[D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od dvs »

Tak já nevím, čím jste tam jel, ale z normálního auta tam z těchto míst na tyto zahradní chaty (chalupy) vidět není, protože před tím je zemní val právě kvůli hluku. viz steet view http://maps.google.cz/?ll=49.96243,14.5 ... 1,,0,11.15
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A pochybuji, že tam bude vidět z kamionu, neboť kamera streetview je v cca stejné výšce.
Tak potom snad jen patrový autobus :D a nebo jde o jiné místo.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od jonáš »

Tak asi jde o jiný místo, ale situace cca shodná a bez valu. Na letecký mapě to vypadalo správně, na Street View na mobilnim připojení nějak nemam nervy ;-)
--
No neni to až tak hrozný jak jsem čekal. Takže je to o kousek dál u Herinku a ty nekrytý baráky jsou asi 450m přes holý pole .. http://goo.gl/maps/M2vDg .. ale možná že ten problém je docela jinde. A pokud nebude státní správa schopna a ochotna v nějakym "ochrannym pásmu dálnice" budoucí výstavbu efektivně zablokovat, bude každou chvíli někde jinde. 8-)

Jinak tohle nejni zcela jistě žádná "zahradní chata", tam může mít svuj ranch klidně nějakej jedinec, schopnej dělat potíže (z původní lokace za phs) http://www.mapy.cz/s/6hJ6
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od dvs »

Vzdálenost 400m nekrytá žádnou PHS je celkem běžná. Koukněte se na D8 u Řípu, D11 apod. Ona stará zástavba má jednu výhodu - do krajiny mají hradbu stodol a okna na náves...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od kasme »

už si toho všimli i na ČT...

Omezení hluku: Kamiony musí v noci zpomalit i na Pražském okruhu
19. 2. 2013 20:17, autor: ČT24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... em-okruhu/

Praha – Kamiony, které v noci jedou po Pražském okruhu, musí v úseku u Jesenice poblíž křižovatky s dálnicí D1 výrazně zpomalit. Ministerstvo dopravy nechalo snížit maximální rychlost pro nákladní auta na 60 kilometrů. Chce tak snížit hlukovou zátěž v nedalekých obcích. Podle úředníků by se ale časem mohla vrátit obvyklá osmdesátka. Ministerstvo chce otestovat, zda zpomalení provozu pomůže.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Dusanh »

Osobně doporučuju, aby to nedělali. V Mirošovicích to pak budeme chtít taky - tam dokonce nejsme "nedaleká obec", ale "dálnicí protínaná obec". A potom to budou chtít i jinde, to si pište.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Petanecek »

Pak bych položil otázku, zda nebudeme muset jezdi po magistrále zlatou '30' km/h rychlostí, neb si vzpomenou, že to dělá ještě menší hluk, než 50 km/h... ?
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
andrewkrap
Příspěvky: 168
Registrován: 25.9.2012 7:33:40

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od andrewkrap »

Pochopil bych testování na komplet pro všechny 100 km, ale 60 pro kamiony?..Musí být každému jasné, že 60 km tam nikdo nepojede.
kuzzzma
Příspěvky: 180
Registrován: 18.4.2009 16:55:14

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od kuzzzma »

Hlavně nikdo neřeší to nejpodstatnější!!! A to je hluková zátež při běžnym stavu 130km/h!
Oni změří o 2-3db více při 130 a pak je "logicky/úředně" nutné snížit rychlost.
Jinže tento hluk není ze 130 ale z reálných 150km/h u aut a 90-100km/h u kamionů.

Tudíž jako první krok musí být změřen hluk při dodržování normálních rychlostí! Což ale nikdy neproběhne :-(
A tedy snižujeme limity vycházející z nepravdivého údaje že 130km/h je moc!

Jestli si někdo myslí že kamion pojede po naprosto volný dálnici /neřeším kolik nás to stálo mld./ 60km/h, tak si to myslí špatně -> úřední logikou se dostaneme do koleřka že omezení 60km/h nestačí a je nutných 40 :crazy:

Tudíž je jediné možné řešení - změřit hluk při dodržování normálních rychl. limitů!

Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.

Osobně mi to jde proti strsti abych na prázdné dálnici jel v noci bez provozu 100km/hm takže nejedu to se přiznám. Stejně jako Rakousko nejedu 100ku na opuštěný A10 kvůli jejich "emision limit" :-DD
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od P_V »

kuzzzma píše:Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
To by se tam muselo napsat Probíhá měření rychlosti.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od pp21 »

P_V píše:
kuzzzma píše:Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
To by se tam muselo napsat Probíhá měření rychlosti.
Jo jo, v tunelu Valík na tenhle model najeli už před lety :(
http://www.panoramio.com/photo_explorer ... er=1529458
http://goo.gl/maps/tCGtB
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od balik »

Na mostě přes Botič za Kocandou a v bezprostředním okolí se už několik týdnů upravují protihlukovky (zvýšení, v horní části “přiohnutí“ směrem k vozovce). Provoz v km 80-81 veden v uspořádání 3+1.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Lenny »

Napojení kolektoru vlevo před benzínkou je definitivní stav? Podle projektu měl končit až za benzínkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od kasme »

Ministerstvo dopravy vychází vstříc občanům, na Pražském okruhu vzniknou další protihlukové stěny

MÉDIA A TISKOVÉ ZPRÁVY

Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007 – 2013. Změny některých projektů mezi procesem EIA a realizací stavby by totiž mohly negativně ovlivnit životní prostředí. Důsledkem toho u několika staveb dochází ke kompenzačním opatřením. Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí (stavba 512), kde Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou rychlost a chystá vybudování protihlukových stěn.

K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření. „Občanům žijícím v této lokalitě jsme vyšli vstříc. Už teď jsme proměnným dopravním značením snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila. Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013. „Řidiče prosím o trpělivost a dodržování maximální povolené rychlosti. Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ doplnil ministr Ťok.

Vytvořeno dne: 3.12.2015

http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _steny.htm
JohnyRockNRoll
Příspěvky: 189
Registrován: 8.10.2010 7:30:58

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od JohnyRockNRoll »

A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od MPMP »

JohnyRockNRoll píše:A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
Už jsi někde viděl, aby se zrušilo jednou zavedené omezení rychlosti z důvodu hluku?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od dvs »

Ještě přidám odkaz na celý ten rescreening EIA:
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP001V

Otázka: Který objekt je SO206, z kterého se šíří nestandardně hluk?

PS: V závěrech je také věta "Neprodleně ve spolupráci s dotčenými subjekty zajistit důslednou kontrolu dodržování rychlosti kamerami pro všechna vozidla."
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od mapman »

JohnyRockNRoll píše:A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
Ano, až budou stěny a EU proplatí stavbu, tak rychlost půjde nahoru ... tady nejsme v Praze ale na dálnici!!!
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od musklin »

Tady jsme především na projekčně odfláknuté stavbě.
Předpokládám, že projektant a posudkář vrátili peníze, když realita jasně prokázala, že si v projektu vymýšleli. x dalších staveb dtto - R55 Otrokovice - roky se psalo, že projektant musí být z pomocné školy, protože to nemůže hlukově vyjít, žádná reakce. Tak radši ex post budeme dodělávat stěny.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od AUTOsro »

SO206 je most přes Botič, jinak děkuji za odkaz na EIA.

Tušíte někdo, proč se přes val mezi Dobřejovicemi a Osnicemi (blíže k Osnicím) šíří hluk více než přes val u Jesenice? U Osnic je val ještě na náspu, ale to by mělo být pokud vím výhodou...

Tou odfláknutou prací projektanta bych si nebyl tak jistý, překročení nejsou dle hlukové studie výrazná. Pokud se hluková studie navíc dělala někdy kolem roku 2000, pak od té doby metody i software o něco pokročily.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od musklin »

Kdybyste měl pravdu, má tu EU stovky podobných případů a většinou v Polsku.
Tak to samozřejmě není.
Doporučuji si projet polskou A4 a podívat se v některých místech na výšku protihlukových stěn. Kdo to platil a kdy se stavělo je lehce dohledatelné.
Takže bych doporučil věřit přistání na měsíci a odfláknuté práci projektanta. Zda do toho byl politicky dotlačen je věc jiná. Dozorci koncentračních táborů taky jen plnili rozkazy.
kuzzzma
Příspěvky: 180
Registrován: 18.4.2009 16:55:14

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od kuzzzma »

Bože to jsou názory...Uvědomujete si vůbec že celá akustika a výpočty nejsou ve stylu 1+1? Vy chcete přesné výsledky na základě nepřesných /odhadovaných/ vstupních údajů na základě zkušeností a předchozích měření. Nehledě na to jaké jsou ve všem legislativní změny / tlaky / ceny / čas atd.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od musklin »

Evidentně o tom nic nevíte.
Akustika má metodiku jako plno jiných oborů. Výpočty jsou dnes přílohou snad každého většího bytového domu.
Možná byste měl přispět i na nějaké stavební forum ve stylu statika to není 1+1...
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Likas »

Modelování budoucí hlukové zátěže při přípravě projektu je věštění z koule. Vychází se z odhadů a předpokladů. Pár decibelů sem, pár decibelů tam.
Ano, akustika má metodiky a měření reálného je přesné a průkazné. Ale tady byla řeč o modelování budoucího.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Příspěvek od Sosa »

Akustika má sice metody přesně dané, ale kolik lidí ví, co to výsledné číslo znamená a jak Vám ho může ovlivnit výkyv na jedné frekvenci. Navíc modelace v terénu, kde nejste schopni přesně odhadnou vliv prostředí je opravdu věštění z koule. Navíc i při měření to může pokaždé dopadnout jinak a to v řádech decibelů.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“