Železniční doprava (SK)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
Na modernizační práce na železnicích šlo v roce 2013 celkem 281,2 mil. €
*finance se použili na úpravu žel. koridorů, obnovu železničních stanic atd.
*zdroje z fondů EU tvořili 130,3 mil. € + 22,9 mil. € jako spolufinancování k nim
*ze státního rozpočtu dostali železnice dalších 22,6 mil. €
*samotní ŽSR přispěli vlastními zdroji: 105,4 mil. €
Dávám to sem jenom jako možné porovnání s ČR.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... a-eur.html
*finance se použili na úpravu žel. koridorů, obnovu železničních stanic atd.
*zdroje z fondů EU tvořili 130,3 mil. € + 22,9 mil. € jako spolufinancování k nim
*ze státního rozpočtu dostali železnice dalších 22,6 mil. €
*samotní ŽSR přispěli vlastními zdroji: 105,4 mil. €
Dávám to sem jenom jako možné porovnání s ČR.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... a-eur.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
Je to na 100%
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4664
*cestování vlakem bude mít 2,5 mil. Slováků zdarma
Stát to nebude stát téměř nic. Mnoho spojů jezdí nevytížených a posílení spojů o stovce vlaků stát nalezl 13 mil. € na železniční dopravu pro rok 2015 více. Tak uvidíme.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4664
*cestování vlakem bude mít 2,5 mil. Slováků zdarma
Stát to nebude stát téměř nic. Mnoho spojů jezdí nevytížených a posílení spojů o stovce vlaků stát nalezl 13 mil. € na železniční dopravu pro rok 2015 více. Tak uvidíme.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
1. den bezplatní dopravy pro vybrané skupiny obyvatelstva cestovalo vlakem zdarma 48.000 lidí
Re: Železniční doprava
To se hned pozná, jaká je to bohatá země, kde jsme my a kde jsou oni. A co pak v takovém švajcu, ti tam musí tuplem, extra na něco takového čubrnět
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
Kdesi jsem četl, že u vás to není možné, protože spoje máte plné.
A jinak, ohledně Švýcar, některé opoziční strany (ne všechny, některé to podporují rovněž třeba po volbách zachovat) naráželi na to, že když je Slovensko člen EU, tak i rakouský a švýcarský důchodce budou cestovat zdarma vlakem kéž by zde bylo tolik turistů
Teď se ukazuje, že vláda by chtěla i tam, kde již vlaky nejsou, aby třeba byla dotována autobudová doprava, ale pak požaduje, aby tam, kde autobusy jsou paralelně byla zrušena. Tudíž, aby se nepodporovali oba druhy, protože ani jeden není vytížen a jenom to odčerpává veřejné zdroje.
A jinak, ohledně Švýcar, některé opoziční strany (ne všechny, některé to podporují rovněž třeba po volbách zachovat) naráželi na to, že když je Slovensko člen EU, tak i rakouský a švýcarský důchodce budou cestovat zdarma vlakem kéž by zde bylo tolik turistů
Teď se ukazuje, že vláda by chtěla i tam, kde již vlaky nejsou, aby třeba byla dotována autobudová doprava, ale pak požaduje, aby tam, kde autobusy jsou paralelně byla zrušena. Tudíž, aby se nepodporovali oba druhy, protože ani jeden není vytížen a jenom to odčerpává veřejné zdroje.
Re: Železniční doprava
Co se týče té obsazenosti, to jste četl, kde? V Roháči? Pokud ještě vychází?
Ale jinak vzhledem k tomu, jak zde celkově, vše akčně a přesně zveřejňujte, nevidím nikde ještě v sekci želez. doprava to, že od prosince budou jezdit ČD na denní trase z Prahy do Košic, nově přes Ostravu, s Pendolinem. A dojde tak k historicky k nejkratší přepravní době mezi těmito destinacemi a to až o hodinu ve srovnání se současným EC Košičanem. Tj. cca 7h 20min.
Ale vzhledem k tomu, že k cestě do Tater, používáme vždy současný Košičan s odjezdem po 9h a Pendolino bude mít nově odjezd nově v 6.35h, tak to vypadá zase na klasiku EC, nově tedy s přestupem v Žilině. Takže máme počítat s tím, že EC od Blavy už přijede narvaný a plný Rakušáků, Švýcarů a Italů a od Žiliny, či už z Povážskej, pojedeme do Tater, tím stylem, jako cestoval vlakem Anděl na horách?
Ale jinak vzhledem k tomu, jak zde celkově, vše akčně a přesně zveřejňujte, nevidím nikde ještě v sekci želez. doprava to, že od prosince budou jezdit ČD na denní trase z Prahy do Košic, nově přes Ostravu, s Pendolinem. A dojde tak k historicky k nejkratší přepravní době mezi těmito destinacemi a to až o hodinu ve srovnání se současným EC Košičanem. Tj. cca 7h 20min.
Ale vzhledem k tomu, že k cestě do Tater, používáme vždy současný Košičan s odjezdem po 9h a Pendolino bude mít nově odjezd nově v 6.35h, tak to vypadá zase na klasiku EC, nově tedy s přestupem v Žilině. Takže máme počítat s tím, že EC od Blavy už přijede narvaný a plný Rakušáků, Švýcarů a Italů a od Žiliny, či už z Povážskej, pojedeme do Tater, tím stylem, jako cestoval vlakem Anděl na horách?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Monin: Mám tip. Co si přivstat a jet v klídku Pendolinem?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
monin:
Železniční doprava a infrastruktura není podstata tohoto fóra, je pouze doplňkem "kde -tu" dle zájmu lidí. Ono tady toho není hodně. A cestování zdarma se týká jen II. třídy.
Železniční doprava a infrastruktura není podstata tohoto fóra, je pouze doplňkem "kde -tu" dle zájmu lidí. Ono tady toho není hodně. A cestování zdarma se týká jen II. třídy.
Re: Železniční doprava
Já jsem to pochopil, že všech vlaků mimo EC a IC.
Re: Železniční doprava
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Mě by jen zajímalo, kdo to potom zase všechno doplatí. Už tak jsou dráhy ztrátové a teď budou ta záporná čísla ještě horší.....................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Železniční doprava
A kdo si myslíš, že by to asi tak mohl nejspíš zaplatit? Bůh? Komunisti? Fico? Děti země? ČSSD? Tublatanka?:)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Železniční doprava
Podle mě to je chtry tah jak nalít legálně peníze do železnice. Slovenské dráhy pošlou fakturu a stát ji proplati. Pak stát řekne že zlepšil hospodaření slovenských i českých drah...
Re: Železniční doprava
Hanes: Ona ta ztráta bude možná ještě větší, nejen propad na jízdném skupin, které nyní budou jezdit zadarmo. Obávám se, že nižší komfort cestování díky plnějším vlakům část normálně platících zase vypudí na silnice.
Warcz: To zní logicky, ale jsou tam ještě nějaká úskalí. Každopádně bychom to měli sledovat i po odeznění mediálního nadšení (předem díky Dialničiarovi za relevantní informace ).
Warcz: To zní logicky, ale jsou tam ještě nějaká úskalí. Každopádně bychom to měli sledovat i po odeznění mediálního nadšení (předem díky Dialničiarovi za relevantní informace ).
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
po vlacích zdarma pro 1/2 obyvatelstva přicházejí železnice s akcí, jak na trasu Bratislava - Košice dostat do IC milionáře
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4708
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4708
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
První údaje o tom, kolik lidí je na železnici navíc po zavedení bezplatného cestování
*za poslední měsíc je nárůst o +20% oproti r. 2013
*železnice cestování regulují; na 270 vlaků z 1600 platí limit pro podíl těch, co chtějí cestovat bezplatně
*po novém se více vytěžuje 780 vagónů, než to bylo doposud, najezdí více km se stejným počtem vozňů se dokáže zajistit více spojů
*na hlavní trati Bratislava - Žilina již jezdí soupravy s 13 vagóny, tedy na maximum, na které jsou vybudovány peróny
*dále se upravil jízdní pořádek, ve kterém se přidalo dalších 105 spojů - tohle opatření bude stát 11 mil. €, ostatní celkové náklady na bezplatnou jízdu nejsou známé, pouze vyčleněná částka, která se ovšem může navýšit
Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/7558389/vo-vl ... kvoty.html
*za poslední měsíc je nárůst o +20% oproti r. 2013
*železnice cestování regulují; na 270 vlaků z 1600 platí limit pro podíl těch, co chtějí cestovat bezplatně
*po novém se více vytěžuje 780 vagónů, než to bylo doposud, najezdí více km se stejným počtem vozňů se dokáže zajistit více spojů
*na hlavní trati Bratislava - Žilina již jezdí soupravy s 13 vagóny, tedy na maximum, na které jsou vybudovány peróny
*dále se upravil jízdní pořádek, ve kterém se přidalo dalších 105 spojů - tohle opatření bude stát 11 mil. €, ostatní celkové náklady na bezplatnou jízdu nejsou známé, pouze vyčleněná částka, která se ovšem může navýšit
Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/7558389/vo-vl ... kvoty.html
Re: Železniční doprava
Jsou nějaké konkretnější zprávy o vytížení autobusů?
Re: Železniční doprava
Fico je největší korupčník na Slovensku, obhájím to i u soudu, říká Jančura
http://byznys.lidovky.cz/fico-je-nejvet ... doprava_hm
Aneb proč musí Regiojet zdražit lístky na Slovensku, když premiér si kupuje hlasy voličů zavedením bezplatného jízdného pro vybrané skupiny.
http://byznys.lidovky.cz/fico-je-nejvet ... doprava_hm
Aneb proč musí Regiojet zdražit lístky na Slovensku, když premiér si kupuje hlasy voličů zavedením bezplatného jízdného pro vybrané skupiny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
Pana Jančuru se Slováci nebojí, ani jeho silných řečí.
RegioJet nás vydiera a ohovára, tvrdí primátor Nitry. A chystá žalobu
A možná je možná není to, co píšete (Fico), ale pan Jančura asi nerozumí tomu, co je to vládní rozhodnutí. Nikdo ho nenutí na Slovensku setrvávat.
Cíl Ministerstva dopravy je, aby obsazenost vlaků a autobusů stoupla umí si představit začít podporovat i autobusovou přepravu. Ale nikoliv tak jak tomu bylo doposud, že jezdí oba druhy spojů a oba dotuje stát a ani jeden není obsazen. Dokud je železniční doprava státní, rozhoduje vláda a je jedno, kdo v ní sedí. Bude to mít pan Jančura těžké, protože i opoziční strany hodlají zachovat buď dosavadní model anebo jej jen mírně pozměnit.
RegioJet nás vydiera a ohovára, tvrdí primátor Nitry. A chystá žalobu
A možná je možná není to, co píšete (Fico), ale pan Jančura asi nerozumí tomu, co je to vládní rozhodnutí. Nikdo ho nenutí na Slovensku setrvávat.
Cíl Ministerstva dopravy je, aby obsazenost vlaků a autobusů stoupla umí si představit začít podporovat i autobusovou přepravu. Ale nikoliv tak jak tomu bylo doposud, že jezdí oba druhy spojů a oba dotuje stát a ani jeden není obsazen. Dokud je železniční doprava státní, rozhoduje vláda a je jedno, kdo v ní sedí. Bude to mít pan Jančura těžké, protože i opoziční strany hodlají zachovat buď dosavadní model anebo jej jen mírně pozměnit.
Re: Železniční doprava
Jančura má čím dál tím víc nesmyslných prohlášení. Zjevně si myslí, že si kšefty vyřve.
Re: Železniční doprava
Možná i začne radit jak na rekonstrukce a novou výstavbu R i D...
Re: Železniční doprava
Tak v ČR už to dělá, ne?
http://www.stinoversd.cz
http://www.stinoversd.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Železniční doprava
Jak probíhá modernizace hlavního koridoru na Slovensku z Bratislavy přes Žilinu směrem na Ukrajinu
*na rychlost 160 km/h se modernizuje na 3 úsecích: Zlatovce - Trenčianska Teplá, Beluša - Púchov a Považská Teplá - Žilina
*již brzo se začne na dalším úseku: Púchov - Považská Teplá
*železniční trat Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou se začala modernizovat v roce 1999 a zahájilo se úsekem Cífer - Trnava
*do dnešního dne se podařilo kompletně zmodernizovat koleje od Bratislava-Rača po Zlatovce, co celkem stálo 746,8 mil. €, dokončená je i úprava úseku Trenčianska Teplá - Beluša, co stálo dalších 250,8 mil. €
*tato trať je součástí V. koridoru s délkou 2831 km (Taliansko, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajina), přičemž na Slovensku tvoří 536,2 km, tedy 19% délky koridoru
Jde to pomalu tímto tempem na Ukrajině snad v roce 2030 A to jde o maximální prioritu na železnicích.
*na rychlost 160 km/h se modernizuje na 3 úsecích: Zlatovce - Trenčianska Teplá, Beluša - Púchov a Považská Teplá - Žilina
*již brzo se začne na dalším úseku: Púchov - Považská Teplá
*železniční trat Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou se začala modernizovat v roce 1999 a zahájilo se úsekem Cífer - Trnava
*do dnešního dne se podařilo kompletně zmodernizovat koleje od Bratislava-Rača po Zlatovce, co celkem stálo 746,8 mil. €, dokončená je i úprava úseku Trenčianska Teplá - Beluša, co stálo dalších 250,8 mil. €
*tato trať je součástí V. koridoru s délkou 2831 km (Taliansko, Slovinsko, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajina), přičemž na Slovensku tvoří 536,2 km, tedy 19% délky koridoru
Jde to pomalu tímto tempem na Ukrajině snad v roce 2030 A to jde o maximální prioritu na železnicích.
Re: Železniční doprava
Jsou někde data dokončení těch 3 úseků ?
Re: Železniční doprava
To by se spíš mělo jmenovat, jak neprobíhá modernizace, ne? Jde to vyjádřit i v kilometrech, aby měl člověk větší představu a nemusel to dohledávat? Jinak jsem koukal na jízdní dobu u IC vlaků v úseku Bratislava - Žilina a to jsou nějaké cca 2h 6min (203 km?), což není úplná katastrofa, ale je pravda, že tam jsou jen čtyři zastávky - Blava, Trnava, Trenčín a Žilina.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)