[D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Ale nestěhuje, 5509-11 má v hledáčku už dlouho, stejně tak i 4903-4.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Náhodou jsem byl v oblasti o víkendu. Je to opravdu zajímavý přírodní úkaz. Národní přírodní památka byla vyhlášena roku 1992 a říká se jí moravská sahara. Byla zachráněna díky nutnosti 150m pruhu kolem severní dráhy roku 1840, aby od parních lokomotiv nechytl les. On totiž neroste ze zeminy, ale rovnou z písku. Ostatní území totiž za c.k. zalesnili borovicemi... V suchu dnešních dnů jsme tam viděli hned několik spálenišť. Ale i tak je tam příroda nádherná jiná než kdekoli jinde na Moravě. Ale minimálně o víkendu by totiž stačil jeden odhozený nedopalek a byli bychom o něco chudší...
Ale Slovácko si dálniční spojení zaslouží. Tady to bude fakt oříšek a i já skalní fanda dopravní infrastruktury musím uznat, žezde by byl na místě velký ohled na přírodu. Jsem zvědav jakého kompromisu se za mého života u tohoto úseku dočkáme... Podle mne ta tunelová varianta nakonec nemusí být až tak hrozný kompromis, pokud i ona nebude ekofanatiky torpédována..
Ale Slovácko si dálniční spojení zaslouží. Tady to bude fakt oříšek a i já skalní fanda dopravní infrastruktury musím uznat, žezde by byl na místě velký ohled na přírodu. Jsem zvědav jakého kompromisu se za mého života u tohoto úseku dočkáme... Podle mne ta tunelová varianta nakonec nemusí být až tak hrozný kompromis, pokud i ona nebude ekofanatiky torpédována..
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
A co toto trasování (viz níže), nebylo by to lepší a reálnější finančně ? !
http://www.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0l7Agv0jkk
Jen velmi hrubá úvaha. Než se do mě někdo pustí, předesílám, že nemám informace zda se tam taky neskrývá nějáká potíž, ale na první pohled to vypadá, že se to vyhýbá té problematické oblasti.
http://www.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0l7Agv0jkk
Jen velmi hrubá úvaha. Než se do mě někdo pustí, předesílám, že nemám informace zda se tam taky neskrývá nějáká potíž, ale na první pohled to vypadá, že se to vyhýbá té problematické oblasti.
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Proč to tedy netrasovat těmi nepůvodními borovicemi?
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Já osobně chápu Vaši snahu o vyřešení problému změnou trasy. Ale nejsem si jistý jak rychle by alternativní trasa mohla projít - viz. současné martyrium schvalování územního plánu JMK... Navíc hrozí, že vznikne precedens a nutnosti změny trasování se bude bojovat i na jiných podle mého názoru méně sporných úsecích kdekoli jinde v ČR. A tak ŘSD a MD podle mne určitě raději přihodí do opatření aby stávající plán měl menší vliv na životní prostředí, než aby otvírali tuto Pandořinu skříňku...Dr.Fe1 píše:A co toto trasování (viz níže), nebylo by to lepší a reálnější finančně ? !
http://www.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0l7Agv0jkk
Jen velmi hrubá úvaha. Než se do mě někdo pustí, předesílám, že nemám informace zda se tam taky neskrývá nějáká potíž, ale na první pohled to vypadá, že se to vyhýbá té problematické oblasti.
K Vašemu trasování bych podotkl, že by asi musela být celá na pilotech, neboť vede zátopovým územím řeky Moravy a všeobecně lze v budoucnu čekat spíše extrémnější počasí, včetně velkých povodní.
Já osobně, pokud by existovala možnost změny trasování, bych to vedl zhruba takto - http://www.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... hnt97MP4GG - taky je to zhruba, problémy by byly zejména s trasováním přes kopečky severně od Vracova a Bzence. Ale tento návrh by dopravně obsloužil Kyjov, Dubňany, Vracov, pokud by se navíc zkvalitnil tah I/54 mezi Kyjovem a Slavkovem (3pruh alespoň ve stoupání + obchvat Kyjova) sloužily by úseky R55 s modernizovanou I/54 jako komfortní trasa pro cesty z moravského Slovácka do krajského města - Brna.
Ale jak píšu - tyto úvahy o jiném trasování podle mne dnes nejsou na místě.
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Doplním odkaz do sousedního vlákna, kde se píše, že byla schválena technicko-ekonomická studie a tento úsek 5511 je nyní plánován jako dvoupruh s galerií ...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p112521
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p112521
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
No toto navrhované trasování je přes Strážnické pomoraví. Přiblížte si mapu. +- 30km je to kolem železnice je to jediná normální varianta. Která nejméně ublíží. Všude jsou chráněné místa.Dr.Fe1 píše:A co toto trasování (viz níže), nebylo by to lepší a reálnější finančně ? !
http://www.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0l7Agv0jkk
Jen velmi hrubá úvaha. Než se do mě někdo pustí, předesílám, že nemám informace zda se tam taky neskrývá nějáká potíž, ale na první pohled to vypadá, že se to vyhýbá té problematické oblasti.
Celé je to jen o zdržování, aby se nestavělo vůbec.
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
však se ani nic stavět nebude - to prostě nikdo nedá. moc si to nepamatuju, ale to zakrytí v pseudotunelu vyjde snad na 3 mld., když si člověk vezme, že tam bydlí 50 párů lelků, tak to vyjde na třicet míčů za ptáka. ten kdo toto vymyslel musel mít v hlavě pěkně vymeteno.
na železnici si prý zvykli, ta nevadí (samozřejmě dokud se do ní nehrábne při případném zvyšování rychlosti).
na železnici si prý zvykli, ta nevadí (samozřejmě dokud se do ní nehrábne při případném zvyšování rychlosti).
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Abychom si rozuměli. Já nechci nic zdržovat, jen teoretizuji o možnostech trasování. Nějáký přírodní park je tam všude, to protne každá varianta (edit - severně není, to máte pravdu). Tato načrtnutá mi přišla méně konfliktní z laického hlediska, protože vede po polích, což je obecně většinou přijatelnější než průsek lesem. Ale nevím, jestli tam není nějáký křeček nebo bůhví co.
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Kdo hledá najde. Šmejdi země nějaké zvíře či brouka objeví na 100%.
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)
Tak na to pole si zajeďte.Dr.Fe1 píše:Abychom si rozuměli. Já nechci nic zdržovat, jen teoretizuji o možnostech trasování. Nějáký přírodní park je tam všude, to protne každá varianta (edit - severně není, to máte pravdu). Tato načrtnutá mi přišla méně konfliktní z laického hlediska, protože vede po polích, což je obecně většinou přijatelnější než průsek lesem. Ale nevím, jestli tam není nějáký křeček nebo bůhví co.
Mokřady. Nestabilní písčité podloží.
Levněji vyjde ten tunel.
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
V 1. etapě budou stavby 5510 a 5511 postaveny v polovičním profilu. Dostavba je ve hvězdách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP088
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP088
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Chápu to správně, že to je velmi pozitivní zpráva pro další přípravu celé D55, když zrovna tento úsek, z hlediska ochrany přírody asi nejkontroverznější, dostal kladnou EIA?
A co se dá teď očekávat od pana Patrika? Viz ty odkazy, co sem dával Kuba v květnu 2017...
A co se dá teď očekávat od pana Patrika? Viz ty odkazy, co sem dával Kuba v květnu 2017...
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
co je pozitivního na to, že budeme stavět tunel na rovině, který jen při výstavbě zvýší náklady o miliardu a to kvůli 30 párům lelka lesního? ekofašistická lobby jede!
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
A bylo by tedy podle Vás lepší, kdyby to tu EIU nezískalo? Ten tunel je samozřejmě problém a zcela nesmyslně vyhozené peníze...
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Jen doplním (pokud tomu dobře rozumím), že kladnou EIA to má už od roku 2006. Nyní proběhlo její zezávaznění v souladu s novou legislativou.
[D55] Obecně
Takže ta debilita s tunelem na rovině se bude dělat.
Je mně jasné, že to byla asi jediná varianta, která byla průchozí přes námitky ekozmetků. Vlaky od dob Rakouska Uherska nevadí, auta ano.
Navíc škoda, že to nebude plnohodnotná dálnice. Kolik by to stálo navíc??? Určitě zlomek slev na jízdném pro školáky a důchodce.
Počítám, že těch 13km bude zákaz předjíždění a s dostavbou druhého pruhu se spíše nepočítá.
Je mně jasné, že to byla asi jediná varianta, která byla průchozí přes námitky ekozmetků. Vlaky od dob Rakouska Uherska nevadí, auta ano.
Navíc škoda, že to nebude plnohodnotná dálnice. Kolik by to stálo navíc??? Určitě zlomek slev na jízdném pro školáky a důchodce.
Počítám, že těch 13km bude zákaz předjíždění a s dostavbou druhého pruhu se spíše nepočítá.
Re: [D55] Obecně
Na standartní tunel to nevypadá:
Konstrukce je tvořena příčnými dvoukloubovými ocelovými rámy uloženými na železobetonovou patku. Rámy jsou v podélném směru spojeny podélníky. Nosný systém bude zakryt pomocí dutinkových desek z
polykarbonátu tl. 16 mm, po stranách budou větrací světlíky. Z boku bude konstrukce zakryta min. do výšky 2,5 m, zbylý prostor bude vyplněn pletivem. Rozpětí rámu je 14,9 m,
výška je 7,91 m a vzdálenost mezi jednotlivými rámy je 8,48 m.
Každopádně to bude vopičárna.
Konstrukce je tvořena příčnými dvoukloubovými ocelovými rámy uloženými na železobetonovou patku. Rámy jsou v podélném směru spojeny podélníky. Nosný systém bude zakryt pomocí dutinkových desek z
polykarbonátu tl. 16 mm, po stranách budou větrací světlíky. Z boku bude konstrukce zakryta min. do výšky 2,5 m, zbylý prostor bude vyplněn pletivem. Rozpětí rámu je 14,9 m,
výška je 7,91 m a vzdálenost mezi jednotlivými rámy je 8,48 m.
Každopádně to bude vopičárna.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D55] Obecně
Bude to něco jako na D8 na mostu Vchýnice:
https://www.irozhlas.cz/sites/default/f ... k=sTF17U1v
https://www.irozhlas.cz/sites/default/f ... k=sTF17U1v
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tak konečně letáky na stavby 5510 (03/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/452 ... privoz.pdf
a 5511:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/453 ... ohatec.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/452 ... privoz.pdf
a 5511:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/453 ... ohatec.pdf
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Jak vlastně vypadá taková galerie, když je v rovinatým terénu? Člověk to má tak nějak zafixovaný ve svahu, ale v rovině si to dost dobře nedokážu představit. Má někdo nějaký obrázek nebo odkaz na něco podobnýho?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D55] Obecně
Přesunul jsem sem příspěvky z obecného vlákna D55, kde jsem postoval pravděpodobnou podobu toho zastřešení.Martin z Ostravy píše:Bude to něco jako na D8 na mostu Vchýnice:
https://www.irozhlas.cz/sites/default/f ... k=sTF17U1v
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D55] 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod ptačí oblast
Díky!
Btw., možná by stálo za to zeditovat název tohoto vlákna pro obě stavby (5510 a 5511).
Btw., možná by stálo za to zeditovat název tohoto vlákna pro obě stavby (5510 a 5511).