Guinea-Bissau

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.PNG
flag.PNG (1.58 KiB) Zobrazeno 12629 x
map.PNG
map.PNG (62.7 KiB) Zobrazeno 12629 x
Rozloha: cca. 36 100 km2
Počet obyvatel: cca. 1,9 mil.
Hlavní město: Bissau (cca. 0,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.10.2020 16:46:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

Relativně mladá země na cípu tzv. západoafrického rohu, která se po finanční stránce z hlediska nějaké vlastní finanční politiky rozvíjí teprve od roku 2005. I vzhledem k menšímu počtu obyvatel a rozlohy zde ještě nemá každé ministerstvo vlastní web stránku, ale informace se dají dohledat. Důležitá návaznost je na Portugalsko, ke kterému tento stát patřil. Hlavním hospodářským centrem je hlavní město Bissau, ve kterém žije 1/4 obyvatelstva. Občanské války a politicko-vojenské krize zemi destruují, ale poslední roky se stabilizuje.

Stát eviduje cca. 4.000 km síť silnic, reálně zpevněných je přibližně 1/4 z nich.

Trans–West African Coastal Highway prochází hlavním městem. Tyto státy, přes které prochází mají zájem na tom, aby z toho byla dálnice. Dálnice, která spojí centra států. Ostatně tyto státy zde v regionu disponují již nejen vysokým stupněm politické spolupráce, ale také vojenskou sílou v takovém rozsahu, že si dokáží udělat pořádky. Více o trans-tahu: https://en.wikipedia.org/wiki/Trans%E2% ... al_Highway .

Na trase Bissau - Safim, což je oblast kousek severně od hlavního města plánuje Čína postavit 14,4 km dlouhou dálnici, která má být v parametrech 2x3 jízdní pruhy s kompletním osvětlením. Tato zpráva obletěla svět koncem roku 2016:

http://www.dn.pt/mundo/interior/china-p ... 18423.html
https://macauhub.com.mo/2016/11/28/chin ... ea-bissau/

Ten záměr je tady již od roku 2012, ale ten postup je tady právě pro první peníze na přípravní práce. Zdaleka to neřeší souvislé napojení na Senegal ani pak na jih, ale je to již první možná dálnice v tomto státě.

Dále, v dubnu letošního roku se podepsalo memorandum na investice do letiště v hlavním městě se společností China Machinery Engineering Corporation (CMEC).

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.10.2020 16:49:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a odstranil neplatné odkazy aneb nahradil. Nyní ještě něco málo doplním.

Mapa hlavních silnic:
2525.JPG
2525.JPG (138.61 KiB) Zobrazeno 7519 x
Hlavní silniční tahy, ty opravdu nejdůležitější jsou zpevněné a sjízdné celoročně. Na jihu státu je situace horší. V regionu Tombali jsou lokality, kde to má nákladní doprava během období dešťů opravdu složité a silnice nejsou sjízdné a některé silnice nejsou sjízdné ani pro menší vozidla. U nezpevněných silnic, kterých je většina je nutno počítat: velké výmoly, celková nestabilnost.

Silnice má ve své kompetenci Ministerstvo veřejných prací a výstavby :arrow:

Ministério das Obras Publicas, Construções e Urbanismo

existuje, ale nemá prozatím web stránku

Stát je momentálně v politické krizi. Pro průběh voleb jsou tady 2 vůdci, kteří zápasí o to, kdo tento stát povede. Situace je méně přehledná, ale třeba ECOWAS uznává za prezidenta člověka jménem Umaro Sissoco Embalo, tedy ex premiéra, ale tento spolek taky požaduje provést změny v ústavě. Prakticky i polovinu uplynulé dekády to tady bylo politicky složité. Do doby, než se situace vyvine k lepšímu se nedá mluvit o jakémkoliv progresu.

Kromě projektu dálnice Bissau - Safim, kterou připravuje Čína tady Africká rozvojová banka připravuje vylepšit silnici Boke - Quebo jakožto součást trans- afrického tahu č. 7 Dakar - Lagos: https://www.afdb.org/fr/documents/guine ... sal-report . Z toho tedy bude 21 km v samotné Guinea-Bissau.
5203.JPG
5203.JPG (65.68 KiB) Zobrazeno 7519 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

1. dálnice v zemi se již staví a tady je její příběh

Tento stát jsem tady kdysi přidal s jediným cílem a sice po oznámení Číny, že je připravená tady postavit dle trasování 14-16 km dálnice Bissau - Safim. Safim je město na sever od toho hlavního.

Obrázek

přibližná trasa mezi Bissau a Safim:

Obrázek

Uběhlo několik let, místní vláda váhala. Ale místní vláda rozšiřovala průtah v Bissau a i dle prezentovaných investic a záměrů chtěla do silnic více investovat. Doprava v hlavním městě je na tom špatně a ten rozvoj rovněž, protože Bissau je takříkajíc odříznut.

Pak přišla pandemie Covidu.

V 01/2021 se odehrál slavnostní ceremoniál k výstavbě prvních km dálnice v zemi.
Cerimónia de lançamento da primeira pedra para a construção da autoestrada Bissau-Safim
https://www.facebook.com/presidentesiss ... 356028476/

Projekt je v omeškání se začátkem výstavby o 4 roky. A nestaví se ani 14 ani 16 km, nýbrž tzv. základních 8,2 km.

Přesněji řečeno se spojí letiště Bissau s městem Safim. Neklade se důraz na dekongesci Bissau, protože to není byrokraticky tak snadný úkol.

Doba cestování se zkrátí o 50%.
Náklady na výstavbu ze 14 mil. €. Celkové náklady jsem nenašel.
Výstavba má trvat 2 roky.
https://observador.pt/2021/01/22/china- ... ne-bissau/

Objevil se ale i jiný článek, který cituje premiéra, že dálnice bude stát za půlroku a že výstavba se týká 14 km. V tomto tvrzení jsou pak otázní ta fakta. Jestli se jedná o dálnici, která je vyobrazená a pokud ano, tak jaká je skutečná investice. Rozsah a délka projektu. Vládní weby jsou velmi stručné.

Ale přešel 1 rok od zahájení výstavby, psal se únor 2022 a staveniště navštívil čínský velvyslanec: http://gw.china-embassy.gov.cn/por/xwdt ... 643167.htm . Dálnice není hotová za 5 měsíců jak prý tvrdil premiér. Zemní práce jsou před koncem a staví se několik betonáren. I nadále platí, že se staví 8,2 km. Platí rovněž medializovaná informace z ex dekády a sice, že to bude 6- pruh. (pokud se do toho neberou jiné plochy, jako chodníky) Vrchní vozovka bude mít tloušťku 11 cm.

Obrázek

V 04/2022 proběhla další kontrola výstavby dálnice: https://www.youtube.com/watch?v=a9_v5kHsmy4 . Patrně se řešila forma kompenzací.

Ještě dodám, že činnost ministerstva veřejných prací a výstavby lze sledovat na stránkách FB: https://www.facebook.com/people/Minist% ... 855922335/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Guinea-Bissau

Příspěvek od Diaľničiar »

z vlákna k Senegalu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p263879

psáno v 05/2021:
Diaľničiar píše:AfDB v širším regionu realizuje činnost, která vede k zajištění silničních spojení včetně mostů tak, aby šlo propojit sousední státy navzájem po nových, lepších, trasách. Senegal takto získá most, který spojí Senegal s Mauritánii a stejně tak se plánují silniční práce mezi Farim a Tanaff se sousedním státem Guinea Bissau.
V Senegalu bude nyní pokračovat nový projekt silnice: Tanaff (Senegal) - Farim v Guineji-Bissau.

Začnou práce na prvním úseku trasy, který spojí Tanaff v Senegalu s Farim v Guineji-Bissau. Finanční balíček má hodnotu 100,7 milionu USD a poskytuje jej Africká rozvojová banka (AfDB).

Projekt zahrnuje vybudování 26,4 km trasy s asfaltovým povrchem v Senegalu a 23 km v Guineji-Bissau. V Senegalu bude také vybudováno 58,6 km spojovacích silnic a v Guineji-Bissau 24 km spojovacích silnic. Kromě toho bude postaven 325m most, který překlene řeku Cacheu u Farim v Guineji-Bissau.

Zlepšení silničního spojení mezi oběma zeměmi pomůže zajistit hospodářský růst oběma národům. To podpoří obchod pro země, jakož i pro okolní národy a zejména pro Gambii.

pro lepší představu mapa v širším spektru:

Obrázek

V Senegalu má RN6 tady v tomto prostoru kvalitní zpevnění s asfaltovou vozovkou a vzhledem na zesilující hospodářství má smysl podpořit rozvoj regionu právě tady dobudováním spojení dál na jih v tomto místě zase pro to, že v Guineji-Bissau existuje "vysunutá" silnice tímto směrem. Farim je totiž mj. tamní dopravní uzel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“