Právě je 18.9.2019 13:24:50




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Gabon 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Gabon
Příloha:
1.PNG
1.PNG [ 593 bajtů | Zobrazeno 7034 krát ]

Příloha:
2.PNG
2.PNG [ 48.37 KiB | Zobrazeno 7034 krát ]

Rozloha: cca. 267 000 km2
Počet obyvatel: cca. 1,7 mil.
Hlavní město: Libreville (cca. 50% obyvatel státu)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.9.2016 23:37:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Gabon je populačně velmi malá republika a vzhledem na africké poměry zcela zanedbatelná, ale vlastnictvím ropy (která vydrží při současné těžbě ještě minimálně 20 let) více jak zajímavá. Vládní výdaje činili v roce 2014 asi 4,5 mld. €. Absolutní top priorita kapitálových výdajů je dopravní infrastruktura a to především silniční infrastruktura. Směrují na ní miliardy USD. Velmi silné zastupení zde mají americké společnosti (po nich evropské a to pak v návaznosti na historii hlavně z Francie a pak i čínské) a to jak v těžbě tak i ve výstavbě nových projektů. Staví se jak silnice tak letiště, školy, nemocnice atd. Staví se hlubokomořský přístav. Část projektů se realizuje i v rámci off-setových programů na základě těžebních licencí. V zemi je nejen ropa, ale i manganová ruda, zlato atd. Průmysl se podílí na HDP až 60%.

Technickým poradcem pro rozvoj projektů je americká společnost Bechtel. Ta vypracovala masterplan za 25 mld. USD: http://www.bechtel.com/projects/gabon-n ... structure/ .

V současnosti vládne v zemi od roku 2009 Ali Bongo Ondimba, syn ex prezidenta Omara Bongo Ondimby, který vládl v zemi od roku 1967.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.9.2016 23:47:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Ministerstvo infrastruktury, veřejných prací a regionálního rozvoje :arrow:

http://www.equipement.gouv.ga/
nový odkaz: http://www.infrastructures.gouv.ga/

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.transports.gouv.ga/
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 364.58 KiB | Zobrazeno 7032 krát ]

V zemi bylo před 10 lety asi 9.200 km silnic, z čeho jen 1.100 km disponovalo zpevněným povrchem a ještě i tyto měli špatné odvodnění a pod. To se jen poslední roky radikálně mění. Silniční síť se vylepšuje jak novým zpevňováním, tak se staví i zcela nové silnice. Vzhledem k rozloze země a počtu obyvatel se zásadně investuje do nových letišť. Priorita pro období 2012 - 2016 je dostat se na cíl: 3.600 km kvalitních zpevněných silnic. Tato silniční síť má zvládat 80% vnitrostátní dopravy. Cíle pro rok 2016 se blíží naplnění. Kromě ovšem zpevňování se od roku 2017 do roku 2025 má postavit 2.500 km nových silnic.

V roce 2013 se mj. začala výstavba 100 mostů pro pěší ponad státní silnice, aby se snížil počet DN a mrtvých/zraněných na silnicích.

Práce se plnili na 100% až do roku 2014. V roce 2015 nastala první revize pro snížení cen ropy, rozpočet se snížil o desítky mil. USD i pro silniční infrastrukturu. Je otázní jak bude vláda financovat novou výstavbu nebo tedy v jakém rozsahu, ale na některé projekty se zaměřím v dalších příspěvcích.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 10.5.2017 20:54:14, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



20.9.2016 0:04:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Postupně se zde vyformovala agentura ANGTI (Agence nationale des grands travaux et des infrastructures), prozatím ještě nemá webovou stránku. Nahradila ANGT (Agence nationale des grands travaux). Kromě toho se ale do ANGTI začlenil i fond Fonds routier. Důvodem pro tyto reorganizační změny byla přílišná rozdrobenost kompetencí a cílů a různá další podezření s manipulací některých zakázek. Historie fondu sahá do roku 1993, reorganizace do ANGTI proběhla v roce 2015.

ANGTI je odpovědná za výstavbu a dohled nad procesem výstavby základní národní infrastruktury a tedy i silniční infrastruktury. Spadají pod ní ale nejen silnice (jejich zpevňování a výstavba nových), ale také energetické projekty, stadiony a další speciální budovy veřejné správy.

Silniční rozvoj směruje na trans- tahy napříč Gabonem a speciálně i do oblasti hlavního města Libreville, kde se staví nové ulice (výstavba nových silnic, kanalizace atd.). Progres realizace je za poslední 4 roky opravdu enormní.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 10.5.2017 20:56:37, celkově upraveno 1

dodatek: ANGTI má původní adresu ANGT, ale změnilo se logo



20.9.2016 22:11:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Čínská společnost tady realizuje jeden z mega projektů: route Port-Gentil-Omboué :arrow:

*jedná se o výstavbu nové silnice na západním pobřeží asi 22 km jižně od Port-Gentil od hlavního města Libreville podél pobřeží až do Omboué
*na této silnici se musí postavit 2 dlouhé mosty: první na řece Ogooué dlouhý 4.707m a druhý na laguně Nkomi dlouhý 4.577m
*stavba se připravovala řadu let, když v roce 2013 se ohlásila výstavba, která se reálně začala až v létě 2014 a silnice se do provozu dostane po 5 letech tedy v roce 2019
*na stavbě našlo práci 2.000 místních lidí a 500 pracovníků pochází z Číny

vizualizace:



video ze stavby:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.9.2016 22:12:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Hlavní město Libreville:

Libreville si takhle představuje páteřní silnice a na konci je i mapa s PK5 - PK12:



Vizualizace dálnice PK5 - PK12:
Příloha:
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG [ 386.98 KiB | Zobrazeno 6966 krát ]

Příloha:
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG [ 412.17 KiB | Zobrazeno 6966 krát ]

V souvislosti s tím, že Gabon je hostitelská země 2017 Africa Cup se nejen staví stadiony, ale v lednu letošního roku schválila Rozvojová banka střední Afriky (BDEAC) úvěr ve výšce 75,6 mld. FCFA na realizaci dálnice v hlavním městě. To bylo v propočtu přes 210 mil. USD. Je to z důvodu, že Gabon investuje obrovské částky na všechny strany a pro nízké ceny ropy nemá již další volné zdroje na tuto stavbu, bez které by se ale tato soutěž zaobešla jen velmi těžko. Dálnice se již formuje, propojí zóny Libreville PK5 a PK12, bude 6,5 km dlouhá a bude mít 4-pruhy. Zlepší se vstup do města až po zónu Nkok, kde sídlí vícero větších společností. Dálnice by se bez této finanční injekce nestačila do roku 2017 dobudovat.

COLAS prováděl zemní práce, v dalších etapách ve stejný čas ale již i asfaltoval:
Příloha:
Poznámka: z 04/2016
1.PNG
1.PNG [ 1.45 MiB | Zobrazeno 6971 krát ]

Příloha:
Poznámka: z 04/2016
2.PNG
2.PNG [ 1.53 MiB | Zobrazeno 6971 krát ]


Jde o proměnu státní silnice 1, tedy RN1 na dálnici v parametrech 2x2 tak, aby zvládala provoz 25.000 vozidel, které zde budou. V roce 2013 tam byl provoz 19.000 vozidel a pro rok 2037 studie mluví o 35.000 vozidlech, takže kapacita RN1 začínala nepostačovat a jakýkoliv vývoj stavěl již do pozoru další rozvoj města. Dálnice bude ve výsledku velmi moderní se všemi dostupnými systémami pro zajištění bezpečnosti provozu. Ostatně cena odpovídá.

COLAS má v Gabonu velmi silné postavení, protože se třeba podílí i na zásadní renovaci dalších úseků na RN1 a v hlavním městě také buduje stadion s okolím. V zemi je více jak 10 let a mj. se věnuje i poskytování kvalitní zdravotní starostlivosti nejen pro zaměstnance, ale i jejich rodiny.

Letiště v hlavním městě je s městem spojené 4-pruhem, ovšem s úrovňovými křižovatkami, ale i tak již po renovacích:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.9.2016 22:34:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Základní silniční síť:
Příloha:
ob_93e2e4_ob-663b50-carte-reseau-routier-nationa.jpg
ob_93e2e4_ob-663b50-carte-reseau-routier-nationa.jpg [ 203.09 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Jak jsem již napsal, tak platí, že se postupně asfaltují stovky km úseků s cílem mít 40% asfaltovaných a 60% štěrkových silnic s celoročním sjízdním stavem tak, aby byla každá provincie dostupná po silnici. Tento cíl se blíží ke svému cíli. Teoreticky je to velmi odvážné to takhle řešit, když reálně 1/2 obyvatel žije v hlavním městě a další % kolem něj. Gabon má tu smůlu, že je v prostoru, kde není zrovna snadný terén. Není to pouštní charakter, takže je zde jak náročné postavit silnice, tak je ale i udržovat. V návaznosti na své sousedy je to lepší v tom, že Rovníková Guinea investuje obří částky i do dálnic napříč pevnivnou, co je zde již popsané (v rámci fóra) a stejně tak probíhají masivní investice v sousedním Kongu. Nezdá se to, ale třeba v roce 2020 bude zcela reální projíždět po asfaltových silnicích v celém tomto prostoru.

Základní státní silnice jsou vymezené v rámci těchto tahů:

RN = Route (silnice) Nationale (státní)

RN1 : Libreville – Kougouleu – Bifoun – Lambaréné – Mouila – Ndendé – (République du Congo)
RN2 : Bifoun – Alémbe – Viate – Mitzic – Bibasse – Oyem – Bitam – Eboro – (Cameroun)
RN3 : Alémbé – Kazamabika – Lastourville – Moanda – Franceville
RN4 : Viate – Ekonlong – Makokou – Mékambo
RN5 : Kougouleu – Bibasse
RN6 : Mayumba – Tchibanga – Ndendé – Koulamoutou – Lastoursville

Bohužel ještě v roce 2015 se nalezli i takové úseky, jaký zde zobrazím (stejné jako v Ugandě, Kongu, DRK atd. atd.):
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 438.95 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Jak to ti řidiči nákladních aut dělají v těchto státech, protože tohle se opravdu na naší planetě děje. Na úsecích v řádu desítek km je takový stav, že se ze silnic stane nesjízdný terén a musí se nasadit vyproštovací technika, aby pak třeba o pár desítek km byla opravená nová silnice. Výstavba zcela nových silnic se realizuje ale rovněž, ale zahájí se ve větším tempu teprve po dokončení obnovení té základní silniční sítě v rozsahu 9.200 km. Tento cíl se blíží naplnění, ale naplněn ještě není a bude pravděpodobně 1-2 roky meškat pro nižší ceny ropy. Na druhou stranu se za období 6-7 let opraví tolik silnic kolik se jich neopravilo za 15 let. Nemluvě o výše zmíněných mega stavbách: dálnice, dlouhé mosty, 4-pruhy na letiště atd. Ale to jsou investice právě v hlavním městě Libreville v návaznosti na pobřeží a nový hlubokomořský přístav, který se realizuje v Port-Gentile.

Jak jsem již zmínil, tak rozvojový plán zhotovila společnost BECHTEL, tedy U.S. společnost. Ten plán obnáší veškeré infrastrukturní práce za více jak 2 desítky mld. USD. Realizuje se nyní práce v objemu asi 35%. Ta realizace je jak jsem uvedl zastoupená napříč hlavně zahraničními firmami; z francouzského kolonializmu je to COLAS, který staví jak v hlavním městě (stadiony, dálnici), tak ale i po celé zemi (státní silnice) a svůj vliv zesilují čínské společnosti, které staví ty 2 dlouhé silniční mosty, ale i to jen pro to, že na to čínská vláda poskytla výhodní 20-roční úvěr.

Zde je krátký dokument z realizace RN1:



Přeměna země je radikální. Ještě v roce 2009 zde byli silnice samé bláto, mosty dřevěné a i to jen na trasách státních silnic. Dnes se situace změnila a mění se neustále k lepšímu.

Zde je renovace úseku Ndendé - Tchibanka v rámci RN6:



*je to 108 km silnice, která se změnila na nepoznání

Ale takhle se po celé zemi realizují opravdu tisíce km silnic, v rámci té RN6 třeba i úsek Tchibanga - Mayumba v délce 103 km. Atd.

Asfaltování silnic napříč Gabonem, několik fotek k zachycení parametrů:
Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 886 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 927.87 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Příloha:
3.PNG
3.PNG [ 1.11 MiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Příloha:
4.PNG
4.PNG [ 844.07 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Příloha:
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG [ 571.05 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]

Příloha:
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG [ 883.48 KiB | Zobrazeno 6897 krát ]


Co snímka to některý projekt v rámci státu. Jak je vidět, tak silnice nemají až tak luxusní krajnice jako třeba v Ugandě. Ta norma je stejná s Kongem. Největším problémem je zalesnění a to v tom spektru, že během dešťů nestačí silnice uschnout a nastává degradace asfaltové vozovky. I proto se nyní kromě pokládky asfaltu zesiluje spodní konstrukční vrstva a provádějí se terénní úpravy okolí, aby to slunce na ty vozovky dopadlo. Jak jsem napsal, tak Gabon je silně průmyslový stát, který na průmyslu staví 60% HDP, 80% vývozu a 70% příjmů státního rozpočtu. Ropa, mangán a další nerostní bohatství se transportují po železnici a z přístavů. Silnice napříč Gabonem zajistí vnitrostátní zásobování a napojení na sousední země. Dálnice a nové komunikace z hlavního města směrem na letiště, pobřeží a zlepšení vstupů do města sníží rozsah dopravních kongescí. To vše tak, aby se minimalizovali náklady potřebné na další cyklické údržby. To se samozřejmě uvidí reálně za dalších 10 let zda tomu tak i bude.

V zemi jsou 3 těžiska z pohledu silniční sítě: první je hlavní město a napájení na okolí, kde se tedy nyní realizuje nová spojnice na pobřeží. Druhé těžisko je S-J koridor dlouhý cca. 880 km, který spojuje Kamerun a Kongo, třetí je tah Z-V v délce 890 km, který spojuje Libreville a Kongo. Nějaké napojení na Rovníkovou Guinei musí počkat, protože tam se de facto na pevnině staví jen nedávno v rámci stěhování se z ostrovů a je to tam divočina. Gro obchodu dělají přístavy na pobřeží. Gro transportu pak ty silnice napříč Gabonem. Investuje se do letišť v rámci rozlohy a hustoty obyvatelstva jako doplnění možnosti osobního cestování.

Není snadné rozvíjet dopravní infrastrukturu v tak rozsáhlé zemi s tak malým počtem obyvatel s takovými klimatickými podmínkami. A to navzdory faktu relativního dostatku peněz z nerostního bohatství. Je skvělé, že se to ale děje, že se za peníze nestaví obrovské paláce nebo a nenakupují se zbraně ve velkém rozsahu. Ostatně gabonská armáda je v malém počtu a čítá něco do 6.000 vojáků, přičemž výdaje se pohybují v rozmezí 1 až 1,5% HDP. Hlavní podpora pramení z Francie a v malém z USA.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.9.2016 16:42:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Gabon nedávno analyzoval náklady na výstavbu 2x2 silnice PK5 - PK12, v tématu opsaná. Zjistil, že silnici realizuje společnost COLAS, zároveň je Gabon napojen stále ve významné míře na Francii. Ve Francii se 2x2 dálnice/rychlostní silnice staví za průměrných 6 mil. € na 1 km. To je v propočtu cca. 4 mld. FCFA. Gabon si půjčil z Rozvojové banky Centrální Afriky (BDEAC) celkem 127,2 mld. FCFA, z čeho 75,6 mld. FCFA směrovalo na výstavbu 7 km 2x2 PK5 - PK12. Ta částka je zde v tématu rovněž uvedená. Projekt počítal jen s částečnou přestavbou, protože část trasy je vedená v současné NR 1, takže zčásti se dokonce jednalo o rozšíření a ne jen novou výstavbu. Na 1 km tak směruje 10,8 mld. FCFA, což značí, že oproti Francii jsou náklady 2,7x vyšší. :idea:

Vláda oponuje, že se jedná o nesmírně složité veledílo plné různých překládek a staví se za plného provozu a ve Francii se dálnice staví převážně koncesionáři, což minimalizuje míru zisku. Analýza zašla tedy ještě dále: zjistila, že stavební parametry na 2x2 v Gabonu a Francii jsou přibližně stejné a to na základě francouzských údajů a úřadů. A tudíž je to komparativní s EU. A tak třeba v Dánsku stojí 1 km v propočtu 3,28 mld. FCFA, ve Švédsku 3,67 mld. FCFA, v Belgii 2,43 mld. FCFA, v Německu pak 3,47 mld. FCFA. Průměr na celou EU je 3,22 mld. FCFA. A to jsou v EU zcela odlišné náklady na mzdy.

Analýza se opřela i o údaje z Afriky, kde se to dá srovnávat těžce pro donedávna chybějící dálnice. Světová Banka ale eviduje a kooperuje na projektech v Angole, Burkině Faso, Mozambiku, Ugandě. Průměr za tyto státy je při 2x2 na ceně 0,371 mld. FCFA. Ale třeba i na Francouzsko napojený Senegal staví 2x2 dálnice levněji, protože třeba Dakar - Diamniadio Turnpike stála v propočtě na jízdní pruhy (protože má 2x3) a km pouze 4,8 mld. FCFA. Je to více než v EU, ale méně než v Gabonu. Sousední Kamerun staví dálnici Kribi v délce 179 km a náklady jsou 124 mld. FCFA, tedy asi 0,693 mil. FCFA na 1 km. V Keni se staví za 0,491 mil. FCFA, v Etiopii za 0,201 mil. FCFA. V Nigérii za 3 mld. FCFA.

Analýza připouští odchýlky, i parametry i dostupnost stavebních materiálů, ale klade si otázku proč je Gabon nejdrahším v budování 2x2 silnic. Ve 40 srovnávaných zemích jak bohatších tak i okolních je průměrná cena za výstavbu 0,724 mld. FCFA. Gabon staví 3x drahší dálnice, než v EU, 30x drahší než v Kanadě, 17x drahší než v Kamerunu. Na závěr je dle materiálu nutno zdůraznit, že Gabon má přebytek asfaltu, protože tvoří odpad z těžené ropy a štěrku je v zemi rovněž dostatek.

Část významu může nést samotná měna západoafrický frank, ale že by až tak?

Zde stav realizace jednotlivých úseků PK:


Každopádně Gabon realizuje 25 mld. USD Masterplan pod taktovkou Bechtelu, což je vlastně Vize Gabon 2025. Investuje se do škol, nemocnic, silnic, lepšího zemědělství, je zde snaha o diverzifikaci ekonomiky. Gabon je sice ve všech různých hodnoceních v nejhorší 1/3 planety, ale hned na začátku té 1/3. Pro nízké ceny ropy se Gabon zadlužuje, dluh překročil 30% HDP, rozpočet je více deficitní pro udržení platů a i investic, ale investice se omezují. Úspory jsou i v armádě, rozpočet se snížil z 300 mil. USD na 200 mil. USD. Nejvíce se v rámci rozpočtů omezují logicky kapitálové výdaje.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.3.2017 17:04:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Gabon
Opravdu se v Kanadě staví 10x levněji, než v EU :shock: ? Jinak u země, která před nějakou dobou drasticky snížila počet ministerstev ze 40 na 35 (neberte mě, prosím, za slovo, pamatuji si to pouze přibližně :) ), je vyšší cena za veřejné stavby celkem logická...


10.3.2017 20:30:00
Profil
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Oni to rozpočitují na 2x2 a jdou nějak do historie. Ano opravdu jejich analýza mluví o nákladech na 1 km 2x2 silnice v CDN o 0,8 mil. CAD. Je to silně vytrhnuto z kontextu, kdy se dálnice budovali a propočet těch pruhů. Dnes jsou dálnice v CDN stejně drahé jako snad všude, 10x více než je v té gabonské analýze. Ale ono to má spíše poukazovat na ty ceny v zemi. Ale to z prostoru ČR/SR není nic nového, to kdyby se šlo srovnat se Slovenskem (kde jsou ale zas nějaké tunely atd.), tak by si moc nepomohli s tím jejich průměrem. :D Ještě by se zjistilo, že je to levnější. Ani dualizace není v CDN na úrovni proklamovaných 0,8 mil., protože na dualizaci 20 km úseku v provincii Saskatchewan šlo 53 mil. CAD.

http://linkis.com/R2Lt2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.3.2017 20:45:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Gabon
Možná by se jako ropná země měli srovnávat spíš se zálivovými zeměmi - tam se ovšem staví poněkud snadněji (samozřejmě kromě Ománu). Jinak mne ještě zaujalo, že z afrických zemí vůbec nezmínili svého malého (a bohatého) souseda Rovníkovou Guineu, tam to asi bude díky vysokým příjmům z ropy taky hodně zajímavé :) !


10.3.2017 20:54:17
Profil
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Na tvorbě HDP se stavebnictví podílí 5,5%. Součástí plánu "Gabon emergant" je rovněž výstavba infrastruktury (výstavba/obnova silniční sítě a další dopravní infrastruktury (hlubokomořský přístav v Port-Gentile, modernizaci letiště v Libreville i regionálních letišť, výstavba nových sídlišť, nemocnic a škol, nových energetických zdroje a telekomunikací). Část projektů by měla být financována soukromými investory v rámci udělených těžebních licencí, vláda na realizaci projektů plánovala vyčlenit částku částkou 16 mld. USD. Vzhledem k nižším příjmům z prodeje ropy musela vláda kapitálové výdaje omezit, což zpomalí realizaci mnoha infrastrukturních projektů. Projekty řídí nedávno zřízená agentura ANGT (http://www.angt.ga), technickým poradcem se stala firma Bechtel.

Některé stránky jsou nefunkční, ale nahrazené jsou zas FB: https://www.facebook.com/AgenceNational ... dsTravaux/ .

Stát infrastrukturu staví (veškerou), ale zpomalil proces, protože jak byla levná ropa tak klesají zdroje a stoupal dluh, který je během pár let na úrovni 65% HDP a byl donedávna kolem 20%. Ale tady se budují nadále i kapacitní tahy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.11.2018 22:40:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Začátkem roku se tady stal pokus o převrat, který ale nevyšel. O puč se pokusila armáda, ale ještě ten den vláda nastolila pořádek. Zemřeli 2 lidé. Nyní je situace stabilní.

Réhabilitation du pont Nomba

Obrázek

Libreville, le 24 mars 2019 – Le ministre de l’Équipement, des Infrastructures et des Travaux publics, M. Arnauld Calixte Engandji Alandji, s’est rendu le dimanche 24 mars 2019 au pont Nomba, dans la zone d’Owendo, suite à l'événement tragique de ce samedi 23 Mars 2019 qui a ôté la vie à trois de nos compatriotes.

Après avoir procédé à l’inspection des lieux du drame, le ministre en charge des Travaux publics a annoncé l'exécution de travaux de réhabilitation du pont Nomba dès ce mercredi 27 mars.

Ces travaux consisteront à renforcer les glissières de sécurité et les garde-corps de ce pont très fréquenté. Des ralentisseurs seront également placés à l'approche de celui-ci.

Le ministre de l’Équipement, des Infrastructures et des Travaux publics présente ses condoléances aux familles éplorées et les assure de son soutien multiforme.

Publié le : 01 / 04 / 2019


a ještě průtahy a okruhy kolem hlavního města jak je uvedeno v tématu, stav z 10/2018:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.7.2019 20:27:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12912
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Gabon
Gabon připravuje veliký hlavní silniční rozvojový projekt. Hodlá vylepšit 780 km silniční tah, který spojuje hlavní město Libreville na pobřeží s provincií Haut-Ogooue na východě země. Ta sousedí s DRK a tedy jde o mezinárodní africký silniční tah, který zlepší celkový tok provozu a umožní zvýšit hospodářský rozvoj. V praxi to znamená přestavět stávající silnice N1 a N3. Mimo to se tak zároveň dosáhne i oživení v jednotlivých regionech Gabonu.

Doposud se na uvedených silnicích N1 a N3 realizovalo jen několik menších investicí, které ale zlepšují úroveň provozu díky odstranění kolizních lokalit.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.9.2019 14:23:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz