I/11 Komárov - jižní obchvat a Nové Sedlice- severní obchvat

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

rumpeak píše: A to by jako spojka S1 nebyla napojena na kruháč u Globusu? Nevím, kolik tam toho máš naježděno, ale ta spojka je v současnosti mnohem více než tranzitem OV -> BR (Kr) (který to má stále mnohem výhodnější přes město) využívána lidmi jezdícími směrem od Tesca atd. směrem Kravaře a další prajské obce.
No, nejezdím tam každý týden, ale občas tam jedu, a zatím je ten "malý obchvat" o ničem, když jedu od Globusu po spojce S1, tak odbočit pak doleva na konci spojky na tom nedodělaném kruháči je někdy dost otravné, hlavně v pátek.
Ale můj názor je, že obchvat by měl být postaven tak, aby se město dalo objet povolenou devadesátkou a ne se motat po kruháčích společně s nákupními turisty z Opavska. Čili kruháče mimo hlavní trasu obchvatu, tak jak je to na tomhle obrázku (to je ale jižní obchvat, a tak říkám, že severní by měl být před Opavou řešen obdobně:
Přílohy
xxx.jpg
xxx.jpg (99.36 KiB) Zobrazeno 15679 x
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Aktualita ze 7.5.2015: http://obchvat.suchelazce.cz/
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od martini »

Dle finančního porovnání a hlavně dle "nemožnosti" dobudování směrově neděleného průtahu Komárovem za "projednatelných a finančně únosných podmínek" to vypadá na volbu jižního obchvatu. Na jednotlivé varianty se zpracovává ekonomické porovnání.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

A jižní obchvat je "projednatelný" ? Kdekoliv jsem narazil na články o projednávání obchvatu Komárova, tak se tam píše, že s jižním obchvatem z místních obyvatel (Komárov, Suché Lazce) nesouhlasí prakticky nikdo .... ale to už se tady nejednou diskutovalo.

Použitý způsob rozhodování (ekonomické porovnání) je tragický - kvůli úspoře několika miliónů korun pravděpodobně zvítězí varianta, kterou prosazuje snad jen investor.
Mně to koneckonců může být jedno, nebydlím tam, jen jsem zvyklý v životě i v práci používat sofistikovanější rozhodovací algoritmy, a pak mne překvapí to, že nejsou užívány právě tam, kde by IMHO používány být měly.

Ale třeba napadne místní vysadit jižně od Komárova křečky ;) a nahlásit to doktorovi ;) ;)
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Pavlík »

Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od rumpeak »

Pavlík píše:Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.
docela fajn nápad
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

ano, něco to do sebe má, ALE:
1. Lojza by asi nesouhlasil se svým golfovým hřištěm
2. Štítina by měla zase problém, jako má nyní v koridoru mezi NS a Štítinou
3. když někdo potřebuje jet na Hradec, tak pojede po staré přes Komárov?
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Pavlík »

ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Lenny »

Byla na obdobné téma řešena diplomová práce na FD ČVUT, je to tak 2 až 3 roky zpátky. Trasa se napojovala na I/11 u Hrabyně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od rumpeak »

Pavlík píše:ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...
ad3) z Ostravy na Hradec jezdí především víkendový (popř. nějakého big koncertu na zámku i všednodenní) tranzit Ostrava - Hradec. Vítkov, Budišov atd. se z Ostravy jezdí přes D1 a Vrchy.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Citát z článku: http://opavsky.denik.cz/zpravy_region/o ... 02016.html

Aby dobrých zpráv nebylo málo, další potěší hlavně obyvatele městské části Komárova, kteří se musejí potýkat s problematickou dopravní situací už celá léta. To se může už brzy změnit. EIA je vyřešená, technické studie průtahu a severního obchvatu jsou zpracovány a vyhledávací studie pak u obchvatu jižního je dokončena. Posouzení vlivu na životní prostředí hovoří jednoznačně pro jižní obchvat.

„Průtah byl zamítnut a severní variantu by bylo možno uskutečnit pouze za velmi přísných kritérií. Ekonomicky vychází nejpozitivněji jih, nejméně výhodný je sever," přibližuje Martin Dostál zvažované možnosti. Ministerstvo dopravy se nakonec též přiklonilo k jižní variantě a Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o finance na další pokračování přípravy stavby.

Cesta k ní však snadná nebude. „Nedělat nic není řešení stejně jako prosazovat něco, co je technicky i finančně komplikované. Znamená to nemít v konečném důsledku nic a to rovněž není možné," dodává tajemník Dostál.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Suché Lazce bojují proti obchvatu Komárova. Spor vyvrcholí referendem

Při lednové volbě prezidenta republiky budou lidé v opavské části Suché Lazce hlasovat také v referendu. To se bude týkat plánované jižní varianty obchvatu opavské čtvrti Komárov, kterou lidé ze Suchých Lazců dlouhodobě odmítají.

Jižní varianta obchvatu Komárova by hustou dopravu na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou přivedla na katastr Suchých Lazců.

„Jižní obchvat Komárova jde na úkor Suchých Lazců. Vede z velké části územím Suchých Lazců a necitelně zasahuje do krajiny a obydlí. Definitivně změní charakter krajiny, měl by vést na náspu a z panoramatu na Malé Hoštice a Komárov tak zbude jenom betonová zeď,“ popsal starosta Suchých Lazců Petr Orieščík. Místní zastupitelé konání referenda schválili na svém zářijovém jednání.

Suché Lazce proti takzvané jižní variantě obchvatu Komárova bojují dlouhodobě. Lidé už před pěti lety kvůli tomu založili občanské sdružení a uspořádali referendum, v němž se proti trase obchvatu přes katastr Suchých Lazců vyslovilo 97,5 procenta hlasujících.

Opavský magistrát tehdy kvůli administrativní chybě výsledek neuznal. Letos následovala petice.

Lidé jsou připraveni blokovat odkupy pozemků

Obyvatelům Suchých Lazců na jižní variantě obchvatu vadí rozčlenění zemědělských ploch a narušení klidových zón mezi Suchými Lazci a Komárovem.

„Zastaví to vývoj obou obcí. Ani Komárov se nemá severním směrem kam rozšiřovat, může jenom nahoru na jih,“ upozornil starosta Orieščík. Avizoval, že místní lidé jsou také připraveni blokovat odkup pozemků.

Pro opavskou městskou část Komárov je však obchvat prioritou, množství vozidel je neúnosné.

„Ve špičce obcí projíždí souvislý tok aut. Stačí, aby po přejezdu jel vlak a kolona aut stojí až k okraji Opavy. My bychom raději byli také pro severní variantu, protože směrem k Suchým Lazcům se můžeme rozvíjet. Po ekonomickém posouzení ale dopadl lépe jih, a pokud neprojde sever, budeme rádi i za jih. Prioritou je vytěsnit dopravu z Komárova,“ přiblížil starosta Komárova Lumír Měch.


Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Opavu je pouze jižní varianta reálnou možností. „Chápu občany městské části Suché Lazce, že si nepřejí, aby obchvat vedl v katastru jejich obce. V rámci celé Opavy je ale důležité, aby obchvat někudy vedl. Severní varianta je dvakrát tak drahá a zasahuje do ochranných vodních pásem,“ komentoval primátor Opavy Radim Křupala.

Jižní variantu již odsouhlasila Centrální komise ministerstva dopravy. „Platné stanovisko EIA komplexně posoudilo dopad severního a jižního obchvatu Komárova do jednotlivých složek životního prostředí a veřejného zdraví. Zcela jednoznačně preferuje variantu jižního obchvatu Komárova,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Doplnil, že jižní varianta je také ekonomicky výhodnější, její stavba by měla vyjít na 2,1 miliardy korun. Severní varianta je vyčíslena na 4,4 miliardy.

ŘSD už začalo s přípravami. „V současné době jsou připraveny podklady pro zadání veřejné zakázky na zpracování technické studie záměru projektu včetně ekonomického hodnocení,“ upřesnil Studecký.

Obchvat má vyřešit situaci v Komárově

Termín zahájení samotné stavby ještě není možné odhadnout, pro tento úsek I/11 ještě není vydané územní rozhodnutí.

Obchvat má vyřešit dopravní situaci v Komárově, jehož středem denně projede na dvacet tisíc aut. Původně se zvažovaly tři varianty. První, průtah obcí, počítal s výkupem a zbouráním více než čtyřiceti domů i podjezdem pod železniční tratí. Stát měl 2,5 miliardy korun. Hodnocení jeho vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví jej však zcela vyloučilo.

Zbyla severní a jižní varianta. „Severní varianta obchvatu Komárova není nejvhodnější. Technicky je komplikovaná a vzhledem k poloze velké části trasy v záplavovém území a zásahům do prvků systému ekologické stability není ekonomicky výhodná,“ upozornil Studecký. Doplnil, že vyřešit dopravní situaci v Komárově je nezbytně nutné. O problematice se přitom jedná již šestnáct let.

Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/referendum-obc ... zpravy_woj
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

na jedné straně je chápu, na druhé ne a to z toho důvodu, že přes SL nejde I/11.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od petsheny »

Teď ne, ale by jít měla. Je pravda, že ten násep asi není nejvhodnější a taky pych preferoval spíš zahloubení, ale trasování vypadá dobře.
Přílohy
I11 Suché_Lazce.jpg
I11 Suché_Lazce.jpg (114.21 KiB) Zobrazeno 12271 x
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

To je i s obchvatem NS a tady má problém zase starosta Štítiny, ale plán na to je snad od dob výstavby 4pruhu na I/11 přes NS
Jackrabbit88
Příspěvky: 53
Registrován: 10.8.2015 14:38:42

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Jackrabbit88 »

Jak moc se někdo věnoval této variantě jít podél kolejí? Vykoupit by se musely nějaké staré garáže u přejezdu a zbourat možná jen jeden obytný dům u nádraží. Systém estakád je všude v zahraničí běžný, bohužel u nás stále žijeme stylem zhyzdit krajinu náspy a zářezy, jako ze staré školy :ko:
I11 Komárov.jpg
I11 Komárov.jpg (212.93 KiB) Zobrazeno 11971 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Za to estakáda je přímo vrcholem estetičnosti - nic pod ní neroste, nejde ozelenit. K tomu dražší výstavba, údržba, opravy.
Délka mostních objektů se za posledních 20 let více než ztrojnásobila, např. na D47 u Hladkých Životic měl být jednoduchý dvoupólový most a je tam 500m dlouhá estakáda. Takže tvoje vyjádření že se u nás nedělají delší mostní objekty místo náspů, není pravdivé.
R48 -> D48 se podařilo!
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

návrh Jackrabitt88 je totál volovina z důvodu - ochranné pásmo trati + 3x křížení + konec zase v Komárově za Oazou
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Klingon »

Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Zcela typické: Stát - potažmo ŘSD - se snaží vesrat obchvat tam, kde ho nikdo nechce, t.j. jižně od Komárova. Tedy do jediné možné oblasti, kde se Komárov může přirozeně rozšiřovat, a kde je relativně neporušená příroda a tudíž i přirozená rekreační zóna.
Všichni místní proti tomu - zcela přirozeně - protestují, protože oni tam bydlí, ne ti úředníci, kterým je u prdele to, jak se tam bude žít v budoucích letech.

A jak to všechno dopadne ? Pan Úředník, který je přece nejchytřejší, a který ví "co je pro Komárovské nejlepší" bude za každou cenu prosazovat jižní variantu. A tu budou místní sabotovat a blokovat, celá věc se roky potáhne (ke škodě všech), a až stát nakonec místní porazí, a obchvat slavnostně dostaví, bude účet možná taky ty 4 miliardy, co by stál severní obchvat postavený hned.

A Komárov bude sevřený z jedné strany cestou a z druhé železnicí, a hluk bude mít stereo - zleva i zprava, takže jako místo pro život neatraktivní.

Příliš vysoká cena za rádoby ušetřenou miliardu .......
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Houdini »

Otočte si mapu. Jižně od Komárova žádnou přírodu nenacházím, až cca 2km u Raduně, ale zato na severu vidím meandry Opavy a krajinu posetou řopíky. Nevím jaký babyboom očekáváte v Komárově, ale v Opavě počet obyvatel setrvale klesá (od roku 1989 cca 10%), takže prostoru pro "rozvoj" má v intravilánu obce dostatek.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Otočit mapu - takhle ? ;)
Přílohy
komárov1.jpg
komárov1.jpg (174.73 KiB) Zobrazeno 11578 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Jižní varianta je hlavně ekonomičtější a průchodnější v rámci ochrany přírody. Na severu vidím jen samé problémy. Přechod přes trať je to nejmenší, zásah do meandrů se dá také řešit, ale zátopové pásmo to celé komplikuje. Muselo by to vést po estakádách nebo dlouhých náspech a to zase lidé budou řvát, že se pak voda povalí na ně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
bugear
Příspěvky: 14
Registrován: 24.10.2016 15:46:40

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od bugear »

@Jackrabbit88: No hlavně vykoupit celý areál Komasu.
@paja: Netřeba se na tu čáru dívat zas tak dogmaticky, co tahle upravená podoba: https://mapy.cz/s/28e6S? Podle mě je lepší než varianta severní nebo průtah. Co se týče ochranného pásma dráhy, stačí se podívat na I/11 v Hrádku, jak je pěkně připláclá k trati.
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Klingon »

K Vašim kreslířským schopnostem a částečně v odpoveď těm co se zdá, že je u Opavy moc OK (okružních křižovatka).
Obchvat Komárova nebude končit na OK u Globusu, nýbrž se napojí na spojku S1, která je v tuto chvíli provizorně ukončena na OK Globus Opava. Dostat se na spojku S1 od Globusu bude možno jen na MÚK s OK, která bude vybudována vrámci obchvatu Komárova na jižní spojce, v případě severního obchvatu na MÚK s nájezdy u ul. Ostravská.
Odpovědět

Zpět na „I/11“