Alžírsko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

ag-flag.gif
ag-flag.gif (833 bajtů) Zobrazeno 32540 x
ag-map.gif
ag-map.gif (12.98 KiB) Zobrazeno 32540 x
Rozloha: cca. 2 400 000 km2
Počet obyvatel: cca. 43 mil.
Hlavní město: Alžír (i s okolím cca. 7,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 14:22:34, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav k 31.12.2007:

V Alžírsku je cca. 90 tis. km silnic, z toho asi 25 tis. km je ve špatném stavu. Modernizace vozovek je vzhledem k obrovské kapitálové náročnosti zdlouhavá, nicméně postupně probíhá. Alžírsko od r. 2002 investuje hodně peněz do výstavby dálnic, aby vyřešilo přeplněné hlavní silniční tahy. :arrow:

V roce 2002 byly zahájeny práce na projektu dálnice spojující město Oran na západě země přes hlavní město Alžír s městem Annaba, které leží na východě Alžírska. Jedná se o pobřežní dálnici v délce 1216 km, na jejíž výstavbě se podílí několik investorů. Náklady na výstavbu jsou odhadovány na 11 mld. USD. Východní úsek staví japonská firma COJAAL, západní úsek staví čínské společnosti. Dálnice by dle instrukcí prezidenta A. Boutefliky měla být zprovozněna do roku 2009. Zatímco západní úsek je stavěn v předstihu, japonská část dálnice bojuje se zpožděním.

Zvolna probíhají práce na výstavbě transsaharské komunikace o celkové délce téměř 9.000 km, která spojí Alžír s nigerijským Lagosem přes Tunisko, Mali, Niger a Čad. Mezistátní komise, která se pravidelně schází (47. zasedání proběhlo počátkem dubna 2007 v Alžíru) hodnotí pravidelně postup prací. V dubnu 2007 chybělo postavit 2000 km, z toho 200 km v Alžírsku. Stavba má být dokončena do roku 2010. Je téměř jisté, že Alžírsko v termínu svoji část dokončí, přičemž cca 1.000 km alžírské části bude mít formu dálnice.

V průběhu roku 2008 má začít výstavba dálnice nazývané „Autoroute des Hautes Plateux“ (Dálnice Náhorních plošin). Jedná se o dálnici vedoucí rovnoběžně s alžírským pobřežím, ale za prvním hřebenem alžírského Atlasu. Její délka bude cca 1.000 km a bude spojovat východ a západ země. Předpokládané náklady jsou 8 mld. €. Dálnice by měla být zprovozněna v roce 2011.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Alžírsko se poslední období zaměřuje na 5ti leté plány hospodářského rozvoje.

Program 2005–2009 měl investovat z balíku 60 mld. USD do:
*zlepšení životních podmínek obyvatelstva – 45,5%
*rozvoj infrastruktury – 40,5%
*rozvoj ekonomiky - 6,7%
*vývoj a modernizaci veřejných služeb - 1%
...

Rozvoj infrastruktury – 40,5% (Plán 2005–2009)
Modernizace severního železničního tahu Annaba – Alžír – Oran - marocká hranice (1200 km), elektrifikace stávajících tratí (2 000 km), modernizace stávajících tratí (430 km), nové železniční tratě (391 km), obnova svršků a spodků tratí (1100km), vybavení metra v Alžíru a příprava projektu na jeho rozšíření, projekty a stavba tramvajové dopravy v několika městech, stavba lanovek, 35 autobusových nádraží a vybavení městské autobusové dopravy včetně nákupu 250 autobusů a zřízení 10 dopravních podniků městské dopravy, 3 nová letiště, stavba dálnice východ–západ v délce 1113 km, obnova 6000 km státních a okresních silnic, modernizace 20 letišť, stavba 8 přehrad, stavba 350 retenčních nádrží.

Rozvojový program ADLR na léta 2010–2014
Nedokončené a nově plánované projekty obnovy ekonomiky země jsou zahrnuté do nově plánovaného programu rozvoje na léta 2010–2014. Tento plán je v této chvíli předán vládě ke schválení a dosud nebyly zveřejněny podrobnosti. Na pětiletku je plánováno 150 mld. USD, program by měl být vyhlášen v dubnu 2010.

Základy alžírského hospodářství
Alžírská ekonomika je stále závislá na těžbě a vývozu ropy a zemního plynu. Příjmy z prodeje ropy se podílejí trvale 96–98 % na celkových příjmech z exportu, více než dvěma třetinami na rozpočtových příjmech a téměř 40–45 % na tvorbě hrubého domácího produktu.

Na výši příjmů z prodeje ropy má největší vliv vývoj světových cen ropy. Průměrná cena ropy v letech 2003 až 2008 prudce stoupala (z 28,90 až ke 140 USD za barel). Přitom rozpočtové příjmy ve finančních zákonech až do roku 2008 byly kalkulovány s cenou 19 USD za barel.

Rozpočtové příjmy na finanční rok 2009–2010 jsou kalkulovány s cenou 39 USD za barel. Příjmy plynoucí z přebytku světových cen ropy jsou ukládány na zvláštní regulační fond, který vláda zřídila za účelem snížení negativních dopadů na ekonomiku při prudké změně ceny ropy. Prostředky uložené na tomto zvláštním fondu mohou být použity také jako finanční injekce do odvětví, na jejichž rozvoji má vláda zájem. Výše zůstatku fondu činila koncem r. 2003 více než 8 mld. USD, na konci roku 2009 již zůstatek přesáhl 100 mld. USD.

Stát si ponechává majoritní podíl ve většině energetických projektů, tím si zajišťuje rozpočtové prostředky i prostor pro rozsáhlé investice do různých sektorů.

Stavebnictví
*vláda sprivatizovala některé velké stavební firmy
*stavebnictví se stalo motorem růstu alžírského hospodářství
*každých 5 let se postaví 1 mil. bytů
*modernizuje se železniční a silniční síť
*staví se 1.200 km dálnice východ-západ
*rozšiřuje se síť metra v hlavním městě
*budují se nové univerzity, nemocnice a vládní administrativa
*země má akutní nedostatek stavebních materiálů a to i přes roční investice do sektoru (1,5 mld. USD na nové lomy, cementárny)

Dálnice východ-západ
*většina zakázek byla zadaná v letech 2006-2007
*dnes se staví víc jak 60% délky dálnice
*na zbylých % probíhají přípravní práce a tendry
*za korupci byli zatčeni nejvyšší představitelé silničního úřadu

Dobrá finanční situace země v letech 2006 a 2007 vedla k plánům (někdy i k částečným realizacím) na řadu dalších staveb. Mezi nejzajímavějšími lze jmenovat projekt na výstavbu jedné z největších mešit na světě v Alžíru. Tato mešita má pojmout 120 tis. věřících a má mít minaret o výšce 300 m. Celkové náklady se odhadují na 2,2 mld. EUR. Výběrové řízení na stavební dozor vyhrála na počátku roku 2007 kanadská firma Dessau Soprin, samotnou stavbu by měla provádět skupina německých podniků složená z „KSP-Engel und Zimmermann GmBH“, „Krebs und Kiefer International GmBH + Co.“ a „Krebs und Kiefer + Partners International s.a.r.l.“. Stavba dosud nebyla zahájena.

K velkým nerealizovaným projektům patří projekt z r. 2008 na přemístění města Hassi-Messaoud v hodnotě 6 mld. USD. Nové město je určeno pro 80 000 obyvatel. K přemístění by mělo dojít v důsledku rozšiřování těžby ropy oblasti.

V roce 2006 stavebnictví zrychlilo své tempo růstu oproti předcházejícímu období. Tento se vyšplhal na 8,8 % (v roce 2005 to bylo 7,1 %). I přes zpomalení v závěru roku stavebnictví v roce 2008/2009 nadále rostlo (+9,5 %).

Zdroj většiny informací: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mtp.gov.dz/
https://portail.mtpt.gov.dz/

*sem spadá výstavba a rozvoj silnic a dálnic
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2019 22:57:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Východ-západ z oficiálních zdrojů :arrow:

Trasa: po pobřeží mezi městy Annaba-Tlemcen
Délka: 1.216 km
Pruhy: 2x3
Rychlost: 100-120 km/h
MÚK: 60
Mýto: ano (na některých úsecích, pouze kde bude možnost jít i jinudy)
IRR: 20% (projekt je ziskový dle studie Světové banky)
Servisní centra: 24
Viadukty: 25
Tunely: 11
Oplocení: ano, v celé délce

Vybavení servisních center: odpočívka, ČSPH, parkoviště i pro osobní auta, autobusy a kamiony, místa pro údržbu a provoz na dálnici, policejní stanice

Ochrana ŽP: odlučovače ropních látek, kanalizace, zalesnění, úprava koryt řek

Dálnice nadváže i na obchvat hlavního města a protne taky dálnici Sever-jih.

*výstavba dálnice nyní zaměstnává téměř 100 tis. lidí
*po dostavbě se zásadně zrychlí přeprava osob a tovaru (např. Alžír-Oran aneb Alžír-Constantine mají trvat shodně po 4 hod.)
*zvýší se bezpečnost dopravy
*sníží se regionální rozdíly
*zrychlí se hospodářský růst na celé osi dálnice
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotogalerie dálnice Východ-západ

*jsou zde i další fotografie alžírských silnic a dálnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Alžírsko

Příspěvek od Standa »

Koukal jsem do toho alžírského materiálu a zaujalo mě, kdo to staví: dvě čínské firmy (to není nic překvapivého, v Alžírsku staví téměř výhradně Číňané - včetně stavebních dělníků) CITIC a CRCC a konsorcium šesti japonských stavebních firem. Peníze z ropy a plynu dělají své, začínám věřit, že to postaví podle plánu, tak snad budou schopni zajistit na té dálnici i bezpečnost.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Koukám, tohle téma je hodně zanedbáno. :o

V Alžírsku je v současné době 112 tisíc km silnic, 68 tisíc km městských komunikací, 1700 km čtyřproudých silnic a 1720 km dálnic. Dálnice nazývaná Autoroute Est-Ouest (východ-západ) v délce 1200 km, která vede podél pobřeží Alžírska, již byla téměř dokončena. Její výstavba byla financována ze zdrojů vyčleněných prvním pětiletým plánem rozvoje na léta 2005–2009. V současné době zbývá dokončit některé menší úseky s přemostěním a tunely, ale kontraktačně jsou již všechny budoucí dodávky související s dokončením výstavby dálnice pokryty a proto v této souvislosti nebudou vyhlašována žádná další výběrová řízení. V nadcházejícím období však bude třeba vybudovat zázemí, především čerpací stanice a pravděpodobně i mýtné brány, pokud bude rozhodnuto o zpoplatnění dálniční sítě. Výběrovými řízeními na výstavbu čerpacích stanic byla pověřena alžírská státní společnost NAFTAL, jež provozuje veškeré čerpací stanice v zemi.

V rámci druhého pětiletého plánu rozvoje na léta 2010–2015 bude vybudována dálnice Autoroute des Hauts Plateaux (náhorní plošiny), rovněž v délce zhruba 1200 km, která má být souběžná s pobřežní dálnicí, avšak o několik set kilometrů jižněji. Zároveň budou vybudovány spojnice mezi oběma dálnicemi vedoucí přes velká města, což bude představovat dalších 600–700 km dálnic a rychlostních komunikací. První výběrová řízení byla vyhlášena až počátkem r. 2011, neboť se čekalo na zpřesnění finančních prostředků, které budou na realizaci jednotlivých projektů poskytnuty.

Zvolna probíhají práce na výstavbě transsaharské komunikace o celkové délce téměř 9 000 km, která propojí Alžírsko a Tunisko s Nigérií, Mali, Nigerem a Čadem. Stavba má velké zpoždění, původní termín dokončení měl být v roce 2010, ale všechny země kromě Alžírska jsou ve skluzu. Přibližně 1 000 km alžírské části bude mít formu dálnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z pobřežní dálnice, o níž zde píšeme nejvíce:

úsek Bordj Bou Arréridj - Bouira :arrow:
algeriahighway2.jpg
algeriahighway2.jpg (226.48 KiB) Zobrazeno 31833 x
úsek Constantine - Bordj Bou Arréridj :arrow:
img7984o.jpg
img7984o.jpg (184.91 KiB) Zobrazeno 31833 x
Výhled dálnic pro rok 2025
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

16.11. se dal do provozu 2. jižní dálniční obchvat hl. města Alžír, v celkové délce 61 km. Má 2x2 a 2x3 jízdní pruhy. Povrch je z AB krytu, dálnice má kompletní bezpečnostní prvky, včetně betonových svodidel uprostřed, někde ovšem i z plechu. Je zde celkem 17 MÚK, 70 dalších staveb, včetně 10 mostů. Náklady: 60 mld. DA.

Několik fotek z výstavby a provozu :arrow:

http://farm3.static.flickr.com/2761/424 ... 0464_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4053/424 ... da48_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2605/424 ... dee3_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3443/457 ... b66f_b.jpg
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2019 22:59:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem roku 2011 se připravil a zveřejnil další plán rozvoje silniční infrastruktury země. :arrow:

Na r. 2012 nebo k zahájení v tomto roce jsou plánovány následující rozsáhlejší akce, na které budou postupně vypisovány tendry:

*výstavba nebo modernizace 3,5 tis. km silnic
*výstavba nebo modernizace 36 technických děl
*vypracování 80 technických studií
*obnova asfaltového povrchu na 1200 km silnic
*provedení nebo obnova vodorovného značení na 22 tis. km silnic

Pro nadcházející roky je zatím nejvíce ambiciózním investičním plánem výstavba vnitrozemské západovýchodní dálnice v délce cca 1020 km: dálnice Autoroute des Hauts Plateaux, vedené náhorní rovinou v průměrné vzdálenosti asi 150 km od mořského pobřeží. Na všechny investiční akce jsou průběžně vypisovány tendry a ty jsou rovněž publikovány na internetových stránkách ministerstva veřejných prací v sekci Appels d’Offres.

Alžírsko dokázalo během 10 let postavit pobřežní dálnici v podobné délce. Nyní chce posunout a vystavět další tepnu, čímž chce dosáhnout další odlehčení silnic a podpořit další rozvoj země v jediné části země, kde se dá normálně žít. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

dálnice Autoroute des Hauts Plateaux :arrow:

Odhadovaná délka: 1.020 km

Partie Est: 220 Km
TEBESSA - KHENCHLA - BATNA.

Partie Centre: 495 Km
BATNA – M’SILA - MEDIA - DJELFA - TIARET.

Partie Ouest: 305 Km
TIARET - SAIDA- BELABES - TLEMCEN.

Některé studie zahrnují do délky i přípojní silnice na pobřežní dálnici, respektivě hraniční pásma a údaje o celkové délce se tak mohou dostat na 1.200 km až 1.300 km.

Alžírsko tak bude mít rozsáhlou dálniční síť:

*pobřežní dálnice od západu na východ
*vnitrozemskou dálnici od západu na východ
*několik dálnic sever-jih mezi těmi prvními
*veliké projekty ring road kolem hlavního města a dalších větších měst

Jde o jednu z mála afrických zemí, která nejen plánuje a projektuje, ale rovněž dravě i staví. Peníze z ropy jsou jistým zdrojem. Na výstavbě participují především stavební a bankovní společnosti z Číny, Maroka a Afriky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Alžírsko

Příspěvek od Standa »

Diaľničiar píše:...Alžírsko dokázalo během 10 let postavit pobřežní dálnici v podobné délce. Nyní chce posunout a vystavět další tepnu, čímž chce dosáhnout další odlehčení silnic a podpořit další rozvoj země v jediné části země, kde se dá normálně žít. :idea:
To možná i rychleji, v roce 2005 se ještě nestavělo (maximálně pár úseků kolem hlavního města - ani ne 10 % celkové délky) a dnes je hotovo... Škoda jen, že tam není úplně bezpečno...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, máte asi pravdu, že to ani těch 10 let netrvalo. :kladivo:

Jinak v polovině března zde byl sníh :D A to až tak, že se muselo použít 1000t soli a nasadit výjimečně i technika, které naštěstí bylo dost alespoň pro státní silnice a dálnice, i když šlo i o stavební stroje. :arrow:
pocasi_00.jpg
pocasi_00.jpg (23.99 KiB) Zobrazeno 31588 x
pocasi_01.jpg
pocasi_01.jpg (20.91 KiB) Zobrazeno 31588 x
pocasi_02.jpg
pocasi_02.jpg (41.72 KiB) Zobrazeno 31588 x
pocasi_03.jpg
pocasi_03.jpg (37.58 KiB) Zobrazeno 31588 x
pocasi_04.jpg
pocasi_04.jpg (15.98 KiB) Zobrazeno 31588 x
pocasi_05.jpg
pocasi_05.jpg (31.62 KiB) Zobrazeno 31588 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Již se blíží ukončení stavebních prací na tahu dálnice od Constantine po El Tarf (hranice s Tuniskem). :arrow:
auto10.jpg
auto10.jpg (110.59 KiB) Zobrazeno 31472 x
auto110.jpg
auto110.jpg (83.83 KiB) Zobrazeno 31472 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

správcem je nyní organizace ADA: ZDE vysvětleno

Algérienne de gestion des autoroutes :arrow:

http://www.aga.dz/fr/index.php

*vznik v roce 2005
*řídí se plánem 2005-2025 pro rozvoj dálniční sítě v zemi (téměř všechno je zde již napsané)
AGA.PNG
AGA.PNG (333.85 KiB) Zobrazeno 31336 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:28:49, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

The Trans-Rhumel Viaduct ve městě Constantine (SV země) :arrow:

*první plány pro výstavbu: 2006-2008
*výstavba: 2012
*celková délka: 750m
*nejvyšší pilíř: 130m
vizualizace
vizualizace
viz1.jpg (193.34 KiB) Zobrazeno 31278 x
vizualizace
vizualizace
viz2.jpg (254.52 KiB) Zobrazeno 31278 x
con1.JPG
con1.JPG (292.56 KiB) Zobrazeno 31278 x
con2.JPG
con2.JPG (293.52 KiB) Zobrazeno 31278 x
con3.JPG
con3.JPG (269.31 KiB) Zobrazeno 31278 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozsáhlé investice posledních 10 let nejen do silniční infrastruktury přináší první ovoce. Silniční síť má nyní již 118.000 km, z čeho je téměř 5.000 km dálnic a rychlostních silnic. :ok: Dalších téměř 30.000 km je státních jak to již bývá, stát se stará o více, než je zvykem v EU, aby se silnice mohli co nejrychleji vylepšit. Rekonstrukce a výstavba nových silničních komunikací se realizuje a také do budoucna plánuje tempem několika tisíc km za pětiletku. Investice do silniční sítě jsou tahounem stavebnictví, které tvoří asi 11,5% HDP (po ropním sektoru 2. nejrychleji rostoucí), a který má za následek pokles nezaměstnaných (především mladších mužů) - na současnou asi 10% úroveň.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Alžírsko

Příspěvek od Standa »

Diaľničiar píše:...Investice do silniční sítě jsou tahounem stavebnictví, které tvoří asi 11,5% HDP (po ropním sektoru 2. nejrychleji rostoucí), a který má za následek pokles nezaměstnaných (především mladších mužů) - na současnou asi 10% úroveň.
Tak tohle by mě opravdu zajímalo, jak se jim to povedlo. V roce 2005 byla drtivá většina stavebních dělníků z Číny, zatímco Alžířané měli nezaměstnanost někde kolem 20 - 25 % (podle různých zdrojů). Jedna stavební firma se tehdy pokusila zaměstnávat výlučně Alžířany, aby snížila nezaměstnanost, ale nakonec musela od této strategie pro naprostý nezájem nezaměstnaných Alžířanů ustoupit. Klobouk dolů, jestli to stát dokázal nějakou chytrou politikou změnit (příplatky k platům pro stavební dělníky, hrozba ztráty podpory a dávek ?).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

*diverzifikace ekonomiky (přechod od ropy do jiných sektorů) pomohl zvýšit zivotní úroveň, snížení výdajů na sociální politiku státu (třeba výdaje na oblast práce a soc. věcí jsou proti vzdělání pouze na 1/3, nebo proti armádě 1/4, nebo i proti zdravotnictví 1:1) a motivace zaměstnat mladé lidi pro společnosti a rovněž motivace pro mladé lidi (nikoliv finanční motivace ale třeba levnější půjčky na bydlení pro mladé rodiny atp.)

Alžírsko nechce jít cestou států na Arabském polostrovu, kde třeba Saudská Arábie nenutí domáce obyv. pracovat a dotuje je rozsáhlou fin. pomocí pro ně. (ať si pracují jiní - ze zahraničí). Změny se dějí jen pomalu, v oblasti nezam. a rozvoje infrastruktury jsou rychlé. Ovšem třeba v tvorbě rozpočtu, státního dluhu atp. se země výslovně spoléhá pouze na svojí ropu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.8. se zprovoznil další segment dálnice A1, v délce 26 km. Je to úsek mezi El Ghadir a Aïn Charchar, blízko Skikda.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 10.4. se odevzdal do provozu další 7 km úsek A1 (Autoroute Est-Ouest). Jde o úsek na východě mezi El Harrouche a El Ghadir.

Zdroj: http://www.maghrebemergent.com/actualit ... kikda.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

CHIFFA - BOUGHEZOUL, dálnice sever - jih :arrow:

*tento úsek bude mít 125 km na 2x3 jízdní pruhy
*staví se od roku 2012 a má se stavět 4 roky

Rozsáhlé informace a fotografie z příprav až po výstavbu jsou ZDE
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.9.2018 17:14:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dle aktualizováneho plánu rozvoje dálnic 2005 - 2025 (předtím menší plány, poslední byl do roku 2015) se koncem tohoto roku zahájí výstavba 2. dálnice paralelní k první východ - západ, tzv. dálnice Náhorní plošiny, tedy Autoroute des Hauts plateaux :arrow:

*rozestaví se 1. úsek v délce 620 km (celková trasa je 1.200 km i s přípojními silnicemi); mosty, tunely, nadjezdy atd. tvoří 1/6 délky
*vláda chce, aby se zaměstnali mladí, kteří jsou inženýrmi anebo již mají první zkušenosti při prvních pracích
*vláda se dále zaměří na to, aby i menší společnosti mohli pracovat s většími, aby získali další zkušenosti z nových technických děl v rámci výstavby této dálnice

Dostavbou této dálnice a zároveň spojovacích silnic bude vytvořena dálniční kostra v nejvíce zalidněné části Alžírska a vyřešena silniční infrastruktura. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:10:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže Autoroute des Hauts plateaux bude mít délku 1.030 km, dalších cca. 170 km budou napájecí komunikace. Jako první se začne stavět 220 km dlouhý úsek Batna - Tebessa. ZDE se dají dohledat další informace a aktuální fotografie z výstavby.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“