Tento projekt, který obsahuje 59 km dálnice D4 a rychlostní silnice R7 u hlavního města Bratislava nakonec postaví za 1,01 mld. € ve stavebních nákladech sdružení společností FERROVIAL a PORR. FERROVIAL na to povolal divizi CINTRA. Finančně je zde přítomen fond Macquarie Group. Celkové náklady dosáhnou pro stát 1,9 mld. € včetně údržby a dalších prací.
Příloha:
Snímka.PNG [ 15.93 KiB | Zobrazeno 19354 krát ]
Příloha:
Snímka1.PNG [ 361.43 KiB | Zobrazeno 19354 krát ]
Původní obsah tohoto příspěvku
Ministerstvo dopravy plánuje výstavbu 3 úseků R7 a D4 zahrnout do projektu PPP v celkovém objemu 1,271 mld. €. Jde o tyto úseky:
D4 Jarovce - Ivanka pri Dunaji - Rača, délka 27,3 km, stavební náklady: 800 mil. € R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec, délka 7 km, stavební náklady: 226,5 mil. € R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná, délka 8,2 km, stavební náklady: 84,3 mil. € R7 Dunajská Lužná - Holice, délka 17,4 km, stavební náklady: 160,6 mil. €
Územní rozhodnutí na všechny úseky mají být do konce roku 2014, podepsání koncesní smlouvy se připravuje na přelom let 2015 a 2016.
Již brzo se zahájí VO na výběr poradcu, který bude realizovat studii realizovatelnosti a obstarání koncesionáře PPP projektu úseků D4 a R7.
Dopravní situace v Bratislavskom kraji je nutno řešit komplexně. Stát zde nemůže využít eurofondy, dopravní situace je neúnosní a státní zdroje je nutno směrovat na spolufinancování úseků ostatní dálniční sítě na rozvoj dalších, chudobnějších regionů Slovenska.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 3.5.2019 11:46:47, celkově upraveno 5
aktualizace projektu D4 + R7 a údaje k němu
21.12.2013 13:56:26
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)
Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila soutěž na vypracování dokumentace stavebního záměru a dokumentace na územní rozhodnutí pro stavbu úseku R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec. Tento úsek začíná v křižovatke Prievoz na dálnici D1, pokračuje kolem areálu společnosti Slovnaft, dále vede přes polnohospodářské území a končí na křižovatke Ketelec s budoucí dálnicí D4. Výstavba tohoto úseku se plánuje v letech 2015 až 2017, bude zde 11 mostních objektů.
Kromě stavebních nákladů zde bude nutno vynaložit cca. 400 mil. € na majetko-právní vyspořádaní; 300 mil. na D4 a 100 mil. na R7. Intenzivně se pracuje na přípravních podkladech a dokumentech a připravuje se výběr poradce pro výběr koncesionáře.
Přípravní práce pro proces zahájení výstavby na R7 se letos zintenzivní, společně s D4 chce vláda postavit 60 km dálniční sítě formou PPP. První PPP projekt si stát pochvaluje, tímto druhým projektem se zároveň vyřeší nemožnost financování přes EU fondy a zásadně se pomůže regionu hlavního města.
Pre úsek rýchlostnej cesty R7 od križovatky v Dunajskej Lužnej po križovatku Ketelec v Bratislave, kde sa bude rýchlostná cesta križovať s diaľnicou D4, vydali územné rozhodnutie.
V současnosti projede od Šamorína na Bratislavu 21.000 vozidel za 24h.
Bratislavský kraj a Bratislava odstraňují všechny byrokatické překážky ohledně výstavby D4 a R7. Část silnice od Dunajskej Lužnej po MÚK Ketelec je úsek s 2x2 pruhy připraven pro rozšíření na 2x3 jízdní pruhy, čímž je naznačen i záměr Ministerstva dopravy.
Všechny přípravní práce mají být ukončeny do konce roku 2015, kdy se má začít i stavět. Jde o soubor mimořádně náročných stavebních objektů. Celkové stavební náklady se prozatím pouze odhadují na cca. 1,5 mld. € + náklady na majetkoprávní záležitosti 0,3 mld. € na D4 a 0,1 mld. € na R7. Další finance jsou nutné na různé studie, povolení atp.
Ministerstvo dopravy již dlouho avizuje, že financování výstavby půjde přes PPP, přičemž se neplánuje dělit stavbu D4 a R7 mezi více koncesionářů. Jiná možnost financování není; finance z EU fondů do dopravy jsou síce na roky 2014-2020 mnohem vyšší jak letech 2007-2013, ale více méně jsou již zadělené do ostatních regionů a mj. Bratislava je ani nemůže na tyto stavby čerpat.
*celý proces má trvat cca. 1 rok tak, aby se stavba zahájila nejpozději koncem roku 2015 *stát velmi intenzivně úseky připravoval a připravuje dokumentačně i s výkupy pozemků *celkem jde o 60 km D/R, více jak při 1. projektu na R1 a s mnohem přísnějšími parametry pro realizaci
Premiér Fico chce tento projekt celý jak je ještě přihlásit do možnosti financování přes nový Investiční balíček p. Junckera schválený v EU s rozpočtem 300 mld. € na strategické dopravní, ekologické a energetické projekty.
Zákazka: Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov diaľnice D4 Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz - Holice, projekt PPP
Slováci se s tím skutečně nemažou... Tímto tempem mají za chvíli dopravní infrastrukturu pokrývající hlavní oblasti potřeb hospodářství a pak mohou již "jen" vylepšovat... Na to, že některé úseky mají zcela čerstvé ÚR, resp. ho ještě v dílčích případech snad ani formálně nemají je to hodně odvážný krok.
_________________ Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
3.1.2015 10:10:08
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)
Přepodkládané stavební náklady jsou dle státní expertízy 1,3 mld. €. ÚR jsou vydány na všechny úseky. Pokud by se nevysoutěžila nižší cena, stát by platil koncesionáři ročně 150 mil. € dalších 30 let.
Jde se formou PPP, protože v regionu hlavního města se nedají čerpat EU fondy a stát na takovou výstavbu nemá peníze. V ostatních regionech se staví za výdatné pomoci právě díky penězům z Bruselu.
takze obchvat blavy jde jako PPP. budou to stavet cinani?
21.1.2015 16:17:58
Mipe
Příspěvky: 254
Re: D4
spolu s R7
22.1.2015 9:15:20
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)
Nepředpokládám, že by to stavěla Čína, dokonce nepředpokládám ani to, že by to financovala Čína, protože si nemyslím, že by vláda odklepla záruku, což Čína vždycky požaduje. Hezky to zní, kdo ví co bude. Až bude, přinesu informace.
Ministerstvo dopravy má jasno: pokud soutěž nepřinese zásadní zlevnění nákladů, které dle maximálně negativního plánu mohou být v pásmu 4-4,5 mld. €, tak se záměr stavat dané úseky formou PPP může zrušit a budou se hledat jiné alternativy.
*stát počítá i s evakuací obyvatelstva a to z důvodu případných nálezů bomb z II. sv. války a to v úseku Bratislava - Prievoz, kde se bombardovala rafinérie
*dnešní rafinérie Slovnaft požaduje ochranní stěnu + protipohladovou clonu, takže záměřem bude vybudovat 1 společný prvek, který bude mít délku 3 km a výšku 5m; ochrání řidiče před zvukovými jevmi při výrobě v objektu
*při výstavbě se budou aktivovat archeologové více než jinde a budou se hledat artefakty po Keltech a Římanech, co může práce zdržovat
Opozice bije na poplach za vysokou cenu, která mohla být nižší a pak se mohla soutěží více snížit, starostové okolních obcí zahajují petici za urychlení zahájení výstavby; na odkazu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru