Holešovičky - zakopání
Holešovičky - zakopání
Bylo zveřejněno oznámení EIA na záměr "Holešovičky - zakopání, 2. etapa, tunel Holešovičky, č. akce 999402/2, Praha 8" viz http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA973.
Dosavadní diskuse k tomuto tématu byla vedena především v tématu Blanka po zprovoznění, ale vidím jako účelné tomu založit samostatné téma.
Můžete to prosím někdo rozkliknout a krátce popsat, co je obsahem, resp. proč se to jmenuje 2. etapa?
Dosavadní diskuse k tomuto tématu byla vedena především v tématu Blanka po zprovoznění, ale vidím jako účelné tomu založit samostatné téma.
Můžete to prosím někdo rozkliknout a krátce popsat, co je obsahem, resp. proč se to jmenuje 2. etapa?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Holešovičky - zakopání
Milánské stěny 2+2 ve stopě mělce pod povrchem od MFF UK nad úroveň Vychovatelny + předělaná Múk Vychovatelna, realizace po polovinách.
Re: Holešovičky - zakopání
Ještě poznámka: předpokládaný termín zahájení 2020, dokončení 2025. A navíc
Z hlediska etapy výstavby se předpokládá realizace prioritně po dokončení severozápadní části Městského okruhu, avšak v návaznosti na realizaci Libeňské spojky a Městského okruhu v úseku Balabenka – Pelc-Tyrolka, neboť tyto stavby musí zajistit dočasnou objízdnou trasu po dobu omezení dopravy v ulici V Holešovičkách.
...
Předpokládaná doba výstavby je cca 4 roky. Předpokládaná doba omezení dopravy v ulici V Holešovičkách pouze na 1+1(2) jízdní pruh činí 2 roky a 2 měsíce. Po tuto dobu lze s vysokou pravděpodobností očekávat dopravní kongesce v oblasti od ulice K Bohnicím až po Balabenku.
...
V rámci výstavby bude třeba provést velký rozsah přeložek inženýrských sítí, které jsou vedeny pod vozovkou v ulici V Holešovičkách. Některé inženýrské sítě, jako např. páteřní kanalizační stoka, bude třeba vést jinou trasou jako raženou, protože do profilu ulice V Holešovičkách se již nevejdou.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Holešovičky - zakopání
Aha, takže reálně dokončení 2050+ ...
Re: Holešovičky - zakopání
Jo taky bych řekl, že tohle je spíš pro naše syny, popřípadě vnuky.
Re: Holešovičky - zakopání
Já bych naopak řekl, že je to jedna z mála větších pražských staveb, které mají reálnou šanci na relativně brzkou realizaci. I když to "brzkou" patří do uvozovek, možná tak těch 2020 ....
Na tom, že jsou Holešovičky neúnosné a je nutné to řešit (a jinak než tunelem to nelze) panuje totiž shoda v rámci všech významnějších politických stran v Praze.
Na tom, že jsou Holešovičky neúnosné a je nutné to řešit (a jinak než tunelem to nelze) panuje totiž shoda v rámci všech významnějších politických stran v Praze.
Re: Holešovičky - zakopání
Tak na tom bude určitě panovat shoda i tady na fóru , ale nedovedu si představit realizaci před dokončením alespoň úseku MO k Balabence a na něm už taková shoda nebude a to ani nemluvím o financích. Ale určitě bych tomu dal prioritu např. před řešením magistrály u Národního muzea.Dr.Fe1 píše:.... Na tom, že jsou Holešovičky neúnosné a je nutné to řešit (a jinak než tunelem to nelze) panuje totiž shoda v rámci všech významnějších politických stran v Praze.
Re: Holešovičky - zakopání
Já si nemyslím, že dokončení MO k Balabence něčemu výrazněji pomůže. Stávající trasa mi přijde zcela v pohodě (tedy až na křižovatku s ulicí Bulovka), a jestli máme k Balabence dva nebo čtyři pruhy je celkem jedno, když to nebude mít další návaznost v podobě MO směr Jarov nebo Vysočanské radiály. Resp. ano, hotová Povltavská jako MO by pomohla dost výrazně při výstavbě tunelu v Holešovičkách, ovšem bez Libeňské spojky může mít Povltavská třeba 6+6 a auta se tam stejně z Liberecké nedostanou.
Re: Holešovičky - zakopání
Michal: Sorry, ta Libeňská spojka mi nějak vypadla , samozřejmě by taky musela být hotová.
Re: Holešovičky - zakopání
Jedině, že ta MÚK v Libni není plánovaná úplná. Některé směry půjdou přes kruhák a nějaké tam nejsou vůbec.
Re: Holešovičky - zakopání
Ale nějaké provizorium tam asi bude, jinak by tahle část MO + LS nemohla pomoci při větších omezeních V Holešovičkách, přitom v dokumentaci je zmiňována jako klíčová (viz citace v příspěvku S_M_Lomoze).
Re: Holešovičky - zakopání
Tak ona je hlavně na místě otázka, jaká bude nová podoba LS. Protože soudě podle vizualizace konečného stavu zahloubení V Holešovičkách se bude muset změnit nivelita a nejspíš i řešení múk Vychovatelna.
- Přílohy
-
- Bez_nazvu.jpg (160.24 KiB) Zobrazeno 22792 x
Re: Holešovičky - zakopání
Čim se nějak podstatně liší stav v Holešovičkách od stavu na 5. května? Snad jen že na tý Pankráci bydlí v těsnym kontaktu hafonásobně lidí. Taky zakopat?
Re: Holešovičky - zakopání
Hlavně se liší formálně "kategorií" městské komunikace do budoucna. Holešovičky patří do NKS (nadřazeného komunikačního systému) a jsou radiálou směrem na sever propojující MO směrem ven z města. Vyškrtnout radiálu vně MO na sever prakticky moc nejde, takže se hledá do budoucna nějaké řešení.
5. května už formálně nepatří podle mne do NKS a vede od MO do centra, takže tam se bude přešlapovat na místě.
5. května už formálně nepatří podle mne do NKS a vede od MO do centra, takže tam se bude přešlapovat na místě.
Re: Holešovičky - zakopání
Chápu, že zakopat je super pro všechny projektanty, stavitele atd..nicméně řešit realizaci 2050 je k ničemu.
Z hlediska přínosu, nákladů a času nám brutálně pro mnoho míst v ČR chybí modulární systém umožňující zastřešení/ povrchové zatunelování krátkých úseků komunikací, v komplexu s tichým asfaltem atd efektivní a rychlé.
Ovšem s technologií 21 století aby to nevypadalo jako na Slánské.
Plus samozřejmě je třeba přivázat jednu ruku současným projektantům za záda, aby to nedopadlo jako vyústění tunelu na Patočkově.
Někde jsem viděl to vyústění po zásahu pár skutečných architektů a designerů, vypadalo to super za v podstatě jednotky mln CZK. A to už se jen snažili nějak vypořádt s existujíci situací, takže moc na výběr neměli.
Z hlediska přínosu, nákladů a času nám brutálně pro mnoho míst v ČR chybí modulární systém umožňující zastřešení/ povrchové zatunelování krátkých úseků komunikací, v komplexu s tichým asfaltem atd efektivní a rychlé.
Ovšem s technologií 21 století aby to nevypadalo jako na Slánské.
Plus samozřejmě je třeba přivázat jednu ruku současným projektantům za záda, aby to nedopadlo jako vyústění tunelu na Patočkově.
Někde jsem viděl to vyústění po zásahu pár skutečných architektů a designerů, vypadalo to super za v podstatě jednotky mln CZK. A to už se jen snažili nějak vypořádt s existujíci situací, takže moc na výběr neměli.
Re: Holešovičky - zakopání
dvs: dík za info.
S tim řešenim to bude stejnej problém jako s protihlukovkama a hnusnejma zastávkama a nádražíma na dráze. Projektujou to čirý technokrati (silničáři/kolejáři) na míru dopravní technologii, kterou znaj dobře, ale už se jim to nedaří moc udělat taky "pro lidi" který to budou využívat nebo tam vedle bydlej a musej na to koukat. Maximálně si na tu "obálku" občas najmou Kotase, což je taky katastrofa .. chtělo by to víc mezioborovýho přístupu.
S tim řešenim to bude stejnej problém jako s protihlukovkama a hnusnejma zastávkama a nádražíma na dráze. Projektujou to čirý technokrati (silničáři/kolejáři) na míru dopravní technologii, kterou znaj dobře, ale už se jim to nedaří moc udělat taky "pro lidi" který to budou využívat nebo tam vedle bydlej a musej na to koukat. Maximálně si na tu "obálku" občas najmou Kotase, což je taky katastrofa .. chtělo by to víc mezioborovýho přístupu.
Re: Holešovičky - zakopání
V civilizovaném světě se na spoustu zakázek typu stanice metra, nádraží, urbanistické řešení vyústění apod. vypisují otevřené architektonické soutěže.
Re: Holešovičky - zakopání
Tohle řešení je až výsledkem dlouhodobého tlaku paní Šenarové a spol. Praha se dlouhá léta jakémukoliv řešení situace ulice V Holešovičkách bůh ví proč bránila a s žádnou severní radiálou nepočítala. Přitom je to tam opravdu neúnosné, na ulici neslyšíte vlastního slova.musklin píše:Chápu, že zakopat je super pro všechny projektanty, stavitele atd..nicméně řešit realizaci 2050 je k ničemu.
Teprve v posledních letech byly zpracovávány nejrůznější studie na možná trasování eventuálních tunelů a tunel v trase současného vedení z toho vyšel nejlépe.
Re: Holešovičky - zakopání
To podmínění výstavbou MO po Balabenku a Libeňské spojky to skutečně odsouvá na neurčito...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Holešovičky - zakopání
Na druhou stranu je to určitý /zatím nijak velký/ tlak na pokračování výstavby MO po otevření Blanky...
Re: Holešovičky - zakopání
Strach z tunelu Blanka. V Praze kvůli němu chtějí zahloubit celou ulici
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ulici.html
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ulici.html
Re: Holešovičky - zakopání
Nu tak proč ne. Například v Bruseli je zahloubených ulic nepočítaně, a dopravní smysl to jednozančně má... tak proč ne v Praze....
Nicméně racionálně viděno, ulice v Holešovičkách je fakt hlučný problém. Nedávno jsem byl v nemocnici na Bulovce, parkoval ve vilové čtvrti a hluk je tam (samozřejmě bez měření a zcela subjektivně) dosti velký. Ale obávám se, že v rámci intravilánu Prahy jsou stavby s větší prioritou (Balabenka - Šterboholy, Zlíchov - Stodůlky, Povltavská, nějaký ten kus Břevnovské radiály, atd....)
Nicméně racionálně viděno, ulice v Holešovičkách je fakt hlučný problém. Nedávno jsem byl v nemocnici na Bulovce, parkoval ve vilové čtvrti a hluk je tam (samozřejmě bez měření a zcela subjektivně) dosti velký. Ale obávám se, že v rámci intravilánu Prahy jsou stavby s větší prioritou (Balabenka - Šterboholy, Zlíchov - Stodůlky, Povltavská, nějaký ten kus Břevnovské radiály, atd....)
Re: Holešovičky - zakopání
Radnice vypadá, že to opravdu chce. Viz http://www.praha8.cz/Praha-8-zada-urych ... unelu.html
Re: Holešovičky - zakopání
Tato stavba má nyní asi největšší politickou podporu ze všech významnějších pražských staveb. Bylo by prima, kdyby se to opravdu pohlo k brzké realizaci.
Re: Holešovičky - zakopání
Já bych tak moc nejásl. Jednoznačným důsledkem bude, že v této části Prahy se již nepostaví ani metr MO.