I/26
I/26
V pátek jsem se po delším čase opět projel po silnici I/26 v úseku Plzeň - Ejpovice a byl jsem příjemně překvapen. Na dvou ze třech mimoúrovňových křižovatek byly vyměněny návěstní tabule. Nové značky jsou na příhradových konstrukcích a změnil se částečně i text. Na MÚK Kyšice oznamuje návěst sjezd na dva nejbližší významnější cíle na okružní silnici II/180 v každém ze směrů, tedy Chrást a Starý Plzenec a nechybí ani číselné označení silnice. Návěst před MÚK Červenohrádecká v přímém směru uvádí pouze a jen Plzeň po silnici I/26, zmizela tedy konečně zavádějící informace o silnici E50 (bohužel, na trase šestadvacítky přes Plzeň ještě na mnoha místech přetrvává) a cíl "Rozvadov" s piktogramem dálnice. Ve směru odbočení se nic významného nezměnilo.
Zároveň tímto zakládám vlákno o silnici I/26, jedné z páteřních tras Plzeňského kraje.
Zároveň tímto zakládám vlákno o silnici I/26, jedné z páteřních tras Plzeňského kraje.
I/26
Na trase silnice I/26 je v tuto chvíli ve stavbě jeden úsek:
Silnice I/26 Plzeň - Nová Hospoda, přeložka
Stavba dokončuje čtyřpruhové napojení komunikační sítě města Plzně na dálnici D5 v západním směru v úseku od motorestu Zátiší po okružní křižovatku Nová Hospoda. Navazuje na již provozovaný úsek od MÚK Sulkov po motorest Zátiší zprovozněný v souvislosti s dálnicí D5 v roce 1997 a napojuje se doposud zaslepeným šestým ramenem okružní křižovatky Nová Hospoda, uvedené do provozu v roce 2001.
Dále se v trase I/26 plánují dva obchvaty obcí:
Silnice I/26 obchvat Babylon
Silnice I/26 přeložka Staňkov
Silnice I/26 Plzeň - Nová Hospoda, přeložka
Stavba dokončuje čtyřpruhové napojení komunikační sítě města Plzně na dálnici D5 v západním směru v úseku od motorestu Zátiší po okružní křižovatku Nová Hospoda. Navazuje na již provozovaný úsek od MÚK Sulkov po motorest Zátiší zprovozněný v souvislosti s dálnicí D5 v roce 1997 a napojuje se doposud zaslepeným šestým ramenem okružní křižovatky Nová Hospoda, uvedené do provozu v roce 2001.
Dále se v trase I/26 plánují dva obchvaty obcí:
Silnice I/26 obchvat Babylon
Silnice I/26 přeložka Staňkov
Re: I/26
Obchvat je zbožné přání
Babylon – Babylonští už se bojí kvůli množství rychle jedoucích aut a kamionů vyjít pěšky.
Trpělivost už dochází obyvatelům Babylonu. Hlavním důvodem rozladění je rychlost projíždějících aut a řadu let odsunovaný obchvat obce, kterou prochází silnice I. třídy bez chodníků...
Babylon – Babylonští už se bojí kvůli množství rychle jedoucích aut a kamionů vyjít pěšky.
Trpělivost už dochází obyvatelům Babylonu. Hlavním důvodem rozladění je rychlost projíždějících aut a řadu let odsunovaný obchvat obce, kterou prochází silnice I. třídy bez chodníků...
Re: I/26
Tak jak jsem dnes koukal, na nové (jižní) půlce I/26 u Nové Hospody už leží nějaké asfaltové vrstvy. Především na ní však ležela (na boku) konstrukce lávky pro pěší, bohužel telefon stávkuje, takže fotky nejsou. Zkusím se tam někdy dostat s foťákem.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/26
Nějaké fotky 06/2011 ze stavby http://www.plzen-novahospoda.cz/galerie ... ervna-2011
Re: I/26
14.12.2011 se má otevírat přivaděč od Plzně k D5 (u Nové hospody) :
http://plzen.idnes.cz/otevreni-privadec ... zpravy_alt
http://plzen.idnes.cz/otevreni-privadec ... zpravy_alt
Re: I/26
Otevřena silnice I/26 Plzeň, Nová Hospoda - přeložka
Délka: 1962 m
Cena: 528 707 335 Kč
Zdroj: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/S ... ntra-plzne
Délka: 1962 m
Cena: 528 707 335 Kč
Zdroj: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/S ... ntra-plzne
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/26
Tak jsem o minulém víkendu zkusil variantu A94, B588, B20, I/26 a pak už standart D5 atd. z Bavorska domů. Mohu k tomu říci jen jedno, když se postaví obchvaty na české straně, tak to bude naprosto luxusní cestování. Do té doby budu stále preferovat A94, B299, B15, B15 neu, A93, A6/D5, je to pohodlnější.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/26
Tak jsem zjistil po delší době pozitivní informaci, že je konečně vyhlášeno
Vyhlášena VZ na Staňkov, obchvat za 275 mil. Kč, dne 8.4.2014, nabídky do 20.5.2014
Vyhlášena VZ na Staňkov, obchvat za 275 mil. Kč, dne 8.4.2014, nabídky do 20.5.2014
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/26
Tak nevím, jestli s ohledem na předchozí informaci o původním termínu vyhlášení se vůbec jedná o pozitivní zprávu, ale ve věci výběru zhotovitele Staňkova je rozhodnuto, čeká se, jestli přijdou námitky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/26
I/26 vedla kdysi od Drazenova pres Klenci na Liskovou ale uz za Klencim to byla rozbita silnice pripominajici hodne tankodrom - taky byl kousek za Vyhledy zakaz vjezdu do hranicniho pasma. Nevim presne ale nekdy v 80. letech se postavila nova silnice od Drazenova do Babylonu a tim padem se I/26 presunula do nove trasy.
Re: I/26
Konečně. Stavba obchvatu Staňkova začala
Zdroj: http://domazlicky.denik.cz/podnikani/ko ... 50528.html
Zdroj: http://domazlicky.denik.cz/podnikani/ko ... 50528.html
Re: I/26
Vzhledem k tomu, že z Německa bude čtyřpruh, co takhle místo upgrdování I/26 na 11,5 popř. 2+1 na hranice dotáhnout I/27 od Přeštic ve čtyřpruhu? Částečně by tak odpadla dualita I/26 a I/27, kdy obě sice budou kvalitní jedničky, ovšem povedou více méně rovnoběžně. Takto by se mohl postavit alespoň 1 plnohodnotný čtyřpruh.
Re: I/26
Dopravní spojení mezi Bavorskem a Českem si zaslouží další zlepšení
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=206&t=5092
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=206&t=5092
Re: I/26
Aktualizované letáky:
I/26 Plzeň, Na pile - panelárna trať ČD
SŽDC pracuje na aktualizacích všech investičních záměrů uzlu.
I/26 Babylon - obchvat
Ekonomická efektivita stavby nevyšla ani na jedné ze zvolených variant. Stavba nebude dále připravována. Je zpracovaný bezpečnostní audit na stávající průtah I/26 - k vytipování a návrhu řešení jednotlivých dopravních závad. Dojde k zadání dokumentace DÚR na řešení lokálních dopravních závad. V současné době se projektuje technická studie průtahu a připravují se podklady pro kácení dřevin podél průtahu na intravilánové i exravilánové části. Stromy zde představují pevné překážky, které mají mnohdy za vinu dopravní nehody s fatálními následky.
I/26 Plzeň, Na pile - panelárna trať ČD
SŽDC pracuje na aktualizacích všech investičních záměrů uzlu.
I/26 Babylon - obchvat
Ekonomická efektivita stavby nevyšla ani na jedné ze zvolených variant. Stavba nebude dále připravována. Je zpracovaný bezpečnostní audit na stávající průtah I/26 - k vytipování a návrhu řešení jednotlivých dopravních závad. Dojde k zadání dokumentace DÚR na řešení lokálních dopravních závad. V současné době se projektuje technická studie průtahu a připravují se podklady pro kácení dřevin podél průtahu na intravilánové i exravilánové části. Stromy zde představují pevné překážky, které mají mnohdy za vinu dopravní nehody s fatálními následky.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/26
Babylon - obchvat: Leták z července 2016 uvádí, že se "v současné době pracuje na novém posouzení ekonomické efektivnosti stavby HDM-4." Znamená to, že se nad plnohodnotným obchvatem, byť třeba v jiné trase, ještě voda nezavřela? Aktuální leták zde: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553d ... 871606.pdf
Re: I/26
Stav je následující. Došlo ke zvýšení intenzity dopravy o 70 %, zároveň došlo ke snížení rychlosti v obci a tím vyšlo HDM-4 na obchvat. Bude zadána DSP
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/26
Díky za objasnění, dobrá zpráva. Včera (30.11.) se o přípravě obchvatu Babylonu zmínili na ČT (regiony) u reportáže o zprovoznění obchvatu Staňkova.