Tanzanie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace ze stavebnictví, dopravní infrastruktury:

Sektor stavebnictví vykazuje během posledních let stabilní růst na úrovni 8 %, který má pokračovat i v nadcházejících letech (do r. 2020); tento růst je dán vysokými investicemi do výstavby nedostatečné infrastruktury (silnice, mosty, železnice, přístavy), výstavby obytných komplexů a komerčních budov. Investice do rozvoje přístavu Bagamoyo mají dosáhnou částky 10 mld USD do roku 2021. Nové vládní plány počítají rovněž s rozšířením kapacity přístavu Tanga. Rozšíření přepravních kapacit tak nabízí příležitosti pro dodávky v rámci logistických center, které na rozvoj přístavů navazují. Populace Tanzanie se má do roku 2050 zdvojnásobit ze současných 53 mil. osob. Již dnes existuje neuspokojená poptávka po bydlení na úrovni 3 mil. bytů. S růstem populace se bude současná situace ještě dále zhor­ šovat. Příležitosti jsou spojeny i s postupující urbanizací, která dosahuje stále úrovně pouhých 30 %, ovšem s ročním růstem přesahujícím 5 %.

Další příležitosti jsou spojeny s vládním rozhodnutím přesunout administrativu z Dar es Salaamu do hlavního města Dodomy. V rámci plánů rozvoje města se počítá například s vybudováním nového mezi­ národního letiště v nadcházejících pěti letech vzhledem k tomu, že existující letiště není schopno přijímat velká osobní ani nákladní letadla. Další plány pak zahrnují výstavbu nového národního stadionu, či obchvat města v délce více než 100 Km. Pro Tanzanii je důležitý rovněž Tanzania's Water Sector Development Program. V rámci druhé fáze programu končící v roce 2019 má být investováno více než miliarda USD. Z pohledu příležitostí je pak důležité, že v rámci třetí fáze programu pro roky 2019-2025 bude investována obdobná částka, a to zejména do rozvodných sítí a úpraven vody.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tanzanie posunula realizaci nejdelšího silničního mostu v zemi :arrow:

*jde o most Kigongo - Busisi Bridge, který překlene část jezera Viktórie a zlepší tak dopravní spojení regionu Mwanza
*most bude 3,2 km dlouhý a bude mít v každém směru jízdy 2 jízdní pruhy a i nouzové pruhy
*investor Tanzania National Roads Agency (TANROADS) si vybral jako zhotovitele 2 čínské firmy China Civil Engineering and China Railway 15th Bureau Group
*momentálně je tady trajektová linka a tu využívá kolem 1.200 vozidel za den, ale s novým mostem bude kapacita 12.000 vozidel za den
*zcela zásadně se tak zlepší podmínky pro nákladní dopravu
*nový most navíc zlepší dopravu pro dálkové cestování na sousední státy: Rwanda, Burundi, Keňa a Ugandu
*projektové práce jsou k dispozici od roku 2016, ale 1. záměr pro výstavbu se objevil již v roce 1977
*cena se pohybuje kolem 265 mil. USD; finanční krytí prozatím nebylo upřesněné
*projekt obnáší i výstavbu 34 km spojovací silnice se stávající silnicí B163

tady se bude dát sledovat proces výstavby: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1896919

http://www.globalconstructionreview.com ... 32km-brid/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem základní údaje v tématu a kontrola se dotkla všech důležitých odkazů. Ještě doplním pár informací.

Počet obyvatel znovu stoupl, blíží se již k 60 mil. To je až neuvěřitelné, když ještě v 2000 tady žilo kolem 30-33 mil. lidí.

Mapa hlavních silnic v kombinaci se železniční sítí:
100.JPG
100.JPG (178.51 KiB) Zobrazeno 8426 x
Detail na silniční síť:
101a.JPG
101a.JPG (131.71 KiB) Zobrazeno 8426 x
Tak jak je ve vláknu popsané, tak se tady klade důraz hlavně poslední dekádu na rozvoj silniční, ale potažmo i další dopravní infrastruktury. Většina HDP se tvoří v největším městě. Stát přesouvá administrativu do města Dodoma. V provozu je nebo se připravují do výstavby některé "expressways", je to tu dobře popsané. Staví se nové mosty a to i velké mosty. Staví se další přístavy a to jak na severu tak na jihu. A samozřejmě, realizuje se výstavba silnic v délkách nad 100 km s cílem propojit jednotlivé části státu s napojením na sousedy. Tady je ta situace složitější; Rwanda se rozhodla pro napojení na Keni (přes Ugandu) a to i proto, že jeden z trans- tahů jde po této osi. Tanzánie je příliš rozlehlá a nemá zase až takový kapitál, aby dovedla být zajímavější než tahle "severní varianta". Keňa je o několik kroků dál, když přístav Mombasa patří k "výkonným" a silničně-železniční rozvoj je až po Nairobi a i dál, jen se rozděluje dál na Ugandu (a tam dál na J.S. a Rwandu) a na J.S. a na Etiopii (a dál na Súdán), takže po této stránce to má mezinárodně Tanzánie horší, protože má mnohem horší výchozí pozici.

Silniční doprava obslouží 90% pasažérů a 75% nákladu. Silniční síť má dle TANROADS (vznik v r. 2000) celkem 86 500 km, z čeho 13 000 km jsou hlavní silnice a 21 000 km jsou páteřní regionální silnice. Zbytek jsou lokální, ulice atd.

Dále videa k aktuálním silničním stavbám, které stojí za to vidět:

Tady je aktuální situace kolem výstavby projektu mostu Kigongo - Busisi Bridge (o příspěvek výše detailně rozepsáno):


Dále stav mostu Selander v největším městě (+záběry na další dopravní projekt tam):


Tady extra, budovaná MÚK Ubungo v největším městě:


Výstavba této MÚK se začala v roce 2017. Bude mít 3 poschodí. Prochází tudy na 60 tisíc vozidel a bude po dokončení ještě víc.
Ubungo-interchange-artist.jpg
Ubungo-interchange-artist.jpg (151.6 KiB) Zobrazeno 8426 x
A pro informaci Dodoma City Outer Ring Road (110.2 km) Construction Project: se již tendruje. Africká rozvojová banka podepsla v 2019 smlouvu na úvěr ve výši 180 mil. USD. Ta tento projekt taky připravuje, v kooperaci s TANROADS. :idea:

Doplním taky informaci k projektu výstavby Dar es salaam - Chalinze - Morogoro Expressway. Jde o 197 km tah, který bude celý rehabilitován a prvních 100 km bude v parametrech 6- pruhu, zbytek bude 4-pruh. Má to být taky 1. zpoplatněná silnice v zemi. Tanzánie si pokračování tohoto tahu zadala do svého koridoru Central, kterým hodlá vylepšit tranzit na Rwandu, Burundi a Ugandu. Administrativně se tak stalo již v roce 2007. Na dálničním tahu má být 8 MÚK a 7 mýtnic. Morogoro je asi v 1/2 trasy po hlavní město Dodoma. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tanzánijský region na jihu s názvem Mtwara si ekonomicky polepší. African Development Fund (ADF) totižto poskytne úvěrové krytí ve výši 116 mil. USD na vylepšení silnice spojující Masasi, Newala a Minvata v celkové délce 160 km. Projekt obnáší nejen asfaltové zpevnění, ale taky další odvodňovací prvky, které lépe budou odolávat období dešťů, které tady neskutečně degraduje nezpevněné silnice a komplikuje jakýkoliv provoz. Jde o JV země. Mtwara leží u oceánu blízko hranic s Mosambikem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Agentura TARURA (Tanzania Rural and Urban Road Agency) :arrow:

https://www.tarura.go.tz/

V posledním finančním roce disponovala částkou ve výši 119,5 mil. USD. Na následující finanční rok dostane částku ve výši 420 mil. USD. Jde o zásadní navýšení peněz na kapitálové výdaje na zlepšení konektivity země ve smyslu regionů na hlavní tahy a do zlepšení stavu silniční sítě a ulic ve městech státu.


Státní silniční úřad TANROADS modernizuje v těchto letech 213 km dlouhou silnici Loliondo – Mto wa Mbu. Nyní finišuje 49 km sekce Wasso - Sale. Jedná se o výstavbu asfaltové silnice se všema standardama. Umístnění celého projektu je severní území státu v rámci regionu Arusha. Ta 49 km sekce se začala realizovat v 10/2017. Následovat bude 2. sekce Sale - Ngaresero.


Dále se začátkem tohoto měsíce odevzdala do provozu dualizovaná silnice Bagamoyo Road v hlavním městě. Jde o klasické rozšíření silnice na průtah.



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Dne 9.2. se odehrál slavnostní ceremoniál k zahájení 112 km projektu Dodoma Ring Road. Celkové náklady na projekt činí 215 mil. USD. Vláda na to přímo vyčlení 34,5 mil. USD. African Development Bank Group poskytne úvěr ve výši 137,3 mil. €. Zbytek peněz jde z Africa Growing Together Fund, kam přispívá hlavně Čína.

https://african.business/2022/02/apo-ne ... -tanzania/

:arrow: Dále se nad jezerem Victoria západně od Mwanza staví 3,2 km dlouhý most, který bude součástí silnice T4. Výstavba je plánovaná v období 2019 - 2024. Psal jsem o tom v roce 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 65#p193465 .

https://i.imgur.com/GaaqTmD.jpg
https://i.imgur.com/SqNmZuj.jpg
https://i.imgur.com/fgaTEkR.jpg

:arrow: Dále se staví nový most na silnici T2 nad řekou Wami:

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-6. ... 58/38.3910

https://i.imgur.com/LutqrOi.jpg
https://i.imgur.com/YUJwcdq.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

NATIONAL FIVE YEAR DEVELOPMENT PLAN 2021/22 - 2025/26 :arrow:

https://mof.go.tz/docs/news/FYDP%20III%20English.pdf

*v pořadí 3. hlavní 5-roční rozvojový plán Tanzánie
*je to velmi komplexní čtení o státě, protože opisuje i dosáhnuté pokroky uplynulých 2 plánů ve vztahu k vizím 2025 a 2050

Aktualizuju silniční síť:

Celkový rozsah silniční sítě činí 91 tisíc km:
*z čeho 33 tisíc km jsou národní silnice
- z toho 13 tisíc km jsou hlavní státní silnice
- a 20 tisíc km jsou hlavní regionální silnice
*zbylých 58 tisíc km jsou místní, lokální, městské a polní ...

V tomto období se má do roku 2025 zrealizovat:

*dokončit zpevnění 2500 km silnic
*dekongesce největších měst
*výstavba 6006 km zpevněných silnic (to neznačí, že se tento rozsah musí i dokončit v tomto období)
*zahájení výstavby 14 mostů
*dokončení výstavby 7 mostů

Zpevněných silnic bylo 9% v roce 2020 a cíl pro rok 2025 je 12%. Znamená to, že ani všechny hlavní státní tepny nejsou zpevněné, což je i důvod rozsáhlých úseků výstavby jak i mapuju v tématu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve shrnutí jsem o něco výše psal k mostu Selander nebo-li i Tanzanit, který se již otevřel do provozu v Dar Es Salaam:

lokalita na mapě: https://www.google.com/maps/@-6.79307,3 ... a=!3m1!1e3

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 22.7. se inauguroval tah T2, obchvat Arusha. Měří 42 km. Žije tam asi 0,5 mil. obyv.

https://twitter.com/i/web/status/1550444339301605378

mapa: https://i.imgur.com/H39odCw.png
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Tanzanii bude provedena řada silničních projektů ve snaze zlepšit dopravu po celé zemi. V rámci programu bude 33 091 km silnic těžit z modernizačních a vylepšovacích prací a také nutné údržby. Na práci byl stanoven rozpočet 142 milionů USD.

Tanzanská agentura pro venkovské a městské silnice (Tarura) podepsala 10 balíčků prací s místními dodavateli pro 969 samostatných prací v zemi. V rámci programu budou prováděny údržbářské práce na 21 593 km sítě a položení asfaltového povrchu na 424 km silnic a také 11 074 km silnic, které budou těžit z nového štěrkového povrchu. V plánu bude také výstavba 269 mostů.

V 11/2021 jsem psal o tomto plánovaném rozvoji silnic v regionech více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 49#p245449 a je vidět, že se to bude plnit. Je to dobře, protože se nedají jen stavět státní silnice, ale doopravdy zajistit dobré cestování do regionů. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V Tanzanii byl zahájen nový program bezpečnosti silničního provozu ve snaze vyřešit špatnou bilanci v počtu obětí na silnicích v zemi. TanRAP je Tanzanský program hodnocení silnic a má pomoci odstranit vysoce rizikové silnice a snížit roční počet obětí. V současnosti podle oficiálních údajů zemře na tanzanských silnicích více než 16 000 lidí ročně.

Ve snaze vyřešit tento problém vláda Tanzanie prostřednictvím ministerstva práce a dopravy nedávno podepsala prohlášení o záměru uzavřít memorandum o porozumění s Mezinárodním programem hodnocení silnic (iRAP). Jedním z prvních kroků bude použití průzkumného vozidla k provedení série průzkumů TanRAP v délce přibližně 1 000 km v Tanzanii v letošním roce.

TanRAP, klíčový milník projektu Ten Step Project Tanzanie, je iniciativa vedená ministerstvem práce a dopravy (MoWT), jejímž cílem je vybudovat kapacitu a zlepšit bezpečnost silniční infrastruktury v zemi. To se provádí ve spolupráci s předními zúčastněnými stranami, jako je Tanzania National Roads Agency (TANROADS), Tanzania Rural and Urban Roads Agency (TARURA), Tanzania Road Association (TARA), National Institute of Transport (NIT), Ambasadoři bezpečnosti silničního provozu (RSA) a Rada fondu silnic (RFB). Program také zahrnuje rozvojové banky, kluby mobility, nevládní organizace pro bezpečnost silničního provozu a průmysl.

Ministr prací a dopravy prof Makame M Mbarawa, zastoupený při zahájení náměstkem ministra (doprava) pro ministerstvo prací a dopravy Atupele Mwakibete, řekl: „Jsme hrdí na to, že dnes ve spolupráci s důležitými místními a mezinárodními partnery můžeme spustit TanRAP. Tanzanie je úplně první zemí, která byla vybrána v rámci iniciativy Fondu OSN pro bezpečnost silničního provozu, aby zavedla přístup UNRSC Ten Step ke zlepšení bezpečnosti silniční infrastruktury na nových i stávajících silnicích. Jsme vděční za toto privilegium a příležitost, kterou tento projekt vytvořil pro vytvoření a zavedení národního programu hodnocení silnic v Tanzanii.

Rob McInerney, generální ředitel společnosti iRAP, řekl: „TanRAP zachycuje ducha iRAP, spojuje lidi a partnery, abychom zajistili, že problémy vyřešíme jednou a rychle sdílíme úspěch. Využitím celosvětově uznávané a volně dostupné metodiky a softwaru iRAP a díky propojení se školeními a partnery iRAP po celém světě pomůže TanRAP silničním agenturám vyvinout politiku založenou na důkazech a systematicky řídit bezpečnost na stávajících silnicích a nové návrhy silnic.

Dosažení více než 75 % cestování po 3hvězdičkových nebo lepších silnicích pro všechny účastníky silničního provozu do roku 2030 znamená záchranu 1,6 milionu životů a vážných zranění během 20 let léčby v Tanzanii. Nejen, že to ušetří lidské životy, protože to bude mít ekonomický přínos ve výši 26 USD za každý 1 USD vynaložený na zvýšení bezpečnosti silničního provozu.


:arrow: Na tanzanských ostrovech Pemba a Unguja budou provedeny velké práce na rekonstrukci silnic. Práce v hodnotě 252 milionů USD a budou provedeny dodavateli MECCO a Propav Infrastructures.

Upraví se tři silnice. 12 km dlouhá silnice spojující Kisaauni a Fumba bude modernizována a má klíčový význam, protože pomůže turistickému ruchu zlepšením dopravy z mezinárodního letiště Zanzibar na ostrově Unguja. Modernizována bude také 48 km dlouhá silnice z Tunguu do Makunduchi na ostrově Unguja. Práce jsou také plánovány na 43,5 km dlouhé trase spojující Chakechake a Mkoani na ostrově Pemba.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Příští rok se má začít stavět rychlostní silnice v délce 215 kilometrů a MPR 120 km/h z Kibahy do Morogoro, které je západně od Dar es Salaamu směrem do vnitrozemí. Morogoro je silnice rozdělená z Dar es Salaamu do Dodomy a Zambie.

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/n ... 23-4023614
https://dailynews.co.tz/kibaha-morogoro ... on-course/
https://www.logisticsbusinessafrica.co. ... n-in-2023/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

V tomto příspěvku jsou popsané stavby, které stačím sledovat. Třeba 42 km obchvat Arusha je v provozu jen nedávno: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p258862 . A vícero dalších úseků rovněž. Formuje se tento severní uzel v napojení na kenský přístav Mombasa. Tady je o tom více informací:

silniční reportáž v originále; portál WH

Tanzania’s work on East Africa’s multi-national road project

Tanzania is kick-starting construction work on the missing link in East Africa's multinational road

Asphalt Paving, Compaction & Testing / November 28, 2022

By Shem Oirere

Obrázek
Tanzania’s existing trunk roads need to be improved to boost capacity and safety

Tanzania has recently kick-started the process leading to the construction of a key stretch of road and a bridge. The work is of major significance for East Africa as this stretch provides a missing link in the 225.3km multinational Arusha-Holili/Taveta-Voi road that links Northern Tanzania to the Kenyan port city of Mombasa. This is an important project as it will connect the 1,800km Northern Corridor to the 3,100km Central Corridor that originates at Tanzania's capital and port city, Dar es Salaam.

Tanzania National Roads Agency (Tanroads) and Japan International Cooperation Agency (JICA) signed a US$168.6 million (JPY24,301 million) contract in February 2022 to finance the Arusha-Holili Road Improvement Project. This is the second phase of the Arusha-Holili/Taveta-Voi road and is slated for completion in 2027.

Obrázek

This missing link is expected to “…increase the volume and loading capacity of the road, improve traffic safety and lower vehicle operating costs for the Tengeru-Usa River, the New Kikafu Bridge, and the Moshi Town Sections,” according to a JICA project brief.

Works on this phase includes dualling the route from Tengeru to Usa River (10.1km), building part of the Moshi urban roads (8.4km), construction of the new Kikafu bridge, (560m long) and building the 4km of approach roads, according to Tanroads.

In addition, completion of the road and construction of the new bridge is expected to address, “…the growing traffic volume and hence contribute to economic development and regional integration in East Africa.”

Obrázek
The sub-base construction of East African roads has to be built properly to cope with tough conditions

The Japanese financing was affirmed during the 8th Tokyo International Conference on African Development (TICAD 8), held on August 27th-28th 2022 in Tunis, Tunisia. However, JICA had previously alluded to the existence of issues in terms of the design and construction plans in a report. Though well identified in Tanroads’ reports, there were gaps in, “…reference data necessary for appraisal of the JICA loan project, including those for the project process review of the construction method for estimation of the work costs and for project schedules.”

“Through the TICAD meetings, we as a country have benefited immensely as we secured funding for the construction of the Mfugale Bridge, the Kinyerezi II power plant project. Now we have requested them to extend funding for the completion of three projects – Arusha-Holili road, Kigoma Port and the Zanzibar water project,” said Tanzania’s Prime Minister Kassim Majaliwa, who represented Tanzania’s President Samia Suluhu Hassan at the TICAD 8 event.

Previously, the African Development Bank (AfDB) had provided $217 million for the upgrading of the Arusha-Holili/Taveta-Voi trunk road, an equivalent to 89.1% of the project’s budgeted total cost while Kenya and Tanzania provided $15.6 million and $12.3 million respectively.

Construction and commissioning of some sections of the $245 million Arusha-Holili/Taveta-Voi road had been completed successfully following civil works that included construction of the Arusha-Bypass (42.4km) and dualling of the Sakina-Tengeru section (14.1km). The project, implemented over a five-year period between 2013 and 2018, also entailed building two roadside amenities at Tengeru, one on either side of the dual carriageway in Tanzania. It also included upgrading of the Taveta-Mwatate road (89km), construction of the Taveta Bypass (12km) and two roadside amenities, one each at Bura and Maktau along the Mwatate-Taveta road in Kenya.

Completion of the missing link between Tengeru and Moshi Town will ensure the socio-economic potential of Arusha-Holili/Taveta-Voi road is fully harnessed. The development of this stretch is expected to commence by Tanroads once the process of tendering for engineering, procurement and construction (EPC) is concluded.

The proposed Japan-funded project entails widening of the Tengeru-Usa River and Usa River-Moshi Town road sections as well as the construction a new Kikafu bridge to replace the existing structure, which dates from the 1950s and is no longer fit for purpose.

Upgrading the road and building the new Kikafu bridge is now referred to as the Arusha-Holili Road Improvement Project. This project comes soon after the finalisation of a supplementary study by a study team of International Development of Japan, and Oriental Consultants Global Co that reviewed the previous feasibility study and engineering designs of the project route.

A report that emerged out of the supplementary study proposes splitting the project into four main packages. These include the 47.2km Tengeru-West Kikafu and 5.7km KIA access road; the West Kikafu-East Kikafu including the 560m Kikafu Bridge and Roadside Station; the 50.9km East Kikafu- Holili; and the safety measures in the vicinity of the existing Kikafu Bridge.

Obrázek
Building new road links through urban areas will further improve transport

Works on the project road entails the widening and rehabilitation of several sections totalling 107.9km, including four-lane widening 21.9 km and the 560m-long Kikafu Bridge. The report says that the rehabilitation of the existing road, especially widening some of the sections through the urban area, would call for the diversion of traffic to ensure safety.

The report by the study team, says the supplementary study carried out would help address concerns that emerged during the review of a previous feasibility study. These include the unsubstantiated design speed with the report noting, “The design speed changes from 100km/h to 50km/h frequently within a short section, which deviates from the actual travelling speed and is therefore not desirable in terms of safety.”

The report also observed that the project road has, “…multiple sections whose vertical grades do not comply with the design standards of Tanzania and have steep grades without climbing lanes, which may cause accidents due to speed drop and when overtaking by passing heavy vehicles.

“For the vertical alignment near the Kikafu bridge, the grade of the approach section is proposed to be in the range of 3.5% to 4.5% so as to limit the bridge length to about 100m.

“Considering major accidents in the past, it is recommended to set flatter grades at/near the proposed Kikafu bridge and to take appropriate measures to cope with design related issues,” the report recommends.

The previous feasibility study had proposed improvement of several roundabouts along the project road although the report says, “There was no traffic survey to validate the proposed design of those roundabouts carried out.

“Only a single future traffic demand growth rate was applied to the entire study area and encompassed all types of vehicles. It was assumed that the growth rate of heavy vehicles such as trucks and trailers in Arusha and Kilimanjaro would be different because of the disparity in population density and economic activities,” the report says.

However, the conclusion derived from the supplementary study was that the, “…assumption in the accuracy of future demand forecast in the previous feasibility report in the middle and long term may not be reliable.”

Tanzania’s road and bridge standards and manual recommend use of a design speed of 120km/h for all the international trunk roads passing through or emanating from the country.

However, the report said: “Considering the nature of the (proposed) improvement, 100km/h is considered to be reasonably applicable since the geometrical requirements of the design speed of 120km/h calls for large land acquisitions and compensation which is not in line with the improvement strategy.”

The supplementary study proposes to have the geometrical design follow the existing geometrical parameters as much as possible with minor adjustments to satisfy required K-value, which is the horizontal distance required to achieve a 1% change in the slope of the vertical curve, as required in the applied design speed of the project road.

Obrázek
Hand-controlled compaction equipment is used widely on urban road construction stretches in East Africa

Furthermore, the study recommends an improvement of the vertical alignment around the Kikafu Bridge and to apply a maximum gradient of 3%, considering the impact of the traffic and risk in occurrence of road traffic crashes.

The existing pavement structure of the road and bridge is said to have failures that, “…have occurred on the sections where the stabilised base/subbase course have been applied.”

Against the backdrop of the pavement failures, the supplementary study recommends not to apply stabilisation in construction of the base/sub-base course.

“In addition, following the East Africa Community (EAC) guideline, the Study also recommends the use of the Superpave mix design method to replace existing Hveem and Marshall methods. This is because the former option, “….ties asphalt binder and aggregate selection into the mix design process, and considers traffic and climate as well.”

The new study also looked into alternative bridge types for Kikafu that considered several bridge options. The team reviewed several preferable alternatives that were subjected to a detailed review by a team of experts from Tanroads, International Development Center of Japan Inc and Oriential Consultants Global.

For the concrete bridge option, at least four alternatives were reviewed including a prestressed concrete (PC) Continuous Box Girder Bridge, PC Rigid Frame (Ramen) Continuous Box Girder Bridge, Extradosed Bridge and PC cable-stayed Bridge.

In addition, three steel bridge options were also evaluated in detail, among them Steel Continuous Box Girder (Steel Slab) Bridge, Continuous Steel Truss Bridge and Steel Arch Bridge. The detailed review led the team to recommend either a Concrete Extradosed Bridge or a Steel Arch Bridge. A subsequent tripartite meeting held by TANROADS, JICA, International Development Center of Japan Inc and Oriential Consultants Global settled for the PC extradosed bridge, “…as the optimum bridge type agreed, considering maintainability, workability during construction and landscape.”

The extradosed bridge was seen as the best option for the new Kikafu bridge. This was because the option, “…provides a longer span bridge which can reduce the number of piers in anticipated rock excavation at the foundation works and provides high maintainability, minimising the expansion joint of superstructure.”

“The aesthetic view of this bridge is one of the best candidates that harmonises with the scenery of the site,” it says.

Initial bridge project costs were estimated at $49 million for four lanes and $34.2 million for two lanes with the report saying the cost is, “…tolerable to realise [that] a suitable longer span PC bridge however implicated comparatively longer construction period.”

Obrázek
Labour-intensive road construction methods are still used in East Africa’s rural areas to build access connections at Namanga (Kenya-Tanzania border)

An extradosed bridge option, the report explained, enables, “…efficiently arranging outer cables from tower to enable longer span length with using box girder.”

In addition, the proposed bridge type’s pre-stressed concrete girder has, “…high durability and maintainability.”

Tanroads had also expressed preference, “…for an integrated four-lane dual bridge due to its lower construction cost and both parties agreed that the integrated four-lane dual bridge be selected for the cross sectional option of the new Kikafu Bridge.”

The report points to a probable use of the Japanese composite PC girders solution that it says are, “…composite structures that use corrugated steel panel and steel pipe truss, in the web of a PC girder, that could be applied to the Kikafu bridge.”

“However, these are suitable when the cost of the foundation and substructure can be effectively minimised by reducing the self-weight of the superstructure,” the report says.

The timelines for the implementation of the proposed road and bridge project indicate works should have been completed and some of the sections open to traffic between the second and fourth quarters of 2021. This would have depended on whether the Japanese loan could have been provided by end of October 2016. The loan was actually signed in February 2022 and Tanroads is yet to confirm conclusion of the tendering process for the road project.

However, Tanroads issued letters of invitation for consulting services including detailed design work in March 2022. The tender announcement of the initial procurement package for international competitive bidding on project construction is expected by April 2023.

Completion of the Arusha-Holili road project is expected to improve the capacity of the entire trunk road. The report’s projection is that the traffic volume along the project road would increase at around 6% to 7% annually between 2015 and 2035. “A large number of traffic is projected between Tengeru and Usa and Moshi Town where the projected traffic demand exceeds 20,000 PCU/day in 2025 and 40,000 PCU/day in 2035,” the report says.

The proposed road’s dual carriageway sections include that from Tengeru to Usa (9.3km), new Kikafu bridge (4.0km), and Moshi Town (8.6km), totalling to 21.9km.

“The remaining sections should remain as a single carriageway until traffic demand increases and level of service of the project road worsens to an unsatisfactory level,” the report adds.

The pavement courses for the road and the bridge varies both for dual and single carriageway sections but with uniform surface and binder courses of 50mm. The bituminous course ranges in thickness between 100mm and 150mm, while the granular base ranges between 50mm and 250mm. The design also provides for an improved subgrade layer of between 150mm and 400mm.

The new Kikafu bridge’s superstructure options include PC upper and lower decks with a corrugated steel web and composite trussed web. These were presented as optional superstructures for the new Kikafu bridge, demonstrating its advantages in terms of reduction in weight, which contributes to a cost-saving foundation.

Obrázek
Labour-intensive road construction methods are still used in East Africa’s rural areas to build access connections at Namanga (Kenya-Tanzania border)

Tanroads previously expressed preference for the standard PC box as an optimum superstructure for the new bridge. This was, “…due to inferior quality assurance of the joints of the concrete decks and steel web as well as higher technical capacity in maintenance of the steel required for the said optional superstructures,” according to the report.

The project road has previously recorded pavement failure so the report recommended that no stabilisation is applied, “…in construction of base/sub-base course and apply granular materials, such as crushed fresh rock and crushed stones.”

Implementation of the project requires a RoW of 60m for two new bypasses (new Kikafu bridge with its approach section and also between Himo town, in the Makuyuni ward of Kilimanjaro Region and Holili) and RoW of 45m for the existing road section from Tengeru to Kikafu and from Kikafu to Himo.

The Arusha-Holili road improvement project would herald a new era for Tanzania and Kenya as both countries hope to achieve the initial objective of reducing the transportation costs between Arusha and Mombasa for US$0.52/vehicle-km to US$0.34/vehicle while travel time between the two destinations would be reduced to 4 hours from 6 hours.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tanzania to build bridge between Dar es Salaam and Zanzibar :o

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/z ... ar-4216086
  • Dodoma. Tanzanie se chystá postavit most, který spojí pevninu se Zanzibarskými ostrovy, aby se usnadnil pohyb zboží a osob, což, pokud bude realizováno, bude 50 km dlouhý most prvním v Africe.

    Dnes 28. dubna to v parlamentu řekl náměstek ministra práce a dopravy Godfrey Kasekenya s tím, že jednání, která začala 11. března 2023, jsou v pokročilé fázi.

    Kasekenya uvedl, že se obě strany setkaly s potenciálními investory společnosti M/S China Overseas Engineering Group Company (COVEC), kteří projevili zájem o stavbu mostu.

    Řekl, že na výsledku schůzky stále pracují obě strany v pevninské Tanzanii a na Zanzibaru s tím, že plán výstavby mostu bude zahrnovat partnerství se soukromým sektorem.

    Odpovídal na otázku, kterou mu položil Mwantum Dau Haji (CCM Special Seats), který chtěl vědět, kdy začne stavba mostu.

    Myšlenka mostu se poprvé objevila v roce 2020, kdy někteří Tanzanané v diaspoře představili plán na stavbu námořního mostu, který by spojoval ostrov Unguja a Dar es Salaam.

    Tato myšlenka vyvolala mezi občany mnoho diskusí a někteří tvrdili, že jde o sen. Věda a technologie však prokázaly, že projekt výstavby asi 50 km dlouhého mostu Zanzibar/Dar es Salaam je možný, pokud budou k dispozici finanční prostředky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše uvedenému megaprojektu ještě odhad nákladů:

V Tanzanii se navrhuje projekt významného mostu. Uvažuje se o novém mostě spojujícím ostrovy Zanzibar s pevninskou Tanzanií. Pokud by práce na projektu pokračovaly, šlo by o nejdelší takový námořní přechod, jaký kdy byl v Africe postaven.

O projektu proběhly rozhovory mezi tanzanským ministerstvem práce a dopravy a čínským dodavatelem China Overseas Engineering Group Company. Spojení Dar es Salaamu se Zanzibarem námořní cestou by mohlo stát až 2,7 miliardy USD.

Vzhledem k bouřím, které se v oblasti vyskytují, a také rozbouřenému moři, ke kterému občas dochází, by struktura musela být schopna vyrovnat se s velmi náročnými podmínkami.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tanzanie

Příspěvek od Diaľničiar »

Zdá se, že Tanzanie bude těžit z dalších prací na rozvoji dopravní infrastruktury. Úvěrový nástroj ve výši 428 milionů USD od Exportního financování Spojeného království (UKEF) pomůže zaplatit práce na úpravě silnic a modernizaci letiště Pemba.

Půjčka byla dohodnuta mezi UKEF a tanzanským ministerstvem financí a plánování. V Unguja a Pembě budou postaveny nové silnice. Klíčové práce budou na 48 km dlouhé silnici spojující Tunguu a Makudunchi, 12 km dlouhé silnici mezi Kisauni a Fumbou a 43,5 km dlouhé trase spojující Mkoani s Chake Chake Pemba.

Pemga je ostrov nad Zanzibarem (nebo jak se jmenuje i Unguja).

Tedy 2 ostrovní území získají upgrade letiště a upgrade více než 100 km silnic. Nutno podotknout, že se jedná o území s cestovním ruchem, který je potřeba dál rozvíjet a to bez pozemní dopravy nelze uskutečnit, i když ten stav je tam celkem dobrý.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“