Bratislava
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
NDS opravila o víkendu v noci vozovku na D1 estakáda Mierová - Senecká směrem na Trnavu. Investice se projeví tichší jízdou a vyšší bezpečností provozu.
Re: Bratislava
Tak jsem kouknul ráno na provoz na google a nevím, zda je to zázrak.Diaľničiar píše:v návaznosti na předchozí příspěvek přinesla NDS první výsledky v podobě trojnásobního zrychlení provozu (a to opravdu s min. náklady)
Pokud jsem to dobře pochopil, tak 3 pruhy jsou jenom mezi múk.
Križovatku Ovsište budou upravovat až příští rok.
Nikde není slovo o přestavbě Prístavného mostu, protože 2+2 je asi opravdu málo. Opravdu to vyřeší D4?
Zde je mapka v pdf s lepším rozlišením.
http://www.ndsas.sk/5689-ext_dok/48627c
- Přílohy
-
- BratislavaProvoz_po13102014.jpg (217.03 KiB) Zobrazeno 17160 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.6.2021 7:16:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Reální měrení intenzit a provozu za období od provedení změn má snad větší výpovednou hodnotu jako tohle, ale ano tohle jsou jen první úpravy.
Analýza ukázala, že trojnásobné zvýšenie priemernej úsekovej rýchlosti predstavuje až 15 minútovú úsporu času v rannej špičke.
Analýza
Zdroj: portál NDS, část textu kopíruji, kdyby zanikla linka pro zachování do budoucnosti
Analýza ukázala, že trojnásobné zvýšenie priemernej úsekovej rýchlosti predstavuje až 15 minútovú úsporu času v rannej špičke.
Analýza
Kód: Vybrat vše
Zmeny realizované v auguste 2014
NDS počas augusta 2014 zrealizovala zmenu vodorovného a zvislého dopravného značenia na úsekoch diaľnice D1 Bratislava, Zlaté Piesky – Bratislava, Letisko (smer do Petržalky) a D1 Bratislava, Ružinov – Bratislava, Prievoz (oba smery). Išlo o využitie doterajších odstavných pruhov a ich otvorenie pre dopravný prúd v miestach medzi najviac vyťaženými križovatkami.
Ďalšie zmeny pribudnú v roku 2015
Ďalšie výraznejšie zlepšenie prejazdnosti diaľnicou D1 v Bratislave NDS očakáva po realizácii zmien v križovatke Bratislava, Ovsište – na petržalskej strane Prístavného mosta. Zmena prinesie zdvojenie vjazdov a výjazdov. V smere do Petržalky z doterajšieho výjazdu vznikne samostatný výjazd len na Dolnozemskú ulicu a o niekoľko stoviek metrov ďalej NDS vybuduje nový samostatný výjazd na Einsteinovu ulicu. Rovnako aj v opačnom smere z Petržalky vznikne vybudovaním samostatný nový vjazd na diaľnicu z Einsteinovej ulice a pôvodný doterajší vjazd na Prístavný most bude možný len z Dolnozemskej ulice. Verejné obstarávanie na zhotoviteľa plánuje NDS vypísať v januári 2015. Po podpise zmluvy by lehota výstavby nemala presiahnuť 6 mesiacov.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.6.2021 7:16:55, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Bratislava
Pokud se nerozšíří Prístavný most a neudělá se průběžný 3 pruh, tak to fakt zázrak nebude. Nechci to zatracovat a spíš jsem se do toho začetl kvůli tomu, že něco podobného se chystá v Brně na D2 u Avionu. Ty barvičky googlu fungují dost dobře. Moje hodnota je z pondělního rána cca 8:30, kdy jsem koukl na mapu. To je okamžitá hodnota asi v nejhorší čas špičky jak do času i do dne v týdnu. O tom v té tiskové zprávě NDS se nehovoří, jak se to změnilo v různé doby. Udávají pouze měsíční průměr.
Začátkem 90. let jsem trochu záviděl, že Brno a Bratislava mají propojené dálnice na rozdíl od Prahy. Překvapila mne hlavně statika toho mostu, že tam pojížděný odstavný nejde. Přitom tam by byl potřeba nejvíce.
Začátkem 90. let jsem trochu záviděl, že Brno a Bratislava mají propojené dálnice na rozdíl od Prahy. Překvapila mne hlavně statika toho mostu, že tam pojížděný odstavný nejde. Přitom tam by byl potřeba nejvíce.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Přístavní most se nedá momentálně přemalovat, protože by to neunesl. A zpevňování celého tělesa není jenom tak.
V dalším nemá smysl pro mě pokračovat, napsal jsem stav, jak to je.
V dalším nemá smysl pro mě pokračovat, napsal jsem stav, jak to je.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
jak jsem přinesl informace z 08/2013, tak se i děje, neustále se zrychlují všechny práce, aby se to opravdu ještě letos povedlo dokončit
Na Dunaji presmerujú dopravu, začne sa stavať nový pilier mosta (Starý most)
Na Dunaji presmerujú dopravu, začne sa stavať nový pilier mosta (Starý most)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
již se vozí první električky z Plzně do Bratislavy (tendr za 115,3 mil. € z OPD 2007-2013, z čeho 93,1 mil. € přispěje právě EU) a to první kus z 15 nových jednosměrných električek 29T, celkem bude 45 nových električek - 15 jednosměrných, 15 obousměrných s opcí na dalších 15 obousměrných
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Oznam Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR: Na bratislavskú dopravu máme z Únie 270 miliónov eur
Na silnice a dálnice se v Bratislavském regionu nedá čerpat téměř nic, ale na veřejnou dopravu se směrují rekordní zdroje. Ta hrůza, co tady byla se pomalu, ale jistě mění.
Na silnice a dálnice se v Bratislavském regionu nedá čerpat téměř nic, ale na veřejnou dopravu se směrují rekordní zdroje. Ta hrůza, co tady byla se pomalu, ale jistě mění.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.6.2021 23:16:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Mesto Bratislava preferuje pri rekonštrukciách ciest komplexnú výmenu asfaltu
není za co opravovat, když má Bratislava méně peněz jak pomalu Brno ...
není za co opravovat, když má Bratislava méně peněz jak pomalu Brno ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Starý most rastie do dĺžky, pribudne 76 metrov ocele
Ohledně této stavby snad jenom tolik: tak dlouho se to plánovalo, dokonce se v minulosti bral na to úvěr, který se i tak promrhal na jiné věci a teď by všichni nejraději měli most za každou cenu ( ) hotov do konce roku, protože jinak tu cenu neproplatí EU, ale někdo jiný, ale co na tom, že se to plánuje realizovat již 10 let ...
Termín je určen na doraz, bohužel příroda a´la řeka Dunaj má svá pravidla a technologický postup nepustí, ať si novináři a kdo chce další píše co jen chce.
Nemluvě o faktu, že se tam radikálně navyšují kapacity i nad původní nutnost.
A bohužel není o jakých nových silnicích a dálnicích psát, tak ještě jedna informace z MHD: V uliciach hlavného mesta jazdí už 19 nových električiek
A k tomu taky menší poznámka: mnoho lidí kritizuje nákup nových vozidel MHD přes EU fondy, které se mohli použít pro výstavbu tzv. stanice Filiálka, ale bohužel dokud nebude změnený systém financování hlavního města, tak vzdušní zámky megalomanské výstavby jsou nerealizovatelné, i kdyby je zaplatil někdo i ze 100%, protože v tak dezolátním stavu, v jakém je celá MHD v Bratislave snad není v celé EU v rámci hlavních měst a to by se ty prostředky MHD už rozpadli úplně zcela. Nemluvě o katastrofálních zanedbaných investících do tratí, kde se investiční deficit již dostal nad úroveň 300 mil. € a i to je dopad pro uzavírání tratí, ale co na tom, když i celkový dopravní obrázek je takový, jaký je. Tak alespoň je nové to, co bylo doposud totální ostudou.
Ohledně této stavby snad jenom tolik: tak dlouho se to plánovalo, dokonce se v minulosti bral na to úvěr, který se i tak promrhal na jiné věci a teď by všichni nejraději měli most za každou cenu ( ) hotov do konce roku, protože jinak tu cenu neproplatí EU, ale někdo jiný, ale co na tom, že se to plánuje realizovat již 10 let ...
Termín je určen na doraz, bohužel příroda a´la řeka Dunaj má svá pravidla a technologický postup nepustí, ať si novináři a kdo chce další píše co jen chce.
Nemluvě o faktu, že se tam radikálně navyšují kapacity i nad původní nutnost.
A bohužel není o jakých nových silnicích a dálnicích psát, tak ještě jedna informace z MHD: V uliciach hlavného mesta jazdí už 19 nových električiek
A k tomu taky menší poznámka: mnoho lidí kritizuje nákup nových vozidel MHD přes EU fondy, které se mohli použít pro výstavbu tzv. stanice Filiálka, ale bohužel dokud nebude změnený systém financování hlavního města, tak vzdušní zámky megalomanské výstavby jsou nerealizovatelné, i kdyby je zaplatil někdo i ze 100%, protože v tak dezolátním stavu, v jakém je celá MHD v Bratislave snad není v celé EU v rámci hlavních měst a to by se ty prostředky MHD už rozpadli úplně zcela. Nemluvě o katastrofálních zanedbaných investících do tratí, kde se investiční deficit již dostal nad úroveň 300 mil. € a i to je dopad pro uzavírání tratí, ale co na tom, když i celkový dopravní obrázek je takový, jaký je. Tak alespoň je nové to, co bylo doposud totální ostudou.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.6.2021 23:17:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
V souvislosti s předsednictvím Slovenska v Radě EU dostala Bratislava dotaci 15 mil. €, ze které se mj. opraví mnoho ulic a chodníků, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5136 .
Informace, které v článku nenaleznete
*na opravy silnic směruje 8 mil. €, tedy je to 1/3 částky, kterou by hlavní město potřebovalo na opravy všech nevyhovujících silnic a jedná se o jednu z nejvyšších jednorázových částek na opravy vůbec
*opravovat se bude 28 úseků/ulic
Je nutno se připravit na to, že opravy se začnou až nebude sněh a proběhnou do 1.6., tedy vše najednou a ve městě hrozí počas toho dopravní kolaps.
Město Bratislava v 2. půlroku 2016 opraví další silnice za dalších 2,5 mil. €.
Informace, které v článku nenaleznete
*na opravy silnic směruje 8 mil. €, tedy je to 1/3 částky, kterou by hlavní město potřebovalo na opravy všech nevyhovujících silnic a jedná se o jednu z nejvyšších jednorázových částek na opravy vůbec
*opravovat se bude 28 úseků/ulic
Je nutno se připravit na to, že opravy se začnou až nebude sněh a proběhnou do 1.6., tedy vše najednou a ve městě hrozí počas toho dopravní kolaps.
Město Bratislava v 2. půlroku 2016 opraví další silnice za dalších 2,5 mil. €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Bratislava chce do júla opraviť 37 kilometrov komunikácií
*29 úseků, celkem 37 km za 5 měsíců v nákladech 8 mil. €
*jedná se o nejrozsáhlejší a časově nejrychlejší obnovu silnic za posledních 43 let
*opravy se přejednávají i s VÚD, aby se předešlo dopravnímu chaosu
*první práce začínají již na přelomu 02-03/2016
*29 úseků, celkem 37 km za 5 měsíců v nákladech 8 mil. €
*jedná se o nejrozsáhlejší a časově nejrychlejší obnovu silnic za posledních 43 let
*opravy se přejednávají i s VÚD, aby se předešlo dopravnímu chaosu
*první práce začínají již na přelomu 02-03/2016
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Bratislavu čeká nejbližší měsíce dopravní chaos: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5197
Po 55 letech se do Petržalky vrací električka: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5198
*tyto články spolu nesouvisí
Po 55 letech se do Petržalky vrací električka: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5198
*tyto články spolu nesouvisí
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
A je to tady, první omezení pro obrovské opravy silnic se začínají již příští týden: http://bratislava.sme.sk/c/8148204/vodi ... zenia.html
Re: Bratislava
Můžu se zeptat, podle čeho, či koho se jmenuje most Lafranconi a od kdy se tak jmenuje?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Díky, zajímavé. Most Mládeže.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Bratislava
I když se to mělo jmenovat Most Mládeže, tak už během výstavby se ve slovenském časopisu Stop jméno Lafranconi používalo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bratislava
Programové prohlášení vlády bude řešit specifické postavení hlavního města. Prvně v historii SR.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5349
Jak je v článku uvedeno tak to již opravdu nemůže fungovat dále. V hlavním městě, které má rozpočet na úrovni 250 mil. € (i české Brno má 2x více, Praha 9x více, o Vídni pomlčet) a ve kterém sice žije necelý 0,5 mil. obyvatel, ale za prací a studiem dojíždí anebo i bydlí denně o 0,25-0,3 mil. lidí více, za které ale město nic nedostává a kromě městských komunikací se musí starat i o další silnice, na které jen z dobré vůle dostává "almužnu" od vlády / Bratislavského kraje, nemůže čerpat EU fondy a když tak velmi výjimečně se nedá rozvíjet systematicky žádná oblast. Kromě toho je hlavní město zadlužené přímo i nepřímo přes podniky, které spravuje a dluhy jsou na úrovni příjmů.
Do minulosti sem každá vláda pouze nárazově investovala, třeba 1 mld. SKK na nákup autobusů a podobně. Nyní sice vláda investuje znovu přímo do oprav silnic, ale proto, že Slovensko předsedá EU.
Město si nemůže dovolit samo postavit žádný most ani delší komunikaci. Nezvládá totiž ani jejich opravy. Nezvládá řešit situaci s parkováním a znovu je to o dobré vůli tentokrát policie, která je hodně tolerantní oproti jiným městám na Slovensku.
Bratislava se v oblasti dopravy musí spoléhat jenom na stát. Nedokáže budovat vlastní okruhy a řešit velkoryseji hlavní tepny. Ať už jde o dostavbu tunela Sitina (D2), úseky na D1 (Mierová - Senecká), městský most (Apollo), který odlehčil Přístavní na D1 a i nyní stavby v rámci D4/R7 přes PPP. Investice do veřejné dopravy stojí a padají na EU fondech, v minulosti jak jsem napsal o speciálních dotacích z vlády. Ve městě sídlí mnoho vládních institucí a pronájmy a daně jsou minimální.
Dokud se nezlepší postavení města a nenávýší se zdroje, tak to bude i nadále všechno o domluvě se státem a Bratislava bude i nadále jenom správcem všeho bez většího rozvoje; s nanejvýš budováním cyklotras, ale ani to se neděje.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5349
Jak je v článku uvedeno tak to již opravdu nemůže fungovat dále. V hlavním městě, které má rozpočet na úrovni 250 mil. € (i české Brno má 2x více, Praha 9x více, o Vídni pomlčet) a ve kterém sice žije necelý 0,5 mil. obyvatel, ale za prací a studiem dojíždí anebo i bydlí denně o 0,25-0,3 mil. lidí více, za které ale město nic nedostává a kromě městských komunikací se musí starat i o další silnice, na které jen z dobré vůle dostává "almužnu" od vlády / Bratislavského kraje, nemůže čerpat EU fondy a když tak velmi výjimečně se nedá rozvíjet systematicky žádná oblast. Kromě toho je hlavní město zadlužené přímo i nepřímo přes podniky, které spravuje a dluhy jsou na úrovni příjmů.
Do minulosti sem každá vláda pouze nárazově investovala, třeba 1 mld. SKK na nákup autobusů a podobně. Nyní sice vláda investuje znovu přímo do oprav silnic, ale proto, že Slovensko předsedá EU.
Město si nemůže dovolit samo postavit žádný most ani delší komunikaci. Nezvládá totiž ani jejich opravy. Nezvládá řešit situaci s parkováním a znovu je to o dobré vůli tentokrát policie, která je hodně tolerantní oproti jiným městám na Slovensku.
Bratislava se v oblasti dopravy musí spoléhat jenom na stát. Nedokáže budovat vlastní okruhy a řešit velkoryseji hlavní tepny. Ať už jde o dostavbu tunela Sitina (D2), úseky na D1 (Mierová - Senecká), městský most (Apollo), který odlehčil Přístavní na D1 a i nyní stavby v rámci D4/R7 přes PPP. Investice do veřejné dopravy stojí a padají na EU fondech, v minulosti jak jsem napsal o speciálních dotacích z vlády. Ve městě sídlí mnoho vládních institucí a pronájmy a daně jsou minimální.
Dokud se nezlepší postavení města a nenávýší se zdroje, tak to bude i nadále všechno o domluvě se státem a Bratislava bude i nadále jenom správcem všeho bez většího rozvoje; s nanejvýš budováním cyklotras, ale ani to se neděje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL