Zrušení MÚK Chlumecká

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Marooned17 »

nevzal tak, že není třeba budovat nové silnice
Na tohle přisli v Londýně už na začátku 70. let. A město kupodivu ještě stále nezkolabovalo. Úvaha, že každoročně musíme zprovozňovat nové komunikace, aby nedošlo ke kolapsu, se ukazuje jako naprosto nesmyslná. Protože když je kapacita relativně nízká(nemyslím jako v Kampale iz: http://www.youtube.com/watch?v=poE2l5Kt8Ww), riziko zdržení velké a vhodná alternativa , tak holt jede jen ten, kdo musí. Jediné, co Londýn udělal, je, že dokončil tranzitní okruh. Po zkušenostech s A40(Westway) si ale co se týče městských dálnic řekli, že Never more.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Marooned17 píše:Po zkušenostech s A40(Westway) si ale co se týče městských dálnic řekli, že Never more.
O jaké zkušenosti se jedná ?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mike »

Dr.Fe1 píše:Nejhorší je, že tenhle druh pitomců se z celý republiky stahuje do Prahy a pak dělají nám rodilým Pražákům ostudu. Jako ti arogantní namyšlení Pražáci pak vystupují rodáci např. z Olomouce, zatímco rodilý Pražáci jsou v 90 procentech případů normální lidi jako z kteréhokoliv jiného města nebo vesnice.
Teď se Hudeček zase předved s tím předvolebním projevem o tom, jak se má podporovat jenom Praha a ne Brno, Ostrava ........To je opravdu blb, že mu není rovno.
nazývejte se Pražanem
pražák, to používají vidláci ;)
s kamarádem z Kobylis rozlišujeme právě na Pražany ( rodilí ) a pražáky ( naplaveniny )
ačkoli historicky jsem také naplaveninou, maminka se do Prahy přistěhovala až v roce 1960
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Marooned17 »

musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od musklin »

Dr.Fe1 píše:Čentrum Černý Most je v provozu už nejméně 10-15 let a pochybuji, že by to že prošlo rekonstrukcí mělo významný vliv na návštěvnost a tím i provoz v dané oblasti.

Zdání často klame, právě proto je důležité nevěřit recyklovaným informacím neustále omílaným dokola ... což je zde bohužel často až velmi často

"Původní centrum nabízelo 40 obchodů, 2000 parkovacích míst a celkovou plochu 45 tis. m2. V současnosti čeká na zákazníky 162 obchodů, 3200 parkovacích míst a 81 tis. m2."

Ale je smozřejmě možné, že investor s majetkem 24,5 miliard EUR a centry ve všech významných evropských zemích se spletl a "zdvojnásobení" OC bude bez vlivu na dopravu a návštěvnost, čímž jeho investované peníze vyšumí.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

Nový parkovací zóny nejsou ovšem výmyslem primátora, ty si doslova vyřvaly městský části .. a z toho, jak dlouho jim to trvalo, usuzuju že se mafiánský dost bránili ;-)
Mike píše: s kamarádem z Kobylis rozlišujeme právě na Pražany ( rodilí ) a pražáky ( naplaveniny )
ačkoli historicky jsem také naplaveninou, maminka se do Prahy přistěhovala až v roce 1960
Po padesáti letech se to promlčuje ;-)
A neřikám to kvůli sobě, naše familie to má z jedný dědečkovy strany asi stovku a z druhý zřejmě ještě o hodně víc.
musklin píše:Ale je smozřejmě možné, že investor s majetkem 24,5 miliard EUR a centry ve všech významných evropských zemích se spletl a "zdvojnásobení" OC bude bez vlivu na dopravu a návštěvnost, čímž jeho investované peníze vyšumí.
Třeba to nedělá kvůli navýšení klientely, ale kvůli udržení dosavadního obratu. Ono těch OC za posledních deset let dost přibylo, a dokonce už se za nima ani nemusí jezdit někam do mosta černýho. Rozhodně to nebude lineárně závislé na počtu obchodů a kapacitě párkoviště.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od adamos »

Mike píše: nazývejte se Pražanem
pražák, to používají vidláci ;)
s kamarádem z Kobylis rozlišujeme právě na Pražany ( rodilí ) a pražáky ( naplaveniny )
ačkoli historicky jsem také naplaveninou, maminka se do Prahy přistěhovala až v roce 1960
Já to mám zrovna hozený obráceně. Naše rodina žije v Praze už kolem 100 let a vždycky jsme všichni byli Pražáci, včetně spolužáků z Vinohradské základní i Žižkovské střední.

Slovo Pražan jsem poprvé slyšel až po své třicítce z úst Bémových v souvislosti s Opencard - karta každého Pražana. Možná i proto se Pražanem necítím a mám k tomuto slovu specifický vztah...

Konec OT.
Naposledy upravil(a) adamos dne 17.9.2014 14:19:30, celkem upraveno 1 x.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od musklin »

jonáš píše: Třeba to nedělá kvůli navýšení klientely, ale kvůli udržení dosavadního obratu. Ono těch OC za posledních deset let dost přibylo, a dokonce už se za nima ani nemusí jezdit někam do mosta černýho. Rozhodně to nebude lineárně závislé na počtu obchodů a kapacitě párkoviště.
Já nikde netvrdím, že je závislost lineární.
Váš pohled "kvůli udržení dosavadního obratu" je podle mých znalostí investování a návratnosti vcelku průkopnický a nevím zda se najde CFO, který by ty řádově miliardy do této investice podepsal s takovým výhledem.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

Dr.Fe1 píše:
Marooned17 píše:Po zkušenostech s A40(Westway) si ale co se týče městských dálnic řekli, že Never more.
O jaké zkušenosti se jedná ?
A na konci 90. let si postavili M11, propojili ji s A12. To je v té části Londýna, kde se pořádala olympiáda. Jak se říká: "Nikdy neříkej nikdy"

Spíš bych řekl, že odzvonilo mostním estakádám zástavbou. Ona ta A40 je taková delší varianta estakády na Těšnově.

Teď frčí tunely a zpoplatněné a tak jej taky plánují viz Silvertown Tunnel.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Marooned17 »

DVS: NO ale dá se těžko říct, že ten tunel bude dálnice. A propojení M11-M12 je již docela daleko od centra. Kdežto naše Blanka je jako kdyby oni stavěli dálniční tunel pod Oxford Street.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mike »

jonáš píše:...Po padesáti letech se to promlčuje ;-)
A neřikám to kvůli sobě, naše familie to má z jedný dědečkovy strany asi stovku a z druhý zřejmě ještě o hodně víc.
...
tak to je dobře, nakonec kdyby prapradědeček nepřišel z Bavor, tak mi celé tohle téma mohlo být ukradené
( buď by děda někde "hrdině" padl nebo by to pro mě bylo unverständlich )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Standa »

musklin píše:
jonáš píše:Třeba to nedělá kvůli navýšení klientely, ale kvůli udržení dosavadního obratu. Ono těch OC za posledních deset let dost přibylo, a dokonce už se za nima ani nemusí jezdit někam do mosta černýho. Rozhodně to nebude lineárně závislé na počtu obchodů a kapacitě párkoviště.
Já nikde netvrdím, že je závislost lineární. Váš pohled "kvůli udržení dosavadního obratu" je podle mých znalostí investování a návratnosti vcelku průkopnický a nevím zda se najde CFO, který by ty řádově miliardy do této investice podepsal s takovým výhledem.
Šedá je teorie, zelený strom života. I když tady je to spíš naopak - kdyby se sečetly prognózy růstu ve všech business plánech obchodních center, asi by nám Praha pěkně nabobtnala. Kolem roku 2000 patřil Globus na ČM mezi mé 4 pravidelně navštěvované obchody, později jsem ho vypustil, i proto, že jsem tam měl párkrát problémy s parkováním, ale především se otevřel pro mě mnohem příhodnější Kaufland na Spojovací. Co se týče dalších obchodů v obchodních centrech, preferuji novější Harfu a Outlet Arénu. Kdyby se ČM nerozšířil (např. je tam Datart i Elektroworld) a neměl konečně slušné parkování, ani bych tam nepáchl - čili v mém případě to Jonáš trefil.

Navíc, kde je psáno, že i případný nárůst klientů přijíždí na ČM zrovna po Chlumecké (nepočítáme-li ten kousíček od MÚK Chlumecká k prvnímu sjezdu (do Hornbachu)? IMHO zrušení MÚK Chlumecká způsobí naopak nárůst dopravy v Chlumecké od Lehovce, protože dnes se pro hodně směrů vyplatí jet po Vysočanské radiále a přes R1 a kousíček Chlumecké sjet k Hornbachu a podjezdem k CČM, zatímco při nutnosti objíždění až někde za IKEu (kde se to náležitě zahustí), to asi hodně lidí vezme zase Chlumeckou. Třeba já tam normálně jedu ze Žižkova po Českobrodské a R1 (mám rád dálnice :) ), ale při komplikacích to střihnu Broumarskou a Chlumeckou a ještě ušetřím. Pro upřesnění: zrušení MÚK Chlumecká se mne přímo nedotkne, ale může zhoršit průjezd kolem IKEy.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mikulik »

To přesně sedí. Zhoršit průjezd u Ikea. Já teda nevím, ale od té doby co tam je ta světelná křižovatka, tak mi to tam připadá víc ucpanější. Možná je to jen můj názor. No a jak už to bývá, tak když jedu od Ikea na střechu CČM, tak světla na sebe vůbec nenavazují. Takže bych se nedivil, že by se to tam pěkně zahustilo, asi tak jako na Zličíně od Ikea k Metropoli. Tam je to fakt brutal, že se časově rozhodně vyplatí z Ikei jet směr centrum, podjet most a před Baumaxem zpátky směr Plzeň. Tím, že je to do Metropole zasekaný, nejezdím tam. Takže je trapné, že takovým nákupním centrům je v mnoha případech jedno, jaké je doprava v jejich okolí. Stejně tak jako jsou světla na Aviatické před Šestkou. Takový provoz tam není.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

Asi jsem ta menšina, která obvykle přijíždí k CČM od D11, ale většinou mířím do Hornbachu. Od jisté doby mne, ale přestalo bavit najíždět k Hornbachu z Chlumecké kvůli přednosti v jízdě a přijde mi pohodlnější odbočit z rychlého pruhu na D11, doplachtit k těm zatáčkám a projed to přes ty světla a vyjedu podjezdem u Sconta a jenom odbočím doprava. Vzhledem k tomu, že ta MÚK Chlumecká je neúplná tak hold odjíždím přes Hloubětín, protože dostat se na Vysočanskou je komplikované.

Ty světla jsou pro mne menší zlo.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od kik »

Vize premeny Chlumecke na mestsky bulvar mi pripomina vizi autoru noveho uzemniho planu HK kteri planuji premenu zapadni casti Gocarova okruhu take na mestsky bulvar. Kdo by proboha po tom bulvaru korzoval? Na jedne strana je betonovy tubus metra, na druhe nejdrive obchody a pak sidla ruznych firem...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od JirkaS »

Tak západní část Gočárova okruhu je bulváru rozhodně mnohem blíž než Chlumecká.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mike »

dvs píše:Asi jsem ta menšina, která obvykle přijíždí k CČM od D11, ale většinou mířím do Hornbachu. Od jisté doby mne, ale přestalo bavit najíždět k Hornbachu z Chlumecké kvůli přednosti v jízdě ...
stačí jet o pár metrů dál, k odbočce na Makro
já takhle jezdím už pěkně dlouho, od té doby co to u Hornabchu překopali
naopak nové parkoviště u CČM mne od návštěvy odrazuje, když už, tak jezdím až na střechu, ale to je zas nepohodlné, kvůli čekání na výtah.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

Marooned17 píše:DVS: NO ale dá se těžko říct, že ten tunel bude dálnice. A propojení M11-M12 je již docela daleko od centra. Kdežto naše Blanka je jako kdyby oni stavěli dálniční tunel pod Oxford Street.
OT: Tunel bude mít jednosměrné roury a nebude mít úrovňové křižovatky, napojení na dálnici pomocí MÚK, takže to bude silnice dálničního typu. Ulice to opravdu nebude. Srovnání Prahy a Londýna jde těžko díky rozdílné velikosti. To rozhodnutí ze 70. let bych přirovnal ke zrušení ZÁKOSu v Praze (vyškrtnutí vnitřního okruhu, několika radiál atd.). Také se to týkalo centrálního Londýna. Takže opravdu to není o rozhodnutí žádné silnice v oblasti Velkého Londýna, což jsem chtěl říci tou poznámkou.
Ten zmíněný tunel se staví v oblasti Dockland, kde na místě přístavních doků vyrostlo "moderní další centrum". V Praze bych to přirovnal třeba k Pankráci (srovnání ale vzhledem k velikosti kulhá). Ono to v tom urbanismu funguje i tak, když nemám někde dopravní spojení. tak se za ním odstěhuji (na Pankrác, na Brumlovku, na Chodov). Všimněte si, že Dockland má kromě té DLR také napojení dálničního typu na sever i na jih.

Abych to vrátil zpět k Chlumecké: Praha si musí říct, zda opravdu ještě vyškrtat další radiály (např. pokračování Vysočanské radiály). Třeba zvažovaná múk Harfa podle IMHO Chlumeckou zazdí ještě více.

Mike: dobrá rada (já se tomuto sjezdu vyhýbám, protože si sem tam někdo myslí, že hlavní jde do zatáčky od Hornbachu doprava), ale levé odbočení je v pohodě
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Marooned17 »

Stačí ve stejném měřítku srovnat obě města. V Londýně uvnitř okruhu tvořeného A406 (Northern Circular Road), A12, A102 a A205 cca o délce a poloze našeho Pražského okruhu až na A13 a A40 nejsou prakticky žádné komunikace jiné, než 1+1 a žádné se ani neplánují. Ten nový tunel je až na tomto okruhu a celkovou situaci moc nevytrhne. Jde o lokální zlepšení a užitečný bude asi především proto, že dále je možnost překonat řeku autem až o asi 15km dále na M25 (London Orbital Motorway)
Znamená to tedy, že město s mnohem vyšší hustotou zástavby a větším počtem pracovních příležitostí, než srovnatelná oblast v Praze (Prakticky celá Praha), se úplně obejde bez kapacitních komunikací.
Zrušení plánů na Londýnský ZÁKOS v 70. letech bylo tedy asi jako kdybychom my uvnitř Pražského okruhu nestavěli vůbec žádné dálniční komunikace. A to podotýkám, že ten srovnatelný Londýnský okruh je především na jihu města částečně dvouproudý s úrovňovými křižovatkami.

Jinak v Praze je ještě třeba si domyslet Blanku a Magistrálu, jež je také de facto dálnicí (a vypustit Břevnovskou radiálu, jak je tam chybně). Pak vám vyjde, že kdyby Londýn kopíroval Prahu, musel by mít dálnice ještě uvnitř toho nejvnitřnějšího okruhu. A to je přitom význam jeho centra mnohem vyšší.
Praha.png
Praha.png (141.92 KiB) Zobrazeno 13199 x
London.png
London.png (215 KiB) Zobrazeno 13199 x
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

Tak tam musíte přebarvit Westway A40, protože to je dálnice jako vyšitá.
Tohle je 1+1?
Tohle také https://maps.google.cz/?ll=51.495073,-0 ... 31,,0,9.93
https://maps.google.cz/?ll=51.485963,-0 ... rent=5,0,1
atd...
Naposledy upravil(a) dvs dne 7.10.2014 5:49:30, celkem upraveno 1 x.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Mosquit »

Porovnávat typy silnic v různých státech podle barviček na google maps, to jsou mi věci...
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od Marooned17 »

DVS: Těch 4 proudovek je výrazná menšina a často končí v 2 proudých ulicích či mají 2 proudé jednosměrky. Obdobně jako v Praze, akorát oni nestaví žádný ZÁKOS. Westway jsem samozřejmě zmiňoval - A40, což jste nepochopil. Barvy do google maps jsem fakt nedělal já (logicky). Ono by to pak totiž i v Praze vycházelo ještě hustěji - třeba Kbelská, 5. května či Strakonická jsou ve skutečnosti silnice dálničního typu bez ÚK a musely by být oranžově.
mosquit: Vůbec nejde o barvy - ač také částečně realitu vyjadřují, ale o velikostní srovnání obou měst.

Myslím, že to srovnání je účinné. My stavíme 2 dálniční okruhy s dálničními propojeními tam, kde oni mají v mnohem hustším městě jen běžné komunikace s pár vylepšeními.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

Vždyť v Praze se už dávno nestaví ZÁKOS. Naštěstí se nestačily realizovat ani meziválečné regulační plány, které byly daleko brutálnější. Dá se říci, že severojižní magistrála končí v Bubenské také jako jednopruhová.

Nezamotáváte se do toho? Nejdřív jste říkal, že uvnitř jsou jenom 1+1. Teď je tam výrazná menšina 4 proudovek a i 2 proudé jednosměrky.

Nepodceňujte běžné komunikace. Ony mají hodně velkou kapacitu ve spojení se SSZ. Taková světelná křižovatka u Muzea odbaví víc aut za den než většina MÚK v ČR.

Podle mne to srovnávání moc nikam nevede.

Strakonickou nepovažuji za silnici dálniční typu (zástavba blízko silnice, chodníky). V Londýně toto asi taky nepovažují za dálnici (North Circular Road A406).
Kbelskou už ano. 5. května pokud by tam byla vyšší rychlost než 50km/h a omezený přístup ano, takto to není silnice dálničního typu.

Co to jsou ty vylepšení pro inspiraci v Praze?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od jonáš »

Zákos se staví dál, akorát ořezanej a pod jinym názvem. Kanalizovaný trasy
dálničního střihu - rychlost nerozhoduje, příznačná je brutálně technokratická arogance k okolí, to je přetrvávající filosofie sedmdesátých let. Teď na chvíli došly prachy, ale jednou třeba na tu Libeň a Malešice dojde. No a obyvatelstvo je tim už tak vyplašený, že neprojde ani to, co máte na tom odkazu z Anglie, i když třeba ta stará Vídeňská a další trasy by si o to rády řekly.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Zrušení MÚK Chlumecká

Příspěvek od dvs »

V Londýně se okruhy také plánují i dnes.
Obrázek
květen 2014
http://www.standard.co.uk/news/transpor ... 54896.html

Další články o tomtéž:
http://londonist.com/2014/05/plans-for- ... london.php

Oficiální stránky (s množstvím dokumentů)
https://www.tfl.gov.uk/corporate/about- ... task-force

Podle těch oficiálních dokumentů zjistíte, že reálné jsou spíš zastřešování stávajících městských dálnic atd. Pro novináře je samozřejmě velké téma Orbital tunel, na které zadali vypracovaní studie proveditelnosti. Přiznám se, že tato informace mne hodně překvapila.

Marooned17: V Londýně také moc dobře vědí, že jenom cyklopruhy je nespasí. Co z toho časem opravdu postaví jsem zvědav.
Odpovědět

Zpět na „Praha“