I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od banjo »

... dneska jsem zaslechl, ze v dubnu se maji v biline zacit stavet na I/13 dva kruhaky, o kterych se mluvilo uz pred rokem. je to zatim neoverena informace, ale jestli je pravdiva, tak to bude teprve o zabavu postarano!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)

Příspěvek od andy »

banjo píše:sice to do tohoto tematu uplne nepatri, ale kdyz uz jsme se tu dotkli biliny - dneska jsem zaslechl, ze v dubnu se maji v biline zacit stavet na I/13 dva kruhaky, o kterych se mluvilo uz pred rokem. je to zatim neoverena informace, ale jestli je pravdiva, tak to bude teprve o zabavu postarano!
Průjezd Bílinou je plynulejší

Bílina - Oba nové kruhové objezdy v Bílině na průtahu městem už slouží motoristům. Ještě je potřeba v rámci dokončovacích prací například upravit ostrůvky, například dosadit zeleň. Nový mostík u nového marketu čeká na zprovoznění.

...

Bílina chce ještě jeden kruhový objezd, a sice u radnice rovněž na silnici I/13. Měl být původně také letos, ale stavba dvou dalších kruhových křižovatek vše oddálila na příští rok. „Už je na to vydáno stavební povolení. To znamená, že se ta stavba opravdu uskuteční, protože to ani jinak nejde, aby byly dvě okružní křižovatky a mezitím světelná. Bude to na jaře,“ uvedl v rozhovoru pro Český rozhlas Sever Josef Horáček.

V souvislosti se svízelnou dopravní situací se často hovoří o chystaném obchvatu Bíliny. Ředitelství silnic a dálnic ho chce vést kolem Národní přírodní rezervace Bořeň. To by ale podle ekologů ovlivnilo ochranné pásmo rezervace Bořeň a údolí potoka Syčivka. Obchvat, nebo dokonce tunel, to je ale daleká hudba budoucnosti.
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: I/13: Kladrubská spojka (obchvat Teplic)

Příspěvek od banjo »

starosta Bíliny Josef Horáček pro Český rozhlas Sever píše:„Už je na to vydáno stavební povolení. To znamená, že se ta stavba opravdu uskuteční, protože to ani jinak nejde, aby byly dvě okružní křižovatky a mezitím světelná. Bude to na jaře“
:lol: :lol: :lol: tak tohle je perla :lol: :lol: :lol:pan Horacek chce zrejme za kazde kolecko, o ktere ma mene, vytvorit jedno kolecko na trinactce navic :roll:
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)

Příspěvek od pp21 »

Proboha ať už někdo opráší projekt průtahu Bílinou a přizpůsobí ho dnešní době. Ten obchvat jak je navrženej je fakt katastrofální ... jedinej dvoupruh na jinak dlouhém čtyřpruhu ... stoupání a klesání ... tunel ... všechno v poměrně zachovalý přírodě, přímo se nabízí ta totálně zhuntovaná krajina přímo u Bíliny ... ach jo
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: I/13 Kladrubská spojka (obchvat Teplic)

Příspěvek od banjo »

ja bych si ekologicky schudny obchvat biliny predstavoval nejak takhle. trasovani je velmi orientacni (tzn. silnice by samozrejme nevedla po hrane lomu bilina) - nedelal jsem to podle fotomapy a zplacal jsem to narychlo. je to jen takova maluvka, takze to berte s nadhledem - vim, ze i toto reseni ma sve mouchy :D
Naposledy upravil(a) banjo dne 30.10.2009 20:30:48, celkem upraveno 1 x.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Lenny »

Ja bych si obchvat Bíliny dokázal představit i zároveň jako obchvat Mostu. V nějakém takovém koridoru http://www.mapy.cz/#mm=T@dm=131290624+1 ... 99488@z=11
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od JKr »

banjo píše:ja bych si ekologicky schudny obchvat biliny predstavoval nejak takhle.


Váš návrh se mi líbí, ale troufám si odhadnout, že by v nejbližších 30 letech byl realizovatelný jen obtížně. Důl Bilina (po jehož hraně vedete navrhovanou trasu) má těžbu naplánovanou až někdy do roku 2050. Navíc by došlo k oddělení dílen a skladů od vlastní šachty, což by se horníkům asi nezamlouvalo. Taky tunel pod obcí Braňany a estakáda přes údolí říčky Bíliny by asi nebyly zrovna levnou záležitostí....
Lenny píše:Ja bych si obchvat Bíliny dokázal představit i zároveň jako obchvat Mostu. V nějakém takovém koridoru http://www.mapy.cz/#mm=T@dm=131290624+1 ... 99488@z=11
Taková stavba by minimálně z ekologického hlediska (návrat "automobilového" života do měsíční krajiny) projít mohla. Patrně by ale vznikla silnice, které by asi nikdo neřekl jinak než "spojka měsíční krajinou"...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od pp21 »

Já bych si teda představoval něco v tomto stylu: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=131595584+1 ... 44416@z=13
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od banjo »

JKr píše: Váš návrh se mi líbí, ale troufám si odhadnout, že by v nejbližších 30 letech byl realizovatelný jen obtížně. Důl Bilina (po jehož hraně vedete navrhovanou trasu) má těžbu naplánovanou až někdy do roku 2050. Navíc by došlo k oddělení dílen a skladů od vlastní šachty, což by se horníkům asi nezamlouvalo. Taky tunel pod obcí Braňany a estakáda přes údolí říčky Bíliny by asi nebyly zrovna levnou záležitostí....
dekuju za pripominky! ano, na zacatku trasy u Branan je problem s terenem (estakada + tunel/zarez), ale presto si myslim, ze by tohle reseni mohlo byt financne konkurenceschopne vzhledem k ostatnim realnym navrhum (laicky odhad!). jinak prochazka ruzovym sadem by to nebyla ani po hrane dolu. shodou okolnosti jsem se tam byl nedavno podivat a je tam svah kopce, cesta a pak hned sesup dolu do lomu. cili urcite terenni upravy by to chtelo i tady. co se tyce dilen, tak jsem myslel, ze je SD maji v Ledvicich. ale pokud jsou i v v tomhle arealu, tak by se urcite dalo reseni nalezt uz kvuli tomu, ze na sachtu da jet jen nekolika cestami.
Lenny píše:Ja bych si obchvat Bíliny dokázal představit i zároveň jako obchvat Mostu. V nějakém takovém koridoru http://www.mapy.cz/#mm=T@dm=131290624+1 ... 99488@z=11
az tak bych tu trinactku od mostu netahal - prece jenom na ni generuje podstatnou cast dopravy a navic tam snad nikomu nevadi... navic by se komplikovalo napojeni I/27 a I/15 a pretnul by se budouci rekreacni areal.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od martini »

Nejvíce se mi zamlouvá Petrův návrh průtahu. Existoval skutečně nějaký takový reálný plán, když mluvíte o jeho oprášení? Obchvat Bíliny, to je fakt katastrofický návrh.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od pp21 »

Údajně opravdu existoval, Mapman mi o něm povídal ... byla tam i nějaká přeložka řeky ... nebo zatunelování ... už nevím
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Bobek »

Já bych to nejraději viděl nějak takhle, průtah přímo podél trati mi přijde poměrně drsný. Tady by pochopitelně byl potřeba tunýlek a nějaké ty estakádičky, takže by se to stavařům jistě také líbilo. :)
Království a půl princezny za 511.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Lenny »

EIA na obchvat Bíliny, byly v něm navrženy 3 varianty.

http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=ULK305
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Lenny »

Souhlasil bych s Petrem, že při vhodných opatřením by čtyřpruhový průtah byl asi nejlepší řešení. Místo na to tam je, nic extra cenného a významného se tam nenechází (podél stávající silnice).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JKr
Příspěvky: 76
Registrován: 15.3.2009 22:27:13
Bydliště: Vysočiňák ze severu Čech

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od JKr »

Lenny píše: nic extra cenného a významného se tam nenechází (podél stávající silnice).
... kromě stáčírny kyselky
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Lenny »

A ta je kde přesně?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od martini »

Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Lenny »

Ale to už je u postaveného čtyřpruhu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od banjo »

samotna stacirna kyselky je myslim tady, ale krk na to teda nedam. jinak Kyselka se jmenuje cely mistni lazensky areal.

mam nekolik duvodu, proc s trasou navrhnutou Petrem nesouhlasim. ten nejvyznamnejsi je pomer cena/vykon. s obrovskymi naklady (prelozky inzenyrskych siti, mosty, pozemky, mozna i tunel, mraky opernych zdi, protihlukova opatreni...) by vznikla stavba vedouci mestem se vsemi svymi negativy - navzdy vmax 80 km/h (a kdovi jestli), tezko ocekavat kategorii S 22,5, nepriznive dopady na obyvatelstvo... uprimne receno, za to tech par minut usetrenych oproti nynejsimu prujezdu fakt nestoji. navic vsadim boty, ze tohle by proste prosadit neslo, mistni samosprava by to zablokovala. podtrzeno, secteno - tahle varianta je nepruchodna.
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od R-13 »

Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od Michal R »

to R-13: Pane kolego, rozhodně se nenechte odradit od úvah a kreslení návrhů trasování, ale v tomto případě je to celé špatně.

O tom jak drahá by to byla varianta nemluvím, ale už jenom jak uvažujete západní napojení - vždyť by takto vznikl famózní čtyřpruhový přivaděč k Bílině, dále pak hlukové problémy s tranzitem v intravilánu atd.....

Toto řešení nemá šanci projít. Jinak jako rodilý dečíňák jsem pro R13 od Klášterce až k Bílému Kostelu, ale snažím se být realistou.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od dvs »

Nebylo by nejrozumější postavit jak západní obchvat jako pořádnou R13 v podstatě po hraně velkolomu, tak jak se tu probíralo výše.

Z východního obchvatu by stačilo postavit úsek kolem pásových dopravníků na Radovesnickou výsypku, ale nestáčet jej pak zpátky do údolí řeky Bíliny, ale chápat jej jako přeložku II/275 směrem na Louny. Jenom ten konec jsem raději zatočil před Hrobčice kvůli CHKO:( Pokud by to byla přeložka II, tak by mohl být i trochu levnější.

Složitý úsek s mosty a tunely na východním obchvatu bych nechal v územním plánu, aby jej nikdo nezastavil pokud na něj budou mít naši potomci peníze a ˇbudou jej potřebovat

Takže nějak takto:
http://www.mapy.cz/#mm=PA@dm=131478528+ ... 54944@z=10
Lenny píše:Souhlasil bych s Petrem, že při vhodných opatřením by čtyřpruhový průtah byl asi nejlepší řešení. Místo na to tam je, nic extra cenného a významného se tam nenechází (podél stávající silnice).

S tímto se nedá souhlasit, protože ten průtah vznikl regulací řeky Bíliny a vybouráním řady domů. Těsně vedle průtahu je hlavně historické náměstí. Průtah je vlastně taková severojižní magistrála. Bílina měla trochu štěstí, že pod ní už uhlí není. Město by si zasloužilo revitalizaci právě pomocí obchvatů.

Důl Bílina už na jihovýchod nepůjde (postupuje cca na západ), takže R13 by mohla být takovou rekultivací původní silnice Duchcov - Most a doly by měli být vstřícné co se týká zásahů do jejich dílen.

PS: podklad mapy jsem dal historickou mapu, protože je tam vidět, že Bílina stojí na cestě Praha-Louny-Bílina-Teplice. údolím řeky na Most žádná cesta nešla.
eLzyx
Příspěvky: 5
Registrován: 13.5.2010 12:38:54

Re: I/13 Bilína obchvat

Příspěvek od eLzyx »

Petr Pokorný píše:Já bych si teda představoval něco v tomto stylu: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=131595584+1 ... 44416@z=13
takhle bych Bílinu nerozděloval. Přeci jen je to "lázeňské město". Postavit skrz ní 4pruh, tak šanci na obnovu lázeňství úplně zabijete (lázně na jedné straně, centrum na druhé ...). V části té "vaší" trasy bych viděl raději zpevněný povrch pro inlinisty, cyklisty, případně nějaké parčíky atp.

Obchvat bych si představoval na hraně dolů, tak jak zde již někteří navrhli.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Avantime »

V informačním systému EIA byla zveřejněna dokumentace záměru Silnice I/13 Bílina, obchvat.

Plánovaná kategorie: S 11,5/80
Dokumentace záměru píše:Na základě prověření možných variant řešení přeložky silnice I/13 v předmětném úseku a v souladu se závěry zjišťovacího řízení byly pro podrobné posouzení vlivů vybrány celkem 4 varianty:
Varianta A – východní obchvat (7 788 m)
Varianta B – zkrácený východní obchvat (7 116 m)
Varianta C – průtah města na estakádě (3 850 m)
Varianta 0 – nulová

Varianty D (západní obchvat) a E (zkrácený západní obchvat) byly vyhodnoceny jako značně komplikované, technicky konfliktní a nákladné (jak z hlediska investičních nákladů, tak i z hlediska následného provozu). Přestože zejména varianta E je z technického hlediska hodnocena jako druhá nejlepší, vykazuje řadu zásadních nedostatků, které ji dále vylučují z dalšího posuzování. Jde zejména o konflikt s dobývacím prostorem Bílina, jehož zrušení lze uvažovat nejdříve v roce 2035, báňské a geotechnické limity v trasách obou uváděných variant, problematické budoucí případné rozšíření na čtyřpruh a dále střet s územně plánovacími dokumenty všech úrovní. Obě varianty (D i E) obsahují dlouhé mostní úseky (resp. úseky na estakádách) a v obou jsou nezbytné tunely, které představují velké riziko jak pro bezpečnost stavby, tak i následného provozu.

Na základě posouzení vlivů záměru na životní prostředí lze doporučit k realizaci variantu A nebo variantu C. Obě varianty lze pak označit jako podmínečně akceptovatelné.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Kudy by šli varianty (D i E)? Nějak jsem v té dokumentaci už jejich mapu nenašel.
Odpovědět

Zpět na „I/13“