To je vždycky takovej zvyk, dimenzovat maximální povolenou rychlost na případy zhoršené sjízdnosti, zhoršené viditelnosti, nebo vozidla ve špatném technickém stavu. Pokud je výborná sjízdnost, výborná viditelnost a auto je v pořádku, dá se jet skoro vždycky tak o 30 km/h více.
Co já vidim na novém úseku problematické, je na 82. km na MÚK s I/13, konkrétně napojení větve ze směru Chomutov –> Praha, kdy do té doby plynulý oblouk se ke konci jakoby zlomí a zprudka se napojí na I/7 vedoucí od Německa. Člověk, který to tasm nezná a nečeká to, musí náhle dupnout na brzdu a prudce stočit směr doprava, aby nevjel vozidlům jedoucí od Německa přímo do cesty. Místo je dobře patrné i na
Mapy.cz.
Také jsem si všiml, že ve směru na Německo na 75. km na sjezdu na Droužkovice a Chomutov již od zprovoznění chybí dopravní značka Z4C, která rozděluje průběžný směr a sjezd z dálnice, takže jízda v noci je tam docela nepříjemná, protože není dost přesně vidět kde odpojovací pruh přechází ve sjezd a vybočení z průběžného směru.