doposud. Především je Uganda ale sama sebou: protože když čínské firmy nestaví kvalitně, je nutno s nima zatočit. A to Uganda vícekrát udělala. Bez obav, že by se Čína rozzlobila. A to se týče jak projektu Kampala Entebbe Expressway v délce 51 km (v provozu), tak dalších silnic po zemi. Když Mota Engil neumí dostavět včas 21 km severního obchvatu Kampaly, tak dostala sankce bez ohledu na to, že to je Mota Engil z EU. Být sám sebou, mít důvod a argument, proč je nezpokojenost, neplatit navíc za něco co má být za méně a Uganda se tím řídí dodnes.

Číslování/Značení silnic. Jedete po silnici a ani nevíte kde ste, celé stovky km. To se již nestane. Uganda čísluje hlavní tahy: download/file.php?id=7583 , ale taky nezpevněné méně důležité: download/file.php?id=7579 . Je nutno si uvědomit, že když se udělá silnice napříč město/vesnici, tak najednou vozidlo nejede 25 km/h ale klidně 50 km/h a je nutno na to pamatovat: download/file.php?id=7581 . Jsou to takové detaily, ale tomu se říká "rozvoj a pokrok", tady je k tomu hezký výrok ředitelky UNRA: "Musíme vytvořit atmosféru, ve které neúspěch nebude nepřítel, ale zkušenost. Nesmíme se zastavit v učení, protože to je zastavení pokroku. Nepotřebujeme udělat veliké změny, protože výzvy, kterým čelíme nejsou veliké. Musíme ale zaradit další rychlostní stupeň. Naším cílem je, aby UNRA byl úřad pro národ. Úřad plně funkční a sloužící lidem a společnosti."

Nejdelší most v Ugandě je 1,5 km dlouhý most Nambigirwa na tahu Kampala - Entebbe Expressway: https://pbs.twimg.com/media/Djql8ZjWsAEuK9l.jpg . Překlenuje mj. bažiny.

100 let zpátky, Kampala - Entebbe: https://pbs.twimg.com/media/Dhz7NNpWAAAG1K5.jpg

Bylo tu 7 a je tu 10 lodních linek. Nemluvě o tom, že je násobek trajektů/komp a navíc jsou kapacitnější. Na tenhle segment se tady nezapomíná.

Čína nebo kdokoliv si často dělníky přiveze se sebou. Uganda trvá na tom, že většina musí být z Ugandy. Dá se to, jsou trenážery: https://pbs.twimg.com/media/DoujkXHW0AARARZ.jpg .

Je častý jev, že hlavně nákladní vozidla co vozí sypké materiály jsou přetížené. Mnoho afrických států (a nejen) se s tím trápí, instalují se proto váhy. A Uganda umí vozidla nejen odvážit ale i zabavit. Pokud to přesáhně nějakou mez, dochází podnikatel o vozidlo aneb je tam vysoká (likvidační sankce). Stát pak vozidlo třeba prodá. Daný člověk má zákaz podnikat v oboru na pár let. Výstavba 1 km asfaltové silnice je dle SB v průměru 1 mil. USD. Takže to stojí za instalaci zařízení i pokuty. Jeden z dvorků odstavených vozidel: download/file.php?id=7131 .

Na čele státu je prezident Museveni. Dnes je to starší člověk, který kdysi zadal priority: vzdělávání, zemědělství a silniční infrastruktura. Tu později zesilnil o celkovou infrastrukturu (kanalizace, ulice, energetika). Uganda je poměrně mladý stát co do populace a sice jen 17 let. Prezident ví co je to občanská válka, i krutý režim. Dokázal se tomuto režimu postavit a dokázal hlavně ustát složitá politická jednání v tomto boji s Tanzánii. Nebýt jeho tak Uganda dnes nemá takto vystavěné silnice. O tom není pochybností, protože on je nositelem vize. Vize 2040 pro svojí zemi. Poradce si můžete vybrat, ti jsou od toho jak sehnat a zařídit pak konkrétní věci a jak je naplnit jsou zas obyvatelé Ugandy. Museveni je poměrně tvrdý člověk, který zakročil proti korupci i na min. veřejných prací. Protože když se má země posouvat a je na to 10 jednotek peněz, tak na to musí jít 10 jednotek a ne 9 jednotek, protože za pár let na to půjde 1 jednotka a 9 bude v kapsách jednotlivců. Je spíš obdivuhodné, že dokáže být od dob co je u moci (1986) neustále proreformním. On je u moci opravdu dlouhou dobu a věci ve státě jsou takové, jak chce on. Jeho dosazení lidé řídí jednotlivé části úřadů tak jak chce on. Dokázal najít balans mezi spoluprací s EU, Čínou a Japonskem a zároveň dokázal proměnit Ugandu ve 2. velmoc v regionu (po Keni) ve všech ukazatelích. Ropa, která se tady našla tady není odjakživa. Tady je na hranicích s Tanzánii, na novém mostě, co nahradil starý dřevěný most (co se snad ani nedal nazvat mostem): download/file.php?id=6561 . Region, který moc dobře zná. Tohle je taky legendární záběr, když si potřeboval udělat při cestování po zemi pauzu a dostat se na vzduch a pak telefonoval: download/file.php?id=8917 . Na silnici, kde ještě když nastoupil k moci žádný asfalt nebyl. Udržel bezpečnost na uzdě, i severní regiony, kde je bašta povstalců, je těch konfliktů stále nižší počet. Ugandskou armádu posílá do Somálska, ať nabírá zkušenosti. Při sousedech jakými jsou DRK a Jižní Súdán, tedy státy, kde je to baví se tlouct, to ani jinak nejde. Koncem minulého roku byl tady pochod proti korupci, který vedl on sám, kolem 7:00 ho lze vidět:



Kampala. Tady žije v rámci celé metropole se 100 městy a vesnicemi kolem 20% obyvatelstva. Ale vytváří se tady až bezmála 40% HDP. Ten podíl se zvyšuje, ale taky se Kampala rozšiřuje. Tady je všechno, ale taky tady toho hodně chybí. Velká výzva je kanalizace. Musí se zesilnit výstavba kanalizace a vodovodní sítě. Jinak co se týče kapacitních tahů, tak je to takové zvláštní, ale okruh vzniká společně s tím jak se staví jednotlivé prstencové dálniční tahy. Všechny stavby co jsou uvedené na 1. straně se staví aneb finišuje tendr (Kampala - Jinja Expressway). Dálnice na severu jakožto obchvat, dálnice na západě na jih ale i západ. Kampala - Jinja bude největší dálniční projekt a to i co do šířky. Teď do toho vstoupila pandemie COVID-19, tak je těžko říct jaký to nabere obrat. Ale dá se dočíst k dálniční výstavbě všechno podstatné.

V Ugandě je nyní 100 km dálničních a kapacitních tahů. 51 km na letiště, 21 km severní okruh (v části se dostavuje na plný profil), staví se 20 km Kampala - Mpigi a část dalších komunikací v jiných městech v rámci standardních průtahů ve 4-pruhech s většími KO je v provozu. V tendrování je Kampala - Jinja projekt, který zahrnuje i jižní a JV část okruhu Kampaly, které když se dostaví, tak jednak vznikne takřka ucelený okruh Kampaly, ale bude tady na 200 km dálniční sítě. K tomu se staví kampalské flyovery ( viewtopic.php?p=178227#p178227 ), tedy nové MÚK. Tady je ta motorizace nejvyšší, tady žije nejvíce obyvatel a tady se proto plánuje i mnoho dalších i kratších rychlostních tahů. Prozatím se neplánuje stavět delší dálnice na daleký sever aneb západ, protože na to není žádný důvod. Tam je zázrak, že všude vedou kvalitní zpevněné silnice. Je ale fakt, že některé ty hlavní silnice ( viewtopic.php?p=203580#p203580 ) již mají parametr 1/2 profilu rychlostní cesty, které bude stačit dostavět s obchvatama a je ucelený dálniční tah. Kdo ví co bude třeba v roce 2030 zadáno do realizace. Zrovna tahle silnice se totiž plánuje, Kampala - Bombo expressway a je úvaha propojit rychlostní tah až po město Hoima. Tam se ale v tomto období teprva dobudovala hlavní kvalitní silnice, takže hnedka dálnice to nehrozilo. Připraveno ale je.

tady tohle byla vize, umělecký náčrt: download/file.php?id=9669
a tohle je realita: download/file.php?id=9670

Uganda za 10 let postavila 2500 km nových silnic a 2000 km těch dosavadních (z 2500) opravila. Dnes má 5000 km kvalitních zpevněných asfaltem státních silnic a o dalších 15 000 km se stará díky zajištění pravidelné údržby, respektivě k 1.1. letošního roku Uganda realizuje celkem dalších 27 silničních projektů v celkové délce 1920 km. To značí zásadní akceleraci prací během samotné dekády nemluvě ve srovnáním s dekádami zpátky; protože to je i o plánování, technické a materiální podpoře stavebních surovin atd.

Silnice Masaka - Mbarara, 2008 vs. 2018: https://pbs.twimg.com/media/DxL2t1lWoAAh59d.jpg

Uganda má i jiné zlato, nevím jestli jsem to tady psal. Tady sice žije kolem 40 mil. obyvatel, ale ugandská půda je mimořádně kvalitní a je dokázáno, že když by se dostatečně modernizoval sektor zemědělství (co se ale děje taky již 2. dekádu), tak Uganda může nasytit 200 mil. lidí. I proto je nezbytné zlepšit silnice, které spojují širší regiony v rámci rozvětvené státní silniční sítě.

K tomu patří potenciál cestovního ruchu. Národní parky atd. Tady platí taky, že Uganda staví nové silnice. I přes pohoří, kudy 100 let vedou jen prašné komunikace a po nich těžká nákladní doprava. Tyto projekty šetří PHM, tedy se pak snižují logistické náklady a transport surovin se pak stává levnějším. Právě tak se rozvíjejí regiony. Regiony dostanou kvalitní silnice 1+1, větší města i 4- pruhy a hlavní metropolitní oblast dostane stovky km dálniční sítě. Dálniční tah aneb hlavní koridor se v rámci plánů tahá na keňskou Mombasu. Je a bude to nejrychlejší způsob jak se dostat k oceánu a tedy na světové trhy.

Kampala má již novou vizi, rychlovlak v rámci MHD:
Příloha:
slide10.jpg
slide10.jpg [ 332.45 KiB | Zobrazeno 732 krát ]

Když si Uganda vypracovala dokument Vize 2040, tak hned 1. cíl byl zvednout HDP na osobu z původní částky 506 USD na 9500 USD. Ze začátku je to nejtěžší a pak to komplikují krizová období a růst populace. Ale faktem je, že v roce 2019 se tohle HDP na osobu zvedlo na 960 USD. Ovoce ve smyslu těžby ropy a jejího zpracování v rafinérii Hoima se bude ještě jen sbírat. Stejně tak cestovní ruch, stejně tak technologické parky v Kampale, protože se teprve formují a pokud bude růst populace pod větší kontrolou, tak HDP může růst mnohem rychleji, ovšem ten cíl je zřejmě v nedohlednu. Podstatné ale je, že se prakticky 2x.

Kategorie podíl zpevněných silnic ze silniční síti se má zvednout ze 4% na 80%. To jsou takové cíle :shock: , dnes je realita 8,5%. (takový Kamerun má dnes tenhle indikátor na úrovni 4%).

Velmi důležitý údaj je % populace v připojenosti k elektrické energii. Bylo to 11% a cíl je 80%. Dnes to je již 45%. Přitom jen v letech 2014 - 2018 se to zvedlo z 20% na 43%.

Je to Vize a je na její plnění ještě 20 let. Všechno co se tady realizuje se děje tak, aby to kopírovalo zadané cíle v tomto dokumentu. Prezident Museveni tuto vizi prezentoval v roce 2013, abych to doplnil a vycházela z údajů v roce 2010. Cílem Vize 2040 je celková transformace ekonomiky Ugandy. A to se bez silniční infrastruktury realizovat nedá a ani se nedá celá vystavět na dluh, protože to by dlouho netrvalo a stát měl vysoký dluh. Ten je dnes v úrovni kolem 48% HDP, tedy těsně pod jakýmsi plánem Ugandy pro bezpečnost zadlužení. Co s tím udělá stávající situace je nejisté. Tak jak všude.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


18.10.2020 18:34:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Vývoj doposud největšího infrastrukturního projektu, Kampala - Jinja Expressway, proces výběru koncesionáře, stav&vývoj, shrnutí :arrow:

Museveni by rád dal kontrakt čínské firmě: https://www.pmldaily.com/news/2019/09/d ... -firm.html

Museveni doporučuje nezadat tendr Kampala - Jinja Expressway čínské společnosti a analýza proč: https://www.independent.co.ug/museveni- ... doras-box/ , https://chimpreports.com/investigation- ... sway-deal/

Bezmála 6200 rodin se bude muset vystěhovat před rozvojem projektů v Kampale a okolí, včetně výše zmíněného tahu: https://www.avsi.org/en/news/2020/08/03 ... mes-/2110/

UNRA již smí pokračovat ve výběru zhotovitele tohoto rychlostního tahu: https://www.newvision.co.ug/news/152200 ... -expresway

Vybírá se z těchto zájemců: viewtopic.php?p=180216#p180216

Financování je zajištěno:

Africká rozvojová banka poskytne úvěr ve výši 229,47 mil. USD.
Francouzská rozvojová agentura poskytne úvěr ve výši 105 mil. USD.
Ugandská vláda poskytne zázemí pro 301,17 mil. USD.
Soukromý investoři zajistí 844,36 mil. USD.

Celkem se tedy počítá s bezmála 1,5 mld. USD. Tyto peníze směrují najednou i na projekt Kampala Southern Bypass Highway.

    The initial project preparation commenced with a feasibility study in 2010 before it hit a snag due to unknown reasons. The 95 kilometer (59-mile) Project comprises of:77km of the Kampala—Jinja mainline (KJE) Expressway of 4+4 lanes for the first 32km, and then 2+2 lanes for the remaining 42km with a design speed of up to 120kph and Kampala Southern Bypass (KSB) – an 18km Urban Expressway of 2+2 Lanes with design speed up to 100kph which will start at Butabika, on the Eastern outskirts of Kampala, and link with the new Kampala- Jinja mainline Expressway then connect in Munyonyo.

    Phase 1 of the project will involve the development of urban expressway, including the Kampala southern bypass (18km) plus 35km of the main line from Kampala to Namagunga. This is estimated to cost $800m (sh2.9 trillion) and will come from different financiers.


Museveni tady má nadstandardní moc a jednoduše v 09/2019 zastavil proces PPP pro tento projekt. Záměr čínského gigantu, který nabídl finance na výstavbu a převzal by kontrolu nad mýtem se mu zalíbil, ale ve skutečnosti by to byl další dluh z Číny pro Ugandu a hlavně vyšla najevo komunikace a setkání kolem toho. Navíc, UNRA prezentovala, že jde o "válku" mezi firmama, ale proces výběru byl přerušen ještě před výběrem, takže si každý mohl domýšlet ledacos. Výkonná rada UNRA se ale dostala do nelichotivé pozice ze strany zájemců, bank a investorů a bylo naznačeno, že pokud samotný výběr výstavby dálnice proběhne, ale změní se tato forma, tak bude narušena důvěra Ugandy pro jakékoliv další projekty a zajišťování peněz pro ně. Proto se to dostalo až do parlamentu Ugandy, který nařídil (umožnil) UNRA pokračovat ve výběru koncesionáře tak jak to bylo zadáno. Tak uvidíme, kdo nakonec tuto zakázku získá. Válka Evropy s Čínou je v mnoha afrických státech. V Ugandě staví jak čínské giganty, tak francouzské, ale taky ten Strabag (taky Mota Engil atd.). Karty může zamíchat již jen stávající situace pandemie, když bude někdo chtít, ale odsunulo by to již nastartované procesy příprav. Dokud to není podepsané, není nic jak zvyknu říkat já.


Dopad pandemie COVID-19 na Ugandu, 1. zpráva: dle plánovaného rozpočtu pro rok 2021/2022 se odhaduje, že se zvýší meziročně počet lidí žijících v chudobě o 4% na 25%. Uganda bude muset provést několik rozpočtových reforem a zároveň tady bude dopad na ekonomiku státu. Vzdálí se tak cíl, kdy již dalším rokem měl počet lidí žijících v chudobě klesnout pod 20%. :?

V roce 2006 žilo v chudobě 31% populace.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


19.10.2020 17:07:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 14342
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda staví i 159 km dlouhou silnici pro podporu a rozvoj regionů, cestovního ruchu a dostupnost pro těžbu ropy a sice Masindi (Kisanja) Park, křižovatku Tangi & Paraa - Buliisa. Nejen, že je to ve stávající bezmála 1/10 km silniční sítě ve výstavbě, ale nachází se zde i 525m dlouhý most Paraa nad řekou Victoria Nile. Cestování po Pakwach se tak zcela zásadně zkrátí a bude na jiné úrovni. Nejenže se totiž postavi kvalitní silnice, ale most nahradí trajektovou linku. :idea:
Příloha:
u01.JPG
u01.JPG [ 68.96 KiB | Zobrazeno 465 krát ]

Životnost mostu má být 120 let.

Obrázek

Obrázek

Financování: 218,89 mil. USD (čínská EX-IM banka a vláda)
Zhotovitel: CCCC

Smlouva byla podepsaná 5.2.2018, projekt se začal budovat 23.4.2018 ukončit se má 26.4.2021. Realita výstavby: koncem 04/2019 byl projekt v plnění na 10,12% namísto 22,7%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


27.10.2020 19:53:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz