Togo
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Togo
Počet obyvatel: cca. 8,6 mil.
Hlavní město: Lomé (cca. 0,9 mil., s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 20:10:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Vládní stránky
https://primature.gouv.tg/
Ministerstvo veřejných prací
http://travauxpublics.gouv.tg/
Ministerstvo urbanismu a bydlení
http://urbanisme.gouv.tg/
https://primature.gouv.tg/
Ministerstvo veřejných prací
http://travauxpublics.gouv.tg/
Ministerstvo urbanismu a bydlení
http://urbanisme.gouv.tg/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 20:24:12, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Úřad silniční a železniční dopravy
http://www.mit-dgt-dtrf.tg/
Agetur
https://agetur-togo.com/
*úřad, pod který spadají regionální, městské silniční práce
Silniční síť je dle norem, parametrů a systému členění silně ovlivněná Francii vzhledem k minulosti. Zde silniční síť ještě z roku 1933: Tato na mapě znázorněná síť silnic se budovala jak rozšířením tehdejších silnic nebo i formou zcela nové výstavby a ten hlavní rozvoj trval od roku 1922.
V současnosti je v Togu kolem 12.000 km silnic (statisticky ale stále k roku 2010), z nich je přibližně 3.000 km se zpevněným povrchem a jsou to nejčastěji samozřejmě hlavní silnice. Státních silnic je z tohoto podílu asi 2/3 a samotné státní silnice ještě nejsou v celé délce zpevněné. Nejdůležitější je RN1, která spájí hlavní město napríč celým státem se severním územím a pak RN2 respektivě celý pobřežní tah no a samozřejmě pak hlavní tahy v rámci hlavního města Lomé.
http://www.mit-dgt-dtrf.tg/
Agetur
https://agetur-togo.com/
*úřad, pod který spadají regionální, městské silniční práce
Silniční síť je dle norem, parametrů a systému členění silně ovlivněná Francii vzhledem k minulosti. Zde silniční síť ještě z roku 1933: Tato na mapě znázorněná síť silnic se budovala jak rozšířením tehdejších silnic nebo i formou zcela nové výstavby a ten hlavní rozvoj trval od roku 1922.
V současnosti je v Togu kolem 12.000 km silnic (statisticky ale stále k roku 2010), z nich je přibližně 3.000 km se zpevněným povrchem a jsou to nejčastěji samozřejmě hlavní silnice. Státních silnic je z tohoto podílu asi 2/3 a samotné státní silnice ještě nejsou v celé délce zpevněné. Nejdůležitější je RN1, která spájí hlavní město napríč celým státem se severním územím a pak RN2 respektivě celý pobřežní tah no a samozřejmě pak hlavní tahy v rámci hlavního města Lomé.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 20:19:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Hlavní město Lomé
*reálně zde žije a dojíždí za prací a studiem 1/4 obyvatelstva
*je největším městem a vytváří nejvyšší podíl na HDP a logicky je zde nejvyšší životní úroveň
*jeho zvláštností a zároveň limitem je jeho krajní poloha se sousedním státem Ghana
*Lomé leží na trase důležitého koridoru Cotonou - Accra a celkově na trase trans-afrického tahu, který spojí Nigérii se státy tzv. Západoafrického rohu a kde je již dohoda o výstavbě souvislé dálnice a ještě něco mezitím je koridor Abidjan - Lagos, takže tak či tak to Togo je pořád mezi nimi a nejen Togo
*hlavní tahy mají 4-pruhy až max. 6-pruhů a budují se již i MÚK
*jedna z nejdůležitějších městských tepen je Boulevard Circulaire (zvaný též 13. ledna), který tvoří takový širší poloblouk ponad pobřežní RN2 Lomé dominuje i na mezinárodním fóru SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1579760 k Togu.
*reálně zde žije a dojíždí za prací a studiem 1/4 obyvatelstva
*je největším městem a vytváří nejvyšší podíl na HDP a logicky je zde nejvyšší životní úroveň
*jeho zvláštností a zároveň limitem je jeho krajní poloha se sousedním státem Ghana
*Lomé leží na trase důležitého koridoru Cotonou - Accra a celkově na trase trans-afrického tahu, který spojí Nigérii se státy tzv. Západoafrického rohu a kde je již dohoda o výstavbě souvislé dálnice a ještě něco mezitím je koridor Abidjan - Lagos, takže tak či tak to Togo je pořád mezi nimi a nejen Togo
*hlavní tahy mají 4-pruhy až max. 6-pruhů a budují se již i MÚK
*jedna z nejdůležitějších městských tepen je Boulevard Circulaire (zvaný též 13. ledna), který tvoří takový širší poloblouk ponad pobřežní RN2 Lomé dominuje i na mezinárodním fóru SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1579760 k Togu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Vláda uveřejnila začátkem letošního roku, že za posledních 8 let zemřelo na silnicích 3.874 lidí. To na margo toho, že Togo má relativně bezpeční silnice. Faktem je, že i když se masivně modernizují v řádu desítek km na mnoha úseků, tak stále jsou to ty samé problémy: chybí kvalitnější krajnice. Na mnoha silnicích mimo měst je to kus asfaltu bez krajnic a hned na okraji je to nezpevněné prašné prostředí. Navíc během nepříznivého počasí se to zhoršuje viditelnost a Togo má i značný podíl nákladní dopravy. Celkem se za 8 let stalo 35.443 DN. Vzhledem k motorizaci a evidenci policii jsou ta čísla vysoká. Hlavní příčina není technický stav silnic, ale bezohlednost řidičů, přetížení autobusů a nákladních vozidel. Do konce roku se má vypracovat akční plán na snižování dopravní nehodovosti. Již se mj. začína zesilovat kontrolní činnost technického stavu vozidel, co je jedna z dalších hlavních přičín vysoké úmrtnosti na silnicích.
Togo je začleněno z hlediska následné podpory financování a výstavby v oblasti, která má návaznost na Islámskou banku, hospodářský fond OPEC, místní africké rozvojové banky, ve spolupráci na Francii a s tím související zázemí stavebních firem z okolních zemí. Navíc vzhledem k přístavům není problém dovážet potřebné zdroje na realizaci oprav i na odlehlém severu země. Právě přístavy a navázanost na pobřežní koridor jsou motivací poslední velké konferenci v Dubaji, která byla i na téma jak podpořit hospodářskou infrastrukturu Toga, kterému se během koloniální éry dařilo a vzkvétalo, ale které v 90.-tých letech 20. století politicky uvázlo, co ostatně využívají okolní země.
Ministři dopravy Toga a okolních zemí již tento rok znovu zasedli k projektu ohledně dálnice západ - východ po pobřeží a Togo bude jednoznačně součástí. Togo vyzvalo v 03/2017 odborníky, aby natrasovali dálnici přes území Toga. Dálnice Abidjan - Lagos má mít délku cca. 1.000 km a přes území Toga má mít kolem 50 km. Komplikací může být samotné hlavní město Lomé, kde se uvažuje i o trasování v parametrech 6-pruhu.
V rámci hlavního města Lomé se postupně staví spojnice napříč nové čtvrtě a vytváří se tak menší okruhy, obchvaty, průjezdy.
Od roku 2014 do roku 2016 se třeba zásadně modernizovalo 94 km státní silnice Togo - Ghana, na trase Témédja-Badou v rámci RN15. Práce provedla společnost Sogea-Satom (člen skupiny VINCI), hlavní zhotovitel silnic v Africe. Odstranil se zvyšek povrchu, zesilnilo se podloží, položila se nová kvalitnější vozovka s větší únosností, provedlo se zpevnění krajnic a kompletní odvodnění. Silnice je po novém zpoplatněná pro nákladní dopravu. Projekt nabral z původních 24 měsíců několikaměsíční opoždění a nakonec to nebylo 94 km, ale 120 km i jako přípojní silnice do jednotlivých důležitých center na trase. Původní cena 31 mld. FCFA se tak zvedla na 40 mld. FCFA, ale to i pro pohyby kurzu. Banque Ouest Africaine de Développement poskytla úvěr v propočtu 47 mil. € a nebýt tohoto úvěru tak se to ani nezrealizuje.
Investice do silniční sítě se zásadně navyšují od roku 2013. V tomto roce se rehabilitovalo více jak 500 km silnic. Pro rok 2014 se pak vyčlenil balík investicí v hodnotě 410 mld. FCFA. Investice pokračují i nadále a tak je vidět pokrok po celé zemi včetně hlavního města Lomé. Na renovaci silnice RN1 se pak nejvíce podílejí čínské společnosti.
Togo je začleněno z hlediska následné podpory financování a výstavby v oblasti, která má návaznost na Islámskou banku, hospodářský fond OPEC, místní africké rozvojové banky, ve spolupráci na Francii a s tím související zázemí stavebních firem z okolních zemí. Navíc vzhledem k přístavům není problém dovážet potřebné zdroje na realizaci oprav i na odlehlém severu země. Právě přístavy a navázanost na pobřežní koridor jsou motivací poslední velké konferenci v Dubaji, která byla i na téma jak podpořit hospodářskou infrastrukturu Toga, kterému se během koloniální éry dařilo a vzkvétalo, ale které v 90.-tých letech 20. století politicky uvázlo, co ostatně využívají okolní země.
Ministři dopravy Toga a okolních zemí již tento rok znovu zasedli k projektu ohledně dálnice západ - východ po pobřeží a Togo bude jednoznačně součástí. Togo vyzvalo v 03/2017 odborníky, aby natrasovali dálnici přes území Toga. Dálnice Abidjan - Lagos má mít délku cca. 1.000 km a přes území Toga má mít kolem 50 km. Komplikací může být samotné hlavní město Lomé, kde se uvažuje i o trasování v parametrech 6-pruhu.
V rámci hlavního města Lomé se postupně staví spojnice napříč nové čtvrtě a vytváří se tak menší okruhy, obchvaty, průjezdy.
Od roku 2014 do roku 2016 se třeba zásadně modernizovalo 94 km státní silnice Togo - Ghana, na trase Témédja-Badou v rámci RN15. Práce provedla společnost Sogea-Satom (člen skupiny VINCI), hlavní zhotovitel silnic v Africe. Odstranil se zvyšek povrchu, zesilnilo se podloží, položila se nová kvalitnější vozovka s větší únosností, provedlo se zpevnění krajnic a kompletní odvodnění. Silnice je po novém zpoplatněná pro nákladní dopravu. Projekt nabral z původních 24 měsíců několikaměsíční opoždění a nakonec to nebylo 94 km, ale 120 km i jako přípojní silnice do jednotlivých důležitých center na trase. Původní cena 31 mld. FCFA se tak zvedla na 40 mld. FCFA, ale to i pro pohyby kurzu. Banque Ouest Africaine de Développement poskytla úvěr v propočtu 47 mil. € a nebýt tohoto úvěru tak se to ani nezrealizuje.
Investice do silniční sítě se zásadně navyšují od roku 2013. V tomto roce se rehabilitovalo více jak 500 km silnic. Pro rok 2014 se pak vyčlenil balík investicí v hodnotě 410 mld. FCFA. Investice pokračují i nadále a tak je vidět pokrok po celé zemi včetně hlavního města Lomé. Na renovaci silnice RN1 se pak nejvíce podílejí čínské společnosti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Grand contournement de Lomé
Velký obchvat hlavního města. Budovaný v etapách. Někde pak spíše průtah, ale již 4-pruh.
Velký obchvat hlavního města. Budovaný v etapách. Někde pak spíše průtah, ale již 4-pruh.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.11.2022 17:54:57, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a opravil odkazy. Nyní doplním další informace.
Za pár let zde žije téměř 1 mil. lidí navíc. Stát si je vědomý své polohy a hodlá vybudovat platformu v ekonomice z hlediska transportu tovaru směrem do vnitrozemských zemí a zároveň vystavět 2 koridory. Ten první se realizuje snadno, protože leží na pobřeží a ten druhý se vybuduje vnitrozemím směrem na sever. Za cíl se stanovuje zlepšení siniční infrastruktury, výstavba železnic a investice do přístavních zařízení.
Mapa hlavních silnic: Rozsah silnic se prakticky nezměnil, ale Togo přikládá rozvoji dopravní infrastruktury velký význam, a proto vzniklo i extra nové ministerstvo: Ministerstvo dopravní infrastruktury
https://infrastructure.gouv.tg/
*vychází se z ministerstva veřejných prací, ale portfolio pro dopravu spadá i sem
Navážu na výše uvedený příspěvek:
Lomé bypass je již dokončen:
Kromě ministerstva dopravy a infrastruktury vznikla v roce 2012 organizace Autonomous Road Maintenance Financing Company, která mobilizuje zdroje pro údržbu silnic, ale to včetně rehabilitací silnic.
Mapa železniční sítě: Železniční mapy přidávám výjimečně, ale tady to dělám proto, že Togo mj. hodlá vybudovat hlavní železniční trať Lomé - Cinkassé (na samém severním okraji s BF), v délce 760 km. Tak aby v celé délce byla trať využitelná pro normální vlaky. Náklady na projekt se odhadují na 7,9 mld. USD a trať má být vybudována, provozována formou PPP. Celý koridor Togo Transport Corridor má v sobě zahrnovat nejen těžkou železniční linku, ale taky telekomunikační a silniční infrastrukturu. Tohle jsou jen rok staré vládní plány. Stávající železniční síť zahrnuje 4 tratě v celkové délce 495 km, ale většina tratí není provozu schopná.
Za pár let zde žije téměř 1 mil. lidí navíc. Stát si je vědomý své polohy a hodlá vybudovat platformu v ekonomice z hlediska transportu tovaru směrem do vnitrozemských zemí a zároveň vystavět 2 koridory. Ten první se realizuje snadno, protože leží na pobřeží a ten druhý se vybuduje vnitrozemím směrem na sever. Za cíl se stanovuje zlepšení siniční infrastruktury, výstavba železnic a investice do přístavních zařízení.
Mapa hlavních silnic: Rozsah silnic se prakticky nezměnil, ale Togo přikládá rozvoji dopravní infrastruktury velký význam, a proto vzniklo i extra nové ministerstvo: Ministerstvo dopravní infrastruktury
https://infrastructure.gouv.tg/
*vychází se z ministerstva veřejných prací, ale portfolio pro dopravu spadá i sem
Navážu na výše uvedený příspěvek:
Lomé bypass je již dokončen:
Kromě ministerstva dopravy a infrastruktury vznikla v roce 2012 organizace Autonomous Road Maintenance Financing Company, která mobilizuje zdroje pro údržbu silnic, ale to včetně rehabilitací silnic.
Mapa železniční sítě: Železniční mapy přidávám výjimečně, ale tady to dělám proto, že Togo mj. hodlá vybudovat hlavní železniční trať Lomé - Cinkassé (na samém severním okraji s BF), v délce 760 km. Tak aby v celé délce byla trať využitelná pro normální vlaky. Náklady na projekt se odhadují na 7,9 mld. USD a trať má být vybudována, provozována formou PPP. Celý koridor Togo Transport Corridor má v sobě zahrnovat nejen těžkou železniční linku, ale taky telekomunikační a silniční infrastrukturu. Tohle jsou jen rok staré vládní plány. Stávající železniční síť zahrnuje 4 tratě v celkové délce 495 km, ale většina tratí není provozu schopná.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Nyní bych se rád dostal ke stávající výstavbě a rozvoji silniční infrastruktury, což jsem nechtěl psát do výše uvedeného přehledu. Tady je seznam silnic RN: https://sites.google.com/site/roadnumbe ... onal-roads .
Nyní běží velké práce na RN5 Lomé - Kpalimé. Já tady dávám tu část nad Lomé pro lepší představu, že to je podél hranic s Ghanou *úsek Todman - Zanguera (v rámci Lomé) bude v délce 15 km v parametrech 2x3 jízdní pruhy
*úsek Zabguera - Noépé bude v délce 8 km v parametrech 2x2 jízdní pruhy
*úsek Noépé - Kpalimé bude v délce 91 km v standardních parametrech 1+1 jízdní pruh
Tady je video k pracím k dálničnímu obchvatu města Noépé:
https://www.youtube.com/watch?v=FaRwhd0x8ao
Minulý měsíc se tady vyměnila vláda. Uvidíme co se tedy bude všechno realizovat, ale v 02/2020 byla veřejnost obeznámena s cílem proinvestovat v následujících 5 letech do silniční infrastruktury v propočtu 1,5 mld. €. Postavit se za to má 4000 km lokálních silnic v návaznosti na 400 km hlavních silnic a všechny komunity tak mají být propojené silniční sítí. V letech 2016-2018 se postavilo na 2500 lokálních a zemědělských silnic.
Připravuje se výstavba dálnice: Autoroute de l’unité (Lomé - Cinkassé). Ta jde jak jsem psal o příspěvek výše v koridoru plánované nové železnice. Tato dálnice se formuje v rámci koridoru Lomé - Ougadougou a na území Toga. Prozatím se plánuje výstavba, která má kopírovat RN1 Davié - Atakpamé, kde se náklady na výstavbu odhadují na asi 600 mil. USD v prozatimní délce asi 200 km. Kdy se opravdu zakopne se neví, protože Togo si to samozřejmě sice připravuje (ŽP atd.), ale chce to budovat formou PPP udělením koncese na 30 let.
Dále se připravuje vylepšení několika úseků na RN1 a dalších silnic v hlavním městě Lomé. Detailně se tomu prozatím věnovat nebudu.
Nyní běží velké práce na RN5 Lomé - Kpalimé. Já tady dávám tu část nad Lomé pro lepší představu, že to je podél hranic s Ghanou *úsek Todman - Zanguera (v rámci Lomé) bude v délce 15 km v parametrech 2x3 jízdní pruhy
*úsek Zabguera - Noépé bude v délce 8 km v parametrech 2x2 jízdní pruhy
*úsek Noépé - Kpalimé bude v délce 91 km v standardních parametrech 1+1 jízdní pruh
Tady je video k pracím k dálničnímu obchvatu města Noépé:
https://www.youtube.com/watch?v=FaRwhd0x8ao
Minulý měsíc se tady vyměnila vláda. Uvidíme co se tedy bude všechno realizovat, ale v 02/2020 byla veřejnost obeznámena s cílem proinvestovat v následujících 5 letech do silniční infrastruktury v propočtu 1,5 mld. €. Postavit se za to má 4000 km lokálních silnic v návaznosti na 400 km hlavních silnic a všechny komunity tak mají být propojené silniční sítí. V letech 2016-2018 se postavilo na 2500 lokálních a zemědělských silnic.
Připravuje se výstavba dálnice: Autoroute de l’unité (Lomé - Cinkassé). Ta jde jak jsem psal o příspěvek výše v koridoru plánované nové železnice. Tato dálnice se formuje v rámci koridoru Lomé - Ougadougou a na území Toga. Prozatím se plánuje výstavba, která má kopírovat RN1 Davié - Atakpamé, kde se náklady na výstavbu odhadují na asi 600 mil. USD v prozatimní délce asi 200 km. Kdy se opravdu zakopne se neví, protože Togo si to samozřejmě sice připravuje (ŽP atd.), ale chce to budovat formou PPP udělením koncese na 30 let.
Dále se připravuje vylepšení několika úseků na RN1 a dalších silnic v hlavním městě Lomé. Detailně se tomu prozatím věnovat nebudu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
Togo a dálniční tahy; na Ghanu a Benin prakticky částečně stojí; od Lomé na SZ i S se staví a v přípravách je delší úsek směrem na sever výhledově po Burkina Faso, ale formou koncese
Stát zrenovoval základní silniční síť v podobě RN1, RN2 a pár dalších v celkové délce asi 1022 km za posledních 10 let.
Takže, abych navázal na výše uvedený příspěvek, tak takto vypadá výstavba částečně zkapacitněného tahu RN5 Lomé - Kpalimé. Tedy SZ směrem od hlavního města se staví dálniční tah, který pak pozvolna prochází ve standardní silnici. Platí se zde již mýto.
Existuje snaha postavit 2x2 pruh ze západu na východ v rámci trasy RN2, protože trasa přes Togo je součástí širšího trans-afrického dálničního tahu. Ta snaha se tady částečně uskutečňuje a částečně je již v provozu. Je to klasická dualizace, přeložky a upgrade stávající trasy. Platí se zde již mýto.
Lomé - Aneho (Ghana - Benin) se tady pokládá za dokončenou trasu, ale není tomu tak. Aby tomu tak bylo, tak se musí učinit několik investicí v Lomé. Ale více méně existuje 50 km Z-V dálnice mezi Ghanou a Beninem:
V rámci S-J trasy podél RN1 je ve výhledu rovněž od Lomé postavit 4- pruh, ale určitě se tak nestane až na daleký sever. Ve stejné trase se plánuje postavit železnice, obojí má v tématu prostor. Od dálnice se ale upustí. Bude to koridor, budou tady obchvaty, ale se zkapacitněním na 4-pruh v celé 700 km trase se reálně počítat nedá. Vnitrozemský stát Burkina Faso jakožto 3. soused Toga těží a zaměřuje svůj rozvoj na všechny sousedy a není závislý pouze od Toga. Dálnice se plánuje z BF ale do Pobřeží Slonoviny, nikoliv na Ghanu ani Togo ani Benin. Proto státu Togo stačí se kvalitně napojit v rámci pobřeží a rozhodně lze snadněji postavit 50 km u pobřeží než 700 km napříč stát. Jakkoliv je příznivý terén. V Togu rádi nazývají severní tah dálnicí, ale jak píšu, tak v celé délce to tak skoro nebude. Je to snad součástí vize. Platí ale co jsem uvedl ve výše uvedeném příspěvku: ta představa o této dálnici tady existuje.
Stát zrenovoval základní silniční síť v podobě RN1, RN2 a pár dalších v celkové délce asi 1022 km za posledních 10 let.
Takže, abych navázal na výše uvedený příspěvek, tak takto vypadá výstavba částečně zkapacitněného tahu RN5 Lomé - Kpalimé. Tedy SZ směrem od hlavního města se staví dálniční tah, který pak pozvolna prochází ve standardní silnici. Platí se zde již mýto.
Existuje snaha postavit 2x2 pruh ze západu na východ v rámci trasy RN2, protože trasa přes Togo je součástí širšího trans-afrického dálničního tahu. Ta snaha se tady částečně uskutečňuje a částečně je již v provozu. Je to klasická dualizace, přeložky a upgrade stávající trasy. Platí se zde již mýto.
Lomé - Aneho (Ghana - Benin) se tady pokládá za dokončenou trasu, ale není tomu tak. Aby tomu tak bylo, tak se musí učinit několik investicí v Lomé. Ale více méně existuje 50 km Z-V dálnice mezi Ghanou a Beninem:
V rámci S-J trasy podél RN1 je ve výhledu rovněž od Lomé postavit 4- pruh, ale určitě se tak nestane až na daleký sever. Ve stejné trase se plánuje postavit železnice, obojí má v tématu prostor. Od dálnice se ale upustí. Bude to koridor, budou tady obchvaty, ale se zkapacitněním na 4-pruh v celé 700 km trase se reálně počítat nedá. Vnitrozemský stát Burkina Faso jakožto 3. soused Toga těží a zaměřuje svůj rozvoj na všechny sousedy a není závislý pouze od Toga. Dálnice se plánuje z BF ale do Pobřeží Slonoviny, nikoliv na Ghanu ani Togo ani Benin. Proto státu Togo stačí se kvalitně napojit v rámci pobřeží a rozhodně lze snadněji postavit 50 km u pobřeží než 700 km napříč stát. Jakkoliv je příznivý terén. V Togu rádi nazývají severní tah dálnicí, ale jak píšu, tak v celé délce to tak skoro nebude. Je to snad součástí vize. Platí ale co jsem uvedl ve výše uvedeném příspěvku: ta představa o této dálnici tady existuje.
- Připravuje se výstavba dálnice: Autoroute de l’unité (Lomé - Cinkassé). Ta jde jak jsem psal o příspěvek výše v koridoru plánované nové železnice. Tato dálnice se formuje v rámci koridoru Lomé - Ougadougou a na území Toga. Prozatím se plánuje výstavba, která má kopírovat RN1 Davié - Atakpamé, kde se náklady na výstavbu odhadují na asi 600 mil. USD v prozatimní délce asi 200 km. Kdy se opravdu zakopne se neví, protože Togo si to samozřejmě sice připravuje (ŽP atd.), ale chce to budovat formou PPP udělením koncese na 30 let.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Togo
JAP rozvojová agentura JICA vypracovala pro Togo silniční síť, z r. 2013 i se značením a vývojem pro rozvoj:
: LE PROJET D'ETUDE SUR LE DEVELOPPEMENT DU CORRIDOR LOGISTIQUE DU TOGO EN - PDF Free Download
: LE PROJET D'ETUDE SUR LE DEVELOPPEMENT DU CORRIDOR LOGISTIQUE DU TOGO EN - PDF Free Download