Libye
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Libye
Počet obyvatel: 6,9 mil.
Hlavní město: Tripolis (cca. 3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.10.2020 23:18:46, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Páteří libyjské silniční sítě je propojení Tuniska s Egyptem (délka této pobřežní silnice na území Libye je cca. 1 800 km), v severojižním směru pak propojení Tripolisu s městy Sebha, Murzuk, Ghat a Ghadames. V převážné míře se jedná o kvalitní silnice dálničního typu, i když nesplňují normy běžné v Evropě, i když by se im sešly rozsáhlé rekonstrukce.
Celková délka asfaltových silnic je cca. 61 000 km a propojují všechna významnější města i vesnice. Dále je v používání dalších cca. 41 600 km silnic s nezpevněným povrchem.
Ve střednědobém plánu je výstavba nové pobřežní dálnice spojující Tunis s Egyptem, kterou Libye (ústy vůdce Kaddáfího) požadovala investičně i dodavatelsky zabezpečit od Itálie jako náhradu za škody a utrpení v období koloniální nadvlády. Italský velvyslanec však po podpisu smlouvy o přátelství IT-LY prohlásil, že výstavba dálnice není ve smlouvě jmenovitě uvedena. Část této dálnice byla přitom již zadána k výstavbě libyjsko-malajské firmě, konkrétně jde o část z Garabuli do Ras Ejdiru (tuniská hranice) v délce cca. 250 km, přičemž práce byly zahájeny roce 2008 a zrekonstruovány části dálnice, hlavně v úseku Tripoli-Ras Ejdir.
Celková délka asfaltových silnic je cca. 61 000 km a propojují všechna významnější města i vesnice. Dále je v používání dalších cca. 41 600 km silnic s nezpevněným povrchem.
Ve střednědobém plánu je výstavba nové pobřežní dálnice spojující Tunis s Egyptem, kterou Libye (ústy vůdce Kaddáfího) požadovala investičně i dodavatelsky zabezpečit od Itálie jako náhradu za škody a utrpení v období koloniální nadvlády. Italský velvyslanec však po podpisu smlouvy o přátelství IT-LY prohlásil, že výstavba dálnice není ve smlouvě jmenovitě uvedena. Část této dálnice byla přitom již zadána k výstavbě libyjsko-malajské firmě, konkrétně jde o část z Garabuli do Ras Ejdiru (tuniská hranice) v délce cca. 250 km, přičemž práce byly zahájeny roce 2008 a zrekonstruovány části dálnice, hlavně v úseku Tripoli-Ras Ejdir.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Jak chcete spojovat dálnicí Libyi s Egyptem přes Tunisko, když Libye leží uprostřed mezi Tuniskem a Egyptem?Diaľničiar píše:Italský premiér Silvio Berlusconi otevřel spolu s vodcem Libye výstavbu první část 2000 km dlouhé dálnice, která v budoucnu propojí Libyi s Egyptem přes Tunisko. Náklady na výstavbu dosáhnou 3,5 mld. €.
Více informací najdete třeba zde
Re: Libye
Asi překlep, samozřejmě to bude Tunisko (a potažmo i Maroko a Alžírsko) s Egyptem přes Libyi.THX-1138 píše: ...
Jak chcete spojovat dálnicí Libyi s Egyptem přes Tunisko, když Libye leží uprostřed mezi Tuniskem a Egyptem?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Jde o nepřenost v mém vyjádření: jde o propojení Egyptu a Tunisu, ovšem hlavní část povede s Libyi.THX-1138 píše:Jak chcete spojovat dálnicí Libyi s Egyptem přes Tunisko, když Libye leží uprostřed mezi Tuniskem a Egyptem?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
V zemi se radikálně zhoršila stávající bezpečnostní i dopravní situace. Výstavba dálnic a silnic je výrazně zpomalena a v některých částech země i pozastavena. Vzhledem k náletům NATO došlo i ke zhroucení některých mostních objektů a celá řada silničních tahů je vážně poškozena.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
V zemi se od 1.8. zastavili všechny práce na výstavbě a obnově silniční sítě. Silnice se dostali do správy armád a taky se vojáci starají o jejich sjízdnost. Škody na silniční síti při likvidaci M. Kaddafího nejsou vyčísleny, největší budou v obydlených oblastech.
I když má země obrovská naleziště ropy, aktuálně je problém sehnat pohonní hmoty.
I když má země obrovská naleziště ropy, aktuálně je problém sehnat pohonní hmoty.
Re: Libye
Neměla by se změnit vlajka ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
já pořád čekám, až se to nějak ustálí
Re: Libye
Taky by se asi měl upravit počet obyvatel.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libye
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Byla aktualizována vlajka, i opraven počet obyvatel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
V současné době jsou veškeré větší stavební projekty v zemi zastaveny. Značnou překážkou, která brání převážné většině zahraničních firem v další realizaci projektů výstavby silnic a dálnic, bytové výstavby, budování hotelových komplexů a turistických center včetně vodní infrastruktury je nevyřešený problém s vymáháním pohledávek a náhradou škod způsobených občanskou válkou v zemi v roce 2011.
HDP pokleslo z 88 na 37 mld. USD, propadla se i produkce ropy a aktuálně se mluví i o rozdělení státu na více území.
Pro rok 2012 se celkově očekává oživení ekonomiky a s tím alespoň opravu zničených silnic.
Vládní linky jsou nyní nefunkční.
HDP pokleslo z 88 na 37 mld. USD, propadla se i produkce ropy a aktuálně se mluví i o rozdělení státu na více území.
Pro rok 2012 se celkově očekává oživení ekonomiky a s tím alespoň opravu zničených silnic.
Vládní linky jsou nyní nefunkční.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Ve stavebnictví i nadále přetrvává problém s nedoplacením za předchozí stavby. Pomoc z Itálie se nerealizuje a současní vládní síly nemají reální možnosti pro novou situaci, protože se snaží o řešení v chodu země (bezpečnostní složky, další boje místních skupinek odporu atp.).
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Dálnice od Gabès Ras Jedir (na libyjské hranici, přes Medenine a Ben Gardan) se dle vyjádření kompetentních dokončí v roce 2018 a do programu ho opětovně zařadili v lednu 2013.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Společnost Salini Impregilo Group zahajuje výstavbu 1. sekce Libyan Coastal Motorway, v nákladech 963 mil. €.
*tato společnosť tvoří 58% podíl v konsorciu (ještě s La Società Italiana per CONDOTTE d’Acqua, Impresa Pizzarotti, Cooperativa Muratori & Cementisti - C.M.C)
*práci zde nalezne 2.000 lidí
*jde o italské společnosti a i italská vláda se na projektu podílí 15% ekvivalentem částky, tedy 145 mil. €
Tato nová dálnice bude mít délku 1.700 km. Začíná na hranicích s Tunisem a končí na hranicích s Egyptem. O tom, že do realizace se zapojí Itálie se rozhodlo již před léty v Benghází.
První sekce, která se zahajuje do výstavby bude mít délku 400 km, mezi městy Marj a Emssad, při hranicích s Egyptem. Na této etapě bude 12 mostů v délce 2,2 km a dalších 8 servisních středisek a 6 odpočívek.
Více: http://www.impregilo.it/en/salini-impre ... 63-million
*tato společnosť tvoří 58% podíl v konsorciu (ještě s La Società Italiana per CONDOTTE d’Acqua, Impresa Pizzarotti, Cooperativa Muratori & Cementisti - C.M.C)
*práci zde nalezne 2.000 lidí
*jde o italské společnosti a i italská vláda se na projektu podílí 15% ekvivalentem částky, tedy 145 mil. €
Tato nová dálnice bude mít délku 1.700 km. Začíná na hranicích s Tunisem a končí na hranicích s Egyptem. O tom, že do realizace se zapojí Itálie se rozhodlo již před léty v Benghází.
První sekce, která se zahajuje do výstavby bude mít délku 400 km, mezi městy Marj a Emssad, při hranicích s Egyptem. Na této etapě bude 12 mostů v délce 2,2 km a dalších 8 servisních středisek a 6 odpočívek.
Více: http://www.impregilo.it/en/salini-impre ... 63-million
Re: Libye
Není mi jasné, proč Italská vláda, která nemá peníze, financuje výstavbu dálnice v Libyi. Ano, Lybie a Itálie k sobě mají blízko, ale když přeci nemám sám, tak nebudu ještě druhým pomáhat...
Re: Libye
Tipnul bych si, že Italové za to očekávají vstřícnost při zapojování jejich firem do libyjského ropného průmyslu .mbmat píše:Není mi jasné, proč Italská vláda, která nemá peníze, financuje výstavbu dálnice v Libyi. Ano, Lybie a Itálie k sobě mají blízko, ale když přeci nemám sám, tak nebudu ještě druhým pomáhat...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Stávající situace v zemi není nijak lichotivá. Silniční infrastruktura je degradována za poslední roky pro neustávající konflikty, které z času na čas přejdou z běžného střílení na nálety a těm se již nevyhnou ani silnice a mosty. Investice do silnic se dějí jen lokálně a jen s místními kapacitami. Na větší práce není dostatek peněz a možností, protože veškerá snaha se směruje o zprovoznění těžařských kapacit a vývozních prvků infrastruktury v ropním sektoru, od kterého je země závislá. Tam se daří proinvestovat z roka na rok naplánovanou částku a věnuje se nesmírná snaha o ochranu těchto zařízení. Kde by mohla země být, kdyby se zde neválčilo si psát nemusíme. Bohužel, konflikt je zde na delší čas, než se původně odhadovalo a přerůstá to přes hlavu všem.
Upraven počet obyvatel, snížení o 0,4 mil.
Upraven počet obyvatel, snížení o 0,4 mil.
Re: Libye
To snížení počtu obyvatel bude asi mnohem větší, jenom v Tunisku je teď údajně 800 000 Libyjců a nechystají se v dohledné době vrátit.
EDIT: Že by nějaké lepší vyhlídky? http://zpravy.idnes.cz/profil-chalifa-h ... anicni_bse
EDIT: Že by nějaké lepší vyhlídky? http://zpravy.idnes.cz/profil-chalifa-h ... anicni_bse
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Libye
Situace v zemi:
Je to stát bohatý na ropu a v minulosti měl za cíl vystavět z Afriky hospodářskou velmoc, ale prozatím je rozhodující boj o moc a vládu po svržení Kaddáfího v roce 2011. Před léty jsem psal, že se možná stát rozpadne, prozatím se to nestalo, ale stále to reálně hrozí.
OSN uznává stávající vládu v hlavním městě Tripolis, kde mezičasem žije 1/3 obyvatelstva, protože je zde bezpečno. Zde vládne ve volbách zvolený Fayez al-Sarraj.
Na východě země se vytvořila opozice vládě v Tripolisu, přičemž hlavním městem je Tobruk. Zde to ovládá Haftar, tedy velitel části armády. Bohužel, ale po politické linii tuto část podporují i další státy světa: Rusko, UAE nebo Egypt. Haftar si dal za cíl dobýt Tripolis.
Dokud nenastane stabilizace, tak veškerý hospodářský potenciál se nemůže rozvinout. Libye tak nenaplňuje ani část výstavby trans- afrického tahu, který se v rámci severního pobřeží úspěšně staví ve všech zemích nebo mají i v některých zcela hotovo.
Vláda ve smyslu funkčnosti je nyní minimální z hlediska dosahu i rozsahu působení. Něco jako plánovaná výstavba silniční infrastruktury jsou neaktuální dokumenty.
Úřad premiéra
http://www.pm.gov.ly/
Doprava spadá prozatím pod segment hospodářství: http://industry.gov.ly/ , ale prakticky i pod obranu.
Takže uběhne bezmála dekáda, ale politicky se nepovedlo tento stát jakkoliv lépe stabilizovat.
Je to stát bohatý na ropu a v minulosti měl za cíl vystavět z Afriky hospodářskou velmoc, ale prozatím je rozhodující boj o moc a vládu po svržení Kaddáfího v roce 2011. Před léty jsem psal, že se možná stát rozpadne, prozatím se to nestalo, ale stále to reálně hrozí.
OSN uznává stávající vládu v hlavním městě Tripolis, kde mezičasem žije 1/3 obyvatelstva, protože je zde bezpečno. Zde vládne ve volbách zvolený Fayez al-Sarraj.
Na východě země se vytvořila opozice vládě v Tripolisu, přičemž hlavním městem je Tobruk. Zde to ovládá Haftar, tedy velitel části armády. Bohužel, ale po politické linii tuto část podporují i další státy světa: Rusko, UAE nebo Egypt. Haftar si dal za cíl dobýt Tripolis.
Dokud nenastane stabilizace, tak veškerý hospodářský potenciál se nemůže rozvinout. Libye tak nenaplňuje ani část výstavby trans- afrického tahu, který se v rámci severního pobřeží úspěšně staví ve všech zemích nebo mají i v některých zcela hotovo.
Vláda ve smyslu funkčnosti je nyní minimální z hlediska dosahu i rozsahu působení. Něco jako plánovaná výstavba silniční infrastruktury jsou neaktuální dokumenty.
Úřad premiéra
http://www.pm.gov.ly/
Doprava spadá prozatím pod segment hospodářství: http://industry.gov.ly/ , ale prakticky i pod obranu.
Takže uběhne bezmála dekáda, ale politicky se nepovedlo tento stát jakkoliv lépe stabilizovat.