I/73 obecně
Re: R43 Obecně
Na směřovani dopravy bude mit asi každy jiny pohled. Bude hodně zaležet na času. Ja jezdim po 43 kolem 6.30 (sjiždim k semilasu) 1/2 jede do města po sportovni a 1/2 jede na hradeckou. Jak se to pak roztrha netušim. Možna kolem 8 už většina jede do centra-do kanclu.
Je jasny že kdo jede do Slatiny tak by novou R43 nevyužival.
A je taky jasny že dokud nebude stat R43 tak se celkova situace v Brně nezlepši,dostat se ze severu na jih je ABSOLUTNI PEKLO!!!!!!!!
A až rozkopou Tomkovo naměsti,to bude teprve jizda
Je jasny že kdo jede do Slatiny tak by novou R43 nevyužival.
A je taky jasny že dokud nebude stat R43 tak se celkova situace v Brně nezlepši,dostat se ze severu na jih je ABSOLUTNI PEKLO!!!!!!!!
A až rozkopou Tomkovo naměsti,to bude teprve jizda
Re: R43 Obecně
Děkuji za názory. Zeptám se ještě poněkud jinak. Intenzity na I/43 jsou na čtyřproudovku, proto je nutné zajistit, aby se i čtyřproudovka postavila, ale v CELÉM úseku, kudy jede většina dopravy. I/43 je čtyřproudová až za Kuřimí a plánovaná R43 se už odklání na západ. Kudy pojede typický dojížděč do Brna?
Sjede u Kuřimi nějak takto? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... xdTngYeerW To je ale přes obec a po dvouproudovce - bude to kapacitní špunt.
Nebo sjede až v Bystrci cca tudy? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... UEdzb4tbvq. To je zase už dost oklika.
Nebo až úplně okolo Brna? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... w5sbgfaihj. Taky celkem oklika.
Nebo je v plánu ještě nějaká vhodná spojka?
Sjede u Kuřimi nějak takto? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... xdTngYeerW To je ale přes obec a po dvouproudovce - bude to kapacitní špunt.
Nebo sjede až v Bystrci cca tudy? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... UEdzb4tbvq. To je zase už dost oklika.
Nebo až úplně okolo Brna? http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... w5sbgfaihj. Taky celkem oklika.
Nebo je v plánu ještě nějaká vhodná spojka?
Re: R43 Obecně
Já nevím, ale je podle mě docela jasné, že je potřeba na budoucí R43 ze staré postavit nějakou spojku. Přece nebudeme mít kus R takto nepěkně a zbytečně trvale odříznutý od dálniční sítě.
Re: R43 Obecně
HK44: co se tiče Kuřimi tam se vede debata o obchvatu -http://vox-cz.cz/wpimages/other/doc4/Va ... 0Kurim.jpg
severni nebo jižni-obyvatele kuřimi jsou rozděleny na dva tabory. Muj nazor je že jižni by byl plynulejši ale všichni vy že spousta lidi z okresu Blansko dojiždi do prace do Kuřimi (cca 2000 lidi). Tim padem tito lide by vubec nevyužily novou R43 a jezdily by pořad po l/43. A to Lipuvce moc nepomuže. Ale zavděčit se všem určitě nejde.
Co se tyče toho bodu v Pisarkach,to neni žadny strategicky bod-tam dojiždeči z 98 procent nejezdi tam pouze projiždi dale do Modřic,Dolni Heršpice,Přizřenice...
Ale je pravda že asi nějake procento lidi sjede z R43 v Bistrci a pojede po Kniničské
severni nebo jižni-obyvatele kuřimi jsou rozděleny na dva tabory. Muj nazor je že jižni by byl plynulejši ale všichni vy že spousta lidi z okresu Blansko dojiždi do prace do Kuřimi (cca 2000 lidi). Tim padem tito lide by vubec nevyužily novou R43 a jezdily by pořad po l/43. A to Lipuvce moc nepomuže. Ale zavděčit se všem určitě nejde.
Co se tyče toho bodu v Pisarkach,to neni žadny strategicky bod-tam dojiždeči z 98 procent nejezdi tam pouze projiždi dale do Modřic,Dolni Heršpice,Přizřenice...
Ale je pravda že asi nějake procento lidi sjede z R43 v Bistrci a pojede po Kniničské
Re: R43 Obecně
Ad Kojal: Já jsem ty cíle jen hrubě nastřelil, jako severočech jsem byl v Brně jen párkrát (a pokaždé v centru a okolí vyjam ZOO), nicméně předpokládám, že stejně jako v dalších městech se cíle soustředí spíše do centra, zatímco sídla na okraj.
Obchvat Kuřimi asi nebude čtyřpruh?
Obchvat Kuřimi asi nebude čtyřpruh?
Re: R43 Obecně
Jestli bude obchvat Kuřimi dvoupruh nebo čtyřpruh fakt nevim,ale vim že v jižnim obchvatu jsou naplanovane 2 tunely-pro každy směr jeden. že by je v dnešni době někdo stavěl jako jednoproude snad ne,ale v jihomoravskem kraji je všechno možné.
Tady jsou nějake podrobnosti: http://www.kurim.cz/filemanager/files/f ... file=32429
Jo a vlakno o obchvatu Kuřima je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=85&t=1470
Tady jsou nějake podrobnosti: http://www.kurim.cz/filemanager/files/f ... file=32429
Jo a vlakno o obchvatu Kuřima je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=85&t=1470
Re: R43 Obecně
Severní obchvat je dvoupruhový v kategorii S 9,5/80. Jižní obchvat (s tunelem) je v kategorii S 24,5/100.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R43 Obecně
Lenny:nejsou nějake novinky kolem R43? Jestli na tom pochodu něco zajimaveho nezaznělo?
Re: R43 Obecně
Byla řeč o územní studii, jak to bude vypadat v trase. Jinak nic nového, brněnské ŘSD je po klinické smrti neustálými odchody nejen vedoucích pracovníků, takže co lze očekávat? Vůbec nic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: R43 Obecně
Asi mi tu někde uteklo echo, ale R43 má svůj vlastní web
http://www.rychlostni-silnice-r43.cz/
http://www.rychlostni-silnice-r43.cz/
Re: R43 Obecně
Web je možná nový, ale mapové podklady ne. Severní trasa R35...? Zdá se, že v každé firmě to je stejné, nemá smysl se v té naší něčemu podivovat a na něco nadávat...
Re: R43 Obecně
neni novy,vym o něm tak 3 roky-pořad to stejny žadna aktualizace
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: R43 Obecně
Nevím, kterou stavbu měli konkrétně na mysli. Pokud 4304 Svítávka - Velké Opatovice, ta samotná by podle mě vůbec ničemu nepomohla. Dopravě od Svitav by bez napojení na I/35 - R35 nepomohla. Ale beru to tak, že to bylo spíš takové plácnutí do vody, které stejně nebude mít žádné reálné výsledky.kojal píše:Stavba rychlostní silnice R43 by mohla začít na Boskovicku
Region – Rychlostní silnice R43 by se mohla nakonec začít stavět od severu. Trasa komunikace na Boskovicku totiž na rozdíl od okolí Brna nevyvolává tak velké rozepře a problémy. Tuto možnost navíc teď podpořili také představitelé ministerstva dopravy a Jihomoravského kraje.
Stavba rychlostní silnice R43 by mohla začít na Boskovicku.
Já o tomhle webu vím už mnoho let.vodouch2000 píše:Asi mi tu někde uteklo echo, ale R43 má svůj vlastní web
http://www.rychlostni-silnice-r43.cz/
A když se podíváš do záložky Průběh přípravy, je z toho jasně vidět, že poslední aktualizace tam byla někdy v roce 2008 (konec roku 2008 berou v budoucím čase).
Příspěvky sloučeny - používej vícenásobnou citaci! - MzO
Re: R43 Obecně
Maš pravdu že usek Svítávka - Velké Opatovice by nic neřešil-možna dobry pocit že se konečně něco pohnulo. Ale mohlo by se pokračovat dal na jih ke Kuřimi. Zadny broblem v tomto useku neni. A mezi tim by se mohlo rozhodnout o problemech kolem Kuřimi a Brna.
Usek Svítávka - Velké Opatovice je hodně duležity pouze pro obyvatele Velkych Opatovic a Jevička,lide z těchto měst se stěhuji prič protože tam neni prace a velice špatna dostupnost. Do Brna je to cca 60 Km a jizda trva přes hodinu
Špatná dostupnost
V tomto regionu je velká nezaměstnanost, takže hlavně mladí lidé odcházejí kvůli práci jinam," dodala matrikářka Hana Ševčíková.
Zásadní problém vidí místní také v poloze Velkých Opatovic na okraji regionu i Jihomoravského kraje. A tím pádem špatné dostupnosti. „Je to od nás daleko a cestování zabere spoustu času. Do Boskovic, do Blanska a o Brnu ani nemluvím. Trmácíte se po okreskách autobusem. I s autem je to zdlouhavé. Řešením by byla silnice R43, která má vést asi půl kilometru od města. Ale o té se pořád jen mluví. Třeba by to pak přitáhlo další investory,".
zdroj: http://blanensky.denik.cz/serialy/velke ... 40825.html
Usek Svítávka - Velké Opatovice je hodně duležity pouze pro obyvatele Velkych Opatovic a Jevička,lide z těchto měst se stěhuji prič protože tam neni prace a velice špatna dostupnost. Do Brna je to cca 60 Km a jizda trva přes hodinu
Špatná dostupnost
V tomto regionu je velká nezaměstnanost, takže hlavně mladí lidé odcházejí kvůli práci jinam," dodala matrikářka Hana Ševčíková.
Zásadní problém vidí místní také v poloze Velkých Opatovic na okraji regionu i Jihomoravského kraje. A tím pádem špatné dostupnosti. „Je to od nás daleko a cestování zabere spoustu času. Do Boskovic, do Blanska a o Brnu ani nemluvím. Trmácíte se po okreskách autobusem. I s autem je to zdlouhavé. Řešením by byla silnice R43, která má vést asi půl kilometru od města. Ale o té se pořád jen mluví. Třeba by to pak přitáhlo další investory,".
zdroj: http://blanensky.denik.cz/serialy/velke ... 40825.html
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: R43 Obecně
Co se týče využití budoucí R43 pro každodenní dojíždění, to je opravdu těžko říct. Taky záleží na tom, jestli se bavíme o napojení na stávající silnice v Brně a nebo třeba po dostavbě VMO:-)
Mně osobně se ten jižní obchvat Kuřimi líbí víc. Ale když jsem to sledoval naposled, měl jsem za to, že se jedná o soukromou akci města Kuřim. S jižním obchvatem nepočítalo ani ŘSD ani Jihomoravský kraj. Ví někdo, jestli už se to povedlo Kuřimi dostat nějak oficiálně do hry?
Co se týče dojíždění z Blanenska do Kuřimi, těm R43 podle mě nepomůže v žádné variantě.
A v samotném Brně... tipuju, že tak min. 1/2 aut bude mít tendenci se z R43 dostat na I/43, protože budou končit na severu, východě a nebo středu Brna. Jen ti co pojedou na jih nebo západ (Komárov, Heršpice, Modřice, Bohunice...), pojedou po R43 dál. A pak samozřejmě tranzit.
Mně osobně se ten jižní obchvat Kuřimi líbí víc. Ale když jsem to sledoval naposled, měl jsem za to, že se jedná o soukromou akci města Kuřim. S jižním obchvatem nepočítalo ani ŘSD ani Jihomoravský kraj. Ví někdo, jestli už se to povedlo Kuřimi dostat nějak oficiálně do hry?
Co se týče dojíždění z Blanenska do Kuřimi, těm R43 podle mě nepomůže v žádné variantě.
A v samotném Brně... tipuju, že tak min. 1/2 aut bude mít tendenci se z R43 dostat na I/43, protože budou končit na severu, východě a nebo středu Brna. Jen ti co pojedou na jih nebo západ (Komárov, Heršpice, Modřice, Bohunice...), pojedou po R43 dál. A pak samozřejmě tranzit.
Re: R43 Obecně
Jestli se něco pohnulo kolem obchvatu Kuřimi nevim-veškera informovanost kolem 43 je nulova!!! Veškere informace na netu jsou defakto historicke a tim padem bezcene. Nema ani pomalu cenu čist nějake članky starši než dva roky.
Mě se nejvic libila varianta napojeni svitavske radialy na R43 tady na tom obrazku-zelene čtverečky u Lipuvky uplně v levo- viz. obrazek:
http://www.dalnice.com/mapy/automapy/r4 ... sek_02.htm
http://www.dalnice.com/mapy/automapy/r4 ... sek_03.htm
plus jižni obchvat Kuřimi
Mě se nejvic libila varianta napojeni svitavske radialy na R43 tady na tom obrazku-zelene čtverečky u Lipuvky uplně v levo- viz. obrazek:
http://www.dalnice.com/mapy/automapy/r4 ... sek_02.htm
http://www.dalnice.com/mapy/automapy/r4 ... sek_03.htm
plus jižni obchvat Kuřimi
Re: R43 Obecně
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje kulatý stůl k záměru R43 konaný dne 29.05.2014
http://www.cisteturany.cz/wp-content/up ... ezence.pdf
http://www.cisteturany.cz/wp-content/up ... ezence.pdf
Re: R43 Obecně
něco z historie: Z ROKU 1996 INTERPELACE poslance Dalibora Matulky na předsedu vlády Václava Klause ve věci rychlostní komunikace R 43
Krátká rekapitulace:
Územně plánovací dokumentace zahrnující vedení trasy R43:
- výsledky studijní prací z let 1977 - 79 zahrnuty do ÚP VÚC BSRA, který byl schválen usnesením vlády č.64/1984 a je platný - varianta přes Brno - Bystrc
Václav Klaus-odpovida
Ověřil jsem si také, že záměr budování předmětné dopravní komunikace, rozestavěné již ve čtyřicátých letech, zůstal v celém uplynulém půlstoletí uchován bez vážného zpochybnění svého umístění nejen v koncepcích dopravních, ale též ve výhledech územního plánování. Svědčí o tom územní plán města Brna z roku 1982, územní plán velkého územního celku Brněnské sídelní regionální aglomerace z roku 1985 i nový územní plán města Brna, schválený v roce 1994, tj. v současných podmínkách nároků dopravních, hygienických i ochrany životního prostředí.
To, že byl zmiňovaný projekt usnesením vlády ČR č. 631/93 zařazen do Programu výstavby dálnic a rychlostních komunikací, dokumentuje též jeho reálnost technickou a investiční.
Pokud se týká Vašeho požadavku variantního zkoumání vedení komunikace např. v trase Ostrovačice - Kuřim, tj. ve vzdálené poloze na území okresu Brno-venkov, studijní ověření této varianty bylo již v minulosti z důvodů své nevýhodnosti i nepřijatelných důsledků zamítnuto.
Vaše obavy o to, aby se vybudováním komunikace nezhoršily životní podmínky občanů sídliště Brno-Bystrc, jsou pochopitelné. Byl jsem však ubezpečen panem ministrem dopravy, že budou použita taková technická opatření, která životní podmínky na sídlišti nezhorší a která budou vyhovovat náročným podmínkám procesu posuzování vlivů stavby na životní prostředí, předepsaného zákonem č. 244/1992 Sb. Tato opatření podle názoru odborníků dokonce umožní podstatnou nápravu dnešního nepříznivého stavu rozdělení sídliště stávající komunikací.
Další diskuse by proto podle mého názoru neměly být nadále vedeny nad trasou komunikace, ale nad variantami technických opatření, která umožní vybudovat komunikaci tak, aby to bylo přijatelné i pro občany sídliště Brno-Bystrc.
S pozdravem Václav Klaus
ZDROJ: http://www.psp.cz/eknih/1993ps/tisky/t2132_00.htm
Krátká rekapitulace:
Územně plánovací dokumentace zahrnující vedení trasy R43:
- výsledky studijní prací z let 1977 - 79 zahrnuty do ÚP VÚC BSRA, který byl schválen usnesením vlády č.64/1984 a je platný - varianta přes Brno - Bystrc
Václav Klaus-odpovida
Ověřil jsem si také, že záměr budování předmětné dopravní komunikace, rozestavěné již ve čtyřicátých letech, zůstal v celém uplynulém půlstoletí uchován bez vážného zpochybnění svého umístění nejen v koncepcích dopravních, ale též ve výhledech územního plánování. Svědčí o tom územní plán města Brna z roku 1982, územní plán velkého územního celku Brněnské sídelní regionální aglomerace z roku 1985 i nový územní plán města Brna, schválený v roce 1994, tj. v současných podmínkách nároků dopravních, hygienických i ochrany životního prostředí.
To, že byl zmiňovaný projekt usnesením vlády ČR č. 631/93 zařazen do Programu výstavby dálnic a rychlostních komunikací, dokumentuje též jeho reálnost technickou a investiční.
Pokud se týká Vašeho požadavku variantního zkoumání vedení komunikace např. v trase Ostrovačice - Kuřim, tj. ve vzdálené poloze na území okresu Brno-venkov, studijní ověření této varianty bylo již v minulosti z důvodů své nevýhodnosti i nepřijatelných důsledků zamítnuto.
Vaše obavy o to, aby se vybudováním komunikace nezhoršily životní podmínky občanů sídliště Brno-Bystrc, jsou pochopitelné. Byl jsem však ubezpečen panem ministrem dopravy, že budou použita taková technická opatření, která životní podmínky na sídlišti nezhorší a která budou vyhovovat náročným podmínkám procesu posuzování vlivů stavby na životní prostředí, předepsaného zákonem č. 244/1992 Sb. Tato opatření podle názoru odborníků dokonce umožní podstatnou nápravu dnešního nepříznivého stavu rozdělení sídliště stávající komunikací.
Další diskuse by proto podle mého názoru neměly být nadále vedeny nad trasou komunikace, ale nad variantami technických opatření, která umožní vybudovat komunikaci tak, aby to bylo přijatelné i pro občany sídliště Brno-Bystrc.
S pozdravem Václav Klaus
ZDROJ: http://www.psp.cz/eknih/1993ps/tisky/t2132_00.htm
Re: R43 Obecně
Jihomoravský kraj zveřejnil čtyři varianty Zásad územního rozvoje
http://denik.obce.cz/clanek.asp?id=6679707
http://denik.obce.cz/clanek.asp?id=6679707
Re: R43 Obecně
Nějaké ty varianty jsou fakt úžasné.
Re: R43 Obecně
Kde se dají najít varianty ZÚR?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R43 Obecně
Představitelé Jihomoravského kraje začnou v pondělí (8.12)objíždět jednotlivé okresy, aby se starosty diskutovali o variantách nově tvořených zásad územního rozvoje (ZÚR). Po Novém roce má být zřejmé, jak budou jednotlivé varianty vypadat a o kterých se bude znovu diskutovat. ZRU asi nikde veřejně vidět neni.
citace: V lednu vyvěsíme tyto varianty na úřední desku a obce i jednotlivci se budou moci vyjadřovat.
citace: V lednu vyvěsíme tyto varianty na úřední desku a obce i jednotlivci se budou moci vyjadřovat.
Re: R43 Obecně
z popisu v článku bych řekl, že je to pořád to saméLenny píše:Kde se dají najít varianty ZÚR?
http://denik.obce.cz/clanek.asp?id=6679707
http://www.archiweb.cz/news.php?action= ... 1&id=16718
http://img.ihned.cz/attachment.php/690/ ... enim-5.jpg
http://img.ihned.cz/attachment.php/710/ ... enim-6.jpg
http://www.cisteturany.cz/wp-content/up ... C04937.jpg
Re: R43 Obecně
Územní plán jižní Moravy nevyřeší klíčové silnice v Brně a okolí
http://www.archiweb.cz/news.php?action= ... 140&type=1
http://www.archiweb.cz/news.php?action= ... 140&type=1
Re: R43 Obecně
Vyjádření dotčených orgánů, okolních obcí a Jihomoravského kraje ke Konceptu územního plánu města Brna http://www.osbrneni.cz/novy-uzemni-plan ... ych-organu