Menší silniční stavby v Brně

VMO a jiné
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Marty »

Obchvat? Silničářům chybí souhlas majitelů
Autor: Petr Jeřábek | Zdroj: brnensky.denik.cz

O krok blíž a přesto daleko. Tak lze vystihnout současné přípravy ke stavbě obchvatu brněnské Slatiny. Silničáři už sice požádali o nutné posouzení vlivu stavby na životní prostředí, stále ale nemají potřebné pozemky. Stavět chtějí za necelé dva roky. „Zjišťovací řízení o ekologických vlivech jsme zahájili. Je to nutná podmínka pro zisk územního rozhodnutí," potvrdil Brněnskému deníku Rovnost ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar. Zároveň upozornil, že dobrozdání ekologů není jediná podmínka. „Stejně tak musíme mít souhlasy vlastníků příslušných pozemků. Jednali jsme s nimi před třemi měsíci, ale stále nesouhlasí. Proto ve vyjednávání dál pokračujeme," informoval Zouhar. Slatinský obchvat má ulevit této městské části od tisícovek aut, která tamtudy denně projíždějí. Začínat bude ve Šlapanické ulici u mostu přes dálnici D1 a po poli zamíří směrem ke křižovatce Hviezdoslavovy a Bedřichovické ulice. Podle místních je stavba naprosto nutná. „Aut tu jezdí strašně moc. A když se něco stane na dálnici, tak hlavní ulice u nás prakticky ucpou," vadí třeba Evě Pokorné. Současný stav nevyhovuje ani lidem, kteří do Brna přijíždějí z měst a vesnic v jeho okolí. „Silnice od Šlapanic je označená jako vedlejší. U kostela ve Slatině tak trolejbus ve špičce čeká klidně i deset minut. Až k Řípské se jen posunuje a nabírá zpoždění," vadí Josefu Svobodovi. Problémy v křižovatce, které má obchvat odstranit, potvrdila i mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. „U kostela ve Slatině skutečně trolejbusy musejí čekat. Přejeme si alespoň umístění semaforu," podotkla mluvčí. Slatinský starosta Jiří Ides problémy lidí z městské části potvrzuje. „S dopravou se to u nás stále zhoršuje. Zahlcený je i tah z Tuřan na Líšeň, který přes Slatinu vede. Ráno a odpoledne na silnici auta prostě stojí a trpí tím místní. Skoro už nejde ani přejít z jedné strany silnice na druhou. Navíc má těsně za hranicí Slatiny, v Podolí, vyrůst obchodní centrum. To je bez obchvatu vyloučené. Vítám proto zahájení řízení jako určitý posun," tvrdí starosta.Jednání s majiteli pozemků, kterého se jako zástupce městské části účastní, je podle něj velmi složité. „Mají o ceně představy, které se vymykají realitě. Pokud svolí k prodeji, tak chtějí udat celý pás pole, ne jen část potřebnou pro stavbu," upozornil Ides. Podle starosty sousedních Šlapanic Jaroslava Klašky jsou přitom problémy jen v Brně. „Obchvat prochází katastry Slatiny, Podolí a Šlapanic. U nás ale při jednání vlastníci prodej přislíbili," krčil rameny Klaška. Něco přes kilometr dlouhý obchvat městské části je podle něj klíčový i pro Šlapanice. Právě kvůli lidem cestujícím přes Slatinu do centra Brna za prací. I přes obtížná jednání s majiteli silničáři doufají, že se jim podaří začít stavbu za sedmaosmdesát milionů korun v roce 2014. „Pokud se dohodneme, můžeme mít stavební povolení v roce 2013 a stavět o rok později," konstatoval šéf silničářů.

http://www.modernibrno.cz/aktualita/Obc ... telu-9083/
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Hobr »

tak nám v sobotu začala oprava ulice M. Horákové. Doba opravy rok a půl.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Marty »

Jo a ještě nám s jarem začala přestavba křižovatky Řipská - Olomoucká na kruháč... Podle mne způsobuje momentálně větší komplikace než uzavírka Milady Horákové, kterou město i DPMB docela slušně směrem k veřejnosti vykomunikovali...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Marty »

Řidiče potrápí křižovatka i tunely. Pisárecký zavře nejspíš v květnu
Autor: Tomáš Kremr | Zdroj: brnensky.denik.cz

Dopravní situace v centru Brna není tak zlá, jak se čekalo. První pracovní den oprav Milady Horákové a odklonění dopravy přes vedlejší ulice zatím nedělaly policistům žádné větší potíže. Více jim však jízdu komplikovala rekonstrukce křižovatky ve Slatině. Výstavba nového kruhového objezdu na křižovatce ulic Olomoucké, Hviezdoslavovy a Řípské začala už v neděli. Od rána ji doprovázejí dopravní komplikace. „Na staré silnici vedoucí do Brna sledujeme komplikace od motorestu Rohlenka až po Hviezdoslavovu," shrnul pondělní situaci na silnici vedoucí brněnského dopravního inspektorátu Roman Póč. Dopoledne se tam už také stihla srazit dvě auta. „Oba řidiči u opravované křižovatky vjeli do zákazu vjezdu. Protože navzájem uznali svou chybu, policie se nehodou dále nezabývala. Navíc nebyl nikdo zraněný," podotkl mluvčí jihomoravských policistů Pavel Šváb. Stavbu objezdu doprovázejí také výluky městské hromadné dopravy. Trolejbusy linky 31 a autobusy linky 75 jezdí odklonem přes ulice Hviezdoslavovu, Tilhonovu a Vlárskou. Na Vlárskou se také přesunula zastávka trolejbusu 31. „V místě oprav jsme až na ranní nehodu dvou aut zatím žádné problém nezaznamenali. Pro cestující jsou vyvěšeny informace o výluce na zastávkách," uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová.

Dopravu v Brně v následujících měsících ale ještě ztíží další opravy. Na měsíc se totiž zavře Pisárecký tunel a společně s ním také tunel Hlinky. O blížících se opravách dvou brněnských tunelů včera informoval Roman Póč. „Dopravu v Brně výhledově ještě zkomplikuje uzavírka Pisáreckého tunelu a tunelu Hlinky. Podle našich informací se s ní nejspíš začne v květnu a potrvá až do konce měsíce," prozradil Póč. Plánovanou rekonstrukci částečně potvrdila i ředitelka brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Věra Hoderová. „Nedokončili jsme ještě všechna jednání. Květnový termín se nám ale zatím jeví jako velmi pravděpodobná možnost," řekla Hoderová. Podle ní se však může termín stavby ještě změnit. Společně s ním by pak ředitelství odložilo i opravy řídicích technologií v tunelu Hlinky. „Rekonstrukce obou tunelů spolu souvisí. Začaly by zhruba ve stejnou dobu. Hlinky bychom ale měli zvládnout opravit asi o půl měsíce dřív než Pisárky," dodala Hoderová. Mluvit o průjezdnosti podzemních tras je podle Hoderové ještě brzo. Kvůli pokračujícím jednáním zatím nejde říct, na jak dlouho, v jakém rozsahu a v jakých směrech budou oba tunely uzavřeny. „Doufám, že se opravy neprotáhnou a budou trvat vážně jen měsíc. Každý den jezdím z Nového Lískovce do Medlánek a tunelem je to pro mě nejrychlejší. Aspoň pak snad ale zase bude na pár let klid," poznamenal například řidič Zdeněk Novotný. Právě řidiče aut tato rekonstrukce ovlivní nejvíc. Cestující brněnskou hromadnou dopravou se žádných dalších výluk na jaře bát nemusí. „Skrz oba tunely nejezdí žádná z našich linek a ani linky v jejich blízkosti nebudou opravami nijak ohroženy," podotkla Hailichová.

http://www.modernibrno.cz/aktualita/Rid ... tnu-12291/
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Marty »

Řidiče čeká další omezení. Tentokrát v Tuřanech
Autor: Tomáš Kremr | Zdroj: brnensky.denik.cz

Už tak dost komplikovaná dopravní situace na okrajích Brna se ještě zhorší. K opravám křižovatky v Olomoucké ulici ve Slatině se přidají další opravy křižovatky Kaštanové a Popelovy ulice v Tuřanech. Auta jí ode dneška projedou jen v jednom směru, dopravu budou řídit semafory. Opravy křižovatky začaly v listopadu loňského roku. „Nyní jsme dospěli už do páté etapy oprav. Křižovatka nevyhovovala kapacitou, nebyla také příliš přehledná," objasnil místostarosta Tuřan Michal Krátký. Dneškem počínaje opět začnou rozšířená dopravní omezení a křižovatka se uzavře ve směru z Hodonína do Brna. Řidiči jí projedou jen v jednom pruhu, pouštět je do něj budou semafory. Policisté žádné problémy v místě oprav nečekají. „Rekonstrukce v tuřanských ulicích trvají už delší dobu. S žádnými většími problémy jako třeba ve Slatině nepočítáme," uvedl mluvčí jihomoravských policistů Pavel Šváb. Souhlasí s ním i místostarosta. Tuřany jsou kvůli opravám kanalizace rozkopané přes rok. „Provoz je tu neustále šílený, silnice jsou rozbité a všude je prach. Opravy křižovatky tu situaci asi příliš nezmění," postěžoval si tuřanský podnikatel Antonín Tůma. Rekonstrukce kanálů potrvají až do září, křižovatku podle místostarosty dělníci stihnou opravit do konce června. Tou dobou by se také měly vrátit autobusové denní i noční linky zpátky na své původní trasy.

http://www.modernibrno.cz/aktualita/Rid ... ech-12307/
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od balance »

Na II/430 v Brně (křížení Olomoucká x Řípská x Bělohorská x Hviezdoslavova; http://www.mapy.cz/s/aTWa) vyrostla nová OK.
IMO povedené, jen si místní borci musí zvyknout na více pruhů ;).
Svislé DZ bych skoro označil za nadstandard (s ohledem na to, že je to krajská stavba).

http://www.imgup.cz/VTl
http://www.imgup.cz/VTn
http://www.imgup.cz/VTQ

Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Nosorožec »

[quote="balance"]Na II/430 v Brně (křížení Olomoucká x Řípská x Bělohorská x Hviezdoslavova; jen si místní borci musí zvyknout na více pruhů ;).

... to ano, ale místní zrovna místní borci už poměrně zvyklí jsou (ve srovnání se zbytkem ČR), protože v Brně je nyní pokud se nepletu nejvíce spirálových kruháčů v ČR = s tímto nově otevřeným 4.














.
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Kruhový objezd Bystrc Obvodová/Přístavní

Příspěvek od tanjanek »

Už, aby to to bylo hotové, dnes je to pro ostudu. Jsou tam často problémy, havárky a ještě do toho se tam mísí davy cyklistů a chodců.
Obrázek
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Sudr »

No já nevím, místo neznám a hodnotím jenom to co vidím z těch dvou obrázků, ale nejsem si jistej, zda přínos té OK bude zas až taková bomba. Pokud mě zrak neklame tak při příjezdu na křížovatku z prava (dle obrázku) tam je nyní 2 pruhy a by-pass pro odbočení doprava to samé na příjezdu ze shora... v nové variantě nic takového není takže tady jednoznačně mínus. Co se týká chodců tak mi připadá, že na to přechodu vlevo je problém, že se nyní přechází přes 3 pruhy, což by se dle mého názoru lépe vyřešilo tak, že by se přechod rozdělil přes ten ostrůvek mezi rameny. Problém druhého přechodu se mi zdá je umístění prakticky v křižovatce, kvůli jeho přesunu, ale ní přece třeba budovat celou OK. nevím jsou to jen moje laické postřehy navíc bez znalosti konkrétního místa - budu rád, když mě někdo vysvětlí v čem je to zamýšlené řešení výrazně lepší....
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Warcz »

Rozhodně super nápad. Místo je nebezpečné ( Auta z města nechtějí zastavovat protože jedou do kopce ). Z druhé strany už to pouštějí protože dále je 70Km/h. Tohle určitě pomůže ke zpomalení a zklidnění. Trochu mě mrzí že tam nejsou cyklopruhy ve směru Přehrada - Město.
belkolam
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2009 23:09:47

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od belkolam »

Výhody tohoto KO jsou následující:
V první fázi se proinvestují u kamaráda peníze na studii a kdyby ta studie nedejbože k něčemu byla tak se v druhé fázi opět mohou proinvestovat peníze na vlastní stavbu a nakonec v třetí fázi se opět proinvestují peníze na zrušení KO jako v Lipůvce :twisted:
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Trupman »

To je návrh pěších tras jak z dob krále klacka. Všimněte si zrušeného chodníku od supermarketu k přechodu k tramvajové zastávce. Co se stane za pár týdnů/měsíců? Bude tam vyšlapaná pěšina.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Hobr »

Brno zbrzdí další uzavírka, Lindu z Milady střídá Mirek z Minské
Příští sobotu pojedou po více než roce po ulici Milady Horákové v Brně zase tramvaje. A v žabovřeských ulicích Minská, Horova a Bráfova jezdit přestanou. Začne tam dlouho plánovaná kompletní oprava vodovodů, kanalizace, silnic, chodníků, kolejové tratě i trakčního vedení.
Zdroj: http://brno.idnes.cz/brno-zbrzdi-dalsi- ... -zpravy_vh
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Co se děje mezi Dornychem a Masnou, která je částečně uzavřená. Viděl jsem tam stavbu mostu a další práce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Hobr »

Lenny

1.5.2015-1.8.2015

ulice Masná, Brno-jih, Brno, uzavřeno, práce na silnici, Od 01.05.2015 00:00 Do 31.07.2015 23:59, úplná uzavírka komunikace, v úseku od železníčního přejezdu po vjezd do areálu, Objížďka - bez rozlišení: silnice č. II/374 ul. Černovická, silnice č. I/41 ul. Svatopetrská, silnice č. I/41 ul. Dornych, silnice č. I/42 ul. Zvonařka, ul. Masná, Vydal: ŘSD ČR - NDIC
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Tady podle tohoto článku je to 1. etapa přeložky tramvajové trati z brněnského Dornychu do Plotní ulice. Staví se propojovací komunikace Dornych - Masná kvůli objížďce budoucího staveniště.
http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/dopr ... -jare.html

Oficiální stránka na Brněnských komunikacích
http://www.bkom.cz/informace/629
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od bumbik »

to sedí, můj bratr bydlící v Brně mi říkal cca před měsícem, že město se dohodlo s ŘSD, že začnou s tou přeložkou dornychu/plotní atd. že se začne možná už o prázdninách, takže se jde vážně na věc, dokonce mluvil o bourání nějakých přilehlých objektů, že má proběhnout/proběhlo ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
xcav8
Příspěvky: 519
Registrován: 27.5.2010 11:00:52
Bydliště: Brno

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od xcav8 »

Má někdo fotky z 1 etapy přeložky tramvaje na plotní?
Včera jsem jel okolo a vypadá to tam velice zajímavě.
Pro ty co nevědí, myslím toto:
http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... Tob3fG8fkb
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Warcz »

Dneska tam sjedu a nafotím to, ale zkuste mi někdo vysvětlit co je cílem stavby ? kam to dále povede ? nějak to nechápu komu to pomůže.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Lenny »

Až se rozjede rekonstrukce Dornychu, aby se daná ulice dala objet přes Masnou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
xcav8
Příspěvky: 519
Registrován: 27.5.2010 11:00:52
Bydliště: Brno

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od xcav8 »

Most hotov, už by se mohlo pomalu otevírat.
Přílohy
WP_001719.jpg
WP_001719.jpg (228.89 KiB) Zobrazeno 23371 x
RVi
Příspěvky: 42
Registrován: 1.11.2010 14:10:16

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od RVi »

Tak - a máme v Brně nového projektanta dopravních staveb, který dokáže frekventovanou křižovatku přestavět bez omezení provozu a ještě ve všech ohledech lépe (čekal bych že tam inovativně bude zákaz vjezdu automobilům a uprostřed bude veřejný prostor s kavárnou se zdravými věcmi).
Těžko popisovat hloubku zmaru co při čtení takovýchto zpráv cítím. :( :kladivo:

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70510.html
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Menší silniční stavby v Brně

Příspěvek od Marty »

RVi píše:Tak - a máme v Brně nového projektanta dopravních staveb, který dokáže frekventovanou křižovatku přestavět bez omezení provozu a ještě ve všech ohledech lépe (čekal bych že tam inovativně bude zákaz vjezdu automobilům a uprostřed bude veřejný prostor s kavárnou se zdravými věcmi).
Těžko popisovat hloubku zmaru co při čtení takovýchto zpráv cítím. :( :kladivo:

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70510.html
ne ne, místo "kavárny se zdravými věcmi" tam bude info stánek o tom jaká svévole úředníků je vůbec uvažovat vést D43 přes Kníníčky ... anebo jak je nutný obchvat Kníníček a to rovnou přes přírodní park Baba nebo přírodní park Mniší hora - aneb podívejte se na jméno v článku a znalým bude vše jasné...
Odpovědět

Zpět na „Brno“