Dokumentace záměru píše:Břevnovská radiála je posuzována rovnocenným způsobem ve čtyřech variantách (vedle tzv. nulové varianty), které se liší směrovým vedením, rozsahem tunelových úseků a řešením mimoúrovňové křižovatky se Slánskou ulicí:
Varianta „V0“ – nulová, tj. bez realizace BR v jakékoliv variantě
Varianta „V 1“ – optimalizovaná varianta CityPlan + Satra, stabilizovaná dle ÚP
– varianta „V1a“ – s křižovatkou na Slánské
– varianta „V1b“ – s křižovatkou u SOKP a bez křižovatky Slánská
Varianta „V2“ – Karlovarská ražená
Varianta „V3“ – ražená dle občanského sdružení EKO Břevnov.
Břevnovská radiála
Břevnovská radiála
Dnes byla v informačním systému EIA zveřejněna dokumentace záměru Břevnovská radiála - stavba č. 7553. Původní dokumentace byla v červnu 2009 vrácena k doplnění a přepracování.
Re: Břevnovská radiála
Další citace z výše uvedené dokumentace:
Dokumentace záměru píše:Z provedeného porovnání variant vyplynuly následující výsledky a závěry:
Součet bodů jednotlivých variant za ŽP a veřejné zdraví (viz tabulka č. 85):
V1a = 114,5 b.
V1b = 113 b.
V2 = 112 b.
V3 = 102 b.
Ač se jednotlivé posuzované varianty více či méně liší z hlediska pozitivních i negativních vlivů na jednotlivé složky životního prostředí, z uvedeného porovnání a vyhodnocení variant z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví vyplývá, že varianty V1a, V1b a V2 jsou srovnatelné a mezi jejich souhrnným celkovým dopadem není významný rozdíl (v jejich pořadí V2 – V1b – V1a je rozdíl pouze 2,5 bodu). Z hlediska vlivů na ŽP a veřejné zdraví je možno všechny tři uvedené varianty za určitých podmínek akceptovat a doporučit pro další projektovou přípravu a případnou realizaci.
Vzhledem k tomu bude určení jedné optimální varianty pro další projektovou přípravu a realizaci BR záležet i na dalších významných faktorech (zejména dopravních, bezpečnostních, ekonomických apod.), které jsme se pokusili v této kapitole stručně zhodnotit. Z hlediska těchto faktorů vychází zcela jednoznačně jako nejlepší varianta V1 – optimalizovaná CP-SATRA podle ÚP (resp. V1a s křižovatkou na Slánské).
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Břevnovská radiála
Opravdu hodně zbytečná stavba v tomto století. Jak je uvedeno , většina trasy bude tunel. Vždyť v tom uspořádání 2x2 je to snad již ze 100% nyní. A větší nával od Varů taky očekávat nelze. Aspoň si projekční kancelář příjde na pár korun z této pražské megalománie za 13 mld/ 6,9 km v dnešních cenách. A odůvodnění rychlejší sanitky v tunelu 2x2, MS 20/60 to je hodně veselé.
Re: Břevnovská radiála
No pokud vim tak 2x2 v tunelu a 2x2 na povrchu zůstane ze stejných důvodů jako na Letné .. kdyby se to dole ucpalo Čili kapacita "pouze" dvojnásobná (v reálu víc, bo tunel bude za normálních podmínek bez semaforů). Ale zbytečný to zatim asi bude, holt se ty přebytečný prachy nějak utratit musej
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Břevnovská radiála
Jonáš: To spíš kéž bychom na tom byli tak dobře, aby byly k disposici přebytečný prachy na BR. Jinak poté, co bude 2x2 v tunelu, tak povrch půjde na uspořádání 1+parkování.
PS: K čemu jsou 2x2 pruhy na Letné, když ve Veletržní je 1x1? To zůstalo spíš z důvosu zkostnatělosti projektantů. Povrchy nad Blankou jsou dost urbanistická mizérie. v mnichově udělali na MO po jeho zatunelování na povrchu 0+0 (Petuelpark) a taky to funguje.
PS: K čemu jsou 2x2 pruhy na Letné, když ve Veletržní je 1x1? To zůstalo spíš z důvosu zkostnatělosti projektantů. Povrchy nad Blankou jsou dost urbanistická mizérie. v mnichově udělali na MO po jeho zatunelování na povrchu 0+0 (Petuelpark) a taky to funguje.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.6.2012 9:43:44
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Břevnovská radiála
Dobrý den, tento před nedávnem zrekonstruovaný úsek http://www.mapy.cz/s/5M5Q má být v budoucnosti součástí Břevnovské radiály nebo ne? Moc děkuji za případnou odpověď.
Re: Břevnovská radiála
ne, to je jen "rozšířená Karlovarská"
BR by měla vést trochu jižněji... cca http://www.mapy.cz/s/5M7T
BR by měla vést trochu jižněji... cca http://www.mapy.cz/s/5M7T
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.6.2012 9:43:44
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Břevnovská radiála
Děkuji moc, já hledal mapu BR ale na stránkách o ní byly jen v malém rozšíření. Takže prd jsem z toho poznal. Jinak dnes jsme jely v raní špičce po staré karlovarce z Jenče kousek za Bílou Horu asi hodinu, fakt něco šíleného.
Re: Břevnovská radiála
Břevnovské radilály se asi mnozí nedožijem a tak nám ještě navíc zúžili na Vypichu Bělohorskou na jeden pruh směrem do centra.
Nemám nic proti bezpečnějším zastávkám, ale kdy to až nesmyslné utlačování aut skončí?
Tady je na netu článek a situačka
http://mhd86.cz/2014/07/23/rekonstrukce ... -zastavky/
http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2014/07/f93_2657.jpg
Současné foto jsem nenašel. Tak aspoň historické foto ze street view pro vzpomínku.
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07956 ... 94,,0,8.17
Nemám nic proti bezpečnějším zastávkám, ale kdy to až nesmyslné utlačování aut skončí?
Tady je na netu článek a situačka
http://mhd86.cz/2014/07/23/rekonstrukce ... -zastavky/
http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2014/07/f93_2657.jpg
Současné foto jsem nenašel. Tak aspoň historické foto ze street view pro vzpomínku.
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07956 ... 94,,0,8.17
Re: Břevnovská radiála
Chodím tam každý den a musím konstatovat, že toto zúžení je v pohodě a zácpy nevytváří. Horší to bude s novým SSZ v opačném směru na výjezdu ze smyčky Vypich a přilehlém přechodu.
Re: Břevnovská radiála
V úterý jsem měl tu čest jet směrem do centra a je to fakt mazec. Co nechápu je, že nemohu od Kauflandu odbočit vpravo kdykoli, když je tam připojovací pruh. No budiž, ale za křižovatkou první zúžení, za zastávkou se napojuje bus z tramvajového pásu do levého pruhu no a pak zúžení další, starší včetně radaru, kdy sundavá kdekdo podělaně nohu z plynu, takže se tam běžně jede 35-40. Zatímco já jedu levým a stejně se musím mačkat před zastávkou, na které nikdy nikdo pořádně nenastupoval, proto se jedná stejně o vilovou čtvrť, kde má většina lidí auto. Tak to je. Nerozumím tomu, proč se v rámci bezpečné zastávky neukrojilo kus chodníku či trávy a mohly být v klidu dva pruhy. Klidně I podchod mohli udělat. To stejný I na další zastávce. Stačilo pokácet nebo přesadit jen 7 stromů, ten zelený kus a kus chodníku zkrátit a mohly být 2 pruhy. Stejně jako o kus dál u školy na roku by se dal odbočovací pruh do Břevnovské taky udělat.
https://www.google.de/maps/@50.0811694, ... 61INDg!2e0
Nechápu, jací idioti, tohle vymýšlejí.
https://www.google.de/maps/@50.0811694, ... 61INDg!2e0
Nechápu, jací idioti, tohle vymýšlejí.
Re: Břevnovská radiála
Už se to tu řešilo - nemůžeš udělat přechod přes 2 jízdí pruhy bez SSZ, pokud ovšem jeden z nich není odbočovací. Což zde není. A věř mi, to zúžení zpomalilo dopravu, ale pořád lepší než SSZ.
Re: Břevnovská radiála
Dva pruhy tam nejsou mimo jiné např. proto, že je to nepřípustné podle normy z hlediska přechodu pro chodce, při nově zřizovaných přechodech nebo rekonstrukcích musí mít délku max 3 metry, pokud je dvoupruhový, tak musí být světelně řízený a další semafor by byly ještě víc vyhozené peníze...
EDIT: Adam108 mě předběhl
EDIT: Adam108 mě předběhl
Re: Břevnovská radiála
Že je to podle normy - tak dobrá. Ale pak další otázka zní : Kdo vymýšlí takhle "dobré" normy, které /jak správně a logicky píše dvs/ utlačují OA.
Re: Břevnovská radiála
Mně tak napadá, kudy bude nejlepší jezdit z Blanky směr Plzeň (a naopak)?
Re: Břevnovská radiála
Nejkratší je vyjet na Malovance a nahoru Patočkovou. Pak jsou ještě možnosti Strahovský tunel/Plzeňská a Mrázovka/Radlická (nejdelší)kollma píše:Mně tak napadá, kudy bude nejlepší jezdit z Blanky směr Plzeň (a naopak)?
Re: Břevnovská radiála
Když už zvolíte tu Patočkovu. Tak je zajímavé, že Plzeň je na portálu (nekoukal jsem, zda to tam teď nepředělali) po 6 přes Bílou Horu...
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07948 ... 11.54&z=20
Já teda jedu dolů přes Motol na Radlickou radiálu.
Ad přechod:
Nechtěl jsem tu rozpoutávat flame na téma přechod přes 2 pruhy. Byl to jenom takový povzdech nad tím kam se to všechno sune. Podle mne hlavně nebyly peníze na přesunutí sloupů, sítí, aby se to posunulo na úkor chodníku. Mne totiž hlavně vrtalo hlavou, jak to dokázali na té druhé straně. Tam ten pravý je místo té autobusové zastávky. No a ten široký ostrůvek je tam potřeba, aby to byla přestupní stanice mezi BUS a tramvají, protože budoucí stanice metra je sice blízko, ale zároveň hodně daleko... Jsem zvědav, jak tu dopravu k metru tam pořeší. Ani se nebudu divit, když v Patočkově bude časem BUS pruh....
https://maps.google.cz/maps?ll=50.07948 ... 11.54&z=20
Já teda jedu dolů přes Motol na Radlickou radiálu.
Ad přechod:
Nechtěl jsem tu rozpoutávat flame na téma přechod přes 2 pruhy. Byl to jenom takový povzdech nad tím kam se to všechno sune. Podle mne hlavně nebyly peníze na přesunutí sloupů, sítí, aby se to posunulo na úkor chodníku. Mne totiž hlavně vrtalo hlavou, jak to dokázali na té druhé straně. Tam ten pravý je místo té autobusové zastávky. No a ten široký ostrůvek je tam potřeba, aby to byla přestupní stanice mezi BUS a tramvají, protože budoucí stanice metra je sice blízko, ale zároveň hodně daleko... Jsem zvědav, jak tu dopravu k metru tam pořeší. Ani se nebudu divit, když v Patočkově bude časem BUS pruh....
Re: Břevnovská radiála
Jo, to mě taky zajímalo, kudy je to lepší z Vypichu. Takže to vyjde zhruba nastejno?
Je fakt, že jezdit Strahovským tunelem mě ani nenapadlo.
Je fakt, že jezdit Strahovským tunelem mě ani nenapadlo.
Re: Břevnovská radiála
Tak jsem si naivně myslel, že SSZ na Vypichu vzniká jenom směrem ZC, když DC je zúžení a posledně jsem tam ani žádý sloup na semafor neviděl. Zúžení a ještě k tomu SSZ, to bude maso.
Re: Břevnovská radiála
To jsi asi spatne pochopil tu výše uvedenou diskusi.
Do centra je zúžení a SSZ tam na přechodu nebude.
Do centra je zúžení a SSZ tam na přechodu nebude.
Re: Břevnovská radiála
Pochopil. Včera jsem tam jel a buď jsem slepej a nebo tam jsou semafory.
PS: Zejtra tam zase půjdu tak vyštak pořídím foto.
PS: Zejtra tam zase půjdu tak vyštak pořídím foto.
Re: Břevnovská radiála
Otázka je také jestli musí být zastávky naproti sobě. Když by byla nejdříve na jedné straně, mírné esíčko tramvajové tratě a zastávka pro druhý směr, mohly by tam vejít i 2 pruhy pro každý směr.
Btw. je tam doprava? Není špunt hlavně Bílá Hora a průjezd okolo zastávky Malý Břevnov?
Btw. je tam doprava? Není špunt hlavně Bílá Hora a průjezd okolo zastávky Malý Břevnov?