I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Re: Trasování - sever
Tak jsem se v tom ještě chvíli hrabal a není to tak jednoduché - něco je obcí, něco státu, (zřejmě) stavební objekty patří kraji, dost nemá zápis v listu vlastnictví a tu a tam je něco soukromých osob (u Kuřimi jsem narazil i na jednu exekuci, pokud jsem se ovšem nepřepsal v čísle). Vydržel jsem to někam k Opatovicím, co jsem cvičně koukal dál na sever, tak tam už je to chaos.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Trasování - sever
Něco málo k pozemkům.
Veškeré manipulace s pozemky v období 1939- 1943 jsou uloženy v Moravském zemském archivu a v Národním archivu v Praze. Dají se tam dohledat i výkupy pozemků, které jsou dnes v soukromých rukou. Někteří toto zpochybňují ,ale co je psáno to je dáno. Od bývalé protektorátní hranice na sever se na výkupy vztahoval německý zákon. Něco málo je v Berlíně. Vzhledem ke kotrmelcům po roce 1945 bych to, ale nepovažoval za relevantní. Hodnota pozemků v okolí Chornice nebo Trnávky je minimální.
Jen pro zajímavost - koukněte se před velký násep u Bačova(ve směru do Brna). Tam je třeba velký plac, kde měla stát odpočívka, hotel, cestmistrovství. Nějak se nám ty pozemky rozkutálely............
Veškeré manipulace s pozemky v období 1939- 1943 jsou uloženy v Moravském zemském archivu a v Národním archivu v Praze. Dají se tam dohledat i výkupy pozemků, které jsou dnes v soukromých rukou. Někteří toto zpochybňují ,ale co je psáno to je dáno. Od bývalé protektorátní hranice na sever se na výkupy vztahoval německý zákon. Něco málo je v Berlíně. Vzhledem ke kotrmelcům po roce 1945 bych to, ale nepovažoval za relevantní. Hodnota pozemků v okolí Chornice nebo Trnávky je minimální.
Jen pro zajímavost - koukněte se před velký násep u Bačova(ve směru do Brna). Tam je třeba velký plac, kde měla stát odpočívka, hotel, cestmistrovství. Nějak se nám ty pozemky rozkutálely............
Re: Trasování - sever
Tak jsem koukal na klimatické mapy a Boskovickou brázdou to není vůbec špatná varianta.
Území západně od I/43 se vyhnout v zimě radši obloukem....
Pokud se postaví tunely pod Hřebečským hřbetem co nejvíce u paty, a ne někde pod vrcholem jako dnešní Hřebečský tunel tak to bude spolehlivější cesta na Moravu než pře Vysočinu.
Až mne to samotného překvapilo, že bude na klimatických mapách ta Boskovická brázda tak patrná. Možná, že i německá armáda hledala cestu, kde by se nemusela brodit závějemi.
zdroje:
Ukázky z atlasu podnebí: http://www.chmi.cz/meteo/ok/atlas/uvod.html
mapa teplota vzduchu - počet ledových dnů
mapa Sníh - Průměrný sezónní počet dní se sněžením
mapa Sníh - Datum první sněhové pokrývky
Normály ročních srážkových úhrnů http://www.chmi.cz/meteo/ok/nsrz6190.jpg
Mapa sněhových oblastí dle normy ČSN 73 00 35 ("zatížení střech")
http://www.snihnastrese.cz/new_window_i ... a-nova.jpg
historické cesty: http://www.oahshb.cz/staremapy/m1742.htm
Území západně od I/43 se vyhnout v zimě radši obloukem....
Pokud se postaví tunely pod Hřebečským hřbetem co nejvíce u paty, a ne někde pod vrcholem jako dnešní Hřebečský tunel tak to bude spolehlivější cesta na Moravu než pře Vysočinu.
Až mne to samotného překvapilo, že bude na klimatických mapách ta Boskovická brázda tak patrná. Možná, že i německá armáda hledala cestu, kde by se nemusela brodit závějemi.
zdroje:
Ukázky z atlasu podnebí: http://www.chmi.cz/meteo/ok/atlas/uvod.html
mapa teplota vzduchu - počet ledových dnů
mapa Sníh - Průměrný sezónní počet dní se sněžením
mapa Sníh - Datum první sněhové pokrývky
Normály ročních srážkových úhrnů http://www.chmi.cz/meteo/ok/nsrz6190.jpg
Mapa sněhových oblastí dle normy ČSN 73 00 35 ("zatížení střech")
http://www.snihnastrese.cz/new_window_i ... a-nova.jpg
historické cesty: http://www.oahshb.cz/staremapy/m1742.htm
Re: Trasování - sever
Našel jsem jeden starší vtipný článek:
Spory o trasu R43
Kdyby byla pravda, co se v něm píše, tak myslím není co řešit
Spory o trasu R43
Kdyby byla pravda, co se v něm píše, tak myslím není co řešit
Pozemky jsou vykoupené a územní plán schválený... Rychlostní silnice by se měla stavět v letech 2014 až 2017. Stát má kolem sto milionů korun.
Re: Trasování - sever
Sto milionů? A nemohla by ta firma za podobný peníz dostavět celou Českou dálniční síť?andy píše:Našel jsem jeden starší vtipný článek:
Spory o trasu R43
Kdyby byla pravda, co se v něm píše, tak myslím není co řešit
Pozemky jsou vykoupené a územní plán schválený... Rychlostní silnice by se měla stavět v letech 2014 až 2017. Stát má kolem sto milionů korun.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trasování - sever
To je stejne neuveritelny. Jim se argumenty o prodlouzeni trasy jednou hodi a jindy zase ne.
R43 na sever od Svitavky je v tomto ohledu temer presny protipol R35 na sever od Jicina. Posudte sami:
R43 - navrzena pruchozi trasou, snad vsichni mistni se vzacne shoduji v tom, ze ji tam chteji; jen kvuli argumentu prodlouzeni trasy ji vsak MZP povazuje za neekologickou a navrhuje ji do vyznamne nepruchozi trasy (jak ekologicky, tak technicky a v neposledni rade i kvuli ocekavanemu odporu mistnich)
R35 - navrzena logickou nicmene nepruchozi trasou z hlediska predevsim krajinarskeho; MZP ji kvuli tomu navrhuje do jine - udajne vice pruchozi - trasy, ktera ji vsak prodlouzi (coz tady v tomto pripade asi nevadi)
Nejak mi tuhle logiku hlava nebere...
Re: Trasování - sever
Třeba je to tim, že provoz na trase Sobotka-Jičín slibuje lepší vytížení než provoz Boskovice-Jevíčko. Těžko jednotlivou trasu hodnotit v kontextu sítě jako solitér.
A ty jednotlivý obce na trase I/43 budou mít časem obchvaty tak jako tak, protože budou ucpaný i lokální dopravou, čili "dlouhá padesátka" taky neni argument nafurt. Aspoň doufám .. ostatně proč by se jinak stavěly třeba Holice, když tam bude jednou kousek na R35?
A ty jednotlivý obce na trase I/43 budou mít časem obchvaty tak jako tak, protože budou ucpaný i lokální dopravou, čili "dlouhá padesátka" taky neni argument nafurt. Aspoň doufám .. ostatně proč by se jinak stavěly třeba Holice, když tam bude jednou kousek na R35?
Re: Trasování - sever
Já si myslím, že by bylo třeba říct, co vlastně chceme postavit. Jestli A88 Vratislav-Brno-Vídeň, nebo R43 jako spojku mezi R35 a Brnem - tedy hlavně pro vnitrostátní a místní provoz.
Pokud chceme R43, tak by asi bylo vhodnější hledat trasu podél současné I/43.
Pokud chceme A88, tak je současná trasa ideální, ta zajížďka se z hlediska celé sítě moc neprojeví, navíc se bude týkat jen jednoho z možných směrů.
Ovšem pak je třeba to říct nahlas a neobelhávat zároveň Brno, že je to jen silnice místního významu, tedy taková prodloužená radiála pro dojíždění do Brna. Pokud chceme A88 (a řekl bych, že většina ze zdejšího fóra spíše ano), je potřeba už předem mít rozumně vyřešené křížení s D1 a propojení s R52 a počítat s intenzitami provozu, které takováto tranzitní trasa může přinést. Současný stav je takový polovičatý, díky čemuž ti, kteří se bojí následků v Troubsku, blokují radši celou R43 a R52 a protistrana to zase zkouší uhrát salámovou metodou.
Pokud chceme R43, tak by asi bylo vhodnější hledat trasu podél současné I/43.
Pokud chceme A88, tak je současná trasa ideální, ta zajížďka se z hlediska celé sítě moc neprojeví, navíc se bude týkat jen jednoho z možných směrů.
Ovšem pak je třeba to říct nahlas a neobelhávat zároveň Brno, že je to jen silnice místního významu, tedy taková prodloužená radiála pro dojíždění do Brna. Pokud chceme A88 (a řekl bych, že většina ze zdejšího fóra spíše ano), je potřeba už předem mít rozumně vyřešené křížení s D1 a propojení s R52 a počítat s intenzitami provozu, které takováto tranzitní trasa může přinést. Současný stav je takový polovičatý, díky čemuž ti, kteří se bojí následků v Troubsku, blokují radši celou R43 a R52 a protistrana to zase zkouší uhrát salámovou metodou.
Re: Trasování - sever
S tímto bych nesouhlasil. R43 je stavěna jako spojka mezi Brnem a R35, není nikde řečeno, že to zrovna musí být spojka pro provoz HK - Brno, a né pro provoz Brno - Jeseníky. Sice je to intuitivně dáno, ale to je tak vše.
Jestli se někdy bude stavět protažení až do Polska tak to rozhodně nebude dříve než za 20 a více let. Což je za dobou stanovující výhledovou intenzitu. Pro současný stav je to nedůležité.
Jestli se někdy bude stavět protažení až do Polska tak to rozhodně nebude dříve než za 20 a více let. Což je za dobou stanovující výhledovou intenzitu. Pro současný stav je to nedůležité.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Trasování - sever
Jonasi, v tom uzkym udoli mezi Svitavkou a Brezovou se ty obchvaty budou stavet hodne tezko. Mozna tak obchvat Svitav bude celkem bez problemu, protoze povede 'relativne' snadnym terenem vedle zel. trati, ale to je tak vsechno. Budme aspon radi, ze se pred rokem 89 dobudoval prutah Letovicemi, protoze dneska by to byl urcite beh na hodne dlouhou trat.jonáš píše:Třeba je to tim, že provoz na trase Sobotka-Jičín slibuje lepší vytížení než provoz Boskovice-Jevíčko. Těžko jednotlivou trasu hodnotit v kontextu sítě jako solitér.
A ty jednotlivý obce na trase I/43 budou mít časem obchvaty tak jako tak, protože budou ucpaný i lokální dopravou, čili "dlouhá padesátka" taky neni argument nafurt. Aspoň doufám .. ostatně proč by se jinak stavěly třeba Holice, když tam bude jednou kousek na R35?
RSD chysta na stavajici I/43 urcite stavby - krome jineho se ma opravit a presmerova usek Sebranice - Svitavka a pak opravit usek Letovice - Rozhrani. Ale nevim presne, kdy se to ma realizovat. Krome jineho by se mela opravit cast useku mezi Sebranicemi a Cernou Horou, tady by se mela silnice rozsirit.
Re: Trasování - sever
Tyto stavby jsou strucne popsany zde http://www.silnicenamorave.cz/ a podrobneji (k nekterym) viz dokumentace EIA na webu.kik píše:RSD chysta na stavajici I/43 urcite stavby - krome jineho se ma opravit a presmerova usek Sebranice - Svitavka a pak opravit usek Letovice - Rozhrani. Ale nevim presne, kdy se to ma realizovat. Krome jineho by se mela opravit cast useku mezi Sebranicemi a Cernou Horou, tady by se mela silnice rozsirit.
Re: Trasování - sever
Já myslim, že úvahy o finální variantě vedení R43 bude lepší nechat na projektantech, kteří si určitě zpracují komplexní analýzu, která posoudí jednotlivé výhody a nevýhody variant.
Můžeme se tady donekonečna dohadovat - někdo by upřednostňoval využití stávajících konstrukcí postavených za války a jiný zase kratší variantu blíž Svitavám. Oba pohledy jsou logické, racionální a správné, jde jen o to, vybrat ten "správnější". Já sám v tom vůbec nemám jasno. Na jednu stranu si uvědomuju, že stávajícího tělesa by byla při nevyužití škoda (škoda materiálu i lidské práce nasazených za války) a stavba v původní variantě by mohla být o dost levnější. Na druhou stranu chápu i ty argumenty, že sanace starých konstrukcí by mohla výhodnost původní varianty citelně snížit, že vedení v původní trase Wroclaw-Wien je pro českou dálniční síť nepraktické a dálnice by de facto vedla "nikam" (myslím, že směr Brno-Jeseníky nebude zase až takový trhák...). Zkrátka, obě varianty by měly zůstat v úvaze, žádná z nich by neměla být předem opomíjena, dokud nebude vyhotovena komplexní hloubková analýza, která obě varianty prověří z hlediska finančního, dopravního, konstrukčního, geografického, územně plánovacího apod.
Můžeme se tady donekonečna dohadovat - někdo by upřednostňoval využití stávajících konstrukcí postavených za války a jiný zase kratší variantu blíž Svitavám. Oba pohledy jsou logické, racionální a správné, jde jen o to, vybrat ten "správnější". Já sám v tom vůbec nemám jasno. Na jednu stranu si uvědomuju, že stávajícího tělesa by byla při nevyužití škoda (škoda materiálu i lidské práce nasazených za války) a stavba v původní variantě by mohla být o dost levnější. Na druhou stranu chápu i ty argumenty, že sanace starých konstrukcí by mohla výhodnost původní varianty citelně snížit, že vedení v původní trase Wroclaw-Wien je pro českou dálniční síť nepraktické a dálnice by de facto vedla "nikam" (myslím, že směr Brno-Jeseníky nebude zase až takový trhák...). Zkrátka, obě varianty by měly zůstat v úvaze, žádná z nich by neměla být předem opomíjena, dokud nebude vyhotovena komplexní hloubková analýza, která obě varianty prověří z hlediska finančního, dopravního, konstrukčního, geografického, územně plánovacího apod.
Re: Trasování - sever
Já v tom vcelku jasno mám, v současné trase I/43 se připravuje vícero přeložek, některé úseky už jsou slušně upravené na parametry moderní I.třídy. Takováto silnice bude v nadcházejících letech dostačovat. Až intenzity porostou, dostaví se R43 v trase původní a stará silnice zůstane i jako kvalitní náhradní komunikace.
Re: Trasování - sever
Přesně tak. Hlavně ale v tomhle finančním průšvihu nemůže být o stavbě R43 jako celku (a jedině tak, spolu s R35 má význam) ani řeč. Je to opravdu jedna z nejméně potřebných staveb na současné páteřní síti.mapman píše:Já v tom vcelku jasno mám, v současné trase I/43 se připravuje vícero přeložek, některé úseky už jsou slušně upravené na parametry moderní I.třídy. Takováto silnice bude v nadcházejících letech dostačovat. Až intenzity porostou, dostaví se R43 v trase původní a stará silnice zůstane i jako kvalitní náhradní komunikace.
Postupné odstraňování dílčích závad na I/43 může probíhat a bude na dlouhá dostačující. K případné optimalizaci I/43 se prosím přesuňme do příslušného fóra.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Trasování - sever
S tímto bych nesouhlasil. R43 je potřebná v úseku D1 - Svitávka, v tomto úseku nebo minimálně v úseku Kuřim - Svitávka by rozhodně zlepšila současný stav a zabránila celé řadě dopravních nehod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Trasování - sever
To Lenny: Ano, tohle jsem myslel hlavně ve vztahu k severní části. I když bohužel asi ani na tu jížní, která sama tvoří vlastně jen část obchvatu Brna (bez přímé vazby na R52 a na sever kamkoliv...), nebude příliš tlaku si myslím.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Trasování - sever
Už dnes tam jsou intenzity na výstavbu čtyřpruhu. Ale chápu, že existují potřebnější stavby a rovněž proces přípravy není u konce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Trasování - sever
Tak, tak, řeč byla o té severní části od Svitávky na sever. Úsek od Troubska po Černou horu by měl být jednou z priorit výstavby (když už máme D47 a jižní část R1 hotovou) - vedle R35, D3 a zbytku R1.martini píše:To Lenny: Ano, tohle jsem myslel hlavně ve vztahu k severní části. I když bohužel asi ani na tu jížní, která sama tvoří vlastně jen část obchvatu Brna (bez přímé vazby na R52 a na sever kamkoliv...), nebude příliš tlaku si myslím.
Re: Trasování - sever
Určitě bych úsek Kuřim-Svitávka postavil co nejdřív. Argumentovat tím, že se zde pak zvýší provoz je zcela na nic. Čekat na dobu, kdy u nás postavíme 70 km dálnice v kuse je tak trochu čekání na Godota. A kdo okolo Brna jezdí, tak mi potvrdí, že situace v Lipůvce, ale i Kuřimi, která potřebuje obchvat jako sůl a to ani na I/43 neleží, je hrozná. Rozhodně bych v tomto úseku nevymýšlel nějaké nové varianty, ta současná ve stopě A88 mi přijde vcelku bezproblémová. Jinak u zbývajících úseků je pravda, že tam to zrovna není nejlepší. Na sever od Mor.Třebové podle mě hodně chybí pokračování do Polska. Kdyby se postavilo a R43 by byla brána jako tranzitní komunikace Rakousko-Polsko, nepřemýšlelo by se tolik o tom, že je to tudy dál do Hradce. Osobně by se mi líbila dálnice Wroclaw-Klodzko a odtud dvě pěkné jedničky do ČR. Klidně i třípruhové. Jenže když se už plánuje D11 přes Trutnov tak nemá moc cenu to nějak vymýšlet..I když mě osobně by přišlo takovéto řešení vhodné. A co se týče jihu, tak tam si myslím, že díky VMO Dobrovského se dá nějaký čas žít i bez obchvatu, protože jeden úsek zas tolik tranzit stejně nezvýší. Takže pokud by Bystrc a Troubsko protestovali, tak bych kvůli tomu rozhodně neodkládal stavbu Kuřim-Svitávka.
Re: Trasování - sever
Tu je můj návrh R43 Kuřim-Svitavy-hranice s PL.
Re: Trasování - sever
V územním plánu VÚC Brněnské sídelní aglomerace ze září 1985 je zajímavá tato část:
str. 109 píše: V souvislosti se záměrem FMD na aktualizaci dálniční sítě ČSSR bylo navrženo ve studii Terplanu Praha 1983 přeřazení plánovaných dálnic D 43 Brno - Svitavy a D 35 Hradec Králové - Olomouc do kategorie silnic pro motorová vozidla. Trasa D 35 je odlišná od trasy R 35 (Hradec Králové - Litomyšl - Moravská Třebová - Mohelnice - Olomouc), takže neumožňuje dřívější plánované připojení R 43 u Jevíčka. Připojení na R 35 je reálné až u Moravské Třebové, což je dopravně nevýhodné jak pro Svitavy, tak pro směr Hradec Králové - Brno, neboť prodlužuje trasu asi o 15 km. Ve studii bylo navrženo pro výhledovou čtyřpruhovou komunikaci územně chránit trasa u Sebranice - Letovice - Svitavy a pro současný provoz zkapacitnit dnešní silnici č. 43 ve stejném úseku, omezovanou četnými hrubými dopravními závadami, jejichž příčiny jsou ve stísněných poměrech v údolí Svitavy. V tomto případě by došlo k novému záboru ZPF v plném rozsahu trasy Sebranice - Letovice - Svitavy a navíc vážně narušeny rozvojové možnosti města Letovic.
Proto byla přijata při projednávání územního plánu Brněnské sídelní regionální aglomerace následující koncepce. Pro stísněnost údolí Svitavy v úseku Svitávka - Letovice (dvojkolejná trať ČSD připravována pro elektrifikaci, řeka Svitava, silnice I/43, dva vodárenské přivaděče z Březové pro Brno, osídlení a intenzivní zemědělská výroba - včetně příslušné technické infrastruktury) a zejména vzhledem k ochraně ZPF zakotvit v územním plánu výhledovou realizaci D 43 (respektive R 43) v trase již rozestavěné dálnice Sebranice - Jevíčko - Mor. Třebová (dostavba po r. 2000).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Trasování - sever
To jsi namaloval tak, že mezi stávající I/43 a trasou "Hitlerovy dálnice" by R43 musela jít střídavě tunely a estakádami a navíc přes přírodní rezervaci.R-13 píše:Tu je můj návrh R43 Kuřim-Svitavy-hranice s PL.
Re: Trasování - sever
To Lenny: Škoda, že k tomu není mapa, to vedení by mě vážně zajímalo, ani nevím, jestli se počítalo s napojením na R35 na západ či východ od Svitav?
Re: Trasování - sever
Mapě k ÚP VÚC BSRA je pouze toto. Nevím, jestli se někde dochovala nějaká studie trasy D43 podél I/43. To bohužel, je na delší pátrání s nejistým výsledkem.
- Přílohy
-
- upvuc_bsra.jpg (301.83 KiB) Zobrazeno 16049 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Trasování - sever
Díky. Nedělá se kvůli novému posouzení variant v údolí Svitavy i nová EIA na tý severní úseky?