1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

V nejbližší době bude zveřejněno oznámení EIA na modernizace dálnice na šestipruhové uspořádání v úseku km 0,000 - MÚK Jirny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 obecně

Příspěvek od michal »

Hm, to by chtělo koordinovat s rozšířením 510ky a přestavbou múk R1 x D11... :twisted:
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D11 obecně

Příspěvek od bumbik »

něco mi ušlo? R1xD11 se má přestavět? tento topic moc nesleduji, prošvihl jsem to tu někde, jak to bude vypadat? jinak Lenny super zpráva - ten 6ti pruh bude fakt přínos
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D11 obecně

Příspěvek od MPMP »

bumbik píše:ten 6ti pruh bude fakt přínos
A co přinese konkrétně? Jezdím tam denně a třetí pruh chybí maximálně na prvních 3-5 km směrem ven z města, kde kamiony supí do kopce pomalu v pravém pruhu a levý se zahlcuje osobáky. Na rovince se to rozjede a za 5. km už je všechno v pohodě.
Směrem do Prahy je jakýkoli "špunt" způsoben vždy zácpou na následném odbočení na R1, vlastní dálnicí nikdy.
Rozhodně nejsem proti stavbě kapacitních dálnic, ale osobně mi víc vyhovuje husté křoví v SDP, které účinně stíní proti oslňování protijedoucími, než 3 pruhy bez odstínění a na konci zase "špunt".
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 obecně

Příspěvek od michal »

Btw. je v rámci rozšíření na 3 + 3 plánováno i "zakrytí" zářezu á la Regensburg Prüfening...? :twisted:
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D11 obecně

Příspěvek od _jan91 »

bumbik píše:něco mi ušlo? R1xD11 se má přestavět? tento topic moc nesleduji, prošvihl jsem to tu někde, jak to bude vypadat?
Řešilo se to tu už mnohokrát, buď tady nebo v topicu o 510 v jejímž rámci se tak má stát - dojde k úpravě některých větví a změně řazení jízdních pruhů... někde tu byla i situačka.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D11 obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D11 obecně

Příspěvek od Mike »

MPMP píše:... třetí pruh chybí maximálně na prvních 3-5 km směrem ven z města, kde kamiony supí do kopce pomalu v pravém pruhu a levý se zahlcuje osobáky. Na rovince se to rozjede a za 5. km už je všechno v pohodě.
....
v tom lepším případě
v tom horším se tam začnou ty kamiony předjíždět nebo se tam osobák bojí přidat plyn
jinak nechápu, proč kolikrát jedeme do kopce 100kmh
a konec třípruhu u Jiren, resp. změna počtu pruhů ničemu nepřispěje, budou tam kolony, brždění atp.
smysl by měl třípruh až po Bříství, jenže na to tam prostor není
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D11 obecně

Příspěvek od Michal R »

... nějak mi to rozšíření nedává smysl.
Jednak v Česku (ale onu už i Rakousku či Německu) se nějak nedaří přenést řidičům info, že pro jízdu je určen primárně pravý pruh, potom střední a pro předjíždění pruh levý.... Typickou situací je, kdy pravý pruh jede 80 km/hod, prostřední je obsazen buď kamiony co "zcela nutně" potřebují předjíždět zpravidla rychlostí 84 km/hod + slabší kusy (vozy ŠKODA Felicia a starší; starodůchodci; ženy co místo obvyklé relace "děti do školy - na nákup do TESCA - domu" omylem vjely na dálnici; cokoliv co má připojený přívěs). No a v levém pruhu se dříve či později ustálí situace, kdy kolonu vede "vyučující" ("Tady je nejvyšší povolená rychlost 130, já jedu 125 a blikej si na mě jak chceš" a za ním více či méně deprimovaná kolona .... A ve finále je exit Mirošovice vlastně vysvobození, protože najednou víceméně všichni vědí kdo patří napravo a kdo předjíždí..... A nedej bože, když padne tma, začne pršet či dokonce obojí najednou!

Možná že by finance na rozšíření D11 byly s podstatně větší efektivitou investovány jinde.... Nová Paka? Znojmo? Pelhřimov? Klatovy? A jistě spousty dalších.... Ale jinak to vlastně chápu. Nejsme schopni zahajovat novou výstavbu, tak alespoň se rekonstruuje (tam totiž těžko nechat donekononečna posuzovat, zda 15x zvolená trasa by nemohla vést jinudy :-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

1101 - zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martini »

miho píše:Silničáři plánují rozšířit začátek dálnice D11 u Prahy na šest pruhů

http://www.novinky.cz/ekonomika/357143- ... pruhu.html
Zveřejněno v souvislosti se zveřejněním Oznámení EIA na http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP452
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od monin »

Michal R: zapomněl jsi na 4 pruh na D1, ve stoupání k V.Popovicím, kde vidět někoho jet v právem pruhu, je opravdu už zázrak. Pamatuji si na dosti výstižný poutač na dálnicích před 20 lety v Rakousku, kde na fotce byla souvislá kolona aut v levém pruhu, předjíždějící jen jedno jediné auto, široko daleko, v pravém pruhu - a k tomu jen nápis: A CO VY? Nebo v nedávné minulosti jsem viděl klasické značky vyznačující nutnost se vrátit do pravého pruhu s dodatkovou tabulkou Rechst fahren! Něco podobného by se snad mohlo realizovat snad i u nás.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od siesa »

No jiste pokusy uz jsou k videni i u nas. Myslim, ze D1 se jeden nebo dva billbordy s podobnou tematikou objevili. Ovsem tam to bylo (tusim) zamereno ciste na jizdu na 2+2....
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od adi88 »

No nevím, zda by kampaň na jízdu v pravém pruhu nebyly jen vyhozené peníze. Jak píše Michal R, tak ani v tom Rakousku, kde na to upozorňovali, to s jízdou v pravém pruhu není zrovna ideální. Několikrát jsem jel po A2 jižně od Vídně, kde jsou snad čtyři (možná i více, teď nevím) pruhy a vládne tam naprostá anarchie, kdy jednou je nejrychlejší ten nejvíce levý pruh, jindy druhý zleva atd. U nás je celkem zakořeněno, že když jede pruh vpravo rychleji než ten vlevo, tak je to předjíždění zprava, takže to zas až tak moc lidí nedělá, výsledkem čehož je situace, že levý pruh jede 100, prostřední 80, pravý 60. Kdesi v médiích jsem četl vyjádření příslušníka PČR, jehož názor byl takový, že pokud jedu stále ve svém pruhu a nepřejíždím z levého do pravého a zase nazpět, pak se o předjíždění zprava nejedná. Když si ale představím, co by s některými řidiči udělala situace, že jak vpravo tak vlevo od nich jezdí auta výrazně rychleji, pak jsem možná raději, že zde všichni zpomalí na 80, než aby dálnice věčně stála kvůli tomu, že někdo někomu vletěl do cesty z prostředního pruhu.
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Hanes »

Jedná se všude jen o nedisciplinovanost řidičů, na klasické silnici po předjetí se okamžitě všichni zařadí zpět vpravo dle pravidla o jízdě vpravo při pravém okraji silnice, na dálnici toto pravidlo rychle zapomenou, protože se tam neobjevují protijedoucí vozidla. Většina z nich si řekne: "Nic v protisměru nejede, tak co!" A v tomto vidím problém. Jezdím docela často přes republiku a 130 překračuji vždy o kousek. Spousta řidičů se přizpůsobuje mojí cca 140-145 i tomu, že se po předjetí vracím zpět doprava a jedou dle mne (pokud jedu s autem s německou SPZ), ale někteří "110-kaři" uhnou, já se řadím vpravo a oni zase vlevo. A toto mi hlava nebere.............
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od siesa »

adi88 píše:Několikrát jsem jel po A2 jižně od Vídně, kde jsou snad čtyři (možná i více, teď nevím) pruhy a vládne tam naprostá anarchie
Jojo, tam je to obvykle velice spatne. Disciplina tam neni buhvi jaka.... To ovsem neznamena, ze bychom se nemeli nijak snazit to vylepsit.
adi88 píše:Kdesi v médiích jsem četl vyjádření příslušníka PČR
To byl dokonce tehdejsi reditel dopravni policie. Od te doby se toho taky nebojim - ovsem z meho hleidska je to spise z praktickych (a nikoliv teoretickych) duvodu - coz ovsem neznamena, ze to delam vzdy a standartne...

Co by z meho pohledu zabralo nejvice, je nepretrzita prace PCR v pokutovani (a hlavne bodovani) jizdy vlevo. To je jedinej nastroj, jak tomu zabranit.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Tohle téma má být o rozšíření D11 nebo o stylu jízdy na 3-pruhu? :lol:
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od bumbik »

MPMP: dobrý postřeh :D PS: siesa nevím jak moc si vážíš svého auta, ale pokud je někde tankodrom, tak osobně volím levý pruh, protože bývá kvalitativně lepší, to není o nedisciplíně, nýbrž o úctě ke svému vozu, nikdo z ostatních řidičů či příslušníků PČR ti na opravy auta nedá, takže tak ... takže je to (jak už tu píšu nejmíň po sté) o kvalitě silnice, když budou všechny dálnice v OK stavu, tak i řidiči budou jezdit vpravo ... proto taky říkám, že modernizace D1 v kategorii D28 přinese výraznou kapacitu navíc, protože lidé budou jezdit v pravém pruhu daleko víc, vzhledem ke stavu vozovky ... a stejné to bude po rozšíření na D11, onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar a levý pruh je subjektivně mnohem lepší, takže nemám důvod se cpát do pravého, až budou oba v OK stavu, tak klidně ... mě akorát překvapilo, že se píše, že do roku 2020 to má být rozšířeno, to mi přijde poněkud ambiciózní zvládnout přípravu tak rychle ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Nemyslím si, že by lidé jezdili jen kvůli stavu vozovky, když vidím na nových úsecích, úplně to samé co na starých úsecích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od siesa »

bumbik píše:PS: siesa nevím jak moc si vážíš svého auta, ale pokud je někde tankodrom, tak osobně volím levý pruh, protože bývá kvalitativně lepší, to není o nedisciplíně, nýbrž o úctě ke svému vozu, nikdo z ostatních řidičů či příslušníků PČR ti na opravy auta nedá, takže tak ... takže je to (jak už tu píšu nejmíň po sté) o kvalitě silnice, když budou všechny dálnice v OK stavu, tak i řidiči budou jezdit vpravo ... proto taky říkám, že modernizace D1 v kategorii D28 přinese výraznou kapacitu navíc, protože lidé budou jezdit v pravém pruhu daleko víc, vzhledem ke stavu vozovky
1/ Resil se tady usek jizde od Vidne, kde je kvalita povrchu dobra a presto tam lide jezdi nedisciplinovane.
Ostatne i na mnohych jiz zrekonstruovanych nebo nove postavenych usecich v CR jezdi lide vlevo, aniz by k tomu byly kvalitou vozovky nuceni - jak spravne poznamenal Lenny.
Btw. v mnohych "stoupacich pruzich" je kvalitne opraveny povrch - vyuzivate je, Bumbiku, nebo jezdite stale nejvic vlevo??

2/ To, ze si vazim sveho automobilu, jeste neznamena, ze jsem opravnen porusovat zakony...
bumbik píše:onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar
3/ Nemate zadne pravo moralizovat ridice okolo sebe. Jestlize jste jim prekazel (tedy jel jste mimo pravy pruh svevolne a nikoliv z duvodu predjizdeni pomaleji jedouciho vozidla), pak se jim opravdu nedivim, ze Vas problikavali (ackoliv osobne s jejich jednanim rovnez nesouhlasim). Uvedomte si, ze v takovem pripade porusujete zakon nejprve Vy, a potom teprve ten, kdo Vas problikava...
JohnyRockNRoll
Příspěvky: 189
Registrován: 8.10.2010 7:30:58

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od JohnyRockNRoll »

siesa píše:Nemate zadne pravo moralizovat ridice okolo sebe.
Je to tak, občas taky najedu doleva, pokud se vpravo nedá jet, ale když mě někdo dojede, tak uhnu. Je to v první řadě slušnost, až ve druhý něco, co po mně chce zákon ;)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

bumbik píše:... onehda jsem po D11 k Jirny jel, za mnou blikalo x aut, a já jel 130 km/h takže ať si blikají, jak chtějí, povoleno víc není, takže nazdar ...
na tohle by to chtělo PČR
a hned u sjezdu táborák a spálit řidičák i s občankou :twisted:
těch 130 jste viděl kde ?
na Vašem tachometru ?
nebo máte nějaký certifikovaný ukazatel ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od monin »

Bumbik: tak to, že takových pablbů jako ty, je na silnicích mraky, to ještě chápu a člověk je s tím tak nějak už smířen. Ale že oni jsou už i tady, zrovna na tomto fóru a ještě i ve sváteční dny, tak to už je mimo mé chápání. Samozřejmě, že nechci obhajovat idiota s 165km/h na dálnici, ale toto co jsi předvedl, to je zase druhý extrém a v podstatě ten samý. A úplně mimochodem - ten 0-8km D11, v obou směrech, není až tak hrůzostrašný, že by se člověk musel držet byť půl km, v levém pruhu.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pánové, pokračujte v této v diskusi, prosím, v příslušném tématu, tedy v odpočívce. :!:
Toto vám tam později přesunu.
R48 -> D48 se podařilo!
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od bumbik »

OT:monin: já se špatně vyjádřil - když někdo blikal tak při první možnosti jsem uhnul (na tom úseku 0 - 8 jsou některé části v poho) takže nejsem žádný pablb, naopak spíš ohleduplný řidič, takže když to jen trochu šlo, jel jsem v pravém a při každé možnosti jsem uhýbal do pravého, pouze v případě, že byla fakt hrůza drncání, tak jsem už z principu neuhýbal, prostě to nešlo, až jsem kousek popojel do "méně rozbouřeného moře" okamžitě jsem uhýbal, ať si jedou, jak chtějí ;-) ... Mike: jel jsem cca 137 km/h dle tachometru, takže jsem jel víc než dost, takže pokud mě někdo fofrem dojel tak jel jak ho*ado, takže tak ... rozhodně nejsem vlevojezdič, to ani nápad ... takže monin, Mike klid! MzO pls o přesunutí, díky moc
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Jirka
Příspěvky: 546
Registrován: 14.3.2009 21:58:48

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka »

Úsek D11 0 km - 8 km, který by měl být rozšířen na 3 + 3. Směr Hradec Králové od sjezdu z R1 na Černém mostě.

Stávající stav
viz video: http://youtu.be/HJxX-8a_blA
Odpovědět

Zpět na „D11“