Břevnovská radiála
Re: Břevnovská radiála
No ony ty zastávky musí být až za/před výjezdem/vjezdem na smyčku Vypich...
Re: Břevnovská radiála
Na Vypichu asi jo, ale co ostatní zastávky? Namátkou Malý Břevnov, Říčanova a určitě by se našli další.
Re: Břevnovská radiála
Podle mapy.cz je to o pár set metrů kratší rovně. Časově rychlejší těžko říct, Bělohorskou zpočátku asi pomaleji, ale pak po okruhu se dá jet maximálkou. Doleva Bucharovou se smí 70 a po Rozvadové spojce také rychle, ale zase odbočení doleva může být někdy na dlouho. Takže jak kdy.kollma píše:Jo, to mě taky zajímalo, kudy je to lepší z Vypichu. Takže to vyjde zhruba nastejno?
Momentálně mám naučenou na Plzeň jako nejvhodnější cestu ven i zpět Plzeňskou, tak proto. Do Prahy zpátky přes Letnou je vždycky špunt. Až jednou bude Radlická radiála, tak to může být hodně rychlé prosvištět Rozvadovskou spojkou a pak soustavou tunelů třeba až do Troje.kollma píše: Je fakt, že jezdit Strahovským tunelem mě ani nenapadlo.
Re: Břevnovská radiála
Já jezdím celý svůj život, což už je skoro 40 let na Vypichu doleva, dříve s rodiči, posledních cca 20 let sám Máme totiž chalupu v západních Čechách. Nikdy mě ani nenapadlo to brát rovně, protože v oblasti u konečné tramavaje na Bílé Hoře se to řadilo do jednoho pruhu a bývaly tam fronty. Je ale fakt, že Karlovarská (pokračování Bělohorské) prošla před několika lety částečným rozšířením a od té doby je to tam určitě průjezdnější. Pořád je tam ale část jednopruhová, kde to vázne. Když to vezmete na Vypichu doleva, tak nic takového nehrozí.kollma píše:Jo, to mě taky zajímalo, kudy je to lepší z Vypichu.
V poslední době mi přijde, že je tam víc špunt, než to bývalo dříve. A to jezdím v neděli večer. Takže to někdy objíždím Chotkovou k Vltavě a pak po nábřeží. Tohle ale s otevřením Blanky přestane být aktuální.Sopko píše: Do Prahy zpátky přes Letnou je vždycky špunt.
Re: Břevnovská radiála
No asi tam budou i do centra. Jinde píšouAdam108 píše:Pochopil. Včera jsem tam jel a buď jsem slepej a nebo tam jsou semafory.
PS: Zejtra tam zase půjdu tak vyštak pořídím foto.
Jenom pro laika: Co to je to kontinuální a jednodílný?tramforum píše:Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Napsal: 06.5.2014 8:45
od Martin Šubrt
Zrovna tohle se oproti obrázku už změnilo. Západní strana zastávek bude vybavena kontinuálním řízeným, bohužel natřikrát děleným, přechodem pro chodce s přilehlým jednodílným cyklopřejezdem. Kdyby tam nebyl ten cyklopřejezd, nechal bych to celé neřízené, včetně vjezdu do smyčky. Ale takto to bude poněkud divočejší.
Re: Břevnovská radiála
Jestli tomu rozumím, znamená to, že cyklisté budou moci přejet celou ulici na jednu fázi.
Re: Břevnovská radiála
Tady je ta fotka že na Vypichu vzniká semafor i v místě zúžení (zde)
Co se týče zastávek naproti sobě - zastávky Malý Břevnov jsou od sebe daleko asi 150 m, přesto je ve směru DC zúžení a semafor - viz klik.
Co se týče zastávek naproti sobě - zastávky Malý Břevnov jsou od sebe daleko asi 150 m, přesto je ve směru DC zúžení a semafor - viz klik.
- Přílohy
-
- Vypich
- vypich.jpg (140.25 KiB) Zobrazeno 20209 x
Re: Břevnovská radiála
No, když jsem viděl v pondělí ten masakr na Střešovicích, způsobenej uzavírkou jednoho pruhu na JS v Krči, tak jsem fakt žádostiv, jak to bude často po otevření Blanky takhle "svištět" .. možná v pozdních nočních či časných ranních hodinách.Sopko píše:Až jednou bude Radlická radiála, tak to může být hodně rychlé prosvištět Rozvadovskou spojkou a pak soustavou tunelů třeba až do Troje.
Nakonec se ukázalo jako nosný, vrátit se na Kulaťák, vystát si to v Korunovační a "svištět" tunelema Letenskym a Husákovym na osvědčenou magistrálu. Ztratil jsem jen půl hodiny ..
Re: Břevnovská radiála
Jonáši, už to vydrž do zprovoznění Blanky. Pak se teorie ukáží v praxi. Tajně doufám ve zlepšení situace. Těším se na svištění Blankou. Už hezkých pár let, ale třeba k tomu letos fakt dojde...
Re: Břevnovská radiála
vpodstatě krásný kontrast s fotografií v sekci Historie
tam se Břevnovská rozšiřovala a nyní ji zužujume
tam se Břevnovská rozšiřovala a nyní ji zužujume
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Břevnovská radiála
No a co, kapacity koníren se taky v historii zvyšovaly, a do každý továrničky se tahala železniční vlečka .. historie jde ve vlnách. Teď už prej novou vlnu vzalo na vědomí i Lego
http://img.magazin.libimseti.cz/img/img ... 28374b.jpg
http://img.magazin.libimseti.cz/img/img ... 28374b.jpg
Re: Břevnovská radiála
Nezapomněli tam udělat autostezku? Nevěděl jsem, že Lego spolupracuje s Automatem!
Re: Břevnovská radiála
aleprtjonáš píše: Teď už prej novou vlnu vzalo na vědomí i Lego
Re: Břevnovská radiála
Tak, SSZ u zastávek Vypich bylo včera zapnuto. Samozřejmě se vyplnily (nejen) moje obavy, že DC to bude spolu s súžením pěkný špunt. I mimo špičku se stává (neříkám že vždy), že auta stojící u tohoto semaforu stojí až do křižovatky Vypich a blokují tam provoz. Bohužel jsem neměl to štěstí vidět jak to tam vypadá při špičce.
Na svědomí to má kromě celkouvé koncepce i špatný cyklus. Cyklus je tam zhruba takový, že když mají na Vypichu zelenou auta na břevnovské radiále tak na tomto semaforu je taky zelená. Ovšem když mají zelenou boční směry, tak je tam úplně zbytečně červená a to i když tam nepřecházejí žádní chodci.
Na svědomí to má kromě celkouvé koncepce i špatný cyklus. Cyklus je tam zhruba takový, že když mají na Vypichu zelenou auta na břevnovské radiále tak na tomto semaforu je taky zelená. Ovšem když mají zelenou boční směry, tak je tam úplně zbytečně červená a to i když tam nepřecházejí žádní chodci.
Re: Břevnovská radiála
lidovky.cz píše:Petr Dolínek: (25.11.2016 11:46)
Vybudování Břevnovské radiály se nyní jeví jako neopodstatněné, území by zřejmě neuneslo takový dopravní tok. Nicméně situace se stále prověřuje.
Re: Břevnovská radiála
Proboha, tuší on vůbec co je to radiála a k čemu slouží? Ta byla potřeba již před otevřením Blanky. Úsek Vypich - D6 by se měl stavět okamžitě, dokud je tam na něj místo.
Re: Břevnovská radiála
Zjevně mu nedochází, že ten dopravní tok má teď na povrchu. Je sice pravda, že by tam možná díky lepší průjezdnosti jezdilo aut víc než nyní, ale jezdili by TUNELEM.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.11.2015 21:31:00
Re: Břevnovská radiála
asi tam Dolínek nikdy nejel, měl by si to tam projet, pak by asi změnil názor je to tam fakt šílený a takové odbočování vlevo z Bělohorské do Kukulovy ( k nemocnici Motol ) také fajnofka
Pak ještě nechápu proč u nemocnice Motol kde je podchod je semafor a přechod, lidi jsou líní chodit podchodem a chodí přes přechod a kolony jsou široko daleko. Když už je tam podchod tak bych semafor a přechod zrušil.
Pak ještě nechápu proč u nemocnice Motol kde je podchod je semafor a přechod, lidi jsou líní chodit podchodem a chodí přes přechod a kolony jsou široko daleko. Když už je tam podchod tak bych semafor a přechod zrušil.
Re: Břevnovská radiála
S tim semaforem souhlas. Uz nekolikrat jsem zazil, ze ve spicce ucpal Kuklovu a vytvoril kolonu az na Vypich, kde to jeste zhorsilo situaci. Auta odbocujici vlevo z Belohorske k Motolu pak zustavaly uprostred krizovatky.martincern píše: Pak ještě nechápu proč u nemocnice Motol kde je podchod je semafor a přechod, lidi jsou líní chodit podchodem a chodí přes přechod a kolony jsou široko daleko. Když už je tam podchod tak bych semafor a přechod zrušil.
Bud zrusit, nebo tam dat minimalni interval pro zelenyho panacka 5min.
Re: Břevnovská radiála
Přechod u nemocnice nemá s Břevnovskou radiálou nic společného. S vaším přístupem by se mohli zrušit všechny přechody a ten, kdo chce přejít silnici by si měl objednat taxi
Přechod tam byl před vybudováním metra a je tam i po něm. Slouží hlavně pro přestup na autobus a podchod zase pro metro. Podchodem chodí víc lidí než přes přechod, takže v čem máte problém?
Břevnovská radiála má smysl pokud se vybuduje celá a nezůstane z ní torzo jako Vysočanská radiála.
Přechod tam byl před vybudováním metra a je tam i po něm. Slouží hlavně pro přestup na autobus a podchod zase pro metro. Podchodem chodí víc lidí než přes přechod, takže v čem máte problém?
Břevnovská radiála má smysl pokud se vybuduje celá a nezůstane z ní torzo jako Vysočanská radiála.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Břevnovská radiála
Souhlas s Flakym. Normální pohyb chodce ve městě je po povrchu zemském. Preference automobilismu nad chodci byla u nás v módě v 70-80. letech a dnes je mnoho z tehdy postavených podchodů zavřených a namísto nich jsou vyšlapané cestičky po povrchu, kde si chodci našli cestu. Dnes se zase někdy dostává ke slovu opačný extrém tj. pokud možno zákaz aut. Extrémy většinou nic dobrého nepřinesou .....
V Motole je to podle mě vyřešené rozumně. Rozumná kooexistence. Město je pro lidi pěší i pro lidi v autech.
V Motole je to podle mě vyřešené rozumně. Rozumná kooexistence. Město je pro lidi pěší i pro lidi v autech.
Re: Břevnovská radiála
Diskuze zde je o Brevnovske radiale, tak nevim, proc resite neco co ja ani kolega netvrdil. Vase uvahy o mem pristupu k preferenci aut a o taxi patri do odpocivky, jelikoz jsou uplne liche. Jen pro informaci v Praze travim v MHD 10x vic casu jak v IAD.
U Motola jde o to, ze po narustu dopravy v dane oblasti jeden prechod muze zpusobit problem na dulezite krizovatce o kilometr jinde. Pricemz problem neni v prechodu, ale jeho spatnem serizeni. Pokud neumi ELTODO nastavit, aby zeleny panacek skocil po zmacknuti tlacitka ve SPICCE nejdrive po cca 3min, tak at radeji ten prechod zrusi. Misto neho tam je alternativa, misto Vypichu alternativa do dostavby BR neni.
Nelze mit prechod bez semaforu, pripadne prechod kde skoci zelena na zmacknuti jednomu cloveku, na komunikaci (jez supluje radialu) s takto velkym provozem. Viz problem ve Svatovitske a jinde.
U Motola jde o to, ze po narustu dopravy v dane oblasti jeden prechod muze zpusobit problem na dulezite krizovatce o kilometr jinde. Pricemz problem neni v prechodu, ale jeho spatnem serizeni. Pokud neumi ELTODO nastavit, aby zeleny panacek skocil po zmacknuti tlacitka ve SPICCE nejdrive po cca 3min, tak at radeji ten prechod zrusi. Misto neho tam je alternativa, misto Vypichu alternativa do dostavby BR neni.
Nelze mit prechod bez semaforu, pripadne prechod kde skoci zelena na zmacknuti jednomu cloveku, na komunikaci (jez supluje radialu) s takto velkym provozem. Viz problem ve Svatovitske a jinde.
Re: Břevnovská radiála
3 min je úlet, to by se tam musely postavit lavičky, aby si čekající na zelenou mohli v klidu posedět, nežli jim laskavě skočí zelená. Zkuste si stoupnout, zapnout si stopky nebo spíš odpočet 3 min a představte si, že čekáte na zelenou. Průměrný člověk by dříve ten semafor rozmlátil vzteky, než by se dočkal zelené.
Vždyť i na nejzatíženější křižovatce vůbec na I.P.Pavlova se čeká kolik - 90 sekund?
Vždyť i na nejzatíženější křižovatce vůbec na I.P.Pavlova se čeká kolik - 90 sekund?
Re: Břevnovská radiála
Ano, na I.P.Pavlova je odpočítávadlo (informativní pro chodce) a je tam nastaveno 90 vteřin. O moc déle by to lidi nevydrželi. I takhle někteří co nechtějí čekat a mají cestu podél Sokolské, tak nestojí u přechodu a kus popojdou směrem k Nuseláku a pak přebíhají mimo přechod.
Co se týče Motola, tak jsem tam nikdy žádné kolony nezažil a to tam jezdím poměrně často. Je tedy fakt, že se málokdy trefím do dopravní špičky, ale stejně mi připadá neuvěřitelné, že by se tam kvůli chodcům dělaly nějáké větší kolony. Ona to není radiála, ale spojka mezi radiálami a zas tak extrémně vytížená není.
Co se týče Motola, tak jsem tam nikdy žádné kolony nezažil a to tam jezdím poměrně často. Je tedy fakt, že se málokdy trefím do dopravní špičky, ale stejně mi připadá neuvěřitelné, že by se tam kvůli chodcům dělaly nějáké větší kolony. Ona to není radiála, ale spojka mezi radiálami a zas tak extrémně vytížená není.
Re: Břevnovská radiála
Kolem Motola jsou ve špičkách kolony už léta. A ten přechod se na tom samozřejmě do značné míry podílí. Tuhle "logiku", že je najednou nepřípustné chtít po lidech, aby na frekventované komunikaci používali podchod (zvlášťě, když je jestě navíc bezbariérový) asi nikdy nepochopím. To se v těch 70.-80. letech, jak tu někdo zmiňoval, vědělo naprosto správně a dnešní stav, když je někdo schopný udělat přechod, který zaseká dopravu široko daleko, tedy v tomto směru za pokrok rozhodně nepovažuji. Pokud je podchod či nadchod vybudován rozumně, je to na frekventované komunikaci nejlepší možné řešení.