Itálie
Re: Itálie
Nedavno sa otvoril velmi dolezity usek okolo Milana, TEEM, Tangenziale Esterna Est di Milano, teda vychodny vonkajsi obchvat Milana, dlhy 32 km, ktory priamo napaja dialnicu A1 s dialnicou A4 a A35.
Tento obchvat je spoplatneny a dostal cislo A58.
Viac na tejto stranke:
http://www.tangenziale.esterna.it (len v taliancine)
Tento obchvat je spoplatneny a dostal cislo A58.
Viac na tejto stranke:
http://www.tangenziale.esterna.it (len v taliancine)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Tohle mi uniklo, takže jenom doplním: jde o 2 sekce A58 a to:
Ornate (A4) - Pozzuolo Martesana (SP103) 9km
Comazzo (SP14) - Cerro al Labro (A1) 17km
Prostřední sekce je v provozu od roku 2014.
Ornate (A4) - Pozzuolo Martesana (SP103) 9km
Comazzo (SP14) - Cerro al Labro (A1) 17km
Prostřední sekce je v provozu od roku 2014.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Ještě 27.4. se odevzdal do provozu 2,4 km úsek A52 mezi A8 a mostem ponad železnici Milan - Saronno, který spojuje daný úsek se starou komunikací SP 46.
Zdroj: http://www.monzatoday.it/cronaca/apertu ... -2015.html
Zdroj: http://www.monzatoday.it/cronaca/apertu ... -2015.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Dne 22.6. se odevzdal nový úsek 6,5 km dlouhý na rychlostní silnici SS415 mezi Spino d´Adda a Dovera, Lodi provincie, Lombardsko. SS415 jednou spojí Miláno a Crema.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Dne 9.7. se uvedl do provozu 13,5 km dlouhý úsek rychlostní silnice SS106 mezi Marina di Gioiosa Jonica a Rocella Jonica. Úsek jde kolem východního pobřeží Kalábrie v jižní Itálii. SS106 jednou spojí Taranto s regionem Kalábrie.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Dnes 17.7. se odevzdává do provozu 4 km prodloužení jižní části dálnice A12. Jde o úsek mezi Civitavecchia a mostem ponad řeku Mignone.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Dne 31.7. se odevzdal do provozu 10,5 km úsek A12 (Autostrada Azzurra) mezi řekou Mignone a Tarquinia sever. Úsek je prozatím s omezením na 60 km/h, ale je již v provozu.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.8.2015 14:36:24
Re: Itálie
Driving from Alessandria to Genova (Italy) 25.06.2015 Timelapse x4
Re: Itálie
Zajímavá dálnice, klikatá, úzká. Jízda po ni by nebyla jen o rychlosti. Máte s ní někdo osobní zkušenost?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.8.2015 14:36:24
Re: Itálie
Driving through Milano (Italy) from Paderno Dugnano to Aeroporto di Linate 9.05.2015 Timelapse x4
Re: Itálie
Jo jo, jel jsem tam. Takových dálnic já nevím z 50. let je tam plno, tehdy to vyhovovalo. Dnes úzké, v zástavbě, zatáčky na 80 ... viz video.Lenny píše:Zajímavá dálnice, klikatá, úzká. Jízda po ni by nebyla jen o rychlosti. Máte s ní někdo osobní zkušenost?
Co k tomu říci. Miluju dálnice z 60. a 70. let (Německo, Itálie) nebo naše, kdy se fakt nešetřilo a parametry umožňují jet 200. Nemám rád dálnice starší, kde se jede 100 nebo ty ultranové, kde se také jede 100
Re: Itálie
Docela jsem se tam jeden čas dost najezdil (Janov, Savona, Monaco, Nice) a má to podle mě taky něco do sebe. Nádherná krajina, hory, kopce, moře. Neuvěřitelná romantika. A7 se klikatí jen těsně před Janovem, cca 60km. A pokud člověk nejede přímo do Janova, tak stačí jet po A26, která je docela v pohodě a není tolik klikatá jako A7. A dojezdy dolu k moři, s pohledem na něj z výšky, jak z A7, tak hlavně i z A26, jsou úchvatné. Čert vem v těchto místech nějakou 200..
Proto se docela těším na novou D8. Samozřejmě nebude mít parametry této A7 a A26, ale jak sem si všiml z fotek, alespoň miniaturně něco málo tam společného bude. Tunely, budou střídat hned mosty, budou tam i rozdílné výšky jednotlivých jízdních pásů..
Proto se docela těším na novou D8. Samozřejmě nebude mít parametry této A7 a A26, ale jak sem si všiml z fotek, alespoň miniaturně něco málo tam společného bude. Tunely, budou střídat hned mosty, budou tam i rozdílné výšky jednotlivých jízdních pásů..
Naposledy upravil(a) monin dne 16.8.2015 21:16:52, celkem upraveno 1 x.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Itálie
V tomto ohledu je to ještě zajímavější tady:
https://www.google.cz/maps/@44.3205612, ... a=!5m1!1e1
Ok, každý to má jinak, než se sem dojede po nádherné dálnici kolem Cremony (mimochodem nádhérné město!), tak mě tam 200 baví
https://www.google.cz/maps/@44.3205612, ... a=!5m1!1e1
Ok, každý to má jinak, než se sem dojede po nádherné dálnici kolem Cremony (mimochodem nádhérné město!), tak mě tam 200 baví
Re: Itálie
V pohodě, já to chápu. Ono by také nebylo žádné terno, jet celý úsek z Prahy až do Janova, alá autostráda A7, těsně před Janovem. Ale jak říkám, má to fakt co do sebe, a to i po cca 1000 kilometrovém řízení auta z Čech.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Itálie
Jasně, na dlouhý cesty to není, ale jinak jsou A6, A7, i A26 (pokud jde o jejich ligurské úseky, tedy kousek od moře nahoru) nádherné dálniční stavby. Jízda po nich je opravdová lahůdka. A přesně, jak říká hh, když se tam jede od nás, tak tomu předchází rovné úseky kolem Piacenzy a Cremony, kde je poměrně nízký provoz a nejsou tam radary, takže to může odsýpat a je dost času na kochání, když člověk dorazí do Ligurie.
Jinak také jízda celou přímořskou A10 je zážitek sám o sobě, sice jízda je také spíše pomalá a zatáčky nekompromisní, ale ty scenérie jsou jednoduše úchvatné. Pokud jde o pěkné horské úseky, k zahození není ani A15 mezi Parmou a La Spezií. A jak je Itálie hornatá, tak i spousta dalších, v Toskánsku, Kalábrii, na Sicílii... Italské dálnice mají své nevýhody, ale pokud jde o to, aby se z nich bylo na co koukat, pak v Evropě nemají konkurenci.
Jinak také jízda celou přímořskou A10 je zážitek sám o sobě, sice jízda je také spíše pomalá a zatáčky nekompromisní, ale ty scenérie jsou jednoduše úchvatné. Pokud jde o pěkné horské úseky, k zahození není ani A15 mezi Parmou a La Spezií. A jak je Itálie hornatá, tak i spousta dalších, v Toskánsku, Kalábrii, na Sicílii... Italské dálnice mají své nevýhody, ale pokud jde o to, aby se z nich bylo na co koukat, pak v Evropě nemají konkurenci.
Re: Itálie
V jaké šířkové kategorii je postavený úsek čtyřproudovky Florencie - Siena?
Re: Itálie
další věc, kde italské dálnice nemají konkurenci, je výborné a levné kafe na odpočivadlech
Re: Itálie
A taky značení, v tom se na ně nehrabe snad nikdo. Člověk vždy ví, jak je daleko k nejbližšímu sjezdu i odpočívce. Proti tomu je značení na českých dálnicích bohapustý orient.
Re: Itálie
Co se týče toho italského kafe - v úterý jsem se se dvěma Italy stavil u nás (v Čechách), na shellce. Nechtěl jsem, tušil jsem, že to bude ostuda. A taky byla. Byl jsem pozvaný, takže kafe kupovali oni. Jen jsem to vše pozoroval z dáli.
Za barem mladá holka s klasickým, otráveným výrazem (co sem furt lezete). Všude dokola bordel, kam jen člověk dohlédl (za barem). Kečupy, časopis na čtění, mobil, hořčice, kódy na kasu, kabelka, atd. Holčina chystala zrovna dva sendviče pro předešlého zákazníka, který také poodstoupil a Ital byl tak hned na ráně. Což nebylo dobré, protože asi po třetím kontaktu očima, ji neprozřetelně poprosil, že by chtěl tři kafe. Což samozřejmě neměl dělat, protože ta mu okamžitě ukázala kdo tam je pánem: "džast moment sakra!" Po několika nekonečným minutách se ji podařilo konečně sendviče dodělat a to i za cenu toho, že roztavený sýr ze sendvičů byl skoro všude. A došla konečně řada na Itala. Dostal co chtěl, tedy co si v duchu představoval, že by chtěl. V reálu dostal tři kelímky se 1/4l vařícího kafe a štěkem "handrtseventýn!".
Venku jsme se tomu všichni zasmáli a já je ubezpečil, že to byl určitě jen nějaký záskok a že takhle to rozhodně a v žádném případě u nás všude nevypadá. A pak už jsme se jen modlil, aby nechtěli ještě někde zastavit. Naštěstí se tak nestalo.
Zajímalo by mě, zda se to stává třeba už i zde, zda i sem došla ta globalizace. Před lety jsme se zde často stavovali a už při první zastávce jsme měli pocit, že jsme přijeli k nám na venkov. Všichni nás tam zdravili jako by jsme se znali 40 let, a byli by nejradši, kdyby jsme tam u nich zůstali celý den. Kvalitu kafe a jídla snad nemá cenu ani komentovat. Byl tady někdo v poslední době?
https://www.google.cz/maps/@44.087915,8 ... 312!8i6656
Za barem mladá holka s klasickým, otráveným výrazem (co sem furt lezete). Všude dokola bordel, kam jen člověk dohlédl (za barem). Kečupy, časopis na čtění, mobil, hořčice, kódy na kasu, kabelka, atd. Holčina chystala zrovna dva sendviče pro předešlého zákazníka, který také poodstoupil a Ital byl tak hned na ráně. Což nebylo dobré, protože asi po třetím kontaktu očima, ji neprozřetelně poprosil, že by chtěl tři kafe. Což samozřejmě neměl dělat, protože ta mu okamžitě ukázala kdo tam je pánem: "džast moment sakra!" Po několika nekonečným minutách se ji podařilo konečně sendviče dodělat a to i za cenu toho, že roztavený sýr ze sendvičů byl skoro všude. A došla konečně řada na Itala. Dostal co chtěl, tedy co si v duchu představoval, že by chtěl. V reálu dostal tři kelímky se 1/4l vařícího kafe a štěkem "handrtseventýn!".
Venku jsme se tomu všichni zasmáli a já je ubezpečil, že to byl určitě jen nějaký záskok a že takhle to rozhodně a v žádném případě u nás všude nevypadá. A pak už jsme se jen modlil, aby nechtěli ještě někde zastavit. Naštěstí se tak nestalo.
Zajímalo by mě, zda se to stává třeba už i zde, zda i sem došla ta globalizace. Před lety jsme se zde často stavovali a už při první zastávce jsme měli pocit, že jsme přijeli k nám na venkov. Všichni nás tam zdravili jako by jsme se znali 40 let, a byli by nejradši, kdyby jsme tam u nich zůstali celý den. Kvalitu kafe a jídla snad nemá cenu ani komentovat. Byl tady někdo v poslední době?
https://www.google.cz/maps/@44.087915,8 ... 312!8i6656
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Itálie
Jasná chyba českého průvodce! Italy jedině k Autogrillu!
Re: Itálie
Jenže Autogrill se tady moc nechytl a zdá se, že se spíše stahuje - třeba na D5 už to u Hořovic prodal KFC. Ukazuje se spíše, že Češi (podobně jako třeba Poláci a Američané) u dálnic chtějí spíše fast foody, než nějakou super gastronomii (dálniční McD i KFC mívají permanentně narváno). Ono je to možná vzhledem k těm našim vzdálenostem pochopitelné, málokdo jede tak dlouho, aby se mu vyplatilo stavět na nějaký lepší oběd, to spíš tak rychlý kafe. Je to trochu škoda, protože např. v Rakousku, které má podmínky ohledně tohoto celkem srovnatelné, je kultura dálničních restaurací vynikající a třeba k takovému Rosenbergerovi si klidně i pár km zajedu. Nejlepší dálniční restaurace, kterou jsem zatím viděl je ovšem Marché u Bellinzony.
Jinak Shell má velmi nevyrovnanou kvalitu a to nejen u nás (záleží dost na tom, kdo zrovna drží tu franšízu). Už dvakrát jsem si stěžoval na Shell v Německu v Oberau na B2, kde je to špinavý psí plácek, který má záchod jen na jedné straně a z druhé strany se musí ta B2 přejít, což je dost o hubu. Kafe tam snad ani neprodávají. Sice mi napsali, že skutečně našli nedostatky, ale ani při další návštěvě jsem žádnou změnu k lepšímu nezaznamenal.
Jinak Shell má velmi nevyrovnanou kvalitu a to nejen u nás (záleží dost na tom, kdo zrovna drží tu franšízu). Už dvakrát jsem si stěžoval na Shell v Německu v Oberau na B2, kde je to špinavý psí plácek, který má záchod jen na jedné straně a z druhé strany se musí ta B2 přejít, což je dost o hubu. Kafe tam snad ani neprodávají. Sice mi napsali, že skutečně našli nedostatky, ale ani při další návštěvě jsem žádnou změnu k lepšímu nezaznamenal.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:23:59, celkem upraveno 2 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Itálie
Z mého pohledu bohužel. Když oběd, tak pořádný a zdravý, bohužel musím z dálnice až na výjimky pryč. Chci tu Marché, chci tu něco českého á la Rosenberger!
Jinak Autogrill u nás prý plánuje nových 8 lokalit.
Jinak Autogrill u nás prý plánuje nových 8 lokalit.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:24:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.8.2015 14:36:24
Re: Itálie
Driving through Milano (Italy) from Aeroporto di Linate to Varedo 9.05.2015 Timelapse x4
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Ještě dne 31.8. se odevzdal do provozu poslední chybějící äsek A31 jižně od Vicenza. Jde o 7 km úsek, který spojil Agugliaro a Noventa Vicentina.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Itálie
Dne 5.11. se odevzdal do provozu 7,5 km úsek A36, tedy Autostrada Pedemontana. Úsek je severně od Milána a jde od A9 u Lomazzo do Lentate sul Seveso na SS35.
Zdroj: http://online.stradeeautostrade.it/noti ... ta-b1-8337
Zdroj: http://online.stradeeautostrade.it/noti ... ta-b1-8337