Právě je 26.1.2022 15:15:12




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Uganda 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
vývoj realizace několika silničních tzv. sekundárních státních silničních projektů + bonus z dálničního rozvoje:

Uganda realizuje obnovu/výstavbu sekundární státní silniční sítě a sice 112 km trasu (s výběžkama) na východě země Tirinyi – Pallisa – Kamonkoli – Kumi.
Příloha:
U.JPG
U.JPG [ 59.06 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

Financování je zajištěno Islámskou rozvojovou bankou, stavbu realizují arabské firmy. Ty mají v zemi na rozdíl od Číny dobrou pověst stejně jako evropské firmy.
Příloha:
u2.JPG
u2.JPG [ 72.93 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

V územích přes obce se silnice již nadimenzovala. Část trasy je již hotová, se začátkem výstavby v roce 2019. Dokončení celé trasy je plánováno na rok 2024. V roce 2014 se zahájila příprava ve symslu výběru zhotovitele. PSal jsem o tom částečně i zde: viewtopic.php?p=230233#p230233 .

Příloha:
u3.JPG
u3.JPG [ 62.25 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]


Tady jsem psal o projektu mostu nad řekou západního Nilu (Victoria Nile): viewtopic.php?p=221742#p221742 . To je opravdu nová strategická stavba, která bude mít zásadní dopad na tok dopravy, na zrychlení přepravy. Most je již hotov z 90%, většina trasy silničních napojení je již hotová. Ukončení plánováno na tento měsíc se ale nestačí realizovat. Cestování tímto územím se zkracuje o více než 2 hodiny a trajekt se stane minulostí.
Příloha:
u4.JPG
u4.JPG [ 128.65 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

Příloha:
u5.JPG
u5.JPG [ 147.98 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

Příloha:
u6.JPG
u6.JPG [ 148.07 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

Další projekt, který finišuje a zde je srovnání před a po:
Příloha:
u7.JPG
u7.JPG [ 52.95 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]

Příloha:
U8.JPG
U8.JPG [ 49.96 KiB | Zobrazeno 4551 krát ]


Dálniční rozvoj; rychlý přehled: :arrow:

Projekt realizace dálničního tahu Kampala - Jinja je aktuálně opsán zde: https://www.independent.co.ug/kampala-jinja-expressway/ . Nic se nezměnilo, ten záměr realizace přetrvává. Je to z pochopitelných důvodů politický boj, protože zde jde o hodně peněz. UNRA realizuje přípravu, nyní se realizuje vyvlastnění/přesídlení/kompenzace pro 1500 podnikatelů na celé trase, předtím a nyní se stále dorováná řešení půdy, kterou tady mají obyvatelé. Je to největší projekt v tomto rozsahu v těchto postupech i pro UNRA a dává jim to administrativně zabrat. Mezitím se podepisují jednotlivé smlouvy na čerpání peněz, vše již předtím ústně domluveno nebo podepsané memoranda, ale nyní se již podepisují smlouvy na čerpání. Kdy se opravdu "zakopne" do země je těžko odhadovat. Projekt dálnice je v omeškání.

V Ugandě je v provozu dálniční tah Kampala - Entebbe. Staví se (dostavuje) Kampala Northern Bypass ( viewtopic.php?p=209856#p209856 ), staví se MÚK v Kampale ( viewtopic.php?p=219524#p219524 ) , staví se Busega - Mpigi expressway ( viewtopic.php?p=217276#p217276 ), což je kratší tah a díky přípravě se ho povedlo reálně odstartovat. V provozu je i 1/2 profil budoucí dálnice ( viewtopic.php?p=203580#p203580 ) , dále se formuje vnější obchvat Kampaly ( viewtopic.php?p=218650#p218650 ) atd.

Kampala s okolím generuje již 60% HDP státu. Tím jak se rozvíjí regiony a tzv. "ropní silnice" a se zahájí těžba a zpracování ropy (rafinérie ve městě Hoima), tak se posilní i regiony. Dálniční síť se bohatě plánuje, ale i staví (na státní poměry) jen v hlavním městě. Teprva expressway Kampala - Jinja dokončí část okruhu, ale již vykročí do dalšího města po Jinja. Směrem na Keňu. Na Nairobi a Mombasu, kde jsou další dálniční projekty s prohloubením mořského přístavu a urychlením rozvoje i Ugandy, kterou její poloha zpomaluje v rozvoji, když právě nemá ten přístav, ale kterou její poloha zase předurčuje napojit jí na sousední země, které jsou taky vnitrozemskými. Vize která když se zrodila, tak byla na desítky let, ale Uganda si jde touto cestou.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


27.4.2021 9:50:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
novinky z dálniční sítě, doplnění a upřesnění

Uganda National Roads Authority (UNRA) si vybrala společnost Egis pro zajištění provozu a údržby na hlavní části Kampala - Entebbe expressway (v provozu). Egis bude provozovat 26 km (asi 1/2 trasy) se 3 mýtnicemi a 17 JP na nich, vybírat tam mýto s tím, že nainstaluje mýtní technologie. Výběr bude realizovat 5+2 roky. Egis má dále instalovat bezpečnostní prvky a zlepšit provoz na první zpoplatněné dálnici v zemi a vůbec první dálnice v zemi. Pro Egis jde v tomto regionu o významnou zakázku, na které si chce, jak prohlásil, udělat jméno a důležitou referenci. Na úkoly zadané od UNRA zde zaměstná 130 lidí včetně využití místních kapacit. Provozní doba je zároveň dobou, ve které se vrátí udané investice a cíle pro zvýšení bezpečnosti provozu.
Příloha:
KEE.JPG
KEE.JPG [ 61.6 KiB | Zobrazeno 4381 krát ]

Připomenu, že K-E expressway spojuje hlavní město Kampala s letištěm Entebbe jižně od města. Egis je francouzská společnost zaměřená na konzultace, inženýring přípravy staveb atp. s ročním obratem kolem 1,2 mld. € a více než 15 tis. zaměstnanci s činností v téměř veškerých typech staveb.

Uganda si nechává pravomoc stanovovat výši mýta.


Dále, Kampala - Jinja expressway se má stavebně zahájit v roce 2022 a stavět se má celkem 5 let. Do té doby se samozřejmě musí vybrat zhotovitel. Tento proces Uganda oddaluje. Faktem je, že připravuje vše pro výstavbu, jak jsem již zmínil; řeší pozemky pod firmama a obydlím lidí. Na provozu této dálnice se má pak vytvořit 250 pracovních míst. Tah dlouhý 95 km bude stát 1,4 mld. USD a podepsáno je prozatím 24% peněz. Další smlouvy se dle příslibů mají realizovat včetně soukromého kapitálu; pandemie tento proces komplikuje. Od PPP partnera se očekává kapitál ve výši 600 mil. USD (40%). Za 30-roční koncesi se očekává splácení celkem 2,1 mld. USD na dnešní ceny. Cca. 30% podílu výstavby mají realizovat domácí kapacity.

Projekt se připravuje od roku 2010, v roce 2018 UNRA vybrala z velkého výběru 4 firmy pro zhotovení a od té doby se vyčkává; lze dohledat všechno ve vláknu.

Ugandská vláda ale na realizaci projektu trvá, jen se tedy posunul prozatím o 2 roky začátek výstavby (z ´20 na ´22). To nebránilo rozestavět mezičasem tah Busega - Mpigi Expressway, jak jsem ve vláknu napsal, 27 km dalšího 4- pruhu.

Nic se nezměnilo na tom, že v roce 2030 může být v Ugandě cca. 200 km dálničních tahů v min. 4- pruhu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


4.5.2021 15:18:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Zmiňoval jsem, že Uganda formuje mj. i Master plan rozvoje dálniční sítě: viewtopic.php?p=227010#p227010 , ale i další rozvojové plány, no a tady je aktuální informace:

Vláda Ugandy se zavazuje postavit v Národním rozvojovém plánu III na následujících 5 let rychlostní silnice v celkové délce 435 km. Jde o tahy:

Kampala - Jinja
Busega - Mpigi
Kibuye - Busega
Kampala - Bombo
Kampala - Busunju

Všechny, snad, jsem rozepisoval vícekrát, jsou to dlouhodobě připravované tahy, které mají zmírnit současné přetížení silniční síti v těchto trasách. Kampala - Jinja se připravuje k výstavbě, viz vícekrát zmiňovaný vývoj i na této straně, to je top1 projekt. Busega - Mpigi je ve výstavbě. Ostatní se musí zrychlit příprava a pak zadat tendry.

Jen nevím, jestli je reální postavit do 5 let. Spíš je reálnější rozestavět do 5 let. (samozřejmě, na další období lze zadat další stovky km, ale to jsem zvědav na ty trasy; protože většina z těchto se formovala před dekádou a půl se SB/WB; i když samozřejmě, Uganda se dynamicky rozvíjí.

Silniční boom pokračuje tedy i nadále; ostatně vzácné agrární komodity, vysoce úrodní půda, čím dál větší výnos na ha a k tomu ropa, příroda atd. Kampala a to není tak dávno tvořila 30% HDP státu, pak 40% HDP státu a dnes celá metropole vytváří 60% HDP, které mj. taky ale je jinde, než bylo ... proto je právě taková snaha postavit nové silnice do všech regionů, ale Kampala již potřebuje navázat rychlostní tahy. Velká očekávání jsou v budovaných nadjezdech v rámci MÚK (flyovers). Je jen málo vnitrozemských afrických států, kterým se takto vede. I když je ten režim takový jaký je; ale rozhodně lepší, než za Amina, respektivě historicky: Obote, Amin, Obote, Museveni. :) Vždy všichni mají hezké vize, ale pak to "sklouzne". Museveni ale dovedl zahájit spolupráci s MMF k ekonomickým reformá, do čela mnoha institucí posadil ženy a celkově si zakládá na vzdělání, pokroku a maximální soběstačnosti ve všem včetně myšlení, akorát dovedl porozumět tomu, že aby Uganda mohla růst, tak potřebuje pomoc. Rozhodně má moc pevně v rukou, ale své protivníky nedává zavraždit tak jako Amin ... ostatně Museveni ty dva předtím porážel po vojensky. Proto si mj. tak moc vážil režim v Tanzánii atd. Nutno dostudovat historii této země, je to zajiímavé čtení, které jde i na sever státu a až k Súdánu, k UK, Izraeli ...

Hospodářství, finance v Ugandě po pandemii:

V roce 2020 ekonomika vzrostla, ale jen o 0,4%. Rok předtím o více než 5%. Státní dluh poskočil ze 41% na skoro 50% HDP a bude růst až do roku 2023 pokud bude dobrý vývoj v pandemii, tak kulminovat bude v roce 2023 v úrovni asi 53% a pak začne klesat. Finančně činil dluh státu k 12/2020 již 18 mld. USD.
Příloha:
Poznámka: I pro samotnou ropu se postavila kvalitní silniční infrastruktura, o čem jsou v tématu zmínky.
Oil roads.JPG
Oil roads.JPG [ 78.63 KiB | Zobrazeno 4171 krát ]

Ropa v Ugandě má přinést 10-15% příjmů navíc po dobu 26-30 let. Očekává se a jsou i takové záměry, že tyto příjmy bude Uganda proměňovat na rozvíjení veřejné infrastruktury.

Kromě rychlostních silnic se počítá v NDPIII s tím, že se postaví dalších 3532 km silnic, 6 strategických mostů k tomu.

UNRA, státní silniční úřad dnes spravuje 21 010 km silnic, z čeho je již 26% se zpevněným povrchem. Při vzniku dekádu a něco zpátky znásobil rozsah státních silnic na 2x a zahájil novou výstavbu a teda i zpevňování, na ostatních zajišťuje periodickou údržbu. Na této silniční síti se nachází již 426 mostů, 237 velkých odvodňovacích rour a UNRA dnes taky zajišťuje 11 říčních linek.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


18.5.2021 17:47:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Letošním rokem se dokončí Severní obchvat hlavního města Kampala. Touto stavbou se zahájila výstavba zkapacitněné silniční sítě v Ugandě. První úsek ve 4- pruhu spolufinancovala EU, část se postavila jako 2- pruhová. Uganda pak zahájila jeho prodloužení a rozšíření v celé délce. Stavba se vlekla pro neukončené majetkoprávní vyrovnání a problémy dodavatelů.
Příloha:
Poznámka: MÚK Ntinda-Kisaasi
1.JPG
1.JPG [ 152.88 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
2.JPG
2.JPG [ 127.04 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 147.64 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 128.72 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

V západní Ugandě se dokončil 21 km úsek nové silnice Ishaka - Kagamba, který mj. poskytuje famózní scenérie. Pro ukázku:
Příloha:
0x.JPG
0x.JPG [ 81.79 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
5.JPG
5.JPG [ 143.03 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Uganda schválila rozpočet pro rok 2021/2022 :arrow:

*Uganda mj. má i "ropní fond", ten byl ale v minulém roce vyčerpán; povedlo se to během pár let na posilnění infrastruktury pro těžbu a zpracování ropy a vykrytí deficitu v pandemickém roce 2020
*nebudu uvádět propočty místní měny, pouze uvedu, že rozpočet bude meziročně nižší o asi 1,5%
*i tak příjmy vykryjí jen asi 77% rozpočtu, zbytek si Uganda musí půjčit aneb se jedná o donorské příspěvky na rozvojové programy
*ropní fond se bude podílet na rozpočtu částkou asi 0,5% a celý obnos směruje i nadále na silniční infrastrukturu v regionu, kde se ropa těží a zpracovává

Silniční úřad UNRA dostane 7% rozpočtu. Jedná se o razantní pokles, ale to se dalo čekat. Samozřejmě, i nadále jdou do této kapitoly enormní zdroje, o kterých by se kdysi ani nezdálo. Převedeno na USD se jedná o cca. 1 mld. USD. Proto je to i nadále velmi slušný rozpočet, protože to HDP Ugandy je jinde než před mnoha rokama. Armáda dostane větší částku, než UNRA a to kolem 8% rozpočtu. Třeba segment práce a sociálního rozvoje dostane asi 1/3 toho, co má UNRA. Zdravotnictví dostane asi 1/2 toho co má UNRA. Zemědělství, což je další priorita po silnicích dostane 1% rozpočtu aneb asi 2,5x tolik peněz, než co je v ropním fondě za rok. Uganda meziročně neustále zvedá třeba pěstování kakaa špičkové kvality, potažmo kávy a dalších plodin. Psal jsem o tom vícekrát, ale Uganda může díky kvalitní půdě nasytit asi 1/4 miliardy obyvatel této planety. Musí ale rozšířit dostupnost území a reformovat celý sektor, což se ale díky mezinárodnímu úsilí a velkého počtu menších projektů i děje. 3. priorita je i nadále vzdělávání, tedy zvedání podílu soběstačnosti i u kvalifikované práce.

Až 38% rozpočtu směruje na obsloužení dluhu. :idea:

To poslední číslo je z hlediska širšího regionu ještě velmi nízké a Uganda si prozatím umí poradit s tímto stavem sama bez jakýchkoliv zásahů. Očekává se oživení ekonomiky a zvýšení příjmů, co sníží deficit a přinese více investicí.

Bez práce je jen kolem 3% lidí.

Uganda měla dluh koncem roku 2020 v úrovni asi 18 mld. USD. Do konce roku 2026 ho plánuje v úrovni 33 mld. USD.

Uganda sehrává pro bezpečnostní situaci v Africe velkou roli. Zajišťuje v Somálsku, kam se mnoho afrických států bojí vysílat vojáky velký význam, protože tam má neustále jeden z největších kontigentů čítající kolem 6 tis mužů, což tvoří mj. asi 15% ugandské armády. Uganda řadu dekád bojovala, než vznikla dnešní podoba demokracie. I když na čele již po mnohakrát s jedním mužem. Prakticky s rebelem, který sesadil vícero lidí, ale který určuje to, jaká dnes Uganda je. Uganda v této misi OSN v Somálsku došla i o hlavního generála. Vícero vlivných afrických států se snaží o to stejné: zabránit šíření teroru a nestability jakou lze pozorovat v mnoha afrických státech, ať států Sahelu nebo i nedalekého Mosambiku atd. To lze jedině s nasazením armád. Ostatně i u občanské války Súdánu s Jižním Súdánem Uganda udržela pořádek na severu země. U konfliktů v DRK se snaží o zesilnění vlivu východních regionů, obzvláště města Goma, aby se udržela proviční vláda v ní a udržela se základní stabilita. Uganda mj. poskytuje i 5000 vojáků pro Africkou Unii, pro tzv. "jednotku okamžitého nasazení". USA pak participují mj. i na výcviku ugandské armády, čímž se tato zdokonaluje a de facto je v celém regionu tento stát vnímán po Keni jako ten stabilní, se kterým si neradno zahrávat a který umí udržet ekonomický směr a zajistí pořádek. Uganda ta uplynulou dekádu měla asi 20 tisíc vojáků v rotacích ve Středoafrické republice, DRK, Jižním Súdánu, v některých opakovaně. Dále Uganda poskytuje "gardu" pro Rovníkovou Guineu. To je takový africký Katar ... i když formálně jde o výcvik tamní armády, tak de facto jde i o ochranu politické elity tam. Ugandská armáda chrání i vícero sídel OSN v rámci Afriky.

Vícekrát jsem zmiňoval, že i UNRA disponuje ochrankou a tato se postupem let transformovala. Dnes existuje tzv. VIPPU: Very Important Persons Protection Unit, což je institut speciálních sil pro ochranu následujících:

*prezident země
*daňový úřad
*silniční úřad UNRA
*Kampala Capital City Authority (KCCA)
*nejdůležitější soudní moc i s desítkama soudců

O bezpečnost prezidenta a čelních představitelů těchto úřadů se pak v rámci jejich cestování starají další složky policie a armády. Není radno zapomínat na velikost a různorost ugandské populace i s četností protestů až násilí v ulicích. Nemluvě o celé řadě nepopulárních opatření. Lze vyjměnovat i ty z UNRA:

*zavedení rezervního pásma u silnic :arrow: odstranění chatčí a kiosků; hrozba atentátu na ředitelku UNRA
*dualizace silnic v několika městech vedla k vysídlení se slabou kompenzací; ataky obyvatelstva na ředitele poboček UNRA v zemi
*výstavba rychlostní silnice Kampala - Entebbe se slabou záměnou zemědělské půdy, stejné problémy
*nařízení o MPR u mýtních bran a vůbec zavádění MPR v městech vedlo k násilí a vyhrůžkám vůči mnoha osobám ve vedení úřadů a měst
*zavedení zdaňování taxislužeb; blokáda prezidentovy kolony, který pak slíbil více kol zvedání původní částky (tento protest jsem tady tehdy dával)
- ale je to taky zde: https://www.youtube.com/watch?v=YTptn8lawxE
*vážení nákladních vozidel a následně vysoké tresty až po zabavení nákladu resp. vozidla pokud kdo neuhradil do pár dnů pokutu
- tam se pak zavedla ochrana pracovníků vážících zařízení; jsou v budce s mřížema v areálech pod kamerovým dohledem s upozorněním na netoleranci korupce a plnou automatizací těchto stanic; to je třeba zde v druhé části příspěvku: viewtopic.php?p=133074#p133074

Yoweri Museveni má dnes 76 let a vládne již 35 let. Letos zvítězil znova s asi 58%. I nadále je považován částí zahraničí za člověka potlačující lidská práva a opozici. On naopak chrání stát před velkým vlivem jak ze západu, tak z Číny, i když jak se západem tak s Čínou, ale i s Ruskem nebo s Izraelem udržuje nadstandarní vztahy a to stejné platí o spolupráci s mnoha africkými státy.
- z jeho polit. mítinků: https://www.youtube.com/watch?v=tkddZXLoeaI (asi není nejstřeženější africký prezident, ale lze se dívat na to, že jedním z nejstřeženějších rozhodně je)
Příloha:
YM.JPG
YM.JPG [ 64.35 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Válka s Covidem:
Příloha:
YM-C.JPG
YM-C.JPG [ 127.17 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]


Úřad v hlavním městě, KCCA oznámil, že projekt John Babiiha road- Acacia je dokončen na 98%. Jedná se o hezký 4- pruh se světelnou signalizací na trase. Jde o vnitřní průtah kolem nákupního centra a dalších důležitých zón v centrálním distriktu:
Příloha:
Poznámka: 4-pruh s úrovňovým křižováním
úpravy včetně chodníků a infrastruktury pod tělesem silnice
veřejné osvětlení solárního principu

14.JPG
14.JPG [ 152.29 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Dále se dokončilo rozšíření s novou vozovkou a osvětlením na tahu k jezeru, Ntinda - Spear Road, taky s novými semafory na trase:
Příloha:
15.JPG
15.JPG [ 105.97 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Kampala hodlá letos dosáhnout stavu, ve kterém bude většina její silnic osvětlená. Jde jak o zajištění zvýšení bezpečnosti silničního provozu, tak i o boj s kriminalitou v nočních hodinách.

Dále se zavádí masivní opatření co do plochy města s řešením povodní:
*čištění a instalace propustů pod silnicemi
*prohloubení příkop u silnic a jejich lepší dláždění pro snadnější odtok do nové kanalizace v mnoha ulicích
*mezi domečkama se budují betonové zdi jakožto nové kanály pro přívalové srážky, takže mezi domama teče mnoho vody tak, aby se dovedla do lokalit kde se bezpečně odvede do jezer aneb kanalizace a ČOV
*čištění ulic a chodníků a to i v chudých čtvrtích s cílem dosáhnout snížení ucpávání otvorů při srážcích
Příloha:
17.JPG
17.JPG [ 169.76 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
18.JPG
18.JPG [ 138.55 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

KCCA dále zavedla pracovní čety na:
*zpevňování ulic (ve spolupráci s národním stavebním institutem)
*četu oprav výtluků a velkých jam na nezpevněných silnicích
*četu sázení dopravního značení u křižovatek a veřejných budov jako jsou školy/nemocnice
*dláždění chodníků
Příloha:
12.JPG
12.JPG [ 144.83 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Upgradem prošla plocha pro centrální parking taxíků:
Příloha:
19.JPG
19.JPG [ 267.82 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Příloha:
20.JPG
20.JPG [ 157.23 KiB | Zobrazeno 3820 krát ]

Ugandská populace roste docela rychle. Navzdory tomu se zvedá i HDP na obyvatele. Není to sice dle plánů pro fakt růstu populace a pandemie COVID-19, ale v roce 2015 bylo HDP na obyvatele v propočtu 808 USD a v roce 2020 již 932 USD. Za 5 let +15%.

Hlavní město Kampala se na HDP kdysi podílelo asi 40%, dnes již 60% HDP. Nesměruje sem 60% rozpočtu. Pokud ale zahrneme silniční projekty, tak na úvěr se budovala Kampala - Entebbe a přes PPP se bude stavět Kampala - Jinja a staví se zde i další rychlostní tahy. Lze říct, že 100% dálniční sítě bude v rámci území metropole. Ovšem 4- pruhové silnice s kapacitními KO (2 JP) jsou ve vícero městech, jakožto průtahy, ale i obchvaty. Nepočítají se ale prozatím do dálniční sítě.

Logicky má ale Kampala i největší problémy s infrastrukturou: hlavně již zmiňovaná kanalizace, která působí problém i s odpadem a pak neblahý stav silniční infrastruktury, což je zase propojeno s odpadem, když jsou zde lijáky a ty zde budou do budoucna ještě větší.

Úřad KCCA se podílí na běžné infrastruktuře (v poměru ke zvyšku státu) asi 25%. Tedy když UNRA má "X", tak KCCA má 1/4 z toho. Když se obstarávala technika pro údržbu silnic nebo když se cokoliv obstarává, tak se vždy extra pamatuje i na KCCA. Kdysi to ale takhle nebylo: KCCA bylo prakticky jen o budově a vizích v dokumentech bez hmatatelné pracovní síly v ulicích, bez technického zázemí. Tato doba již pominula. :P

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


12.6.2021 20:18:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Zde je vidět zrychlení prací na realizaci výše uvedeného hned prvního projektu a sice dostavba severního obchvatu Kampaly. Celkový stav realizace je již 91%. Jde o to, že se vyčlení tolik peněz, aby se to prý tedy již letos celé odevzdalo do provozu, ačkoliv se to staví za plného provozu kolem a je to částečně využíváno i bez otevření do provozu. Hlavním dodavatelem prací je Mota Engil.
Příloha:
15.JPG
15.JPG [ 157.22 KiB | Zobrazeno 3619 krát ]

Příloha:
18.JPG
18.JPG [ 92.22 KiB | Zobrazeno 3619 krát ]

Zde je jedna z MÚK v náčrtu v Kampale, velký projekt flyovers ve výstavbě:
Příloha:
16.JPG
16.JPG [ 113.05 KiB | Zobrazeno 3619 krát ]

No a UNRA zahájila výstavbu dalších 2 silnic v délce skoro 200 km a sice:

Rwenkunye - Apac, délka 91 km
Apac - Lira - Puranga, délka 100 km

Klasický terén z ničeho se postaví kvalitní silnice: https://i.imgur.com/yETpFN4.jpg

Apac je čisté srdce Ugandy spíše v severní části státu uprostřed. Jde o sekundární prioritní síť silnic I. třídy. Zahušťování státní silniční sítě. :idea: V tomto regionu žije kolem 0,4 mil. obyvatel, kteří z tohoto budou mít užitek.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


30.6.2021 19:25:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Upgrading and Strengthening of the Kampala - Gayaza - Zirobwe Road
Příloha:
UA.JPG
UA.JPG [ 63.94 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]

Technical details: Lenght: 44,3 km
Services: Construction; Works execution; Reconstruction of 14 km long section of the existing road and construction of 30 km long new road, drainage works: 5.5 km concrete and 30 km stone canals, construction of 114 culverts, double surface dressing, vertical and horizontal hiking trails;
Country: Uganda
Country: Uganda National Roads Authority (UNRA)
Project status: Completed

https://imgur.com/fX2IqCk
https://imgur.com/G5vIu7n
https://imgur.com/Q75l5WL
https://imgur.com/DWvthTj
https://imgur.com/SmxiNYG

Jde o severní výpadovku z hlavního města, která se v roce 2007 za 40 mil. USD zpevnila asfaltem. Nyní i dle záběrů pozorovat těžkou techniku, nové vrstvy AB krytu a rozšíření části tahu.


Dále, GŘ UNRA volá po dodržování práva na silnicích. Dají se očekávat celonárodní kroky k tomu vedoucí. Smutná fakta:

*na silnicích při dopr. nehodách zemře ročně kolem 3500 lidí
*dopravní nehody způsobují celkové národní škody ve výši 1,2 mld. USD aneb 5% HDP
*všeobecně na každých 100 nehod se eviduje 24 mrtvých
Příloha:
UGA1.JPG
UGA1.JPG [ 107.94 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]



Dále, na dálnici Kampala - Entebbe se již nachází ve stálé službě hasičská služba.
Příloha:
KA.JPG
KA.JPG [ 132.75 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]



A nakonec ještě progres z výstavby MÚK Ntinda-Kisaasi v rámci dostavby severního obchvatu Kampala:
https://twitter.com/GCOFUG/status/1414247896300539905
Příloha:
KA2.JPG
KA2.JPG [ 124.18 KiB | Zobrazeno 3380 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


19.7.2021 23:46:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
I ta výše uvedená služba hasičů na K-E Expressway je součástí již provozování přes Egis, tady jsem o tom psal: viewtopic.php?p=234433#p234433 . Ten doplnil další služby: sanitka, hasiči, technici s plošinou atd.
Příloha:
K-E.jpg
K-E.jpg [ 68.45 KiB | Zobrazeno 3226 krát ]

Ředitelka UNRA informovala o dalším mostním záměru v zemi:
Příloha:
Ug.JPG
Ug.JPG [ 72.06 KiB | Zobrazeno 3226 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


25.7.2021 21:28:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Hlavní město Kampala & páteřní silniční projekty v realizaci vyjma severního obchvatu, který tady dávám pravidelně.

sledovaný projekt v tématu - Kampala flyovers

Nsambya Underpass
https://i.imgur.com/xu63ssP.jpg
https://i.imgur.com/CUOmf72.jpg

344m Clock Tower bridge
https://i.imgur.com/KgxKRvo.jpg

Dualizace tahu v čtvrti Ntinda
https://i.imgur.com/cN0voJH.jpg
https://i.imgur.com/XT9GyGs.jpg


Africká rozvojová banka (ADB) podepsala s úřadem pro Kampalu (KCCA) čerpání úvěru, se kterým se urychlí realizace základní infrastruktury. Kampala dostane úvěr ve výši v propočtu 288 mil. USD.

*upgraduje se 69 km silnic ve městě; rozšíří se, zpevní se, postaví se
*postaví se dalších 134 km chodníků a odvodnění k nim
*na těchto úsecích se doplní osvětlení a zmodernizují křižovatky

Podíl zpevněných silnic namísto prašních se tak zvedne o 10%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.8.2021 11:35:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
pravidelné přehledy, alespoň ve zkratce:

96% zpevněných státních silnic je v dobrém stavu. Cílem bylo pro letošní rok 85%.
81% nezpevněných státních silnic je v dobrém stavu. Cílem bylo pro letošní rok 70%.

Příloha:
U1.JPG
U1.JPG [ 129.19 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
U2.JPG
U2.JPG [ 187.36 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 133.21 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 133.21 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 121.81 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
5.JPG
5.JPG [ 139.35 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

Příloha:
6.JPG
6.JPG [ 143.97 KiB | Zobrazeno 2257 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


9.9.2021 15:35:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
rozvoj expresních tahů v rámci hl. města pokračuje

Tady jsem uvedl seznam plánováných rychlostních tahů, které se Uganda zavázala postavit: viewtopic.php?p=235171#p235171 .Tady je to obšírněji jak si to stojí: viewtopic.php?p=217642#p217642 . To jen, abych se nemusel opakovat.

Teď prejdu ke konkrétnímu dalšímu tahu, který nabírá na důležitosti z tohoto seznamu a sice Kibuye - Busega expressway. Tak jak lze pozorovat na mapě, tak tvoří trasu vnějšího obchvatu Kampaly:
Příloha:
UG.JPG
UG.JPG [ 73.35 KiB | Zobrazeno 2206 krát ]

Busega - Mpigi je ve výstavbě, to je již radiála na JZ od hl. města.

Kibuye - Busega expressway podpoří finančně japonská rozvojová agentura JICA. Jde o 8 km plánovaný tah. Bude se jednat tak jak v případě Kampala - Entebbe (v provozu) o zkapacitněný rychlostní tah, který spojí 2 rychlostní tahy: Kampala - Entebbe a Busega - Mpigi. Dále se postaví vysokokapacitní KO v oblasti Rubaga, kde se setkávají tahy Kampala Northern Bypass (dostavba na plný profil a prodloužení běží) a usnadní se přístup na Jinja - Mbale highway.

JICA taky finančně podpořila nový most ve měste Jinja (je ve vláknu opakovaně) a nyní taky podpoří New Karuma Bridge, který nahradí dosavadní most z r. 1963.

Náklady na tento 8 km tah se odhadují na 500 mil. USD s tím, že se právě do ní zahrnou rozsáhlé velké stavební práce na objektech souvisejících s okolím.

Nyní se taky třeba realizuje Kampala Flyover project, Lot 1, v nákladech 66 mil. USD. (sledováno v tématu). U tohoto bodu se zastavím. Aktuální stav plnění je 26%, dokončení se očekává v 12/2022. Jde o výstavbu vícero MÚK v hlavním městě. Opravdu obřích MÚK a i proto byl tento megaprojekt rozfázován. Přímo souvisí se 3 rychlostními tahy: Kibuye-Busega expressway o níž píšu více teď, Busega-Mpigi expressway (staví se) a Kampala - Jinja expressway (zadal se PPP projekt, který se posuzuje a možná vybere někdy do výstavby, jde o rozsáhlý PPP projekt a stavbu samotnou).
Příloha:
KF.JPG
KF.JPG [ 111 KiB | Zobrazeno 2206 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


10.9.2021 19:01:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
několik informací

Uganda ve finančním roce 2020/2021 opravila i 120 km silnic ve městech. Již se nerealizují jen meziměstské úseky, ale stále více se pracuje komplexně v průtazích a ulicích měst. Zde se realizuje vícero jízdních pruhů, osvětlení a další investice, které na sebe převezme vždy stát.
Příloha:
U1.JPG
U1.JPG [ 84.51 KiB | Zobrazeno 1673 krát ]

Celkově se mezi rokem 2016 až 06/2021 povedlo upgradovat 1792 km silnic, rehabilitací prošlo dalšéch 1376 km silnic, včetně 220 km ve městech. Lze pozorovat, že práce ve městech se opravdu rozbíhají až posledním rokem, když na to roste celospolečenská objednávka.

Finanční plán pro periodu 2020/21 - 2024/25 zní na dokončení (a taky zahájení a dokončení) celkem 57 silnic v celkové délce 3532 km. To již není v mojich silách rozepisovat, proto se zaměřuju opravdu spíš na rychlostní tahy a důležité úseky.

Uganda se nyní řídí heslem: Better roads = low cost of doing business :ok:

Co se vývoje s Kampala - Jinja Expressway týče, tak Uganda oznámila, že pokračuje s přípravama (odkup pozemků, náhrada bydlení pro lidi na trase atd.) dle svých možností a s výstavbou se počítá v roce 2022. Definitivní vítěz ze zhotovitelů vybrán není, ani není jisté, jestli se bude realizovat veškerý rozsah najednou nebo opravdu najednou jako PPP projekt. Je i možnost realizace části projektu přes úvěry a státní zdroje a zbytek formou PPP a další variace. Nepadlo rozhodně žádné ne pro tento projekt, ale pro jeho náročnost, pandemii a další okolnosti se jednoduše musel posunout původní začátek z r. 2020 na později. Zase se začalo s realizací kratších dálničních tahů, flyoverů a nepolevuje se v upgradu státních silnic napříč celý stát a po novém se staví i hodně nových mostů. :)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


8.10.2021 18:00:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
mýto na Kampala - Entebbe

Tady jsem psal o záměru UNRA zavést nové (upgrade) mýto na části dálnice Kampala - Entebbe: viewtopic.php?p=234433#p234433

Tady již Egis zavedl kromě zpoplatnění viewtopic.php?p=238470#p238470 i služby, které tady nikdo nedělal.

Ředitelka UNRA oznámila, že všechny peníze, které se z výběru mýta vyberou, tak budou použité exkluzivně pro celou dálnici Kampala - Entebbe na veškerou údržbu, menší opravy a chod dálnice. Až peníze, které budou navíc, tak půjdou jinam, ale dle možností do silniční sítě.

Nové mýto je zahájeno od 22.10.2021. Dálnice je v provozu od roku 2018, ovšem pro chybějící legislativu se tady mýto doposud prakticky nevybíralo ačkoliv se s tímto procesem počítalo.

Tady je pro připomenutí odevzdávání do provozu této 1. meziměstské dálnice, 51 km tahu po letiště: viewtopic.php?p=170355#p170355 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.11.2021 20:26:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaný projekt v tématu

The Launch of the KJE Request for Proposals (RFP) and Online Procurement Process.

první půlhodina je k trase a podrobnostem kolem tohoto megaprojektu KJE (Kampala - Jinja Expressway)


Dálniční tah se člení na 3 úseky:

Section 1: The Kampala Southern Bypass (31km)
Section 2: Kampala to Namagunga (35km)
Section 3: Namagunga – Jinja (42km)

Online obstarávání sníží korupci na minimum a sníží taky náklady na interní procesy.

Uganda plánuje pečlivě vybrat možného zhotovitele. Peníze na projekt jako takový jsou k sehnání, ale doba je jaká je (zdražování). Neplánuje se od projektu odstoupit, protože trasa je součástí koridoru rozvoje (v napojení na sousední Keňu a tudíž přístav tam). Celá trasa má dnes jen slabé alternativy, které mají již vyčerpané kapacity pro provoz, což způsobuje jednak rozsáhlé kongesce a taky v důsledku vysokou dopravní nehodovost.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


27.11.2021 9:36:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 17023
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba v tématu je v provozu + další informace

Já tohle vlákno de facto začínal s 1. zkapacitněnou silnicí v rámci Severního obchvatu hlavního města Kampala. Za pomoci EU Uganda postavila část 4- pruhu a část 2- pruhu: viewtopic.php?p=22739#p22739 . Později vláda rozhodla o modernizaci: upgrade vozovek, výstavba MÚK a dostavba na plný profil v celé délce. Vleklo se to pro problémy s výkupem pozemků a hledáním náhradního bydlení. Ovšem nyní je již celý severní obchvat hlavního města Kampala v provozu. :jidlo:

Kampala se zvětšuje závratní rychlostí a tvoří mj. 1/2 HDP státu:

Obrázek

Celý severní obchvat pak měří 23 km. Součástí uvedení do provozu byl národní tanec Kirundi:
Příloha:
6.JPG
6.JPG [ 71.88 KiB | Zobrazeno 81 krát ]

Obrázek

Dále se do provozu odevzdávají 4 delší silnice se zpevněným povrchem: dalších 250 km nových silnic :ok:

1. Bezmála 100 km dlouhá silnice Nakalama - Tirinyi - Mbale.
2. Dále 67 km dlouhá silnice: Tirinyi - Pallisa - Kumi.
3. Taky 44 km dlouhá silnice Pallisa - Kamonkoli.
4. Do provozu se odevzdala i 41 km dlouhá silnice Masaka - Bukakata.

A taky 2 kratší silnice:

1. Napojení Buddo na hlavní silniční síť (4,5 km).
2. Napojení Nabbingo na hlavní silniční síť (1,5 km).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


24.1.2022 19:27:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz