I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Honza1 »

Varinata "X" je navržena panem Antonínem Majerem z Bíliny. Je v základním provedení již čtyřpruhá, na rozdíl od ostatních. Opravdu je velmi technicky problematická a ve srovnání s ostatními (i po započtení jejich rozšíření) o 1 i víc mld. dražší.
Nejsem do detailu obeznámen se situací v Bílině, takže ani nemám názor, zda je to varianta nejlepší. Co se mi však velmi líbí je činorodý postoj při diskuzi k tomuto obchvatu. Že město na tuto studii vyčlenilo peníze (cca 200 tis.) a nyní mohou na toto téma konstruktivně diskutovat. - Není to tedy jen ty jsi "ekoterorista" ty jsi "betonářská" loby, atp.
Vím, že diskuze v Bílině není ideální, ale prostě tak nějak bych si představoval rozhodování v zemi, v níž by se mi dobře žilo... (konec patosu : ) Honza
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od P_V »

Místo estakády bych vedl silnici rovnoběžně s tratí až k MÚK Chudeřice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Díval jsem se na varianty popsané v dokumentaci EIA. Západní varianty byly vyloučeny oprávněně. Východní varianty mi přijdou zase neatraktivní. Varianta průtahu pro změnu zase prý neumožňuje rozšíření na čtyřpruh. Ve variantě X je pro změnu technicky náročný tunel. Tak co vybrat? Nešla by varianta X bez tunelu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Diskuse je to sice stále dokola, ale nepřijde mi, že západní varianty byly vyloučeny oprávněně. Proč není stavba R13 součástí rekultivace dolu Bílina?
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od kot »

dvs píše:Diskuse je to sice stále dokola, ale nepřijde mi, že západní varianty byly vyloučeny oprávněně. Proč není stavba R13 součástí rekultivace dolu Bílina?
A byly by to dvě mouchy jednou ranou.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Neboť lom Bílina bude nejspíš v provozu až do roku 2030.
Náklady na západní varianta České Zlatníky - Chudějovice byly 3,8 miliardy Kč, což je o cca 0,9 miliardy více než u ostatních variant.
Varianta západní krátká zase by měla velmi technicky náročnou ražbu tunelu Bílina, kde výška nadloží byla 2,5-7,5 m a rovněž ražba tunelu Větrák z části v bývalé výsypce nebude technicky jednoduchá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Lenny píše:Náklady na západní varianta České Zlatníky - Chudějovice byly 3,8 miliardy Kč, což je o cca 0,9 miliardy více než u ostatních variant.
No vzhledem k tomu, že je cca 3x delší tak prodražení o 1/3 není zase tak velké.
Jasně úsek České Zlatníky - Bílina by pak byl 4pruhovým přivaděčem...

Jo a jak by vypadaly varianty řešící obchvat jako normální R se 130.

Pokud jsem dobře pochopil různé info, tak důl je na západní straně směrem k Bílině už vytěžený, takže kdyby se chtělo, tak by se tam dalo navracet do pořádku kulturní krajinu včetně dálnice a ne to rekultivovat pouze zaplavením a výsadbou bříz. Jenomže při té západní straně lomu jsou dopravníky a ty by se museli přesunout. Přemýšlím zda v dnešní době by někdo stavěl Ervěnický koridor.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Michal R »

dvs píše:
Lenny píše:Náklady na západní varianta České Zlatníky - Chudějovice byly 3,8 miliardy Kč, což je o cca 0,9 miliardy více než u ostatních variant.
No vzhledem k tomu, že je cca 3x delší tak prodražení o 1/3 není zase tak velké.
Jasně úsek České Zlatníky - Bílina by pak byl 4pruhovým přivaděčem...

Jo a jak by vypadaly varianty řešící obchvat jako normální R se 130.

Pokud jsem dobře pochopil různé info, tak důl je na západní straně směrem k Bílině už vytěžený, takže kdyby se chtělo, tak by se tam dalo navracet do pořádku kulturní krajinu včetně dálnice a ne to rekultivovat pouze zaplavením a výsadbou bříz. Jenomže při té západní straně lomu jsou dopravníky a ty by se museli přesunout. Přemýšlím zda v dnešní době by někdo stavěl Ervěnický koridor.
to dvs:
bingo!
Je to sice už vytěžená část dolu Bílina, ale obslužná infrastruktura vede právě tudy. Krom Ervěnického koridoru zde vede hlavní napájení VN pro důl. To je prakticky neřešitelné....
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od martini »

Je k té variantě X znám propočet investičních nákladů? Ono totiž ani východní varianta, která má souhlasnou EIA není bůh ví jakou hitparádou a proto se v její přípravě ani dále nepokračuje. Na první pohled je varianta X něco, co by určitě stálo za úvahu se tím zabývat (např. potřebný geologický průzkum, chráněné složky atp.), nevím do jaké hloubky "studie proveditelnosti" šla...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od jozka »

Kdyz jsem v prosinci byl v Biline, a videl jsem to, napadla mne jedna vec... co udelat v trase stavajiciho prutahu zahloubeny tunel a stavajici komunikaci na jeho "strese". Treba je to blbost, ale neresilo se to uz (a ja to prehledl)?
the max
Příspěvky: 14
Registrován: 18.5.2014 20:35:52
Bydliště: Bílina

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od the max »

Ono to nebude tak jednoduché, oni totiž jistí lidé již mají nakoupeny pozemky pod plánovanou trasou A a tak se budou snažit, aby jiní lidé tu trasu prosadili.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Zastupitelstvo Bíliny schválilo východní variantu.
http://usti.idnes.cz/stavba-obchvatu-bi ... pravy_alhˇ
Zda to k něčemu bude je otázkou, protože to prý nevychází dnes ekonomicky...
Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Adam108 »

Vrátím se ještě k diskuzi o trasování obchvatu, která zde byla dříve vedena ;)
Ideální dlouhodobé řešení podle mého názoru v současné době není. Varianta X a jiné průtahy městem jsou řekl bych nesmyslné. V horizontu pár příštích let bych postavil dočasný východní obchvat, ale snažil bych se na něm co nejvíce ušetřit (S9,5, místo MÚK Teplické předměstí kruhák, díky volnějším sklonovým podmínkám kratší estakády atd.). Samozřejmě by se nesmělo šetřit až tak moc, že by většina řidičů jezdila dál přes město. Tento východní obchvat by po vybudování toho skutečného sloužil pro silnici II/257, která je i dnes dost vytížená.
Skutečný obchvat, který by se realizoval tak po roce 2030, poté, co by to situace v dole Bílina umožnila, by měl vést jak bylo zde už zmíněno asi tudy, normálně jako S24,5 s tunelem pod Kaňkovem.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Něco podobného bylo už navrženo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Jirka L »

Aktualizovaný leták:
I/13 Bílina, obchvat
Politické strany v zastupitelstvu města nejsou schopny se dohodnout na definitivní trase vedení silnice I/13 v prostoru Bíliny. V procesu EIA byla schválena varianta A východního obchvatu. (pův. uvedena také varianta na estakádě nad stávající silnicí I/13 v průtahu městem)
the max
Příspěvky: 14
Registrován: 18.5.2014 20:35:52
Bydliště: Bílina

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od the max »

Stále a pořád dokola. Varianta A je prostě špatná! Už vidím jak v zimě šplhají kamiony od Mostu do kopce až do nynější zahrádkářské kolonie, nehledě na vzdálenost. Věřím tomu, že to stejně střihnou přez město. Další věc, obchvat přetne silnici 257 a tím pádem už nebude možný další stavební rozvoj města jiho-východním směrem, už teď je tam několik nových stavebních parcel. Ale jak už jsem psal dříve, několik nejmenovaných osob má nakoupené pozemky zrovna po trase A a tak by je to pak asi mrzelo, kdyby byla zvolena jakákoli jiná varianta.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od vodouch2000 »

Rozumím tomu správně tak, že tato varianta definitivně pohřbí možnost mít I/13 kompletně ve 4-pruhu? V podstatě se tam na věky zakonzervuje špunt. Přiznám se, že lokalitu ani problematiku neznám, nevím jaké jsou tam intenzity apod. ...
the max
Příspěvky: 14
Registrován: 18.5.2014 20:35:52
Bydliště: Bílina

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od the max »

Mno, doprava tu je hustá od cca 6ti od rána do do cca 14ti hodin. Doprava je sice plynulá, ale je to jedno auto za druhým. Kolem 14té se objeví pravidelná zácpa, ta trvá tak do 16ti hodin, v pátek ještě mnohem déle. Auta stojí v koloně už na čtyřpruhu. Průjezd Bílinou tak trvá někdy i 20 minut. Dost řidičů si pak zrychluje průjezd Teplickou ulicí a následně přez náměstí, další ci cestu zrychlují odbočením k vlakovému nádraží a cestou kolem obchodů a gymnázia zkončí na stejném kruháku jako ti, co jedou po Teplické. Od Mostu se to objet nedá nikudy. Zkidní se to až okolo 19té.
Můj názor je ten, že zácpa vzniká zejména kvůli kamionům na kruhových objezdech. Na průjezdu městem jsou tři, stále se mluví o výstavbě čtvrtého. Problém je v tom, že kamion dojede na kruhový objezd, kde zastaví, aby mohla projet vozidla která již po objezdu jedou. Než se ale zase kamion znovu rozjede, mnohdy mu do cesty vjede další vozidlo. A tohle se opakuje na každém kruhovém objezdu. A to nemluvím o přechodech pro chodce, kde se opět musí zastavovat a rozjíždět.
Co je pak platné, že pro výjezd vozidel z města jsou dva pruhy.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Honza1 »

V Bílině stát (ŘSD) ustupuje od své varianty Východní obchvat přeložky silnice I/13 a nechává prověřit dvakrát dražší variantu navrhovanou městem Bílina - Variantu X.

Zdroj Děčínské fórum fcb: https://www.facebook.com/decinskeforum/ ... 3871949685
the max
Příspěvky: 14
Registrován: 18.5.2014 20:35:52
Bydliště: Bílina

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od the max »

3x sláva. To, že se ale nebude stavět údajně zdůvodńují tím, že se stavba nevyplatí, ale bude se prověřovat nákladnější (a rozumnější) variana X. Co teď budou dělat všichni ti, co už mají nakoupené pozemky pod budoucím obchvatem? A že jich není málo.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od kot »

Už nakupují pozemky pod variantou X... :lol:
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Jan Petzold »

Na tomhle je pozoruhodné, že občanské iniciativy požadují "obchvat" přes město a nikoli co nejdál. Čtyřpruh městem má Liberec, Vary, Děčín, Chomutov, tak co by ne Bílina.

U varianty X aspoň nehrozí, že bude málo využívaná a pěkné je i to, že I/13 bude ve čtyřpruhu od D8 až do Chomutova. Ale finančně to bude nejspíš raketa.
the max
Příspěvky: 14
Registrován: 18.5.2014 20:35:52
Bydliště: Bílina

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od the max »

Ono to není zas až tak úplně pravda. Na severní straně by měla silnice jít po estakádě přez řeku a železniční trať do prostoru 'průmyslové zóny', konkrétně na překladiště ČD, které se občas využívá při překládání štěrku z blízkého kamenolomu na vagóny. Padla by jedna stará montovaná hala. Pár set metrů by vedlo nijak a nikým nevyužívaným prostorem a následně by se silnice schovala do tunelu, který by končil na jižním konci města. Tam by to odneslo tréningové fotbalové hřiště. Ovčany ani řidiče by to nijak zvlášť nelimitovalo a pokud ano, tak rozhodně mnohem méně než doposud prosazovaná vaianta.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od kot »

Jak dlouhý tunel v té variantě X vychází ? díky
Odpovědět

Zpět na „I/13“