Právě je 15.12.2017 15:01:32




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Togo 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Togo
Příloha:
flag.PNG
flag.PNG [ 2.04 KiB | Zobrazeno 1031 krát ]

Příloha:
map.PNG
map.PNG [ 54.5 KiB | Zobrazeno 1031 krát ]

Rozloha: cca. 57 000 km2
Počet obyvatel: cca. 7,8 mil.
Hlavní město: Lomé (cca. 0,8 mil., s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.5.2017 14:57:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Togo
Vládní stránky :arrow:

http://www.primature.gouv.tg/fr

Ministerstvo veřejných prací a dopravy :arrow:

http://travauxpublics.gouv.tg/

Ministerstvo urbanismu a bydlení :arrow:

http://urbanisme.gouv.tg/fr

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.5.2017 15:09:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Togo
Úřad silniční a železniční dopravy :arrow:

http://www.mit-dgt-dtrf.tg/

Agetur :arrow:

http://www.agetur.agency/

*úřad, pod který spadají regionální, městské silniční práce

Silniční síť je dle norem, parametrů a systému členění silně ovlivněná Francii vzhledem k minulosti. Zde silniční síť ještě z roku 1933:
Příloha:
Poznámka: historická mapa silniční sítě
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 106.82 KiB | Zobrazeno 1001 krát ]

Tato na mapě znázorněná síť silnic se budovala jak rozšířením tehdejších silnic nebo i formou zcela nové výstavby a ten hlavní rozvoj trval od roku 1922.

V současnosti je v Togu kolem 12.000 km silnic (statisticky ale stále k roku 2010), z nich je přibližně 3.000 km se zpevněným povrchem a jsou to nejčastěji samozřejmě hlavní silnice. Státních silnic je z tohoto podílu asi 2/3 a samotné státní silnice ještě nejsou v celé délce zpevněné. Nejdůležitější je RN1, která spájí hlavní město napríč celým státem se severním územím a pak RN2 respektivě celý pobřežní tah no a samozřejmě pak hlavní tahy v rámci hlavního města Lomé.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.5.2017 15:09:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Togo
Hlavní město Lomé :arrow:

*reálně zde žije a dojíždí za prací a studiem 1/4 obyvatelstva
*je největším městem a vytváří nejvyšší podíl na HDP a logicky je zde nejvyšší životní úroveň
*jeho zvláštností a zároveň limitem je jeho krajní poloha se sousedním státem Ghana
*Lomé leží na trase důležitého koridoru Cotonou - Accra a celkově na trase trans-afrického tahu, který spojí Nigérii se státy tzv. Západoafrického rohu a kde je již dohoda o výstavbě souvislé dálnice a ještě něco mezitím je koridor Abidjan - Lagos, takže tak či tak to Togo je pořád mezi nimi a nejen Togo
*hlavní tahy mají 4-pruhy až max. 6-pruhů a budují se již i MÚK
*jedna z nejdůležitějších městských tepen je Boulevard Circulaire (zvaný též 13. ledna), který tvoří takový širší poloblouk ponad pobřežní RN2 :arrow:
Příloha:
Poznámka: dobová fotografie
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 535.23 KiB | Zobrazeno 996 krát ]

Lomé dominuje i na mezinárodním fóru SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1579760 k Togu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.5.2017 16:08:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10287
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Togo
Vláda uveřejnila začátkem letošního roku, že za posledních 8 let zemřelo na silnicích 3.874 lidí. To na margo toho, že Togo má relativně bezpeční silnice. Faktem je, že i když se masivně modernizují v řádu desítek km na mnoha úseků, tak stále jsou to ty samé problémy: chybí kvalitnější krajnice. Na mnoha silnicích mimo měst je to kus asfaltu bez krajnic a hned na okraji je to nezpevněné prašné prostředí. Navíc během nepříznivého počasí se to zhoršuje viditelnost a Togo má i značný podíl nákladní dopravy. Celkem se za 8 let stalo 35.443 DN. Vzhledem k motorizaci a evidenci policii jsou ta čísla vysoká. Hlavní příčina není technický stav silnic, ale bezohlednost řidičů, přetížení autobusů a nákladních vozidel. Do konce roku se má vypracovat akční plán na snižování dopravní nehodovosti. Již se mj. začína zesilovat kontrolní činnost technického stavu vozidel, co je jedna z dalších hlavních přičín vysoké úmrtnosti na silnicích.

Togo je začleněno z hlediska následné podpory financování a výstavby v oblasti, která má návaznost na Islámskou banku, hospodářský fond OPEC, místní africké rozvojové banky, ve spolupráci na Francii a s tím související zázemí stavebních firem z okolních zemí. Navíc vzhledem k přístavům není problém dovážet potřebné zdroje na realizaci oprav i na odlehlém severu země. Právě přístavy a navázanost na pobřežní koridor jsou motivací poslední velké konferenci v Dubaji, která byla i na téma jak podpořit hospodářskou infrastrukturu Toga, kterému se během koloniální éry dařilo a vzkvétalo, ale které v 90.-tých letech 20. století politicky uvázlo, co ostatně využívají okolní země.

Ministři dopravy Toga a okolních zemí již tento rok znovu zasedli k projektu ohledně dálnice západ - východ po pobřeží a Togo bude jednoznačně součástí. Togo vyzvalo v 03/2017 odborníky, aby natrasovali dálnici přes území Toga. :idea: Dálnice Abidjan - Lagos má mít délku cca. 1.000 km a přes území Toga má mít kolem 50 km. Komplikací může být samotné hlavní město Lomé, kde se uvažuje i o trasování v parametrech 6-pruhu.

V rámci hlavního města Lomé se postupně staví spojnice napříč nové čtvrtě a vytváří se tak menší okruhy, obchvaty, průjezdy.



Od roku 2014 do roku 2016 se třeba zásadně modernizovalo 94 km státní silnice Togo - Ghana, na trase Témédja-Badou v rámci RN15. Práce provedla společnost Sogea-Satom (člen skupiny VINCI), hlavní zhotovitel silnic v Africe. Odstranil se zvyšek povrchu, zesilnilo se podloží, položila se nová kvalitnější vozovka s větší únosností, provedlo se zpevnění krajnic a kompletní odvodnění. Silnice je po novém zpoplatněná pro nákladní dopravu. Projekt nabral z původních 24 měsíců několikaměsíční opoždění a nakonec to nebylo 94 km, ale 120 km i jako přípojní silnice do jednotlivých důležitých center na trase. Původní cena 31 mld. FCFA se tak zvedla na 40 mld. FCFA, ale to i pro pohyby kurzu. Banque Ouest Africaine de Développement poskytla úvěr v propočtu 47 mil. € a nebýt tohoto úvěru tak se to ani nezrealizuje.

Investice do silniční sítě se zásadně navyšují od roku 2013. V tomto roce se rehabilitovalo více jak 500 km silnic. Pro rok 2014 se pak vyčlenil balík investicí v hodnotě 410 mld. FCFA. Investice pokračují i nadále a tak je vidět pokrok po celé zemi včetně hlavního města Lomé. Na renovaci silnice RN1 se pak nejvíce podílejí čínské společnosti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


9.5.2017 17:16:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz