II/380 Brno - Hodonin

Odpovědět
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Veronss »

Silnice druhe tridy II/380 Brno - Turany - Moutnice - Cejc - Hodonin

co rikate na tuhle silnici?? Podle me vysoce frekventovany tah (aspon v blizkosti Brna a Cejce) v naprosto katastrofalnim stavu.. Neplanuje se nejaka rekonstrukce, nejake info... ??
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od JirkaS »

Veronss píše:Silnice druhe tridy II/380 Brno - Turany - Moutnice - Cejc - Hodonin

co rikate na tuhle silnici?? Podle me vysoce frekventovany tah (aspon v blizkosti Brna a Cejce) v naprosto katastrofalnim stavu.. Neplanuje se nejaka rekonstrukce, nejake info... ??
Kdysi to bývala I/51, ale koncem 90. let ze systému vypadla, náhradou do Hodonína má být D2+I/55. Tím, že je to II, tak přešla na kraj a kraje se sotva zmůžou na běžnou údržbu, natož rekonstrukci dlouhého úseku.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Lenny »

Kraj má tendenci ji zase přeměnit na I/51.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od František2 »

Nevěřte tomu, že převedení II/380 zpět na I/51 této silnici nějak významně pomůže. Podívejte se jak vypadá I/23 v porovnání s krajskými silnicemi v okolí Třebíče, které se masivně opravují!
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od kik »

Silnice II. tridy patri pod kraj, silnice I. tridy pod RSD. Tahle silnice je misty v dost zbesilem stavu, hlavne za Brnem. Tam by to chtelo postavit obchvaty, ale na to asi nebudou penize. Vubec je na ty silnici znat, ze se tam provadi - kdyz se uz provadi - pouze zakladni udrzba. I kdyz circa pred mesicem byla pred Telnici silnice uzavrena a jezdilo se pres Sokolnici.
Podle meho nazoru prevedeni zpet na silnici I. tridy by situaci nic neresilo, mozna by to soucasny stav jeste zhorsilo. I kdyz nikdy nerikej nikdy.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Veronss »

pokud by silnice mela povysit o tridu vys a prejit pod RSD, tak si myslim, ze na opravy by se necekalo dlouho.. pac takhle deravou silnice najdete malo kde..
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Thomas »

Nemyslím si, že by "povýšešní" tohoto tahu k něčemu vedlo - I. tř. je pro dálkovou dopravu a většina lidí na trase Brno - Hodonín skutečně jezdí po D2 (od rozdělení federace poloprázdné) a I/55 (vzhledem k parametrům s průměrnou rychlostí 90km/h i za kamionem). Pro trasu Brno - Hodonín ji využívají asi už jen "kochači" jako já. Údržbě to taky nepomůže, anvíc by potřebovala vyřešit hodně závad. Tahle silnice má hlavně význam jako předměstský tah z Brna.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Diaľničiar »

Včera jsem se tudy projel. Cíl cesty: Brno (výstava nábytku a spol.).
Hodonín. Hned za mostem za Moravou, Policie ČR odstavila Slováka z Komárna. Cesta Hodonínem v pohodě, průtah se mi líbil, i pozdější provedení v 2+2 městem. Rovněž i obch. zóna atd. Kvalita silnice přes Hodonín je opravdu dobrá. Hned za Hodonínem jsem byl v šoku. Silnice na pohled snad 5x proplátána, bez výtluků, ovšem povrch opravdu nadhazoval. Dokonce jsem raději zpomalil pod 70 km/h. Když jsem si říkal, že jsem měl raději jet po D2 nastala změna v podobě nového povrchu. A musím konstatovat, že z celé trasy tohle byl nejhorší úsek. Co dodat, byla sobota, provoz byl slabší, i když čím blíž k Brnu tím to houstlo. Trasu silnice kopíruje železnice, zaregistroval jsem 3 přechody přes silnici, které jsou třeba na slovenské poměry v opravdu ve skvělém provozním stavu. Guma sedí snad 100% na silnici mezi koleji. I když za Hodonínem bylo nutno zpomalit vzhledem ke změně straně z pohledu silnice/železnice. Silnice je místy ovšem dost úzká. Jelo několik kamionů a pokaždé bylo nutno zpomalit pod 90 km/h, aby bylo možné projet dál. Některé úseky jsou opravdu jako housenková dráha, špatná jsou omezení na 70 km/h zrovna v těch nejhorších úsecích kvůli křižovatkám, tohle rozhodně by bylo lepší dostavět odbáčecí pruhy. Brzdit a zpomalovat pod kopcem nebo na něm není zrovna moc ideální stav. Silnice po celý čas byla v dobrém nebo otřesním stavu. Kromě toho, že má spoustu zatáček, někde je dosti úzká, hodně změn ve klesání/stoupání, je zde hodně obcí, člověk se rozjede a pak hned aby zas brzdil. Je to řekl bych spíš horší silnice II. třídy: pro své parametry. Po cestě zpátky v obci Kašnice jsem dostal i pokutu za rychlost. Je to zcela moje chyba. Je to zvláštní oběc, po cestě do Brna jsem si říkal, že celá obec je do kopce, pak zpátky ovšem opravdu jsem brzdil, první měřič ukázal 47 km/h, ovšem jak si člověk jede dál, auto zrychlí a je to tady ... nebyl jsem sám a pokutu jsem zaplatil bez problému. Aby teho nebylo málo, i slovenská policie předvedla, jak se má správně „pomáhať a chrániť“, protože v bývalých objektech na hranicích Hodonín – Holíč, je snížená rychlost na 70 a pak i na 60 km/h. Nikde nic, široká silnice ... až těsně po přiblížení zjistíte že za objektem je auto a radar s dohledem ještě k mostu nad Moravou ... já zastaven nebyl, jel jsem 60 km/h, protože to tady znám, ... je to tedy zřejme nevyhnutnost, měřit na strmých kopcích nebo na území nikoho ... byla to změna oproti dálnici, po které jsem jel nepočítaně. Snad ještě doplním: po celé silnici II/380 jsem jel do 92 km/h, co jsem si nastavil v tempomatu, ale jak říkám v obcích jsem jel mezi 45 a 55 dle situace. Jenom ty Kašnice ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od kik »

Jel jsem tou silnici pred par lety z Brna do Mutenic a opravdu dopravne nejhorsi byl prujezd Turany, dal to vice mene uz slo. Misty, zejmena kolem Cejce to byla luxusni siroka silnice ve velmi dobrem stavu, jinde to bylo o moc horsi. Obavam se ale, ze snaha o prevedeni zpet do kategorie I. tridy nema sanci na uspech, dnes je to opravdu jenom a jenom silnice II. tridy vzhledem ke stavu a urovni provozu.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jsem zas upřednostnil tento tah namísto D2 a musím konstatovat, že až na to že žádná policie nikde nebyla se vlastně nic zásadního nezměnilo oproti stavu, který jsem psal v roce 2012. Bohužel, od Hodonína směr Brno hned vedle těch zahrádek je cestování naprosto katastrofální. A zrovna tam probíhala oprava, bohužel kamínky to odstřeluje hezky, MPR již tam je i formálně na 70 km/h. Škoda, široké krásné, jen celková kvalita bídná a vzhledem k těmto opravám výtluků se letos nebude dělat zase nic. Jsem opravdu zvědavej, kdy na to kraj vlítne. Jinak doprava byla plynulá, až na omezení na 50-70 km/h, kde tu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek hned za Hodonínem (směr Brno) je v rekonstrukci. Nebylo kdy udělat fotky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
tade295
Příspěvky: 6
Registrován: 3.5.2020 11:37:40

Re: II/380 Brno - Hodonin

Příspěvek od tade295 »

Shrnutí aktuálního stavu:

- v 2019 dokončena celková rekonstrukce v úseku Terezín-Čejč,
- 06/2020 zahájeno stavební řízení na rekonstrukci v úseku Hovorany-Mutěnice,
- 07/2020 zahájena výstavba okružní křižovatky II/380 a II/422, Hovorany (stavba prováděna v rámci rekonstrukce II/422 Svatobořice-Hovorany),
- v různých stupních přípravy jsou rekonstrukce v úsecích Telnice-Moutnice; Klobouky-Kašnice-Krumvíř-Terezín; Mutěnice-Hodonín (zde možné zahájení v 2021).
Odpovědět

Zpět na „Jihomoravský kraj“