Chorvatsko všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Vybrané mýtné v Chorvatsku za rok 2013 představuje částku 2,2 mld. HRK
HAC vybral na mýtném 1,36 mld. HRK (+6,2% oproti r. 2012)
ARZ 490,3 mil. HRK (+2,1%)
AZM 199 mil. HRK (+10,3%)
Bina Istra 194 mil. HRK (+6,1%)
Celková délka dálniční sítě k 31.12.2013 představuje 1.288,5 km.
HAC vybral na mýtném 1,36 mld. HRK (+6,2% oproti r. 2012)
ARZ 490,3 mil. HRK (+2,1%)
AZM 199 mil. HRK (+10,3%)
Bina Istra 194 mil. HRK (+6,1%)
Celková délka dálniční sítě k 31.12.2013 představuje 1.288,5 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko se nachází na hranici propasti:
*ačkoliv země vstoupila do EU, je již řadu let v propadu tamní HDP a reálně je již o -15% nižší, než započala krize
*díky válce a poválečnímu období a pozdnímu masivnímu rozvoji infrastruktury nejen že nedošlo ke skrtnutí části dluhu, ale ještě se navýšil a již atakuje únosnou míru
*země zápasí od počátku s vysokou nezaměstnaností, úpadek průmyslu nemá konce, státní společnosti jsou velmi zadlužené a stát je odmítá restrukturalizovat
*chorvatský státní rozpočet je vysoce deficitní a vláda téměř všechnu zátěž přenáší jenom na obyvatelstvo a firmy; minulý týden se objevila informace, že země bude muset zažádat o pomoc MMF, aby se nastartovala ekonomika
V této souvislosti se znovu objevuje informace, že HAC musí letos najít 980 mil. € na splátku dluhu. Peníze samozřejmě nemá; řešení je možno pouze s další půjčkou anebo plánovanou (i když ostře kritizovanou) koncesí.
EU žádá Chorvatsko o další opatření na snížení deficitu, vláda plánuje na roky 2014 - 2016 následující kroky:
*další daně a poplatky, zvýšení zdravotních příspěvků, zvýšení daní na paliva a plyn, poplatky z telekomunikačních služeb, zdražení koncesí, zdanění úspor 12% nad částku 500.000 HRK,
*opatření mají vstupovat v platnost postupně, i když se v roce 2015 konají další volby
Tyto kroky vlády postihnou každého obyvatele a všechny firmy. Jenom tak se podaří vládě nalézt v tomto období nevyhnutní částku 2,4 mld. €. A i proto, že to není řešení a že to znovu jenom utlumí ekonomiku a zřejmě způsobí odliv kapitálu z bank a ze země se Chorvatsko mezinárodní finanční pomoci nevyhne.
*ačkoliv země vstoupila do EU, je již řadu let v propadu tamní HDP a reálně je již o -15% nižší, než započala krize
*díky válce a poválečnímu období a pozdnímu masivnímu rozvoji infrastruktury nejen že nedošlo ke skrtnutí části dluhu, ale ještě se navýšil a již atakuje únosnou míru
*země zápasí od počátku s vysokou nezaměstnaností, úpadek průmyslu nemá konce, státní společnosti jsou velmi zadlužené a stát je odmítá restrukturalizovat
*chorvatský státní rozpočet je vysoce deficitní a vláda téměř všechnu zátěž přenáší jenom na obyvatelstvo a firmy; minulý týden se objevila informace, že země bude muset zažádat o pomoc MMF, aby se nastartovala ekonomika
V této souvislosti se znovu objevuje informace, že HAC musí letos najít 980 mil. € na splátku dluhu. Peníze samozřejmě nemá; řešení je možno pouze s další půjčkou anebo plánovanou (i když ostře kritizovanou) koncesí.
EU žádá Chorvatsko o další opatření na snížení deficitu, vláda plánuje na roky 2014 - 2016 následující kroky:
*další daně a poplatky, zvýšení zdravotních příspěvků, zvýšení daní na paliva a plyn, poplatky z telekomunikačních služeb, zdražení koncesí, zdanění úspor 12% nad částku 500.000 HRK,
*opatření mají vstupovat v platnost postupně, i když se v roce 2015 konají další volby
Tyto kroky vlády postihnou každého obyvatele a všechny firmy. Jenom tak se podaří vládě nalézt v tomto období nevyhnutní částku 2,4 mld. €. A i proto, že to není řešení a že to znovu jenom utlumí ekonomiku a zřejmě způsobí odliv kapitálu z bank a ze země se Chorvatsko mezinárodní finanční pomoci nevyhne.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Chorvatsko všeobecně
To jsou přesně opatření, jež krizi nevyřeší, ale prohloubí a Chorvatsko se stane akorát víc závislé na pomoci ze zahraničí. To 12% zdanění, tak to je tzv. legální krádež, to se nedá jinak nazvat. Bohužel socialismem se krize nikdy nevyřeší a mám pocit, že ten v Chorvatsku ani nikdy neskončil.
Můžeme Chorvatsku závidět jeho silniční infrastrukturu, akorát se ptám, měnili byste za jejich stav ekonomiky?
Můžeme Chorvatsku závidět jeho silniční infrastrukturu, akorát se ptám, měnili byste za jejich stav ekonomiky?
Re: Chorvatsko všeobecně
Pokuty v Chorvátsku 2014
Chorvátsko pre rok 2014 nemenilo výšku pokút za dopravné priestupky. Treba ale dávať pozor, za niektoré možno ísť aj do väzenia.
Jazda pod vplyvom alkoholu
1. Cyklista nad 0,5 promile: 500 kún (cca 66 eur)
2. Vodič:
- od 0,5 do 1,0 promile: od 1 000 do 3 000 kún (cca 132 až 395 eur)
- od 1,0 do 1,5 promile: od 3 000 do 5 000 kún (cca 395 až 657 eur)
- nad 1,5 promile: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní
3. Jazda pod vplyvom omamných a psychotropných látok alebo liekov: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní.
Prekročenie povolenej rýchlosti v obci
- do 10 km/h – 300 kún (cca 40 eur)
- od 10 do 20 km/h – 500 kún (cca 66 eur)
- od 20 do 30 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)
- od 30 do 50 km/h – 2 000 kún (cca 263 eur)
- nad 50 km/h – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní alebo zákaz činnosti najmenej na 12 mesiacov
Prekročenie povolenej rýchlosti mimo obce
- od 10 do 30 km/h – 500 kún (cca 66 eur)
- od 30 do 50 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)
- nad 50 km/h – od 3 000 do 7 000 kún (cca 395 až 920 eur) alebo zákaz činnosti na 6 až 12 mesiacov
Ďalšie priestupky
- Používanie mobilného telefónu počas jazdy – 500 kún (cca 66 eur)
- Nedanie prednosti v jazde – 2 000 kún (cca 263 eur), prípadne zákaz činnosti na 6 mesiacov
- Zanedbanie povinností pri dopravnej nehode – od 300 do 7 000 kún (cca 40 až 920 eur), prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov
- Jazda bez prilby na motocykli, mopede alebo štvorkolke – 1 000 kún (cca 132 eur)
- Jazda bez prilby na bicykli (osoba mladšia ako 16 rokov) – 300 kún (cca 40 eur)
- Jazda bez vodičského oprávnenia – 300 kún (cca 40 eur)
- Jazda po odobratí vodičského oprávnenia – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie na 60 dní, prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov
Chorvátsko pre rok 2014 nemenilo výšku pokút za dopravné priestupky. Treba ale dávať pozor, za niektoré možno ísť aj do väzenia.
Jazda pod vplyvom alkoholu
1. Cyklista nad 0,5 promile: 500 kún (cca 66 eur)
2. Vodič:
- od 0,5 do 1,0 promile: od 1 000 do 3 000 kún (cca 132 až 395 eur)
- od 1,0 do 1,5 promile: od 3 000 do 5 000 kún (cca 395 až 657 eur)
- nad 1,5 promile: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní
3. Jazda pod vplyvom omamných a psychotropných látok alebo liekov: od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní.
Prekročenie povolenej rýchlosti v obci
- do 10 km/h – 300 kún (cca 40 eur)
- od 10 do 20 km/h – 500 kún (cca 66 eur)
- od 20 do 30 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)
- od 30 do 50 km/h – 2 000 kún (cca 263 eur)
- nad 50 km/h – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie až na 60 dní alebo zákaz činnosti najmenej na 12 mesiacov
Prekročenie povolenej rýchlosti mimo obce
- od 10 do 30 km/h – 500 kún (cca 66 eur)
- od 30 do 50 km/h – 1 000 kún (cca 132 eur)
- nad 50 km/h – od 3 000 do 7 000 kún (cca 395 až 920 eur) alebo zákaz činnosti na 6 až 12 mesiacov
Ďalšie priestupky
- Používanie mobilného telefónu počas jazdy – 500 kún (cca 66 eur)
- Nedanie prednosti v jazde – 2 000 kún (cca 263 eur), prípadne zákaz činnosti na 6 mesiacov
- Zanedbanie povinností pri dopravnej nehode – od 300 do 7 000 kún (cca 40 až 920 eur), prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov
- Jazda bez prilby na motocykli, mopede alebo štvorkolke – 1 000 kún (cca 132 eur)
- Jazda bez prilby na bicykli (osoba mladšia ako 16 rokov) – 300 kún (cca 40 eur)
- Jazda bez vodičského oprávnenia – 300 kún (cca 40 eur)
- Jazda po odobratí vodičského oprávnenia – od 5 000 do 15 000 kún (cca 657 až 1 970 eur) alebo väzenie na 60 dní, prípadne zákaz činnosti na 12 mesiacov
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 13:12:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Státní podnik Hrvatske Ceste (odpovědný za státní silnice I. třídy, za rychlostní silnice a za přivaděče) má ve své historii největší investiční plán právě rokem 2014.
*nyní vyplouvá na povrch další hrozící bankrot další stavební společnosti, tentokrát Hidroelektra; ta vykonává práce na 6 silničních projektech za asi 220 mil. HRK
*problém nastal na asi 4,5 km tahu rychl. silnice A1 - Split (úsek Solin - Klis), protože zde pracují 3 společnosti již 6 let.. Konstruktor Split (stejné finanční problémy kvůli HAC), Osijek Koteks a Hidroelektra, Konstruktor udělal nekvalitní práci na mostech, ale dostal od HC řádně zaplaceno, nyní Hidroelektra neumí pokračovat a hrozí, že nedostane zaplaceno
celé je to komplikace nejen pro stavaře u Hidroelektra (cca. 1.000 lidí), ale i pro HC, protože se ukazují vážné nedostatky a neskutečná protekce úředníků navázaných na stavařské společnosti, kdy se platí za všechno bez ohledu na výsledky
*nyní vyplouvá na povrch další hrozící bankrot další stavební společnosti, tentokrát Hidroelektra; ta vykonává práce na 6 silničních projektech za asi 220 mil. HRK
*problém nastal na asi 4,5 km tahu rychl. silnice A1 - Split (úsek Solin - Klis), protože zde pracují 3 společnosti již 6 let.. Konstruktor Split (stejné finanční problémy kvůli HAC), Osijek Koteks a Hidroelektra, Konstruktor udělal nekvalitní práci na mostech, ale dostal od HC řádně zaplaceno, nyní Hidroelektra neumí pokračovat a hrozí, že nedostane zaplaceno
celé je to komplikace nejen pro stavaře u Hidroelektra (cca. 1.000 lidí), ale i pro HC, protože se ukazují vážné nedostatky a neskutečná protekce úředníků navázaných na stavařské společnosti, kdy se platí za všechno bez ohledu na výsledky
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 13:12:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorvatsko všeobecně
Hlavně, že platí, to je jedno za co, v Polsku se zase neplatí a firmy jdou do kytek. Ono už si ty firmy nemají co vybrat.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Kdo bude v Chorvatsku blízko Splitu a nebude se mu chtít plánovat cestování autem do Dubrovnika na nějaký ten výlet, tak je zde možnost, i když jen 2x v týdnu jít po moři novou rychlou linkou
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Rekordní výběry mýta u HAC a ARZ
1.8. - 3.8.
HAC: 618.857 vozidel (+28.056 oproti roku 2013 anebo +4,7%), 31,7 mil. HRK bez DPH (+0,356 mil. HRK anebo +1,1%)
ARZ: 290.503 vozidel (-4.628 anebo -1,5%), 13,3 mil. HRK (-0,219 mil. HRK anebo -1,6%)
Bina Istra udala pouze vozidla: 138.365 vozidel (-963 vozidel anebo -0,7%)
8.8. - 10.8.
HAC: 609.504 vozidel (+45.712 anebo +8,1% oproti roku 2013), 31,2 mil. HRK bez DPH (+1,8 anebo +6%, relativně méně protože se dálnice upravovali na mýtu díky novému měření celkových délek)
ARZ (+Krk): 310.537 vozidel (+14.901 anebo +5%), 14,9 mil. HRK bez DPH (+0,431 mil. HRK anebo +3%)
Bina Istra udala pouze vozidla: 148.721 vozidel (+3%)
AZM: 106.877 vozidel (-1.934 vozidel anebo -1,8%)
1.8. - 3.8.
HAC: 618.857 vozidel (+28.056 oproti roku 2013 anebo +4,7%), 31,7 mil. HRK bez DPH (+0,356 mil. HRK anebo +1,1%)
ARZ: 290.503 vozidel (-4.628 anebo -1,5%), 13,3 mil. HRK (-0,219 mil. HRK anebo -1,6%)
Bina Istra udala pouze vozidla: 138.365 vozidel (-963 vozidel anebo -0,7%)
8.8. - 10.8.
HAC: 609.504 vozidel (+45.712 anebo +8,1% oproti roku 2013), 31,2 mil. HRK bez DPH (+1,8 anebo +6%, relativně méně protože se dálnice upravovali na mýtu díky novému měření celkových délek)
ARZ (+Krk): 310.537 vozidel (+14.901 anebo +5%), 14,9 mil. HRK bez DPH (+0,431 mil. HRK anebo +3%)
Bina Istra udala pouze vozidla: 148.721 vozidel (+3%)
AZM: 106.877 vozidel (-1.934 vozidel anebo -1,8%)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Vláda schválila v polovině 7. měsíce úvěr v hodnotě 180 mil. € pro státní společnost Hrvatske Ceste (silnice I. třídy a dálniční přivaděče a rychlostní silnice) pro výstavbu, údržbu a rekonstrukci a splátky předchozích úvěrů pro rok 2014. Tato půjčka nijak nezatěžuje chorvatský státní rozpočet.
Zdroj a více informací po chorvatsky: http://mppi.hr/default.aspx?id=14001
Zdroj a více informací po chorvatsky: http://mppi.hr/default.aspx?id=14001
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Výběr mýta 29.8 - 31.8.
HAC: 487.144 vozidel (+19.675 oproti roku 2013 anebo o +4,2%), 24,8 mil. HRK bez DPH (+2,2%)
ARZ: 274.529 vozidel (+14.664 anebo o +5,6%), 14,5 mil. HRK bez DPH (+8,4%)
AZM: 102.681 vozidel (-12.105 vozidel anebo o -10,5%)
Výběr mýtného AZM nedodán, informace z Bina Istra nedodány.
HAC: 487.144 vozidel (+19.675 oproti roku 2013 anebo o +4,2%), 24,8 mil. HRK bez DPH (+2,2%)
ARZ: 274.529 vozidel (+14.664 anebo o +5,6%), 14,5 mil. HRK bez DPH (+8,4%)
AZM: 102.681 vozidel (-12.105 vozidel anebo o -10,5%)
Výběr mýtného AZM nedodán, informace z Bina Istra nedodány.
Re: Chorvatsko všeobecně
Pokles u AZM (Autocesta Zagreb – Macelj ), oproti růstu u těch prvních dvou, stojí za zamyšlení. Že by turisté volili jiné cesty do/z Chorvatska než přes Slovinsko touto cestou? Kudy tak asi těch cca 5% navíc jelo? Napadá mne třeba konkurenční cesta přes Maďarsko.
Re: Chorvatsko všeobecně
hodně lidí začíná jezdit přes maďarsko a taky docela početná skupina jezdí trasu od rakouské dálnice Ilz přes okrssky slovinska a chporvatska až do varaždinu a odtud po A4
Re: Chorvatsko všeobecně
To jsou věci ... já jsem vždycky jezdil přes Maďarsko, a letos jsem porvé jel přes Slovinsko ... a dokonce po té nehorázně drahé dálniciSponik píše:hodně lidí začíná jezdit přes maďarsko a taky docela početná skupina jezdí trasu od rakouské dálnice Ilz přes okrssky slovinska a chporvatska až do varaždinu a odtud po A4
Ta trasa co jsem jezdíval přes Maďarsko je kilometrově stejná, ale výrazně pomalejší, v některých vesnicích je omezení na 30km/h ....... a já jsem tentokrát spěchal
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Podrobný plán 2013 - 2016
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluz ... _1_32.html
*shrnutí za 2009 - 2012 a všechny plány pro 2013 - 2016 (přehledné v tabulkách)
*dálnice a silnice (i župní investice přes stát)
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluz ... _1_32.html
*shrnutí za 2009 - 2012 a všechny plány pro 2013 - 2016 (přehledné v tabulkách)
*dálnice a silnice (i župní investice přes stát)
Re: Chorvatsko všeobecně
a právě díky stejné délce trasy jezdí hodně dovolenkářu tama další faktor je že nechtěji platit drahou Slovinskou známku a rapidně pomalejší trasa je neodradí protože jedou na dovolenou takže nikam nespěchají. Ale vím to jen z čtení Chorvatského fora, osobně jezdím přes celé slovinsko až téměr k Italským hranicím a pak se spouštím na RijekuCountry píše:To jsou věci ... já jsem vždycky jezdil přes Maďarsko, a letos jsem porvé jel přes Slovinsko ... a dokonce po té nehorázně drahé dálniciSponik píše:hodně lidí začíná jezdit přes maďarsko a taky docela početná skupina jezdí trasu od rakouské dálnice Ilz přes okrssky slovinska a chporvatska až do varaždinu a odtud po A4
Ta trasa co jsem jezdíval přes Maďarsko je kilometrově stejná, ale výrazně pomalejší, v některých vesnicích je omezení na 30km/h ....... a já jsem tentokrát spěchal
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Ohrožen nástup údržby pro zimní sezónu
Chorvatsko si rozčleňováním HAC na HAC a HAC ONC udělala malér pro letošní rok, nestíhá vypsat zakázku pro zimní údržbu. Na to, aby bylo o dálniční síť postaráno je nutno mít 200 nákladních aut/sypačů, stát vlastní 146ks, 6 je v nepojízdném stavu. Je nutno tak mít zakontrahováno v případě špatného počasí dalších 55ks a právě tento výběr se omeškal a reálně budou vozy k dispozici 1 měsíc po začátku zimní sezony. Nestačí, než doufat, že zima nenastoupí v plné síle.
Zdroj: web NCS
Chorvatsko si rozčleňováním HAC na HAC a HAC ONC udělala malér pro letošní rok, nestíhá vypsat zakázku pro zimní údržbu. Na to, aby bylo o dálniční síť postaráno je nutno mít 200 nákladních aut/sypačů, stát vlastní 146ks, 6 je v nepojízdném stavu. Je nutno tak mít zakontrahováno v případě špatného počasí dalších 55ks a právě tento výběr se omeškal a reálně budou vozy k dispozici 1 měsíc po začátku zimní sezony. Nestačí, než doufat, že zima nenastoupí v plné síle.
Zdroj: web NCS
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Klíčové fakty z dálniční sítě za rok 2013 (vyšlo v polovině r. 2014)
http://www.huka.hr/files/docs/Brosura_K ... e-2013.pdf
To samé, ale podrobněji: http://www.huka.hr/files/docs/Huka_Naci ... e_2013.pdf
http://www.huka.hr/files/docs/Brosura_K ... e-2013.pdf
To samé, ale podrobněji: http://www.huka.hr/files/docs/Huka_Naci ... e_2013.pdf
Re: Chorvatsko všeobecně
1% zaplatilo mýto jinak. Jak?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Kde to čtete (jak zaplatilo mýto 99% ?)
Přeformulujte prosím srozumitelněji vaši otázku.
Přeformulujte prosím srozumitelněji vaši otázku.
Re: Chorvatsko všeobecně
Na straně 15 z prvního Vámi uvedeného dokumentu je rozpis jak kdo platil mýto. A 1% je napsáno, že platilo jinak. Nenapadá mě jak.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Pokud myslíte tohle, tedy dá se platit hotovostí, platebními kartami, "něčím", ENC a smart kartami
http://hac-onc.hr/hr/naplata-cestarine
A taky zákon o výběru: ZDE
Možnost s předplacenými kartami je i v ARZ: http://www.arz.hr/?page=4&sub=9&lng=1
Tak to něco jsou ostatní způsoby, které ale téměř nikdo nevyužívá. Od HAC se vytvořila společnost HAC ONC (dohled nad mýtem) a tam je zadefinována i možnost platby s tzv. "Karneti" a taky "Předplacené kupony"
Zde je to komplexní: A taky zákon o výběru: ZDE
Možnost s předplacenými kartami je i v ARZ: http://www.arz.hr/?page=4&sub=9&lng=1
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 13:16:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkazy jsou neplatné, ale jejich odstranění by poškodilo obsah příspěvku
Důvod: odkazy jsou neplatné, ale jejich odstranění by poškodilo obsah příspěvku
Re: Chorvatsko všeobecně
Děkuji. To jsem měl přesně na mysli. O této možnosti jsem vůbec nevěděl...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatská vláda připravuje změnu při povinnosti platit mýtné za dálnice. Doposud mýtné nemusel uhradit jen ten, kdo má těžcé zdravotní postižení. Po novém to budou všechny vozy z přednostním právem jízdy. (ano, sanitky a hasiči doposud za dálnice platili)
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorvatsko všeobecně
To jim teda došlo docela pozdě, že záchranný systém by neměl platit za používání dálnic.........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.