Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Napadlo mě dát dohromady nějaký ucelenější seznam toho, co se staví na krajských silnicích. Ne však pouhé rekonstrukce povrchu, ale větší přeložky či novostavby.
Středočeský kraj
Jeneč - Přivaděč k R6 II/201 (?)
Lány - Obchvat II/236
Jihočeský kraj
Husinec - Běleč - přeložka II/145
Pardubický kraj
Chvaletice - obchvat II/322
Kraj Vysočina
Oslavička - obchvat II/360
Středočeský kraj
Jeneč - Přivaděč k R6 II/201 (?)
Lány - Obchvat II/236
Jihočeský kraj
Husinec - Běleč - přeložka II/145
Pardubický kraj
Chvaletice - obchvat II/322
Kraj Vysočina
Oslavička - obchvat II/360
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Ta II/360 se mi líbí, některé stavby jsou tam již hotovy (přesně si nevybavím u kterých obcí), takže teď, když se staví další obchvat, bude zase o něco lepší napojení Třebíče na D1. Jinak jestli můžu doplnit, tak v Jihomoravském kraji se postupně zlepšuje i spojení Blanska s Boskovicemi (II/374). V současné době se staví obchvat obce Ráječko a už nějaký ten pátek je v provozu úsek Blansko-Ráječko, díky čemuž dostala obchvat Horní Lhota
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Aha, no možné to je, naposledy když jsem tudy jel, tak byla stavba sice již pokročilá, ale nikoliv hotová...No asi ztrácím pojem o čase a jel jsem tudy dřív než jsem myslel:)
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
doplním kraj Vysočina:
v současnosti ve výstavbě:
- obchvat obce Oslavička, 2. etapa (silnice Třebíč - VM)
- obchvat městyse Bohdalov (silnice Jihlava - ŽnS)
- Brtnice - Zašovice (rozšíření, narovnání směrové i výškové) (silnice Jihlava - Třebíč)
- Štěpánovice - křiž. Vacenovice (rozšíření, narovnání směrové i výškové) (silnice Třebíč - MB)
dokončeno:
mezi Třebíčí a VM:
- Třebíč, přeložka "Rafaelova"
- obchvat obce Trnava
- obchvat obce Oslavička, 1. etapa
- obchvat obce Oslavice
- obchvat města VM, 1. etapa
mezi Jihlavou a Třebíčí:
- Jihlava - Příseka (rozšíření, narovnání směrové i výškové, stoupací pruh)
mezi Jihlavou a Žďárem:
- Bohdalov - Nové Veselí (rozšíření, narovnání směrové i výškové)
+ (mezi Brodem a Okrouhlicí proběhlo při obnově povrchu myslím taky rovnání, ale tím si nejsem jist, na silnici z Petrůvek směrem k II/360 bylo zasypána terénní vlna, ale to už jsou menší akce, kompletní reko Jihlava - Telč, tam se ale krom nového mostu v Třešti nešlo z osy původní trasy)
v současnosti ve výstavbě:
- obchvat obce Oslavička, 2. etapa (silnice Třebíč - VM)
- obchvat městyse Bohdalov (silnice Jihlava - ŽnS)
- Brtnice - Zašovice (rozšíření, narovnání směrové i výškové) (silnice Jihlava - Třebíč)
- Štěpánovice - křiž. Vacenovice (rozšíření, narovnání směrové i výškové) (silnice Třebíč - MB)
dokončeno:
mezi Třebíčí a VM:
- Třebíč, přeložka "Rafaelova"
- obchvat obce Trnava
- obchvat obce Oslavička, 1. etapa
- obchvat obce Oslavice
- obchvat města VM, 1. etapa
mezi Jihlavou a Třebíčí:
- Jihlava - Příseka (rozšíření, narovnání směrové i výškové, stoupací pruh)
mezi Jihlavou a Žďárem:
- Bohdalov - Nové Veselí (rozšíření, narovnání směrové i výškové)
+ (mezi Brodem a Okrouhlicí proběhlo při obnově povrchu myslím taky rovnání, ale tím si nejsem jist, na silnici z Petrůvek směrem k II/360 bylo zasypána terénní vlna, ale to už jsou menší akce, kompletní reko Jihlava - Telč, tam se ale krom nového mostu v Třešti nešlo z osy původní trasy)
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
V Plzeňském kraji probíhají 3 větší stavby:
1. Oselce - Chanovice (5,5 km) - má být hotovo letos v listopadu
2. Špičák - Železná Ruda - má být hotovo teď v červenci
3. přeložka II/196 Poběžovice (2 km)
viz http://www.czregion.cz/v-plzenskem-kraj ... try-silnic
1. Oselce - Chanovice (5,5 km) - má být hotovo letos v listopadu
2. Špičák - Železná Ruda - má být hotovo teď v červenci
3. přeložka II/196 Poběžovice (2 km)
viz http://www.czregion.cz/v-plzenskem-kraj ... try-silnic
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Za Moravskoslezský kraj přidávám II/461 - jihovýchodní obchvat Opavy, v podstatě spojka mezi I/11 směr Ostrava a I/57 směr Nový Jičín:
http://zpravy.kurzy.cz/178874-v-listopa ... ke-penize/
http://zpravy.kurzy.cz/178874-v-listopa ... ke-penize/
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
27.7.2009 byl s měsíčním předstihem slavnostně otevřen obchvat městyse Bohdalov na silnici II/353 mezi Jihlavou a Žďárem:
http://vysocina.eu/vismo5/dokumenty2.as ... 20&p1=1013
http://vysocina.eu/vismo5/dokumenty2.as ... 20&p1=1013
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Olomoucký, II/444 mezi Mohelnicí a Stavenicemi je co, nevíte? Našel jsem jen termín ´směrové a výškové narovnání´. Od pohledu to vypadá jako soustava několika mostů.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
snad ještě od povodní v 97 se tam jezdí po takovém provizorním polodřevěném jednosměrném mostě a mezi tímto mostem, mostem přes hlavní rameno Moravy a mostem přes nějaký další kanál je to soustava nepřehledných zatáček (i když to tak na mapě nevypadá). Jedná se o dost využívanou komunikaci: prakticky celý okres Bruntál používá tuto komunikaci ve směru Hradec Králové, protože je to přes Mohelnici rychlejší než po kratší I/11, která vede 3 krát přes nějaké horské sedlo. Intenzita je tady na II. třídy poměrně slušná, takže ta stavba tady má opravdu smysl. Už se moc těším až bude hotovo, protože současné řízení jednosměrného provozu světelnou signalizací mě pěkně štve.flames píše:Olomoucký, II/444 mezi Mohelnicí a Stavenicemi je co, nevíte? Našel jsem jen termín ´směrové a výškové narovnání´. Od pohledu to vypadá jako soustava několika mostů.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Jo, u té Mohelnice je i na satelitu vidět zárodek toho narovnání.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Já tam v jednom měřítku vidím budoucí silnici o kousek jinde.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Tak zapaťpámbu, že už se nebude muset jezdit po tom šíleném úseku z Bělče na II/141. Ale chtělo by to pak urychleně vybudovat přeložku II/141 od MÚK do Prachatic, aby kraj už nemusel udržovat silnici III/14128 od Stopařky přes Vitějovice do Prachatic na takové úrovni, protože bude učitě výhodnější jezdit od ČB do Prachatic po nových úsecích II/145 a II/141, které vcelku budou o pár set metrů delší, ale mnohem komfortnější -- II/145 překonává pouze kopce mezi Zlatým a Živným potokem na rozdíl od III/14128, která přeci jen má nejvyšší bod zhruba o 100m výše.Majkii píše:Jihočeský kraj
Husinec - Běleč - přeložka II/145
Starosta a obyvatelé Husince se také probudili ze sna a zjistili, že budou potřebovat obchvat a teď na něj tlačí. No, pozdě, ale přece. Nicméně si myslím, že směrovat dopravu z ČB na Strážný přes Vimperk není vzhledem k nadmořské výšce Kubovy Huti dobrý nápad. Trasa přes Prachatice a Libínské sedlo by byla určitě lepší, i když by si samozřejmě vyžádala hodně zlepšení na II/141 a I/39.
Vůbec, směrovat dopravu z ČB a ČK na Pasov a Mnichov přes Strážný mi přijde jako dost nešťastný nápad. Přemostěním Lipna a překonáním hřebenů Šumavy (to druhé v současné době činí pouze silnice III/1634 a III/1638 by se ušetřila spousta kilometrů, a tedy i pohonných hmot, které se místo spálí blíže centrální části Šumavy ve vyšší nadmořské výšce v okolí Strážného.
Bohužel, komunistický plán na odříznutí vnitrozemí od Rakouska a Německa stavbou Lipna byl úspěšný a funguje i dnes, kdy už není vůbec zapotřebí.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Dobrá zpráva pro všechny bruntálské tedy je, že alespoň větší polovina stavby je už hotova a otevřena, zbývá už jenom dokončit narovnání vedle těch baráků.rumpeak píše:Už se moc těším až bude hotovo, protože současné řízení jednosměrného provozu světelnou signalizací mě pěkně štve.
V provozu zůstává tedy už jenom ten jeden jednosměrný semafor.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Jakou MÚK myslíte?prof2 píše:...chtělo by to pak urychleně vybudovat přeložku II/141 od MÚK do Prachatic, aby kraj už nemusel udržovat silnici III/14128 od Stopařky přes Vitějovice do Prachatic.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
II/141 x II/145, právě ve výstavbě.MiKu píše:Jakou MÚK myslíte?prof2 píše:...chtělo by to pak urychleně vybudovat přeložku II/141 od MÚK do Prachatic, aby kraj už nemusel udržovat silnici III/14128 od Stopařky přes Vitějovice do Prachatic.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Taky mě to napadlo, ale nikde jsem k tomu nic nenašel (ani textově). Existují nějaké nákresy? Ani na mapy.cz to není zakreslené (a v ortofoto nic nenaznačuje, že by tam měla být).prof2 píše:
II/141 x II/145, právě ve výstavbě.
Docela mě to překvapuje, že se na křížení dvou silnic II. třídy staví MÚK, i když nevím, jaké tam jsou intenzity...
edit: Tak jsem našel závěr zjišťovacího řízení EIA (stačilo zadat "MÚK II/145 II/141" ):
http://tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp ... stovaciDOC
, kde je MÚK popsána...
Naposledy upravil(a) MiKu dne 1.11.2009 13:27:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Intenzity nejsou nijak vybočující, ale terén a vedení II/145 přes železniční trať k tomu přímo vybízejí.
Křížení je vidět v územním plánu Prachatic.
Křížení je vidět v územním plánu Prachatic.
Království a půl princezny za 511.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Před pár lety se na Netu dala dohledat studie plánující silniční síť v jižních Čechách na příštích 30 let (bohužel už zmizela), a tam se počítalo s tím, že po převedení do lepších parametrů by se II/145 z Češnovic do Vimperka po povýšila na I. třídu.Docela mě to překvapuje, že se na křížení dvou silnic II. třídy staví MÚK, i když nevím, jaké tam jsou intenzity...
Ale jak jsem někde výše už zmiňoval: Kapacitní vedení dopravy z ČB a okolí do SRN právě tímhle směrem a výškovými poměry považuji za nešťastné řešení.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
V poslední době byly v kraji Vysočina zprovozněny přeložky II/360 u Štěpánovic (rozšíření) u Oslavičky (obchvat II. etapa, most přes žel.trať). V závěru je příprava rozšíření a narovnání mezi obchvaty Oslavice a Oslavičky a mezi Rudíkovem a koncem obchvatu Trnavy. Příští rok by se také mohla rozjet stavba mezi Pocoucovem a Rafaelovou ulicí v Třebíči, čímž bude tah Třebíč-dálnice D1 homogenizován na S 9,5.
Výhledově se ještě uvažuje o obchvatu Pocoucova a Velkého Meziříčí (velký most přes řeku Oslavu).
Výhledově se ještě uvažuje o obchvatu Pocoucova a Velkého Meziříčí (velký most přes řeku Oslavu).
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Tak mezi Oselci a Chanovicemi už je hotovo, jak uvádí zpráva na ČT24
Na mapy.cz to ještě není zaneseno (ani v turistických), zato už jsou vidět zemní práce z leteckého snímkování: http://mapy.cz/#mm=FP@x=131379968@y=133590784@z=12
Na mapy.cz to ještě není zaneseno (ani v turistických), zato už jsou vidět zemní práce z leteckého snímkování: http://mapy.cz/#mm=FP@x=131379968@y=133590784@z=12
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Včera tam už měli namalované čáry a osazené vše potřebné. Počítám, že dnes už by to tam mělo být celé otevřené.flames píše: Dobrá zpráva pro všechny bruntálské tedy je, že alespoň větší polovina stavby je už hotova a otevřena, zbývá už jenom dokončit narovnání vedle těch baráků.
V provozu zůstává tedy už jenom ten jeden jednosměrný semafor.
Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx
Ve Chvaleticích pokračuje výstavba obchvatu podél železniční tratě na II/322. Nevíte někdo, kdy to budou otevírat?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)