I/12 Běchovice - Úvaly

Praha (D0) – Úvaly – Český Brod – Kolín (I/38)
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Lenny »

Proč je v Újezdu zákaz vjezdu vozidel nad 6 tun mimo dopravní obsluhu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od jonáš »

Aby tam nejezdily.
Klokan
Příspěvky: 33
Registrován: 16.3.2009 16:35:48

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Klokan »

Lenny píše:Proč je v Újezdu zákaz vjezdu vozidel nad 6 tun mimo dopravní obsluhu?
Asi tak - jak píše Jonáš :-). Vzhledem k tomu, že v Běchovicích je "možnost odbočení" a nahnání kamionů přes Xaverov buď na D11/R10, nebo na "počernickou 611ku" (která je, krom průjezdu Nehvizd, v podstatě až do Sadské relativně "neintravilánová"), a vzhledem k tomu, že svého času byl Újezd (ale i Běchovice, samozřejmě) souvislou hradbou kamionů v podstatě rozdělen na dvě obce, sáhlo se (už to budou možná tři roky) k tomuto opatření. Protože však z jedničkové komunikace, pokud se nepletu, nejde >12t dopravu jen tak snadno "svévolným obecným rozhodnutím" vyhnat, šlo se na to klasicky s českou vychcaností. Při vjezdu do Újezda je součástí I/12 mostek (protéká jím Běchovický potok do blatovského rybníka), který byl prohlášen za havarijní -- upřímně řečeno vcelku oprávněně, koukal jsem na jeho konstrukci zespoda, vypadá místy opravdu hodně "unaveně". Havarijní stav samozřejmě umožnil těžkou dopravu vymýtit zákazovými značkami a od té doby - co čert nechtěl - se tak nějak furt řeší, kdy, kdo a jak to opraví :-).
Dlužno říci, že tohle je asi jediný rozumný počin předchozího starosty, zeleného ekopošahance Roušara a jeho "Otevřeného Oujezda". Což je na čtyřleté volební trochu málo, ale furt je to o něco lepší, než aktivita NIMBY-dračice Šubrtky z vedlejších Běchovic. Kdyby už touto dobou existovala I/12 přeložka, švejkoviny s padajícím mostkem by opravdu nebylo třeba řešit. Něco mi ovšem říká, že jestli se po tom obchvatu projedou naše vnoučata, tak to bude ještě úspěch. Tak schválně, jestli do toho roku (cca) 2085 vydrží i ten havarijní stav mostku a kamionóvá objížďka :-)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Marooned17 »

Klokan: A proto, že kamióny vyřešil člověk, jehož nemáte v lásce, tak na něj za každou cenu po učiněné pochvale musíte blít a to bez bližší specifikace, aniž tušíme, o co se jedná?

Mmch jaká je logika postavit přeložku I/12 ve 4 pruhu a s MÚK? Stavající intenzity 4 pruh ani MÚK nevyžadují.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Jan Petzold »

Nejspíš projektant přeložky vychází z nějakých modelových hodnot do budoucna, které čtyřpruh vyžadují jinak by nejspíš uspořádání 2+2 neobhájil. Ono kolem Prahy by byl hřích stavět takhle důležitou silnici v dvoupruhovém uspořádání.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od mapman »

No jasně, stavba musí mít schválen záměr projektu, v rámci něhož je posuzována ekonomická efektivita stavby (vnitřní výnosové procento záměru musí překročit 5,5 %) a pokud stavba tyto přínosy nemá, tak nemůže být realizována. Pokud se v přípravě stavby pokračuje, tak nejspíš podmínky i ve čtyřpruhovém uspořádání splňuje...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Jarda Š. »

V situaci, kdy bude zprovozněna tato stavba, významně přibude těch, kdo pojedou do Kolína či Kutné Hory po I/12. Nyní to kvůli špatné průjezdnosti Běchovic objíždějí po D11+I/38.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Lenny »

Nehledě k tomu, že se připravuje realizace třípruhu na zbývajícím úseku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Marooned17 »

Problém v tom, že stavba v daných parametrech výrazně zlikviduje konkurenceschopnost a výhodnost využití železniční příměstské dopravy nevidíte?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od mapman »

Ne Marku, nevidíme. Železnice je v tomto směru naprosto konkurenceschopná a jen blázen by jezdil z Kolína či Č. Brodu do užšího centra Prahy každodenně autem. Ale spousta lidí nejezdí z měst kolem železnice a nejezdí do centra Prahy, ale do okrajových zón, kde veřejná doprava nemá výhodu ani dnes, popřípadě Prahu jen projíždí. A taky je potřeba si uvědomit, že některé lidi z auta do vlaku prostě nedostaneš, dokud auta nezakážeš úplně... Nic taky nebrání tomu, aby kolem železnic a metra vznikaly další P+R plochy, ale pokud je špatná dojezdová infrastruktura, tak nemají smysl ani tyto plochy.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Bobek »

Ostatně stačí se podívat o kousek vedle - nedá se říct, že by to jezdilo prázdné třeba z takových Strančic, které mají velmi slušný přístup na nejmenovaný šestipruh.
Království a půl princezny za 511.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Sosa »

Marooned17 píše:Problém v tom, že stavba v daných parametrech výrazně zlikviduje konkurenceschopnost a výhodnost využití železniční příměstské dopravy nevidíte?
To spíše likviduje nedostatek parkovacích míst v okolí nádraží.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Jan Petzold »

No zrovna u téhle stavby bych se kvůli nové silnici o odliv cestujících z železnice nebál. Navíc železniční úsek Libeň-Kolín je na hranici kapacitních možností, což jenom potvrzuje, že je dobré projektovat s kapacitní rezervou a to jak u silnic (třeba právě přeložka I/12 v 2+2) tak železnic.
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od ada031 »

kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od kot »

Škoda, že 14 dní před koncem roku tam je zatím stále R1. Taky mohli pár dní počkat...
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od ada031 »

Oznámení o zadání zakázky - projektové práce ve stupni DSP/IČ k SP včetně majetkoprávní přípravy:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638567
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Mario »

Bydlel jsem půl roku v Újezdu a ve špičce to tam je totálně ucpaný. Berte to tak, že je to cesta kterou využívají lidé co si postavili baráky ve Středočeském kraji a dojíždějí do Prahy za prací a jejich počet furt roste. Mám mhd rád a snažil jsem se jezdit busem k vlaku (který je snad nejvytizenejsi primestskou linkou) ale když Vám vlak jede každou půl hodinu, vy jedete busem 163 nebo 250 které pojizdeji v zacpe a vlak vam ujede, je to pak problem. Az bude obchvat a linky budou jezdit pravidelne a spolehlive, cestujicich pribude... Pocet dojizdejicich bude furt rust ale az jednou zacnou regulovat dopravu v centru, treba nechaji auto u vlaku nebo u metra...
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Jirka L »

změněn odkaz na leták z 12/2015: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553d ... 476616.pdf
vit.spinka
Příspěvky: 48
Registrován: 22.9.2010 16:43:43

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od vit.spinka »

Technická průvodka stavby, stav 04/2016: http://www.mestouvaly.cz/e_download.php ... 661593.pdf
starosta Úval píše:Bohužel, začátek stavby přeložky silnice I/12 se nejspíš zase odkládá. A to nejdříve po roce 2024. Existuje reálné riziko, že se stavba zpozdí ještě o dalších pět let, což by znamenalo posun dokončení přeložky někam k roku 2029.
web Úval píše: Hlavní změny oproti stavu ke 30.6.2015
1) přibyly stavby č. 767 zemní val km 8,86 – 9,72 vlevo a č. 768 zemní val km 9,76 – 9,95 vlevo
2) celá komunikace byla snížena oproti původním plánům v terénu o 1 - 1,5 m
3) přejezdová cesta k Donátovi byla rozšířena na 6 metrů
4) bude upraveno odvodnění v oblasti Přišimašského potoka a odvodňovací strouhy
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Jirka L »

v aktuálním letáku byl mj. změněna kategorie z S 24,5/80 na S 24,5/100
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od vodouch2000 »

Lenny tu vloni nakousl "přípravu realizace třípruhu na zbývajícím úseku". Tím je myšlen úsek Úvaly - Kolín?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Lenny »

Ano, má být vybudováno 14 úseků s režimem 2+1.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Vilouch »

A opravdu je střídavý třípruh potřeba? Jsou tam intenzity, které toto vyžadují? Nevím, jen se ptám:) Párkrát jsem tam jel a zdaleka nejhorší je samozřejmě úsek Úvaly - Praha Běchovice, zbytek mi přišel v pohodě, dokonce bych i řekl příjemné svezení, velká část trasy po novém povrchu, intenzity ne tak vysoké (podle sčítání okolo 10000 voz/den), přjde mi, že většinu pobere D11. Nebo ten třípruh je příprava na to až se dostaví Přeložka I/12 do Úval?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od Sosa »

Až se postaví úsek Běchovice - Úvaly tak provoz výrazně stoupne, začne o být pro spoustu lidí alternativa k D11.
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Příspěvek od JiVi »

tak D11 je projektovana jako kapacitni silnice, ale nasledne , poplatkem, jsou z ni auta "vyhanena", tak neni potreba se divit. Mozna by se usetrilo vic na stavbach silnic, kdyby se poplatky za D zrusily.
Odpovědět

Zpět na „I/12“