Libérie

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

1.JPG
1.JPG (10.73 KiB) Zobrazeno 1663 x
LI-map.jpg
LI-map.jpg (37.52 KiB) Zobrazeno 1663 x
Rozloha: 111 370 km2
Počet obyvatel: cca. 5,4 mil. obyv.
Hlavní město: Monrovia (cca. 1 mil. obyv., s okolím cca. 1,6 mil. obyv.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy :arrow:

https://mot.gov.lr/

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

https://www.mpw.gov.lr/

Silniční fond :arrow:

https://nrf.gov.lr/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi byla v roce 2018 silniční síť o rozsahu 10 600 km a z tohoto počtu bylo jen asi 660 km se zpevněným povrchem.

Mapa hlavních silnic:
0a.JPG
0a.JPG (199.39 KiB) Zobrazeno 1662 x
V zemi je taky železniční síť, která je ale prakticky nefunkční. Jsou plány jí oživit.
0b.JPG
0b.JPG (103.76 KiB) Zobrazeno 1662 x
Omezená železniční síť víceméně nebyla v provozu v letech 1988 až 2008. Libérijské železnice jsou ve vlastnictví těžařských společností v zemi a jejich 480 km tratí sloužilo především k přepravě železné rudy do přístavů Monrovia a Buchanan. V roce 1989 měla Libérie tři železniční systémy vlastněné a provozované zahraničními ocelářskými a finančními zájmy ve spojení s liberijskou vládou; jedna z nich, Lamco Railroad, byla uzavřena v roce 1989 po ukončení výroby železné rudy. Další dva byly zavřeny občanskou válkou; velké části železničních tratí byly demontovány; přibližně 60 km železniční tratě bylo vyvezeno do šrotu v roce 2001. Existují dva samostatné systémy, dvě tratě z Monrovie a jedna trať z Buchananu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Liberijská republika je země na pobřeží západní Afriky.

Liberijská ekonomika je převážně agrární a suroviny, vybavení a spotřební zboží se dováží. Produkce na vývoz se ve velkém měřítku uskutečňuje prostřednictvím zahraničních investic do kaučuku, lesnictví a těžby. Zahraniční lodě registrované pod liberijskou "vlajkou výhodnosti" učinily z Libérie jednu z předních zemí svět a v registrované lodní tonáži . Libérie však zůstává především zemědělskou oblastí.

Libérie je jediným západoafrickým státem, který nikdy nebyl dříve kolonizován. Politika Libérie se odehrává v rámci prezidentské reprezentativní demokratické republiky vytvořené podle vzoru vlády Spojených států, v jejímž rámci je prezident hlavou státu a hlavou vlády; na rozdíl od Spojených států je však Libérie unitárním státem na rozdíl od federace a má pluriformní systém více stran než systém dvou stran, který charakterizuje politiku USA.

Libérie udržuje úzké vztahy s USA, které zemi poskytují technickou, finanční a vojenskou podporu. Mezi další významné donory patří Čína, Francie a arabské státy. Libérie se snaží udržovat dobré vztahy s mezinárodními partnery, zejména s multilaterálními donory, neboť je závislá na jejich podpoře. Jako jedna z nejméně rozvinutých zemí světa (podle definice OSN), Libérie benefituje z celkového bezcelního a bezkvótového přístupu na trh EU.

Rozpočet na rok 2022 upřednostňuje zemědělství, energetiku, zdravotní péči, vzdělávání a infrastrukturu v souladu s cíli stanovenými v Agendě pro prosperitu a rozvoj podporující chudé (2018-23), mezi něž patří snižování chudoby, tvorba pracovních míst, rozvoj dovedností a překlenutí mezer v infrastruktuře.

Stav veřejného dluhu postupně poroste z 53,5 % HDP na konci roku 2021 na 54,1 % HDP na konci roku 2023.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Libérie byla v letech 2014 až 2015 zasažená vlnou nemoci ebola. Nakazilo se více než 10 tisíc lidí a z nich skoro 1/2 zemřela. V zemi bylo před epidemii jen 50 doktorů na celou populaci. Katastrofální byla infrastruktura, co byl i důsledek občanské války, která se ukončila v roce 2003. Slabá infrastruktura, špatné vzdělání a mýty kolem nemoci jsou výsledkem rozšíření této nemoci nad nekontrolovatelnou úroveň, napadání doktorů ze zahraničí atd. Již po ukončení občanské války bylo vypracováno několik programů pro Libérii. Po ebole se mnoho z nich "zakotvilo" a hledala se finanční pomoc. Ve výsledku se staví nové silnice a zkapacitněné tahy, aby se podpořila ekonomika, rozvoj regionů a snížila izolace regionů.

Navzdory vypuknutí eboly a dalším výzvám, které postihují postkonfliktní a křehkou zemi, liberijská vláda činí důležité kroky k lepšímu propojení odlehlých oblastí země s hlavním městem Monrovia. S podporou Světové banky a dalších rozvojových partnerů projekt Liberia Road Asset Management staví a rekonstruuje přibližně 250 kilometrů silnice z Monrovie do hraničního koridoru Guineje, aby bylo možné účinněji integrovat vnitrozemí s hlavním městem.

Po dokončení tento stěžejní dopravní projekt propojí celou zemi, sníží rizika další nestability, která často postihuje odlehlejší a vzdálenější oblasti, a přinese širší socioekonomický dopad. China Chongqing International Construction Corporation (CICO), stavební firma, v současné době rekonstruuje část 1 hraničního silničního koridoru Monrovia - Gbarnga - Ganta - Guinea. Jedná se o jeden z největších silničních projektů v zemi s obrovským deficitem infrastruktury.

Projekt je financován Světovou bankou a Liberia Reconstruction Trust Fund (LRTF) v celkové výši 300 milionů dolarů. LRTF je multidárcovský svěřenecký fond pro infrastrukturu, který je podporován Evropskou unií a vládami Velké Británie (DfID), Švédska (Sida), Irska (Irish Aid), Norska a Německa (KfW).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

zkapacitněné tahy; Monrovia a okolí

Vyjma zpevňování silnic nebo výstavbu silnic ve vyznačených trasách doposud nezpevněné silniční sítě ve směru na ostatní státy, což jsou stovky a stovky km, se tady rozšiřují a staví i základní 4- pruhové silnice. V rámci města Monrovia, ve kterém i s jeho okolím již žije asi 1/3 populace státu, se jedná o výpadovku na sever a potažmo část obchvatu nad městem, která je již v provozu a nyní se staví dalších asi 45 km na východ od metropole po mezinárodní letiště. Celkem se tak črtá asi 100 km zkapacitněných tahů, které tady vzniknou. Jsou uskutečňované jak z rozpočtu, tak z peněz donorů v rámci agendy boje proti chudobě.

:arrow: The Project for Extension of Japan Freeway in Monrovia
https://www.jica.go.jp/english/our_work ... gmevg.html

trasa je ve 4- pruzích prozatím asi do 1/4 tohoto tahu od západu, tam pak pokračuje ještě na sever k univerzitě, ale tam už je to standardní 1+1 pruh; tento severní tah je ale prakticky výborná alternativa jak objet centrum dnes již více než 1,5 mil. metropole a jsou záměry to tady vylepšovat, ale zase později
Obrázek

V roce 2012 se podepsala smlouva na realizaci. Původní odhad byl 1 mil. USD na upgrade 13,2 km silnice tak, aby se z ní stala 4- pruhová komunikace ve formě průtahu. Tato cena se dál nespecifikovala, ale Japonsko tyto práce po roce 2019 zahajují. Tah se dostal do provozu v 07/2021. Prochází územím tzv. zóny Somalia Drive, ale dnes i tzv. Japan Freeway, což právě vychází ze stavebního projektu. Je to vlastně zkapacitněná část obchvatu hlavního města Monrovia v rámci Somalia Drive a část hlavního průtahu přes Bushrod Island.

takto to vypadá na mapě

Silnice je bezpochyby jedním z hlavních ekonomických aktiv, které podporují obchod a obchod, takže obnova a rozšíření bývalého Somalia Drive na čtyři pruhy s asfaltovým povrchem, oddělené betonem s odvodněním, které umožňuje vozidlům, včetně přívěsů a dalších těžkých nákladních vozidel, jako např. stejně jako tříkolky a kola přijíždějící na Bushrod Island a centrální Monrovii jezdit jedním směrem, zatímco ty, které míří do obchodní čtvrti Paynesville, se pohybují v opačném pruhu, je první svého druhu v Libérii, splňující mezinárodní standardy. :idea:

https://thenewdawnliberia.com/weah-japa ... gs-relief/




:arrow: Centrální průtah hlavním městem vypadá TAKTO , tam již není velmi kde cokoliv rozšiřovat.

:arrow: Ve stávajícím období se modernizuje tah Robertsfield highway, kterým se vylepší možnost rozvoje města Monrovia dál na východ, i směrem k letišti. Jde o 45 km výstavbu 4- pruhové silnice, projekt nese jméno ELWA - RIA. Náklady činí 101 mil. USD, což je na vzhledem všechno uvedené v tématu opravdu velká částka pro tento stát. Silnici staví společnost Sakona/East International Group. Čisté náklady na výstavbu jsou 80 mil. USD. Zemní práce již běží.

https://frontpageafricaonline.com/news/ ... n-country/

Začátek této stavby je u křižovatky s Paynesville. Pokračuje až po křižovatku u mezinárodního letiště Roberts, po které nese jméno i zmiňovaná silnice. :idea:

Obrázek

https://nrf.gov.lr/2021/02/17/pres-weah ... a-highway/

Práce jsou rozdělené na 3 základní části: výstavba silnice od letiště po most, pak od mostu po Monrovia a výstavba samotného mostu a upgrade původního mostu. Stát by pak měl ještě zajistit obnovu dosavadní silnice.

Proto ta jednotková cena odpovídá potřebě pro zkapacitnění, asi 2 mil. USD na 1 km. Je to 2x více, než je běžná cena za novou silnici. Tomu odpovídá předse jen rozsah co do technických parametrů, konstrukční vrstvy, odvodnění.

TADY je ten zmiňovaný mostní úsek a i část silnice je zachycená.

Vláda informovala zrovna nedávno, že první finance jsou zaplacené.

Tady jsou videa z výstavby silnice, které se říká RIA Highway. Provoz na dosavadní a vedle ní již první úpravy:



a kdo má čas, tak tohle jsou asi nejkvalitnější záběry, komentovaný děj:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.10.2023 19:58:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem uvedl, tak USA tady mají nadstandardní vztahy. Jak lze číst v tématu, tak je to i Japonsko, EU a další, kteří se zůčastňují programu rozvoje přes rozvojovou banku pro tento kontinent. Je to celkem 24 států světa.

Zrovna v 11/2022 vyšla informace, že USA zafinancují internetovou síť pro hlavní město Monrovia s menším okolím, asi pro 1 mil. obyvatel nebo 1/5 státu: https://frontpageafricaonline.com/news/ ... o-the-web/ .

Je to jen další krok k tomu, aby se zvedla životní úroveň obyvatelstva, možnosti jeho informovanosti, aby se odstranil prvek zvaný nedůvěra ve vztahu k moderním druhům léčby, aby se neopakovala situace jako pár let zpátky, když tady byla epidemie nemoci ebola, u které byla obava z rozšíření do širší části planety.

Silniční boom je zde evidentní. Tady je video s 5 zajímavými projekty, včetně toho, o kterém jsem psal o příspěvek výše. Jsou tam reální záběry ze stavu silniční infrastruktury a dopravy na ní.

1. Nimba to Grand Gedeh Road
2. Lofa Road (Totota to Virginma)
3. Red Light Road (ELWA Junction to Coca-Cola factory
4. Vai Town to St Pual Bridge
5. RIA Highway (ELWA Junction to Roberts International Airport)



aneb:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“