Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

New Nile Bridge u Jinja (informace o něm je na více místech, třeba i zde ) se aktivně staví a výstavbu navštívil ministr veřejných prací a dopravy Eng Byabagambi . :arrow:
1.jpg
1.jpg (77.38 KiB) Zobrazeno 20991 x
2.jpg
2.jpg (81.59 KiB) Zobrazeno 20991 x
vizualizace
vizualizace
3.jpg (97.56 KiB) Zobrazeno 20991 x
Další informace jsou i zde: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Jinja_Bridge
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová výkonní ředitelka společnosti UNRA Allen Catherine Kagina jmenována do funkce ministrem veřejných prací dnem 1.5.2015. Paní Kagina má 10 leté zkušenosti z daňového úřadu Ugandy (2004-2014) a z dalších institucí a dohlédne tak na celkový chod úřadu z hlediska jeho řízení, protože dosavadní vedení s tím již mělo problémy. :arrow:
11109176_438512292988562_8305629865628569217_n.jpg
11109176_438512292988562_8305629865628569217_n.jpg (22.48 KiB) Zobrazeno 20853 x
Na severu země, kolem města Gulu se realizují 2 vládní zakázky a to silnice:

*silnice Kamdini - Gulu, délka 62 km
*Kamdini - Kiryandongo, délka 96 km

Na silnici Kamdini - Gulu, která je výstavbě a výstavba běží 1. rok je hotovo 10% prací. Ukončení má být přístí rok v 04/2016. Finanční krytí je státním rozpočtem, zhotovitelem je čínská společnost CCCC.

UNRA posilňuje bezpečnost provozu a chodců.
101.jpg
101.jpg (22.94 KiB) Zobrazeno 20853 x
100.jpg
100.jpg (50.09 KiB) Zobrazeno 20853 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:44:28, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Je to již 2. krát, co se UNRA potýká s korupcí. Prvně se to řešilo mimořádně tvrdě, nyní to probíhá stejně, ale mnohem více je o tom psáno. Prezident Museveni představil vyšetrovací komisi ohledně zneužívání pravomocí úřadu a korupce v UNRA a povede jí soudkyně Catherine Bamugemereire. Kromě toho se vyměnilo nejvyšší vedení, jak jsem psal je zde nová výkonní ředitelka (o několik příspěvků výše). Ta denně cestuje po zemi a nechává si vysvětlit proces výstavby jednotlivých investičních akcií od zakázek za několik mil. USD až po zakázky za desítky mil. USD. Navštívila tak výstavbu nového Nile Bridge, dále výstavbu 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, pravidelně uskutečňuje tlačové konference, navštívila stavbu dostavby severního obchvatu Kampaly a mnoho dalších úseků nových silnic.

Nová ředitelka UNRA, Allen Kagina prohlásila: "Musíme vytvořit atmosféru, ve které neúspěch nebude nepřítel, ale zkušenost. Nesmíme se zastavit v učení, protože to je zastavení pokroku. Nepotřebujeme udělat veliké změny, protože výzvy, kterým čelíme nejsou veliké. Musíme ale zaradit další rychlostní stupeň. Naším cílem je, aby UNRA byl úřad pro národ. Úřad plně funkční a sloužící lidem a společnosti."

Nová silnice Gulu - Atiak Road je již z 90% hotová; jedná se o 74 km zcela nové kvalitní silnice na severu země :arrow:
1.jpg
1.jpg (52.96 KiB) Zobrazeno 20589 x
2.jpg
2.jpg (51.54 KiB) Zobrazeno 20589 x
Dostavba severního obchvatu Kampaly v celé délce na plný profil se rozběhla (problém s kupčením kolem stavebních materiálů) :arrow:
původní kvalita fotky
původní kvalita fotky
0.jpg (84.69 KiB) Zobrazeno 20589 x
20.jpg
20.jpg (55.24 KiB) Zobrazeno 20589 x
21.jpg
21.jpg (72.94 KiB) Zobrazeno 20589 x
3.jpg
3.jpg (40.65 KiB) Zobrazeno 20589 x
4.jpg
4.jpg (30.76 KiB) Zobrazeno 20589 x
Projekt Kafu - Karuma - Gulu road pokračuje. Jde o obnovu silnice ze 60.-let s cílem zlepšit možnosti cestování v regionu. Policejní vozidla jsou doprovodem nového vedení UNRA po celé zemi, protože nová výkonní ředitelka vyhlásila válku korupčním praktikám a přinutila i řadu čínských společností dodržovat termíny. :arrow:
5.jpg
5.jpg (72.63 KiB) Zobrazeno 20589 x
Projekt Acholibur - Musingo road je výstavba zcela nové silnice v délce 86,4 km. :arrow:
6.jpg
6.jpg (56.86 KiB) Zobrazeno 20589 x
7.jpg
7.jpg (40.52 KiB) Zobrazeno 20589 x
Inspekce výstavby New Nile Bridge :arrow:
vizualizace
vizualizace
8.jpg (34.54 KiB) Zobrazeno 20589 x
9.jpg
9.jpg (81.33 KiB) Zobrazeno 20589 x
10.jpg
10.jpg (70.72 KiB) Zobrazeno 20589 x
Oprava silnice Mukono - Jinja je ukončená. Frézovala se tady vozovka a pokládal se nový asfaltový koberec. :arrow:
11.jpg
11.jpg (44.75 KiB) Zobrazeno 20589 x
Výstavba 74 km dlouhé silnice Mukono - Katosi. Jde již o II. třídu, ale bude plně moderní a zpevněná. :arrow:
12.jpg
12.jpg (61.71 KiB) Zobrazeno 20589 x
13.jpg
13.jpg (54.47 KiB) Zobrazeno 20589 x
14.jpg
14.jpg (68.71 KiB) Zobrazeno 20589 x
15.jpg
15.jpg (56.28 KiB) Zobrazeno 20589 x
Výstavba 93,6 km dlouhé silnice Moroto – Nakapiripirit je hotová již ze 60%. Odevzdaná do provozu bude v lednu 2016. :arrow:
16.jpg
16.jpg (85.26 KiB) Zobrazeno 20589 x
17.jpg
17.jpg (60.29 KiB) Zobrazeno 20589 x
18.jpg
18.jpg (67.1 KiB) Zobrazeno 20589 x
Veliká část rychlostní silnice Kampala - Entebbe bude mít v stavajících nákladech i oplocení. Současné vedení UNRA to dojednalo s čínskou společností CCCC, kolují informace že je to trest za neplnění postupu realizace.
cílem inspekčního dne bylo nejen se obeznámit s výstavbou, ale dosáhnout zrychlení výstavby
cílem inspekčního dne bylo nejen se obeznámit s výstavbou, ale dosáhnout zrychlení výstavby
19.jpg (72.87 KiB) Zobrazeno 20589 x
22.jpg
22.jpg (67.01 KiB) Zobrazeno 20589 x
23.jpg
23.jpg (87.26 KiB) Zobrazeno 20589 x
24.jpg
24.jpg (49.65 KiB) Zobrazeno 20589 x
25.jpg
25.jpg (85.79 KiB) Zobrazeno 20589 x
26.jpg
26.jpg (84.89 KiB) Zobrazeno 20589 x
27.jpg
27.jpg (82.35 KiB) Zobrazeno 20589 x
28.jpg
28.jpg (66.79 KiB) Zobrazeno 20589 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda zahajuje celostátní kampaň ohledně tzv. silniční rezervy :arrow:

*rezerva je prostor kolem silnic, který patří státu (přesná definice v tématu nedávno), stát tyto pozemky odkoupil anebo zakázal využívat (vyvlastnění doposud neproběhlo)
*zákaz se týká následujících činností a je tvrdě postiženo porušování:
- jakákoliv výstavba
- jakékoliv sázení rastlin
- jakákoliv manipulace s pozemkami kromě Uganda National Roads Authority
- jakékoliv umístňování reklam a bilboardů bez povolení Uganda National Roads Authority

Uganda National Roads Authority bude jakékoliv nepovolené stavby a výsadbu likvidovat bez předchozího upozornění. A dále UNRA zřizuje telefonní linku pro nahlášení výše popsaných aktivit: 0800100811 a 0800100812

(to jenom na margo aktuálních problémů a řešení ...)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Buteraniro - Rwentobo road, v délce 59 km je odevzdáno do provozu. Financování: 92% EU, 8% národní zdroje. :arrow:
prezident Museweni v klobouku, nalevo od něj výkonní ředitelka UNRA p. Kagina
prezident Museweni v klobouku, nalevo od něj výkonní ředitelka UNRA p. Kagina
EUroadsReynolds1.jpg (65.17 KiB) Zobrazeno 20101 x
EU i nadále podporuje Ugandu vzhledem k faktu, že Uganda stopla zákony namířené proti sexuálním menšinám.
EU i nadále podporuje Ugandu vzhledem k faktu, že Uganda stopla zákony namířené proti sexuálním menšinám.
EUroadsReynolds2.jpg (45.03 KiB) Zobrazeno 20101 x
Silnice má parametry standardní hlavní státní silnice se vším všudy.
Silnice má parametry standardní hlavní státní silnice se vším všudy.
EUroadsReynolds3.jpg (78.5 KiB) Zobrazeno 20101 x
Kazo - Nyakahita road, v délce 68 km je odevzdáno do provozu. Financování: Africká rozvojová banka 72,6%, zbytek národní zdroje. :arrow:
prezident Museweni podporuje rozvoj národních silnic
prezident Museweni podporuje rozvoj národních silnic
U1.jpg (80.07 KiB) Zobrazeno 20101 x
silnice má stoupací jízdní pruh včetně odvodnění, ostatně jako všechny novo budované úseky státních silnic
silnice má stoupací jízdní pruh včetně odvodnění, ostatně jako všechny novo budované úseky státních silnic
U2.jpg (82.57 KiB) Zobrazeno 20101 x
U3.jpg
U3.jpg (43.36 KiB) Zobrazeno 20101 x
Mbale - Soroti road, v délce 103 km je odevzdáno do provozu.

Gulu - Atiak road, etapa dlouhá 74 km je v odevzdaná do provozu. Financování přes Světovou banku a národní zdroje. :arrow:
1f.jpg
1f.jpg (146.86 KiB) Zobrazeno 20101 x
1fa.jpg
1fa.jpg (125.77 KiB) Zobrazeno 20101 x
1fb.jpg
1fb.jpg (106.85 KiB) Zobrazeno 20101 x
To je za poslední 3 týdny celkem přes 300 km státních silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Je odstartován tendr na upgrade zpevnění a novou výstavbu komunikace Kigumba - Masindi - Hoima - Kabwoya Road (135 km) :arrow:

*balík 1: Kigumba - Bulima (69 km)
*balík 2: Bulima - Kabwoya (66 km), zhotovitel China Railway No. 5 Engineering Group Co. Ltd

Financování: Africká rozvojová banka (ADF) 76,25%, národní zdroje Ugandy 23,75%

Zahájení výstavby ze zůčastnil prezident a výkonní ředitelka UNRA.

Silnice Kazo - Kamwenge (75 km) je již v provozu. :arrow:
11215531_918024708285915_8616237148262651969_n.jpg
11215531_918024708285915_8616237148262651969_n.jpg (86.78 KiB) Zobrazeno 20022 x
Silnice Mbarara - Kikagati - Murongo Bridge road (67Km) včetně nájezdu Isingiro Mabona ( 7Km ) byla štěrková komunikace, nyní plně zpevněná společnosti China Communications Construction Company (CCCC), přičemž 100% nákladů uhradila Uganda ze svých zdrojů. :arrow:
11905405_910019099086476_3454439778904286771_n.jpg
11905405_910019099086476_3454439778904286771_n.jpg (70.69 KiB) Zobrazeno 20022 x
V rámci dostavby severního obchvatu hlavního města Kampala na plný profil v celé délce byla zahájená II. etapa prací společností Mota Engil. Zemní práce jsou ukončené, následuje zpevňování terénu. :arrow:
1.jpg
1.jpg (79.99 KiB) Zobrazeno 20022 x
2.jpg
2.jpg (53.93 KiB) Zobrazeno 20022 x
Výstavba 1. rychlostní komunikace Kampala - Entebbe se znovu posouvá v pracích :arrow:
3.jpg
3.jpg (42.26 KiB) Zobrazeno 20022 x
4.jpg
4.jpg (29.79 KiB) Zobrazeno 20022 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová výkonní ředitelka provádí jednu změnu za druhou a dosahuje vynikající výsledky. :!: Jednak přinutila portugalskou společnost Mota Engil rozběhnout se více při projektu dostavby severního obchvatu hl. města na plný profil v celé délce, jednak donutila k dalším investicím čísnké stavitele za omeškání projektu Kampala - Entebbe (1. rychlostní silnice), jednak navštěvuje desítky míst (v principu všechny regiony), kde se staví a opravují silnice a všude dojednává buď to penále za nedodržení harmonogramu při výstavbě, přičemž neřeší výmluvy na nedostatek stavebních materiálů, ale dané smlouvy a zároveň pohrozila ukončením daných smlouv a zákazem pro přihlašování se do soutěží o další zakázky. :ok:

Dále, paní Kagina zavedla v UNRA pravidlo, že přebytečný materiál na nákladních automobilech ve smyslu nadváhy na kontrolních váhách nebude jenom pokutován, ale nadváha se odebere a bude státem znárodněná a to jakýkoliv "sypký" materiál, protože ten je z 3/4 odpovědný za přetížené vozy. Kromě toho se zvedají sazby za pokuty a všechny kontrolní váhy se budou modernizovat tak, aby nebyla možná již žádná korupce.

Za touto osobou stojí samotný prezident země, Museweni. Ten zároveň převzal dohled nad potrestaním ex vedení UNRA za manipulaci s penězi. Tento dohled měl doposud ministr, který spravuje i UNRA. Organizace UNRA tak získává velmi silný status a je to i dobře vzhledem k faktu, že UNRA disponuje obrovskými částkami a z hlediska Ugandy každý 3. investiční dolar směruje do silnic a to již řadu let. Tresty jsou velmi tvrdé, korupce v UNRA již jednou byla a nyní se zavádí zcela tvrdé mechanismy. UNRA zároveň získává status i mezi občany, snaží se zesílit informační kampaně ohledně nové výstavby přímo v regionech, objasňuje co výstavba nových silnic přináší a co musejí obyvatelé poté dodržovat; nestavět nové domy při silnicích atd. To vyšetřování je tak přísné na africké poměry, že to celkovo oceňuje i EU, jeden z dárců mnoha peněz pro výstavbu silnic.

A kromě toho se 30.9. konala vážná konference k realizaci 2. rychlostní silnice v zemi mezi městy Kampala a Jinja :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (111.62 KiB) Zobrazeno 19776 x
A tedy jeden "výcuc" z konkrétní části k tomuto projektu:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (34.75 KiB) Zobrazeno 19776 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

A je to tady, Uganda odstavila prvních 31 nákladních vozů se sypkými materiály (nejčastěji s pískem) v rámci akce “Operation Protect Road Infrastructure, nyní parkují a rozhoduje se o vybrání sankčního postupu. Uganda zpřísnila systém vážení nákladních vozů (jak do antikorupčních opatření až po rozsah míst pro vážení) a zároveň zvedla sankce jak finanční až po další možnosti trestů. Zhabání materiálu až zákaz podnikání v nákladní dopravě (tohle ještě formálně zavedeno není, ale jde o africkou zemi a již to nabíhá do praxe). Úřednici na vážicích místech jsou pod ochranou armády. A ta je přítomna i u několika členů silniční společnosti UNRA. Ostatně výkonní ředitelka p. Kagina vyměnila přes 80 lidí manažmentu a pozvedla jak kvalitu tak i zavedla regionální úřady včetně rozšíření o mladé odborníky z univerzit. Investice do silnic a prvních rychlostních silnic jsou řadu let na enormních hodnotách a tento stav se nejbližší roky nezmění.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.48 MiB) Zobrazeno 19659 x
Inu, někde vyježděné koleje opravdu netolerují. :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Po další pracovní cestě mohu konstatovat, že Uganda dělá obrovské pokroky při zpevňování silnic, výstavbě nových silnic a v pokračování rozvíjení výstavby dalších rychlostních silnic. Nepíšu sem všechny práce a jejich průběh, protože jak jsou seznamy uváděné ve vláknu, tak se i plní, ba co víc, tak vláda reaguje i na sesuvy po vydatných srážkách mimořádně promptně. Jen něco nové:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (422.6 KiB) Zobrazeno 19473 x
A dále doplním, že nová ředitelka UNRA se aktivně podílí na seznamování se s regionálními oblastemi, cestuje po celé zemi, navštěvuje jednotlivé projekty, účastní se na přednáškách pro veřejnost, pro média a vyměnila drtivou většinu celého vedení, které je souzeno za korupci v předchozím období, dále se buduje nové ředitelství UNRA a budují se lokální pobočky, zaměstnávají se noví mladí lidé motivováni stabilním zaměstnáním. Vláda Ugandy i nadále hodlá preferovat investice do silniční infrastruktury a absolutní zastání má nad celým rozvojem prezident státu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Uganda

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jde jim to hezky.
Přál bych jim, ať jim tento směr a elán vydrží.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Birara Bridge, před a po dokončení :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.73 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.44 MiB) Zobrazeno 19280 x
Regiony Severní Ugandy, napojení na ostatní části pokračuje :arrow:
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (1.69 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (1.07 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (1.36 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG (1.68 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka7.PNG
Snímka7.PNG (1021.03 KiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka8.PNG
Snímka8.PNG (1.28 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka9.PNG
Snímka9.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka10.PNG
Snímka10.PNG (1.23 MiB) Zobrazeno 19280 x
Snímka11.PNG
Snímka11.PNG (1.18 MiB) Zobrazeno 19279 x
Snímka12.PNG
Snímka12.PNG (1.16 MiB) Zobrazeno 19279 x
Snímka13.PNG
Snímka13.PNG (1.39 MiB) Zobrazeno 19279 x
Snímka14.PNG
Snímka14.PNG (1.33 MiB) Zobrazeno 19279 x
Snímka15.PNG
Snímka15.PNG (1.24 MiB) Zobrazeno 19279 x
Snímka16.PNG
Snímka16.PNG (1.17 MiB) Zobrazeno 19279 x
Návštěva severní Ugandy probíhala jen nedávno za účasti ředitelství UNRA. Ta financuje rozsáhlý program zpevňování silnic až po jejich asfaltování. Přistupuje se k výstavbě dopravního značení, budují se regionální složky. Dokladuje to jen celkový rozměr modernizace tohoto afrického státu. Stále je to jen to, co země střední Evropy mají již dávni za sebou, ale je hezké, že se v tom pokračuje i v rozvojových zemích třetího světa a že se investuje i mimo hlavního města a velikých měst.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

A aby nebylo jen při silnicích, tak zde i aktuální stav 1. rychlostní silnice ve výstavbě Kampala - Entebbe Expressway, která se staví od roku 2012 a po tom, co se vyměnilo vedení UNRA, tak se i zdynamizovalo tempo výstavby. :arrow:
1.jpg
1.jpg (62.4 KiB) Zobrazeno 19267 x
2.jpg
2.jpg (49 KiB) Zobrazeno 19267 x
3.jpg
3.jpg (54.02 KiB) Zobrazeno 19267 x
4.jpg
4.jpg (36.12 KiB) Zobrazeno 19267 x
5.jpg
5.jpg (42.75 KiB) Zobrazeno 19267 x
Do provozu se ale i tak neodevzdá letos, ale až v první polovině roku 2017.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se dokončila výstavba silničního mostu Ndaiga Bridge, který spájí regiony Bugiri a Tororo. Původní most už byl v havarijním stavu a byla z něho zcela vyloučená nákladní doprava, což způsobovalo obtíže se zásobováním a přetížením vedlejších silnic. Nový most má životnost 100 let.
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (878.58 KiB) Zobrazeno 18889 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (1003.17 KiB) Zobrazeno 18444 x
Allen Kagina, na konci 04/2015 nastoupila do státního silničního úřadu. Uplynul pouhý rok a tato energická žena dokázala transformovat celý státní silniční úřad, udržet kvalitní práce po celé zemi, navštívila všechny regiony, komunikovala s veřejností ohledně odkoupení pozemků aby napravila jakousi nespravedlnost. Zajistila vybudování regionálních středisek, sjednává nový pronájem pro centrálu v Kampale, získala politickou podporu napříč spektrem v zemi a díky této ženě Uganda National Roads Authority disponuje již novou silniční technikou pro pravidelnou údržbu nezpevněných komunikací, stovkami nových vzdělaných lidí, kteří nahrazují původní nekompetentní a zdiskreditované vedení. Zajistila ochranu pracovníků na vážicích místech, zvýšila sankce za přetížené kamiony tak tvrdě jak to jen jde, tedy zabavením přepravovaného materiálu až ukončením podnikání v oboru. Zajistila ochranu silničářům v regionech, kde lidé odmítají dodržovat zákony a staví v ochranném pásmu silnic nové objekty a tedy bez povolení. Kromě toho všeho dokázala na jednotlivých kontraktech sjednat úlevy a zrychlení prací bez navyšování cen a to jak od místních firem tak i od čínských společností. Zrychlila se výstavba stovek km silnic. Tohle vše přetrvává a tohle vše umožní v tomto a dalších letech ještě efektivněji čerpat státní zdroje na výstavbu silnic. Kromě toho všeho se rychleji dostavuje 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe a definují se stovky km nových, ze kterých se na další připravují již tendry pro realizaci.

Cíl pro další období po 1 roce její práce je zvýšit služby pro uživatele. Připravuje se výstavba odpočívek popři hlavních silnicích, apeluje se na udržování čistoty. Jsou zde již přísliby, že se nejen vybudují odpočívky, ale zajistí se na nich hygienická centra (WC, sprchy) a k dispozici bude i občerstvění. Kromě toho všeho se má znásobit činnost periodické údržby pro nezpevněnené silnice a to se i děje v obrovském km rozsahu silnic. Těžká technika srovnává terén a kde je to nevyhnutní tak se používá i makadam, štěrk a další vrstvy materiálů. Staví se nové regionální mosty, které nahrazují ty zcela nevyhovující. Pořádají se v odlehlejších vesnicích jednání s místními představitely, čímž se má dosáhnout další komunikace na úrovni samospráv s občany ohledně realizace silniční infrastruktury a co to obnáší pak i pro obyvatelstvo, protože se má zabránit takovým problémům, které se objevují nyní; nepovolený prodej u silnic, zástavba kolem silnic a nepořádek kolem nových státních silnic.

Allen Kagina má za sebou bohatou kariéru. Prezident Museweni jí do funkce UNRA jměnoval, aby stabilizovala situaci v silničním úřade. V tom, kde se objevila korupce a mezinárodní společenství téměř zastavilo úvěrování tomuto státu. Ona ale překonává původní očekávání. Kromě toho všeho co jsem uvedl třeba pravidelně uskutečňuje konference s médiami a její zástupci z úřadu pro údržbu a výstavbu chodí do rádií, kde dál debatují s moderátory a poté s občany. Více otevřený a transparentní úřad v zemi není. Prochází přes něj miliarda USD napřímo ročně. Za ty léta se dostavují výsledky; Uganda disponuje nejlepší silniční sítí v regionu a stává se dopravním uzlem. Dokáže si sama stanovovat obrovské plány a dokáže je téměř 100% naplňovat. Nemá ani problém se zájemci na PPP výstavbu rychlostních silnic, což je v tomto regionu Afriky velmi výjimečné, protože i Čína je zde velmi opatrná. Kromě toho se zde již staví i významná železniční trať, které odlehčí dopravně další silnice. Tato paní působila na ugandském daňovém úřadě a již za činnost na něm dostala mnoho ocenňení. Ví, jak mají fungovat finanční toky, ví jak jednat na zahraniční úrovni a ví jaké možnosti Uganda jako stát má a co si může dovolit. A za tím vším je prezident, což je nejoblíbenější člověk v zemi a ten jí dal nejen silný mandát do řízení úřadu, ale z hlediska fungování státu i patřičnou ochranu. Nejen kvůli méně stabilním severním regionům, ale i kvůli lepší pozici při vyjednávání se stavebními firmami. Ona ale severní části navštěvovala velmi intenzivně. Na několik týdnů opustila Kampalu a projela všechny regiony a všechny projekty v těch oblastech. Stejně tak i další regiony, ale v nich tolik času již netrávila. Získala tím ohromující podporu regionů.

něco málo o ní na wiki

Toto bude po Kampala - Entebbe další rychlostní silnice:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (474.91 KiB) Zobrazeno 18444 x
Všechny pak naleznete již zde: Uganda Roads PPP Projects :arrow:

https://ppiaf.org/documents/3079/download

zde jsou původní dálniční záměry z roku 2013: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 413#p82413

Uganda má tedy představu zcela jasnou. Ze státních zdrojů, od donorů a z úvěrů hodlá investovat do státních silnic a regionálních silnic nejvyššího významu. Ale pro to, že intenzity stoupají a hlavní město se rozrůstá, tak by se uživila již i dálniční síť kolem, ale naní zdroje napřímo nezbývají, ale vzhledem k faktu, že se dokáží zaplatit částečně i přímo, tak se dálnice budou realizovat formou PPP. Ve spolupráci s mezinárodním světem. Maximálně transparentně a postupně. A aby se to zlevnilo, tak to budou rychlostní silnice, ale již kapacitní komunikace. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:50:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Uganda

Příspěvek od mapman »

Diaľničiar píše: Toto bude po Kampala - Entebbe další rychlostní silnice:
Obrázek
Na tomto snímku je přinejmenším k pousmání fakt, že dálnice na obrázku je česká D11 u Volče:
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... _3647.html

Jak se jen na promo banner správy silnic v Ugandě dostane česká dálnice, to je mi tedy záhadou :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Já jsem to sem vložil záměrně ten obrázek jako takový.
Nechci ovšem dráždit vaše oko mapmane, ale jak se dostane odkaz na MD ČR na stránky Íránu?
http://www.mrud.ir/portal/Home/Default. ... 9df4fe2cdc

Kampala - Jinja má i své vizualizace; jsou i zde. Ale ten banner mně nedal :lol:

Vizualizace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p105266
O projektu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p116632
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Uganda

Příspěvek od Standa »

Diaľničiar píše:Já jsem to sem vložil záměrně ten obrázek jako takový.
Nechci ovšem dráždit vaše oko mapmane, ale jak se dostane odkaz na MD ČR na stránky Íránu?...
Třeba je za tím dobrá práce našeho MZV :) , jsou tam i další evropské mocnosti ;) !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá výstavba/upgrade zpevněné silnice Nasanja - Busunju; na výpadovce od hlavního města dál SZ směrem. Délka úseku je cca. 48 km. Práce se ukončí na konci roku 2017. Terénní úpravy jsou ukončené. Financování zajišťuje pouze ugandský státní rozpočet. Výstavba běží za plného provozu.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (977.21 KiB) Zobrazeno 18196 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (1019.01 KiB) Zobrazeno 18196 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (1.1 MiB) Zobrazeno 18196 x
Dále se realizuje větší projekt výstavby nové zpevněné silnice od Mukono (nachází se východně od hlavního města na hlavní silnici Kampala - Jinja) dál ve směru na jih k jezeru; Mukono – Kyetume – Katosi – Nyenga Road v celkové délce 74 km. Práce trvají od roku 2014 do roku 2018, protože polovina trasy se staví úplně od základů.
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (1.05 MiB) Zobrazeno 18196 x
Po celé Ugandě probíhá rozsáhlý projekt na pravidelnou údržbu nezpevněných silnic. I zde znázorněné práce ohledně výstavby nových silnic jsou jen malá část. Rovněž se strhávají staré mostní objekty, pokud je to tak vůbec možno napsat (lávky pro 1 vozidlo) a rozběhla se výstavba nových mostů; betonových anebo železných. Železné konstrukce se vyrábí ve GB.
Kabaale bridge na silnici Kyankwanzi - Ngoma road
Kabaale bridge na silnici Kyankwanzi - Ngoma road
Snímka5.PNG (888.84 KiB) Zobrazeno 18196 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Bude se zde konat významnější summit: http://eacdf.com/
Snímka.PNG
Snímka.PNG (378.83 KiB) Zobrazeno 17981 x
Ugandské hlavní město Kampala buduje díky KCCA téměř 3 desítky nových silnic/ulic. Hlavní tahy se přestavují z klasických silnic na 4-pruhové atd. Realizace silniční infrastruktury patří k hlavní náplni KKCA v posledních letech a pro současné období v letech 2014 - 2019 se financuje páteřní program s názvem Kampala Institutional and Infrastructure Development Project Phase 2 (KIIDP-2) na základě spolupráce s International Development Association (IDA), který vyřeší odvodnění silnic a vybuduje se kanalizace a vybavení ke kanalizaci, co sníží rozsah možných opakovaných záplav. Hodnota tohoto programu, který již z názvu navazuje na začaté práce je až 260 mil. USD.
Kampala
Kampala
Snímka.PNG (416.62 KiB) Zobrazeno 17984 x
Uganda vykazuje řadu let stále lepší výsledky a i nadále je zaznamenáván progres v následujících oblastech:

*zvětšuje se rozsah silnic s pravidelnou údržbou a to jak zpevněnené tak nezpevněnené silnice
*zvětšuje se rozsah silničních mostů, o které je pravidelně pečováno
*zvětšuje se rozsah zpevněných silnic a meziročně se čísla zvětšují
*probíhá výstavba státních silnic a síť státních silnic má vzrůstající tendenci i z řad kdysi lokálních
*segment plánování a příprav zahrnuje stále více projektů jak rozsahem z hlediska délky tak počtem projektů
*kolem hlavního města se formou PPP realizuje příprava a výstavba dálniční sítě v délce přes 200 km
*dostavuje se a prodlužuje 4-pruhový bypass města
*v hlavním městě probíhá proces zpevňování prašných ulic s veškerým technickým zázemím (osvětlení, kanalizace, chodníky)
*v hlavním městě se hlavní silnice rozšiřují na více pruhové kapacitní komunikace

Z hlediska posledního demokratického vývoje jsou v zemi pro rozvoj ekonomiky a dopravy nejdůležitější 2 osoby: prezident Museveni a ministryně financií a plánování Kiwanuka. Za poslední rok i šéfka silničního úřadu Kagina. Uganda rostla do krize ve 2-ciferních číslech a i v roce 2011, nyní se drží v pásmu do 8%. Příjmy obyvatelstva jsou stále vyšší, počet chudobnějších lidí se snižuje, zvyšuje se vzdělanost, stoupají výnosy ze zemědělství. Nastavené jsou neustále 3 priority: vzdělávání, zemědělství a silniční infrastruktura. Z hlediska kapitálových výdajů dominuje ta poslední oblast již řadu let. V afrických cenách, i když náklady stoupají i v Ugandě a je to velká země s téměř 40 mil. obyvateli, ale i tak finance které směrují do silnic po zemi, do lokálního financování a do hlavního města jsou o něco nižší než má průměr stř. a JV Evropy. I když je nutno zdůraznit, že stoupá zadlužování a již 20% státních silnic jde na dluh. Na druhou stranu nové silnice jsou zde nevyhnutností a meziročně stoupá efektivita vynakládaných prostředků díky (a to se již opakuji) tvrdým trestům za korupci na všech úrovních. Během jediného roku se vyměnilo na státních pozicích (za stejné vlády) více jak 600 manažérů, z toho více jak 2/3 čerství absolventi z univerzit případně ještě i ze stáží. Výsledkem je neustále lepší propracovanost všech projektů, budování regionálních kapacit a řešení nedostatků, kdy zhotovitelé naprávají nedostatky na vlastní náklady.

V absolutním vyjádření stouplo HDP od roku 2010 do dneška o 50% z 20 na 30 mld. USD. Kdo by čekal nezaměstnanost na úrovni 40% jak je tomu v Africe v mnoha zemích zvykem, tak by se nedočkal. Zde se sice moc nevydělává a hodně populace jsou mladí lidí, ale i tak je nezaměstnanost kolem 5%. Vládní dluh se blíží ke 40% HDP; stoupá i navzdory vyššímu růstu HDP, ale zdaleka nedosahuje problamtickou úroveň z roku 2006 (73%). Mezinárodní ratingové agentury dávají Ugandě převážně stabilní výhled s písmenem B. Inflace se pohybuje kolem 6%.

Končící se fiskální rok 2015/2016 z hlediska dopravy: http://works.go.ug/wp-content/uploads/2 ... t-2015.pdf
Strategický plán Kampaly na následující období: http://www.kcca.go.ug/uploads/KCCA_STRA ... 5-2016.pdf

Všechno v Ugandě se odvíjí stále od Vize 2040: http://npa.go.ug/vision2040/

V Ugandě působí asi 45.000 vojáků a 40.000 policistů. Dopravní policie se teprve formuje; v praxi často chybí. Při návštěvách představitelů státní moci a to i silničního úřadu jsou bezpečnostní složky vždy zastoupené. Je to z důvodů jak nestability severních regionů tak i celkové dopady na africké poměry. Formálně není žádná složka, která by chránila ministerstvo veřejných prací anebo úřady pod ním, ale všechny mají vyčleněné jednotky. Z hlediska výdajů na armádu tyto dosahují cca. 1 mld. USD ročně, tedy o něco více než jsou kapitálové výdaje na státní silnice. Co se týče dopravní policie, tak její příslušníci jsou zásadně v bílých uniformách.

Demokratizace je zde ve smyslu plnění si základních státních povinnosti a z hlediska krvavé historie je poslední období ukázkou, že to jde i jinak. Prezident je pod obrovskou ochranou a i když vícekrát přislíbil, že již nebude kandidovat, tak to neplatí a je ve funkcích i nadále, přičemž začínal s 3/4 podporou, ale i nyní má stále kolem 55%. I napříč kritikům má zásadní postavení vůči vládě, je silně proreformní a vůči světu (mezinárodní banky, USA, EU atd.) chápavý ve smyslu, že krotí napětí, které někdy Uganda začíná; neadekvátní boj proti šíření HIV/AIDS s cílem maximálně trestat homosexuální menšinu se dostal až pod zastavení mezinárodní pomoci a tady prezident tento kontroverzní zákon trestající tyto jedince nepodepsal a dokonce nařídil zmírnění dosavadní legislativy, i když běží rozsáhlá výuka na školách a tito lidé to v Ugandě nemají lehké. Stejně tak se ale řešilo propuštění politických rivalů, kteří ale údajně stojí za vnitřním terorem ze severu, který si ještě v této dekádě vyžádal mrtvé při přestřelkách v hlavním městě. Jsou propuštěni, ale vyhnaní z Ugandy, takže tak či tak nemohou změnit dění v zemi. Uganský prezident je velmi silně oblíbená postava v zemi, ale je mu přes 70 let a mnoho lidí se obává jak se bude stát rozvíjet, až tady jednou nebude. Decentralizace tady sice je, ale vláda podléhá prezidentovi a nikdo v zemi nemá takovou moc jakou má on. Jiná věc je důvěra, kterou on dokáže projevit a zrovna to se děje vůči ministryni plánování a ředitelce silničního úřadu. I navzdory vysokého věku nemá problém vyjít mezi obyvatele (se strážci všude kolem a na dosah) a zasadit palmy kolem silnic. Rovněž nemá problém jít na místo kontroly vážení nákladních vozidel a prohlídnout si jak to funguje. Nemá problém přecházet se po hraničních mostech anebo jít do odlehlých regionů odevzdávat nové kompy, zahajovat nové vodní linky. Nedělá to pro sebe, ale pro národ ve smyslu, že ví, že je populární a vyžaduje po úřadech, aby neustále běžela osvěta; že odpadky nepatří kolem silnic, jak se má najíždět na kompu atd.

Uganda na rozdíl od mnoha zemí nemá problém zaměstnat "bílé lidi" z řad odborníků na cokoliv ze západu. Rovněž nemá problém najímat si společnosti z USA, EU, Číny, Japonska a z vlastních kapacit a tak se stane, že Japonsko zde staví megaprojekt New Nile Bridge, Mota Engil severní bypass města, čínská CCCC 1. rychlostní silnici, mnoho evropských firem a místních firem pak nové státní silnice atd. Polovina silnic se realizuje díky donorům a podpůrním programům, 1/4 je na základě úvěrů (17% na silnice + financování rychlostní silnice) a zvyšek jde ze státního rozpočtu. Ten se ale stejnou částkou podílí na přípravních pracích a podkladech.

Bohužel, mnoho milionů lidí nemá žádnou kvalitní silnici v dosahu a další miliony je sice mají, ale stojí v kolonách den co den. To se jen tak nezmění. Ale určitě je to lepší výhled do života než občanské války s obrovskými obětmi. I navzdory obrovským investicím se nedá všechno změnit za jednu dekádu, když jich několik bylo absolutně fatálních. Někde se ale začít musí a tady se vykročilo správným směrem a je zde snaha ten směr udržet. Tolik k Ugandě na dlouhou dobu, než bude další aktualizace některé významnější silniční stavby.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:52:39, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala - Entebbe, Expressway, aktuální stav ze sekce Kajjansi :arrow:
1.jpg
1.jpg (78.84 KiB) Zobrazeno 17808 x
2.jpg
2.jpg (96.51 KiB) Zobrazeno 17808 x
3.jpg
3.jpg (101.7 KiB) Zobrazeno 17808 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Probíhá výstavba nových silnic Mukono - Kalagi - Kayunga and Bukoloto - Njeru v celkové délce 92,5 km. Již se konstruují vrchní vrstvy (vozovka).
1.jpg
1.jpg (104.26 KiB) Zobrazeno 17609 x
2.jpg
2.jpg (120.58 KiB) Zobrazeno 17609 x
3.jpg
3.jpg (16.91 KiB) Zobrazeno 17609 x
Kanalizace, chodníky, osvětlení, úprava terénu je samozřejmostí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Z 99% je hotova nová silnice Moroto - Nakapiripirit v celkové délce 93,3 km. :arrow:
13301301_1073434059411645_1694364969744631442_o.jpg
13301301_1073434059411645_1694364969744631442_o.jpg (147.17 KiB) Zobrazeno 19516 x
13315223_1073434242744960_6116068432529108898_n.jpg
13315223_1073434242744960_6116068432529108898_n.jpg (118.17 KiB) Zobrazeno 19516 x
Letos se zahájil upgrade prašné silnice v Moroto Town v délce 8,9 km :arrow:
13315692_1073439036077814_4253418247941818219_n.jpg
13315692_1073439036077814_4253418247941818219_n.jpg (106.51 KiB) Zobrazeno 19516 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA obstarala 16 zcela nových cisteren na vodu. S příslušenstvím na kropení ulic, na polévání zeleně a na hašení (vodní čerpadlo pro další vozidla). Je to základní prvek pro boj s prachem. Budou přerozdělené do regionů. Každá má kapacitu 15.000l vody.
1.jpg
1.jpg (102.48 KiB) Zobrazeno 20265 x
2.jpg
2.jpg (111.83 KiB) Zobrazeno 20265 x
3.jpg
3.jpg (99.47 KiB) Zobrazeno 20265 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Uganda

Příspěvek od adamos »

Čínské podvozky Foton http://www.foton-global.com/. Čína si Afriku celkem pomalu, nenápadně, ale jistě podmaňuje :)
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda nahrazuje starý stroj novým na lodní lince Panyimur - Wanseko. Nyní se ještě rozšiřují přístupové komunikace. Stará loď unesla 60t, nová unese 90t. Kromě toho je rychlejší a má další přednosti. Do lodní přepravy Uganda investuje nenormální peníze na místní poměry již řadu let. Přibývá tak nejen linek, ale i rozsah lodí (někde i více na lince) a lodě se stávají kapacitnějšími. O tom tady téměř neinformuji.
1.PNG
1.PNG (956.59 KiB) Zobrazeno 22160 x
2PNG.PNG
2PNG.PNG (1.02 MiB) Zobrazeno 22160 x
Dále, zde je kompletní policejní zpráva ke kriminalitě včetně dopravní za rok 2013: http://www.upf.go.ug/download/publicati ... 013(2).pdf . Ani bych to tu nějak nepřidával, ale je zajímavý jednak vývoj a jednak činnost policie. O Ugandě se mj. mluví jako o policejním státu, ale na to, že je zde téměř 40 mil. lidí, tak je zde necelých 40.000 policistů (udržuje se poměr 1.000 policistů na 1 mil. obyv.), což třeba na Slovensku je to 20.000 na 5,5 mil. lidí.

Většina dopravních nehod, absolutní většina, se stane v hlavním městě a okolí. To, že počet nehod klesá je zásluha hlavně dopravní policie, protože na kvalitě silnic se to až tak tady nepodepisuje. Je to opravdu hlavně díky řízení provozu na komplikovaných místech ve městě a díky edukaci řízení a dalších programů. Dopravní policisté zároveň patří k ohroženým lidem vzhledem k dýchání splodin. Spoznáte je dle uniforem, které mají bílé.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“