I/13 Děčín – Modrá – D8

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Kuba »

Tohle je ale přesně výsledek těch nesmyslných "dopravních sektorových strategií". Podle nějakého snadno zmanipulovatelného kritéria to momentálně nevychází, tak se na to omezí rozpočet. Je přitom jasné, že zde to levně a dobře postavit prostě nejde. Přitom jakmile by se to postavilo vč. návaznosti přemostění Labe a řešení směru ČL/LB, tak ta doprava se tam stáhne. Infrastruktura kolem Děčína je hrůza. Ať už tihle rozumbradové na MD jdou do háje.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Studie proveditelnosti s porovnáním tří varinat
A - po E442
B - Zelená
C - Chrochvicko - bynovská

od AF-Cityplan je k stažení: http://www.decinskeforum.cz/?p=1339
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Poslyšte, Honzo, ale po E442 je to totálně zablokované v Ústí. Pokud je nějaká varianta skutečně průchozí, tak je to zelená. Ať už z hlediska dopravní obslužnosti, možnosti následného rozvoje na směr CL/LB nebo z důvodů toho, že natrasovat úlevu Děcína přes cetrum Ústí není zrovna "košer"....

Jak to vidíte vy?
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od sirkeci »

Michal R píše:Poslyšte, Honzo, ale po E442 je to totálně zablokované v Ústí. Pokud je nějaká varianta skutečně průchozí, tak je to zelená. Ať už z hlediska dopravní obslužnosti, možnosti následného rozvoje na směr CL/LB nebo z důvodů toho, že natrasovat úlevu Děcína přes cetrum Ústí není zrovna "košer"....

Jak to vidíte vy?
Před časem se v Ústí mluvilo o vypracování studie průtahového tunelu centrem Ústí. Co si matně pamatuju, tak tunel měl být od Krásného Března až pod Větruši s eventuálním napojením na Mariánský most pro zajištění spojení se Střekovem při povodních. Ale zatím to mělo dost hrubé rysy v podobě představ vedení Magistrátu...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

2 sirkeci: Byla u tohoto nápadu uvedena i cenová hladina? Předpokládám, že Ústí počítá, že tunel zaplatí někdo jiný než město či kraj. Dovolím si připomenout Prahu a tunel Blanka. Tu si ale platí Praha sama. Co na to Ústí?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Tak průtohá studie je hotová, kdesi jsem viděl trasování tunelu.... spoustu výjezdů.... složité, technicky parádní řešení, avšak za mnoho a mnoho miliard Kč. Souhlas s Kotem, tohle je mimo mísu.

Zajímavý postřeh měl kolega z UL, který správně poznamenal, že v podzemí zamýšlené trasy je krom spousty a spousty infrastruktury (velké množství přeložek sítí všeho a takřa všude na trase), tak lze očekávat "překvapení" v podobě nevybuchlé munice z války, nutnost ekologické sanace (dávno zasypané výsypky z provozu velké chemičky v centru UL, která tu nepřetržitě vyrábí od 19. století) a nesourodé sedimenty...

Takže poteciálně je to velmi rizikový projekt z pohledu velkého nárůstu nákladů v případě výstavby. A ačkoliv se mi to dopravně líbí, tak nevěřím, že tohle bude mít v blízké budoucnosti šanci...
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od sirkeci »

Podrobnosti zde:
http://goo.gl/ejWV2h

Berte to s rezervou. Cca před dvěma měsíci se vyměnilo vedení města a jak je známo, s vedením se zpravidla mění i veškeré koncepce. Na druhou stranu ještě před pár lety si město nechalo vypracovat ÚP, ve kterém byly zakreslené asi tři podobné tunely obchvatu města. Po čase a po protestech občanů se rozhodli ty tunely z ÚP smazat :kladivo:
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od nollie »

Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Lenny »

Dokumentace EIA byla vrácena k přepracování.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Co to cca znamená časově ? Je tam nějaká pevná lhůta na doplnění či přepracování ?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Milý Kote,
prakticky to znamená, že my dva, se přivaděče k Děčínu nedožijeme....
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od P_V »

V jakém smyslu k přepracování? Požaduje se zohlednit další variantu, nebo jen nedostatečně zmapovali výskyt nějaké breberky?
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Kuba »

Podrobnější info zde:

S odůvodněním, že ŘSD ve velké části vycházelo ze starých dat roku 2007, nezohlednilo souběh novostavby se současnou I/13, dostatečně nezohlednilo různé hlukové vlivy i vlivy na ovzduší. Opominulo i vlivy na veřejné zdraví /např. zastínění domů, blízkost školských zařízení atp./

Dále Krajský úřad nabádá ŘSD, aby se vypořádalo s možným jiným vedením trasy. Za tímto účelem přikládá děčínskou studii přivaděče, jenž obsahuje variantu E442 a Zelenou.

http://www.decinskeforum.cz/?cat=2
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

P_V píše:V jakém smyslu k přepracování? Požaduje se zohlednit další variantu, nebo jen nedostatečně zmapovali výskyt nějaké breberky?
Obecně dálniční přivaděč D8 - Děčín je jedno klubko zamotaných problémů. Dopravně technické řešení existuje, je racionální a realtivně levné. Naplánováno bylo již na počátku 80. let a již před třemi lety jsem to zde postnul. viz: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 7&start=25

Problém je v tom, že se to nestihlo postavit v osmdesátých letech, následná nově pojatá plošná ochrana přírody stanovila takové podmínky, že realistické a racionální řešení prostě neexistuje. Děčín je sevřen v relativně hlubokém údolí, ze všech stran s CHKO (Labské pískovce a České středohoří). Se stávajícími variantami se to (dle mého subjektivního názoru) má takto:
- chrochvicko - jílovská varianta v současné podobě je paskvil, který ani nesleduje původní elegantní technické řešení (střet s CHKO České středohoří) a snaží se o kompromis přivedením dopravy do Jílového a Libouchce. Proti této technicky realizovatelné variantě je však takový odpor, že stavebník nemá šanci.
- zelená varianta předpokládá docela dlouhé tunely, ekonomicky je však za hranou realizovatelnosti. Navíc bez nového mostu přes Labe se ztácí kouzlo této varianty.
- varianta s trasování přes UL a posléze střídavý třípruh v souběhu s I/62. Tahle varianta, prosazovaná děčínskými aktivisty (zde hojně podporovaná Honzou1) sice leccos řeší (doprava v údolí Jílovského potoka), ale spousty problémů přidělává (vykřížení v UL pod Větruší, průtah UL), navíc některé neřeší vůbec (velmi obtížná realizovatelnost třípruhu mezi DC a UL; nekoncepční vzhledem k Manušické spojce)....

Z celorepublikového hlediska přivaděč D8-DC není žádná převratná priorita, a bez změny legislativy se to prostě nepostaví. Dost možná se vytvoří nějaký hybrid (krátký třípruh mezi DC a UL + přeznačení dopravy přes UL), ale fakticky přivaděč to nebude, kapacitní už vůbec ne.

Takže proto jsem výše psal, že já se toho nedožiju... :-)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

MichalR: Váš odkaz k žádné variantě nesměřuje. Pokud tedy nemyslíte variantu jonáše s tunelem pod pastýřskou stěnou.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Dr.Fe1 píše:MichalR: Váš odkaz k žádné variantě nesměřuje. Pokud tedy nemyslíte variantu jonáše s tunelem pod pastýřskou stěnou.
Oups, máte pravdu, není to úplně dobrý odkaz - ale je to na té stránce. Mnou popsané trasování je v mém příspěvku viz. post: 13.5.2012 20:40:16

Takže to raději kopíruji se znovu:

Trasování I/13, tak jak byla plánována v 80. letech předpokládalo velký obchvat Děčína, zhruba vedený takto: odpojení od I/13 v prostoru odbočky na Malé Chvojno (kousek od dnešní D8 Exit 80) dále pak SZ kolem Velkého Chvojna a sedlem mezi Liščím kopcem a Plání, směrem na Čermnou, Horní Jílové a sedlem mezi Lotharovým vrchem a Chmelníkem ke Krásnému Studenci, údolím Chrochvického potoka dolů k řece, most přes Labe do Křešic a dále kolem řeky ke Starému Městu a pravotočivou zatáčkou po úbočí vrchu Chlum směrem na Folknáře (plánovaná genocida místních chatek zahrádkářské kolonie), a dále po estakádě do prostoru bývalého motorestu a napoejní na stávající I/13.

Veliká škoda, že se to nepostavilo.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Ok, díky

A k čemu by tedy sloužil ten "dálniční" most přes Labe, který v současnosti existuje ? Svými parametry vyvolává dojem, že na něj mělo něco velkého navazovat.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Dr.Fe1 píše:Ok, díky

A k čemu by tedy sloužil ten "dálniční" most přes Labe, který v současnosti existuje ? Svými parametry vyvolává dojem, že na něj mělo něco velkého navazovat.
No, nemělo, měl to být vskutku třetí most přes Labe.

Jak jsem psal v tomto vlákně v minulosti, tak Děčín bylo jinak velké a také více důležité město. Bohužel tomu dnes již tak není. (průmysl je pod 10% původních výkonů, obyvatelstvo pokleslo skoro o 20% - odstěhováni za prací).

Jinak máte pravdu. Most byl realizován ve dvou etapách, nejprve přes Labe a pak dále směrem k Březinám. V mezidobí došlo k oddálení projektu obchvatu Děčína a druhá etapa se přepracovala tak, aby pokračování nového mostu bylo přes Folknáře směrem k výpadovce I/13 v prostoru bývalého motorestu nad Ludvíkovicemi, tedy jako náhrada za třetí most a zejména pak jako náhrada JV obchvatu města. No vida, a nedošlo ani k tomu.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Nejstarší dostupné trasování zaznamenané pamětníky projektanty, blízké tomu o kterém se zmiňoval Michal R je zde: http://www.imagehosting.cz/?v=varianty.jpg
Nicméně, kdo zná místo, dnešní legislativu a hodnoty společnosti tak je to nerealizovatelné. Takto projet CHKO prostě ve vyspělém světě nejde. Také schází obslužnost Jílového.

Hodně zjednodušeně si můžeme říci, co je pro nás přednější a pro kterou variantu jsme:
- E442 ("levné" a rychlé řešení - dopravně nic moc, pojmulo by jen kamiony, které by měly zákaz přes Jílové cca 500/den, na druhou stranu to bylo již fakticky bezproblémově několik měsíců vyzkoušeno)
- varianta Zelená (relativně šetrná k lidem, pro přírodu akceptovatelná, ale velmi drahá na stavbu i provoz)
- varianta Chrochvicko - Bynovská (ekonomicky na hraně, na hraně k přírodě a dost na hraně k lidem - jedná se jen o přesunutí dopravy k jiným obyvatelům podobného počtu)
- varianta Pastýřská (ekonomicky snad? - otazník je za geologii Pastýřské stěny, smrt do Děčín z hlediska města, turismu a ovzduší, přírodně akceptovatelná)

Záleží na tom kdo co preferuje. Žádné řešení není ideální. Já si dovedu představit dvě varianty. Jinak běží další procesy, které ovlivní konečný výběr varianty. Ale možná to bude úplně jinak, jak tak v životě chodí.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Kuba »

Michal R zmiňoval, že trasa měla jít o dost blíž do centra Děčína přes Krásný Studenec a pak dnešní variantou Chrochvická.

Tyto staré varianty se v druhé části spíš blíží variantě Zelená. V těchto starých variantách je zakresleno taky dost tunelů, což nákladově nedává smysl, pokud je porovnáme s jinými variantami.

Pak jsem ještě našel variantu, která byla zvažována v roce 2010, ale zřejmě byla také zamítnuta z nákladových důvodů.
http://decinsky.denik.cz/galerie/foto.h ... nejnovejsi

Podle mě průchozí je v současné době asi jenom Zelená varianta s tunelem 2,75 km. Přesná trasa je zakreslena zde: http://www.decinskeforum.cz/wp-content/ ... /02/VE.jpg

V každém případě i to bude jenom polovina řešení, protože pak bude nutný nový most přes Labe a řešit přeložku I/13 na druhém břehu přes Křešice, Staré Město a Březiny na koridor budoucí přeložky I/13 na Českou Lípu.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Byla zadána EIA na tři varinaty: Pastýřská, Chrochvická, Zelená viz. Zpravodaj Děčín 16/2016 -
http://www.mmdecin.cz/dokumenty/doc_dow ... 58-16-2016

Magistrát Děčína byl nominován na cenu Otevřeno za to, že: "Město ukázkovým způsobem otevřeně iniciovalo a za aktivní účasti veřejnosti projednává trasu přivaděče k dálnici, publikuje všechny materiály". http://oz.otevrenaspolecnost.cz/soutezici
Odpovědět

Zpět na „I/13“