Kapverdy
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Kapverdy
Počet obyvatel: cca. 580 000
Hlavní město: Praia (cca. 160 000 obyv.)
Kapverdy se hospodářsky i politicky vymykají západoafrickým standardům. Je to země středně rozvinutá. Tato ostrovní země se usilovně snaží o odpoutání od Afriky a přiblížení Evropě. Kapverdský premiér se dokonce zmínil o "speciálním partnerství" s EU a posílení vztahů s NATO (v červnu 2006 zde probíhalo cvičení NATO).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.9.2020 17:50:32, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel + další mapa
Důvod: aktualizace počtu obyvatel + další mapa
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
V zemi je cca. 1.400 km silnic, z toho cca. 1.100 je asfaltovaných. Neustále probíhá proce zpevňování silniční sítě a taky pokládky asfaltu, takže se nedaří dosáhnout 100% asfaltových silnic, ale již (rokem 2008) se podařilo dosáhnout stavu, že všechny regiony mají nějakou celoročně sjízdnou silnici, i když v některých případech pouze těžko. O již asfaltové silnice se vláda dobře stará a provádí se zde dobrá údržba.
V zemi má silnou pozici taky stavebnictví, které se podílelo za rok 2007 na HDP až 10%, v roce 2008 na podobné úrovni (přes 9,5%). Stavebnictví roste díky investicím do turistické a dopravní infrastruktury a tempo stavebnictví zřejmě dokonce letos přesáhne 10% HDP, protože se zde realizují obrovské projekty jako hotelové komplexy, modernizace hlavního letiště a probíhající přestavba silniční sítě (zpevňování). Obrovské investice jsou taky neustále vkládané do telekomunikační infrastruktury.
V zemi má silnou pozici taky stavebnictví, které se podílelo za rok 2007 na HDP až 10%, v roce 2008 na podobné úrovni (přes 9,5%). Stavebnictví roste díky investicím do turistické a dopravní infrastruktury a tempo stavebnictví zřejmě dokonce letos přesáhne 10% HDP, protože se zde realizují obrovské projekty jako hotelové komplexy, modernizace hlavního letiště a probíhající přestavba silniční sítě (zpevňování). Obrovské investice jsou taky neustále vkládané do telekomunikační infrastruktury.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Nejvýznamnější projekt silniční sítě za poslední období: Orgãos-Pedra Badejo Road
Je to hlavní silnice z východu na západ v jižní části ostrova Santiago (zde leží i hlavní město). Silnice byla komplexně opravěná a spojila 10 obcí.
Délka: 10 km
Šířka: 6 m
Pruhy: 1+1
Náklady: 3,5 mil. USD
První studie: 2005
Ukončení: 12/2009
Původní stav silnice: povrch byl dlážděný, nebyl zde systém odvodnění, nebyla zde krajnice, šířka byla různá.
Aktuální stav: silnice má nové podloží, nové odvodnění, je zde jednotní šířka, prostor pro chodce a AB kryt.
Fotografie z provozu po otevření: Tohle je vůbec první silnice v zemi, která podstoupila modernizaci v tomto rozsahu. Silnice obsluhuje celkem asi 27.500 lidí.
Je to hlavní silnice z východu na západ v jižní části ostrova Santiago (zde leží i hlavní město). Silnice byla komplexně opravěná a spojila 10 obcí.
Délka: 10 km
Šířka: 6 m
Pruhy: 1+1
Náklady: 3,5 mil. USD
První studie: 2005
Ukončení: 12/2009
Původní stav silnice: povrch byl dlážděný, nebyl zde systém odvodnění, nebyla zde krajnice, šířka byla různá.
Aktuální stav: silnice má nové podloží, nové odvodnění, je zde jednotní šířka, prostor pro chodce a AB kryt.
Fotografie z provozu po otevření: Tohle je vůbec první silnice v zemi, která podstoupila modernizaci v tomto rozsahu. Silnice obsluhuje celkem asi 27.500 lidí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Celá silniční síť má přes 10.000 km, přičemž národní síť silnic představuje cca. 1.500 km, z nichž je asi 70% zpevněno, převážně asfaltem. V rámci celé silniční sítě je většina silnic zpevněná (asfaltem, dlážděný povrch nebo betonem). Na ostrově Sal je i silnice na 2+2 jízdní pruhy mezi městy Espargos a Santa Maria.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
V roce 2015 zde bude po 40 letech nezávislosti 100% elektrifikace.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Rozšíření silnic do vnitrozemí hlavního ostrova
*délka 31 km (spojuje další města po již 1. projektu, napsaný rovněž ve vláknu)
*délka 31 km (spojuje další města po již 1. projektu, napsaný rovněž ve vláknu)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Na silnici Espargo Road, ZDE na obrázku se obnovil povrch a značení
Dále, hlavní město má vybudován ring road
Tento stát vylepšil mnoho hlavních silnic po celé zemi. Nové povrchy, nové odvodnění, nové značení, nové křižovatky a i zcela nové stavby, včetně tunelových a mostních objektů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Další záběry na silnice v zemi včetně ulic:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=12
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=13
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=19
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=12
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=13
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=19
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
V 1. pololetí proběhli volby a nová vláda čelí hospodářským výzvám. Od roku 2010 do roku 2016 se zde znásobil dluh z 54% na 110% HDP. Je to způsobeno stagnací ekonomiky v EU, na kterou jsou Kapverdy navázané. Na nezaměstnanosti se to neodrazilo nijak. Vícero institucí prochází komplexním hodnocením a hledají se úspory. Aby se dosáhla co největší transparentnost dalších investicí, tak ministerstva infrastruktury nebo hospodářství (celkem ovšem 4 ze 12) jsou obsazené nezávislými lidmi. Infrastruktura hlavně a logicky ta silniční jak je vidět do minulosti prošla investicemi. Za dluhem stojí nezměněné výdaje a slabý růst HDP s minimem reforem.
Uvidíme co to přinese do dalších let.
Uvidíme co to přinese do dalších let.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Silniční úřad
https://www.estradas.cv/site/
záběry na silnice a ring road hlavního města:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=36
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=37
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=38
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=39
https://www.estradas.cv/site/
záběry na silnice a ring road hlavního města:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=36
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=37
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=38
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=39
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 17:04:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Po bezmála 2 letech jsem přečetl celé vlákno, kde to bylo potřebné jsem aktualizoval odkazy a základní údaje. Prakticky není moc dodat. Starostlivost o silniční infrastrukturu tady postupuje tak, že se není kde v rámci státního významu věnovat větším stavbám, takže vláda zaměřuje svojí pozornost i do výslovně regionálních silnic. Za podpory státních peněz se upgradují silnice, zpevňuje se podloží, naveze kámen a štěrk a silnice se vydláždí. Tato forma zajistí delší životnost než nezpevněný stav a zároveň zvyšuje dostupnost regionů, taky zvyšuje profit agrárního sektoru.
Postavilo se tak prozatím a odevzdalo do provozu až 11 km jinak těžko sjízdné silnice í v úseku Cova Tina do Bangeira a dále se pracuje na připojení Campanas de Cima.
Postavilo se tak prozatím a odevzdalo do provozu až 11 km jinak těžko sjízdné silnice í v úseku Cova Tina do Bangeira a dále se pracuje na připojení Campanas de Cima.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kapverdy
Poselství na stránkách silničního úřadu: Silniční infrastruktura hraje v rozvoji ekonomiky stále důležitější roli; dobré silnice snižují náklady na dopravu, a tím i konečnou cenu výrobků, čímž se stávají pro spotřebitele dostupnějšími a konkurenceschopnějšími.
Umožňují také každému regionu, aby se specializoval na ekonomické činnosti, pro které mají větší povolání, a vytvářejí tak produktivitu a zvýšení kvality pro celou ekonomiku. Zkrácení doby cestování mezi městy a/nebo seskupeními umožňuje prohlubování ekonomických a sociálních vazeb, což zvyšuje prostor spotřebitelské volby a konkurence mezi společnostmi.
Procento silnic pokrytých programy pravidelné údržby se do roku 2022 zvýšilo na 95% celkové sítě.
Nejméně 80% státních silnic je ve stavu „velmi dobrý“ nebo „dobrý“.
Program udržitelného rozvoje národní silniční sítě připraven a schválen do roku 2022:
https://www.estradas.cv/site/index.php/ ... tid=39&m=0
(2020 - 2022)
Základní silniční síť na ostrově se během 1,5 dekády zvětšila z 1400 na 1700+ km nebo o 1/5. Rozsah silnic EN (Estradas Nacionais), které spadají pod centrální silniční úřad činí 1176 km. Dalších 600 km spadá pod města a obce.
EN v rozsahu 700 km bylo za 15 let rekonstruováno nebo nanovo vystavěno (rozšířeno a vylepšeno v trasování).
Cílem bylo zvednout jejich hodnotu s dosažením snížení hospodářských ztrát, zlepšení dostupnosti, zajištění mobility s odpovídající kvalitou služeb pro dopravní úroveň.
Na ostrovy/regiony Santo Antão, S. Na Nicolau, Maio, Santiago a Fogo se v roce 2014 vztahovala smlouva REMADOR (Rehabilitace a údržba podle výkonu a povinností k výsledkům). Na ostrově Brava však začaly údržbové práce v roce 2016 na základě smlouvy REMADOR na ostrově Fogo. Na ostrovech Boa Vista, São Vicente a Sal začaly v prosinci 2016 smlouvy o běžné údržbě pokrývat 87% délky vnitrostátní silniční sítě a více než 100 km silnic je pokrytých smlouvami o přesné údržbě.
Činnost silničního úřadu si lze prohlédnout na stránkách FB: https://www.facebook.com/EstradasCaboVerde/photos
Ještě chci zmínit, že v tématu uvedený 4-pruh se nenachází u hlavního města, nýbrž na jiném ostrově. Kolem hlavního města je státní silnice, která nese název Circular de Praia a která je v provozu od roku 2007. Je to obchvat hlavního města, který je v klasickém provedení silnice, který zásadně odlehčil silniční síť města. Zároveň napájí letiště v hl. městě.
Ministerstvo infrastruktury
https://mioth.gov.cv/index.php/pt/
Silniční úřad: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p158170 nahradil automaticky Silniční Institut (IE) a Autonomní fond údržby silnic (FAMR).
Stát zásadním způsobem investuje do celé infrastruktury. Do silnic je garantovaným pilířem výnos z prodeje PHM. Tento výnos jde výhradně do zajišťění údržby. Tato údržba se vztahuje jak jsem výše uvedl na veškerou silniční síť. S tím, že cílem je 100% rozsah a již chybí jen 5%. Ten cíl 100% byl stanoven pro období 2025-2030.
V období 2000 - 2020 byl zásadní podíl státních silnic ve velkém stylu upgradován a zvětšen. To jsem již uvedl vícekrát a mapuji to. Důraz se kladl nejen na novou výstavbu, ale i na obnovu povrchů. V rámci nové výstavby se v odlehlejších regionech preferuje nakonec klidně dlážděný povrch, ale s veškerým odvodněním a navržením co nejlepší trasy.
Umožňují také každému regionu, aby se specializoval na ekonomické činnosti, pro které mají větší povolání, a vytvářejí tak produktivitu a zvýšení kvality pro celou ekonomiku. Zkrácení doby cestování mezi městy a/nebo seskupeními umožňuje prohlubování ekonomických a sociálních vazeb, což zvyšuje prostor spotřebitelské volby a konkurence mezi společnostmi.
Procento silnic pokrytých programy pravidelné údržby se do roku 2022 zvýšilo na 95% celkové sítě.
Nejméně 80% státních silnic je ve stavu „velmi dobrý“ nebo „dobrý“.
Program udržitelného rozvoje národní silniční sítě připraven a schválen do roku 2022:
https://www.estradas.cv/site/index.php/ ... tid=39&m=0
(2020 - 2022)
Základní silniční síť na ostrově se během 1,5 dekády zvětšila z 1400 na 1700+ km nebo o 1/5. Rozsah silnic EN (Estradas Nacionais), které spadají pod centrální silniční úřad činí 1176 km. Dalších 600 km spadá pod města a obce.
EN v rozsahu 700 km bylo za 15 let rekonstruováno nebo nanovo vystavěno (rozšířeno a vylepšeno v trasování).
Cílem bylo zvednout jejich hodnotu s dosažením snížení hospodářských ztrát, zlepšení dostupnosti, zajištění mobility s odpovídající kvalitou služeb pro dopravní úroveň.
Na ostrovy/regiony Santo Antão, S. Na Nicolau, Maio, Santiago a Fogo se v roce 2014 vztahovala smlouva REMADOR (Rehabilitace a údržba podle výkonu a povinností k výsledkům). Na ostrově Brava však začaly údržbové práce v roce 2016 na základě smlouvy REMADOR na ostrově Fogo. Na ostrovech Boa Vista, São Vicente a Sal začaly v prosinci 2016 smlouvy o běžné údržbě pokrývat 87% délky vnitrostátní silniční sítě a více než 100 km silnic je pokrytých smlouvami o přesné údržbě.
Činnost silničního úřadu si lze prohlédnout na stránkách FB: https://www.facebook.com/EstradasCaboVerde/photos
Ještě chci zmínit, že v tématu uvedený 4-pruh se nenachází u hlavního města, nýbrž na jiném ostrově. Kolem hlavního města je státní silnice, která nese název Circular de Praia a která je v provozu od roku 2007. Je to obchvat hlavního města, který je v klasickém provedení silnice, který zásadně odlehčil silniční síť města. Zároveň napájí letiště v hl. městě.
Ministerstvo infrastruktury
https://mioth.gov.cv/index.php/pt/
Silniční úřad: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p158170 nahradil automaticky Silniční Institut (IE) a Autonomní fond údržby silnic (FAMR).
Stát zásadním způsobem investuje do celé infrastruktury. Do silnic je garantovaným pilířem výnos z prodeje PHM. Tento výnos jde výhradně do zajišťění údržby. Tato údržba se vztahuje jak jsem výše uvedl na veškerou silniční síť. S tím, že cílem je 100% rozsah a již chybí jen 5%. Ten cíl 100% byl stanoven pro období 2025-2030.
V období 2000 - 2020 byl zásadní podíl státních silnic ve velkém stylu upgradován a zvětšen. To jsem již uvedl vícekrát a mapuji to. Důraz se kladl nejen na novou výstavbu, ale i na obnovu povrchů. V rámci nové výstavby se v odlehlejších regionech preferuje nakonec klidně dlážděný povrch, ale s veškerým odvodněním a navržením co nejlepší trasy.