vidim, ze jste nic nepochopil, napr. ani nadsazku MPMP na vase trolleni (neuvedomele oproti uvedomelemu od lenny zde) ve vlaknu D8.... doporucuji trochu nadhledu a klidu v tehle sirych vodach interfernetu. (sam obcas ujedu a skocim trollovi na lep, tak vim, o cem pisu).Dr.Fe1 píše: Dobře víte, že já naopak brojím proti trollingu ala pan lenny, tedy vyolávání soubojů mezi řidiči a cyklisty a podobně. Vaše snaha to obrátit je trapná.
Cyklisté, cyklostezky a související
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Pochopil jsem tu jedovatou narážku od MPMP, ale chtěl jsem to vrátit k tématu a nerozbíhat jinou kontroverzi. Kromě toho, to že mám jiný názor bych nenazýval trollením. Trollení je úmyslná provokace se snahou vyvolat konflikt, tedy to co dělá lenny, ale já prostě mám akorát odlišný názor. To že to někoho provokuje, protože odlišný pohled nesnese, za to nemůžu.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Mě ta nehoda zaujala, přemýšlel jsem nad tím, jak se mohla stát.MPMP píše:A kdo říká, že jel v levém pruhu? Já se tam dočetl, že jel po dálnici a po srážce skončil v rychlém pruhu. Ale, že by tam jel celou dobu, to tam tedy opravdu nevidím.
V článku píšou, že zezadu jej trefila řidička, která ho odmrštila do protisměru. Z toho plyne že musel jet v protisměrném pruhu, ale jak se tam dostal? Pravděpodobně musel překonat pravou polovinu dálnice, přelézt středová svodidla a pak teprve sednout na kolo. Nepochápu jeho jednání a vůbec nechápu, jak se tam ocitl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Nechápu co je na tom nepochopitelného. Stačí když člověk jen miniaturně sleduje své okolí, to co mnohdy za neuvěřitelné věci se dějí okolo něj a kdo ty šílenosti vykonává. A to pak bohatě stačí i k tomu, aby pochopil i to, že někdo je schopen sednout do káry a vyrazit v ní třeba na Sněžku, nebo že naopak někdo sedne na kolo a šlapat si na něm po D1. Tedy šlapat jen do té chvíle než ho další, možná stejný šílenec, jako je on sám, smete.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Cyklistů v Praze loni přibylo. Na kole se dopravovaly skoro čtyři miliony lidí
http://domaci.ihned.cz/c1-64315960-cykl ... liony-lidi
To jsem netušil, že i na cyklostezkách jsou automatické sčítače dopravy.
http://domaci.ihned.cz/c1-64315960-cykl ... liony-lidi
To jsem netušil, že i na cyklostezkách jsou automatické sčítače dopravy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
V milionovém městě je 3,8 mio cyklistů. Tak to je dobrý.Lenny píše:Cyklistů v Praze loni přibylo. Na kole se dopravovaly skoro čtyři miliony lidí
http://domaci.ihned.cz/c1-64315960-cykl ... liony-lidi
To jsem netušil, že i na cyklostezkách jsou automatické sčítače dopravy.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Sosa: Tak mně z toho vychází, že průměrný Pražan je automatickým sčítačem zaregistrován cca 4x za rok, čili si 2x za rok vyjede v Praze na kole na výlet, či do práce (předpokládám, že ho sčítač vezme při cestě tam i zpátky). A to ještě abstrahuji od možnosti, že někdo volí takovou trasu, že ho spočítá těch sčítačů víc, a předpokládám, že ten sčítač dokáže bezpečně odlišit cyklistu od babetisty, inlajnisty či segwejisty !
Lenny: Podle mě jel ten nešťastník v odstavném pruhu (tam se občas nějaký cyklista zatoulá) a když dojel k rekonstruovanému úseku, přejel si do levého, aby jel podél zatravněného středního pásu...
Lenny: Podle mě jel ten nešťastník v odstavném pruhu (tam se občas nějaký cyklista zatoulá) a když dojel k rekonstruovanému úseku, přejel si do levého, aby jel podél zatravněného středního pásu...
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Přesné číslo zřejmě nebude v celopražském měřítku příliš vypovídající, ale čtvrtinový nárůst už rozhodně zajímavý je...
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Pokud ovšem není způsoben nárůstem počtu sčítačů...Kubajsu píše:Přesné číslo zřejmě nebude v celopražském měřítku příliš vypovídající, ale čtvrtinový nárůst už rozhodně zajímavý je...
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Na podobné otázky odpoví ročenka dopravy 2014, strana 34 (v pdf 36).
Království a půl princezny za 511.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
I na nejfrekventovanějším místě v Praze, v Modřanech projede ročně 500 000 cyklistů, tj. 1369 za den, čili 684 jedním směrem. Proti magistrále....
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Otázkou taky je, co všechno sčítače změří. Indukční smyčka s tunou oceli problém většinou nemá, ale dokáže změřit všechny kola (pár kilo hliníku, karbon atd...)? To co bývá před semaforem mě na kole prakticky nikdy nezaznamená...
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Kubajsu: Otázku, jak ty sčítače fungují, si taky kladu, už jenom kvůli tomu, jak to případně rozliší cyklistu a třeba inlajnistu. Indukční smyčka to asi nebude, to by musela být strašně citlivá... Netušíte někdo, jak to funguje?
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
No a co, dopravní podnik nemá problém přepravit miliardu a čtvrt cestujících .. ve stejnym milionovym městě. Proč by tam nemohly jezdit čtyři miliony ciklistů?
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Protože přepravit někoho můžete za den i víckrát za den, ale v článku je psáno, že na kole jezdí skoro 4 miliony lidí. Kdyby napsali, že bylo zaznamenáno skoro 4 milionů cest cyklistů, tak je to správně.jonáš píše:No a co, dopravní podnik nemá problém přepravit miliardu a čtvrt cestujících .. ve stejnym milionovym městě. Proč by tam nemohly jezdit čtyři miliony ciklistů?
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Já bych to zas nepřeháněl. Proti formulaci "100k aut denně u hlavního nádraží" tu taky nikdo nikdy neprotestoval, a to tam některá nepochybně projela víckrát. Aneb "všechny krávy, které jsme v Arizoně viděli, jsou nejméně z jedné strany černé".
Království a půl princezny za 511.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/stat-vyrazne- ... oprava_suj
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/stat-vyrazne- ... oprava_suj
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Před každým autem chodec s červeným praporkem, já to říkám furt. Tím se automobilismus vrátí tam, odkud začal a jeho vývoj se uzavře. Pak někdo snad konečně vymyslí nějaký revoluční způsob přepravy, třeba teleportaci, létání v bublinách, nebo tak něco. Ty komentáře ze strany MD k tomuto jsou rovněž kouzelné. Už začínají být jako Nosek blahé paměti - přiznáváme, že naše silniční infrastruktura je zoufalá, s čímž nejsme schopni nic dělat. Řešení - ve 21. století všichni přesedneme na bicykly! Haj hou.
(Na možnosti zřídit takové ulice, tam, kde jsou pro to vhodné podmínky, nelze principálně vidět nic špatného. Nicméně mám obavu, že v českých podmínkách to bude používáno jako další nástroj ke "zklidňování dopravy", čili se s tím mnohem spíše setkáme na ulicích jako je dejme tomu Vinohradská.)
(Na možnosti zřídit takové ulice, tam, kde jsou pro to vhodné podmínky, nelze principálně vidět nic špatného. Nicméně mám obavu, že v českých podmínkách to bude používáno jako další nástroj ke "zklidňování dopravy", čili se s tím mnohem spíše setkáme na ulicích jako je dejme tomu Vinohradská.)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
V rádiu ještě bylo prohlášení, že MD chce za 10 let, aby bylo 10 % účastníku silničního provozu cyklistů. Tak nevím, jak to centrální plánovací komise udělá. Buď zdraží PHM skrz spotřební daň na 250 Kč za litr anebo vydá zákon, podle kterého bude mít každé auto maximální limit co může ujet za měsíc a po překročení bude odstaveno. Nebo nevím, co si kolektivistická cyklo-klika vymyslí, aby to splnila.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
cukr a bič
takže aby euro 4 mohlo jednou měsíčně do "zóny" ( která jak vidíme z návrhů pokrýva vlastně celou Prahu ), musí tam předtím vjet 1000 cyklistů
samozřejmě že na vozidla městské policie, magistrátu, prověřených taxíků a státních úředníků s definitivou se to nevztahuje
takže aby euro 4 mohlo jednou měsíčně do "zóny" ( která jak vidíme z návrhů pokrýva vlastně celou Prahu ), musí tam předtím vjet 1000 cyklistů
samozřejmě že na vozidla městské policie, magistrátu, prověřených taxíků a státních úředníků s definitivou se to nevztahuje
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Od MD, které je v katastrofálním prodlení se stavbou základní dálniční infrastruktury zpravidla i oproti plánům, které vydalo minulý měsíc, toto považuji za naprosté chucpe. To je asi jako léčit rakovinu paralenem.
Ale zase to s těmi tisíci cyklistů vypadá lákavě - při své pověstné ohleduplnosti se tam pomlátí sami a žádné řidiče k tomu nebudou potřebovat. A my ostatní kliďánko kávička, doutníček (ehm, vlastně ten ne, ten nám taky co nevidět zakážou...).
Ale zase to s těmi tisíci cyklistů vypadá lákavě - při své pověstné ohleduplnosti se tam pomlátí sami a žádné řidiče k tomu nebudou potřebovat. A my ostatní kliďánko kávička, doutníček (ehm, vlastně ten ne, ten nám taky co nevidět zakážou...).
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Když je u nehody cyklista, z 60 procent za ni může
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... a-ni-muze/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... a-ni-muze/
To je více než u řidičů.Více než polovinu smrtelných nehod zaviní cyklisté sami, přitom každá třetí se dá připsat vlivu alkoholu. V prvním pololetí v provozu zemřelo 26 cyklistů, což je v meziročním srovnání o tři více. Řada cyklistů nezná ani dopravní předpisy, u některých se jejich počínání dá označit přímo za hazard.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Lenny, to je ovšem odvážný článek, oni to chudákovi reportérovi jistě sluníčka z ČT vysvětlí, že cyklista je polobůh a ti zlí jsou řidiči .
Včerejší Události, o cykloulicích od 42:35 :
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1000370727
Včerejší Události, o cykloulicích od 42:35 :
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1000370727
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Tipoval bych, že celé "tajemství" tkví v tom, že opilci k dopravě z hospody používají spíš kolo než auto. Těžko ale podle toho hodnotit cyklisty obecně.
Re: Cyklisté, cyklostezky a související
Dr. Fe 1: Stačí si o pěkném letním dni stoupnout k jakémukoli výčepnímu stánku či restauraci na nějaké frekventované cyklotrase a sledovat konzumaci...